pien wat spannend!! over een week een terug plaatsing. dan weet je over 3 weken of je zwanger bent toch ?? ben je niet op van de zenuwen ?
He ster: Ik weet niet wat ik krijg. Ik wist niet eens dat er twee verschillende procedures waren. Ik heb mezelf zo goed ingelezen Ik leer eigenlijk alles hier op het forum van jullie haha Ik dacht dat als ik in okt startte in nov misschien wel zwanger zou zijn, maar dat is dus verkeerd gedacht? Ik heb 23 sep gesprek met de arts en 27 sep gesprek met de ivf vpk en dan krijg ik alle uitleg. Maar hoe gaat het met jou?? Pien!: Wat fijnn! Had je toch gewoon gelijk he! Spannend zeg die tp. Wie weet ben jij binnenkort gewoon zwanger!! Ik vind het echt bizar om te lezen dat er zo weinig kans eigenlijk is ook met ivf zelf al de eerste poging veel minder dan ik dacht. Mja wellicht is het meer kans dan dat we anders zouden hebben. Hou je ons wel op de hoogte meid? Witroosje: Balen dat je urine nog steeds niet goed is!! Schiet ook lekker op. Ik hoop dat het nu wel straks echt klaar is voor je mop! All: Ik heb trouwens een geirriteerde gehoorgang, daarvoor moest ik gister naar de dokter. Ik had zo'n oorpijn, fijn zo net voor de vakantie met vliegen! en dan ook nogeens niet zwanger ik had het gewoon zo gehoopt. Mijn vriend belde vanochtend van zijn werk, had hem vanochtend niet gesproken ik lag nog te slapen, maar ik had de zwangerschapstest in het toilet laten liggen zodat hij het kon zien. Hij belde en dat brak echt mijn hart gewoon. Hij was heel stil en zei hoe voel je je dus ik zei ja gaat wel en jij en hij ja gaat ook wel. Toen zei die rot he dat het weer mislukt is dus ik ja ben echt verdrietig toen zei die jaa ik ook, ik had zo gehoopt dat het zou lukken want ik zie zo op tegen de ivf. Hij had gedacht dat het ons wel zou lukken en nu voelde hij pas de klap dat het dus echt niet natuurlijk lukt. Ik heb hem nog niet eerder zo gehoord want tot nu toe zei hij altijd aaahh komt goed schat het lukt ons vanzelf! Nu kwam denk ik pas het besef bij hem dat het dus echt niet natuurlijk lukt bij ons. Ik heb echt helemaal geen zin om iets te doen en ik heb vanmiddag met een vriendinnetje afgesproken om te gaan hardlopen of fietsen of iets sportiefs te gaan doen twee keer per week. Hoe heb ik het in mijn hoofd gehaald denk ik nu! Bah zo geen zin.
Witroosje: maar heb je geen last meer van je blaasontsteking? Vervelend dat het nog niet helemaal over is. Geniet van je vrije dag! Ster: ja dan weet ik het over 3 weken . Volgende week tp en dan testen 2 weken daarna. Omdat het een tp in een kunstmatige cyclus is, zal ik hoe dan ook niet ongesteld worden en dus moet ik wel testen. Dat vind ik nu al spannend ja! Maar vind het ook heel spannend of onze cryo wel goed ontdooit. De kans is groot dat het goed gaat, maar toch, lijkt me zo teleurstellend als het niet door gaat... Xxx: het zijn maar gemiddelde kansen he. Dus voor de een is het misschien 5%, maar voor de ander misschien wel 50%. Dus ja, het zegt weinig. Bij een verse tp is de kans wel wat groter dat het lukt geloof ik, volgens mij 20-30%. Kan me voorstellen dat dit een confronterend moment voor jullie is. Mijn man is ook altijd heel positief hoor, maar hij weet inmiddels ook wel ietsje beter.... Maar ga vooral wel lekker sporten, dat is goed voor je, kun je ff je hoofd leegmaken!
