@sissie, hoe is het nu meis? heb je nog last van je klachten? @xxxxx ik ben een echte koukleun haha! heb het echt snel koud! de verwarming kan nog steeds niet aan, ik ga vanmiddag effe informeren wanneer we weer verwarming hebben, ook niet handig met was drogen haha die heeft 3 dagen nodig nu om droog te worden! hoe is het nu met de misselijkheid? @fozzy, jammer van die witte test meis! hoe voel je je nu? @lelie, heb je een leuke high tea gehad? @ster, wat heb je een fijn gesprek gehad met je regiomanager! dan valt er een hele last van je schouder he! @steva, hoe is het met je meis? ben je al wat minder misselijk en zo? @all, ik ga vanmiddag de dokter bellen voor de uitslag van mijn urine onderzoek, de dokter dacht dat het een urine-infectie is.... ik ga zo weer werken!
Hola! Sissie: meid hoe ist? Ben je al weer wat rustiger? En de klachten al verminderd? Knuffel voor jou! Witroosje: spannend, hopelijk valt het mee! Vandaag gaan we voor de terugplaatsing als we niet van te voren gebeld worden. 4 uur vanmiddag. Kan ik mooi de hele dag in spanning zitten . Verder voel ik me al dagen niet fit. Last van mijn maag en darmen en sinds vandaag ook hoofdpijn, denk dat ik verkouden wordt... Al met al niet echt een optimale situatie voor de terugplaatsing... Maar ja, ik heb nu weekend en ga heeeeeeel rustig aan doen. Goed weekend meiden!! Volgende keer schrijf ik wat uitgebreider.
Oh Pien dat meen je niet! Wat een behoorlijke tegenvaller! Dat was jullie laatste cryo lees ik in je onderschrift... Wanneer kun je dan weer starten? Enige 'positieve' is dat je nu even tijd hebt om je weer fit te voelen. Sterkte vandaag!!
fozzy als je me het nummer van de acupuntuur wil geven graag. kan je me een pb sturen met de gegevens? ik heb dinsdag een afspraak met dr schoot. heb een hele waslijst aan vragen voor hem haha jij gaat woensdag toch ? spannend, is je 1e afspraak met hem toch? xxx voel je je nog steeds niet goed ? wat vervelend zeg. dat duurt al effe bij jou. hopelijk knap je snel weer wat op. witroosje heb je de uitslag al van je urine onderzoek gehad ? en hoe gaat het met je bijwerkingen ? oooh pien, wat erg voor je. ik had het je zo gegund!! kon ik je maar troosten, je zal je wel verschrikkelijk rot voelen nu. lelie voel je je al wat beter inmiddels ? sissie hoe gaat het met je ? denk je nog steeds dat het ALS is ? ik hoop zo van niet! boboke had jij je terug plaatsing vandaag ? @all, het lijkt wel of we het allemaal moeilijk hebben op het moment Het wordt weer eens tijd voor wat positievere tijden. september is gewoon onze maand niet. op naar oktober met veel positieve momenten, en hopelijk een paar zwangerschappen ego, op het moment werk ik wat minder. heb nog veel vakantie dagen over en heb besloten deze in te zetten. ipv 38 uur ga ik een aantal weken 28 uur werken en de rest aanvullen met vakantie uren. dit doe ik nu al zo'n 2 weken en het geeft met iets meer rust en ik merk dat dat me goed doet. het lijkt of ik nu minder last heb van de bijwerkingen of dat moet toevallig zijn dat kan natuurlijk ook.
