@ Steva, jeetje jij hebt wel alle kwaaltjes die je kan hebben nu hoor! Toch wel vervelend, vooral die misselijkheid! Gelukkig kun je er een beetje rekening mee houden! En ik vind het wel een heel goed teken hoor! Je hormoonhuishouding is in ieder geval lekker op dreef! De echo komt nu in zicht, maar wat duurt wachten lang he!?! @ Witroosje, het is inderdaad wel heel fijn als je een tijdje geen pijn hebt! Hopelijk gaat de lucrin je daarbij helpen! En wbt de tijd na de operatie, kijk inderdaad eerst hoe de operatie is verlopen en ik ben er wel van overtuigd dat je arts aan de hand van de uitslag daarvan het evt. behandelplan gaat aanpassen. Dat zou in ieder geval wel het beste zijn. @ Ster, hopelijk blijf je je zo voelen! De infoavond van IVF is denk ik wel interessant, vooral omdat je geen IUI gehad hebt. Dan is alles nog nieuw en kom je weer een stapje dichterbij! En schroom niet om vragen te stellen (daar en hier) he! @ Emma, jeeeh bijna de laatste spuit Lucrin dus voor jou! Het einde is in zicht! Ik begrijp wel waarom jouw arts liever gelijk doorgaat met IVF. Dit is niet alleen om je eileiders/eierstokken. Het schijnt dat vrouwen met endometriose in hun lijf constant aan het vechten zijn tegen hun eigen afweermechanisme. Het endometrioseweefsel is eigenlijk lichaamsvreemd weefsel waartegen je lijf steeds wil vechten. Het wil het afstoten. Maar daarbij kan het zijn dat het dus soms ook een (eventueel bevrucht) eitje of vruchtje af stoot. Dit staat een zwangerschap dus in de weg. Bij IVF hoeft je lichaam minder zelf te doen en dit kan de kans vergroten. Bij IUI moet de bevruchting nog steeds in je lijf plaatsvinden. Bij mij is de hele weg afgewandeld van de natuurlijke weg, IUI en daarna IVF. Mijn gynaecoloog wilde dit eigenlijk niet, maar omdat ze met een team werken en de meeste stemmen gelden moesten we toch de andere dingen eerst proberen. @ Pien, hoe is het met de drukte? @ Lelie, hoe is het met de doorbraakbloeding? Het zou toch mooi zijn als het nu echt stopt! Het is inderdaad lastig als je weg moet! En hoe doen je darmen het? Het is superfijn dat alles zo goed op gang is nu, maar je moet er wel meer rekening mee houden! Heb je nog trouwnieuws? @ Sis, wanneer ging je nou precies dat weekje weg? Hoe is het met je meis? Hoe staat je vriend nu eigenlijk in de kinderwens? Heb je al wat over je hond gehoord? @ xxx, mmm ongesteld geworden, das nooit leuk! Bah! Is het nu te doen met de pijn? Dat niet kunnen plassen is vervelend he! Ik heb dat net als Steva ook gehad, maar dat is o zo vervelend! Ennnnnn ja ja . Xxxx en de andere meiden daar komt tie hoor: ............................................................................................... Wij hadden allemaal gelijk! We krijgen een meisje! Het was zo leuk! Omdat het een 2d/3d/4d echo was, werd alles ook opgenomen op video en deze hebben we nu al zeker 3 keer teruggekeken, hihi! Deze echo kan ik jullie allemaal van harte aanbevelen (en ja dat gaat echt lukken meiden, dat moet van mij J)! Alles was verder goed met haar. Ze ligt voor in groei, ze zat namelijk al op de lijn van 18 weken (met hele lange benen) en haar maagje en blaas waren goed gevuld. Verder had ze een dicht lipje en dat vind ik wel fijn om te weten omdat mijn broertje een schisis (hazenlip, geboren met open lip en gehemelte) heeft. Verder konden ze niets over het gehemelte zeggen, maar dit is in ieder geval al iets. Dus kortom, we zweven op een roze wolk. Verder had ik al verteld dat we ook al een deel van het kamertje konden ophalen, het ledikantje staat zelfs al en volgende week kunnen we de commode en de kast daar ophalen (we moeten eerst een bus regelen, want het is zo groot). En vandaag hebben we een kinderwagen uitgezocht (joolz day, antraciet kleur) en een box. Dus we zijn al aardig op dreef, haha!
Woehoeeeeeee chickie ik ben zo blij voor jullie!! Wat leuk!!!! Echt GEWELDIG!! Krijg je dan ook drie echo zeg maar? Wij willen ook die wagen maar dan of zwart met leer of spijker hihi. Wat heerlijk zeg al dat kopen !! Wagen ook via marktplaats? Best duur he hihi Liefs ik zweef mee op jullie roze wolk!
