Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik heb toch maar gebeld: de gynaecoloog belt me woensdagmiddag op. Zomaar switchen mocht niet.

2. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @ster: jeetje 20 cm...ik heb er 1 van 9 en die vind ik al erg groot...Wat nu?
    hoe was het in arcen?
    Ik had een week vakantie tijdens mijn punctie. Maar de dag van de punctie moet je rustig aan doen, ik was zo duf als een konijn van de medicatie. Met de tp heb ik die dag vrij, daarna niet meer. Als je een rustige baan hebt, kun je volgens mij na een tp gewoon werken.
    Je andere vraag weet ik niet meer...erg he..

@sissie: haha..waarom vraag je het niet gewoon of hij dat wil laten prikken. ik heb het gevraagd en ze deden niet eens moeilijk.
    Kan het niet zijn dat ze iets raakte met het wegschrapen?

@boboke: jammer dat je ongi de vakantieromantiek in de war heeft gegooid! Fijn dat de kiesbehandeling niet de tp in de weg staat!

@chick: leuke foto's zag ik voorbij komen op fb!

@lelie: balen dat je weer bloedverlies hebt. Ik zou even bellen, ah dat heb je gedaan. Slim, je lichaam reageert weer anders op die pil waarschijnlijk.

xxx: je verwoord het heel netjes hoor ;) Ik heb het af en toe ook wel eens dat ik het niet prettig vind, maar zo'n pijn heb ik niet. En als je een ander standje doet?

ego: vrijdag teruggeweest, weinig nieuws, bmslijmvlies dun, rechts zien ze niks, links begon al iets.
    Tot mijn verassing begon ik zondagochtend met bloedverlies..jaja het zou eens normaal gaan. :$ Waar het vandaan komt, geen idee. Moet niet kunnen. Het is oud bloedverlies.
    Vandaag moest ik weer terug, afspraak maar laten staan. Ze heeft gekeken, bm slijmvlies 5, links 2 eitjes 12 en 13 mm..maar waar het bloed vandaan komt: ze weet het niet. Tp lijkt haar niet verstandig, mij ook niet overigens. Woensdag weer terug naar mijn eigen arts voor een gesprek.
    Ik ga de zoladex maar halen, ik wil gewoon weer dat het rustig is in mijn buik..wordt hier ook gek van.

3. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Boboke: Wat rot dat je weer pijn heb aan je eierstok! Is dat een slecht teken denk je ?

Wij kunnen niet eerder aan de ivf beginnen want de hooikoorts medicatie zit nog in ons lichaam en dan lopen we een risico dat de ivf mislukt en dat risico willen wij niet lopen. Ik wil ook niet aan de pil of lucrin. Ik heb al een tijdje het idee dat de endo terug is, maar nu doet het ook weer pijn met de gemeenschap en dat is nogal hindelijk als je graag zwanger wilt worden haha. Ik ga anders maar weer met spuitjes aan de gang zoals vorige maand, maar dan heb ik het idee dat ik minder kans maak omdat het er dan misschien niet met zo n vaart ingespoten wordt (sorry lekker plastisch! :p)

Dat is wel super fijn dat je geen klachten heb! Bij mij zit het volgens de arts net op de verkeerde plekken wat pijn veroorzaakt....

Pien: hahah het is wat met je ei ;) Maar je hebt hem dan net gemist, maar heb je dan wel geklust? Of ook niet? Of mag dat niet? Ik wist echt niet dat een miskraam zo'n ontzettende meesleep had. Ik dacht je verliest veel bloed een paar dagen heel heftig en dan is het klaar qua lichamelijk aspect. Het heeft een lange en grote mentale meesleep dacht ik. Maar dat is dus zo naïef gedacht! Sinds ik op het forum zit lees ik pas van jullie hoe heftig het is en hoe nasleep alles heeft ook qua lichaam nog.
    Dat lijkt mij wel heel lastig want daardoor kan je het ook niet snel achter je laten en verder gaan en vooruit kijken want je wordt er zolang nog geconfronteerd mee.

Wij zouden eigenlijk deze maand gaan starten alleen door onze hooikoortsmedicatie werd dat 3 maanden uitgesteld. Nu beginnen wij in oktober. Dus nog even geduld hebben...wachten duurt altijd zolang he! Ik had trouwens moeite met plassen :p, lees net het stukje bij Ster.

