he ik zie nu ook jouw berichtje Steva! Spannend morgen je eerste FM! Ik had bij de eerste follikelmeting nog niet heel veel resultaat geloof ik. ik ga het even nakijken..... euhmmmm gevonden: Links had ik 3 van rond de 10 a 12 mm en rechts 4 a 5 kleintjes. Maar die kleintjes hadden na drie dagen al een groeispurt gemaakt en toen had ik een heel mooi resultaat. Links 5 grotere en rechts 3 + wat kleintjes. En zo veranderde dat nog wel een paar echo's lang door. (aan het einde hadden we 10 a 12 goede follikels waarin dus 10 eicellen zaten en waarvan 8 embryo's zijn ontstaan top dus). Maar wij waren in eerste instantie zelfs teleurgesteld (na de eerste FM), terwijl het ziekenhuis al heel erg tevreden was ach we hadden eerst misschien gewoon wat hoge verwachtingen! Dat zware gevoel in mijn onderbuik kreeg ik iets later geloof ik, maar toen waren de follikels ook al behoorlijk gegroeid. Misschien gaat het gewoon lekker hard bij jou! Jij gaat dus morgen alleen, misschien na afloop de dingen nog even goed navragen en zelf even wat dingetjes opschrijven. Dat is misschien wel fijn, anders gaat er misschien veel langs je heen. Wel lief dat je vriendin aangeboden had om mee te gaan! Volgens mij heb jij heel veel lieve vriendinnetjes! O jij vroeg ook over kwaaltjes van mij... En Pien geloof ik ook al... Nee hoor nog steeds niet. Misschien iets vermoeider, maar ook dat valt mee. Misselijkheid heb ik echt niet gehad en ik verwacht dat dat ook niet meer gaat komen. In het begin dacht ik echt: 'ik MOET toch misselijk zijn' en ik had het er zeker voor over gehad. Maar het niet zijn is ook heel fijn hoor! Maar wie weet waar ik jullie nog mee ga lastig vallen, haha! Ik krijg wel al een buikje hoor! Dus straks in bikini mwah niet echt, hihi! Ach mij maakt het niets uit, laat ze maar denken dat ik een Turkse pizza teveel op heb
Hoi meiden even snel een berichtje, zit in het vu te wachten. Medicijnen zijn al op.. Best goede fm gehad denk?! Rechts drie 1 x 18 2 < 10 Links acht 1 x 16,5 1x 15 1x 14 1x 12,5 1x 11 1x 10 2x < 10 Baarmoederslijm was 10.1.. Moet donderdag weer terug en dan waarschijnlijk al een punctie inplannen! Liefs
Steva dat ziet er inderdaad niet onaardig uit. Gaat dan opeens heel snel he?! Bij mij was de eerste fm rampzalig, 3 grote follikels en de rest kleine. Ik was toen ook al wanhopig dat ik geen punctie zou krijgen. Maar in de loop van de tijd zijn er toch een helboel kleintjes mee gaan groeien. Ik heb t niet zo nauwkeurig bijgehouden als jullie. Bij de punctie zijn er 14 aangeprikt, waaruit 11 eitjes kwamen (de 3 grote follikels hadden ze opgeofferd voor de kleintjes) en daaruit 7 bevruchtingen. 1 TP en 2 cryo's. Op naar donderdag en de punctie!!! Pien inderdaad heerlijk weer die groentes die hier altijd voorbijkomen . Maar we gaan ervoor! Eerst lekker op vakantie. Ik heb nog 2 en een halve week tot mijn vakantie, dus hooguit 2 weken werken aangezien ik zeker deze week nog thuis blijf. Moet er nog niet aan denken te gaan werken, zowieso lichamelijk niet en geestelijk...laten we het daar maar niet over hebben . Mineraal gelukkig is de pijn iets gezakt. Gaat de cyste nu dan niet meer groeien als je het niet onderdrukt? Zou je dan voor een eventuele punctie weer een laparoscopie krijgen waarbij ze hem verwijderen? Ga je nog weg met je vakantie of blijf je in Nl van het mooie weer genieten? Mijn vriend gaat er heel goed mee om. Hij steunt me waar hij kan en heeft altijd een schouder bereid om op uit te huilen. Ik denk dat mannen het zelf makkelijker accepteren en verder gaan. Zij zijn er ook niet zo bezig als wij vrouwen, het gebeurt tenslotte in ons lichaam. Daarnaast was ik al alles aan t regelen voor verlof etc dus maakt het extra moeilijk. Vergis je niet hoor, hij heeft ook zijn traantjes gelaten. Chickie mensen weten het inderdaad van mijn miskraam. Ging ook niet anders, omdat ik het net op het werk aan iedereen verteld heb en die merken natuurlijk dat ik er niet ben. Mijn collega's hebben het dan ook verteld (met mijn toestemming), zo wordt het denk ik voor mij iets makkelijker als ik weer ga werken. Voor de rest doet de tamtam zijn werk wel. Ik moet zeggen dat ik zelf nog niet veel mensen gezien heb, kon ik de eerste dagen echt niet aan. Morgenavond komt mijn vriendin langs en vrijdag ga ik naar mijn moeder (woont verder weg dus kan ik niet even binnenspringen). Mijn moeder wilde trouwens wel komen hoor, maar ook dat kon ik niet aan, want dan zou ik haar verdriet om het verlies van hun eerste kleinkind erbij krijgen, en mijn emmertje was al aan t overstromen. Wel hebben we regelmatig telefonisch contact. Ik ben me nu maar aan t richten op onze vakantie en het kopen van een tent, want wij gaan lekker een paar weekjes kamperen in Frankrijk . Jij lekker genieten op vakantie en trots je buikje showen hoor! Je hebt er genoeg voor afgezien! Wanneer ging jij ook alweer?
