Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @cindi: heel veel sterkte meis!!

@Steva: hoop voor je dat het een mini komkommer wordt...

@pien: hoe was je bbq?

@ego: ik heb het ontzettend druk gehad met werken vandaar dat ik er een aantal dagen niet was.
    Ik heb een lange tijd dat zalm/lichtroze gehad. Maar het was zo weinig dat ik geen inlegkruisjes meer gebruik. Weet niet of ik het nu nog heb.
    Mijn temp is nog steeds hoog. Voel mij ook niet zo lekker, beetje onbehaaglijk gevoel, maar kan ook zijn omdat ik 6 dagen heb gewerkt. vandaag lekker vrij..dus even niets doen.

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Cindi wat een verschrikkelijk nieuws. Vind het zo erg voor je.
    Hoe gaat het nu met je?

Ben net terug van een lang weekend weg. Heb nog niet alle verhalen kunnen lezen. Ga ik morgen doen.

Ben vanmiddag in zkh geweest.
    Ik weet nu eindelijk welk traject ik in ga

Maandag krijg ik een lucrin injectie gezet door zkh en dan 4 weken later nog 1.
    Dit om mijn lichaam in een tijdelijke overgang te zetten.

Aansluitend wordt ik geopereerd (eind okt) om zoveel mogelijk endo weg te halen.
    Ze kunnen niet alles weghalen omdat ze mijn darmen en eileiders intakt willen houden.
    Dr schoot zei dat het een zware en moeilijke operatie wordt omdat er heel veel verkleefd is.
    Hij verbaasde zich erover dat ik geen endo pijn heb.
    Dat zou je wel verwachtingen in mijn situatie.

Aansluitend krijg ik IVF (waarschijnlijk dec / Jan )
    Binnenkort ook voorlichtings avond voor IVF

Wie heeft er ook lucrin gebruikt?
    Welke bijwerkingen kan ik verwachten ?

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mineraal: vreemd lijf toch... Irritant hoor. Moet je nu gewoon weer afwachten tot je echt ongi wordt? Gaan ze niet een handje helpen?

Ster: zo meid, toch best wel heftig om te horen of niet. Je was natuurlijk wel een beetje voorbereid, maar het lijkt me toch lastig... Het klinkt wel als een goed plan hoor, ik hoop dat de operatie een hoop kan herstellen! Ik heb geen ervaring met lucrin, maar veel andere meiden hier wel. Sterkte meid!

All: de bbq is me meegevallen. Was best gezellig :). Ach ja het praatte wel makkelijk, omdat we vooral over ons nieuwe huis en de verbouwing konden praten.
    Heb trouwens net maar weer eens een zwangerschaptestje gedaan. Deze was best nog wel positief. Wel lichter dan voor de curretage, maar toch wel aanwezig. Daar baal ik dan wel wat van, want hoe lang blijft dan zoiets nog in je lijf? Volgens mij moet het eruit zijn wil je cyclus uberhaupt weer wat op gang komen. Over een paar dagen maar weer eens kijken of het lichter wordt... Zo gek eigenlijk dat ik nu zit te wachten op een witte test...

Hoe is het met de andere meiden?

4. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Lieve meiden,

Allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties. Het is nog steeds gek, heel gek. Heb een enorme buik.. Misschien nog steeds wat vocht? En heb gelezen dat je darmen aan het begin al plaats gaan maken.. Misschien is dat het, want hij is echt enorm en van mezelf ben ik toch wel redelijk slank hihi. Ik kan door voor zes maanden zeg maar ;)

Cindii Hoe gaat het met je?

