Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh mijn gossie!!!! Ik ga kijken of ik dit vanavond nog kan bijlezen :$:$;)

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Witroosje, jeeeeeeeeh ongesteld geworden!!! Hihi, dat we dat nog eens zouden zeggen! Het gaat dan nu echt bijna starten meid!

Wat leuk trouwens van die kraamcadeautjes die je zelf maakt! Wat moet ik me erbij voorstellen, een speenkoord, zeepjesketting, doekjes, mandjes, slofjes???? Beetje jammer dat de depressiviteit/kinderloosheid hieraan heeft bijgedragen, maar wel heel gaaf dat je het doet!

@ Steva, ik hoop zo dat je een mooi knipperlichtje hebt gezien vandaag! We zijn echt bezorgd om je!!! Duim, duim, duim, duim!!!!

@ Sis, jij gaat dus op een dieetje, hihi;)! Moeilijk hoor, voor mij zou die chocolade laten staan erg lastig zijn! Dus misschien toch maar sporten ;)
    En in de beslotenheid van je eigen huisje komt vaak het verdriet naar boven he na zo’n confronterend gezicht van een zwanger buurmeisje! Zo begrijpelijk! Ik zou dan graag m’n arm om je heen slaan.

Succes he morgen bij de arts! Geef hem van jetje met je verhaal! Krijg jij trouwens de uitslag ook van de arts door of van een assistent? Anders moet de arts je ook de ca125 waarde vertellen… dan denkt hij straks dat hij dement wordt en niet meer weet wat hij aangekruist heeft… haha!:D

@ XxxxX, bij de inwendige echo’s (meestal tijdens de ivf/IUI behandelingen) kunnen ze heel mooi je baarmoederslijmvlies meten. Dan weet je het precies. Het kan van belang zijn voor een innesteling, maar maak je nu nog maar niet te druk hoor meis! Eerst feiten zien!

En, we vinden je heus niet arrogant hoor. Zoals je nu hier overkomt is dat je juist heel erg begaan bent met iedereen en lekker meekletst! Houden zo, niet zo onzeker zijn hoor!!! Lief trouwens dat je dat zegt over de foto’s! Ik vind het ook zo bijzonder!

Maar ik ben wel blij als ik het bijna aan iedereen kan laten weten, want het lijkt wel of ik deze week bestookt word met de vraag of ik al weet wat het wordt. En ik maar liegen….. en goed dat ik er in ben blijkt…. Morgen ga ik alleen naar 2 hele goede vriendinnen…. En in real life jokken en dan achteraf anders toegeven… ach, ze vergeven het me vast wel :):D

@ Fozzy, jeetje meis! Volgens mij hebben de andere meiden je al aardig voorzien van goede en welgemeende adviezen. Maar wat onwijs kl*te dat je je zo voelt! En zo begrijpelijk!

Ik heb me ook een tijdje zo gevoeld en ben ook op werk een keer finaal ingestort. Om precies te zijn op de eerste schooldag na de zomervakantie vorig jaar. Iedereen dacht dat ik zwaar overwerkt was (ook wel een beetje, maar het ergste vond ik het omgaan met de pijn, de onvoorspelbare toekomst en het falen van jezelf). Ik heb toen een paar keer met een psycologe gesproken en ze heeft niet eens zoveel voor me gedaan (ik vond het wel behoorlijk confronterend hoor), maar het heeft me enorm geholpen. Nu zal dat niet voor iedereen de manier zijn hoor, je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt!

En dan heb je natuurlijk ook nog je zus als ‘voorbeeld’ voor je. Tsja daar ga je je ook niet beter door voelen.

En over je gewicht, Sis is een hele mooie meid!!! Dus neem nog een chocolaatje Sis… ;):)

Maar ik snap dat je gewicht je ook dwars zit fozzy, er zit zo’n groot gat tussen hoe het was en hoe het nu is. Kijk niet teveel naar de kilo’s, maar wel waar je je goed bij voelt!

@ Boboke, succes morgen bij de kaakchirurg!

@ Pien, het lijkt me ook heel gek dat je niet weet waar je in je cyclus staat! Maar het slijm zegt misschien wel wat. Hopelijk kan de fert.arts je maandag meer vertellen!