@ster, ik heb net de doktersassistente aan de lijn gehad en ik heb geen blaasontsteking meer! mijn urine was helemaal schoon! de buikpijn die ik had van het moeilijk naar de wc kunnen kwam dus van die blaasontsteking af! met mijn bijwerkingen gaat het nu wat beter! alleen op het werk als ik wat langer stil sta heb ik het flink warmer, verder nog geen bijwerkingen! en bij jou? nog veel last ervan? gooi al die vragen maar bij dokter schoot maar in zijn schoot haha! spannend hoor? krijg je dan te horen wat de plannen zijn met ivf? oja, als het goed is kan bij ons vanavond de verwarming weer aan!! jeuj!!! haha
Ster heb je berichtje gestuurd deed allemaal heel moeilijk wilde je ook link sturen v de website maar lukte maar niet maar heb je telnr gegeven en je kan googlen Pien wat erg van de cryo ( hele dikke knuffel. weet niet wat ik moet zeggen.. lijkt idd dat iedereen zich shit voelt. ik ben nog steeds niet ongesteld terwijl ik altijd in de ochtend ongesteld wordt begin langzaamaan gek te worden. mja die test zegt genoeg als er kans was was ie vast niet zo wit. ik wil nu zelfs ongesteld zijn zodat ik woensdag gewoon bij dr schoot een plan van aanpak kan maken. Anyway dikke knuffel v iedereen kga maar weer werken moet iets om deze rotdag door te komen.
Sissie jeetje dat is schrikken! Hoe gaat t nu met je? Heb je een beetje afleiding kunnen vinden om te ontspannen? Dikke knuffel Witroosje fijn dat je urine nu schoon is. Zijn je klachten nu ook weg? Oh ik lees net dat het nu beter gaat gelukkig. Wij hebben trouwens ook de verwarming al n paar keer aangehad hoor. Wij wonen in een jaren 50 huis en is niet super geisoleerd... Mineraal jeetje meis wat heftig weer voor jou. Ik dacht dat door de lucrin je juist niet meer zou vloeien? Hopelijk krijg je snel een afspraak bij Dr. Schoots. Maandag is hij toch weer terug van vakantie? Fozzy balen weer van die negatieve test en helemaal als je ongi dan ook niet komt. Krijg je stiekem toch weer hoop. Chickie al in je eigen bed kunnen slapen? Fijn dat het er nu bijna opzit. Is toch slopend zo'n verbouwing en helemaal als je zwanger bent. Ster vervelend dat de bijwerkingen nu toch steeds meer worden. Inderdaad wat rustiger aan doen en goed voor jezelf zorgen en je laten verwennen door je man. Geeft denk ik ook wel wat rust zo'n goed gesprek met je manager. Enne mijn tp duurt nog even . Lelie hoe kan t eigenlijk dat je zo misselijk bent? Is dat nog van je operatie? Is je ongi nu al doorgezet? xxx wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit en je ook nog beroerd voelt. Hopelijk heb je van het weekend leuke plannen om je uit je dipje te halen. Beterschap! Pien oh nee meis ! Wat een ontzettende teleurstelling . Je weet dat het kan, maar je hoopt gewoon zo dat het goed gaat en je een tp krijgt en daarmee in ieder geval een kans. Heel veel sterkte met het verwerken. Dikke knuffel All. Ik ben donderdag in DD geweest voor de intake. Is me echt heel positief bevallen. Er is direct bloed afgenomen om een aantal dingen te controleren die van invloed kunnen zijn op het zwanger worden en blijven, zoals schildklier en immunologische waardes ivm mijn chronische darmontsteking en allergien. Ook wordt mijn amh (eicelvoorraad) gecontroleerd. Ook was hij niet echt te spreken over de gang van zaken na de miskraam en de manier waarop nu de tp plaatsvindt. Aangezien ik nog geen natuurlijke cyclus heb gehad, had hij het beter gevonden de tp nu ook in een kunstmatige cyclus te doen, zeker nu ik een afgebroken cyclus heb door de doorbraakbloeding. Maar ja protocollen in Nederland he. Hij vond ook mijn luteale fase veel te kort en daar moest zeker iets mee gedaan worden. Ik hoop dat het ziekenhuis me voor na de tp utro willen geven. Mochten de cryo's niet ontdooien of mislukken dan kunnen we ons direct aanmelden en daar verder gaan voor ivf2. Ook ben ik donderdag naar de tandarts geweest voor intake voor het trekken van mijn kies en het plaatsen van een implantaat. En ik ben goedgekeurd dus volgende week donderdag gaat t gebeuren! Ik moet alleen nog even navragen of de antibiotica nog invloed kan hebben op de tp. Oh ja dinsdag as heb ik de eerste echo voor de tp . Het worden dus spannende tijden! Fijn weekend allemaal!
