Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steva: Leuk dat je naar me vraagt J Het gaat wel goed hoor met me. Ben mijn positiviteit van na de vakantie een beetje kwijt, maarja dat is nou eenmaal zo als je weer in het gewone leven komt. Ik probeer niet teveel na te denken over mijn ivf-behandelingen omdat ik mijn kansen zie slinken naarmate ik zie hoeveel meiden bij de eerste ivf een positieve zwangerschapstest hebben. Meid begrijp mij niet verkeerd ……ik gun het iedereen van ons!!, maar als je al 11 tp’s hebt gehad en het is bij de ander na de eerste tp raak dan moet ik wel realistisch zijn. Gelukkig ben ik zwanger geweest en daar put ik nog hoop uit. Ik ben trouwens hard bezig een hondje uit spanje te redden. En daar voel ik me echt super bij. Er staan 2 oude verwaarloosde honden op mijn lijstje. De senior honden worden bijna nooit geadopteerd door mensen, en ik wil ze graag nog een fijne oude dag bezorgen na een ellendig leven. Veel mensen verklaren mij voor gek om een van de straat geplukt oude hond in huis te nemen, maar ik heb echt het idee dat ik dan iets goeds doe. Vanmiddag word ik terug gebeld voor 1 van de hondjes. Ik zag je 8ling op fb. Indrukwekkend hoor. Nog steeds leuk hoor dat fb. In het LUMC moet je overigens stoppen met utro bij hartactviteit. Dus bij 7 weken. Je kan het kopen he op internet mocht je langer door willen gaan. Heb ik ook gedaan. Ik heb ze bij de laatste tp opgemaakt helaas zonder resultaat. Ik nam er bij een cryo tp 2x2 per dag. Je zou overwegen om op internet te kunnen bestellen en in een lagere dosis door te gaan, dat spaart geld uit en toch heb je net dat beetje extra utro.
    Xxx: Schamen?? Dat stadium zijn wij allemaal wel voorbij hoor!! Ik heb op dag 11 van mijn cyclus altijd een slijmachtige afscheiding, net als een slak soms hele slierten. Dat zou aangeven dat je eisprong eraan komt. Echter bij een echo voor een cryotp blijkt vaak dat op dag 14 nog mijn ei niet is gesprongen en ik pregnyl moet spuiten. Ik krijg juist na de eisprong last van droogte. Heb ook zo’n schattig flesje heerlijkruikende durex in mijn nachtkastje. Toch kan het denk ik geen kwaad voor jou om even een cremetje tegen vaginale schimmel te proberen. Ik heb toevallig vorige week zo’n creme gehaald bij de kruidvat vanwege vreselijk jeuk en rare afscheiding. Binnen 4 dagen was ik van de jeuk af! En de creme maakt het wat smeuiiger van binnen (haha dat klinkt ook niet zeg hahaha) . Ik herken je verhaal over ‘uit de buurt blijven’ van vriendinnen die kinderen hebben. Er is voor mij geen gespreksstof meer. Maar ja de meiden zonder kinderen worden schaars. Zoals ik hierboven al schreef ga ik mij maar inzetten voor zwerfhondjes. Voelt wel fijn om ergens mee bezig te zijn.
    Pien: ik had heel lang een positieve test na de miskraam. Zodra de hcg uit je lichaam is word je ongesteld heb ik begrepen. Het heeft bij 6 weken geduurd en ik mocht direct door voor een cryo. Ik zou inderdaad nagaan of je baarmoeder er klaar voor is. Zo zou ik graag alleen nog een tp willen bij een dikker baarmoederslijmvlies, maar ja hoe krijg je die!
    Mineraal: wat heb jij een uithoudingsvermogen!! Goed dat je weer gaat bellen!!!
    Ster: Heel heftig, maar ze pakken het wel direct goed aan!!! Ik ga denk ik ook eens googlen op Dr Schoot!
    Bobo: Duidelijk een gevalletje wet van Murphy!!! Hopelijk lukt het je nog om te genieten!! Enne hotel??? Je ging toch met de tent hihihi
    Chickie: een vierde echo wauw helemaaaaal niet jaloers!!! Hahahaha
    Ego: Had dit weekend een tp kunnen hebben, maar ik ben in de ardennen. Dus dat ging niet door. Ik probeer volgende week naar de huisarts te gaan voor bloedonderzoek. Op dat ijzergedoe en ik wil ook weleens mijn ca125 weten, dus die kruis ik zelf wel even aan J Ik vroeg mij af of het voor mij ook zou werken als ik in de maanden dat ik geen tp kan doen de pil zou gaan doorslikken. Dat ik een soort lucrin naboots. Ik heb overigens nog nooit de pil geslikt. Na mijn periode zonder menstruaties had ik namelijk geen pijn. Mijn gyn zegt dat niet onomstotelijk vast staat dat ik endo heb dus die vond het niet handig. Nee hoor ik heb alle symptomen grrrr. Nu twijfel ik wel een beetje. Of maakt de pil je baarmoederslijmvlies nog dunner?? En zal alles weer op tijd op gang komen? Verder een enorm gezwollen buik last van mijn maagkuiltje en vervelende hoofdpijnen. Haha na 4 weken werken takel ik alweer af. Meiden ik lees en leef nog steeds met jullie mee hoor!! Liefs

2. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ja wordt weer mijn bericht niet geplaatst.....
    Er staat echt niets lelijks in...ik probeer het in etappes

3. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steva: Leuk dat je naar me vraagt J Het gaat wel goed hoor met me. Ben mijn positiviteit van na de vakantie een beetje kwijt, maarja dat is nou eenmaal zo als je weer in het gewone leven komt. Ik probeer niet teveel na te denken over mijn ivf-behandelingen omdat ik mijn kansen zie slinken naarmate ik zie hoeveel meiden bij de eerste ivf een positieve zwangerschapstest hebben. Meid begrijp mij niet verkeerd ……ik gun het iedereen van ons!!, maar als je al 11 tp’s hebt gehad en het is bij de ander na de eerste tp raak dan moet ik wel realistisch zijn. Gelukkig ben ik zwanger geweest en daar put ik nog hoop uit. Ik ben trouwens hard bezig een hondje uit spanje te redden. En daar voel ik me echt super bij. Er staan 2 oude verwaarloosde honden op mijn lijstje. De senior honden worden bijna nooit geadopteerd door mensen, en ik wil ze graag nog een fijne oude dag bezorgen na een ellendig leven. Veel mensen verklaren mij voor gek om een van de straat geplukt oude hond in huis te nemen, maar ik heb echt het idee dat ik dan iets goeds doe. Vanmiddag word ik terug gebeld voor 1 van de hondjes. Ik zag je 8ling op fb. Indrukwekkend hoor. Nog steeds leuk hoor dat fb. In het LUMC moet je overigens stoppen met utro bij hartactviteit. Dus bij 7 weken. Je kan het kopen he op internet mocht je langer door willen gaan. Heb ik ook gedaan. Ik heb ze bij de laatste tp opgemaakt helaas zonder resultaat. Ik nam er bij een cryo tp 2x2 per dag. Je zou overwegen om op internet te kunnen bestellen en in een lagere dosis door te gaan, dat spaart geld uit en toch heb je net dat beetje extra utro.

4. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xxx: Schamen?? Dat stadium zijn wij allemaal wel voorbij hoor!! Ik heb op dag 11 van mijn cyclus altijd een slijmachtige afscheiding, net als een slak soms hele slierten. Dat zou aangeven dat je eisprong eraan komt. Echter bij een echo voor een cryotp blijkt vaak dat op dag 14 nog mijn ei niet is gesprongen en ik pregnyl moet spuiten. Ik krijg juist na de eisprong last van droogte. Heb ook zo’n schattig flesje heerlijkruikende glijmiddel in mijn nachtkastje. Toch kan het denk ik geen kwaad voor jou om even een cremetje tegen vaginale schimmel te proberen. Ik heb toevallig vorige week zo’n creme gehaald bij de kruidvat vanwege vreselijk jeuk en rare afscheiding. Binnen 4 dagen was ik van de jeuk af! En de creme maakt het wat smeuiiger van binnen (haha dat klinkt ook niet zeg hahaha) . Ik herken je verhaal over ‘uit de buurt blijven’ van vriendinnen die kinderen hebben. Er is voor mij geen gespreksstof meer. Maar ja de meiden zonder kinderen worden schaars. Zoals ik hierboven al schreef ga ik mij maar inzetten voor zwerfhondjes. Voelt wel fijn om ergens mee bezig te zijn.

5. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pien: ik had heel lang een positieve test na de miskraam. Zodra de hcg uit je lichaam is word je ongesteld heb ik begrepen. Het heeft bij 6 weken geduurd en ik mocht direct door voor een cryo. Ik zou inderdaad nagaan of je baarmoeder er klaar voor is. Zo zou ik graag alleen nog een tp willen bij een dikker baarmoederslijmvlies, maar ja hoe krijg je die!
    Mineraal: wat heb jij een uithoudingsvermogen!! Goed dat je weer gaat bellen!!!
    Ster: Heel heftig, maar ze pakken het wel direct goed aan!!! Ik ga denk ik ook eens googlen op Dr Schoot!
    Bobo: Duidelijk een gevalletje wet van Murphy!!! Hopelijk lukt het je nog om te genieten!! Enne hotel??? Je ging toch met de tent hihihi
    Chickie: een vierde echo wauw helemaaaaal niet jaloers!!! Hahahaha
    Ego: Had dit weekend een tp kunnen hebben, maar ik ben in de ardennen. Dus dat ging niet door. Ik probeer volgende week naar de huisarts te gaan voor bloedonderzoek. Op dat ijzergedoe en ik wil ook weleens mijn ca125 weten, dus die kruis ik zelf wel even aan J Ik vroeg mij af of het voor mij ook zou werken als ik in de maanden dat ik geen tp kan doen de pil zou gaan doorslikken. Dat ik een soort lucrin naboots. Ik heb overigens nog nooit de pil geslikt. Na mijn periode zonder menstruaties had ik namelijk geen pijn. Mijn gyn zegt dat niet onomstotelijk vast staat dat ik endo heb dus die vond het niet handig. Nee hoor ik heb alle symptomen grrrr. Nu twijfel ik wel een beetje. Of maakt de pil je baarmoederslijmvlies nog dunner?? En zal alles weer op tijd op gang komen? Verder een enorm gezwollen buik last van mijn maagkuiltje en vervelende hoofdpijnen. Haha na 4 weken werken takel ik alweer af. Meiden ik lees en leef nog steeds met jullie mee hoor!! Liefs

6. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Hee sissie! Leuk weer wat van jou te horen! Jaa kan je dat daar gewoo kopen dan ga ik dat denk ik ook maar doen. Ja ik heb ook last van die slierten soms beetje melkachtige kleur is het dan :p ik smeer de beneden boel nu maar in met uienzalf want dan jeukt het minder en scheurt het niet. Klinkt lekker vies maar je buitenste schaamlip en de binnenste en dan heb je daar tussen toch heel dun vel dat scheurt gewoon net als mijn opening van mijn vagina als ik gemeenschap heb. Mijn vriend is nogal groot geschapen en we doen heel voorzichtig maar als ik zo droog ben helpt het gewoon niet en binnen in wordt mijn vagina wel nat maar buiten gewoon bijna nooit eigenlijk. Dat is toch gek? Vroeger had ik daar nooit last van was het net een waterval :p

Maar jij hebt daar dus ook last van het ontlopen? Het id gewoon te pijnlijk en wat je zegt sommige kunnen nergens anders meer over praten dus gesprekstof is er dan niet meer. Ik vind het super dat je dat doet voor zo n hondje! Echt heel mooi! Als ik dat hoor zou ok onderhand zeggen ok neem de ander haha. Wij hebben al twee honden 1 grote hond die bijna drie is hij is drie kwart stafford/ kwart fila brasillero en een Franse Bull van 1 jaar ik noem haar altijd mijn kleine baby hahah. Wil je mij/ons op de hoogte houden over je adoptie ;) vind ik leuk!! Op die manier kan je ook je gedachten even ergens anders oprichten! Ik snap wel dat je steeds meer denkt dag het niet lukt maar ik had laatst een klantje die zwanger is kwam bruidsnagels doen 11 de terugplaatsing! 6 jr. Bezig geweest met icsi en nu dus zwanger dus probeer daar toch nog hoop in te houden. Het zal niet de meerderheid zijn die na zo n lange tijd nog zwanger raakt maar het is niet onmogelijk! Ik gun het je in ieder geval dubbel en dwars en hoop heel erg dag jij straks ook moeder word!

Ego. Wij hebben een vakantie geboekt ! Mexico here we come!

7. Sandy1

Sandy1 Lid

8 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden wat wordt er lekker actief geschreven. Leuk hoor.

Bobo: wat een ellende. Ik hoop dat het goed komt met je kies en dat je niet maanden hoeft te wachten op je volgende terugplaatsing. Daar zit je toch echt niet op te wachten. Je hebt een mooie cryo in de vriezer en dan wil je dit toch zo snel mogelijk terug geplaatst krijgen.

