Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steva, goed dat je die spoedlijn hebt gebeld hoor het weekend. Dan weet je het maar toch! Wel 'fijn' dat je deze week gewoon kan starten met de lucrin en niet langer hoeft te wachten.
    Stom van de apotheek dat ze je niet teruggebeld hebben! Ga ze morgen maar lekker stalken hoor ;)
    Ik hoop dat het blaasonderzoek je meevalt! Het zal niet niks zijn, maar je kan het hoor! Je hebt al zoveel doorstaan!
    Je had trouwens kort bloedverlies deze maand zeg! Had leuk geweest als de pijn en de jeuk ook maar zo kort de kop op staken...
    Ik kan je trouwens niet helpen met dat rare bobbeltje! MMMmmm misschien hopelijk gewoon een opgezet kliertje :( en anders toch maar eens navragen!
    Ik heb je weblog gelezen hoor! Zoals ik in een reactie al heb getypt kreeg ik al gelijk tranen in mijn ogen bij het lezen van je eerste post (gewoon puur door de herkenning)!
    Lief dat we mee mogen lezen!

Sis en anderen.... ik vind het ook wel erg leuk om jullie te kunnen bewonderen op FB. Dus als iemand het wil zal ik mijn naam ook even pb'en. Ik houd mijn mond hoor over baby's op FB... Heb het er zelf liever ook niet over. Niet de hele wereld hoeft het te weten :)

Sis, heel logisch hoor dat je angstig bent! Je weet nu ook wat er mis kan gaan. Maar daar gaan we niet vanuit hoor!
    Je hebt je goed gehouden hoor op de babyshower en inderdaad wat je zegt... het knopje gaat op zo'n moment om he! Puur zelfbescherming meestal! En als mensen toch eens wisten wat ze aanrichten met bepaalde opmerkingen...

@ Lelie, jeetje meid het is al bijna! Moet je de dag voor de operatie nog werken? of heb je andere afleiding?
    Weten veel mensen van je operatie? (voor de steun enzo) Doe rustig aan deze week meis! Je hebt nog behoorlijk wat voor de boeg!
    Wat was het heerlijk weer he gisteren! Bij ons was het alleen pas aan het einde van middag zonnig en toen kwam die kleine op visite, dus toen kon ik niet meer in de relaxstand! Heerlijk hoor zo'n kleintje om je heen. Ik krijg dan wel heel erg de neiging om hem niet meer aan mijn schoonzusje mee te geven, haha...

@ Pien, weet je al meer over hoeveel eenheden je moet spuiten?
    Bij mij vergiste de verpleegkundige zich zaterdag bijna. Zij dacht dat we 150 eh moeten spuiten en ging daar helemaal vanuit. Maar nee hoor het is toch 100 eh. We zaterdag zien hoeveel dat opbrengt..
    Ik maak me er geen zorgen over. Ze zullen het in het ziekenhuis wel goed weten, daar ga ik maar vanuit.

@ ego, ik heb verder niet echt last van de spuiten. Alhoewel ik de deca wel lastiger vind om te prikken dan de puregon. De naald is wat dikker en een beetje aan de botte kant. De vloeistof prikt ook een beetje bij het inspuiten. Maar ik heb geen blauwe plekken ofzo hoor!
    Verder nog nergens last van.
    Wel nog erg veel last van mijn lies enzo, maar dat is wel te houden. Zaterdag ging het goed hoor met de pijnstilling Sis, lief dat je het vroeg! (even tanden op elkaar)
    Ik heb vandaag even een goed gesprekje met mijn baas gehad om te melden dat we de IVFmolen in gaan en hij was echt super lief. Het is wel een beetje een botte boer soms, maar we hebben er zelf een klein beetje om gelachen (ik waarschuwde hem voor eventuele overgevoelige reacties door hormonen:D, ach een gewaarschuwd mens telt voor 2 toch?!;)) en hij doet helemaal niet moeilijk over alle ziekenhuisafspraken die we binnenkort weer gaan krijgen. (hoe lastig dat ook is om voor de klas onverwachts iemand te vervangen). Echt super fijn!
    Verder ben ik echt heel blij dat het avontuur nu gestart is, laat maar komen. Mijn man is wel heel bezorgd steeds, ook wel schattig en hij durft niet te kijken als ik prik (hihi held:D).

Zo, het stuk is weer veel te lang gewoden! Nu lekker bedtijd!
    Slaap lekker meiden!

2. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    ah chick pfff pittig meis en je man hahaha Wel fijn dat je je verhaal even heb kunnen doen en dat je baas op de hoogte is. Heb ook
    alvast iedereen op de hoogte gesteld voor de Lucrin hihi.

Mijn baas is m'n vader en heb gevraagd of die mee wilt naar die IVF bijeenkomst donderdag (omdat het zo laat is en hij donderdag om 5u op moet is het verstandiger dat die lekker naar bed gaat) maar ben hem al heel erg aan het voorbereiden om wat er gaat komen, ook met afwezigheid enzo.. Alleen is het kl*te dat ik gewoon niet vervangbaar ben hahah Soms zou ik liever voor een gewone baas willen werken.. Zaterdag ondanks de pijn toch dat schuldgevoel en gezegd dat ik wel even de drukke uurtjes kwam. Dacht van 10 tot 2. Was het onwijs druk en ging ik pas om 17.30u weg. Daar baal ik dan van en omdat ik dan ook niet te missen ben zegt m'n vader ook niet 'ga lekker naar huis schat'. Dat snap ik ook wel maar het is toch moeilijk..

Ga je ook even een pb sturen met mijn naam, voeg me even toe hihi

Sis leuk om je foto's te kijken! Echt heel gek hoor.. Had me je toch anders voorgesteld. Weet niet hoe maar anders hihi Mooie meid :)

Liefs

3. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff superkort...zit op t werk, en ben voor de verandering ook echt aan t werk...pfff hihi
    Chick: leuk! ik pb je mijn naam.
    Steva: Lachen zeg dat fb. Jij bent ook echt zooo anders dan ik dacht, terwijl ik niks dacht hahahahaha. Nog echt een wilde jonge meid..ik voel mij echt een oude huismus vergeleken bij jou hahahaha. Ik doe niet veel met fb en plaats niet iedereen. Maar jullie zijn zeker welkom. Dus meiden laat maar weten. Het is echt grappig. Steva je hebt nu ook mijn lieve hond gezien die ik moest laten inslapen. Die grote :)

Moet echt weer verder.....zucht

4. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Steva, Fijn dat je er wat meer vertrouwen in heb gekregen in de ivf behandelingen bij het vu!
    Ook fijn dat je urgentie gehad heb en alles zo snel gaat!
    En dat je ook begin juli mag beginnen!
    Natuurlijk is het niet te hopen dat we daaraan moeten gaan beginnen, maar als het zo is.. is het wel fijn dat we ongeveer tegelijk beginnen ;)
    Ik baalde er inderdaad ook heel erg van dat ik weer ongi was, maar ja.. de pijn viel inderdaad wel mee gelukkig..
    Ik heb geen kindje dit is mijn 1ste waar we voor bezig zijn.. Ik ben 25..

Chick, wat een leuk idee van facebook.. Zal mijn link even naar je toe sturen!

Als er nog meer dames zijn die me facebook willen zien, stuur dan even pb dan zoek ik jullie even op of stuur jullie mijn link!

Ego: Ik heb best wel genoten van het weekendje!! Het was super gezellig.. maar ook heel zwaar en vermoeiend.. met 2 kindjes van 4 en 7 jaar.. hahaha..
    Maar zou het zo over doen..
    Helaas was ik wel ongesteld waardoor ik die fijne komkommer ook weer had.. pfff.. dat was echt vervelend.. en was me pijnstilling vergeten thuis!
    Nu nog steeds aan het bij komen van het weekendje.. we zijn nog best moe.. hahaha

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Steva,
    Als bijwerkingen van Lucrin heb ik eigenlijk alleen opvliegers gehad, met name savonds en snachts. Echt last had ik er niet van, was goed te handelen vond ik zelf.
    De gyn vind dat ik Livial moest slikken, heb ik 11 dagen gedaan maar tijdens het gebruik dus ook bloedverlies gehad (weinig, maar toch). Heb nog 73 tabletjes over, dus als je wilt...

Ik moet 5 dagen in het ziekenhuis blijven, het is niet het dichtstbijzijnde ziekenhuis maar wel goed te bereiken met de auto, ongeveer 40 minuten.
    Na de operatie krijg ik geen Lucrin meer, er is besproken dat ik dan binnen 3 maanden zwanger zou moeten kunnen zijn :D

Een knobbeltje... nee dat heb ik niet gehad :p

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Cindi: balen van de duivels!