Boboke 22 augustus ben ik als het goed is 7 weken.. ja het is echt onwerkelijk hihi… elke ochtend wordt ik wakker en denk ik ohja ik ben echt zwanger! Doe tot nu toe om de dag een test &#61514; Ben zo bang dat het streepje opeens lichter is.. Is het allemaal gelukt met de tent &#61514; Wanneer ga je ook alweer weg? Had jij zo vroeg al last van kwaaltjes?
    Xxx Klopt helemaal wat je zegt meis &#61514; Ik denk ook echt dat ik pas kan genieten als alles uitgesloten is zeg maar.. Leef nu naar de eerste echo. Als ik het hartje mag horen denk ik dat ik het al wat meer kan geloven! Gelukkig viel de babyshower mee meis.. Kan me voorstellen dat het niet leuk is. Ik ben nu de eerste in mijn vriendenkring die zwanger is &#61514; Nu ik erover nadenk heb ik nog nooit een babyshower gehad! Paracetamol lieve =r niet zei mijn arts.. Ibyprofen helemaal niet en tramadol verschillende meningen. Ik kan alleen niet anders. Als het ook maar iets zou gaan slik ik het niet maar anders kan ik mijn bed niet uit…
    Pien Heb je enig idee wanneer de tp ongeveer is? Hoe gaat het nu met je? En je nog helemaal blij in je nieuwe huis en buurt? Fijn dat de bbq is meegevallen &#61514; Beetje leuke mensen ontmoet? Ja echt bizar he dat je nu weer een witte test wilt &#61516; knuffel voor jou!

Chickie nog steeds niet gewend hoor hihi. Gaat nog wel negen maanden duren denk ;) Hoe heb je het? Ben je al een zwarte vlek? Wat leuk zeg de 16de een 4d echo! Ga ik ook doen. Toevallig zat ik vanmiddag stiekem te kijken! Hoever ben je dan? Ga je alleen met je vriend? Zit je nu ook op een ander forum trouwens?
    Fozzy ik heb verschillende artsen gesproken van verschillende ziekenhuizen de afgelopen dagen hihi. Heb nu sinds zondag elke dat 1 tramadol 100mg met gereguleerde afgifte. Ik moet wel omdat ik anders niks kan. Doe het liever niet maar het is niet anders. Eigenlijk zeggen de artsen die ik heb gesproken allemaal wat anders. Mijn ivf arts zegt dat ik het gewoon kan gebruiken. Mijn huisarts zegt liever niet. De gyneacoloog uit mijn vorige ziekenhuis zegt dat het wel kan maar liever niet. Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan en er is weinig bekend over het gebruik van tramadol tijdens de zwangerschap.. Ik hoop dat ik het morgen niet meer nodig heb..

Sandy Ik heb ook niet heel veel last gehad van de lucrin he, zeker niet aan het begin. Ik denk ook dat de moeilijke periode een combinatie was van de lucrin en wat privé dingen.. Ik ga voor je duimen meis!
    Sissie Hoe gaat het met jou? Je bent de laatste tijd niet zo actief op het forum? Als het maar goed met je gaat &#61514; Dan mag je best even wegblijven ;)

Mineraal tot nu toe is het een aubergine ;) Hoop dat je je weer iets beter voelt.. Heb je leuke dingen gedaan vandaag?

Ster heb je een leuk weekend gehad? Waar ben je heen geweest? Wat fijn dat je nu weet waar je aan toe bent! Ik heb lucrin gebruikt en het viel me achteraf gezien reuze mee! De eerste twee maanden had ik nergens last van.. Daarna werd ik een ‘beetje’ emotioneel onstabiel. Ik denk alleen dat dit niet alleen door de lucrin kwam maar ook door wat privé problemen.. Had wel wat hoofdpijn af en toe. Twee manden zijn zo voorbij! Voor je het weet is het oktober en dan heb je het zwaarste gedeelte alweer achter de rug!

Andere meisjes leven jullie nog?

Liefs

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @ster: jou staat dus een pittige operatie te wachten. Eerst lucrin te gaan nemen is denk ik een goede stap, dan komt alles een beetje tot rust. Ik heb het ook gebruikt en ik had last van opvliegers en een verminderd libido.
    Over de pijn: ik heb ook altijd relatief weinig pijn gehad. Kon het maandelijks vaak zonder pijnstillers af en soms met een ibu'tje. Een heel enkele uitzondering daargelaten. Daarom is de endo bij mij ook pas zo laat ontdekt (ik heb er volgens de arts jaren mee rondgelopen, misschien wel 20 jaar).