Steva: Aan de ene kant rot dat je zo voelt, maar aan de andere kant ook wel fijn want dit bewijst wel dat je echt zwanger bent! Spannend eerste echo!!! Schrijf je erna hier even hoe het was?? Vond jij het ook zo vervelend van je blaas? Ik heb er echt last van het is anders dan de andere klachten zoals mijn darmen ik ben altijd aan de diarree, maar niet kunnen plassen is zoiets anders. Ik kan het niet goed uitleggen maar het voelt zo tegenstrijdig soort van, snap je wat ik bedoel? Ik weet niet of jij het ook zo ervaren heb? Of chickie want ik lees dat zij er ook last van had. Chicki schat gefeliciteerd!!! We wisten het he! een meisje wat leuk een kleine chickie hihih. Die kinderwagens zijn echt heel mooi een vriendinnetje heeft die creme met bruin kan dat? Echt super mooi! Hoe goed zal jij je nu voelen zeg, lijkt me echt een heerlijk gevoel! Geniet ervan!!!! Laat je ook de 20wk echo weten of alles helemaal goed met haar is? Weten jullie al een naam of zijn jullie nog niet zover?? Ego. Ik heb mezelf volgestopt met naproxen en paracetamols en ook maar leuke kleding aangedaan ondanks dat ik me zwaar ellendig voelde en hup gaan met die banaan de stad in gegaan met een vriendinnetje terrasje gepakt, nou ik heb me vermaakt een heerlijk middagje, haha. Lekkere hapjes en smoothies ik vond dat ik het wel verdiend had Nu ben ik aan het wachten op het avondeten (lekker op tijd zijn we he om kwart voor 10 savonds) we wisten niet wat we moesten eten en een vriend van mijn vriend belde wat wij aten en kwam hierheen en nu zijn ze even de stad ingereden Surinaams gaan halen, jammmieee. Hebben jullie trouwens ook last van een opgezette buik tijdens jullie ongesteldheid? ik lijk onderhand drie maanden zwanger voor mijn gevoel. Ik ben verder gewoon slank en dan valt dat echt op zo'n opgezet buikje. Ik vroeg me af of alleen ik dat had of dat jullie daar ook last van hebben. Nou meiden fijne avond nog en weekend!
Chickie een meisje, wat leuk! Gefeliciteerd! Ga je het nog wel tegen je familie / vrienden vertellen of houd je het verder geheim. Een mini chickie..... Ooh super. Lijkt me zo leuk om al die spullen voor de babykamer uit te zoeken. Geniet ervan meid. Je hebt het zo verdiend Steva hoe gaat het met jou? Ben je al iets minder misselijk? Nog een paar dagen tot de echo, dat moet een geweldig moment zijn. Dan krijg je je Ukkie te zien Xxxx wat fijn dat je een leuke middag / avond hebt gehad. Voel je je vandaag al iets beter ? Die rot ongesteldheid ook altijd. Bevestiging dat je weeeer niet zwanger bent en dan ook nog pijn hebben en je rot voelen pffff ellende zeg Ik heb geen last van een opgezette buik, wel altijd erge buikkrampen en ontzettende hoofdpijn Ik heb gisteren ook een leuke dag gehad. Ben naar Amsterdam geweest met vrienden. Eerst naar Rijksmuseum (1e keer) Uit eten bij de humpreys En een rondvaart boot Haha echte toerist uitgehangen Zijn jullie ivm IVF ook getest aan je schildklier? Ik heb gehoord dat dat belangrijk is ivm innestelling Ik ben daar nog niet op getest.... Zal ik dat aangeven bij zkh ? Fijne zondag allemaal
Meiden hier is moessie 😊 Xxx: jammer dat geen piemel kan weglaseren hahaha, maar ik hoef bij eventueel dhea gebruik in ieder geval niet met een baard door het leven. Hopelijk woon je niet te ver van den haag hahahaha. Wat een typische endoklachten heb jij zeg!! Ik heb ook in lichte mate last van het plassen. Het komt er wel uit, maar ik kan geen kracht zetten zeg maar. Als er helemaal niets uitkomt is dat echt heel naar!! Hopelijk ga je het allemaal wel volhouden totdat je aan IVF mag beginnen!! Ik ben ook ongesteld aan het worden en mijn grote boodschap deed vanochtend weer erg veel pijn. En even op de bank ploffen met mijn billen deed ook AU AU. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de pijn weleens erger is geweest. Wel erge pijn in mijn linker ribbenkast maar dat zal wel niets met de endo te maken hebben. Gelukkig ben ik altijd maar kort ongi en hoop ik over drie dagen weer ok te zijn. Had ook de hele week al maagklachten. Bleh heb je trouwens al preseed?? Alleen k y jelly kan je bij de kruidvat krijgen. Maar die is niet zaadbevorderend. Het is wel voor gevoelige huidjes zeg maar 😏☺ Ster. Fijn dat de bijwerkingen meevallen van de lucrin! Je hebt een zware weg, maar volgens mij wel een hele verstandige weg te gaan. Hetzij echt de juiste aanpak! Ik ben door het ziekenhuis niet getest op de schildklier. Vonden ze niet nodig!!! Ik ben toen in lichte paniek naar een vervangend huisarts gegaan die mij direct toestemming gaf dat te doen. Wat erg belangrijk is is dat je de antistoffen laat prikken van de schildklier . Volgens mij heten die tpo en nog eentje waarvan ik de naam niet weet! Witroosje. Ik ben het met chick eens hoor! Niet te lang modderen. Ik zou je eigenlijk adviseren direct het IVF traject in te gaan. Je maakt de meeste kans en na die operatie en andere hormoonspuiten kan je dat echt wel handelen. Steva. Oef die misselijkheid is heel erg!! Maar wel een goed teken zeggen ze!!! Meid jij bent zwanger.....wauw. Bobo: ook al ben je op vakantie. Het laat je nooit met rust! Laat je na de vakantie meteen echo nakijken of je nu eindelijk schoon bent. Ja meid het is een uitputtende