Lelie: waarom mag je niet zomaar switchen? Hebben wij ook gedaan. Ik heb dat niet eens gemeld aan mijn gyn. Ik heb gewoon Reinier de graaf groep opgebeld en gezegd dat ik wilde overstappen naar hun. Vervolgens mijn dossier opgevraagd en overgestapt. Misschien niet zo netjes voor mijn oude gyn, maar die heeft ons ook niet netjes behandeld dus daar had ik sorry! (schijt aan) haha.

Ego: Preseed is besteld meiden! Gister dus ben benieuwd. Ik hoop dat het morgen binnen is dan moeten we weer klussen, haha. Ik ging net eens rekenen en ik dacht dat ik mijn eiersprong had op vakantie, maar dat is dus mooi niet zo. Ik mag blij zijn als ik niet ongesteld word op vakantie. Ik hoop dat ik een lange cyclus heb en geen korte! Anders zal de ivf ook die maand niet doorgaan ben ik bang :( Want daar start je zeker je eerste dag van je ongesteldheid mee ofniet? 12 oktober komen wij terug en dat is dag 28 als ik de maand ervoor uitga van een cyclus van 30 dagen. Ik hoop dat beide cyclussen lang worden en niet kort. Ik heb weleens een cyclus van 26 dagen gehad, maar ook weleens van 36 dagen.... De mees voorkomende cyclus lengte dag tot nu toe is 30 geweest.

4. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Mineraal: Andere standjes helpen niet, doen nog meer pijn. Mijn vriend is nogal groot geschapen zeg maar :) haha.

Wat een gedoe zeg! Ik snap dat je het zat ben zo. Hoelang ga je dan aan de zoladex? en weet je arts ook niet hoe het komt?

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Xxx ik bedoel switchen van pil, over de gyn en het ziekenhuis ben ik heel tevreden!

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanmorgen de hysteroscopie gehad. Was goed te doen. Er was nog behoorlijk wat weefsel te zien. Ze hebben t zo goed mogelijk weg gehaald, maar op n gegeven moment konden ze t niet goed meer zien dus zijn ze gestopt. Nu moet ik vrijdag weer terug voor nog n hysteroscopie en dan wordt gekeken of er alsnog n curretage nodig is of dat ze t nu schoon genoeg gekregen hebben. Wat me nu erg tegenvalt is de hoeveelheid bloed en stolsels. Maar hopen dat t n goed teken is van grote schoonmaak.

7. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nou Boboke, het zit je niet mee. Ik hoop echt voor je dat het nu klaar is!

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: o ja, jullie gaan het eerst weer zelf proberen. Dat was ik alweer kwijt ;). Kan me voorstellen dat je eerst een strip moet afmaken in elk geval voordat je kunt overstappen. Ik snap wel dat je nog even een maandje door wilt gaan, want daar stel je je dan toch op in. Hopelijk komt de gyn met een goed voorstel!

Mineraal: nou daar schiet je dus nog niet zo veel mee op... Had je een tp in natuurlijke cyclus kunnen krijgen dan? Heb je nog erg pijn van de cyste? En hoe lang denk je weer aan de zoladex te gaan? vind het heel vervelend voor je dat het allemaal zo traag verloopt, zou er echt gefrustreerd van raken, maar je klinkt er best nog rustig onder. Klopt dat?

xxx: heb mijn ei als het goed is nog goed benut ;). Ik denk dat ie zaterdag gesprongen is en vrijdag nog geklust. Werd vandaag door de arts in elk geval bevestigd dat ie gesprongen is, dat was op de echo nog te zien. Dus dat is mooi :). Niet dat ik reeel denk een kans te maken natuurlijk, maar dan kan ik elk geval weer een beetje plannen ;).
    Jij bent ook een planner zo te lezen ;). Meestal start een behandeling op de eerste dag van je cyclus. Maar als je zoals in mijn geval met een lang protocol begint, begin je met de pil en vanuit de pil kun je bijna op elk gewenst moment met de vervolg hormonen beginnen. Dan moet je misschien de pil even doorslikken. Je zou eens navraag kunnen doen bij je ziekenhuis hoe het protocol eruit ziet, dan kun je zelf ook een beetje gaan rekenen. Maar wel wat lastig natuurlijk als je cyclus niet heel regelmatig is. Maar probeer het ook niet te krampachtig te bekijken hoor. Gewoon lekker op vakantie gaan! Het loopt toch altijd net wat anders dan je gedacht had ;). Hopelijk helpt de preseed misschien nog iets tegen de pijn trouwens!