@Sissie: Het zou idd raar zijn als je bij je zus weg blijft. Krijg je er steeds meer moeite mee? met je gezicht op 'leuk' zetten?
    Knap dat je het kan handelen, ik kan het normaal ook, maar nu even niet...In 2 dagen tijd is het mij een aantal keer gevraagd: wordt je al mama? en vandaag weer...

@Pien: elke keer blijft het toch weer een teleurstelling, heb je afleiding gevonden in het verven?

@Chickie: jij ook al aan de duivels...balen! Ik vond de deca ook vervelend om te spuiten, erg botte naalden, vaak ligt het aan het doosje. Waarschijnlijk is het volgende doosje naalden beter!

@Steva: je gaat dus echt starten! Ik wil wel meelezen, je mag mij een wachtwoord pb-en. Ik schrijf ook in een ander forum mee en wij hebben elkaar een keer ontmoet (high tea) harstikke leuk. We hebben ook elkaar toegevoegd op fb, daar wordt verder niets geschreven over zwanger worden.
    Ik ben nog een keer ongesteld geworden, maar geen pijn gelukkig.

@ego: vandaag weer naar de gyn geweest. Echo gehad, heb een cyste van 17 mm. Ze wil de volgende keer bekijken of hij weg is. Heb medicatie gekregen om mijn cyclus op te wekken. Over een week zou het er moeten zijn. Daarna wil ze kijken wat ik in mijn normale cyclus doe en dan de tp doen, heb ik geen eigen cyclus dan pas aan de medicijnen. Mag hopen dat ik een eigen cyclus krijg!
    Meteen benoemd dat ik het belachelijk vond dat ik eerst dinsdag moet bloedprikken, vrijdag moet komen om weer bloed te laten prikken (nog niet eens een echo) en dan een week moet wachten en dan alsnog een echo...tja..sorry had dat niet in 1x gekund. Ze vond het vervelend voor mij. (dit is wel een fijne gyn)

@fb: leuk.. ik zal ook mijn naam ff pb-en.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: fijn dat je baas zo begripvol is! Gelukkig heb ik ook zo'n fijne baas. Dat kan lang niet iedereen zeggen. Maar aan de andere kant: het hangt ook van je baan af in hoeverre het makkelijk is om iemand zomaar even vrij te geven. Ik begrijp dat het voor Steva haar vader lastig is. Hij zou haar vast het liefst vrij geven ;). Ik heb wel een luxe baan: flexibele werktijden en voor ziekenhuisbezoek krijg ik bijzonder verlof. Dus dat komt altijd goed.
    Dus die deca is niet zo fijn begrijp ik? Hmmm vervelend... Hopelijk is je volgende doosje beter zoals Lelie zegt.
    Steva: wat goed dat je je vader naar de IVF bijeenkomst meevraagt. Zo krijgt hij er ook een goed beeld van. Ben benieuwd wat hij ervan vindt.
    Cindii: fijn dat je een mooi weekend hebt gehad! Pittig he die kleine kinderen :).
    Lelie: 5 dagen joh, das best lang. Maar het is dan ook een flinke ingreep. Fijn dat ze je binnen 3 maanden zwanger willen hebben :D.
    Mineraal: dus eerst nog een week wachten voor je de medicatie moet nemen? Hopelijk heb je het alsnog niet nodig en komt je eigen cyclus weer netjes op gang. Moet je dan eerst weer een hele eigen cyclus aankijken om te zien of je weer een goede cyclus hebt? Of kun je na de medicatie om de menstruatie op te wekken gelijk starten met de tp? Wie vragen jou trouwens zo letterlijk 'wordt je al mama'? Mensen die van je traject afweten of niet?
    Ik had trouwens ook zo'n momentje vandaag: of ik last van nesteldrang had... Omdat we dus in een verbouwing zitten. Vermoeiend dat soort opmerkingen....
    Sissie: lastig om zulke opmerkingen van je zusje te moeten incasseren... Begin je alweer wat meer vertrouwen te krijgen in de komende terugplaatsing?
    @fb: ik weet het nog niet. Ben heel nieuwsgierig naar jullie natuurlijk ;), maar ben toch wat bang voor herkenning... Ik denk er nog even over na ;)

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    #68 chickie84, 16 apr 2013
    Laatst bewerkt: 16 apr 2013
    De meiden waarvan ik een pb heb gekregen heb ik toegevoegd hoor op FB. Het was trouwens niet mijn idee van Facebook hoor, alle eer mag volgens mij naar Steva of Sis!
    Echt onwijs leuk trouwens meiden om de gezichten bij jullie namen en verhalen te zien. Je vormt toch een bepaald beeld bij iemand.
    Klopt wel redelijk tot nu toe :D;) Allemaal positief hoor! Jullie zijn volgens mij echt allemaal hele leuke meiden!