strijd die we voeren. Pien. Ga je nog op in de drukte? Voor mij ook de beste remedie om alles te vergeten hoor! Daarom stort ik me ook op het adopteren van een hond! Je moet toch door. Was jij niet met een cd bezig?? Mineraal : hoe is het met jou meid?... Cindii: en met jou?? Chick: een meisje wauw......ik heb een gezonde jaloezie ...dat mag wel he met mijn status van dienst 😉 ben vanochtend ongesteld geworden en dan voel ik toch weer die teleurstelling . Ik had deze maand wat extra geklust vanwege de tp die niet door kon gaan! Gek genoeg heb je dan toch stiekem een ieniemini beetje hoop. Je denkt te kunnen accepteren dat het nooit zal lukken en toch kan ik dat dan weer niet helemaal accepteren blijkt nu weer. Mijn man denkt ook gelukkig te kunnen worden zonder kinderen, maar hij merkt wel dat het leven voor mij heel anders wordt. Hij ziet nu al dat ik bij mijn vriendinnen een beetje buiten de boot val en dat mensen die bewust geen kinderen willen toch niet bij mij passen. Binnen nu en 4 weken bevallen er twee meiden uit mijn omgeving. Waarvan 1 mijn schoonzus is . We kunnen elkaar niet uitstaan en ja nu is het 1 - 0 voor haar. Ik ga de week van 26 augustus op pas met neefje en moeders. Moeke van moeke dus hahahaha. Eigenlijk wil ik deze week bij de huisarts langs, maar kan me er niet toe zetten. Moet ook nog uitstrijkje voor landelijk onderzoeknbaarmoederhalskanker laten maken pffff. En dan nog vragen of ik mag bloedprikken. Maar mijn huisarts is nooit zo meegaand. Maaarrrrr ook leuk nieuws!!!! 29 augustus ( als ik er dus niet ben😝 komt onze oude adoptiehond aan op Rotterdam airport!!!! Ze is zoooo leuk. Ik kan niet wachten. Chick ik krijg dus ook een meisje 😀😀
hoi dames, ik ben even afwezig geweest omdat ik een *** week achter de rug heb, die ik niet nogmaals wil hebben. Ik ben ongesteld geworden, ik zou maandag naar de arts gaan ivm de afscheiding die ik daarvoor had. Ik had zo'n pijn dat ik niet kon gaan. Nog wel contact gehad, ik moest meteen kiezen of ik voor een tp ga in kunstmatige of natuurlijke cyclus, terwijl dat gesprek volgende week pas is Niet erg handig dus! Ik heb dus maar voor natuurlijk gekozen...ik wist het ook niet. Maar ik denk dat er geen tp gaat komen, ik heb deze week zo;n pijn gehad, ik heb apatische op de bank of in bed gelegen dat die cyste er gewoon uit moet. Ik ga dit niet een keer doen, heb een hoge pijngrens maar dit is de top. Zijn nog naar huisartsenpost gegaan, slik nu 3 diclofenac en 6 paracetamol en mag als ik dat niet red een morfine (oxycontin) pakken. De cyste is te voelen...hij is erg groot. Dinsdag moet ik weer terug voor een gesprek. Als dit gesprek niet goed verloopt gaan wij over op een andere arts...hij had vorige keer al moeten bespreken met mij over kunstmatig of natuurlijk. Ik heb toen aangegeven dat mijn temp aan het stijgen was en het enige wat hij heeft gedaan is mijn progestron gemeten en weer een vervolgafspraak laten maken over 2 a 3 weken. Hij heeft gevraagd vind je dat goed, ja ik ben geen arts he... En moet ik dan maar vragen en als ik ongesteld wordt?! ik vind dat hij de arts is. Daar had ie zelf ook rekening mee kunnen houden. chick: gefeli een meisje!!!Leuk! rest zwaai, ik probeer weer meer te gaan reageren.
Boboke: jee meis, wat vervelend zeg en dat nog wel in je vakantie, al helemaal niet fijn . Is het inmiddels weer wat opgeknapt? Ik zou er wel mee naar de gyn gaan in elk geval. Lijkt me toch niet helemaal normaal, hebben ze echt niets over het hoofd gezien? Hoop dat je nu weer kunt genieten van je vakantie! Chickie: een meisje, jaja, we zeiden het al . Super leuk zeg! Ik zal niets zeggen hoor . Steva: dus volop in de kwaaltjes meid, lastig hoor, maar ja, wel een goed teken denk ik . Meestal gaat het na een paar weekjes wel weer over, ik hoop het voor je, want dan kun je makkelijker genieten natuurlijk . xxxx: jakkes weer ongi en van die rottige klachten en pijstillers er weer omheen . Gelukkig heb je wel van een gezellig middagje en avond genoten! Volgens mij ben je wel het type levensgenieter . Lekker houden zo! O ja, mijn buik is ook altijd opgezet voor en tijdens de menstruatie. Wordt pas paar dagen later weer wat minder. Sis: meid, die teleurstellingen zullen nooit wennen... ook al verwacht je het niet echt meer, toch hoop je ergens nog op een wonder. Dat heb ik ook hoor. In al die rondes voor en tussen de behandelingen in had ik ook nog hoop... behalve toen ik even aan de pil zat . En met jouw staat van dienst is jaloezie toegestaan hoor, vind ik wel, het is heel menselijk namelijk... Ster: o leuk een dagje Amsterdam! Ik wil ook nog wel eens in het nieuwe rijksmuseum kijken . Ik ben wel getest op mijn schildklier, routine onderzoek bij ons i.v.m. vruchtbaarheid volgens mij. En daar bleek toen mooi wel uit dat het goed mis was... ik had er eigenlijk helemaal niets van gemerkt, maar ik bleek dus een auto-immuunziekte tegen de schildklier te hebben. Ik weet niet wanneer ik er anders achter gekomen was, maar mijn bloedwaardes waren echt super slecht. Niet om je bang te maken natuurlijk, maar het is wel een wezenlijk element in je hormoonhuishouding die goed moet zijn, anders mag je niet zwanger worden namelijk. Grote kans op miskramen ook en het