@ xxxx, dat zou dan net heel ongelukkig uitkomen met de vakantie! Eigenlijk wil je daar helemaal niet aan denken he, maar ik kan me voorstellen dat je blijft tellen en rekenen en nog een keer rekenen of het toch niet anders is. Deze cyclus duurt ook nog even, dus het is ook nog een afwachten hoe het verder loopt! Vervelend! @ witroosje, heb je nog iets moois kunnen maken voor jezelf? @ Mineraal, hoe was het? Heb je het nog aangegeven bij de arts dat je nog steeds bloedverlies hebt? @ Pien, leuk dat je er weer bent! Ook drukjes allemaal he! Is je manager er op werk eigenlijk nog een keer op terug gekomen na jullie (goede) gesprek? @ Lelie, ik houd er ook van hoor, lekker de huisvrouw uithangen op z'n tijd, haha! Het zou best kunnen dat het ongesteld worden nog even duurt door je tussentijds bloedingen. Je lichaam is toch behoorlijk ontregeld.
ik heb een heel leuk weekend gehad. mijn schoonouders waren 40 jaar getrouwd en die hebben een groot feest gegeven. was erg gezellig. ik krijg steeds meer last van hoofdpijn, echt zware hoofdpijn de hele dag door.komt ineens vanuit het niks opzetten. aspirine help wel (een stuk of 5 per dag) maar is het slecht om zoveel aspirine te slikken ?? ik heb gehoord dat ibuprofen wel slecht is... boboke ik heb 23 sept pas de afspraak in het ziekenhuis. dus dan kan ik pas aan de arts vragen of de operatie eerder kan, maar ik verwacht van niet. ik heb me er al bij neergelegd, op mijn werk is het geregeld dus het is goed zo. hoe gaat het met jou nu ? ben je al aan de pil gegaan ? xxx ik snap dat je je druk maakt. je wilt niet in het vlieguig ongesteld worden. helaas kan je er niet veel aan veranderen mocht dat zo zijn. dus probeer je er niet al teveel druk om te maken. wat je zou kunnen doen is vragen of je voorafgaand aan de ivf aan de pil mag gaan. die slik je op de 3e dag van de menstruatie. dan kan je dus regelen wanneer je begint met de ivf als je terug komt van vakantie. waar ga je naar toe ? lekker naar de zon ?
lelie wat fijn dat je bruiloft toch door gaat. heb je iets leuks om naar uit te kijken chickie wat een opluchting voor je moeder. gelukkig was het niks ernstigs witroosje je vriendin bedoelde het vast goed door het jou persoonlijk te vertellen, alleen net op een feest is natuurlijk niet erg tactisch. hoe gaat het nu met je ?
@chickie, ik ben niet meer achter de naaimachine meer gekropen, ik ben naar de tattooshop geweest ven heb een afspraak gemaakt voor en tekensessie, daarna heb ik de hele middag plaatjes gezocht op het internet van wat ik graag erin verwerkt wil hebben. @ster vervelend die hoofdpijn, kan het van de lucrin komen? ik heb steeds meer opvliegers, gelukkig alleen maar snachts. asprine mag je vrij veel van hebben max 4000 mg per dag tenzij de arts anders adviseerd, wel mag het niet langer dan 10 dagen achter elkaar, ik ben drogist dus het een en ander weet ik wel nog van mijn opleiding. het gaat nu alweer wat beter, ik begin nu een beetje aan het idee te wennen dat er volgend jaar 2 baby`s in de vriendengroep erbij komen. ik ben nu lekker afleiding aan het zoeken. ik voel me zowieso snel depri en het schijnt dat de lucrin dit ergen maakt als bijwerking zeg maar. @xxxx heb je nog gebeld met de gyn over je menstruatiedilemma? ik denk dat het ook beter is om aan de pil te gaan. dames ik ga zo maar weer werken, morgen de grote dag dan zie ook ik die grote 3........... knuffel!!!!