Hee Pien: Dat zit dus zoo...dus het kan bij mij of bij jou ook wel meer procent zijn dan dat ze zeggen het hoeft dus niet zo.. Of minder maar daar denk ik dan maar niet aan haha. Ja mijn vriend is ook de positieve van ons twee.. Ik heb afgezegd, zij had ook totaal geen zin en mijn hele lichaam doet gewoon pijn. Hoofdpijn, nekpijn en rugpijn. Ik ga zo een warme lange douche nemen en lig doelloos op de bank Door witroosje haar fb status werd mij pas duidelijk dat het vrijdag de 13e is. Nou dat is het voor mij zeker! haha. Wat zou het soms toch fijn zijn als je gewoon je dag kan doorspoelen.
Pien, spannend! Wel goed nieuws! ik ben nu zo'n 3 weken gestopt geloof ik. Met FF bedoel ik Fertility Friend day gebruik ik om het temperaturen bij te houden. Ovulatietesten doe ik niet aan, tempen is normaal gesproken bij mij erg duidelijk en mijn cyclus was stabiel. De steken die ik heb zijn onderin de buik, linksonder. Bedacht me vandaag dat het misschien ook mijn darmen kunnen zijn, heb nu een paar dagen niet voldoende gedronken dus misschien is de ontlasting wat harder en veroorzaakt pijn. Een zwangerschapstest heb ik nog niet gedaan dat doe ik pas als we weer thuis zijn.
@ Witroosje, wat vervelend van die blaasontsteking! Het blijft wel rommelen zeg, meestal doet zo'n kuurtje wonderen maar bij jou is dat dus niet het geval! Hoe was je vrije dagje? Het klonk heeeeeeel leuk op facebook! @ xxxxx, hoe is het meis? Wat een domper he zo'n moment en vervelend om je vriend ook zo te horen/zien he! Het is ook zo moeilijk, vooral het besef dat het uit is met de kans om 'zelf' nog zwanger te raken en het nu dus echt met kunstgrepen te moeten doen! En die pil slikken, tsja... dat is zooo dubbel! Ik kon dat ding wel uitkotsen als ik hem weer eens verplicht moest slikken, want neeeeee dat wil je niet! Ik was hem dan ook nog nooit vergeten, maar in die verplichte periode vergat ik hem opeens om de haverklap en dan niet eens expres. @ Pien, jouw bm is dus weer een mooi nestje aan het vormen! Nu hopen dat deze Emmy het daar heeeel fijn vindt! Wat spannend zeg! Wordt jullie Emmy ook op vrijdag ontdooit, of doen ze dat al eerder? En hoor je dat van tevoren of pas als je in het ziekenhuis bent? @ Ster, de tweede injectie zit er dus in! Kun je nog merken dat je nu meer hormonen in je lijf hebt? @ Lelie, je bent dus nog aan het wachten op je menstruatie, vervelend is dat zeg! Maar wie weet zijn die steken wel een voorbode... Wbt. 9 maandenbeurs enzo.. de eerst volgende is geloof ik weer in februari ofzo, maar dat is voor mij net te laat. Ik hou wel van zulke dingen hoor Afgelopen woensdagavond was er een voorlichtingsavond bij de verloskundigepraktijk van een collega, heerlijk zulke avonden. Zelfs mijn man vond het leerzaam haha! Ik heb niet veel nieuws gehoord, maar het blijft wel leuk om heen te gaan! Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb hoor meiden! We hebben het momenteel erg druk met het klussen en ben ook iedere dag erg laat thuis uit werk. Verder gaat het prima met me! Ik kan nu echt zeggen dat ik een zwangerschapsbuik heb. Maar mijn eigen kleren kan ik nog aan! Woehoe, hihi! @ mineraal, ik heb even gemist hoe het met jou is? Hoe gaat het met jou? zwaai naar de andere meiden!