@ Mineraal, die gedachten heb ik ook gehad hoor. Waarom kunnen die mensen wel zwanger raken, maar ja ik was ook altijd zo bang dat het net zou lukken en dat ik dan zelf ik stoms deed waardoor het misging dat je overal een oorzaak in gaat zoeken. Maar in jouw geval is dat nu even heel anders. Succes morgen bij de arts!

@ Ster, jemig! Die is enorm, zo groot is het kindje in mijn buik nu ongeveer!!! Dat is echt mega!!!! Hebben ze je er verder niets over verteld? Ik zou anders toch even een telefonisch consult vragen ofzo!

Ik zie dat mijn reacties soms erg op die van anderen lijken, maar ik ben gewoon alle pagina's maar even afgegaan.
    Ik ga nu stoppen ladies, bedtijd voor mij!

Leuk dat jullie op fb mee willen schrijven meiden!!!:)
    Steva, ik duim nog steeds hoor!!!

3. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ster Ik heb je gevonden! Leuke meid!!! Ik zie je nog niet in de geheime groep. Alleen in de geheime groep hebben we het over ivf. Dus nog even 'mondje' dicht hihi. Ik zie dat je ook een stiertje bent hihi.

4. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    xxx: Ik heb een teken achtergelaten op je nagelstudiofacebooksite (leuk woord voor galgje :)
    Nu kan je mij iig vinden.

5. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    @ster die cyste is erg groot idd. Weet je ook waar die zit? Ik hoop voor je dat die niet in de eierstok zit. Sterkte meis! Dikke knuf! Je zal wel goed geschrokken zijn.

@steva hoe was de echo gister?! Is alles goed met de kleine?
    En verder nog een leuke dag gehad?

@chickie ja word nu echt spamnend het aftellen kan beginnen. Heb gelukkig een hoop te doen. Ik maak alles van stof, vlaggetjes, speenkettingen, labeldoekjes, knuffeldoekjes en boxspeeltjes.

6. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Witroosje, wat leuk! Heb je een site ofzo die ik kan bekijken? Ben erg nieuwsgierig naar wat je maakt, het klinkt zo leuk!!!

@ all, leuk dat er al facebookers zijn die elkaar hebben gevonden! Ik ben benieuwd!

7. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    @all
    Ik heb de meeste van jullie een berichtje gestuurd met een verzoek tot fb. Voel je niet verplicht.
    Als je niet wilt maakt dat niks uit hoor.
    Ik vind het leuk om de persoon achter de verhalen te zien.Maar als je liever niet wilt toevoegen dan maakt dat echt niet uit.
    Als ik iemand vergeten ben, excuses, iedereen mag me toevoegen :)

Sissie jeeuujj je hebt me gevonden.
    Wat een knappe meid ben je, ik ben jaloers op je lange blonde haren.
    Je bent een echte honden liefhebber zie ik.
    Mijn hondje is helaas overleden. Hij was pas 4 jaar en heb er nu nog verdriet van.
    Omdat we allebei 38 uur werken en het druk hebben vinden het nu niet verstandig om een hondje te nemen. Maar wil het wel ontzettend graag

Witroosje die cyste zit op de plaats waar de blaas zit. Dus volgens mij niet op de eierstok. Ik was idd geschrokken.
    Heb al 3 inwendige echo's gehad en een mri en pas nu krijg ik dit te horen

Chickie ik heb 23 sept pas afspraak met de dr. dus moet nog lang geduld hebben.

Zometeen lekker naar arcen naar thermae 2000. Het wordt mooi weer dus heerlijk ontspannen in mijn bikini in het water zitten.
    Een helemaal relaxen.Stelde mijn mannetje voor. Wat een lieverd is het toch.

8. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden net bij de huisarts geweest . Bij het uitstrijkje van het baarmoederhalsonderzoek zat bloed ! Dat begint dus al lekker ... Maar ik heb een bloedtestformulier en guess what.... Ca125 komt daar niet op voor!!!! Wat nu? Ik moet het erbij schrijven bij ' overige onderzoeken'. Wat een boef ben ik.... Misschien ook nog ff kopie maken van bloedformulier misschien kan ik het een tweede Keer laten testen. Een kleurenkopie valt vast niet op hihihi .
    Ster: mijn haarkleur komt uit een potje hihi. En het is heeeeeeel dun. En door het verven steeds dunner aan het worden.....ach wie blond wil zijn moet pijn lijden Hahaha ster en xxx jullie zijn supetleuke meiden om te zien. We zijn gewoon allemaal chicks!!! Zo is het

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

ik ben weer terug van vakantie! Ik red t niet om op alle verhalen die de laatste dagen geschreven zijn te reageren, maar vanaf nu ben ik er weer regelmatig.