witroosje ik neem aan dat de hoofdpijn van de lucrin is want normaal heb ik nooit zoveel hoofdpijn en al helemaal niet zo'n zware. dus je mag 4000 mg nemen ? das best veel ! daar zit ik wel onder. volgende week krijg ik de 2e lucrin injectie hoe komt het dat je je zo snel depri voelt ? spannend dat je een nieuwe tattoo laat zetten. we willen wel ff een fotootje zien
Hee meiden! Ik heb net gebeld en ik ben zo verdrietig en boos! Stom wijf zeg die assistente! Ik vroeg of mijn afspraak van 23 september vervroegd kon worden of er een plekje vrij was gekomen, nee dat was er niet. Oke prima niks aan te doen. Is er dan een telefonisch consult met de arts zodat ik mijn probleem voor kan leggen of niet? Daar wordt niet op in gegaan door mevrouw en ze vraagt wat er aan de hand is. Dus ik leg mijn probleem uit aan haar en weet je wat ze dood leuk zegt! Ja mevrouw maar daar is dan niks aan te doen als u het op vakantie of in het vliegtuig wordt dan is dat zo en dan wordt het toch gewoon uitgesteld en dan begint u toch een maand later dat is toch ook niet zo erg. PARDON!?!?!?!?! Toen zei ik nee voor u misschien niet maar voor iemand die niet makkelijk zwanger wordt telt elke maand! en het is al 3 maanden uitgesteld en ik wil gewoon in oktober starten en het niet gewoon even uitstellen. Ik bel nu toch of er een oplossing mogelijk is doormiddel van een pil dan kan daar toch nagekeken worden. Ja nou ik denk niet dat u zich er druk om moet maken hoor want als de arts u aan de pil had gewild dan had u daar al lang aangezeten. Jeetje mens luister je niet dacht ik toen. Dus ik zeg tegen haar hij wilde mij wel drie maanden in de overgang brengen maar dat wilde ik toen zelf niet, maar ik vraag nu wat anders. Door mijn vakantie en de kans dat ik wellicht ongesteld kan worden wil ik weten of het mogelijk is om die laatste maand aan de pil te gaan zodat ik die ongesteldheid kan regelen. Is dit mogelijk ofniet? Ja dat weet ik ook niet hoor dat moet u dan maar de 23ste vragen.. pfffffff dat zeg ik net toch dan is he al te laat want dan is die laatste cyclus al van start. Ja mevrouw ik kan er ook niks aan doen en het is heel vervelend voor u maar u moet het allemaal maar afwachten. Oo en ze dacht ook dat het allemaal wel mee zou vallen dat de ivf niet op de eerste dag start maar pas vlak voor de eiersprong dus dan was er sowieso geen probleem. Dus ik zeg ja weet dat dan zeker? Nee dat weet ik niet dat denk ik maar wat ik al zei dat kunt u de 23ste zelf vragen aan de arts dan wordt u alles uitgelegd en ik lees net in de computer dat u zelf niet doormiddel van lucrin in de overgang wilde. Dus ik zeg jaa dat zei ik net toch ook dat ik dat niet wilde, maar ik vraag nu toch wat anders? Ik heb huilend opgehangen. Waarom werk je daar als je het zelf allemaal niet snapt? Ik moet blijkbaar dus maar afwachten en het is dikke pech als ik ongesteld wordt dan wordt het pas november
jeeetje wat een %$#% ik zou gewoon nog een keer bellen / langs gaan en het opnieuw uitleggen. laat dit eventueel je vriend doen. de telefoniste kan het toch aan je gyn navragen en jou er dan over terug bellen.... wat doet ze moeilijk zeg het is toch niet aan haar om te oordelen of je wel of niet lucrin wilt, etc... waar bemoeit ze zich mee %$^^ als jou gyn de 23e pas tijd heeft, is er misschien een andere gyn die wel tijd heeft ?