is schadelijk voor het kindje als je te weinig schildklierhormoon hebt. En kennelijk hoef je er zelf niet altijd iets van te merken als het niet goed zit. Altijd goed om eens te laten checken, zeker voordat je met dure behandelingen gaat beginnen! Mineraal: ach meis toch, wat ontzettend naar allemaal. En dan van die passieve artsen waar je niets mee opschiet . Hoe voel je je nu? Da's toch verschrikkelijk zoveel pijn, heb echt met je te doen! Ik hoop dat je dinsdag een beter gesprek hebt en dat ze iets aan die cyste kunnen doen! Ik kan me voorstellen dat je op deze manier geen goed gevoel hebt over een terugplaatsing. Wat balen zeg... Knuffel voor jou! All: hier gaat het wel redelijk. Ben nog wel wat vaker moe heb ik het idee, maar ja, ben ook wel aardig druk geweest. En ik merk dat dan vooral in het weekend, echt dan kan ik soms gewoon zooo moe zijn... Maar nu gaat het wel weer aardig. Mijn man is de hort op met een vriend de hele dag. En ik heb vrienden op de koffie gehad. Kinderloos, da's gewoon wel eens lekker hoor! Zij is iets jonger dan ik, maar heeft op het moment 3 vriendinnen van haar leeftijd (28) die zwanger zijn en sommige al van de 2e, en 1 is net bevallen. Zelf had ze dat ook wel gewild, maar ze woont nog niet zo lang samen en ze doet nog een studie naast haar werk, dus de tijd is er nog niet helemaal rijp voor zeg maar. Zelfs zij vind het dus wel eens lastig zoveel zwangeren om zich heen. Maar ik heb haar gezegd dat het echt niet zo 'normaal' is dat je op je 28e al een man, 2-onder-1-kap, dikke hypotheek en 2 kinderen hebt. Althans niet binnen mijn referentiekader . Het is mooi voor die mensen, maar voel je niet 'raar' of denk niet dat je zwaar 'achter loopt', omdat die vriendinnen dat allemaal al zo hebben. Maar ik herken het gevoel natuurlijk wel heel goed . Verder ben ik benieuwd of ik binnenkort nog een eisprong krijg, of dat ik 'm misschien al gehad heb? Heb eigenlijk geen idee hoe het ermee staat. Heb nog geen vruchtbaarslijm gezien in elk geval. Ben nu wel van bloed en bruine troep af, maar als ik dat hier zo opschrijf, is dat meestal binnen no-time weer terug, zo gaat dat altijd, als ik denk dat het weg is, dan is het er vaak ineens weer . Maar ben dit keer wel extra benieuwd of mijn tussentijds bloedingen nog komen. Wie weet ben ik goed schoon geschraapt bij de curretage en is dat ook minder . Ik hoop er wel een beetje op eigenlijk, maar misschien moet ik dat ook maar weer niet teveel doen... We zien het wel weer. Ik hoop in elk geval wel dat ik volgende cyclus weer een terugplaatsing heb.
Moessie (wat een naam zeg haha) Een oude adoptie hond ?? Hoe zit dat dan ? Ik ben gek op honden Succes bij de huisarts, gewoon niks van hem aantrekken. Mineraal Ik zou naar een andere arts gaan als ik jou was. Zo te horen heb je geen vertrouwen meer in deze arts en dat is wel erg belangrijk. Het is al zo'n zware tijd, op je arts moet je kunnen rekenen. Wat balen dat je zon rot week hebt gehad en dat je nu zoveel pijn hebt. Hopelijk wordt de pijn snel minder en gaat de tp nog door. Pien Ik ga dan toch maar aan het zkh vragen of ze ook mijn schildklier kunnen testen. Is toch erg belangrijk als ik jou verhaal zo lees. Rust maar veel uit meid, laat je maar lekker verwennen door je mannetje en door je vriendinnen. Is niks als je je zo moe voelt. Dat heeft ff tijd nodig. Spannend weer de volgende terug plaatsing, hopelijk is je lichaam goed hersteld en kan de tp snel plaats vinden
Hoi meiden Chickie super leuk zeg n meisje! Hier ook eel n beetje jaloers hoor Fijn dat alles goed gaat en jullie lekker bezig zijn met de spulletjes van jullie kleine meid. Steva jouw kwaaltjes klinken wel erg zwanger dus dat zal wel goed zitten. Wanneer had je ook al weer de echo? Mineraal jeetje meis wat ontzettend vervelend dat je zo'n pijn hebt van die cyste. Misschien inderdaad beter n andere arts raadplegen of operatie toch niet zinvol is voor de tp.. Sissie/moeke is dat nu t hondje uit spanje? Leuk dat t gelukt is. Ja die teleurstelling blijft ook al reken je er niet op, hoop blijf je houden. Sterkte! Ster schildklier zou ik ook zeker laten controleren! Bij mij is t grenswaardig maar ze willen er hier in nl niets aan doen. Ben benieuwd wat DD gaat zeggen. Uitslag kan volgens mij n bijwerking zijn vd lucrin. Witroosje jeetje jij hebt ook nog n behoorlijk traject voor je. Wat de meiden gezegd hebben sluit ik me helemaal bij aan, niet te lang aanmodderen! Het is inderdaad nog de nasleep van de miskraam bij mij, maar met deze hoeveelheid had ik niet gerekend omdat ik kort erna bij 3 verschillende artsen n echo heb gehad en ze zeiden alledrie dat er niks meer zat... Pien moeheid komt schijnbaar lang voor na curretage. Hopelijk voel je je snel weer de oude en kun je voor je cryo gaan. Ik ben vast nog n heleboel vergeten maar kan weer niet teruglezen... Hier gaat t gelukkig weer beter. Na woensdag alleen nog normale ongi die nu aan t afnemen is. Kan gelukkig weer uitstapjes maken en zwemmen! Ik weet niet meer wie t vroeg, maar ik hen voor maandag de 26 aug al n afspraak staan voor n hysteroscopie nav de lastste echo voor we op vakantie gingen. Aankomende vrijdag staat n afspraak bij de kaakchirurg om te bekijken hoe we mijn kies gaan behandelen. Er zit nog steeds n ontsteking dus vrees dat mijn kies eruit moet en dan n implantaat. Gelukkig heb ik er geen pijn aan. Afhankelijk daarvan kunnen we misschien nog n tp krijgen. Als ie eruit moet zal t wel even duren. Eerst vrijdag en maandag maar afwachten. Liefs Boboke
