Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandy1

Sandy1 Lid

8 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, weer even een berichtje van mij.

@ steva: wat fijn dat je a.s. maandag mag starten met stimuleren. Ik duim voor je dat je een mooi aantal follikels krijgt. Zie je tegen de IVF/punctie op??

@cindii: Wauw, je hebt je terugplaatsing gehad en een kleine emmy zit nu veilig in je buik. Ik hoop zo voor je dat hij/zij zich lekker gaan innestelen en dat je over 2 weken een positieve test in handen hebt. Ik ga voor je duimen hoor.

@ lelie: Goed te horen dat het langzaam aan beter met je gaat en dat ook je stoelgang goed op gang komen. Knap maar snel op meid. Is er al bekend wanneer je verder mag gaan met behandelingen om jullie kinderwens in vervulling te laten gaan of moet je daar nog een lange periode op wachten.

@ Zonnebloem: welkom op dit forum. Ik zit er ook nog maar kort bij, maar het is een zeer actief forum en dat is echt super. Schrijf hier lekker de dingen van je af en er zijn een hoop meiden die je steun kunnen gegeven.
    Hebben jullie met de arts afgesproken hoelang jullie het nog zelf gaan proberen??

@ mineraal: wat vervelend zeg dat die menstruatie maar niet wil komen. Normaal gesproken zit je er niet op te wachten en baal je als hij er is en nu is het juist andersom. Hoe komt het dat je steeds een andere gyn heb. In welk ziekenhuis/kliniek wordt jij behandeld.
    Ik denk ook dat je gewoon voor een second opinion moet gaan als je daar een goed gevoel bij hebt en volgens mij heb je een specifieke vraag. Je wilt een second opinion!!! duidelijker kan hij volgens mij niet geformuleerd worden.

@ ster: ook jij welkom op dit forum. Wat een verschrikkelijke tegenvaller die uitslag zeg. En zeker omdat je bijna geen klachten heb tijdens je cyclus. Dit had je natuurlijk niet verwacht. Zo zie je maar hoe je lichaam je voor de gek kan houden. Ik ben na mijn laposcopie 3 maanden aan de lucrin gegaan. Dit is om de endometriose rust te gegeven en de kans op een zwangerschap te vergroten. Mijn gyn gaf aan dat dit niet in elk ziekenhuis/kliniek gedaan wordt, maar uit onderzoek blijkt dat de kans op zwangerschap met ivf 4 keer vergroot wordt door de lucrin. Misschien ook iets voor jou.

@ musicalfan: leuk nog een bammoeder op het forum. Ik begrijp dan jij al een kleine hummel heb rond lopen. (of misschien loopt zij nog niet). Ik zal eens even op dat forum gaan kijken. Ik moet wel zeggen dat ik nu meer bezig ben met de endometriose en Isci dan met het feit dat ik bammoeder wordt. Hier heb ik al heel veel over gelezen. Dat komt denk ik wel weer als ik ooit zwanger raak.

ego: Hier gaat het eigenlijk heel goed. Morgen ben ik drie weken verder na de eerst Lucrin prik. Eigenlijk heb ik helemaal nog geen last van de bijwerkingen. (misschien moet je dat niet hard op zeggen/schrijven, omdat deze dan juist komen). Heel af en toe heb ik een klein beetje hoofdpijn, maar dat is niet vervelend.
    Volgende week alweer de tweede prik. Ik merk toch wel dat ik stiekem de weken aan het aftellen ben voor ik mag gaan stimuleren. Kijk er erg naar uit, maar realiseer me ook wel weer dat het een teleurstelling kan worden. Ik probeer vooral maar positief te blijven.

meiden slaap lekker en tot snel.

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Steva, soms heb ik nog twijfels maar het gaat een heel stuk beter sinds we meer aandacht voor elkaar hebben. Dat wil zeggen echt praten en luisteren, echt bewust knuffelen en niet uit gewoonte. Helpt heel goed en ik denk dat de Lucrin nu zo goed als weg is uit mijn lichaam.
    Ik snap heel goed dat je verdrietig was na het nieuws, is toch een beetje een klap die je krijgt. Hopelijk is het bij julle snel raak!