XxxxxX, vermoeiend hoor zo'n doorbitch aan de lijn! Ik zou ook zeker morgen nog even bellen en dan in de hoop dat je op dat moment een andere assistente aan de lijn krijgt, weet je nog met wie je hebt gesproken? Ik heb dat ook een keer gedaan en bij mij was de tweede persoon veel begripvoller, maar ik weet natuurlijk niet of er bij jullie ook meerdere assistentes zitten ( die andere was vast ongesteld geworden ). En anders is het inderdaad een goed idee om je vriend te laten bellen, je stelt echt geen gekke vraag hoor! @ Witroosje, oh ja dat is waar, je ging je nu oriënteren op je tatoeage. Ik ben ook al benieuwd naar de foto hoor, dus dat wordt verplicht plaatsen hier Succes morgen he! @ Ster, vervelend zeg die hoofdpijn, maar het kan best dat de lucrin de boel aanwakkert! Witroosje kan daar weleens gelijk in hebben. Ik heb ook een tijdlang 8 aspirines op een dag geslikt en dan ook langer dan 10 dagen achter elkaar (maar dat was om de pijn van de endo te onderdrukken). Het is natuurlijk niet het beste voor je lijf, maar ja ik neem aan dat je dit niet een hele lange tijd achter elkaar hoeft te doen. Nog gefeliciteerd trouwens met je schoonouders. Mijn moeder zou vanmiddag de uitslag krijgen van de arts rond 5 uur. Maar ze werd om half 2 al gebeld. Ze kunnen nog niet plaatsen wat het voor plekje is in haar borst en daarom moet ze volgende week maandag nog een keer komen voor een MRI scan en krijgt ze vrijdag de uitslag daarvan. Jammer, want we hadden gehoopt dat we nu wel uitsluitsel zouden krijgen. Dus nog even afwachten maar! Het blijft zo wel lekker onzeker.
chick: hmm vervelend, nog langer in onzekerheid! Hoe is je moeder er nu onder? xxx: jeetje wat een piep! Niet echt begripvol. Ik zou zeggen: door blijven zeuren, nogmaals bellen. Tegenwoordig moet je blijkbaar mondiger zijn. Vraag anders een telefonische consult aan met de arts, daar moet hij vast tijd voor hebben. ster: nog gefeli met je schoonouders. Balen van de hoofdpijn, mijn arts zei op de vraag dat het niet goed is om zoveel pijnstillers te slikken: pijn is ook niet goed. Tja...wat moet je daarmee.. Paracetamol kan niet zoveel kwaad. Witroosje: geen idee waar het bloeden vandaan komt, het is tussentijds, want ik zat op ongeveer dag 15. De cyste wordt niet leeggezogen, volgens de arts was dat infectiegevoelig?! Ik heb die vraag ook gesteld: ik dacht heel simpel, dan ben ik van de pijn af. ben teruggeweest naar de arts: tja...niet eens moeilijk hoeven doen. Hij stuurt mij door naar dr Schoot in Eindhoven. Hij gaat hem zelf bellen en ik hoor volgende week iets meer. Daarna gaat dr Schoot beslissen wat te doen met de cyste. Wat ik hierboven al schreef: op de vraag van de pijnstillers, pijn is ook niet prettig. Tja toen was ik stil Dat ik meer dan al week weer ''ongesteld'' ben, kan geen kwaad. Waarschijnlijk komt dit door de endo en de hormonen die niet helemaal lekker zijn. Als het nu echt veel blijft en lang dan moeten we er iets mee. Maar daar heb ik nog niet voor gekozen. Al met al ging ik "blij" weg. Hoop dat ik zo snel mogelijk een afspraak heb in Eindhoven.