Ster: Jaa ik voel me wel iets beter ik heb gelijk toen ik op stond de maagbeschermer er in gegooid en de pijnstillers en dan gaat het allemaal wel aardig hoor De arts zei dat ik eerst elke keer te laat mijn medicatie in nam, pas als de pijn onderhand niet te houden was nam ik wat in. Nu moet ik het ervoor doen, zodat de spiegel in balans is. Dus dat doe ik nu en dat werkt een stuk beter hahah. Maar gister had ik het ook gedaan maar de eerste dag is het gewoon zelfs met pijnstillers aardig pijnlijk. Jaa je weet wel dat het toch niet lukt maar diep van binnen blijft er toch altijd die hoop Leuk zeg dagje Amsterdam! Hoe vond je het Rijksmuseum? Ik hou van geschiedenis! Je hebt een lekker dagje in ieder geval gehad meid! Hahah een echte toerist haalt ook nog wiet en gaat naar de wallen, ben je daar ook geweest grapje! Je hebt in ieder geval even kunnen genieten en de gedachten kunnen verzetten ofniet?? Mijn vriend was gister ook in Amsterdam aan het varen op de boot van zijn baas met collega's dus wie weet heb je hem wel gezien! Ik ga volgende week zaterdag waarschijnlijk met een vriendinnetje naar Amsterdam een ander vriendinnetje van ons woont daar die loopt co-schappen in Amsterdam en is net weer verhuisd dus even naar haar huisje bekijken en starbucks halen! Ik ben niet aan mijn schildklier getest voor de ivf niet dat ik weet in ieder geval. Wat heb je gedaan met je schouder dan? Iets gegeten of langs een plant gelopen ofzo? Moesiii!: Hahah nee wie weet in de toekomst dan ben ik van alle markten thuis jongens Nee ik woon niet ver van Den Haag tenminste ik vind van niet. 20 min a half uurtje hooguit! Ja, de arts zei vorige maand dat ik 1 van de patiënten ben bij hem met de ergste klachten van de endometriose. Ik heb niet eens graad 4 maar er is best een hoop verkleefd alleen niet diep maar wel op net de verkeerde plekken denk ik. Ook al ongesteld meid, gezellig zijn we saampjes ongesteld hahaha. Jaa darmen is ook vreselijk he ! Ik heb zo'n hekel aan een nummer 2 en dat terwijl wij zelfs muziek op de wc hebben als je het licht aan doet hahahah hoe gezellig is het dan niet om daar te zitten! (volgens mijn vriend dan) Hoe kom je aan pijn bij je ribben? Wat heb je gedaan? Nee die preseed moet ik nog bestellen ik ben net zo snel als dat ik was met mijn schimmelpil hahah. De hond gaat dooorrrr jeeeh! Wat leuk meis gefeliciteerd met jouw kleine ouwe meisje! Hoe gaat ze heette of mogen we dat nog niet weten? Waarom ben je er 29 aug niet? Ben je dan met je neefje en moeder weg? Echt super leuk voor je dat je haar krijgt meis, dat verdien je ook gewoon! Eindelijk weer eens iets positiefs. Ik snap dat je geen zin heb om naar die huisarts dan te gaan, maar toch is het wel belangrijk dat je gewoon gaat hoor. Mineraal: jeetje meis wat rot!! Ik vind die arts maar raar hoor! Je bent zeker super boos? Hoe kan je nou zo alla minuut zeggen wat je wilt het gaat er niet om welke eieren je wilt kopen. Ik ben benieuwd hoe het dinsdag gaat. Waarom zou je hem nog een kans willen geven. Het is zo'n intiem proces waar je inzit en door moet maken daarbij zou je een arts moeten hebben waar je je goed bij voelt en vertrouwen in hebt en dat heb je nu toch allang niet meer in deze arts. Heel veel succes en sterkte meid! Ik vind het echt super naar voor je dat je zo rot voelt. Wil je laten weten hoe het dinsdag ging?? Sterkte!! X Pien: Nouuu de titel levensgenieter ben ik niet waard hoor haha! Tot een jaar geleden was ik nog zwaar depressief drie jaar lang. Gelukkig is die nare tijd voorbij! Maar ik hou wel heel erg van gezelligheid en lekker eten en leuke dingen doen. Ik vind het vreselijk om binnen te zitten. Fijn dat je een gezellige dag heb gehad met vrienden! Nog fijner dat ze kinderloos zijn klinkt niet aardig maar ik bedoel het niet rot. Gewoon even fijn om niet die confrontatie te hebben en te hoeven denken aan wat jij niet hebt. Ik hoop dat je nu gewoon een keertje klaar bent meid en volgende cyclus gewoon een tp krijgt want dit is ook slopend steeds. Boboke: Gelukkig neemt je menstruatie af meid! Zo kan je toch nog lekker genieten van je vakantie en leuke dingen doen. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met je kies! Spannend die hysteroscopie! Ego: Vanochtend werd ik al vroeg wakker, vriendlief ging naar de voetbal moest trainen seizoen is weer begonnen bah bah bah. Ik ben toen maar gaan douchen en een vriendinnetje gebeld en daarheen gegaan, ontbijtje en theetje daar gedaan. S'middags zijn mijn vriend en ik naar mijn schoonvader gegaan die heeft een moestuin en hij is een echte Bourgondiër net als wij dus die heeft daar een heel leuk plekje gecreëerd met tafel en stoelen en van alles dus toen zijn we stokbrood met lekkere smeersels gaan halen om ons verblijf daar te optimaliseren haha. Om half 5 zijn we huiswaarts gegaan en zo gaan we weer surinaams eten want dat is nog over van gister. Verder gaan we vanavond maar bank hangen.