Hoi meiden heb het erg druk gehad dus weinig tijd gehad om te reageren . xxx hartstikke goed dat je toch nog gebeld hebt en gelukkig nu een heel goed gesprek . Geeft toch een fijn gevoel. Je blijft toch hoop houden dat je niet in dat traject van de ivf hoeft, dat heeft iedereen hier denk ik wel. Maar wat er al geschreven werd, met de ivf heb je wel hogere kansen waarschijnlijk. Ik had ook nog nooit een positieve test gehad voor de ivf. Nu moet het de volgende keer alleen 9 maanden blijven zitten ipv 3 . Straks eerst genieten van je vakantie en dan is het al bijna zover! Witroosje wat een hardnekkige blaasontsteking . Gaan ze in t ziekenhuis dan nog ergens anders op testen of zo? Mineraal gelukkig gaat t langzaam iets beter met de pijnklachten, nu het bloeden nog... Ster ik dacht ook dat je foliumzuur pas een maand voordat je " begint" met zwanger worden hoeft te nemen? Het is tenslotte alleen voor de ontwikkeling van de baby en niet om zwanger te worden. Scheelt een hoop geld als je eerst nog een operatie voor de boeg hebt. Die emobuien kunnen inderdaad heel goed door de lucrin komen, maar gelukkig gaat t nu weer wat beter. Fozzy leuk zo'n roadtrip, maar ik zou ook liever zwanger thuis zitten . Mijn ouders wilden ook vorig jaar al met ons op vakantie ter ere van hun 40 jarig huwelijk, maar door de mmm zal dit er waarschijnlijk helemaal niet van gaan komen . Pien zo zie je maar weer dat we zelf ons eigen lichaam het beste kennen . Goed dat je hebt doorgezet met die afspraak. Spannende tijden weer. Loop je inderdaad een week of 2/3 voor op mij . Steva goed om te horen dat het goed gaat. Ik geloof dat we allemaal in de mmm onzekerder zijn dan anderen, zelfs als het nooit mis is gegaan. Ik denk dat ik bij een volgende zwangerschap helemaal een stresskip zal zijn . Probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten, voor je t weet zijn de 9 maanden om... Chickie goed om te horen dat alles goed gaat. Babykamer al bijna klaar? Lelie toch wel apart dat je nog geen menstruatie hebt. Heb je al eens contact opgenomen met het ziekenhuis (kan zijn dat ik dat even gemist heb, er wordt zoveel gekletst). Ben benieuwd naar je zwtest. Sorry als ik nog meiden vergeten ben, maar het was erg veel om terug te lezen... Ego. Ik heb t erg druk op t moment dus de tijd vliegt voorbij. Nog maar een kleine week en dan zijn de 3 weken pil al weer om en komt mijn tp ook eindelijk in beeld. En over een kleine 2 weken wordt ook al mijn kies getrokken. Volgende week de afspraak in DD, ben erg benieuwd wat ze daar gaan zeggen. Fijn weekend allemaal!!
Hey Boboke, nou ik vind dat je het nog knap hebt bijgelezen hoor! Je bent er beter in dan ik, haha! Wat goed dat je volgende week een afspraak hebt in DD! Ik ben ook benieuwd wat je daar te horen krijgt! Stiertje is daar ook onder behandeling geweest. En dan over een paar weekjes de tp! Eindelijk, je hebt er lang genoeg op gewacht! @ Ster, bij mij hebben ze nooit iets gezegd over stoppen met foliumzuur ivm de operatie. Ik heb het met 2 operaties gewoon geslikt, maar het is wel wat Boboke zegt, als het niet nodig is dan bespaar je ook wel veel geld. Ik ben altijd gewoon door gegaan, zelf toen ik aan de pil was (niet zo slim eigenlijk), maar had toen ik zwanger was dus wel een aardige spiegel van een jaar of 3. Haha!
