Hoi meiden, Afgelopen dagen niet veel achter de laptop gezeten ivm het mooie weer. Zodra ik de kans krijg, zit ik op het strand Als eerste, onwijs bedankt voor het meeleven! Zo fijn  Stiertje wat leuk dat je weer even komt kijken  en wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en de kleine meid. Wat gaat het opeens snel zeg.. 28 weken al! Geniet van alles! Boboke Hoe gaat het met je wang? Wat een stomme ondoordachte opmerking van je zus zeg! Ik had dat ook even goed duidelijk gemaakt! Heb je het ziekenhuis nog gebeld? Oh lees nu dat je dat hebt gedaan  Hoe is het nu met de pijn en het bloeden? Wil je met je cryos naar DD? Lekker meis nog één weekje werken en vakantie! Hoelang heb je vakantie? En waar gaan jullie heen? Xx Ik heb endometriose op mijn darm (endeldarm) en daar ook heel veel last van. Zoals de meiden hier al weten voelt het alsof er een komkommer in mn kont zit en daar heel hard op ga zitten En dat twee weken lang hihi. Aan het begin was de pijn een dag of vijf.. Waarvan ik drie dagen niet kon functioneren, per maand werd het erger en langer.. Geen pretje. Voor mij is het IVF traject ook goed te doen geweest. Zit er natuurlijk nog wel een klein beetje in maar heb nu alles gehad wat erbij hoort.. Ik heb emotioneel gezien geen last gehad van de hormonen van de IVF. Wel van de LUcrin maar dat was ook van korte duur eigenlijk.. Tuurlijk, voordat ik aan het hele traject begon vond ik het af en toe eng maar je rolt er gewoon in en dan zweef je mee met alles wat je moet doen. Ik heb ook het idee dat ik het niet heel bewust heb meegekregen allemaal Misschien onbewust een bescherming iets.. Wat een mens zeg in die winkel! Ik heb nu ook steeds meer dat mensen te makkelijk denken over het krijgen van een kindje.. Kan me daar ook steeds meer over opwinden! Kan het even niet meer terug vinden hoor maar heb je al goedkeuring voor de IVF? Bij mij ging dat niet zo makkelijk. Ik ben wel na twee keer proberen al in de mmm terecht gekomen maar IVF ben ik toch een jaar later pas mee gestart.. Gaan ze niet eerst IUI doen? Nog even een vraagje, je gyn zei toch; het is nu of nooit? Waardoor raak je nu opeens onvruchtbaar? Fozzy Wat ontzettend spannend voor jou zeg! Nog twee dagen! Voel je je menstruatie altijd aan komen? Inderdaad wat de meiden hier al zeggen, op je strepen staan en al helemaal als je zussen ook endo hebben. Misschien een andere arts of een ander ziekenhuis? Knap trouwens hoor dat je niet test Bij al onze pogingen en de IUIs heb ik een aantal dagen van te voren getest.. Nu bij deze poging durf ik denk ik niet. Ben zo bang voor de teleurstelling.. Eerlijk gezegd denk ik dat niemand het mmm circus wil meemaken  maar wat moet dat moet! En als het goed is, is het voor een goed doel.. Mineraal Hoop dat je lekker kan genieten.. Zonnebloem Wil wel bij jou aan tafel aanschuiven Cindii Ben je lekker aan het genieten van het super goede nieuws?? Chickie Nog heel even en dan mag je weer op vakantie! Let je goed op de kleine in je buik  Ster: Het is zo 5 augustus maar idd het lijkt wel eeuwen. Je wilt door  Weten waar je aan toe bent.. Ben je onder tussen nog wel op de natuurlijke weg aan het proberen? Lelie: Snap dat je baalt meis, maar aan de andere kant wel onwijs fijn dat ze zo goed op je letten. Zou je geen doorbraakbloeding moeten krijgen? Tja en moeheid kan aan meerdere dingen liggen natuurlijk, het weer bijvoorbeeld! Hoe voel je je verder? Nog last en pijn? All:
Computer deed een beetje raar, dus even in twee Zoals de meeste van jullie weten Heb ik gister onze mini terug gekregen Zal even bij het begin beginnen. De punctie vond ik godzijdank meevallen! Lekker is anders, maar te doen. Voor mij was iemand die onwijs aan het gillen was Nu weet ik dat mijn pijngrens redelijk hoog is, maar toch kneep ik hem. Was echt niet normaal iemand anders die ook aan het wachten was hoorde ik ook steeds angstiger worden hihi. Eenmaal in de stoel vroeg ik ook of dit normaal was.. De gyn verzekerde me dat 1 op de 50 zo gilde.. 7 eitjes zijn er gevonden. Gister moest ik terugkomen voor de tp. In totaal waren er 4 bevruchtingen. De beste zit (en blijft) nu lekker in mijn buik een 8 cellige embryo kwaliteit 2? Geloof ik. 1 en 2 zijn goed, 3 en 4 zijn wat minder is mij verteld. De andere drie embryos waren gister nog 6 cellig. In het VU worden ze dan niet ingrvroren.. Vandaag zijn ze nog een keer bekeken. Er bestaat een kans dat ze nog verder zijn gedeeld. Deze week krijg ik hierover een brief en dan weet ik ook of ik nog cryos heb.. Ben nu wel een beetje bang dat dit niet het geval is en dat ik misschien volgende maand wel weer helemaal opnieuw moet beginnen Verder voel ik me goed op mijn dikke opgezette buik na! Het is zelfs zo erg dat ik vanavond niet in bikini durfde of beter gezegd kan! Ik lijk echt net vijf maanden zwanger. Het is gewoon een beetje eng. Ben ook heel bang dat mensen aan me gaan vragen of ik zwanger ben Voel hier en daar ook aardig wat gerommel. Kunnen mn darmen zijn maar hoop iets anders wat een plekje aan het zoeken is volgende week vrijdag moet ik een bloedtest doen Hoop zo dat ik geen ongi pijn krijg! Heb al bijna vier maanden geen kontpijn gehad en wil het de komende negen maanden ook niet krijgen! Knuffel voor de meisjes die ik niet heb genoemd! Slaaplekker meisjes!