Ben ik weer! Zo gek meiden vrijdag werd ik ongesteld en het is nu zondag en ik verlies al de hele dag geen bloed??? Dat is toch vreemd of niet??
@ XxxxX, Hoe is het nu heb je nu wel bloedverlies of is het echt gestopt? Het is inderdaad wel een beetje vreemd! Wel heel fijn dat je je nu sinds een jaar beter voelt en ook weer zin hebt om leuke dingen te doen! Oja je vroeg of we al een naam hebben, ja die hebben we! We hebben onze namen lijstjes al tijden af, hihi! En deze naam staat al een tijdje boven beide van onze lijstjes. Toch voelt het gek om haar nu al zo te noemen! @ Mineraal, jij hebt inderdaad een rotweek achter de rug! Wel heel goed dat jullie zelf zo adequaat hebben gereageerd. Dit gaat niet meer hoor! Tis ook wel een erg afwachtende arts en met al die pijnstillers .. ik had dat ook op het einde en had zeker gesmeekt om een operatie als mijn arts dit niet al had geopperd! Succes morgen!!! Gaat je man mee om je te steunen? @ Lelie, heb je nog last gehad dit weekend van het bloed en je darmen? @ Pien, weleens fijn om dan met een ander te praten over kinderloos zijn en dan niet eens alleen omdat het niet wil lukken. Soms lijkt het alsof de maatschappij alleen daarom draait, vooral als je omgeving daar erg mee bezig is. Ik kan me heel goed indenken dat zij dat lastig vindt! Ennn heeft het opschrijven nog een negatief effect gehad of evt. bloedverlies? Laat het maar lekker wegblijven! Des te eerder is je cyclus misschien weer normaal! @ Boboke, mmm nog een beetje laatste rommel dus! Wel fijn dat je nu weer wat meer vrijheid hebt om de echte vakantie dingen te doen! Jij kan vrijdag en maandag dus weer gelijk de medische/tandarts molen in! @ Sis, au au au, het is dus weer toegeslagen! Hoe is het nu met je ribbenkast? (tis niet te hopen dat dit ook met de endo samenhangt, of is dit gewoon ouderdom). Ik zou me net als jij ook niet neer kunnen leggen bij een leven zonder kinderen hoor! En hoe lief je hondjes ook zijn, het is toch anders! Wel super dat je ook een meisje in huis krijgt! Wat spannend! Ik ben benieuwd hoe ze het doet en hoe jullie andere hond op haar reageert! Enne 26 aug. is al best snel hoor!!! Shit trouwens van je schoonzus! Grommmmmmm, dan slaat je jaloezie pas echt toe he?! @ Cindii, volgens mij ben je hier nu even niet zoveel, maar ik hoop dat het een beetje gaat met je! Je hebt een moeilijke tijd nu! @ Ster, je kan dat altijd eens aangeven hoor om de waardes te laten testen. Bij mij is dat nooit gedaan omdat er geen aanwijzingen voor waren, maar ik denk ook dat ze het beter standaard kunnen doen! Hoe is het met de pukkeltjes/uitslag? @ all, ik snap best dat jullie een beetje jaloers zijn hoor! En als ik teveel kwetter over zwanger zijn, moeten jullie het ook zeker zeggen! Ik gun het jullie ook zo! @ Steva, nog drie nachtjes slapen . Of nog 3 daagjes spugen (net wat je af wil tellen) De kinderwagen hebben we niet via marktplaats. Maar wel bij de winkel waar hij het goedkoopste aangeboden werd, want het is zeker een dure wagen! @ Stiertje, hoe is het met jou meis?
Pien: en is het teruggekomen nu je het opschreven hebt? Boboke: fijn dat het weer wat beter gaat en je weer wat leuke dingen kan doen. We moeten dus duimen dat je ontsteking eruit is. xx: ik wil ook altijd nog een keer over de wallen heenlopen, moet je idd gezien hebben. Chickie: de arts vond een operatie tot nu toe niet nodig als de pijn draaglijk blijft, er zitten nadelen aan een operatie dus wilde hij liever voor een tp gaan waardoor als ik zwanger ben de cyste gaat krimpen. (Zoals hij het zegt dan he) op zich kon ik mij daar wel in vinden maar na dit toch niet meer. Mijn vriend gaat mee. Ben benieuwd naar morgen.