Boboke: nou moe, moet je weer een hysterescopie? Je zou haast gaan denken dat ze graag geld aan je verdienen. Ze hadden je gewoon gelijk na deze hysterescopie een curretage moeten geven. Leuk of niet leuk, maar dan ben je er wel vanaf! Nu moet je steeds weer, dat is toch geen doen... Dikke knuffel!

All: vanochtend bij de fertiliteitsarts geweest. Ik mag volgende cyclus gewoon beginnen met de terugplaatsing. Ze kon zien dat mijn ei gesprongen was, dus mijn cyclus doet het weer :). Ben blij dat ik weer vooruitkijken kan!

9. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien,
    er wordt zoveel geschreven dat je echt niet alles kunt onthouden! Kan ik zelf ook niet... De Cerazette is een pil die je door moet slikken, zonder stopweek dus. Je kunt op ieder gewenst moment stoppen als je wil dus ik hoef geen strip af te maken. Maar inderdaad, ik heb me ingesteld op n9g een maand aan de pil.
    Fijn dat je cyclus het weer doet! Kun je eindelijk weer vooruit! En m8sschien is het dese keer op de natuurlijke manier raak...!

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga binnenkort bijlezen en bijschrijven hoor meiden. Ik heb weinig tijd voor de computer, dus ga de schade snel inhalen.

Knuffel voor iedereen!

11. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    @chick, leuk dat je hebt kunnen oefenen met je neefje, lijkt me ook een lastige leeftijd 10 maanden, ik heb ook een keer op mijn neefje moeten passen hij was toen ook 10 maanden, ik was blij dat ik hem `s avonds weer terug kon brengen, hij heeft de hele dag alleen maar gehuild! :0
    heb je nog een leuk feestje gehad zaterdag? mooie taart hoor!

@lelie, vervelend voor je dat bloedverlies! heb je de dokter daar al over gebeld? hoe voel je je nu?

@boboke, jammer voor je kies dat die eruit moet, wel fijn dat dat je terugplaatsing niet in de weg zit, kun je tenminste weer verder.

@pien, wat fijn dat je cyclus weer op gang is gekomen! nu kun je weer verder! succes!

@all, ik heb gister mijn lucrinspuit gehad, tot nu toe nog geen bijwerkingen maat wat er nog niet is kan nog komen! :0
    nu maar wachten tot 4 nov, ben benieuwd of de cyste dan ook echt kleiner is geworden! nu lekker andere dingen doen veel verjaardagen voor de boeg en een personeelsfeestje! veel afleiding dus!, maar eerst mijn eigen verjaardag! volgende week donderdag word ik alweer 30! :0!

12. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    @ steva, is alles wel goed meis! we maken ons allemaal een beetje zorgen voor je! hopelijk is alles goed gegaan afgelopen vrijdag! knuffel!

13. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    ik heb de meeste een pb gestuurd met mijn naam als je me wilt toevoegen zou je dan je forumnaam erbij willen zetten dan weet ik ook wie ik voor me heb.
    leuk dat ik dan gezichten te zien krijg.

knuffel!

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Witroosje: zo die zit! Nu maar hopen dat je er inderdaad niet teveel last van krijgt. Maar lekker veel leuke dingen doen in de tussentijd, dan is het zomaar 4 november :).
    Ik heb je trouwens toegevoegd op facebook. Zal je mijn naam nog even pb-en ;).
    En Steva heeft een mooie echo op facebook geplaatst zaterdagochtend, dus dat zit helemaal snor! Ze heeft het hier kennelijk nog niet gemeld.

15. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    ohh fijn om te lezen dat het met steva goed gaat, ik heb haar nog niet op facebook maar had haar wel al een pb gestuurd op zp.

16. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Lelie: Ohh ik zie nu pas met terug lezen dat ik een stuk gemist heb jou verhaal. Daarin schrijf je inderdaad dat het om de pil gaat, sorry! Jij hebt dus ook pijn tijdens de sex? Echt rot he! Ik heb preseed gister voor het eerst gebruikt, dat was wel fijn dat het makkelijker ging, maar het doet nog steeds pijn.

Boboke: jeetje meid het is wat zeg. Het zit je echt niet mee, nu moet je vrijdag weer... Ik hoop dat dat toch echt de laatste keer dan is en je daarna weer goed voelt. Hoe gaat het met je kies? Is hij er al uit?

Pien: Gelukkig heb je je ei goed benut ;) ! Elke maand blijf je toch die hoop houden, tenminste ik wel...Ja ik ben een planner hahah. De preseed hielp wel bij het na binnen gaan zeg maar, alleen diep van binnen was het wel gevoelig/pijnlijk. Ik las op internet dat sommige stellen na preseed gebruik gelijk zwanger waren, nou ik ben benieuwd! Hahah. Super fijn dat je volgende cyclus een tp krijgt!

Witroosje: De eerste stap is weer gezet, ik hoop dat je niet te veel bijwerken krijgt. Gelukkig heb je veel afleidingen! Alvast gefeliciteerd he ;) 30!!! partyy??? ofniet??

17. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

weer even paar dagen afwezig geweest.
    heb t nogal druk met werken omdat ik vrijdag weekje weg ga eerst met vriendinnen nr Valencia en manlief komt later die kant op en gaan we ook nog Madrid aandoen. heel de week geen
    zin in gehad maar nu weer wel. heb mezelf weer een beetje bij elkaar geraapt. en moet gewoon hoop blijven houden hoe moeilijk ook.
    Ik heb vandaag m'n Clearblue fertility monitor binnen gekregen via Amazon ben heel benieuwd echter zijn de bijbehorende strips verlaat en ga vrijdag al weg en m'n eisprong is in Madrid dus is jammer dat ik m niet kan testen maar wie weer volgende ronde. Hoop eigenlijk dat ik m niet nodig heb maar ja toch wel een interessant ding.

Witroosje: voel je je goed ondanks de spuit?

Boboke: jemig wat een pech heb jij zeg en enorme nasleep. vind het heel knap dat je er zo mee omgaat!dikke knuffel.

steva: ik lees dat t goed met je gaat :) was zeker heel spannend ofniet?

Pien: fijn dat je straks wer mag beginnen fingers crossed.

en de rest er wordt een hoop geschreven ga weer eens bijlezen!

chickie: dus die preseed is wel wat? zit er ook aan te denken nl.

18. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    ja party volgende week ja!! haha en daarna ga ik kijken voor een nieuwe tattoo!!!

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ehm dames,
    Zojuist het telefonisch consult met de gyn gehad. Hij adviseerde microgynon 20 (doorslikken) maar na navraag hoe het met de moeheid, energie, pijn, eten/drinken en darmen gaat vond hij dat ik beter maar kon stoppen met pillen. 'Je lichaam aansterken en aan de slag' dus tja... zal het vanavond met mijn vriend bespreken. Misschien is dan nu ervoor gaan en de bruiloft volgend jaar een beter plan...

20. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @lelie: vind je dat niet jammer?dat je de bruiloft een jaar uit moet stellen?

@fozzy: fijn dat je je weer een beetje bij elkaar geraapt hebt, probeer moed te houden. Je hebt leuke dingen in de planning. Hoop dat je er van kan genieten!

@Witroosje: alweer 30...mooie leeftijd ;) Ik ga morgen de zoladex laten zetten, gezellig zitten we samen in de overgang.

@pien: proberen kan geen kwaad denk ik altijd maar, je weet het nooit elke kans is er 1!

@ego: nog steeds bloedverlies...morgen afspraak huisarts. vandaag zou ik gesprek met de arts hebben, helaas was tie ziek...dus nu volgende week een afspraak staan.

wie is de laatste die zich heeft aangemeld bij FB..VOornaam begint met letter R...ik weet niet wie ik erbij moet plaatsen:cool:

Deel Deze Pagina