ohja! Even een vraagje over de utrogestan.. Kan het zijn dat ik daar die opgezette buik van heb? Ook heb ik af een toe een klein beetje jeuk van onder.. Iemand hier ook last van gehad? Liefs
Ik zie nu met het terug lezen dat ik gister gewoon heel pagina 84 overgeslagen heb met lezen en dus vragen heb gesteld die allang beantwoord zijn, sorry!!! Steva, spannend zeg hoe nu met de andere, waarom vriezen ze 6 celige ook niet gewoon in? Kan toch ook altijd kans hebben of zie ik dat verkeerd. Ik heb er nog niet zoveel verstand van Lijkt me zo erg als ze die gewoon weggooien, terwijl het voor jou toch kansen zijn. Wat vervelend dat je buik zo opgezet is! Wij hadden vorig jaar een andere gyn waar wij totaal niet tevreden over waren en die gyn zei dat. Ik zou door mijn endometriose onvruchtbaar raken. Daarom moesten wij toen beslissen wat wij wilde volgens haar. In maart werd ik geopereerd en werd er zo'n hsg? onderzoek gedaan. Dat liep ook allemaal al mis bij ons, nabloedingen en hoop ellende daar gehad. Onze vragen werden genegeerd en niet beantwoord en we wisten totaal niet waar we aan toe waren. Zo raar allemaal! Wij zijn daarom toen overgestapt naar Reinier de Graaf groep. Hier worden we gelukkig heel goed geholpen! Daar hebben ze verdere onderzoeken gedaan zoals tempen, bloedafname en sperma onderzoek. Ja wij hebben al goedkeuring. Vorige week ging ik met de gyn praten erover en toen zei hij gelijk in dat gesprek oké, dan gaan we ermee starten. Eerst word ons bloed gecontroleerd en mijn vriend moet nog een opzwemtest doen en daarna start het. De gyn zei dat we gelijk beginnen met IVF omdat dit de meeste kans heeft bij mij. Daar ben ik wel blij mee na wat ik hier las bij jullie is dat IUI vaak niet heel vaak effect heeft.
hey xxx wat een verschil he tussen de verschillende ziekenhuizen en gyn's. jammer dat ze niet allemaal dezelfde werkwijze hebben. maar gelukkig dat je nu wel goed geholpen wordt. steva heerlijk dat mooie weer. jammer dat het vandaag weer bewolkt is. maar moet toch werken dus heb er geen last van. wat fijn dat de punctie is meegevallen. is je opgeblazen buik al wat minder ?? * vorige maand hebben we niet geklust ivm de operatie. deze maand moet de eisprong nog komen, dan gaan we wel klussen. ik weet alleen niet of het nu wel zin heeft. alles is zo verkleefd door de endometriose dat we volgens mij nu geen kans hebben om zwanger te worden. maar voor de zekerheid klussen we wel rondom de eisprong
Hi allemaal, hier zijn de huilbuien begonnen ben nl ongesteld geworden. dagje eerder dan gepland maar wel toevallig heb gister met manlief gevreeën en daarna kwam t ineens door. zit er echt doorheen die pijn is niet te harden en heb nog allerlei afspraken de komende dagen zowel werk als privé terwijl ik t liefst onder de dekens kruip ook al is het 30 graden. Ik heb echt bewondering voor jullie dames die er al zo lang in zitten en al die heftige behandelingen tegemoet gaan. ik zit er nog niet eens zo ver in en huil al alles bij elkaar. maar m'n man is echt lief hij heeft de gyn gebeld of we niet een weekje eerder mogen komen omdat ik echt onrustig wordt van al dat wachten. en het mocht gelukkig dus nu 2aug weer nr zkh. @ steva wat spannend allemaal zeg. ik hoop echt zo dat t allemaal gaat lukken. fingers crossed en hopelijk trekt de opgezette buik snel weg. @xx ik vind de gyn die ik nu heb ook gruwel irritant als ze volg week weer zo droog gaat doen en doet alsof ik me aanstel ga ik wisselen v arts/zkh trek die laconieke houding niet meer. en even voor de rest kheb niet alles gelezen sorry! zodra ik wat vrolijker ben zal ik weer even reageren!