@Cindii dus lekker aan het bijkomen van je weekendje weg ;)
    Heb je vandaag ook nog veel last gehad van die stomme komkommer? Wat rot dat je de pijnstilling niet bij je had dit weekend! Gelukkig had je genoeg afleiding!

@ Mineraal, klinkt positief dat het volgende doosje deca misschien betere naalden heeft!
    Goed dat je bij je gyn. aangegeven hebt dat je de manier van handelen raar vond! (was trouwens ook zo!)
    Zou het door de cyste kunnen komen dat je menstruatie niet op gang komt? Of geven ze dat niet aan als reden?
    Ik hoop dat de medicatie helpt en dat het echt op gang komt!
    Hoeveel eskimootjes had nou eigenlijk nog?
    Wat leuk dat jij al eens meiden van een forum hebt ontmoet, was best even spannend denk ik?!

@ Sis, ben je nog aan het werken toegekomen?:D Ik zag al een heel schattig hondje (nou ja hond) op je profielfoto! Ik ga straks even beter koekeloeren :) Hoe bedoel je nieuwsgierig ;) :D

@ Steva, succes he morgen! Ik denk aan je en hoop dat het toch wel een beetje meegaat vallen! Zet hem op!

@ Lelie, 5 dagen is best lang hoor, maar het is dan ook niet niks! Alhoewel ik zelf de 5 dagen best nog snel voorbij vond gaan. In het begin voel je je toch niets waard en dan heb je er niks aan om thuis te zijn. Ik hoop zo dat het je heel veel goeds brengt en dat je over een poosje met een goed gevoel kunt terug kijken op de operatie! En klinkt hoor binnen 3 maanden daarna zwanger zijn! Dus binnenkort goed nieuws :D

Pien, hoe is het met jou? Ah laat maar... ik zie nu je stukje!
    Meid, denk maar rustig na hoor over FB. Voel je vooral tot niets verplicht!
    Tsja nesteldrang... ze moesten eens weten he!
    Bij jou is het dus ook goed geregeld op werk, fijn! Maar het inderdaad niet in ieder beroep even makkelijk. Bij mij worden er door ouders nu ook wel vaak vragen gesteld. Vooral als ik op bijzondere dagen af en toe ongepland niet aanwezig ben, tsja kan er niks aan doen ;)

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chickie fijn dat je geen last hebt van bijwerkingen van de deca. Het wil ook wel helpen om de vloeistof er echt langzaam in te spuiten, dan voel je er bijna niks van.
    Ik heb behoorlijk last gekregen van benauwdheid door de deca, maar ik spuit nu ook al 2 weken. Gelukkig is t vandaag iets beter geworden. Schijnbaar kan t beter worden door het stimuleren.
    Mijn vriend ziet het nooit als ik spuit, maar dat is ook om 6.00 uur...

Steva succes morgen met je blaasonderzoek (is toch morgen?).
    Hebben jij en je vader al bedacht hoe jullie t gaan doen als je zwanger bent en je kindje is er, dan kun je ook niet meer zoveel werken toch?!

Cindii balen dat je ongi toch nog is gekomen en dat je komkommer ook weer van de partij was. Was er geen winkel in de buurt waar je pijnstillers kon krijgen of heb je op recept? Leuk maar vermoeiend he zo'n weekendje!

Lelie nog maar een paar dagen...ben je zenuwachtig?

Mineraal inderdaad een beetje vreemde gang van zaken ;). Heb je zelf al vaker gehad dat je geen cyclus had of een heel onregelmatige cyclus? En dan ook nog een cyste, maar gelukkig niet zo groot. Balen meis. Hopelijk zet t snel door en kan je weer gaan voorbereiden op je cryo tp.