Witroosje, het bloeden is sinds gisteren pas gestopt. Nog een paar druppeltjes, maar niet noemenswaardig. Omdat dit precies een maand na de vorige 'doorbraakbloeding' was heb ik het vermoeden dat de Cerazette toch niet voldoende werkt. Ik denk dat ik dan ook na deze strip stop. Ik heb ook op de site gekeken, maar na 2012 is er niets meer aangepast. Emma, mij werd verteld dat ik na de operatie binnen 3 maanden op de natuurlijke manier zwanger zou worden. Ik ben nu aan de pil (eigen keuze) dus of het na het stoppen ook is weet ik niet zeker. Ik moet in oktober terug en dan vraag ik het na. Xxx, net als bij jou zou ik heel teleurgesteld zijn als het niet meteen raak is, daarom ben ik wat gereserveerd met de opmerking dat het binnen 3 maanden gaat lukken. Ik had het er gisteren nog met een collega over, omdat ik niet meteen na de operatie voor een kindje wilde gaan. Zij gaf me gelijk dat ik eerst mijn lichaam in orde wilde hebben , dat het goed hersteld is om een zwangerschap aan te kunnen. En dat is precies wat ik wil, een gezond lichaam wat alle energie aan het kleintje kan geven en niet dat het de energie ook moet delen met herstellen. Chickie!! Een meisje!! Wat leuk!! Vond dat ook echt bij jullie passen. Wat gaat de tijd tich snel zeg! En wat een leuk kamertje hebben jullie uitgezocht! Nu wordt het steeds echter... Sissie, ik snap wel dat het moeilijk is om vriendinnen te vinden die geen kinderen hebben maar wel willen/wilden. Dat is toch heel iets anders dan bewust geen kinderen willen. Wat vervelend van je schoonzus! Je moet haar al niet, en dan krijgt ze ook nog een kind... Wel een leuk vooruitzicht dat je op pad gaat met je neefje en moeder! En nog leuker, jullie nieuwste gezinslid! Post je dan ook een foto? Zo fijn dat jullie haar mogen hebben!! Mineraal, wat loopt het toch raar bij jou! Snap ook echt niet dat het zo onligsch gepland is, hoe kun je nu eigenlijk iets kiezen terwijl je geen informatie hebt gehad? Boboke, hoe was het bij de kaakchirurg? En hoe ging de Hysteroscopie gisteren? Hoop dat beide goed ging! All, Ik heb een fijn weekend gehad ondanks de bloeding. Wel slecht gegeten, zoals hotdog (met 3 sauzen en gefrituurde uitjes) als ontbijt of hamka's en koffie als ontbijt We hebben de groep waarmee we weggingen ook verteld dat we gaan trouwen, maar daar werd wat lauwtjes op gereageerd. Ik heb daar veel moeite mee, mijn vriend vond het wel meevallen. We hebben al getuigen uitgezocht, die moeten we nog vragen. Verder hebben we niets kunnen bespreken omdat mijn vriend veel moet werken. Daar baal ik wel van want eigenlijk wil ik een datum in november prikken... En de gemeetne moet geregeld worden, ik wil een jurk kopen, er moet een restaurant gezocht worden, fotograaf en een klein zaaltje oid om een klein feestje te geven. Is het raar als ik meer collega's dan vrienden vraag? Mijn vriendinnen kun je op 1 hand tellen... Zo, nu ga ik verder met wassen, ik moet nog 1 was en dan de slaapzakken nog, en de tent moet schoongeborsteld worden en er moet weer gestreken worden... Ohja, heb net nog bloembollen besteld (tulpen) voor in de tuin! Heb er zin in!
Chick!: Ja ik weet niet ik heb volgens mij maar een vaag lichaam zondag heel de dag geen bloed verlies gehad en gister ineens weer wel. :S Ik kan nog steeds niet goed plassen dat vind ik nu het ergste... Leuk dat jullie al een naam hebben, eerst was ik nieuwsgierig na wat het werd en nu naar de naam! haha. Wij hebben onze namen ook al klaar voor een jongen en een meisje. Moeke: Ik heb helemaal over je schoonzus heen gelezen! Ik zou daar ook van balen hoor!! Zeker als je er al niet mag dan is het helemaal irritant haha. Gister zei ik tegen iemand jaa ik gun iedereen een kindje en het klinkt misschien lullig maar van binnen liever toch niet eerder dan mezelf. Ik denk dat dat heel menselijk is als je het zo graag wilt en het niet lukt wil je niet continue geconfronteerd worden. Ze vond dat volgens mij geen leuke opmerkingen keek me zo raar aan en antwoorde niks hahaha. Nou het zou me wat hoor! Ik hoor haar graag als het haar zelf niet lukt. Mineraal! Op naar de wallen dan!! ik heb er al eens een kijkje genomen. Per ongeluk zo weliswaar Dat is echt al jaren geleden volgens mij was ik 16 en ik ging met een vriend naar A'dam en we waren verdwaald en we liepen ineens op de wallen, maar ik ben zo lekker dom dat ik het niet eens door had. Ik zat zo te kijken en ik kneus dat ik ben zeg tegen die vriend hee hier staat iemand in haar lingerie zal ze dan niet door hebben dat iedereen haar kan zien?? Toen keek ik op me heen zat iedereen achter een raam in lingerie ;P koekoeeek. Hij kwam niet meer bij. Wat ik eerder al eens zei als je mijn opmerkingen af en toe hoort denk je echt dat ik dom ben, ben ik niet hoor! hahaha. Meid vandaag heb je je afspraak bij die arts toch? Ik ben benieuwd! Laat je het even weten? Lelie: Nou lekker lullig dan als niemand enthousiast reageert. Je verwacht met zulk nieuws toch dat iedereen super blij is en dat je er lekker met je vrienden over kan kletsen. Wat doet je vriend voor werk? Kunnen jullie ook niet een gaatje plannen vanavond of een andere avond om even wat dingen door te nemen en vast te stellen zodat jij de dingen kan gaan regelen. Dan kan jij ook door. Succes met je bloembollen meid
Chickie, mijn darmen! Bijna vergeten haha. Daar gaat het best goed mee, nu meestal 2 keer per dag en dat is goed te doen. Zaterdag en zondag kon ik niet (had nog wel reisverpakkingen vochtig toiletpapier meegenomen) en gisteren ook niet ( moest werken) en vandaag ben ik al 6 keer geweest. Niet erg, heb vrij en moet in huis nog genoeg doen. Als het er maar uit is haha. xxx mijn vriend is vannacht vertrokken en komt vrijdagavond pas terug. Hij weet nooit hoe laat hij klaar is, en van 6 uur tot 20 werken is helaas geen uitzondering. .. dan nog thuis eten (waar hij meestal geen zin in heeft) douchen en slapen.