XX het gaat wel goed, met vlagen minder. t voeien is gestopt, heb alleen nog steeds last van afscheiding. Ben er nu wel een beetje klaar mee na 2 weken... Het is inderdaad soms onbegrijpelijk hoe sommige mensen denken en doen. Is trouwens ook niet echt een goede verkoopster als ze zegt dat je ze niet nodig hebt, normaal moet ze toch proberen je iets te verkopen . En wat je zegt je hebt ze gewoon nodig voor de ontwikkeling van je baby. Vwb je weekendje weg..dat zijn altijd lastige dingen. Je kunt op voorhand nooit zeggen wanneer en hoe vaak je op controle moet komen en dit kan ook in het weekend zijn. Wij hebben onze uitstapjes altijd zo gepland dat we zeker wisten dat we niet in een behandelfase zaten. Maar dat is voor iedereen anders. Klinkt in ieder geval wel gezellig, even met de meiden op pad/stap . Steva gelukkig is de punctie je meegevallen, maar het geeft niet echt moed als je zo'n giller voor je hebt . En een super emmy in je buik. Lekker broeden, maar dat gaat geloof ik wel lukken op t strand . Nu hopen dat er van die 3 nog een paar in de vriezer kunnen voor een brusje in de toekomst! Wel vervelend dat je zo'n opgeblazen buik hebt. Goed drinken he, zeker met dit warme weer! Volgende week vrijdag al testen . Das echt snel. Ik mocht pas 16 dagen na tp officieel dan. Enne kontpijn ga je gewoon de komende 9 maanden niet meer hebben..!! Met mij gaat t wel weer goed. Ik neem mn cryo's niet mee naar DD. Die gaan we eerst gewoon hier in Nl doen. Moeten zowieso eerst zien of ze goed ontdooien natuurlijk. Ik hoop op eind augustus, begin september, maar is een beetje afhankelijk van wanneer mn cyclus op gang komt. We hebben 3 weken vakantie en daarvan gaan we 2 weken kamperen in Frankrijk . Oh lees net nog je vraag over utro. Ik hbe er zelf geen last van gehad, maar ik heb al vaker gelezen dat de jeuk kan komen door hormale schommelingen dus ook door utro..succes ! Ster er was toch maar 1 eileider afgesloten? Dus niet geschoten is altijd mis . Fozzy ach meis toch. Heel begrijpelijk dat je er even doorheen zit hoor. Zeker als je daabij ook nog eens zo'n pijn hebt. Flink wat pijnstillers en lekker laten verwennen door je vriend, maar dat komt wel goed geloof ik als ik dat zo lees. Super dat je volgende week al mag komen. Hopelijk dan snel meer duidelijkheid over t hoe nu verder. Enne je mag hier altijd alles schrijven, niet alleen de goede dingen. We zijn er juist om elkaar ook door de moeilijke tijden heen te slepen. Sterkte meis!Knuffel Ego. Morgen weer aan t werk . Zie er best tegenop, al die mensen en het medelijden/leven. Zal wel een emotioneel zwaar dagje worden... Liefs voor iedereen!!
Ah Fozzy, wat balen! Je hoopt toch op een zwangerschap! Heel goed van je vriend dat hij het ziekenhuis heeft gebeld en fijn dat je eerder terecht kon. Laat die tranen maar de vrije loop hoor! Met opkroppen schiet je ook niets op! Hopelijk snel wat positiviteit voor jou! @ Steva, heel begrijpelijk dat je lekker van het weer aan het genieten bent! Maar die opgeblazen buik . Tjsa ik heb daar echt heeeeel lang last van gehad. Schaamde me er soms ook voor. Hij nam eigenlijk pas een week of drie geleden af L. Wat dat betreft kun je beter een zwangerschapsbuik hebben hoor! Heb je nog navraag gedaan in het ziekenhuis over gewichtstoename en evt. overstimulatie (kan daar ook van komen). Verder heb ik alles op FB al gezegd, maar ook hier wil ik je echt zeggen dat ik heel hard voor je aan het duimen ben en hoop dat ik volgende week vrijdag in Turkije een super positief berichtje van jou kan lezen!!!! Ik zal trouwens goed op de kleine letten hoor! (lief dat je dat zegt!) Ik ga vanavond mijn koffertje pakken, morgen even met een sopje door het huis heen sjeesen en dan s avonds op pad! Zin in! @ Boboke, morgen weer werken, spannend hoor!!! Je zal vast veel reacties krijgen en oh wat zal dat moeilijk zijn. Maar als je het moeilijk krijgt moet je er ook niet voor schuwen om even weg te lopen. Iedereen zal dat begrijpen! Goed dat je trouwens het ziekenhuis nog even had gebeld, maar helaas klopt het dus wel dat je nog bloedverlies/afscheiding kan hebben! @ xxx, over dat weekendje weg Tsja ik was ook altijd een beetje voorzichtig met plannen. Je weet inderdaad nooit hoe een behandeling loopt. In het begin heb je niet zo heel vaak echos, maar later soms wel. Of je moet dichtbij gaan en dan heen en weer kunnen rijden. Maar het is net wat je zelf handig vindt. Zijn je vriendinnen verder allemaal op de hoogte? Dat maakt het ook iets makkelijker om het gewoon in de groep te gooien. @ ster, de MRI heb je dus achter de rug. Jammer dat je altijd zo lang moet wachten op de uitslag he!! @ Cindiii, hoe is het??? @ Sis, jij ligt zeker ook vastgeplakt op het strand??? @ Pien, hoe is het??? Ben zo benieuwd hoe het in Denemarken is!!!! @ Mineraal, hoe is het met de klachten nu? Kun je het een beetje van je afzetten in Portugal? Oja er werd gevraagd of ik last heb van de warmte mwah valt mee kan er aardig goed tegen. Maar ben af en toe wel bekaf als ik een stuk heb gelopen of de trap op loop. Nu ben ik ook asportief hoor , maar het kan ook zwangerschapsdingetje zijn geloof ik hihi!