Boboke, volgende week al naar DD, de tijd vliegt inderdaad! Wel fijn, dan schiet het tenminste op. Ben ook erg benieuwd wat ze daar gaan zeggen. Ik heb geen contact meer met het ziekenhuis gehad sinds de pilstop, over 3 weken moet ik toch terug. We zijn vannacht teruggekomen van vakantie dus vanaf nu ga ik weer gezond eten en voldoende drinken. Moet sowieso want ik heb al voor de 2e keer in 2 weken een koortslip... misschien ook maar weer een afspraak maken bij de acupuncturiste. Chickie het is niet erg dat je hier niet zo vaak schrijft, als het druk is met werk en prive dan gaat dat natuurlijk voor.
Chickie: he meid, no worries, ik vind het sowieso wel knap dat je blijft meeschrijven ! Zou me ook best kunnen voorstellen dat je nu gewoon lekker geniet en ff dat hele endo en MMM gebeuren achter je wilt laten... Maar jij bent zo heerlijk meelevend, echt lief hoor! Ik wordt trouwens alleen gebeld door het ziekenhuis als het niet goed is. Alleen ze kunnen niet zeggen hoe laat dat dan eventueel is. Kan 's ochtends om 9 uur al zijn, maar ook nog wel op de middag... En om 2 uur 's middags heb ik nog een trouwerij waar ik nog ff naar toe ga. Ik hoop niet dat ik vlak daarvoor of daarna nog te horen krijg dat het niet door zou gaan... Boboke: dus jij ook lekker druk! Dan vliegt de tijd voorbij he. Voor je het weet zit je ook weer in die gekke tijd van hoop en vrees . En dus al binnenkort naar DD. Ben ook erg benieuwd! Lelie: en heb je het lekker gehad in de vakantie? We zagen wel een mooie foto op fb verschijnen . En nu weer in het gezonde ritme zien te komen, altijd ff omschakelen he. Vanaf vandaag neem ik ook voorlopig helemaal geen wijn meer. En dit keer neem er niet eerder weer 1 als ik 100% zeker weet dat ik niet zwanger ben .
Pien in deze fase mag je toch nog wel alcohol drinken? Of vind je het een fijner gevoel als je dat niet doet? Lelie ga je vaker naar de acupunturiste? Ik ben daar nog nooit geweest. Doet dat niet zeer? Waarvoor laat je dat doen? (Nieuwsgierig) Chickie ik slik eigenlijk altijd wel vitamine pillen. Toen mijn potje leeg was heb ik puur mama gekocht. Kan nooit geen kwaad toch? Boboke spannende tijden voor je. Bijna je terug plaatsing. Het is je zo gegund. Wat fijn dat je weer vooruit kan kijken. @all de meiden die op fb zitten hebben mijn bericht al gelezen. Bedankt voor de lieve berichtjes. Ik ben al de hele dag ziek. Wordt gek van de hoofdpijn. Was vrij vandaag maar heb alleen maar geslapen. Mineraal hopelijk is je bloed verlies snel over. Anders toch maar even de dokter bellen maandag
Lelie: Hoe was je vakantie meid? Chickie: Maakt niet uit toch! Ik vind het nog knap dat nu je zwanger bent toch nog zoveel aandacht aan ons besteedt. Misschien wil je juist nu helemaal niet denken aan al die vervelende medische dingen en lekker genieten. Hoe schiet het op met het klussen? Boboke: Fijn dat je nog maar een klein weekje de pil moet slikken!! Nu komt de tp weer dichtbij Ik ben erg benieuwd hoe de afspraak in DD is, laat je het ons weten? Pien: Vreselijk om te moeten wachten of er gebeld gaat worden ofniet. Het liefst zet je dan je telefoon uit maja dat maakt dan toch niks uit de feiten blijven, maar soms zou je graag willen dat dat gewoon zou kunnen hihi. We gaan in ieder geval gewoon duimen dat hij perfect ontdooit en dan 9 maanden veilig bij jou blijft zitten! Ster: Hoe gaat het vandaag met je? Voel je al iets beter? All: Ik heb net mijn eerste pil ingenomen, klinkt misschien super stom maar ik vond het echt ontzettend moeilijk! Ik wil die troep helemaal niet in mijn lichaam hebben, ik slik nu iets wat ervoor zorgt dat je niet zwanger kan raken terwijl ik zo ontzettend graag zwanger wil raken.... Het maakt me in de war en verdrietig, kennen jullie dat gevoel of overdrijf ik gewoon en slaat dit nergens op....