Fozzy wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Ik kan eigenlijk niets nieuws meer zeggen wat de andere meiden al gezegd hebben. Heel veel sterkte in ieder geval en hopelijk krabbel je snel weer uit het dal waar je nu in zit. Dikke knuffel.

Mineraal jeetje 10 cm is wel behoorlijk groot hoor. Mijn cyste was ook die grote en bij mij werd er gezegd dat er geopereerd moest worden ivm de mogelijkheid dat de cyste om de eileider gaat draaien! Zou zeker een second opinion vragen. Soms kan je zorgverzekeraar ook bemiddelen met wachtlijsten...Hoe was het vandaag bij de arts? Het zit jou ook de laatste tijd niet mee hè :(? Heel veel sterkte.

Steva hopelijk heb je een goede echo gehad met daarna een gezellig dagje Amsterdam. Ben nu wel heel nieuwsgierig hoor....

Witroosje gek inderdaad dat je op zo'n moment blij kunt zijn met je ongi, terwijl je het anders juist niet wilt. Succes met de eerste lucrinspuit en hopelijk niet te veel bijwerkingen.

XX ik weet niet of de mate van vloeien te maken heeft met de dikte van je bms. Mijne is altijd rond de 10 mm (dat is een goede dikte) en ben altijd maar heel weinig ongesteld. Hooguit 1 a 2 dagen en de rest alleen maar bruin. Gaat het nu wel weer een beetje met de pijn?

Pien fijn dat je weer een beetje in rustiger vaarwater zit. Hopelijk heeft de fa maandag goed nieuws en kun je snel voor je cryo.

Sissie wilde je huisarts het niet testen of heb je t niet gevraagd ;). Wel even schrikken van dat bloed bij het uitstrijkje. Zou het nog een restje kunnen zijn van je ongi? Wanneer krijg je de uitslag?

Chickie alles goed?

Ster jeetje meis dat is wel een stuk later dan afgesproken die operatie. Ik zou er zeker nog een keer achteraan gaan of het toch niet eerder kan. Het duurt allemaal al zo lang in de mmm, dan is iedere maand die er bij komt te veel.
    Heb je een leuke dag gehad in Arcen? Inderdaad heel lief van je mannetje :).

Ego. Vandaag bij de kaakchirurg geweest en wat ik al vreesde, mijn kies moet er uit :(. De ontsteking wil niet weg en een andere mogelijkheid is er niet meer. Maandag moet ik gelijk mijn tandarts bellen voor een afspraak om een vervangend plaatje te laten maken, aangezien het 3 maanden duurt voor het implantaat aangebracht kan worden en ik niet al die tijd met een gat wil rondlopen ;). Daarna zo snel mogelijk laten trekken. Het goede nieuws is dat alle behandelingen niet in de weg staan van een tp of zwangerschap :D. Ik was echt bang dat alles 3 maanden uitgesteld zou moeten worden.
    Maandag nog de hysteroscopie. Ben wel heel benieuwd wat er te zien zal zijn. Mijn baarmoeder is ook nog steeds niet schoon volgens mij, want ik heb nu al sinds het begin van mijn ongi op 12 augustus rood bloedverlies. Dus een erg romantische vakantie was het niet ;):).
    Vandaag ook nog telefoon gehad vanuit DD, de arts is ziek en de afspraak van aankomende dinsdag gaat niet door. Volgende week worden we gebeld voor een nieuwe afspraak. Met alles wat nu speelt vind ik t niet heel erg dat het even wordt uitgesteld. We kunnen toch pas in DD beginnen als we de cryo's gebruikt hebben en we hopen dat we alsnog DD niet nodig gaan hebben omdat 1 van de cryo's blijft plakken...

Fijne avond iedereen!