Mineraal: fijn dat ze je nu wel wat meer in de gaten gaan houden. Dat geeft misschien toch nog een beetje het gevoel dat jullie niet helemaal stil staan... want dat is zo vervelend. Ik hoop dat je snel weer een cyclus ontwikkeld meid! Je had nog wel een cryo over he. Dat is wel fijn dan hoeft die cyste in elk geval nog niet weg. Ik duim voor je dat je snel weer aan de beurt bent voor een nieuwe poging! Jij ook voor een vriesbeebje! En inderdaad we zijn weer terug in de groentes haha Chickie: fijn meis dat je je gewoon zo goed voelt. Zoals ik al zei: het is je zo gegund!! En neem lekker zoveel turkse pizza's als je wilt, want het maakt nu toch niet meer uit Steva: o da's een hele mooie score hoor! Dus je hebt in totaal 12 follikels. Even afwachten of ze allemaal doorgroeien, maar daar komt zeker een mooi getal uit meid! Ik voelde het na een week ook al wel wat hoor. Maar ik moest daarna nog wel een hele week doorspuiten, wat ik niet helemaal verwacht had. En paar dagen voor de punctie voelde ik het zeker. Niet pijnlijk, maar wel een beetje ongemakkelijk. Bij zitten en opstaan voelde ik het voornamelijk, maar als ik dan eenmaal zat of stond, viel het ook wel weer mee. Hardlopen zat er b.v. niet in. Maar gewoon een beetje rustig aan doen gaat prima hoor! Succes meid!! All: Misschien gaan we morgen ook al wel richting Denemarken (Chick, we zitten niet bepaald in de buurt van Legoland ). Zoveel hoeven we niet in te pakken. En nu wacht ik op een telefoontje. 11 uur zou ze bellen. Eindelijk terug met de voetjes op de grond verwacht ik . Jullie horen nog van me!
Nou hier de update: geen wonderen gebeurd . Maar jammer genoeg is mijn hcg niet gedaald, zelfs een beetje gestegen, maar lang niet genoeg voor een goede zwangerschap, maar ja, dat was ook niet te verwachten... Nu raden ze me aan het eerst toch maar af te wachten. Ik kan gewoon op vakantie gaan. Voor de zekerheid moet ik maar wat extra pijnstillers meenemen voor als het dan losgaat. Ze kunnen er verder niets van zeggen wanneer en of het eruit komt. Over 2 weken heb ik hoe dan ook een afspraak gemaakt. Mocht ik het wel zijn verloren dan kunnen ze checken of het goed schoon is en anders zal het er misschien toch weggehaald moeten worden. En nee, ook geen cryo terugplaatsing direct daarna . Bah, jasses, bleh, pfff, wat een doffe ellende.... Sorry. Weer wachten om niets... en dan de miskraam die op de loer ligt... lekker hoor...