Chickie klopt helemaal hoor. Sinds vrijdag gaat t echt zoooo veel beter. Eindelijk geen bloed of zo meer na ruim 7 weken, en dan ook nog t vooruitzicht van de tp zorgt voor weer wat positiviteit . Wat vervelend dat je moeder (en jullie) nu nog geen duidelijkheid hebben. Is inderdaad een periode van onzekerheid nu. Sterkte voor jullie! Lelie hoe is t gegaan bij de tandarts? Hopelijk niet te veel last. Leuk hoor in de zomer trouwen en super dat je vriendin ja gezegd heeft. Was vast een heel bijzonder moment . Oh en ik ben ook wel graag zo'n huismusje hoor . XX dank je wel meis . Zoals het er nu naar uitziet komen er nu weer betere tijden aan en kunnen we de ellende achter ons laten. Wat een ongevoelige @##$%^ trien zeg. Je zou toch zeggen dat zo iemand toch verstand heeft van ivf etc., maar als ze het niet weet is het normaal om even te overleggen met een arts! Zoals al gezegd werd, morgen gewoon nog een keer bellen en anders inderdaad een keer met je vriend langsgaan, al is t maar voor de morele steun. Knuffel Ik ervaar het ook zo hoor, als je iets in t vooruitzicht hebt, kan je veel beter omgaan met zwangeren en baby's. Voor je t weet is t oktober, zeker met nog een mooie vakantie vantevoren. Pien nog steeds lekker druk zo te lezen . Ster oh sorry ik had echt in mijn hoofd zitten begin september . Maar als jij je er nu goed bij voelt en alles geregeld is met het werk is het ook goed hè. Wel heel vervelend dat je zoveel last hebt van hoofdpijn. Neem je trouwens aspirine of paracetamol? Voor zover ik weet is het beter paracetamol te gebruiken aangezien aspirine bloedverdunnend werkt. Sterkte! Mineraal super dat je nu eindelijk een doorverwijzing hebt. Volgens mij zit je daar wel goed. Hopelijk kan je gyn een snelle afspraak regelen. Ik weet niet of ik het al verteld had, maar we hebben 19 september onze nieuwe afspraak voor een intake in DD (was afgezegd wegens ziekte). Fijne avond!!
@ster, mijn moeder had een depressie toen ze zwanger was van mij. Zelf ben ik al 2 overspannen geweest en ik ben vroeger gepest geworden tot mijn 15de. Ik denk dat ik daarom er zo gevoelig voor ben. @ xxxxx, wat een ****mens zeg! Zo te horen is die niet echt snugger! Morgen maar nog een keer bellen. @all. Ik heb sinds een paar weken dat mijn ontlasting erg moeilijk gaat. Zit erg vast en als het lukt heb ik hele erge buikpijn lijken wel weeen (gevoelsmatig). Kan het zijn dat ik ook endo op mijn darmen heb? Ik heb steeds aandrang en als er wat komt is het maar een beetje. En dat minimaal 4 keer per dag normaal moet ik 1 keer per dag. @chickie. Sterkte met je moeder! Vervelend dat ze nog niets kunnen vinden of weten wat het is! Hopelijk is het niets ergs.
Hee meiden, ze kwam ook gewoon dom over. Ze wist niks! Sorry maar als je daar werkt dan hoor je toch ook wel wat erover te weten of heb ik het nou verkeerd? en als je er bijv. net werkt zeg dan; ik zal uw vragen noteren en het even navragen voor u want ik snap dat dit vervelend is en dan bel ik u terug. Zoveel opties waren er. Of plan gewoon een telefonisch consult in met de arts dat heb ik ook nog gevraagd! Stom wijf Ik durf niet nog een keer te bellen want er zitten er maar 2 per dag. 50% kans dat ik er weer heb. Ze schrok wel toen ik boos werd en tegen haar zei dat het voor haar misschien gewoon was maar voor ons die moeilijk zwanger worden het anders ligt. Ik weet nu niet wat ik moet doen, mijn vriend was gister ook boos toen ik het vertelde toen hij thuis kwam. Ik