Ego; gelukkig is vandaag de benauwdheid dus wat afgenomen, hopelijk blijft dat zo, want dat was echt niet leuk. Ik had dat ook al als bijwerking vande pil dus was blij dat ik er vanaf was en een goeie week later weer opnieuw door deca :(. Maar vanaf nu gaat t goed. Van t stimuleren merk ik nog weinig, geen opgeblazen gevoel of zo. Ik ben wel heel benieuwd of er iets groeit en hoeveel, maar moet nog wachten tot maandag de 22ste...

Fijne avond iedereen!!

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Boboke! Jeetje benauwdheid :( Dat is echt niet fijn zeg! Gelukkig dat het nu wat beter gaat.
    Je moet nog wel even geduld hebben dus tot de 22e. Op de hoeveelste stimulatiedag zit je dan?

Succes he met verder spuiten! Laat die bijwerkingen maar lekker wegblijven bij je!

11. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Meiden,

Sis nou een jonge wilde meid ;) vroeger hihih Nu meer een huismusje. Hoop van de zomer weer lekker een paar festivals mee te pakken :):) wordt ik altijd zeer vrolijk van, lekker met m’n beste maatjes genieten van de muziek, het weer en de gezelligheid! Doe ook niet zoveel met fb hoor maar wel onwijs leuk om jullie echt te zien! Je hebt heel veel mooie foto’s van je hondjes, leuk! En die grote wat moet dat een heerlijke knuffelbeer zijn geweest!

Cindii Oh ik dacht uit je onderschrift te halen dat je na ronde 9, je eerste kindje hebt gekregen.. Sorry! Zal meteen even een pb sturen met m’n naam leuk, voeg me even toe! Fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad, het weer zat eindelijk mee! En nog van harte met je vriend ;) 25 pas, dacht dat ik de jongste was hihi. Ik ben 27.

Lelie vijf dagen, hoop dat ze zoooo voorbij vliegen! En dat je redelijk fit weer heerlijk naar je huisje mag! En we gaan voor binnen drie maanden natuurlijk! Gewoon op de natuurlijke weg? Oh als je maar elf dagen livial hebt genomen en lucrin twee maanden hebt gebruikt.. Ga ik er vanuit dat ik ook zo weinig bijwerkingen krijg.. Hoop het! Ben er toch een beetje angstig voor.

Mineraal Ik zal je ook een pb sturen met mijn naam en ww van het blog! Leuk zeg, dat jullie elkaar een keer hebben ontmoet! Dat is even schrikken, een cyste :( Wat vervelend allemaal weer.. Hoop dat je eigen cyclus snel weer opgang komt en dat de medicijnen ver weg blijven. Kan me ontzettend voorstellen dat je daar echt niet op zit te wachten.. Knuffel!

Pien M’n vader gaat toch niet mee, wordt te laat voor hem. Hij moet vijf uur in de ochtend alweer naar de veiling en ligt doordeweeks altijd rond 8u op bed… Hij is ook niet de gezondste en vind het belangrijker dat die een goede nachtrust heeft, anders moet ik me daar weer zorgen over maken hahaha. M’n moeder en natuurlijk vriend gaan wel mee :). Ik moet zeggen dat ik nu steeds meer ‘last’ heb van die opmerkingen van mensen… Ze moesten is weten! Volgende keer zeg ik gewoon ‘Ja we willen heel graag kinderen en zijn daarvoor ook drie keer in de week in het ziekenhuis, maar helaas gaat het bij sommige mensen niet zo makkelijk! Hihi Neehoor doe ik denk ik niet. Denk jij maar rustig na ;) en al zou ik je herkennen… Ik persoonlijk zou dat helemaal leuk vinden hihi.

Chick Lief je pb! Ik moet zeggen dat we tot nu toe ;) allemaal leuke meiden zijn! En dank je wel voor morgen, zie er een toch een klein beetje tegenop, maar ik laat het allemaal maar over me heen komen.. Dat is het beste. Hoe gaat het prikken? Ben je trouwens alweer helemaal de oude van voor de operatie? Op de goede manier dan.. hihi.