Pien oh nee meis wat ontzettend balen . En wat vreemd dat je hcg blijft stijgen ook al is het niet voldoende. Kan me voorstellen dat je hier ontdaan van bent. Zo denk je dat de poging "gewoon" mislukt is, en zo moet je nog een miskraam krijgen . Hopelijk kunnen jullie toch nog van de vakantie genieten. Dikke knuffel meis
Pien wat een stom nieuws hopen dat het allemaal meevalt en dat je helemaal geen pijnstillers nodig hebt en toch ondanks alles een beetje van de vakantie kan genieten! Als je terug bent gemiddeld nog een maand en dan is dr tp alweer. Snap heel goed dat je het kut vind! Is het ook maar voor je het weet ligt het achter je.. Liefs
@ Steva, het ziet er bij jou echt heel goed uit! Fijn he dat je zo goed op de medicijnen reageert! Op naar een mooi resultaat! Succes weer morgen! @ Boboke, inderdaad lekker thuis blijven deze week hoor! Even de tijd nemen om alles op je in te laten werken geestelijk en lichamelijk iets aan te sterken (voor zover dat lukt!) Fijn dat je de vakantie in het vooruitzicht hebt, dat is iets om naar toe te leven! Lekker! Ik ga 25 juli weg, dus dat is al bijna, heerlijk! Het zal vrijdag best even moeilijk voor je zijn om bij je moeder binnen te stappen, inderdaad wat je zegt: dubbel verdriet! Maar dat mag ook! @ Pien, mmmmm dit was niet wat je had willen horen! Wat gek dat het dus gewoon nog iets stijgt! Ik hoop wel dat je in Denemarken geen last krijgt hoor en dat je daar een beetje je gedachten kunt verzetten (niet in Legoland ). Stom he dit baalnieuws!!! Heb je je koffers al gepakt? Ik geloof dat ik ook met de noorderzon zou zijn vertrokken! Even alles vergeten! @ all, vandaag bij de verloskundige geweest en na even zoeken hebben we het hartje gehoord! Jeeh!!! Wat bijzonder! Het kindje lag alleen behoorlijk ver naar achteren en bewoog veel dus het was maar kort, maar al wel een hele mooie bevestiging!
Chickie wat fijn dat je het hartje hebt gehoord ! Echt heel bijzonder lijkt me dat. Ego. Ongeluk komt nooit alleen zeggen ze toch? Vandaag naar de tandarts geweest, omdat ze vorige keer dachten dat er iets zat, maar toen konden ze geen foto's maken omdat ik toen 6 weken zwanger was. Nu dus maar gedaan, want als er iets is wil ik het voor een volgende poging opgelost hebben. Wat blijkt, heb ik een wortelonsteking met een grote fistel!!! Verwijzing meegekregen voor de kaakchirurg dus morgen maar even bellen wanneer ik terecht kan. Als het kan wil ik dit direct laten doen nu ik toch nog thuis zit. Na de vakantie komt waarschijnlijk niet goed uit wegens cryo-tp. Hoeveel pech kan een mens hebben .
Auuuu boboke, dat lijkt me erg pijnlijk!!! Het zit je inderdaad niet mee! Maar het is wel slim om dit voor je vakantie afgehandeld te hebben, dan heb je het maar gehad!
chickie! Wat super zeg! Sorry was ik helemaal vergeten naar te vragen Wat bijzonder lijkt me dat.. Hoe groot is het nu? Je bent 14 weken toch? Jij hebt dus 7 emmy's maar Boboke had dat ook en nu nog twee cryos? Weet jij dan ook al hoeveel cryo's je nog hebt? Boboke Jeetje! Had je dan niet enorme pijn? Of heb je beter gezegd Hoop dat je snel terecht kan.. Zou zeggen dat je met IVF bezig bent en niet te lang kan wachten? Cindii weer een testje gedaan? Liefs
Chickie en Steva vreemd genoeg had en heb ik er geen pijn aan, maar het moet natuurlijk wel verholpen worden voor ik er pijn aan ga krijgen. In het ergste geval ontdekt de kaakchirurg een breuk in mijn kies en dan moet ie eruit . Ben inderdaad ook van plan er een beetje haast achter te zetten door het noemen van de ivf . Steva het verschil in cryo's bij chickie en mij ligt waarschijnlijk aan het feit dat ze bij chickie op dag 3 zijn ingevroren en bij mij pas op dag 5 (op dag 3 had ik er 5 diepvrieskandidaten). Ze kijken dan dus een paar dagen extra of ze doorgroeien. Het zijn bij mij ook murola's (zo heet t geloof ik), betekent dat ze al zover gedeeld zijn dat het aantal cellen niet meer te tellen is. Dit geeft een verhhogde kans op goede ontdooiing hebben ze mij verteld. We hadden daar ook geen keuze in, is gewoon protocol van het ziekenhuis. Weet je al wel of ze per stuk of per 2 worden ingevroren? Bij ons gelukkig per stuk. Zou het heel erg vinden als ze er een weg zouden gooien aangezien er maar 1 teruggeplaatst mag worden.