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Sis, zo is het helemaal, we zijn allemaal chicks!!! :) Ik vind het ook erg leuk om de mens achter de naam te zien!
    Ster, ik had me je blond voorgesteld, hihi! Verder vind ik je een hele leuke meid! Gezellig dat je ook op FB mee gaat schrijven!

Sisje, wat ben je toch een stouterd!!!;) Is het nog gelukt met de (kleuren)kopie?
    Maarre hebben ze je nog verteld wat dat bloed bij dat uitstrijkje betekende?

@ Witroosje, wat een supersite heb je! Leuk hoor, daar mag je best trots op zijn!

@ Ster, mmmm das nog een hele maand tot 23 sept. balen hoor! Hopelijk heb je vandaag lekker kunnen ontspannen, dat wel een hele goede zet van manlief! En het kan je zo goed doen, even je gedachten een beetje verzetten!

@ Boboke, jeetje gelijk hup weer volop het circuit van medici in! Shit van je kies zeg! Maar hopelijk ben je dan wel van het gedoe af! Ennnn je kan wel door met je cryo's joehoe!!!! Ik was ook bang dat dat niet samen kon gaan hoor bij je, maar gelukkig!
    Wel goed dat je de DD afspraak gewoon nog laat staan (en nu dus verschuiven) dan staat tie maar, voor het geval je daar wel ooit verder zou willen gaan. Maar ik hoop natuurlijk dat je ze gaat afbellen binnenkort :D

@ mineraal, hoe was het bij jou?

@ all, ik zwaai even naar jullie! Ik ben kapot! Mijn neefje (van schoonzusje en zwager) kwam vandaag logeren. Hij zou eerst om 16.30 uur komen, maar toen kreeg ik om 14.00 uur een berichtje dat hij eerder kwam (om 15.00 uur al :$). Shoot daar ging mijn schema. Zat bij 2 vriendinnen, 30 min. verderop en zou de kinderwagen nog op gaan halen, die binnen was gekomen. Ennnnn morgen is de big day van de bekendmaking van het geslacht van Emmy, dus wilde ook nog het eo klaar hebben staan.
    Baalde dus een beetje van het feit dat het een mededeling was en geen feit. En vervolgens bleef schoonzusje ook nog 1,5uur zitten. Dus waarom hij nou perse zo vroeg gebracht moest worden :( Maar goed, inmiddels slaapt hij al een paar uurtjes als een roosje! Maar ik kan zeggen, ik mag nog even goed oefenen voordat Emmy ter wereld komt, want ik ben gesloopt (hij is nu 10 maanden, maar vraagt ook aandacht voor 10, hihi, tis verder een lieffie hoor!).
    Morgenochtend DE taart ophalen en het huis verder klaarmaken voor de visite. Ik heb er zin in!!!

Slaap lekker meiden!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sissie: wilde je huisarts echt niet die waarde prikken? Wat flauw dan toch he. Hopelijk krijg je wel de uitslag. Vind het wel dapper van je hoor dat je het dan toch zo probeert te regelen!

Bobo: goed weer even van je te horen! Heb je toch wat van je vakantie kunnen genieten? Balen van die kies :(. Maar gelukkig kun je wel gewoon door met het andere traject! Gaan ze bij de hysterescopie dan ook gelijk wat weghalen, dus een curretage er achteraan als het nodig is? Ik heb wel eens een hysterescopie gehad, maar allleen met het doel te kijken en dus was ik verder ook niet verdoofd. Je zou toch zeggen dat er bij jou wel iets moet zitten nog die dat bloedverlies verklaart. En ik vind dat je niet naar DD hoeft hoor, die komende cryo gaat gewoon lekker plakken, 9 maanden lang!

Chick: goede oefening :). Die paar keren dat ik op mijn neefje heb gepast, was ik ook gesloopt hoor ;). We zijn het niet gewend he. En dan nog: kleine kinderen zijn gewoon vermoeiend ;). Of, werkte jij niet in het onderwijs? Dan weet je er natuurlijk wel het een en ander van ;).
    Hoe was het vandaag met je feestje? Hoe reageerden ze? Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je zo'n feestje mag geven! Maar ik ben ook blij dat er hier niet zulke feestje worden gegeven, net als babyshowers... Ik hoop maar dat het niet naar hier overwaait, want ik zelf zit echt niet op dat soort feestjes te wachten om naar toe te gaan ;). Maar da's gewoon jaloezie natuurlijk... Hopelijk heb jij er van genoten :)!