vroeg of hij niet kon bellen maar hij zei dat ik dat beter zelf kon doen omdat hij helemaal niks begreep van dat rekenen van mij en de dagen en hoe alles zat . Ik baal zo erg. Sorry maar waarom moet je zo moeilijk doen het is toch al moeilijk zat voor ons? Gister nacht is een vriendinnetje bevallen van een prachtig zoontje, zo'n mooi mannetje. Ik ben oprecht blij voor haar. Alleen op zulke momenten verlang je zelf er nog meer na Ster: Wij gaan 4 okt naar Curaçao Hoe gaat het met alle bijwerkingen?? Chickie: Wat rot dat jullie nu weer moeten wachten, pff. Dacht je eindelijk dat al het wachten voorbij was. Zit je er weer in. Super spannend meis, ik blijf gewoon duimen op goed nieuws! Sis: Hoe gaat het met je? en met je hondje?! en met de buurvrouw?? Je wordt nu continu geconfronteerd natuurlijk als je naar je huis loopt. Witroosje: Kan best dat je het op je darmen heb! Ik heb het ook op mijn darmen en ik ben altijd of aan de diarree of geobstipeerd. Ik kan ook veel eten niet verdragen. Maar misschien kan het ook wel liggen aan je medicatie die je nu gebruikt. Ik heb daar geen verstand van want ik heb het niet gebruikt, maar andere meiden hier volgens mij wel. Wat naar trouwens dat je zolang gepest bent zeg! Heb je daar nu nog weleens last van? Ik ben ook gevoelig voor depressies. Ik heb vroeger iets naars meegemaakt waardoor ik de diagnose PTSS kreeg en daardoor blijf ik altijd last houden van bepaalde dingen en raak ik sneller dan een ander in een depressie. Wat bij mij altijd helpt is afleiding! Zodat ik niet kan nadenken Boboke: Ja ik hoop ook zo dat al die ellende goed verleden tijd is nu voor jou.. Het is wel even klaar zo vind je niet Op naar de tp! Fijn gevoel zeker dat je weer iets heb om naar uit te kijken? Ja dat is waar voor je het weet is het oktober maar wachten duurt altijd lang, vind je niet? haha. Wat is de afkorting DD? Mineraal: Fijn dat je een doorverwijzing hebt! Volgende week hoor je dus meer. Ik hoop dat je ongesteldheid snel stopt want van die pijn wordt je ook gek.
@xxxxx ik heb er idd nog altijd last van ja van dat pesten, ik heb niet zoveel zelfvertrouwen. ik heb net de afdeling gynaecologie gebeld en die zeiden dat het niet perse aan de endo kon liggen, ik moest maar eerst de huisarts bellen. dat heb ik daarna ook gedaan en ik kan vanmiddag al terecht! die kan dan eerst alles nagaan waar het aan kan liggen.
Mineraal, wat 'leuk' dat je ook bij dr Schoot komt! Volgens mij zijn we met 4 meiden hier die bij hem onder behandeling zijn? Ik ben in ieder geval heel tevreden over hem. Duidelijk, uitgebreid onderzoeken en écht betrokken. Wel een beetje een verstrooide professor af en toe maar erg goed. Wanneer kun je hij hem terecht? Boboke, Bij de tandarts moest ik een vulling laten vernieuwen die de vorige tandarts slecht had gemaakt. Ging erg goed! Ook nauwelijks last daarvan of van de verdoving gehad. In oktober wordt een voortand gebleekt eb vervolgens het hoekje vulling op kleur aangepast. Ben vroeger gevallen, stuk van tand af. Die tand is 4 jaar geleden dood gegaan en verkleurd, nu zie je verschil tussen die tand, het stukje vulling én de rest van mijn tanden. Even aanpassen dus Witroosje, Problemen met ontlasting kan ook door endometriose komen. Ik had 2 plaatsen waar endoweefsel mijn darm dichtduwde en gedeeltelijk ingroeide. Ze zagen pas op de mri dat er endo mijn darm dichtduwde. Met een scopie hebben ze vervolgens in mijn darm gekeken hoe het er van binnen uit zag.