Musicalfan, volgens mij vroeg jij wanneer wij verder mogen? Kan mobiel niet teruglezen en mijn geheugen is niet meer zo goed... In ieder geval wacht ons in eerste instantie geen mmm-traject. Ik zou nu al zwanger mogen worden en volgens mijn gyn lukt dat binnen 3 maanden. Ik wil echter nu even niet, ben nu aan de minipil. Hetbis toch een flinke ingreep geweest, zelfs 2 en mijn lichaam heeft het flink te verduren gehad. Ik wil eerst goed herstellen en mijn lichaam zo optimaal voorbereiden op een zwangerschap. Pas als ik het gevoel heb dat het goed is, of de kinderwens weer op de voorgrond komt, wil ik ervoor gaan.

Endo dieet, ik heb gevraagd of ik lid mag worden! Hoop dat ik er wat aan heb. Amandelmelk vind ik supersmerig, ik zal rijstmelk eens proberen. Maar als ik dat ook zo smerig vind, wat voor optiesbheb ik dan? Vind niet snel iets echt smerig, maar die amandelmelk... brr krijg er nog de rillingen van!

mijn herstel, dinsdag 7 x op het toilet gezeten, de laatste 5x mini beetjes. Gisteren veel op de bank gehangen en gelukkig minder vaak gehoeven. Vanmiddag moet ik een flink stuk rijden voor een toets, hoop dat het goed gaat. Ik merk vooral dat de narcose veel effect op me heeft gehad, mijn geheugen is minder goed, ik kan minder goed logisch denken en minder snel. Helaas zit daar niets anders op dan wachten... over ruim een half jaar is het een stuk beter. Dat kannik uit ervaring zeggen... stoma terugleggen was namelijk de 7e operatie in 3 jaar voor mij... en de 3e dit jaar.

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden.
    Ik heb er zeker wat aan, dan weet ik een beetje wat ik zou kunnen verwachten.
    Ik ga dit topic zeker volgen.
    Wat verschrikkelijk dat zoveel meiden hier last van hebben.
    Ik had er nog nooit van gehoord!
    Ik zal jullie laten weten wat de uitkomst van het gesprek op 16 juli is

4. zonnebloem84

29 jun 2013
    14
    0
    1
    Hi meiden!

@Boboke: dat wist ik dan weer niet dat de ene eileieder de functie overneemt van de kapotte. Maar als je eitje aan de verkeerde kant springt, dan wordt ie natuurlijk niet opgevangen door de andere eileider. Dus hoe bedoel je dat eigenlijk? Ik zal inderdaad mijn endoklachten goed in de gaten houden. Het heeft lang geduurd voordat ik de diagnose kreeg, maar nu ik eenmaal weet wat er aan de hand is zit ik er boven op! Hoeveel IUI hebben jullie gehad voordat je met IVF begon? En was het meteen de eerste IVF raak? Leuk dat je schoonvader het nu ook weet! :)

@Mineraal: nóg 10 dagen wachten, pff lang zeg! Gecondoleerd trouwens... Sterkte!

@Chickie: Ja ik schijf daar ook mee, maar niet zo actief hoor. Grappig dat we elkaar daar dan al wel eens gezien bent. Ben benieuwd wie je bent haha.
    Het lijkt mij inderdaad ook dat je door de IUI al wel gewend bent aan het spuiten en dat je natuurlijk steeds een stapje verder gaat waardoor IVF ineens niet meer zo'n grote stap is. Veel emmy's over nog? Leuk voor een broertje of zusje ooit ;)

@Sandy: oh oh, hoop dat je het niet hebt 'gejynxed'.. even afkloppen ;) Blijf inderdaad positief, dat is voor jou fijn en beter voor je lichaam dan zenuwen of stress!