Hoi meiden hier ben ik weer!! Sorry maar heb nog niet alles teruggelezen. Zie dat er weer wat nieuwe meiden meeschrijven, welkom meiden! Hopelijk kunnen jullie ook steun uit dit topic vinden! En sterkte met alles wat komen gaat in deze spannende tijden! Ga toch kort ff in op een aantal meiden. @Steva: gefeliciteerd met je emmy! Fijn dat het allemaal goed gegaan is meid, ik leef me je mee de komende 2 weken! En opgezette buik hoort er wel wat bij hoor. Goed blijven drinken in elk geval!! En een fijne vakantie als je dit nog leest . @Boboke: kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer aan het werk te gaan. Maar op zich ook wel fijn dat je collega's zo meeleven he. Succes morgen meid! En hopelijk stopt het bloeden snel trouwens. @Chick: hoe ist met jou meid? Wanneer ga jij eigenlijk op vakantie? En waar heen? Je hebt het vast al eens gemeld, maar da's me dan ontgaan denk ik... @Stiertje: super dat het goed met je gaat, leuk weer even wat van je te horen! @Sissi: las dat je weer erge buikpijn had met de ongi? Balen zeg . Wel heerlijk dat je met dit weer zo dicht bij het strand zit zeg! Heb je nog wat zonnestraaltjes mee kunnen pikken? En wanneer gaan jullie weer voor een cryo trouwens? @All: heb een heerlijk weekje in Denemarken gehad. Echt prachtig weer ook! Niet te heet, maar wel heerlijk zonnig, ben lekker bijgekleurd . Terug in NL is het gelijk weer van dat broeierige weer. In Denemarken hadden we strak blauwe lucht, met een licht briesje. Dan kun je heerlijk in de zon zitten/liggen . Dus helemaal goed gepland dat weekje vakantie . Ik ben alleen niet 'ongesteld' geworden, of een miskraam gehad, hoe je het noemen wilt. Het vruchtzakje zit er denk ik dan ook nog. Heb een heeeeeeeeel klein beetje lichtrood bloed verloren, maar echt niet noemenswaardig. Op 1 nacht werd ik wakker van erge pijn in mijn buik, moest zelfs overgeven. Ik dacht toen dat het wel snel los zou gaan, maar dat bleek dus niet het geval. Ondertussen zou ik morgen dan 10 weken zwanger zijn als het goed gegaan was. En het is bij 5-6 weken al misgegaan. Dus het zit er al best lang... A.s. vrijdag ga ik naar de gyn. Ik ben benieuwd wat hij zegt. Ik vraag me inderdaad af wat beter is: medicijnen of curretage. Met curretage weet je vrijwel zeker dat alles goed weg is, maar moet je onder narcose en met medicijnen moet ik een miskraam ondergaan, waar ik dan toch wel weer tegenop zie... Enfin, vrijdag maar even afwachten.
Pien welkom terug!!! Fijn dat jullie zo'n mooie week samen gehad hebben. Het klinkt in ieder geval super goed (op het overgeven en de buikpijn na dan ). Aan de ene kant wel fijn dat er niks gebeurt is op vakantie, want dat had je vakantie toch flink kunnen verpesten. Maar ja je wilt nu wel verder natuurlijk. En het is inderdaad kiezen uit 2 kwaden. Ik weet niet of cytotec bij die termijn net zo heftig is als met mijn termijn. Wel heb ik gehoord dat er een (kleine) kans bestaat op verklevingen na een curretage. Vandaar dat ik toch besloten had om het met medicijnen op gang te brengen. Ik wilde het risico niet nemen aangezien ik door de endo al genoeg verklevingen heb. Het is zeker geen pretje. Was eigenlijk een kleine bevalling, maar gelukkig duurde de echte weeen bij mij maar anderhalf uur, zodra de miskraam echt op gang kwam was de pijn ook snel minder. Hopelijk kan de gyn vrijdag helpen bij jullie beslissing. Sterkte meis! Knuffel Chickie gelukkig heb je niet zo veel last van de warmte. En gelukkig nog een asportief iemand . Poetse nog even morgen en daarna genieten in Turkije ! Heel veel plezier!
Hihi Boboke, ik ben blij dat ik in jou mijn maatje heb gevonden Ik moet morgen ook nog maar even kritisch naar mijn koffer kijken, want hij is 2 kg te zwaar hihi, nog iets waar ik niet zo goed in ben! Pien, ik ga in de nacht van donderdag op vrijdag vliegen (vertrek rond 23.15 uur van huis) naar Gumbet/Turkije. Leuk dat je het zo fijn hebt gehad in Denemarken Pien! Je foto's zagen er geweldig uit! Heerlijk dat de temperatuur daar zo goed is zeg! Voor je gemoedsrust is dit denk ik ook wel heel goed geweest! Wat zal je die nacht met die pijn/'t overgeven, geschrokken zijn. Ik zou dan ook gelijk denken dat het op gang gekomen is. Maar ja, nu zit het vruchtzakje er dus nog. Ik kan je helaas niet adviseren meid! Over de medicijnen hoor ik toch ook niet altijd heel veel positieve verhalen (pijnlijk en vooral ook omdat het dan na afloop soms ook nog zo lang kan duren), maar curettage is ook niet niks. Het blijft toch wel onwijs klote dat je hier dus gewoon over na moet denken! Heel veel succes vrijdag in het ziekenhuis en ik denk aan je hoor! (ik zal je een beetje kracht toesturen!)