Boboke: o spannend ook nog de intake in DD. Jullie hebben nog 2 cryo's die julie nog in NL gaan terugplaatsen? Chickie: balen dat jullie nog geen zekerheid hebben voor je moeder . Maar als het heel goed mis was, hadden ze dat vast gelijk wel gezien, hoop ik dan maar! Xxx: heb je vandaag nog een keer gebeld of niet? All: jawel, ben ongesteld geworden vandaag. Had vanochtend al buikpijn bij het opstaan en had al zo'n donkerbruin vermoeden. Bloed is gelijk mooi helder rood ipv bruin. Wat ik wel mooi vind eigenlijk, want volgens mij is die curretage daar eigenlijk wel goed voor geweest. Ff de boel flink opgeschoond. En het is nog niet zo veel, dus ben wel benieuwd hoe erg het bloeden deze keer wordt, misschien valt dat ook wel reuze mee . O ja wel jammer natuurlijk, weer geen spontaan wonder... Morgen starten met de medicatie voor de cryo! Zien hoe dat bevalt. Gelukkig geen prikken, maar pillen dit keer.
Hoi meiden even snel, ben net thuis en de wekker gaat weer om half 6 ... XX misschien toch al je moed bij elkaar rapen om morgen te bellen en dan zeggen dat als zij je vragen niet kan beantwoorden je graag of iemand wilt spreken die dat wel kan of een telefonisch consult wilt met de arts. Ik weet t, het is makkelijker gezegd dan gedaan . Ik ben er ook nooit zo'n held in, maar in de mmm moet je vaak voor jezelf opkomen. DD staat voor Dusseldorf . Daar zit een vruchtbaarheidskliniek met ook een nederlans sprekende arts die heel goed staat aangeschreven en waar veel Nederlandse stellen heengaan. Ze mogen en kunnen daar veel meer dan hier. Dus vandaar dat wij daar al een tijd geleden een afspraak gemaakt hebben voor als het hier niet zou lukken. Pien balen dat het toch geen spontaan wondertje geworden is, maar nu is de tp wel weer heel dichtbij. Je krijgt met die pillen toch ook geen eisprong of wel? Is vnl om het bms goed dik te krijgen? Al is dat bij jou nooit zo'n probleem . Ik denk ook dat een keer een opschoning geen kwaad heeft gedaan. Lelie wat een gevolgen van zo'n val dan hè? Gelukkig heb je er geen last van en ziet je gebit er straks weer mooi uit. Witroosje ik kan je helaas niet helpen met je darmvraag. Ik heb van mezelf ook nog een darmziekte waardoor ik bijna altijd dunnere ontlasting heb . Truste!
Lees net op Fb dat mijn nicht ook zwanger is... Ik weet niet wat ik moet voelen. Ik vind het super fijn voor hun, maar diep van binnen doet het toch ook een beetje pijn. Ik denk dan ook gelijk terug want ze zijn nu 3 maanden dus toen wij daar een tijdje geleden waren en het over mijn vruchtbaarheidsproblemen hadden tijdens een etentje toen waren zij dus al zwanger... ach ja misschien moet ik er ook gewoon niet over nadenken Boboke: In Dusseldorf helemaal. Wat is dat dan precies en hoe heb je dat allemaal geregeld? Ik heb daar nog nooit over gehoord... Als je zin hebt om het te vertellen hoor meis..
@xxxxxx, vervelend is dat he als het anderen het wel lukt en bij jou dan niet.... ik weet precies hoe je je voelt meis! is niet leuk.... knuffel! gewoon lekker afleiding zoeken doe ik ook altijd op die momenten. @all, gisteren bij de huisarts geweest, hij wil eerst kijken of het probleem ergens anders zit, kan nml de stress zijn van de laatste tijd, ik heb een laxeermiddel voorgeschreven gekregen. toen hij mij ging onderzoeken drukte hij ook op mijn blaas en dat deed pijn, hij vroeg nog wanneer ben je voor het laatst naar de wc geweest, ik "voordat ik hier naar toe kwam, en ik hoef nu niet" dus hij denkt dat ik ook nog een blaasontsteking heb...... dus ik moet zo nog effe een plasje brengen en dan word ik vanmiddag er al over teruggebeld.
Ik ben terug van weggeweest. Precies heel wat bij te lezen, niet meer haalbaar! Ik hoop dat het met elk van jullie heel goed gaat! Boboke, vreselijk van je miskraam meid, ik wist het niet! Ik vind het heel erg jammer...Hopelijk gaat het wat met je!!! Dikke knuffie x