Lelie leuke vakantie gehad? Waar was je ook al weer geweest? Pien jeetje dan zit je echt heel de dag in spanning . Maar we gaan gewoon voor goed nieuws en vanaf vrijdag op de oh zo fijne wachtbank. Hoe oud was jouw Emmy bij het invriezen? Weet je ook hoeveel cellig toen? Ster hoe gaat t vandaag? Is de hoofdpijn al gezakt? xxx daar ben je zeker niet alleen in hoor. Ik ging ook bijna steigeren toen ze me na de hysteroscopie zeiden dat ik nu het beste aan de pil kon gaan. Ik had toen ook zo iets van oke daar gaat mijn hoop op een natuurlijk wondertje . Vooral omdat ze zeggen dat je na een miskraam verhoogd vruchtbaar bent en we nu dus geen enkele kans op zwangerschap gehad hebben. Ik slik hem ook elke dag met tegenzin en tel de dagen dat ik kan stoppen... Ego. Sinds gisteren is het bloedverlies al begonnen, nog wat bruinig, maar wordt langzaam rood. Moet eigenlijk nog tm donderdag de pil slikken, maar ik ga morgen het ziekenhuis bellen of ik kan stoppen. Volgens mij is dit nl mijn natuurlijk menstruatie die wil doorbreken, aangezien ik midden in een cyclus begonnen ben met de pil. Qua timing zou dit ook wel kunnen kloppen.
@ Pien, dat is dus best spannend die dag! Ik denk dat je toch voortdurend je telefoon in de gaten houdt! Misschien is het juist wel fijn om even naar die bruiloft te gaan. Geeft een beetje afleiding! @ Ster en Mineraal, hoe voelen jullie je nu vandaag? @ xxxx, het is heel gewoon hoor wat je voelt! Ik had dat toen precies zo! Je doet iets om ervoor te zorgen dat je over een poosje hopelijk wel zwanger raakt, maar nu zorg je zelf voor het tegenovergestelde! Lekker vaag eigenlijk! Maar wel het beste! Het is inderdaad wat Boboke ook al beschrijft! @ Boboke, het lijkt er inderdaad op dat je menstruatie er doorheen wil komen. Goed dat je het even navraagt, maar ik denk dat je inderdaad net zo goed kan stoppen. Veel invloed heeft de pil denk ik nu toch niet meer. @ Lelie, je bent dus weer terug meis! Ben je alweer gewend? Het wordt hier volgende week wel koud hoor, brrr! Vervelend trouwens die koortslip! Even weer weerstand opbouwen! @ all, lief dat jullie zo reageren. Ik doe mijn best om hier zoveel mogelijk te schrijven. Maar soms ben ik even druk met andere (en ook baby) dingen en ik wil jullie niet met alles om de oren slaan. Dat is best confronterend. Het klussen gaat lekker. Alles is nu boven geschilderd. Volgende week behangen en nu even opruimen. Hopelijk kunnen we binnenkort weer in ons bedje slapen ipv op een matras
Hi meiden ben ik weer zo'n druk weekend gehad pff. In Eindhoven geweest en Amsterdam. druk aan t sporten en werken ben helemaal bekaf voordeel is dat ik minder aan ben ik misschien zwanger denk. ben afgelopen vrijdag bij een acupuncturiste geweest en vertelde me dat als je borsten pijn doen dat eigenlijk helemaal niet zo positief is terwijl veel vrouwen zeggen oeh dan kan t raak zijn. zwanger worden zou zo natuurlijk moeten zijn volgens de Chinese geneeskunde oftewel je zou t lichamelijk niet teveel moeten merken