@steva: dus iedere ochtend wakker worden met een big smile? Het is je zo gegund meid. Nu die pijn nog weg! Paracetamol mag echt wel als je zwanger bent hoor! Wat betreft eraan wennen: dat ben ik soms nog niet hoor! 't Is dat ik nu echt niet meer om die toeter heenkan ...

6. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Meiden hoelang gebruikte jullie utrogestan? Liefs

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik tot 12 weken.

8. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Wil ik ook! Maar moet al stoppen en het is bijna op..

9. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Hee meiden!

Steva wat is utrogestan? Gelukkig ben je de eerste in je vriendenkring meid, dat scheelt een hoop! Ik ben nu alweer bang om van de volgende vriendin te horen dat ze zwanger is. Zij wordt in september 25 en heeft gezegd dat ze echt op haar 26 ste moeder wilt zijn en dat haar moeder binnen 1 maand zwanger was dus tel maar uit hoe lang zal dat nieuws nog gaan duren! Dat zal wel weer een klap zijn zeker omdat ik heel veel met haar omga :(
    Gaat alles nog bij jou? Wat gek dat je nog die komkommer heb of is dat normaal? Mijn arts had gezegd dat zwanger zijn straks als medicijn werkt geen pijn meer en de endo stopt even! Ik kijk er nu al naar uit haha ;)

Ster wat klote zeg! Je wist het natuurlijk al maar je hoopt altijd op zo'n goed mogelijke diagnose! Je bent dus aardig verkleefd maar weinig pijn dat is dan wel weer fijn. Het dubbel hebben is helemaal rot! Zie je tegen de operatie op? Gelukkig heb je nu wel duidelijkheid moet je maar denken en daarop kunnen jullie verder bouwen!

Ego. Even een ontzettende schaamte vraag aan jullie allemaal. Tijdens mijn eiersprong week krijg ik steeds zo'n jeuk en brandend gevoel lijkt ook kapot dan en het is super super droog en gemeenschap is ontzettend pijnlijk en ik vind ook dat het maar stinkt daar beneden dan :$ na mijn eiersprong stopt dit alles weer. Ontzettend vreemd! Hebben jullie hier ook last van of ben ik gewoon raar? Ik heb de dokter er al over gebeld want juist tijdens je eiersprong moet je gemeenschap hebben en nu spuit ik het met een spuitje naar binnen. Ik doe er al een week over om dit te vragen want ik vind het zo'n schaamte.

10. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Ah xxxx geloof me hier hoef je je nergens voor te schamen! Ik ken het niet tijdens je eisprong maar ik heb dus sinds een paar maanden als ik ongi wordt na de eerst dag onwijze jeuk! Echt niet normaal. Alles is onderzocht maar er is niks gevonden. Heb die vraag ook hier gesteld en de meiden herkennen het niet. Heb je wel is tijdens je eisprong een uitstrijkje laten maken? Of is er gekeken of je een schimmel hebt? Ik denk dat bij mij, je hormonen balans zo veranderd dat je misschien een kortdurend schimmel hebt ofzo? Weet het ook niet, wanneer mijn menstruatie over was, was de jeuk ook weg!

Wat vervelend zeg van die vriendin :( weet ze wel dat je bezig bent? Mijn arts zei ook dat als je zwanger bent je geen pijn hebt en de endo tot rust komt. Het zou het beste medicijn zijn! Helaas kan je wel last hebben aan het begin en het zou ook nog kunnen dat je toch je hele zwangerschap last blijft houden! Hoop niet dat ik die gelukkige ben hihi. Ik denk zelf omdat de endo op mijn darm en blaas zit, ik daarom last heb. Dat zit allemaal zo dicht bij de baarmoeder en die gaat natuurlijk uitzetten..