Hee Ster, ik zou sowieso gaan klussen als ik jou was, niet geschoten is altijd mis zoals Boboke al zei. Hee Fozzy, ik snap je heel goed hoor, ik ben afgelopen maand ook zo jankerig geweest! Gelukkig is dat nu wel over nu ik ongesteld ben geweest haha. Af en toe kan je gewoon zo naar in je vel even zitten. Mij hielp het heel erg toen ik hier met jullie allemaal over kon praten en even mijn hart kon luchten en iedereen zijn verhaal ook kon lezen. Dat deed mij zo goed eindelijk mensen die begrepen hoe het is en hoe alles voelt. Ik hoop dat het jou ook kan helpen meid! Hee Boboke, logisch dat je er nou wel een keertje klaar mee bent. Dat duurt ook lang zeg! Jaa ik weet nog totaal niet hoe het gaat lopen en hoe die behandelfase is.. echt lastig met plannen. Vraag het morgen wel even aan de gyn. Het lijkt me ook echt even lekker om even lekker met die meiden er tussen uit te gaan. Zijn drie vriendinnen die nog helemaal niet met kids bezig zijn ideaal! Hebben een heel ander leven nog. Geen confrontaties en hun verhalen aanhoren over jongens haha. Hee Chickie, ja, al mijn vriendinnetjes zijn op de hoogte. Dat is ook wel fijn! Ik kreeg laatst van een vriendinnetje een heel klein inimini boedha-tje. Die moest ik meenemen als ik voor IVF ging dan zou het mij geluk brengen. Hoe lief is dat!!! (ze is heel bijgelovig, zegt ze zelf altijd) toen ik een keer geopereerd werd kreeg ik een engeltje die mij zou beschermen. Ik hou ervan, zo lief! Ik ga niet vaak ergens heen en nu ineens komen er dingen die ik wil doen nu we met dit traject gaan beginnen, lekkere timing heb ik We willen namelijk ook heel graag eind sep of begin oktober op vakantie als het financieel ook haalbaar is. Maar als ik bezig ben in de behandeling dan wil ik liever niet ergens heen dat vind ik geen fijn idee. Ga morgen bellen voor de bloeduitslagen! Als deze goed zijn mag mijn vriend voor de opzwemstest Spannend!! Chicki ben je trouwens al vaker naar Gumbet geweest of is het de eerste keer? Ik ben daar 11 jaar geleden geweest en het is daar zo leuk! Echt genieten vond ik het toen.
Meisjes, Xx In het VU vriezen ze een 6 cellige niet in Het Vu stelt hele hoge normen aan en embryo en cryo, op zich wel goed. Hogere kans op slagen alleen minder kans op een embryo op cryo.. In sommige andere ziekenhuizen doen ze wel onder de 8 invriezen. Ik kom daar eigenlijk nu pas achter. Of sinds ik begonnen ben met IVF. Had daar beter over na moeten denken misschien. Een 6 cellige heeft idd ook kans maar wel een stuk minder volgens mij Goed dat je bent overgestapt hoor! Geen pretje geweest.. Heb je bij je nieuwe gyn ook nog een keer gevraagd of het echt zo is dat je onvruchtbaar aan het worden bent? Ik vind het namelijk heel wat om zoiets te zeggen.. En zeker omdat je zo jong bent.. Heb al heel wat gruwel verhalen hier gehoord en geloof me daar ben je gelukkig niks bij Als die gyn het ook zegt en er zijn echt tientallen onderzoeken gedaan okee maar op basis van wat ik nu van jou lees denk ik; dat kan echt niet! Wel fijn dat je gelijk aan IVF kan beginnen. Heb gehoord en gelezen dat wanneer er problemen zijn in de eileider, ze IUI vaak overslaan. Ik denk ook dat IUI bij meiden met endo weinig zin heeft aangezien niemand van dit forum met behulp van IUI zwanger is geworden.. Ster en jij hebben beide een eileider dicht toch? Misschien een goed idee om aan haar te vragen wat er allemaal besproken is? Ster Helaas opgeblazen buik kan ik nog steeds niet omheen.. Hoe ziet je rechter eileider eruit? Schoon? En verder de uitslag van de MRI en de laparoscopie weet je nog niet toch? Je weet het nooit, misschien valt het uiteindelijk mee! Positief denken Fozzy Wat balen dat je weer ongi bent geworden!! Je blijft stiekem toch hoop houden en terecht! Wat er komt een dag dat het raak is! Hoe voel je je nu? Wat vervelend dat je ook zo last hebt.. Heb je wel goede pijnstilling? Bij mij scheelde dat enorm. Ik had nog wel veel pijn hoor maar ik voelde me een beetje vaag waardoor ik het anders interpreteerde.. rustig aan en alles komt goed! Boboke Knuffel voor jou, vind het zo knap hoe je met alles omgaat! Ja ik vind ook dat ik snel mag testen.. Wel doormiddel van een bloedtest he Wachten gaat me echt niet goed af! Spannend weer he, eind augustus is het zo! Heerlijk lekker drie weken rusten en bijkomen van alles. Weet je al waar je heen gaat in Frankrijk? Wel naar het mooie weer hoop ik! Heel veel sterkte morgen, iedereen bedoeld het goed ook al is het kut! Chickie En nu wordt je buik denk ook alweer dik of niet?? Ga morgen het ziekenhuis bellen.. Geniet lekker van je vakantie! Pien dank je wel! en ik ga niet op vakantie hoor hihi Denk dat je in de war bent met chickie. Ik moet helaas gewoon werken! Fijn dat je zo hebt genoten en aan de ene kant ook fijn dat je geen last hebt gehad.. Spannend vrijdag. Moet nu denk ik wel wat aan gedaan worden.. Komt goed! Afwachten.. All Helaas nog geen brief gekregen van het VU! Denk morgen ook weer spannend! Verder ga ik morgen toch even bellen, vandaag bij mn mamma geweest en die schrok er ook erg van.. Verder vind ik het wachten echt killing hihi. Vandaag een test gedaan.. slaat nergens op, pas twee dagen na de tp hihi maar gewoon om de test. Hij was natuurlijk ook negatief! Zou nu toch ook echt niet positief kunnen testen toch??? Lekker slapen liefs!