ook je menstruatie niet. de focus bij de acupunctuur ligt nu op m'n menstruatie zo normaal mogelijk te maken as in geen krampen van tevoren geen pijnlijke borsten en geen idiote pijnstillend gedurende de menstruatie. Als dat goed loopt zal ik geprikt worden vlak v m'n eisprong. Anyway ben benieuwd hoe t zal verlopen Pien wat spannend zeg de komende periode v jou. Hoop echt dat t allemaal gaat lukken zal duimen v je en hopelijk zijn de wachtweken zo voorbij! Xxx lijkt me idd k*t die pil slikken maar het is voor een goed doel. hopelijk zijn de weken snel voorbij en kun je aan de slag. je hebt iig die mooie vakantie in t vooruitzicht. Boboke ook voor jou spannende tijd. Denk iig aan jullie ook al ben ik niet altijd even actief. dikke knuffel v jullie allemaal!Xx
De week Oostenrijk was lekker, even eruit! Deze week nog vrij, volgende week weer werken... Jammer dat het weer nu slechter is maar nu kunnen we in huis goed rommelen en gisteren heb ik zelfs het spel The Sims gespeeld... Nostalgie voor mij haha! Heerlijk ontspannend. Ik heb trouwens een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Had ook niet verwacht dat er iets zou zijn dus geen teleurstelling. Acupunctuur doe ik voor de endometriose, ben daar begin van het jaar mee gestart en sinds de operaties ben ik niet meer geweest. Hoog tijd dus om weer te gaan. Boboke, klinkt inderdaad alsof je natuurlijke menstruatie op gang komt, zou fijn zijn als je nu mag stoppen met de pil. Dan ben je ook een paar dagen eerder met starten van de procedure klopt dat?
Chickie je moet doen waar jij je goed bij voelt . Natuurlijk vinden we het leuk als je af en toe wel laat weten hoe het met je gaat. Fozzy het klinkt alsof je weer lekker in je vel zit . Heerlijk toch zo druk dat je geen tijd hebt om te piekeren. Ik heb ook al veel positieve verhalen gehoord over acupunctuur. Ben benieuwd hoe t je gaat bevallen. Lelie fijn dat het leuk was in Oostenrijk. Is toch altijd meer een vakantiegevoel als dat je alleen thuis blijft. Een beetje in huis rommelen kan ook heel leuk zijn. Het klopt dat de hele procedure van de tp dan ook opschuift naar voren. Ego. Ik heb vanochtend dus het ziekenhuis gebeld en ik mag stoppen met de pil . Had natuurlijk vanochtend expres de pil nog niet ingenomen dus waarschijnlijk zet het morgen echt door. Dus als mijn eisprong rond de 14 dagen valt, wordt de tp nu begin oktober .
Lieve meiden, Ik lees later bij. Ik ben helemaal uit mijn doen. Ik heb sinds 10 dagen spiertrekkingen in mijn tong en dat kan duiden op de dodelijke ziekte ALS. Ik ben ook deze maand niet voor een terugplaatsing gegaan. Zo bang ben ik!! Ik weet dat het allemaal voorbarig klinkt, maar ik leef op adrenaline, eet amper meer en functioneer op mijn werk heel beroerd. Als ik alleen ben huil ik alleen maar, ben lijkwit en tril als een rietje. Sorry
Sissie wat verschrikkelijk! ! Wat moet je je rot voelen! Ik krijg tranen in mijn ogen terwijl ik dit lees. Dikke knuffel voor jou Heb je al onderzoek in het zkh gehad?