Liefs

11. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Hee Steva, tnx voor je reactie! Ja maar toch een beetje schaamte haha :p Ja de huisarts zei ook van het klinkt niet als een schimmel omdat het elke keer na je eiersprong weer ophoudt, maar als ik wil mag ik wel een kuurtje voor de zekerheid komen halen maar dat lijkt mij dan weer zo'n onzin... Misschien heb je wel gelijk dat het met de hormonen te maken heeft. Ik heb sowieso de laatste tijd veel meer last van allerlei dingentjes. Rond mijn mond heb ik ineens een tweede pubertijd :p niet normaal! Schaam me kapot allemaal puistjes en ook tussen mijn schouderbladen heb ik af en toe een uitbraak. Daarnaast heb ik sinds een tijdje vanaf mijn ongesteldheid tot en met mijn eiersprong continu buikkrampen en diarree en misselijk en me blaas is ook non stop van slag. Ik kan echt niks meer verdragen qua eten. Alleen groenten en rijst gaan goed, maar verder word ik overal misselijk van. Eergister at ik een croissantje en ik moest gelijk overgeven...Ik snap er echt niks van! en vanaf vanochtend werd ik al wakker met buikkrampen en diarree. Heb jij daar ook last van gehad dat op een gegeven moment steeds meer uitbreid... want dat gevoel heb ik...

Ik hoop dat je snel van je klachten af ben! Mijn darm zit aan mijn blaas en mijn blaas aan mijn baarmoeder dus ik ben benieuwd hoe het is als ik zwanger ben.

Ja, die vriendin weet dat wij heel graag zwanger willen worden en ook dat het niet lukt en het hele verhaal. Ik ga vaak met haar om en dat maakt het extra moeilijk omdat ik er dan met me neus boven op zit. Het klinkt lullig maar alle vriendinnen die zwanger zijn/net bevallen ontloop ik ook een beetje. Ik heb daar veel minder contact mee dan daarvoor. Ik vind het zo confronterend en ik voel me veel beter als ik met vriendinnen om ga die helemaal niet bezig zijn daarmee dan zijn de onderwerpen ook totaal anders en hoef ik er minder aan te denken. :( Lullig ik weet het, maar ik kan het niet helpen.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #1032 Pien15, 7 aug 2013
    Laatst bewerkt: 7 aug 2013
    Steva: wat betreft utro: volgens mij had ik voor een dag of 18-20 vanaf de punctie meegekregen. Ik heb het iets korter gebruikt vanwege de menstruatie die er doorkwam. Dus volgens mij is het niet ongebruikelijk dat je nu mag stoppen. In ons ziekenhuis krijg je bij een versie terugplaatsing dus voor een dag of 20 utro mee, maar bij een cryo krijg je wel voor 12 weken mee, omdat je dan daarvoor andere medicijnen hebt gekregen en je geen eigen progesteron aanmaakt. Als het goed is, maakt jouw eigen lichaam nu zelf voldoende progesteron aan. Chickie was ook al vlak na de zwangerschapstest gestopt met de utro weet ik nog. En laat ik haar maar even als voorbeeld nemen :).

xxxx: wat een vervelende klacht zeg. Maar je er niet voor schamen hoor! Misschien heb je toch een schimmeltje, maar dat deze door invloed van hormonen op bepaalde momenten dus de kop opsteekt. Wel een heel vervelend moment zo rond de eisprong natuurlijk... Je kunt altijd zo'n kuurtje eens proberen toch?
    Lastig he van die vriendinnen... Mijn beste vriendinnen hebben inmiddels allemaal al kinderen, sommige zelfs 2. En 1 is nu zwanger van een tweeling. Die komen ergens eind deze maand of begin volgende maand waarschijnlijk. Moet zeggen dat het per vriendin scheelt hoe ze er mee omgaan en hoe de vriendschap daarna is. 2 van de 3 zijn behoorlijk huismoedertje geworden en zie ik bijna alleen nog maar overdag en dan dus vaak met de kinderen erbij. Die andere zie ik nog regelmatig 's avonds en ga ik nog vaak genoeg mee te drinken in de stad. Is gewoon een heel ander type. Ze heeft het ook helemaal niet continue over haar kinderen. Dus bij haar merk ik eingelijk amper dat ze moeder is ;). En eigenlijk vind ik dat dus ook het prettigst...