Hee Steva, ja het heeft twee kanten wat je zegt. Als je je daar op je gemak voelt is het een goede keuze geweest toch? Ik heb daar ook niet opgelet! Dus ben benieuwd hoe dat is bij mij. Jaa was een rare arts. Ze zei dat na een inwendige echo toen was er nog niet eens een operatie gedaan. Dat maakte ons heel erg bang. Ik heb het trouwens niet nagevraagd bij mijn nieuwe gyn. Het dossier klopte niet eens wat ze hadden gegeven op de ene bladzijde stond dat beide eileiders niet meer werkte en op de volgende stond dat er 1 niet werkte etc etc. Klopte niks van toen heeft mijn gyn het operatie verslag opgevraagd. Toen bleek dat er 1 niet werkte en de ander verkleefd is maar nog wel werkt. Lijkt mij toch ook weer een heel groot verschil! Gelukkig zijn we daar weg zal het de volgende keer eens aan mijn nieuwe gyn vragen hoe dat zit met onvruchtbaar worden met endometriose.
Xxx: Ja 10 jaar is een lange tijd. Het heeft mij 20 jaar ouder gemaakt. Tja waarom vertel ik het niet. In het begin dacht ik dat het wel los zou lopen. Ik dacht met medische hulp word ik wel zwanger en dan hoeft niemand te weten dat ik hulp heb gehad. Maarja het doorverwijzen en onderzoeken namen veel tijd in beslag. Ik verzon smoesjes naar vrienden ouders en collegas omdat ik vaak afwezig was voor ziekenhuisonderzoeken. Op een gegeven moment kan je niet meer terug. Je hebt dan al zoveel gelogen en verzwegen en verdraaid. Ik heb een prima band met mijn ouders maar praten kunnen we niet met elkaar. Dat mis ik niet en ga ik ook niet missen. Ik geloof niet dat mensen die niet meemaken wat wij meemaken begrip kunnen tonen. Het is zoveel meer dan anderen zich kunnen voorstellen. Ik voel mij nu wel prettig in mijn sololeven zeg maar. Niemand zal iets aan mij merken, ik zou het goed doen op een topneelschool hahahaha. Dus je bent erg tevreden in het RdGraaf? In welk ziekenhuis zat je hiervoor? Ik heb ook even overwogen daar in behandeling te gaan. Heb uiteindelijk voor LUMC gekozen. Niet dat ik daar supertevreden ben hoor, maar ze hebben me in ieder geval 1x zwanger gekregen. Ik kan nu even niet terug lezen, maar waar zit jouw endo precies? Ik heb trouwens idd ook veel last van mijn darmen tijdens de ongi. En een hele pijnlijk stoelgang. Net als Steva hier op het forum. Tja ik heb al heel wat vakanties moeten verschuiven voor mijn behandelingen en zelfs een vakantie naar Thailand geannuleerd. Bij een tp van een cryo ben ik wel wat makkelijker. Deze maand ga ik het ook niet redden ivm vakanties. Dan sla ik een maand over. Tijdens een ivf behandeling kan je eigenlijk niet weg. Of heel kort tussen de echos en controles door. Bobo: Haha ja ik schreef veel ,maar weinig over mijzelf hihi. Met mij en mijn man gaat het erg goed. De vakantie (helaas met een mislukte terugplaatsing) heeft ons erg goed gedaan. Een goede combi tussen praten en genieten. Dat had ik niet verwacht, maar het heeft ons supergoed gedaan even uit alle ziekenhuisbeslommeringen te zijn. Ik ben een stuk positiever terug gekomen. Dit weekend drie dagen te vroeg ongi geworden met helaas weer alle endopijnen die ik 3 maanden niet heb gehad (waarschijnlijk omdat ik vanwege de zwangerschap drie maanden niet ongi ben geweest, een soort natuurlijke lucrinkuur zeg maar). Bij een toevalligheid zal ik maar zeggen ben ik erachter gekomen dat ik een te hoog ijzerverzadigingpercentage (hemochromatose) in mijn bloed heb. Dat kan leiden tot uitval van lever, alvleesklier en hartspier en infertiliteit (!!!). Mijn huisarts is op vakantie, maar na zijn vakantie wil ik mij daar voor een tweede keer op laten prikken. De behandeling is overigens vrij simpel als je er op tijd bij bent (ook al heb je het vanaf je geboorte). En ik ben er naar alle waarschijnlijkheid op tijd bij. Maar toch weer even een dingetje boven op de endo. Doordat mijn cyclus ineens afwijkt kan ik deze maand geen tp laten doen. Dat red ik niet ivm een weekje ardennen. Maar wellicht ook beter om eerst even die bloedwaarden weer te laten prikken alvorens een tp te doen. In september hopelijk een tp. In oktober staat alweer een vakantietje gepland. Hoe is het met jou?? Las dat je weer een bloeding had. Het kan je menstruatie zijn natuurlijk! Is wel snel na een miskraam, maar sommige cyclussen pakken de draad snel weer op. Ik heb heel lang pijn gehad na de miskraam. Toen 3 pijnloze ongis en nu weer een hele pijnlijke ongi. Hopelijk blijft in Frankrijk je ellende bespaard!! Hoe gaat t verwerken van de miskraam? 