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chickie vervelend als dat zo als mededeling gedaan wordt en niet gevraagd. Nu heb je toch behoorlijk moeten haasten en je plannen moeten omgooien. Waarschijnlijk had je schoonzusje nog zin in een praatje ;). Bij andere mensen vragen die kleintjes volgens mij ook nog meer aandacht als dat ze thuis zouden zijn, maar het is inderdaad alvast leuk om te oefenen :).
    Hoe was het feestje vandaag? Waren die 2 vriendinnen nog verrast?

Pien ik weet niet zeker of ze dat meteen gaan doen. Ik vrees van niet en dat ze dan weer een andere afspraak gaan inplannen. Ze zijn hier erg van de verschillende spreekuren: miskraamspreekuur, abnormaal bloedverliesspreekuur etc ;). Ik moet al vroeg maandag dus wie weet kan het voor dezelfde dag nog ingepland worden...

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Pien, zo begrijpelijk hoor! Voorheen ging ik ook niet graag naar zulke feestjes. Maar nu weet ik toevallig van alle mensen die erbij waren dat niemand in zo'n vervelende nare situatie zit. Dus het was echt een feestje en geloof me, als je het ooit mee mag maken verdien je echt een knalfuif hoor!!!
    Ik ga het morgen op fb bekendmaken denk ik, dus dan zullen jullie de taart wel zien (misschien zet ik hem ook wel een in mijn album, hij was erg mooi geworden en ook erg lekker! mmmmm!
    En het was zo leuk om de verrassing van ieders gezicht af te lezen! Zelfs mijn omaatje van 90 (die een paar weken geleden al heel hard riep dat we nog maar eens 2 keer moesten nadenken over het feit dat we het geslacht wilde weten, want zij vond dat maar niets.... hihi) zat te genieten en riep nu dat ze zo blij is dat ze weet dat er een meisje in de familie bij komt en ze heeft steeds naar de echofoto's staan staren. Zo lief!
    En oja ,die 2 vriendinnen hebben het me vergeven hoor! Ze moesten er hard om lachen en willen nog steeds bevriend zijn ;):D

Maar nu genoeg hierover!
    Oja, het is vandaag trouwens al veel relaxter gegaan met mijn neefje hoor! Hij heeft de hele nacht doorgeslapen (wat hij thuis normaal niet doet), dus ik denk dat wij hem flink afgemat hadden vrijdag, haha, wij waren gelukkig niet de enige die moe waren!
    En vandaag was hij veel rustiger en heel lief aan het spelen. Tis voor zo'n mannetje ook wennen.

En Pien, ik werk inderdaad als kleuterjuf, dus ben idd wel wat van kinderen gewend. Maar er zit toch een groot verschil tussen een 4 jarige of een 10 maanden oud kereltje hoor!

@ boboke, ik ben benieuwd hoor wat je ziet maandag. Bij ons in de folder stond dat ze poliklinisch wel kleine dingen weg kunnen halen, maar dan verdoven ze meestal van tevoren al. Dus of dat ze dat dan ook doen als het niet ingepland is :( Het zou wel mooi zijn!
    @

14. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Sissie, hier staat ca125 ook niet standaard op het bloedprikformulier. Het wordt alleen gebruikt bij een bepaalde vorm van kanker om te meten of de behandeling aanslaat, slechts zelden om de activiteit van endometriose te meten omdat het niet zo betrouwbaar zou zijn... Maar wel goed dat jij het wil laten prikken! Kun je het in ieder geval vergelijken met de vorige waarde.

Boboke, ik hoop voor je dat je meteen maandag nog terecht kunt.

Chickie leuk zo'n feestje! Lijkt me echt genieten als iedereen oprecht blij voor je is. Ben wel benieuwd naar de taart...

all, ja hoor ik heb alwéér een bloeding. .. vrijdagavond met mijn vriend 'bezig' geweest en sindsdien bloed ik... Niet leuk! Ik heb nog 3 wweken op de strip zitten die ik af wil maken en wil eigenlijk niet eerder stoppen maar dit is ook niet leuk. Heb toch wat kleine krampjes en echt helemaal fit voel ik me niet. Grrr :-@

15. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Even terug lezen alles! Sorry voor wie ik vergeet niet mijn bedoeling.