@Lelie: volkomen begrijpelijk dat je nu eerst even wilt herstellen. Ik ken de minipil niet en weet niet wat het verschil is met de gewone pil. Maar kun je die gewoon doorslikken zodat je niet ongesteld wordt en de endo dus ook niet aangewakkerd kan worden?

Endodieet > Het is niet de bedoeling dat je amandelmelk of rijstmelk/havermelk/etc precies zo gaat gebruiken als je melk gebruikt. Het is niet bedoeld om gewoon te drinken, dat is ook helemaal niet lekker. Als je het gebruikt voor je havermoutpap, dan kun je er natuurlijk ook rozijntjes, kaneel, moerbei bessen, gojibessen, bosbessen/aardbeien/frambozen of zelfs een beetje ahorn siroop doorheen doen om het wat zoeter te maken.

Het is ook wel een beetje gewenning moet ik zeggen. Ik maak de amandelmelk zelf (50gram amandelen laten weken op 1 liter water in de blender). M'n vriend ontbijt ook met havermoutpap en moest in het begin erg wennen aan de smaak van de amandelmelk, hij vond het ook niet zo lekker, maar nu vind hij het heerlijk. Al doet hij er nog steeds wel wat fruit/rozijntjes/gojibessen etc doorheen. En ik ook trouwens, dat maakt het gewoon lekkerder! Als je die alternatieve melkproducten écht niet lekker vind dan kun je havermoutpap ook met water maken.

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    De minipil bevat alleen progesteron en geen oestrogenen. Je moet m zelfs doorslikken, geen stopweek dus. Deze schijnt beter te zijn dan een gewone combinatiepil doorslikken.

Zometeen maar eens havermout, amandelmelk, chiazaadjes en goijbessen halen... inderdaad heb ik de amandelmelk zo gedronken. Hoop dat het prutje morgenochtend een stuk lekkerder is.

6. zonnebloem84

29 jun 2013
    14
    0
    1
    @Lelie: Ah oke dat wist ik niet. Prettig wel, want dan wordt je dus ook niet ongesteld!

Hoop dat je het met havermout wel lekker vindt! :)

7. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mineraal gecondoleerd en sterkte de komende tijd.

Lelie jeetje dat zijn een hoop operaties in zo'n korte tijd :$. Wel heel verstandig denk ik om je lichaam eerst volledig te laten herstellen voordat je gaat beginnen met jullie kinderwens. Eerst weer even lekker tijd voor elkaar.

Zonnebloem mijn gyn heeft t zo uitgelegd dat de eierstokken en eileiders in werkelijkheid heel dicht bij elkaar liggen en daardoor dus inderdaad, bij mij, de rechter eileider de eitjes van de linkerkant kon oppakken, waardoor je gewoon iedere maand een kans hebt.
    Wij hebben in t totaal 4x iui gehad, waarvan 3x met hormonen. Dit had als doel om meerdere eitjes per cyclus te krijgen (max. 3), zodat de kans op een zwangerschap ook groter wordt. Helaas zonder resultaat. Ik had er eigenlijk geen hoge verwachting van en wilde zelf ook door naar ivf, omdat je daar toch meer kans mee hebt. Ik vond de stap ook niet zo heel groot, omdat ik met de iui al hormonen had gespoten en ik was me er al heel lang aan t voorbereiden mentaal.
    De eerste ivf was voor ons inderdaad gelukkig gelijk raak :). We hebben nu nog 2 cryo's.

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Wow Lelie, niet zo gek dat je geheugen je af en toe in de steek laat. Ik heb dat al na 2 operaties in 1 jaar. Hihi! Dan is dat van jou echt gatenkaas ;)
    Mag ik vragen wat die andere operaties zijn geweest?
    Niet niks hoor allemaal!
    En ik vind het ook wel heel erg logisch dat je eerst je lichaam rust wil gunnen en in een optimale stand wil zetten voor een eventuele zwangerschap en je geest moet er net zo goed klaar voor zijn!
    Ik vind je heel sterk hoor!