7 aug naar DD. Ga je daar aan AH doen of de bevruchting langer . O lees nu de opmerking van je zus. In een ruzie met mijn zus heeft ze een keer tegen mij geschreeuwd . Maak zelf een kind , (kan dat wel op het forum hihi) Mijn zus weet van niets, maar ik hoor het haar nog zeggen. Heel pijnlijk was dat. Fozzy: Als je zussen endo hebben en jij hebt een verkleefde eileider dan zeg ik 1+1=2 !!! ik ben ook zon watje bij de arts! Zelfs na 10 jaar sta ik nog niet op mijn strepen. Komop he. We moeten dat gewoon gaan doen!!! Ik ben wel een keer van ziekenhuis veranderd . Misschien ook voor jou een optie? Ahh lees nu dat je ongi bent geworden met alle ellende die daarbij komt kijken! Ik ben deze maand ook toevallig na een klusavond 3 dagen te vroeg ongi geworden. Dat heb ik eigenlijk nooit. Ik begrijp de tranen hoor. Gister bartse ik nog in tranen uit midden op het terras omdat ik mijn hond (al bijna half jaar geleden) in moest laten slapen. Dat was een genante vertoning. Maar ja soms is er net die druppel he Sprits: Zooooooo blij voor je!!!! Geen woorden voor. Geniet!!! Zonnebloem: sorry kan ook niet teruglezen. Jij was geopereerd aan endo he? En nu probeer je het zelf. Je bent niet bang dat de endo terug komt. Komt dat doordat je zo overtuigd bent van het endodieet? Ik heb zelf na een mislukte zwangerschap kunnen genieten van 3 pijnvrije ongis, maar uiteindelijk is de endopijn er toch gewoon weer hoor. Ik ben al zo lang zoveel bezig met al het gedoe rondom mijn endo en onvruchtbaarheid dat ik het niet op zou kunnen brengen ook nog eens rekening te moeten houden met mijn eetpatroon. Lekker uit eten met mijn man en vrienden is nou net wat mij op de been houdt. Of een bbq met familie. Als ik dan ook nog eens met endo bezig moet zijn pfff. Ik vind het knap van je hoor!! Ik heb er uiteraard naar gekeken, maar wat je allemaal niet moet laten . Stier: Leuk je weer te horen!!! Wordt er nog gekeken naar het niertje van de kleine meid? Of laat je het niet meer controleren? Lelie: Het is denk ik niet gek dat je nog moe bent hoor!!! Je wilt natuurlijk weer lekker deelnamen aan het leven. Dat begrijp ik wel. Kan een doorbraakbloeding vergeleken worden met een menstruatie?? Heb je er veel last van? Ster: Is er tijdens jouw operatie ook endo verwijderd? Kan ik even niet terug vinden. En waarom een MRI? om te kijken waar het precies zit?? Ga je nog verder geopereerd worden of start je direct met iui/ ivf? Pien: De vakantiefotos zagen er heerlijk uit. Fijn dat je zo genoten hebt. Gelukkig geen miskraam tijdens je vakantie. Want dat is geen pretje. Ben benieuwd wat je gyn zegt. Over de miskraampillen heb ik weinig goeds gehoord .zeg maar veel slechts!! Ik zou toch voor curretage gaan, maar het blijft jouw beslissing. Steva: ik heb iedere maand een opgezwollen buik. Heel naar, zit ook echt in de weg. Na een punctie kan het duiden op overstimulatie, en overstimulatie na de tp kan duiden op een zwangerschap. Wat heb je vroeg getest!!Hoe bedoel je testdrang hihihi Was de test helemaal wit?? Ik had wel een licht streepje verwacht door je pregnyl. Hoe lang is dat geleden. Blijft toch 10 dagen in je bloed??? Twee dagen na je tp maak je zelf nog geen hcg aan, want er is nog geen innesteling toch. Hopelijk vandaag je brief op de mat met 4 cryos!!! Nou meiden heb de schade nu wel ingehaald geloof ik . Chick: geniet van je vakantie!!! Ik heb idd het strand heerlijk . Voor de rest zwaai zwaai ..