Boboke, wat vervelend zeg benauwdheid! Verder nog meer bijwerkingen? (is wel genoeg hoor hihi) Klopt morgen :) dank je wel! Tja ik heb het er wel is over… Nu is er één jongen twee dagen in de week minder ivm school. Als het goed is, is hij vanaf juli er weer fulltime. We moeten er nog wel iemand bij hebben.. Ik heb altijd gezegd dat ik blijf doorwerken tot ik echt moet bevallen maar ik moet nog maar zien of ik dat trek met mijn lichaam. En nu ik ook in deze molen zit, lijkt het me wel fijn als ik ook een beetje kan genieten van de oh zo gewenste zwangerschap.. Daarna wil ik vier dagen gaan werken. Maar eigenlijk wil ik iets anders gaan doen. Ik ben afgestudeerd toegepast psycholoog (HBO) dus dit is niet echt waar ik voor gestudeerd heb haahha. Omdat ik nu al deze ellende heb en we voor een kindje willen gaan, heb ik in overleg met mijn vader besloten om nog even te blijven werken, iig tot na de bevalling. Als ik nu een nieuwe baan zou krijgen (in deze tijd ook nogal moeilijk) en ik ben of wordt zwanger dan verlengen ze mijn contract denk ik niet. Om dit alles voor te zijn en gewoon uitbetaald te krijgen tijdens mijn zwangerschapsverlof is dit de meest handige oplossing. Spannend maandag! Ben ook zeer benieuwd hoeveel je aan het broeden bent ;)

Ego: Morgen dus het blaasonderzoek! Toch wel spannend maar we zien het wel. Vandaag weer de apotheek post gebeld! Morgen aan het begin van de avond komt er iemand thuis en die zet de eerste lucrin prik! Ben nog het meest zenuwachtig voor de bijwerkingen, ik weet natuurlijk niet wat ik kan verwachten en hoop dat het er snel op zit en ik een oproep krijg van de IVF arts. Ik hoop ook echt niet dat ik na een week weer ongi wordt…

Slaaplekker allemaal, liefs! Ga even pb-en ;)

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Steva, je hebt het nog druk op de late avond! :)
    enne, nu ben je niet meer de benjamin van de groep :p Ai! ;)

Die opmerking die jij net omschreef (als reactie op opmerkingen van mensen): die heb ik er weleens niet zo tactisch uitgeknald tegen iemand hoor. Die kwam wel binnen, degene stond gelijk met de mond vol tanden. Dat had ze niet verwacht een normaal zo timide en beschaafd meisje (gna gna, ik haat zulke opmerkingen!).

Ik voel me trouwens, op de endopijn na, prima hoor! Heb wel af en toe alzheimerlight :D (zal wel door de narcoses kort op elkaar komen) en ben wat sneller moe, maar ben verder prima hersteld! Lief dat je er naar vroeg!
    Nogmaals heel veel succes morgen! Ik ga mijn laptop uitknallen, morgenavond lange werkdag met als toetje nog een vergadering tot 's avonds laat, bleghhh!

(leuke opleiding heb je trouwens gedaan Steva!)

13. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steva: Pff lastige situatie met je vader als werkgever. Je staat tussen twee vuren in. Je vader helpen …jezelf helpen. Superleuk om je blog mee te beleven! Vandaag je onderzoek. Hoop dat t meevalt!! Ga je nog naar je ‘bobbeltje’ laten kijken? Ik lees het vast op je blog (-;

Lelie: Heerlijk geen lucrin na de operatie. Ik zeg herstellen en zwanger worden!

Mineraal: Ja het lijkt nu de lente begint dat mensen weer de behoefte krijgen je te vragen of er al kinderen op komst zijn. Iedereen lijkt ook ineens zwanger! Ik vind het te horen krijgen dat iemand zwanger is of bevallen is het moeilijkst. Alsof ik even moet incasseren en herstellen om verder te kunnen. Het duurt wel erg lang hoor het uitblijven van je menstruatie! Ga je bij je volgende al dan niet opgewekte menstruatie direct door voor een tp?

Pien: Om eerlijk te zijn niet echt vertrouwen in de volgende tp, maar wel angst. Toch ga ik het doen. Net wat iemand zei, liever zwanger op vakantie dan niet zwanger op vakantie. Pien als fb niet goed voelt, moet je het natuurlijk niet doen. Ik persoonlijk vind het leuk om het gezicht erbij te hebben. Ik communiceer nu echt met iemand zeg maar…uhh begrijp je een beetje hihi

Chick: Erg leuk dat fb! Heb je nog een pbtje gestuurd. Voel je al wat van het stimuleren?