@ Zonnebloem.... ik ben nieuwsgierig..... haha, ik heb je vast wel gezien bij die groep dan. Ik ben vooral het laatste half jaar behoorlijk actief geweest. Meer met reageren dan met berichten plaatsen hoor.
    Het klopt inderdaad dat het scheelt dat je bij de IUI al geleerd hebt om jezelf te spuiten en niet meer blanco bent in het fertilliteitswereldje.
    Wij hebben nog 7 embryo's in de vriezer liggen, wel een heel fijne gedachte hoor.
    En eigenlijk was mijn gynaecologe zelf meer voorstander van IVF, dus we wilden dat eigenlijk al gelijk gaan doen. Maar toen heeft het team besloten om toch eerst IUI te proberen omdat dat ook een kans zou geven en minder intensief is.
    Tsja dat bleek niet helemaal te werken en de endo is toen in een paar maanden explosief aangegroeid waardoor ik weer onder het mes kon.

Wat goed en ook fijn dat je vriend ook met het ontbijt meedoet. Dat is toch makkelijker organiseren en wel zo gezellig!
    Ik zie mijn man dat nog niet zo snel doen, hihi!

@ Ster, succes de 16e en houd ons inderdaad op de hoogte!

@ Sandy, fijn dat je weinig last hebt van de lucrin! Hopelijk blijft dat zo ook na de tweede spuit! En natuurlijk wil je graag gaan stimuleren, gaan met die banaan! Nu ligt het toch een beetje stil voor je gevoel (ondanks dat het natuurlijk wel heel goed is).

9. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Morgenochtend geen havermout voor mij, had helaas een onverwachte date met het toilet.

Chickie, die andere operaties waren voor mijn been, ben heel herkenbaar als ik het schrijf maar toch: been gebroken, operatie nodig, bot groeide niet goed, tweede ok nodig, paar maanden later bleek dat ze de breuk niet goed gezet hadden (voet stond 20°naar binnen) dus opnieuw breken, laatste beenok was verwijderen van de chirurgische plaat.
    Vorig jaar was ik operatievrij, en dat merkte ik echt wel!

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfft wat een ellende met je been Lelie, merk je daar nu nog veel van?

Kan me voorstellen dat een jaar operatievrij zijn ook wel heel erg lekker is! En al die narcose is ook niet zo best!

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hm, valt mee. Ik merk het vooral als ik (hoge) hakken aan heb, daar kan ik niet meer goed op lopen.

Net heb ik havermoutpap met rijstmelk, chiazaad, banaan en kaneel gegeten. Het was wat waterig maar dankzij de banaan & kaneel niet vies!

12. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    hoi meisjes,

Jenn wat balen dat je je nog zo uitgeput voelt! Hopelijk doet de zon je dit weekend goed en kan je een beetje genieten.. Knuffel

Pien Ik ken je gevoel... Leuke dingen ondernemen en proberen te genieten en natuurlijk niet zoveel proberen te denken (makkelijk gezegd) Misschien een keertje alle negatieve gevoelens en positieve gevoelens die je op dit moment hebt, op papier zetten? Even de tijd aan geven... Helpt vaak... Dan wordt het wat rustiger in je hoofd.. Vergeet niet de positieve dingen van je vriend ;) die heeft die vast!

Zonnebloem Klinkt heel goed hoor, hoe je dat dieet toepast.. en als het helpt, helemaal goed! Dat is een waarde die wordt geprikt bij verdenking van een tumor of endometriose. Wanneer die waarde erg verhoogd is, geeft het een indicatie.. Hoe hoger, hoe actiever de endometriose. Voor de lucrin was die bij mij 98 en vorige maand 22! Hij hoort onder de 35 te zijn. 98 is heel hoog.. Ja maandag starten! Spannend...

Boboke meis daar ben je weer :) Fijn! Wat een fijne reactie van je schoonvader! Lijkt me super om het nieuws te vertellen! Winkel weten we nog niet... Dank je voor IVF uitleg :) Maandag weten we meer!