all: Vandaag heb ik mijn laatste Lucrin prik gehad. Nog drie weekje en dan mag ik gaan starten met Menopur voor het Icsi traject. Ik ben benieuwd hoeveel dagen jullie menopur hebben moeten spuiten voordat jullie pregnyl mochten zetten. Ik weet dat het bij iedereen kan verschillen, maar dan heb ik een beetje een indicatie.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sissie: wat lief van je zegt dat je dat hondje wilt helpen! Gewoon je hart volgen hoor in dat soort dingen :). Dat gevoel iets toe te kunnen voegen in dit leven, iets goeds te doen, dat is uiteindelijk toch heel belangrijk!
    Ik heb ook wel eens gehoord dat de pil je baarmoederslijmvlies dunner maakt, dat maakt het innestellen immers ook moeilijk. Dus dat zou ik in jouw geval niet doen. Het is misschien wel goed voor de endo, maar dat is alleen maar zo, omdat je dan niet ongesteld wordt. Als je endo hebt, wil je het liefst zo weinig mogelijk ongesteld zijn, omdat het van menstrueren langzamerhand steeds erger wordt. Als je onzeker bent over je baarmoederslijmvlies dan zou ik het niet doen. Waarom ga je niet 'gewoon' eens proberen een afspraak met die Dr. Schoot te maken? Dan weet je tenminste zeker of je endo hebt en of er wat aan gedaan kan worden.
    Ik snap ook dat je bang bent dat je steeds minder kans maakt... Maar ik heb nog even voor je gegoogeld, en er zijn genoeg dames die pas na de zoveelste poging (blijvend) zwanger raken. Het kan echt nog wel een keer lukken! Je hebt ook zoveel cryo's gehad en een cryo levert (volgens ons ziekenhuis) maar 10% kans op een zwangerschap op en 11x 10% is geen 110% ;). Misschien heb je bij een volgende IVF poging ook wel meer geluk. In elk geval weer een verse terugplaatsing. Hou hoop meid!

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ik heb even een vraag

Ik moet op de 1e dag van mijn ongesteldheid naar het zkh om de lucrin injectie te laten zetten.
    Dat is waarschijnlijk maandag.
    Maar ik voel nu al buikpijn opkomen. Het zou kunnen dat ik eerder ongesteld wordt.

Wat nou als ik zaterdag begin van de avond ongesteld wordt ?
    Zou zaterdag avond iemand aanwezig zijn in het zkh om dit te doen ?
    Of moet ik dan wachten tot zondag?
    Is dat dan te laat ?

Ik ga morgen naar lakedace party. Ik hoop zo niet dat ik dan ongesteld wordt want dan zou ik het feest moeten verlaten om naar het zkh te gaan.... Zul je altijd net zien

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ster: ik zou vandaag nog even bellen met het ziekenhuis om te vragen wat je moet doen als je dit weekend nog ongesteld wordt. Dan weet je dat maar vast. Ik duim voor je dat het in elk geval niet morgen is!!

11. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even bijlezen hoor….
    Ik ga tussendoor even reageren, dus excuse-moi als ik reageer op iets waar het antwoord al op gekomen is ;)
    @ Ster, fijn dat je nu in ieder geval weet welk traject je ingaat! Maar je hebt nog wel een lange weg te gaan hoor! Toch wel heel fijn dat je geen pijn hebt van de endo als het zo ernstig is, hopelijk kunnen ze wel zoveel mogelijk weghalen zodat je een goede kans hebt bij de IVF.
    En wat Pien al zegt, ik zou inderdaad nu het ziekenhuis even bellen en je vraag voorleggen. Het kan ook nog wel denk ik dat je op dag drie de injectie met lucrin krijgt hoor, maar even navragen kan geen kwaad. En anders laten ze je misschien wel in het weekend komen. Veel plezier trouwens bij lake dance! Hopelijk kun je er lekker bij zijn!
    @ Sis, leuk om weer wat van jou te lezen! Ik kan me voorstellen hoor dat je langzaam van je positieve wolkje afglijd en reëel zijn is op zich zo gek nog niet hoor, maar ik hoop toch echt dat je nog een kans krijgt! Je zou zo’n lieve mama zijn!!!!
    Heb je al een belletje gehad over de hondjes??? Wat een super initiatief van je zeg! (ik ben niet zo’n wereldverbeteraar hoor, maar ik vind het wel super als andere mensen zulke dingen doen.) Ik denk daar op de een of andere manier niet aan.
    Oja, sis ik kan jullie ook wel een keer meenemen naar de echo hoor J Dan worden jullie gewoon allemaal suikertantes!!!
    Enne, Niet teveel verder aftakelen hoor in het weekend, je moet wel van je ardennen genieten! Ik heb eigenlijk geen idee of de pil je baarmoederslijmvlies dunner maakt. Maar ik zou er geloof ik toch maar niet zelf mee gaan proberen.
    En dat kruisje bij de Ca125 moet je zeker zetten, lijkt me wel grappig als je uitslag te horen krijgt… euhm die had ik toch niet aangekruist, hihi!
    @ Boboke, jemig jouw lichaam voelt zich niet zo happy! En heel irritant dat dit alles dan ook gelijk weer invloed heeft op een tp enzo! Maar je moet eerst maar al die rare ontstekingen uit je lijf hebben hoor! (en zo’n fistel is ook geen pretje!)
    Wel heel rot dat je baarmoeder nog niet schoon is! Dat had je nu toch eigenlijk niet meer verwacht, maar het verklaard wel waarom je nog steeds wat bruinverlies hebt!
    Probeer wel lekker van je vakantie te genieten ondanks alle medicatie en de pijn!!!! En anders hup gestrekt je tentje in hoor! Dan moet je vriend maar voor een croissantje en jus op (lucht)bed zorgen!
    @ Cindii, hoe is het met je meis??
    @ Lelie, als je haar maar goed zit toch?! J
    @ Sandy, dat klopt denk ik wel wat je arts zegt.. Je lichaam weer toch weer tot rust gebracht en kan alles wat beter aan. Laten we het hopen bij je!!! Het gaat nu al opschieten. Ik heb 12 dagen moeten stimuleren voordat ik de pregnyl mocht zetten. Maar ik spoot puregon en geen menopur.
    @ Mineraal, was het inderdaad de vermoeidheid van het vele werken? Hopelijk voel je je nu dan weer wat beter! Het is toch wel bijzonder dat je lichaam je eigenlijk zolang op pauze zet he! Tot wanneer was de zomerstop nou bij jullie in het ziekenhuis? Heb je vandaag nog naar het ziekenhuis gebeld?
    @ Pien, je zit nu inderdaad even in de omgedraaide wereld! Blij zijn met een witte test, tjsa dat zijn we eigenlijk nooit! HCG blijft volgens mij inderdaad best nog lang in je lijf aanwezig hoor! Kan zeker wel 6 weken duren voordat je cyclus weer een beetje normaal op gang is. Maar het liefst is het natuurlijk weer gelijk normaal. Heb je nog pijn?
    Ik las trouwens die 1 in je verhaal ook met hoofdletters hoor! Klinkt beter dan 2 cyclussen afwachten!!!
    @ Steva, je buik is inderdaad enorm! Wel een beetje vergelijkbaar met mijn buik toen hoor! Het nam bij mij ook maar heel geleidelijk af.
    Wat een vragen heb je gesteld, hihi! Ik zit trouwens niet op een zwangerschapsforum hoor. Voel me hier veel fijner eigenlijk en heb er ook nog niet zoveel behoefte aan gehad. Mijn man gaat inderdaad mee naar de pretecho, verder weet niemand het (op 2 collegadinnetjes na dan) want we horen dan ook of het een jongetje of een meisje is en we laten dat pas een week later weten aan de familie dmv een geslachtstaart (met roze of blauwe vulling) tijdens het verjaardagsfeest van mijn man. Dus ik moet ook steeds opletten dat ik mijn mond niet voorbij praat, hihi! Ik ben trouwens niet zwart geworden hoor, heb netjes onder het parasolletje gezeten maar ook daar kleur je wel een beetje J
    Oja, de utrogestan had ik maar tot 14 dagen na de punctie. Dus ik moest al voor de testdatum stoppen. En het is goedgekomen J Ik wilde ook liever langer gebruiken, ook na verhalen van andere meiden hier. Maar blijkbaar kan het ook wel zonder hoor. Dus maak je niet teveel zorgen! En anders moet je misschien even bij Sissie informeren. Die heeft ook utrogestan gebruikt bij een tp.
    @ XxxxxX je hoeft je echt niet te schamen hoor, alhoewel het wel heel vervelend is! Die spuitjes heb ik ook heel vaak gebruikt, alleen dan om te gebruiken na mijn operatie. Over je andere probleem kan ik je niet helpen, maar het is wel heel vervelend zeg! Dat van de schimmel klinkt idd wel aannemelijk, maar het is wel vreemd dat het ook weer ‘vanzelf’ verdwijnt.
    Curaçao klinkt trouwens wel heel erg goed hoor!!!! Oooh zie nu dat het Mexico geworden is! Ook heel erg leuk! De zee is daar zooooo mooi!
    @ all, ik ben weer terug van vakantie! Maar dat hadden jullie vast al begrepen. ;) Het was heerlijk! Net alle spulletjes uitgepakt en thuis weer gesetteld! En nu net heb ik wat leesvoer voor jullie geschreven :D

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: zooo je bent er weer :D. Heel verhaal zeg, leuk! Fijn dat je genoten hebt van je vakantie! En leuke plannen met die geslachtstaart zeg! Dus binnenkort weten jullie wat het wordt, wat spannend :). Ik ben heel benieuwd!
    Ik heb geen pijn meer hoor. Heb eigenlijk niet eens veel pijn gehad. De miskraam viel me qua pijn ook best mee. Na de curretage had ik af en toe nog wel een beetje buikpijn, maar ook dat is me erg meegevallen. Het vloeien is nu gelukkig ook weer gestopt. Nu alleen dat, voor nu nutteloze, hcg uit mijn lijf zien te krijgen ;). Heb afgelopen week ook al weer rustig aan 2 x hardgelopen. Ben wel moe vandaag, maar doe lekker rustig aan dit weekend. Over 2,5 week naar de gyn en dan moet die maar zien hoe het er voorstaat bij mij van binnen. Hopelijk zegt ze dat we door kunnen. Maar ik moet toch ook maar rekening houden op onverwachte teleurstellingen. Zou zo maar kunnen...