Boboke: Is benauwdheid een bijwerking dan van Deca?? Dat wist ik echt niet. Waardeloos. Je voelt dus nog niet je eitjes? Ik voelde me echt vol, werd echt heeel gevoelig!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Steva, hoe ging het??? Ben trouwens ook erg geïnteresseerd in je blog. Wil je me PB'en hoe ik er kan komen?

Wat betreft bijwerkingen deca: heb geen last gehad van benauwdheid. Maar ik vond het rotspuitjes om te spuiten!

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Pien: ik ben gestart met menstruatie opwekkers. Daarna gaan we meteen verder met de tp. Het is alleen even kijken of ik een eigen cyclus heb, dat wil ze toch bekijken. Zoniet dan moet ik een een tp doen met medicatie. De insteek is en tp zonder medicatie. Een vriend van mij verwacht een kind, maar vroeg dat dus aan mij...die wist het niet. Op mijn werk weten ze t niet en daar vroegen ze t ook.

Chickie: het kan zijn dat de cyste t tegenhoudt, dat weet ze niet, ze zien t vaker dat je lijf van slag is na een ivf poging. Kan 2 maanden duren voordat alles weer normaal is.
    Heb nog 4 eskimo's.
    Deze meiden die ik ontmoet heb hebben geen problemen met zwanger worden, het was hartstikke leuk!

Boboke: heb ding nooit gehad...daarom is het zo raar. Was altijd erg netjes qua cyclus. Baal er zo van dat mijn lijf niet meewerkt. Succes met spuiten

16. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Sissie: ik ga meteen door voor een tp....hoop ik.
    Klopt ik zie ook veel dikke buiken. De mensen get zo vragen moesten t eens weten he...dan schamen ze zich wel.
    Wat voor hond was die knuffelbeer?

Steva: lastig hoor, met die banen. Ik vond t ook lastig om te solliciteren toen ik al wist dat ik de mm zat. Snap wel dat je iets met je opleiding gaat doen. Ik heb weinig bijwerkingen gehad af en toe warm. Hoe was t onderzoek?

17. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    chick gelijk heb je! Soms moet dat er gewoon even uit hihi Hoe lullig het voor de ander ook is ;) Fijn dat je weer redelijk de oude bent! Wel balen van de endopijn.. Hoe was de vergadering?

Sis Ik vraag de gyn vrijdag even te kijken, dan moet ik toch ook met de benen wijd voor het weghalen van die onrustige cellen.. ben benieuwd...

Mineraal het is ook niet niks wat er allemaal met je lijf is gebeurd de laatste tijd.. Het moet allemaal weer even op gang komen denk.. Komt goed!

Ik kopieer even een stuk van mijn blog anders blijf ik typen hihi. Dus voor de dames die mijn blog ook lezen... Dubbel dubbel dubbel ;)

Vanmorgen twee onderzoeken gehad in het diaconessenhuis bij de uroloog. Tijdens de echo, twee weken geleden in het VUMC, is er een endometriose plek op mijn blaas gevonden. Vandaag heb ik de plek kunnen zien tijdens de cystoscopie. Moet zeggen dat het me mee is gevallen. Had al een beetje naar ervaringen gezocht en die lopen uiteen van 'het ergste onderzoek ooit' tot 'goed te doen'. Ik heb het maar op me af laten komen. Denk dat het vijf seconden gevoelig was..

Met een camera door mijn urinebuis is de blaas zichtbaar gemaakt. Meteen viel een bult op. Het lijkt alsof er wat tegen mijn blaas duwt, hierdoor komt de wand van de blaas wat naar binnen en ontstaat de bobbel. Wat ook meteen opviel was de 'wond' op de bobbel. De binnenkant van de blaas ziet eruit als kipfilet ;) en op de kipfilet zit een donker rode plek. De uroloog zei dat dit kan komen door de kijkoperatie waarbij ze toen endometriose spots hebben aangebrand. Het kan ook endometriose zijn wat door de wand naar binnen komt. De uroloog wist het niet zo goed. De uitslag van dit onderzoek haal ik van de week op bij mijn huisarts. Volgende week hebben we weer een afspraak in het VUMC en dan bespreek ik het met de endo specialist daar. Ik denk dat ze nu toch niet zoveel gaan doen omdat ik drie maanden in de overgang ga ter voorbereiding op de IVF.. Ben wel benieuwd of de 'wond' inderdaad endometriose is, want de specialist heeft gezegd dat het dan 'ernstig' is... We wachten maar weer af.