@lelie: goed ontbijt Jammer dat ze wat lauwtjes hebben gereageerd op het nieuws. Meestal vinden mensen het toch leuk een feestje. Het is niet raar hoor dat je meer collega's vraagt dan vriendinnen. ik zegt altijd maar zo beter weinig goede vrienden dan allemaal vrienden waar je niet van op aan kan. Wat doet je vriend voor werk?of heb je dat wel eens verteld? @xxx: we zijn allemaal wel eens dom toch @Moeke: ook ik heb eroverheen gelezen. Het is geen leuk nieuws voor jou, voor haar dan weer wel...lekker dubbel! @ego: nou de afspraak is geweest. Er zijn meerdere scenario's. De cyste is gegroeid, inmiddels 9cm. a) ik ga voor een tp, kleine kans maar er is een kans. Er zijn meer mensen die met dit zwanger worden. b) ik ga aan de zoladex (6 maanden) en ze houden de cyste in de gaten. Door de zoladex krimpt hij waarschijnlijk. Op geleide van de klachten gaan ze daarna bekijken hoe of wat. Is een operatie nodig? Zoja dan wordt ik doorverwezen naar Eindhoven, daar is een arts die daar gespecialiseerd in is. Is er geen operatie nodig dan gaan we vanuit de zoladex weer door met een nieuwe tp. Wij moeten er nu even over nadenken. Vrijdag ga ik terug voor echo om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies gegroeid is. Mocht dit zo zijn...kunnen we kiezen voor een tp. Zoniet dan kan ik alsnog starten met de zoladex. De menstruatie die komt, die kan de arts niet tegenhouden helaas. Aan een operatie zitten nadelen en daarom doen ze dit liever niet. Het kan zijn dan mijn eierstok beschadigd raakt of bijv zo verkleeft zit dat ie eruit moet. Maar dan zien ze dan pas natuurlijk. Het zou beter zijn als de cyste gewoon blijft zitten en krimpt. Zwanger worden dus. We zijn uiteindelijk 45 min binnen geweest. Hij heeft echt de tijd genomen en die hebben wij ook wel geeist zeg maar, je krijgt zoveel informatie dat je alles nog maar eens herhaald. Of ik voor een tp ga weet ik niet...je zou denken dat mijn lijf niet in goede staat is omdat te doen, maar hoeveel mensen raken er niet zwanger die aan de drugs/alcohol of wat dan ook zitten?! Ik probeer de pijnstillers te minderen in ieder geval. Moeilijk moeilijk....en *** want het betekent 3 a 6 maanden niets.....
Lelie: Jeetje die werkt veel zeg! Wat heeft hij voor beroep? Piloot hihihi. maar goed ja wanneer moet je het dan bespreken want hij is er bijna nooit echt lastig. Jeetje Mineraal wat een keuze zeg! Echt super moeilijk, waar doe je goed aan? Ik zou denken haal het er nu maar uit ga niet 6 maanden wachten en dat het dan alsnog moet maar andere kant zitten er weer grote risico's aan. Je wilt ook geen eierstok missen... Poeh! Of toch voor een tp gaan en maar afwachten wat het doet. Maar andere kant je wilt ook je tp niet verpesten... Aan mij heb je volgens mij ook niet veel. Ik vind het echt super lastig en alleen jullie kunnen samen die keuze maken wat jullie het beste lijkt want eigenlijk heb je niet 1 hele goede keuze die je kan maken. Of hebben zij wel gezegd wat hun voorkeur het meeste heeft? Wat zijn je kansen met een tp plaatsing? Fijn dat hij nu in ieder geval wel de tijd nam! Weet je wat soms ook handig is om te doen om het gesprek op te nemen kan je het nog eens terug horen. Heb ik ook weleens gedaan mijn vriend kan vaak namelijk niet mee naar afspraken omdat hij een nieuwe baan heeft en daar niet weg kan. Misschien wel fijn want soms komen dingen ook weleens niet helemaal binnen en dan kan je het terug luisteren. Ego. Guysssssssss wij hebben onze vakantie geboekt jeeeh! Curaçao here we come! 4 okt tot 11 okt. Volgens mij heb ik dan mijn eiersprong want ik word altijd ongesteld rond het einde van de maand, ik ben nu ook ongesteld. Wie weet jongens word ik dan toch nog natuurlijk zwanger??? Zal wel niet maar mijn omgeving is heilig overtuigd dat een vakantie goed zal doen voor het los laten jajaa daar hebben we hem weer het los laten! Ik denk dat het voornamelijk goed is om er even samen lekker uit te zijn en te ontspannen en met frisse moed aan de ivf te kunnen beginnen.