Goed weekend allemaal :)!

13. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Hee chickie! Wat een super leuk idee die geslachtstaart! Ik doe zo wel leuke ideeen op mocht het ooit bij ons lukken, haha. Dat je zolang je mond al kan houden vind ik super knap. Ik ben bang dat ik het amper voor mij zou kunnen houden. Het gaat ook best snel nu al 16 weken, ik ben benieuwd wat het word! Wat denk je zelf dat het wordt? Ja die spuitjes had ik ook na mijn operatie gekregen, maar komen nu ook mooi van pas :p

Mexico moet ik morgen gaan cancelen even contact gehad met de arts en ook met de GGD, maar Mexico is te risicovol vanwege de ivf dus dan gaan we liever naar Curaçao want de arts zegt dat dat veiliger is qua eten en virussen en je hoeft geen malaria pillen of vaccinatie dan. Wij willen geen risico lopen dat we straks opnieuw drie maanden moeten wachten voor we kunnen starten.

14. Emma4

Emma4 Lid

9 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Emma en bij mij is, na een kijkoperatie, Edometriose type 4 ontdekt. Vóór de operatie had ik hier nog nooit van gehoord, en ik blijk meteen de ergste vorm te hebben. Erg veel last had ik er niet van. Alleen rondom menstruatie. Na de operatie moest ik meteen aan de Lucrin. In het begin viel me dit alles mee, maar nu ik met de 2e injectie bezig ben, krijg ik toch wel klachten. Vooral slapeloosheid en opvliegers, overdag en 's nachts. Na mijn 3e injectie zal ik overgaan op IVF.
    Vóór de operatie zijn we ruim een jaar 'bezig' geweest om op de natuurlijke manier zwanger te worden. In korte tijd ben ik van 'gezond' naar de ziekte 'endometriose 4' en in het IVF traject beland. Dit heeft bij mij veel vragen opgeroepen. Hopelijk kan iemand van jullie deze beantwoorden door jullie ervaring:

-Endo type 4, zonder al te veel klachten, zijn er meer die dit hebben?
    -Na de Lucrin, kan ik dan meteen starten met IVF, of moet ik eerst ongesteld worden. Dit hoop ik niet, want dit wakkert de endo weer aan. + eer dat mijn cyclus weer op gang is, ben je zo weer weken verder. Had/heb een onregelmatige cyclus.
    -Lees veel verhalen over dat de punctie in combinatie met Endo zeer pijnlijk kan zijn (omdat de endo op je eierstokken kan zitten) en daardoor extra pijnstilling gegeven wordt. Is dit bij jullie ook het geval? Ben namelijk niet zo'n held en ben nu al héél zenuwachtig voor de punctie. Ook las ik over toedienen van antibiotica ivm een verhoogde kans op infectie.
    -Zijn de IVF kansen voor iemand met Endometriose kleiner?

Uiteraard ga ik deze vragen tzt ook met mijn arts bespreken, maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hoi emma
    Welkom op het forum. Hier zitten veel lieve meiden die je vragen kunnen beantwoorden.
    Ik heb een soortgelijk verhaal als de jouwe.
    Na een kijk operatie is er endometriose vast gesteld. (1 juli)
    Vanaf maandag begin ik met 2 mnd lucrin.
    Daarna een operatie om de endometriose zoveel mogelijk weg te halen.
    En aansluitend ivf. ( dec / jan)

Ook ik heb endometriose type 4
    En ik had geen klachten en had nog nooit van endometriose gehoord.
    Volgens mij start je meteen vanuit de lucrin met ivf.
    Maar dat zou je voor de zekerheid aan je arts moeten vragen.
    De kansen voor ivf hangt van meerdere factoren af, zoals is het zaad van je partner goed,

Heel veel sterkte met alle behandelingen
    Is niet niks allemaal

16. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    hoi emma

welkom hier op het forum.
    ook ik heb endo maar weet niet wat voor type.... hoop daar met de kijkoperatie achter te komen hoe erg het bij mij is, heb iig een cyste van 10 cm in mijn eierstok.
    ik heb helaas geen antwoorden op je vragen, ik ben zelf nog niet zover in het traject.
    je kan hier wel fijn je verhaal kwijt, sterkte met alles en een dikke knuffel!

17. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    #1057 xxxxxxx, 10 aug 2013
    Laatst bewerkt: 10 aug 2013
    Hee Emma! Iedereen hier snapt heel goed hoe je je voelt en ik vond dat ontzettend fijn en kon het op die manier een plekje geven. Ik hoop dat jij dat ook zo kan ervaren.

Ik heb ontzettend veel endo pijn en lig de te huilen op de grond elke menstruatie. Inmiddels is het uitgebreid en heb ik tot aan mijn eiersprong continue buikpijn en kan ik qua eten vrij weinig aan ik raak overal van aan de diarree :$.

Bij mij zijn ze er achter gekomen door mijn hevige pijn klachten. Wij konden op het laatst niet eens meer gemeenschap door de pijn hebben. Bij onze oude gyn werd de diagnose endo gesteld. Wij werden toen voor de kinderkeuze gezet want daar waren wij toen nog niet mee bezig. Toen hebben wij er voor gekozen om voor een kindje te gaan, omdat onze arts aan gaf dat ik van de endo onvruchtbaar zou raken en hoelanger wij zouden wachten hoe minder kans. Dit alles was vorig jaar nov. Ik ben afgelopen maart geopereerd aan de endo. Zij konden toen niet alles weg halen alleen de plekjes/spots aan stippen/verbranden. Mijn blaas moet nog een keer los gemaakt worden gaven zij aan alleen dit kan wachten nadat onze kinderwens in vervulling is.

Ik heb type 1 de lichtste vorm van endo, maar met de meeste symptomen en pijn klachten volgens onze huidige gyn gynaecoloog. Onze gyn heeft uitgelegd dat het dus niks zegt welke type je hebt hoeveel pijn je daarbij hebt. Het ligt aan de plek waar het zit. Gelukkig heb je in ieder geval geen pijn meid want type 4 is al erg genoeg om te hebben laat staan dat je dan ook nog eens de pijn ervaart dan heb je het dubbel en dwars.

Dit is bij mij verkleefd:
    1 eierstok werkt niet meer
    1 eierstok is verkleefd
    Blaas aan baarmoeder verkleefd
    Darm aan blaas verkleefd
    Baarmoeder achter verkleefd (hier zitten plekjes/spots)
    Buikwand verkleefd (hier zitten plekjes/spots)

Wij zijn overigens overgestapt van gynaecoloog omdat er veel mis ging en wij ons afvroegen of alle informatie wel klopte en onze vragen werden ook niet beantwoorden plus de fouten tijdens de operatie hebben doen beslissen dat wij wilde overstappen naar een arts waar wij ons wel fijn bij voelde. Toen wij overstapte bleek mijn dossier niet compleet te zijn. Er waren geen foto's gemaakt van de endometriose (apparaat was tijdens operatie kapot) en de informatie klopte niet. Op de ene bladzijde stond dat ik endometriose graad 4 had en op de volgende bladzijde stond endometriose graad 1. Op de ene bladzijde stond dat beide eierstokken niet meer toe en doorgankelijk zijn en op de volgende stond dat dat er 1 was. Onze nieuwe gyn werd daar natuurlijk niet wijs uit en heeft het operatie verslag opgevraagd waar hij iets wijzer uit werd. Hij vertelde ons toen dat in het operatie verslag stond dat ik graad 1 heb en 1 eierstok niet meer werkt en de andere nog wel. Dat was in ieder geval fijn om te horen! Maar toch blijven er nu vraagtekens staan wat er nou precies aan de hand is en of al die dingen die onze oude gyn genoemd heeft in het dossier wel echt verkleefd zijn aangezien er geen foto's van zijn en er gezegd wordt dat ik type 1 heb. (terwijl er na mijn inziens behoorlijk wat verkleefd is bij mij) ach ja we zullen het alleen te weten komen bij een volgende operatie.

Ik ben in ieder geval super blij dat wij over gestapt zijn. Wij lopen nu bij een super fijne arts in Reinier de Graaf groep. Deze man is zo aardig en legt alles heel goed uit en leeft echt met je mee. Wij zouden deze maand met Ivf starten, maar omdat wij beide hooikoorts tabletten namen is dit 3 maanden uitgesteld, omdat het eerst je lichaam uit moet zijn.

Vraag over lucrin kan ik niet beantwoorden, omdat ik dit niet wilde en ik hoefde het ook niet persee van mijn gyn. Ik ben ook super bang voor de punctie hoor! maar ik denk dat dit bij iedereen weer verschillend is en je er niet echt op voor kan bereiden, omdat je ook totaal niet weet wat je moet verwachten van die pijn. Wanneer start je met de Ivf?

18. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hoi Emma,

Vanavond reageer ik even op de rest :) ben aan het werk ;)

Ik heb ook endo de graad weet ik niet. Ik heb meerdere onderzoeken gehad en tijdens de kijk operatie is het een en ander verwijderd. De endo zit nu nog op mijn blaas en darmen. Ik had altijd al heel veel pijn tijdens menstruaties in juni 2012 ben ik gestopt met de pil, na twee maanden werd de pijn zo enorm dat ik meteen ben gestart met iui. Ik wilde nog geen IVF. Elke maand werd de pijn en endo erger. Na de iui's ben ik doorgestuurd naar het vu, een endospeciialist heeft mij drie maanden aan de lucrin gezet. Drie maanden geen pijn gehad, heerlijk! Na de lucrin kon ik meteen starten met de IVF. Hiervoor hoef je niet ongesteld te worden. De punctie viel mij alles mee. Echt heel goed te doen. Je kan het vergelijken met een elastiekje dat ik je vagina wordt geschoten, elke keer een tikje, 20 keer ongeveer. Binnen een paar minuten is het klaar! Mijn endo is erg pijnlijk maar dit viel echt mee! Extra pijnstillend is niet nodig.. Volgens mij zijn de kansen niet minder. 22 juli heb ik de eerste terugplaatsing gehad en nu ben ik zwanger :):) 5 weken dus nog heel pril. Van de lucrin had ik niet heel veel bijwerking. Wat opvliegers.. En een paar weken zat ik in de knoop met mezelf maar alles is weer goed! Meis geen zorgen je bent in goede handen.. Lucrin zorgt er ook voor dat de kansen op een zwangerschap vergroot worden..

Liefs

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hoi meiden
    ik zit nu al aan een prosecco , 1 uur smiddags, moet kunnen toch ... haha
    zometeen naar lakedance, even alle zorgen van me af feesten.
    vanaf maandag begin ik met de lucin, maar daar hoef ik nu nog even niet aan te denken gelukkig

fijn weekend allemaal

xxx

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Emma, welkom! Jammer dat jij hier ook mee moet komen schrijven, maar ik hoop dat je het hier net zo prettig vindt als ik het altijd heb gevonden!
    Ik heb ook endometriose graad 4 en heb altijd verschrikkelijk veel pijn gehad. Ook na mijn tweede operatie (die behoorlijk zwaar was) stak het weer de kop op en was de endometriose op verschillende plekken weer razend snel terug. Bij mij is de endometriose alleen niet ingegroeid in organen en dat scheelt wel heel veel. Maar het zat wel op heel veel plekken en woekerde erg. In mijn onderschrift kun je mijn verhaal wel een klein beetje opmaken, maar ik ben het levende bewijs dat het ook een positieve afloop kan hebben en ik hoop dat nog vele mij zullen volgen.
    Maak je over een eventuele punctie niet teveel zorgen! Ik vond het persoonlijk heel erg meevallen, maar het is echt per persoon verschillend. Sommige mensen krijgen trouwens antibiotica tijdens de punctie als ze een cyste hebben, dit wordt echter niet altijd toegediend. Verder vond ik de pijnstilling prima vooraf moest ik 2 naproxen innemen en tijdens de punctie kreeg ik een soort morfine toegediend waardoor ik een beetje zweverig werd en daardoor was het denk ik ook oa goed te doen. De IVF komt voor jou wel al aardig dichtbij! Nog 1,5 a 2 maanden ofzo, toch?! Hopelijk kun je de tijd met lucrin zo goed mogelijk doorkomen. Ik heb nooit lucrin gehad, maar werd altijd aan de pil gezet om de endometriose te remmen en dit heeft bij mij nooit heel positief uitgepakt.
    Ik hoop dat je hier mee blijft schrijven en dat je kinderwens snel in vervulling gaat!!!
    @ Pien, ren al dat HCG er maar uit! Fijn trouwens dat je niet zoveel pijn hebt gehad, maar het maakt het niet minder erg. Hoe gaat het met je man? Kan hij het allemaal een beetje beseffen?
    @ XxxxX, die spuitjes vond ik eerst een beetje gênant, maar mijn man vond het wel wat, dus we hebben er toen maar om gelachen! Of ik een idee heb wat het wordt, nee eigenlijk niet. Maar droom wel steeds over een meisje… maar of dat wat zegt…???
    Je hebt trouwens gelijk dat je de reis gaat omboeken! Nu kan je dat nog makkelijk doen en inderdaad je wil geen risico nemen! Is het nog gelukt met omboeken?
    @ Ster, hoe was lakedance? Is de menstruatie al doorgezet?

Deel Deze Pagina