All: ik mag nu 2 weekjes eerder weer naar het ziekenhuis komen. Misschien dat ik dan toch wel volgende cyclus met de cryo mag beginnen. Had even contact met de verpleegkundige die weer contact had gehad met een gyn. Die gyn (weer een andere...) die had het over 1 normale cyclus en dan weer beginnen. Tsja, ik weet niet wat haar definitie van normaal is natuurlijk, maar ik richt me maar op de 1 in het verhaal ;). Ik wil gewoon weer door. Maar goed, misschien kunnen ze dan tijdens de afspraak ook wel a.d.v. een echo zien of mijn baarmoeder er weer een beetje klaar voor zou kunnen zijn. Ik hoop het zo! Ben zo klaar met wachten op niets...

13. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    xxx: schamen doen wij ons niet meer hier hoor. Er komen soms dingen voorbij, dus gewoon neerschrijven!

Steva: hoe is het met de aubergine? al kleiner geworden?

Pien: snap dat je door wil!! Hoop dat alles goed is. Hoe voel je je?

Ego: ik heb vandaag nog maar eens een inlegkruisje ingedaan om te kijken of ik nog afscheiding had, en ja hoor...het is er nog. Het lijkt op wat oud bloed..ik weet het niet, beetje een vage kleur..
    Ik denk dat ik vrijdag maar weer eens ga bellen.

14. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien ik hoop dat je snel door kunt! En 1 cyclus is 1 cyclus, klaar.

mineraal, duurt best lang of niet?

all; geen endometriose nieuws of zwangerschaps nieuws, maar ben wel naar de kapper geweest :-D

15. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    #1035 xxxxxxx, 7 aug 2013
    Laatst bewerkt: 7 aug 2013
    Oke zal me niet meer schamen haha! Ik zal morgen wel bellen dat ik graag dat schimmelcremetje of wat het is wil hebben. Ik was bang dat dat weer de IVF zou beïnvloeden daarom zei ik nee. Net als met die hooikoorts pillen ik wil dat niet nog een keer horen.

Ja ik heb 1 vriendin die in elke zin het woord mijn kleintje gebruikt en die moet volgende maand bevallen dus dat word nog wat dan word het om het woord zeker :p Daar heb ik het meeste moeite mee. Ik had ook een groepsapp geopend voor een party bij mij thuis met geurkaasjes en die stokjes met geuren etc. Waarop zei reageerde ik kom niet en you know why ;) maar toen dacht ik jeetje het is pas in november of december rond die periode dus als je een kind heb kan je niks meer doen? Prima dan niet! Twee andere vriendinnetjes zijn net moeder, maar kunnen beide gelukkig over nog genoeg andere dingen praten. Dus het wisselt wel heel erg die meiden zeiden ook beide dat ze het wel leuk vonden om te komen. Maar die vriendin die dus nu op de 26ste moeder wilt zijn is denk ik wel een type die alleen nog maar daarmee bezig kan zijn.

Ik hoop zo dat ik het niet met nog meer vriendinnen hoef mee te maken die eerder zwanger zijn.

Wel fijn dat je 1 vriendin hebt die gewoon nog lekker de stad mee ingaat enzo! Ik heb gelukkig ook nog 4 vriendinnen die nog totaal niet bezig zijn met kids, drie zijn er zelfs vrijgezel dus daar hoef ik voorlopig niet bang voor te zijn haha. Fijn dat je weer kan beginnen! Wanneer heb je een afspraak bij de arts?

Lelie, kapper is ook altijd heerlijk! Ander model of alleen puntjes?