@ Boboke, is de IVF toch nog ergens goed voor haha! Chantage van de kaakchirurg Fijn dat je er dus geen last van hebt! Hopelijk blijft dat zo! @ Steva, Boboke heeft het inderdaad heel erg duidelijk uitgelegd van de Morula's bij haar. Bij mij zijn ze als embryo ingevroren op dag 3. Ik had er nog 7 over en die waren op dat moment kwalitatief hetzelfde als het teruggeplaatste embryo (8-cellig) en werden dus (per stuk) ingevroren. Maar zo heeft ieder ziekenhuis/kliniek zijn eigen procedures. Soms blijf ik dat wel vreemd vinden hoor, ook als je hoort dat het bij mensen met medicijngebruik en testen soms zo anders gaat. Het was zeker bijzonder om het hartje te horen. We hadden nu geen echo, maar als je dan het kindje gewoon hoort bewegen dan is het wel weer even duidelijk dat er echt een levend wezentje in je groeit! Zo'n bijzonder, maar ook nog onwerkelijk idee! Ik ben nu 13 weken zwanger en het kindje is nu ongeveer rond de 7,5/8,5 cm. Cindii, ik ben ook wel heel erg benieuwd of je gisteren nog een test hebt gedaan! Vrijdag komt nu steeds dichterbij...
Chickie: fijn meid dat je de kleine gehoord hebt! Boboke: getsie ook dat nog... Ik hoop dat je snel terecht kunt en het snel achter de rug is! Steva: jij heel veel succes met de punctie en terugplaatsging! Komt vast helemaal goed! (Ik had op dag 2 tp en op dag 3 is mijn cryo ingevroren). Tot over een week meiden! We hebben geen wifi in ons huisje, dus zal een week niet op dit forum zitten . Voor wie komende week ook nog op vakantie gaat: veel plezier!
Hoi dames, Wat is er weer veel geschreven.. We hebben het nog zo druk met het huisje dat ik gewoon geen tijd meer heb om veel hier te kijken.. Bobo, jij treft het ook niet zeg! Maar begrijpelijk dat je het opgelost wilt hebben voor je de cryo tp heb.. Gelukkig heb je er geen last van gehad! Chick, wat bijzonder lijkt me dat.. Kan niet wachten tot het bij ons zover is dat we het hartje kunnen horen.. Pien, fijne vakantie!!! Steva, mooie fm hoor! En wat een lekker warm bedje voor je Emmy! All, gister een heftig dagje gehad.. Me broertje zat op de kermis bij een kennis van mijn vriend.. En die moest ik in 1x ophalen omdat hij buiten getrapt was.. Hij is nogal mogelijk in de hand te houden.. Maar me broertje had nog dagen open staan bij de politie.. Dus mijn broertje was met 1 van mij hondjes naar de kermis gegaan hier en zit nu vast.. Maar ze kwamen hier aan de deur met me broertje om me hond thuis te brengen.. En me broertje mog niet binnen komen bij mij en dat deed hij wel.. En tjhaaaaa toen vloog de politie ook hier naar binnen.. Dus ik helemaal in paniek.. En toen belde ik me vriend op en die werd kwaad op mij omdat ik me niet rustig hield.. Maar ja wat moet ik dan als ze me halve huis afbreken hier.. Pfff stond helemaal te shake en was bijna aan het hyperen dus het was me me dagje wel gister.. En ja dames heb gister nog een testje gedaan.. Dit is de uitslag:
Ow ja, gister ookal meteen gebelt naar de IVF afdeling in het ziekenhuis.. En 7 aug staat onze 1ste echo afspraak gepland.. Begin nu ook af en toe wel wat te voelen.. Allemaal van die kleine krampjes
Chickie ga het zo gelijk even vragen in het ziekenhuis.. Hoop idd ook dat ze per stuk invriezen.. Als er iets in te vriezen valt natuurlijk Pien toch ondanks alles heel veel plezier, lekker een weekje rust zonder wifi.. All ik heb echt zo een dikke opgezette buik! Gister even avond naar het strand met vriendinnen en m'n buik geshowed, ze vielen bijna achterover hahah. Stond net op de weegschaal en in 1 week drie kilo aangekomen!! Iemand ervaring? Hahah. Dat is niet de bedoeling! Liefs
Cindii zie nu je bericht! Wauw!! Super gefeliciteerd!! nu weer duimen dat alles goed blijft gaan! Liefs