Steva: Gaat alles wel goed??? Hoe was de echo? Ik hoop dat het een goed teken is dat we niks horen dat je zo druk bent met blij zijn en leuke dingen doen...

Pien: Wat fijn dat je maandag een gesprek heb met je arts. Het lijkt mij heel gek als je hele cyclus in de war is. Wees inderdaad maar blij dat die feestjes daar nog niet zijn! Hahah. Als niet zwangere is het verschrikkelijk om ze allemaal af te moeten lopen. Tenminste zo voelde het voor mij... Het is wel super leuk als je er zelf 1 kan geven natuurlijk, haha!

Mineraal: Ja het gaat wel, last van de blaas en darmen en steken in mijn buik en moe... maja! Ik ben het onderhand gewend dat ik me nooit eens normaal voel haha. Hoe gaat het met jou?

Sis: Is dat een slecht teken als er bloed bij zit bij zo'n onderzoek? Ik heb nog nooit zo'n onderzoek gehad dus sorry voor de domme vraag. Wat kan het betekenen als er bloed bij zit?

Boboke: Wat rot van je kies zeg!!! Ik vind de tandarts uberhaupt al vreselijk laat staan dat je een ontsteking heb zitten en je kies er gewoon uit moet :( zit niet mee! Ook super rot van je vakantie, heb je het ondanks je bloedverlies nog wel leuk gehad? Inderdaad fijn dat dit alles niet een terugplaatsing in de weg staat! Heel veel succes morgen!

Chickie: Wat leuk om te horen dat je party zo geslaagd was!! Lief ook van je oma! :D. Super fijn dat je oma het allemaal nog kan meemaken, bijzonder op zo'n leeftijd. Hoe was het met je neefje verder? Goed kunnen oefenen ;) Ze zeggen dat jongetjes altijd makkelijker zijn dan meisjes, duss zet hem op!~hahaha.

Lelie: Rot dat je weer bloed meid! Misschien morgen de arts even bellen om erna te vragen? Of niet?

Fozzy: Hoe gaat het nu met je meid? Gaat het al een beetje?

Al: Na mijn operatie konden we gewoon weer gemeenschap hebben, maar het doet nu weer zo'n pijn! Net als voor de operatie toen konden we ook bijna geen gemeenschap hebben toen zei de arts dat onderaan mijn baarmoeder verklevingen zitten/zaten en daar kwam de penis dan tegenaan wat voor pijn zorgt. (wat verwoord ik het allemaal toch weer netjes, haha) nou volgens mij zijn die verklevingen terug want vandaag is het dag 10 van de cyclus en het klussen is weer begonnen. Wat was het vreselijk het deed zo'n pijn! Gewoon diep van binnen deed het pijn dus niet zoals vorige maand die branderigheid die ik had van die schimmel, maar gewoon echt van binnen diep tijdens het stoten zeg maar (sorry voor de details) maar dan zit ik onderhand tegen het plafon :( Hebben jullie dit ook? Ik vind het zo echt niet meer leuk om te moeten klussen...

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chickie leuk dat het feestje zo geslaagd was. En gelukkig konden je vriendinnen erom lachen ;).
    Hoelang blijft je neefje?
    Ik heb niet eens een folder meegekregen ;), dus het wordt afwachten. Vandaag lijkt t weer erg mee te vallen, zo goed als niks meer bij het afpoetsen dus wie weet is het nu echt bijna weg. Wel sinds gisteren opeens weer pijn bij mijn linker eierstok :(.

Lelie jeetje wat balen meis alweer een bloeding. Daar wordt je niet vrolijk van :(. Zou je niet een iets zwaardere pil kunnen nemen? Misschien is deze te licht.

XX dat klinkt niet erg fijn nee, kan me voorstellen dat je er niks aan vindt als het zo'n pijn doet. Ik zou toch morgen even bellen met de gyn. Het kan zijn dat de endo toch weer teruggekomen is. Misschien tot jullie mogen beginnen met ivf evt lucrin of de pil? Elke menstruatie kan de endo weer aanwakkeren. Dat is natuurlijk niet wat je wilt, want je wilt die kleine kans die er is ook benutten.
    Ik hoor tot de mensen die geen pijnklachten heeft van de endo, behalve van mijn cyste voor de operatie. Sinds de operatie af en toe lichte pijnklachten precies waar mijn cyste gezeten heeft.
    Sterkte meis.