Mineraal: Duurt ook lang die afscheiding ik ben benieuwd wat de arts zegt!

Ego. Wij zijn nu aan het kijken voor een vakantie naar Curaçao begin okt. net voor de ivf start, had ik toch voor een super leuk prijsje vanochtend iets gevonden wilde mijn vriend eerst erna kijken nog (logisch maar toch haha) is hij nu weg!!! :(

16. Sandy1

Sandy1 Lid

8 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pien: ik hoop zo dat je snel weer een terugplaatsing kan krijgen. Dat wachten is inderdaad niets. Ik duim voor je.

Ster: Jeetje meid, wat moet jij een heftig traject en lang traject door. De lucrin valt best mee hoor. Ik krijg morgen mijn derde prik (de laatste al weer). af en toe een opvlieger en inderdaad wat hoofdpijn wat al eerder gezegd is. Mijn arts gaf aan dat door de Lucrin je kansen op zwangerschap 4 keer vergroot worden. Laten we hopen dat de Lucrin goed zijn werk doet.

17. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ego. Mijn dag begon niet echt lekker...ik had om 9 uur nog n afspraak bij de gyn, eigenlijk om n verwijzing te vragen voor DD, maar werd direct ook controle. Vond ik wel fijn omdat ik nog steeds bruine afscheiding heb. Wat blijkt..zit er toch nog iets in mn baarmoeder! Hij kon moelijk zien wat het was dus nu krijg ik 26 aug een hysteroscopie. Mocht ik al eerder ongi krijgen dan echo laten maken of het er goed uitziet zodat de cryo-tp kan plaatsvinden. Hier baalden we natuurlijk wel van, ben dan alweer 6 weken na de mk. Maar dat was nog niet alles...had daarna ook nog n afspraak bij de kaakchirurg omdat er een bult (je) zit bij mn tandvlees waar ik mijn behandeling heb gehad. En ja hoor weer n fistel! Antibiotica gekregen en n afspraak voor na de vakantie 27 aug voor controle en waarschijnlijk weer opensnijden. Aangezien dit de derde keer wordt is de kans groot dat die eruit moet en een implantaat erin. Het ergste vind ik nog dat hierdoor de tp misschien maanden uitgesteld moet worden.Oh en om t compleet te maken heb ik ook nog n ontsteking onder mijn voet waarvoor ik ibuprofen 600 moet slikken. Ik voel me nu echt zo'n wrak, van boven tot onder is er wel wat.Jullie begrijpen dat dit geen leuke start was. Maar ja nu eerst 2 weekjes genieten en daarna zien we wel verder.__________________oi meiden

Even snel uit n hotelletje in frankrijk op weg naar de camping...

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zie dat mijn knip en plakwerk op mn telefoon nog niet zo geslaagd is ;) :)

Groetjes aan iedereen :)

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bah, wat een narigheid Boboke :(. Soms zit ook echt alles tegen... Ik hoop in elk geval voor je dat je cryo-tp niet al te lang uitgesteld moet worden. Ik weet hoe ellendig dat is...
    Probeer toch maar lekker van je welverdiende vakantie te genieten. Wat daarna komt, komt dan wel weer. Misschien vallen er toch nog wat dingetjes mee ;). Fijne vakantie meid!

20. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Hee Boboke, jeetje meid wat *****! Ik zou zo moeten huilen! Je krijgt dan even tegenslag naar tegenslag.... Soms vraag ik me af waarom een mens altijd alles tegelijk te voorduren krijgt, zo niet eerlijk! Heb je geen last van die fistel? en dat er nu nog steeds iets in zit dan denk ik jeetje een miskraam is al heftig en verdrietig maar het duurt ook nog weken voor je lichaam gewoon weer helemaal hersteld is.

Ik hoop dat je ondanks alles toch nog een heerlijke vakantie krijgt en je even lekker kan ontspannen zonder aan alle narigheid te denken! Liefs!

Deel Deze Pagina