Sissie fijn dat je jezelf weer omhoog hebt getrokken.. De foto's zien er erg gelukkig uit of naja jij dan hahahah je bent een hele grote doorzetter! Dikke knuffel

mineraal weer wachten dus.. Knuffel en gecondoleerd :(

mf knuffel terug!

chick hahahah moet altijd lachen om die teksten van jou, hou ik van ;) probeer het altijd kort te houden hahaha Lekker hoor meis, als het kan genieten! Het is je gegund! Turkije in het vooruitzicht heerlijk! Wanneer gaan jullie? Lief van je! Voel me stukken beter godzijdank ;)
    [BEST snel dan he vanaf de eerste deca, hoop dat het bij mij ook zo vlot loopt! idd het is lief dat ze het laten weten.. Ben ook weer kalm hahah en de test was negatief.. Hoop dat het bij hun beter gaat.Maar zo graag ook eerder aan de beurt zijn hihi bedoel ik niet gemeen maar je snapt me wel :)

Sandy Ja spannend! Valt mee, zie het allemaal wel denk ik, is het beste. Idd positief blijven. Dat ben ik ook eigenlijk altijd wel geweest en dat pakt tot nu toe redelijk goed uit. Als ik nu terug kijk op de lucrin valt het ook wel mee... alleen laatste weken wat opvliegers. Succes en zet hem op!

Lelie fijn om te lezen! Zo zie je maar het komt goed! Wat een ellende heb je meegemaakt de laatste tijd. Dit was het laatste en vanaf nu gaat het beter! Knuffel

Sorry moet stoppen ga een weekend weg met 2 vriendinnen en aanhang dat wordt super! Alles gehaald en we gaan nu rijden.. Dikke knuffels en sorry voor de mensen die ik niet heb terug gestuurd. Liefs!

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Meiden ik ben jullie niet vergeten hoor, maar doe ff wat rustiger aan. Het zijn hier vaak zulke lange verhalen dat ik er gewoon tegenop zie om overal op te 'moeten' reageren ;). Komt wel weer hoor, maar geniet nu even van mijn rustmaandje :).

Ben wel even benieuwd nu naar Cindii trouwens... Voel je je goed met je emmy aan boord?

14. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Hoi dames, bedankt voor het duimen! Duim zelf ook!

Pien, ik voel me goed hoor met me Emmy in me buik.. Alleen helaas voel ik weinig dus denk dat het niet ingenesteld heeft.. En dat ik gewoon ongesteld ga worden.. Heb er geen goed gevoel over.. Ik had wel gevoelige borsten.. Maar dat had ik al ruim een week voor de tp.. En wordt nu al minder.. Had wel goede hoop want me Bms was ruim 9mm alleen toen ik hoorde dat me terug geplaatste Emmy maar 5 cellig was zakte de hoop wel..

Verder hebben we het druk gehad met de verhuizing.. Het huisje is klaar.. Alleen moet alles nog uit gezocht worden.. Maar zit vanaf gister in den helder op de kermis.. Waar ik eigenlijk voor niks naar toe ben gegaan.. Dus zit hier ook echt niet op me gemak.. En heb super erge heimwee.. En dat heb ik normaal nooit! Ook mis ik me 4 hondjes super erg.. die zitten nu thuis.. Maar ja als ik 10 dagen me vriend moet missen ken ik ook niet tegen..

Nou was even snel een reactie van mij.. En ga nu maar in me caravan wachten tot me vriend me op komt pikken om mee naar het kermis terrein te gaan..

Liefs!!

15. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    @ chick.. Als het goed is is de andere ingevroren.. Maar ze vertellen me niet zoveel.. Heb zelf ook moeten vragen hoeveel cellig die Emmy was die terug geplaatst is..

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Cindii, moed houden he!!!
    Jammer dat ze je niet veel uit zichzelf vertellen, nu is het toch wel vaak zo dat je zelf ook overal goed achteraan moet zitten. Maar het lijkt me dat dit toch wel belangrijk is om te vertellen en lijkt mij dat je zoiets ook wel graag wil weten!