Xxx: Ja 10 jaar is een lange tijd. Het heeft mij 20 jaar ouder gemaakt. Tja waarom vertel ik het niet. In het begin dacht ik dat het wel los zou lopen. Ik dacht met medische hulp word ik wel zwanger en dan hoeft niemand te weten dat ik hulp heb gehad. Maarja het doorverwijzen en onderzoeken namen veel tijd in beslag. Ik verzon smoesjes naar vrienden ouders en collegas omdat ik vaak afwezig was voor ziekenhuisonderzoeken. Op een gegeven moment kan je niet meer terug. Je hebt dan al zoveel gelogen en verzwegen en verdraaid. Ik heb een prima band met mijn ouders maar praten kunnen we niet met elkaar. Dat mis ik niet en ga ik ook net missen. Ik geloof niet dat mensen die niet meemaken wat wij meemaken begrip kunnen tonen. Het is zoveel meer dan anderen zich kunnen voorstellen. Ik voel mij nu wel prettig in mijn sololeven zeg maar. Niemand zal iets aan mij merken, ik zou het goed doen op een topneelschool hahahaha. Dus je bent erg tevreden in het RdGraaf? In welk ziekenhuis zat je hiervoor? Ik heb ook even overwogen daar in behandeling te gaan. Heb uiteindelijk voor LUMC gekozen. Niet dat ik daar supertevreden ben hoor, maar ze hebben me in ieder geval 1x zwanger gekregen. Ik kan nu even niet terug lezen, maar waar zit jouw endo precies? Ik heb trouwens idd ook veel last van mijn darmen tijdens de ongi. En een hele pijnlijk stoelgang. Net als Steva hier op het forum. Tja ik heb al heel wat vaknties moeten verschuiven voor mijn behandelingen en zelfs een vakantie naar Thailand geannuleerd. Bij een tp van een cryo ben ik wel wat makkelijker. Deze maand ga ik het ook niet redden ivm vakanties. Dan sla ik een maand over. Tijdens een ivf behandeling kan je eigenlijk niet weg. Of heel kort tussen de echos en controles door.
Hee Sissie! Ja lastig als je er al zo in zit en als je toch het gevoel heb dat ze geen begrip kunnen tonen dan snap ik ook wel dat je er geen behoefte aan heb om het te delen. Wel ontzettend moeilijk lijkt het mij! Ik ben een open boek en zou dat echt niet kunnen. Ik denk dat je het inderdaad goed zal doen op de toneelschool Geef je op zou ik zeggen haha! Wel ontzettend rot om te horen dat het je 20 jaar ouder heeft gemaakt. Het lijkt mij ook zo ontzettend slopend. Ik heb dat nu al en ik zit pas in het eerste jaar! Laat staan als k in jouw schoenen zou staan. Ik heb echt respect en bewondering voor je dat je zo door blijft gaan en dan kunnen mensen wel zeggen ja je blijft doorgaan omdat je het zo graag wilt, maar je moet ook echt wel een sterke vrouw zijn om ook daadwerkelijk door te kunnen gaan. Je kan het wel willen, maar het ook kunnen is een tweede. Dus ik vind het echt knap van je! Ik kan gelukkig alles tegen mijn ouders zeggen. Wij kunnen er in onze omgeving alleen niet over praten met mijn schoonfam. Toen wij in het begin eerlijk waren waren zij het er al niet mee eens. Mijn schoonmoeder wilt namelijk geen oma worden!!! Hoe belachelijk! Kan ik er ergens inruilen? Haha. Wij hebben daarom ook besloten om niet te vertellen dat wij met IVF starten om gezeur te voorkomen. Ik heb het al moeilijk zat en zit niet op tegenwerking te wachten. Ik heb ook spijt dat wij überhaupt ooit begonnen zijn met het vertellen dat ik endometriose heb en dat wij zwanger willen worden. Maja tijd kan je niet terug draaien! Ik vind het wel fijn dat mijn vriendinnetjes het weten. Helemaal begrijpen doen ze het niet, maar ze proberen wel mee te leven en lief te zijn. Dat is ook heel wat, maar je hebt gelijk mensen die niet weten wat het is zullen ook nooit onze pijn kunnen begrijpen. Endometriose heb ik op de volgende plekken: Achterkant baarmoeder Buikwand Darm aan blaas verkleefd Blaas aan baarmoeder verkleefd 1 eierstok verkleefd 1 eierstok niet werkend meer Volgens mij was dat het en anders zou ik het nog eens moeten vragen aan de gyn of ik iets vergeet. Ja, ik ben echt super tevreden over Reinier de graaf groep zo'n wereld van verschil met ons vorige ziekenhuis. Die gyn is echt zo'n lieve man en zo begripvol en meelevend. Vorige week had hij een leerling erbij zitten en toen zei hij tegen haar ik ben blij dat je bij dit gesprek zit zo kan je eens zien wat voor rot ziekte endometriose is! Veel mensen onderschatten het. Wij zaten hiervoor in het groene hart ziekenhuis in Gouda.