Steva gaat alles wel goed?

Fozzy hoe is t nu met jou meis?

Cindii hoe gaat t met jou? Kun je t allemaal een plaatsje geven? Of ben je gewoon druk bezig in jullie nieuwe huisje?

Pien succes morgen!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: fijn meid dat het een geslaagde middag was :). En te weten dat iedereen het daar ook leuk heeft, is natuurlijk wel fijn, want jij weet ook hoe het is om aan 'die andere kant' te staan. Maar is het echt een bekend fenomeen om een soort 'geslachtsfeestje' te houden? Ik had er namelijk nog nooit van gehoord hier...
    En wat leuk dat je oma van 90 er ook nog zo van heeft kunnen genieten. Hopelijk gaat ze de kleine na de geboorte ook nog volop meemaken :).
    O ja je bent kleuterjuf. Lijkt me een pittige baan hoor, vast heel leuk, maar ook druk. Als ik mijn neefje van bijna 4 voorstel... en dan een hele klas vol ;). Petje af hoor!

Lelie: hoe lang moet je nog de pil slikken? Ik zou tussen de IUI en IVF ook de pil doorslikken, maar ben er uiteinelijk mee gestopt vanwege ook de hele tijd bloedverlies tussendoor. Niks aan nee... Maar toen de IVF in de buurt kwam, moest ik zowiezo 3 weken van te voren aan de pil, dus dat heb ik wel gedaan en kreeg toen een zwaardere pil mee (microgenon 50). Daarvoor kreeg ik dus 30 en was kennelijk te licht voor mij. Bij de 50 had ik nergens last van. Dus misschien voor jou ook nog wel aan te raden als je nog even moet!

xxxx: ik weet dat de eerste cyclus na een miskraam of curretage langer kunnen duren, dus ik hield wel rekening met een week of 6. Ik vermoed dat mijn ei inmiddels gesprongen is, omdat ik gisteren een negatieve ovulatietest had en eergisteren een bijna positieve. Ik denk dat ik de piek net gemist heb, want woensdag was de test nog maar heel lichtjes en heb toen vrijdag pas weer getest en toen was ie dus een heel stuk donkerder. En zaterdag weer lichter, dus dan zal het ei wel geweest zijn vermoed ik. Goh lang verhaal om zo'n ei ;). Maar ik ga er dus maar vanuit dat ik met een week of 2 wel weer ongesteld ben dan. Dat zou dan zo'n 5-6 weken na de curretage zijn, dus op zich netjes denk ik.
    Wat ontzettend vervelend van die pijn zeg :(. Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee. En erg balen dat het weer teruggekomen is natuurlijk... Ik vind dat ze je z.s.m geholpen zou moeten worden, want klussen gaat zo toch ook niet? Weet zo even niet meer wat de planning bij jullie is qua behandelingen, maar kan me voorstellen dat het zo alles behalve motiverend is om zelf door te gaan. Misschien kun je tot die tijd zelfinseminatie doen? Had je dat ook niet eens eerder gedaan? Romantisch is anders, maar goed, in het ziekenhuis is dat het ook niet ;). Wij hebben dat ook wel een tijdje gedaan, want manlief vond het wel eens lastig om onder druk te presteren zeg maar ;). Nu we onder behandeling zijn is die druk er weer wat af gelukkig.

Bobo: dankje. Jij ook succes morgen, hopelijk kunnen ze gelijk spijkers met koppen slaan en hoef je niet later weer terug!

18. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Wat is er weer lekker veel geschreven. Moet nog even alles terug lezen...

Ik heb even een vraagje tussendoor voor de meiden die IVF hebben gehad...

Heb je met de punctie 1 dag of meerdere dagen vrij genomen van werk? Wat is aan te raden om door te geven aan mijn werkgever?

Heb je met de terug plaatsing 1 of meerdere dagen vrij gehad ?

Heb je deze dagen als doktersafspraak vergoed gekregen of zelf als verlof opgenomen ?

Op een gegeven moment spuit je 1 week gonal f, daarna krijg je echo's totdat je de punctie krijgt..... Hoe lang was die periode bij jou ?Ik hoorde dat dat heel verschillend is....
    Is dat 1 week, 10 dagen, 2 weken ???