Zo he, je zit dus in Den Helder. Wat voor kraam hebben jullie op de kermis? Maar je zit er voor niks:( (is het zo rustig of kun je niet helpen?) Het is in ieder geval wel heel erg mooi weer!

@ Pien, heel erg begrijpelijk hoor! Het is ook bijna niet bij te houden al die verhalen en het heet niet voor niks RUSTmaand hoor! Knuffel!

@ Steva, ik moet ook altijd om jouw lachen :D. Gelukkig maar dat hier ook met een glimlach kunnen lezen, het is zo'n fijn forum!
    Bijna maandag..... de start komt nu wel heel dichtbij he!
    Ik ga trouwens van 25 op 26 juli naar Turkije, dus dat is al lekker snel!
    Hebben jullie eigenlijk een goede band met je zwager en schoonzusje? Het zal voor hen ook wel lastig zijn geweest om dit met jullie te delen. Ik kon mijn schoonzusje ook wel slaan toen ze zei dat ze zwanger was :) (ben normaal heel beheerst en lief hoor ;):D). En we kunnen het best heel goed met elkaar vinden, maar je gunt het jezelf toch altijd net even ietsjes meer ;):)

Ik ga van het zonnetje genieten meiden, huisje is weer schoon en volgende week een heftig weekje voor de boeg met 2 rapportavonden en een schoonmaakavond op school voor de laatste weekjes. Dus wel verdiend dacht ik zo :) Straks lekker bbqen met schoonfamilie.
    Hebben jullie nog leuke plannen?

17. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Chick, we helpen een kennis.. Hij heeft een oliemolen kraam, ik en me vriend zouden eerst samen moeten helpen.. Daarna was ik niet meer nodig maar zou ik de wc wagen mogen doen en alles wat ik binne haalde mocht ik zelf houden.. Maar er is een communicatie misverstand.. Ik zou het overleggen met me vriend.. Nou besloten dat ik dat zou doen.. Dus me vriend gebelt zegt hij zelf.. Maar de kennis zegt dat die niks mee gehoort heeft.. Dus heeft iemand anders ingehuurd. Dusja ik ben niet nodig.. Alleen 2 dagen van de 10 als die zoon weg gaat.. (Terwijl eerst die zoon heel de kermis hier zou zijn daarom was ik in de kraam niet nodig)

Maar ja.. Heb nu dus al helemaal heimwee.. Want heb nog zat te doen.. En hebben de hondjes niet mee genomen omdat ik eigenlijk de heledag bij de wc wagen zou zitten.. Dus hebben we een oppas geregeld die ook betaald moet worden uiteraard dus ik zou eigenlijk 2 dagen moeten werken voor niks.. Omdat de oppas ook betaald moet worden.. Als je begrijpt wat ik bedoel

Geniet ze van het zonnetje..

18. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Ik ga dadelijk trouwens bij de action zwangerschaps testen halen.. En ik ga elke dag een keer een testje wagen.. Kijken of het streepje lichter word.. Gewoon omdat ik benieuwd ben wanneer de pregnyl uit me lichaam is.. En die restjes zijn volgens mij maar 2v1,50 dus dat is dan wel te doen haha

19. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Nou helaas.. Ze hadden nog maar 1 doosje.. Want ze worden uit het assortiment gehaald... Dus ze krijgen ze niet meer binnen.. Jammer was lekker goedkoop geweest!

20. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Ik zat net dit lijstje te kijken.. Is van de 5000 eh pregnyl, dus eigenlijk schuift het 1 dag op met de 10000 eh pregnyl

Dus zou het beteken dat ik op dag 11 al positief zou kunnen testen met me eigen hcg? Als ik dan posi test zou het ook echt posi moeten zijn toch? Natuurlijk altijd de 16e dag extra testen en in me achter hoofd houden dat ik ook niet zwanger kan zijn.

Het lijstje:

1 = 5000
    2 = 2500
    3 = 1250
    4 = 625
    5 = 312,50
    6 = 156,25
    7 = 78,12
    8 = 39,06
    9 = 19,53
    10 = 9,76
    11 = 4,88