Voor het flowonderzoek moest ik op een speciale wc gaan zitten waarbij ze de sterkte van de urinestraal konden aflezen. Helaas was dit ook niet zo goed. Het voorstel van de arts was; medicijnen, regelmatig een blaasspoeling en bekkenbodemtherapie. Medicijnen zijn binnen, blaasspoeling wacht ik nog even mee. Het lijkt me namelijk geen pretje om regelmatig iets in mijn urinebuis te hebben. Morgen een afspraak bij bekkenarts :). De laatste tijd heb ik veel last van m'n bekken. Het kan komen dat ik door de pijn van de endometriose mijn bekken niet goed gebruik en daardoor pijn heb bij het plassen.. Ik vind het wel fijn dat daar naar gekeken wordt. Een zwangerschap kan natuurlijk ook voor veel problemen zorgen en dan hoop ik dat ik bekkeninstabiliteit al voor ben ;)

Tot slot kwam vandaag de verpleegkundige van de apotheekpost langs voor mijn eerste Lucrin injectie! Dit viel me ook alles mee. De Pregnyl die ik maandelijks kreeg tijdens de IUI was erger. De verpleegkundige heeft alles uitgelegd. De bijwerkingen liegen er niet om, 60cm lang papier voor en achterkant met mogelijke bijwerkingen. We zullen zien... Wel benadrukte ze dat opvliegers en stemmingswisselingen er echt! bij horen.. De verpleegkundige vertelde dat ze dit werk (Lucrin spuiten) al heel lang doet. Na de injectie keek ik naar mijn buik en zag een redelijke rode plek met allemaal bultjes opkomen. De verpleegkundige was er nog steeds en ik: 'kijk! Is dit ook één van de bijwerkingen?' zij: 'Dat is gek, in al die jaren heb ik dit nog nooit gezien!' hihihi. Het is nu weer redelijk weg getrokken... Dat belooft wat ;)

Liefs

18. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Pien! Ook al zo een leuke meid :) Wat gaaf zeg jullie nieuwe huis! Wordt vast heeel mooi. Lekker dat klussen, wil ook weer verhuizen als ik dat zie..

Liefs

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden! Ik ben zover: ik wil jullie ook wel eens zien op facebook, dus mogen jullie me ook zien :). Ik heb Sissie, Chickie en Steva nu uitgenodigd op Facebook. Weet niet meer wie nog meer allemaal nieuwsgierig was naar Facebook: stuur me gerust je naam, dan nodig ik je uit :). Steva en Sissie konden mij in eerste instantie niet vinden... Maar die heb ik nu wel, leuke meiden hoor :D. Erg leuk om te zien :).

Mineraal: fijn dat je wel direct door kunt nu!

Steva: goh wat een onderzoek joh. Hopelijk is het dan geen endo in je blaas... Nog even afwachten dus. Ik zou ook nooit door die plastest komen vermoed ik ;). Allereerst kan ik niet op commando onder toezicht of onder druk plassen, psychisch onmogelijk ;). Ten tweede heb ik regelmatig een zwakke straal ;).

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey meiden! Ben net terug van de vergadering. :) Ik vind het toch maar niets hoor 's avonds na een lange werkdag ook nog vergaderen.
    Ik ga zo even mijn pb'tjes bekijken en Pien op FB toevoegen (leuk Pien!!!).

Steva, Je hebt het weer goed gedaan hoor vandaag!
    Ik moet zeggen dat ik wel gelijk aan endometriose moest denken toen je over die wond in je blaas schreef net. Zo ziet het er vaak wel uit. Maar wacht maar rustig af wat de endospecialist zegt, je kun je er nu wel al druk over gaan maken enzo maar daar schiet je toch niets mee op.
    Hebben ze de plek ook nog op foto vastgelegd?
    Mooi dat de Lucrin er nu in zit (maar je bent wel een bijzonder geval hoor, hihi ;)). Ik hoop voor je dat de meeste bijwerkingen je bespaard blijven!
    Morgen heb je de IVF voorlichtingsavond toch?

Pien, weet je trouwens al wat meer over de hoeveelheid die je moet gaan spuiten bij de IVF?

Mineraal, je hebt gelijk hoor! Ik zou ook gelijk weer voor een tp gaan zodra je cyclus weer op gang gekomen is! (dus laat maar doorkomen, toch?! ;):))

Cindii, hoe is het met jou?
    en Maui?

Deel Deze Pagina