Sorry voor de vele vragen...
    Ik vind het fijn om me zo goed moeilijk voor te bereiden + ik ben heel nieuwsgierig haha

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ster: wat een apart verhaal van die cyste zeg! Heb je inmiddels wat antwoorden over die cyste? Gaan ze die bij de laparascopie ook weg halen? Lijkt me niet verkeerd namelijk... Was jij het ook die moeite had met plassen of was dat xxx? Kan me namelijk voorstellen dat zoiets in de weg zit.
    Wat betreft de IVF: voor de punctie heb ik toevallig geen vrije dagen op hoeven nemen, omdat het op mijn vrije dag viel (vrijdag) en daarna was het weekend. De dag zelf moet je hoe dan ook vrij nemen en de dag erna is ook aan te raden. Maar het hangt ook wel af van hoe je je voelt. Ik voelde me wel snel weer redelijk na de punctie. Had ook niet veel pijn tijdens de punctie gehad.
    De terugplaatsing had ik op zondag en ben de dag erop weer aan het werk gegaan. Kon ook prima, in mijn geval in elk geval wel ;).
    Volgens mij heb ik 17 dagen moeten stimuleren. Daarvoor spoot ik al 1,5 week decapetyl. Ik ben 3 keer voor een echo geweest voordat de punctie ingepland kon worden. Duurde wat langer dan bij de IUI's die ik had. De echo's zijn bij ons 's ochtends vrij vroeg en duren 5-10 minuten en dan kun je weer vertrekken. Dus wel makkelijk te combineren met het werk. Ik begon dan dus gewoon ietsje later.

Ik krijg van mijn werkgever trouwens de ziekenhuisuurtjes hoe dan ook vergoed. Ik hoef er dus geen vrije dagen voor op te nemen. Het is niet overal hetzelfde, maar ik zelf vind het ook wel terecht. Je bent dan wel niet 'ziek', maar het is ook niet echt bepaald een 'keuze' die je hebt als je graag kinderen wilt, dus je 'moet' wel naar het ziekenhuis. Op de website van Freya staat wel een interessant folder: http://www.freya.nl/web_folders/folder26.pdf

Ik kan me die vragen trouwens heel goed voorstellen! Je zoekt toch naar wat 'zekerheden' in zo'n onzekere periode...

20. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien, ik ben aan de pil tot ik zwanger wil worden. Ik heb de Cerazette, omdat de gyn me een ´gewone´ combinatiepil afraadde. Eigenlijk wil ik nog een maand de pil doorslikken, dan is mijn lichaam goed genoeg opgeknapt van de operaties en geestelijk heb ik me daar ook op ingesteld. Straks kan ik het ziekenhuis bellen, maar ben ook wel een beetje bang dat ze zeggen dat ik dan nu maar moet stoppen met de pil, voor 1 maand maakt het toch niets uit. Heel onbegrijpelijk voor de rest van de wereld, maar ik heb een ´gevoel´ dat het nu nog niet de juiste tijd is. Ik heb nog de goedkope variant van de microgynon 30 liggen, misschien dat ik die 1 maandje zal slikken. Even denken of ik dat moet overleggen...

Xxx,
    Die pijn is echt niet fijn! -ik had het voorheen ook, diep ging niet want dan kwam hij tegen verklevingen aan en dat deed echt veel pijn. Nu nog ben ik daar soms bang voor en dat helpt ook niet echt om goed te ontspannen en opgewonden te raken, en dan doet het juist pijn... Het helpt bij ons wel om langer aan voorspel te doen, zodat ik zelf goed opgewonden ben. Glijmiddel glijdt goed maar doet juist meer pijn. :(

Ster, ik heb geen IVF gehad en tot nu toe is er geen sprake van bij mij dus ik kan je niet helpen.

Pien,
    Je hebt een hele fijne werkgever! Het is inderdaad niet overal hetzelfde maar het klinkt of je werkgever de folder van Freya ook gelezen heeft. Staat nuttige info in, sowieso op de site van Freya.

Nou dames, ik ga even denken :( of ik zelf overstap op de andere pil of dat ik daarvoor het ziekenhuis ga bellen.

Deel Deze Pagina