Oh lieve Pien wat een rot nieuws! (Zacht uitgedrukt). Dit verwacht je niet ook al weet je dat het kan.. Een hele hele hele grote knuffel voor jou en denk aan jezelf. Vind het echte kut voor je All sinds dinsdag een zware griep te pakken geen energie om te schrijven denk wel aan jullie! Liefs
Witroosje wat fijn dat je van de blaasontsteking af bent! Boboke Ik weet niet waar de misselijkheid vandaan komt, denk dat er iets in de lucht hangt of zo omdat meer mensen er last van hebben. Ik vermoed dat mijm menstruatie een dezer dagen doorbreekt omsat ik gisteravond en vanmorgen een drupje oud bloed verloor. Gisterochtend heb ik nog getest (ook wit) en vóór de mmm was mijn cyclus 30-31 dagen en ik zit op dag 29. Dat wil dus ook zeggen dat de doorbraakbloeding die ik vorige maand bij de Cerazette pil heb gehad eigenlijk een menstruatie is... Ach ja. Steva beterschap meid!
Hoi meiden, Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ben nog behoorlijk down... ik vind het zo vreselijk oneerlijk allemaal. Ik had gewoon te goede hoop na de korte zwangerschap van de vorige keer, dat onze cryo misschien ons wondertje zou worden . Ze gaven ons 90% kans dat het goed zou ontdooien! Mijn vertrouwen heeft ook weer een enorme deuk gekregen. Mijn gedachten gaan weer helemaal in de modus van 'er is iets goed mis met ons, onze embryo's zijn zwak, het zal geen toeval zijn dat het steeds mis gaat, en niemand helpt ons uit te zoeken wat er mis is, dus een volgende poging zal vast ook mislukken....' Ik heb me gelijk weer laten inplannen voor een volgende ronde. Ik wil NU zwanger zijn, maar het duurt hoe dan ook gewoon weer een dikke 2-3 maanden voordat we uberhaupt weer een kans maken. Maar ja, is het wel verstandig om direct door te gaan als ik er geen vertrouwen meer in heb? Ik heb dus ook een afspraak ingepland bij het Nij Barrahus voor een second opinion. Dan staat die ook maar weer. Ik hoop dat zij wat onderzoeken willen doen voor ons... Ster: verstandig meid dat je ff wat rustiger aan doet op het werk. Een fulltime baan is best pittig zo naast een wereld vol MMM. Moet je echt 10 uur per week vakantie inleveren? Kun je niets van je baas krijgen? Misschien kun je eens vragen? Het hoeft niet allemaal ten koste van jou te gaan he. Witroosje: fijn dat de blaasontsteking over is. En gelukkig niet al te veel bijwerkingen! Fozzy: nog niet ongesteld? Wat irritant dan he, je hebt al negatief getest, laat het dan ook maar komen... Boboke: goh dus je intake bij DD gehad. Wat fijn dat het goed bevallen is! Zijn de mensen wat aardig daar? En kun je ook gewoon nederlands spreken of moet dat in het duits of engels? Wellicht dat we verder gaan met het NIj Barrahus, dan gaan we misschien ook voor een deel naar Dusseldorf. Klinkt goed dat ze in elk geval die zaken gaan onderzoeken! Dat immunologische en die AMH zou ik van mezelf ook wel eens willen weten. Het is goed dat je dingen uit kunt sluiten, daar doen ze in DD wel veel meer moeite voor. Seva: beterschap meid! Lelie: bij jou dus ook nog geen blij nieuws. Hopelijk volgende ronde beter als je cyclus zich een beetje hersteld heeft!
Meiden, wat een ellende hier! Heb zo met jullie allemaal te doen! Echt niet leuk! Als ik jullie wat zonnestraaltjes kon sturen zou ik dat doen!!! Lieve Pien, wat een onwijs naar nieuws. Je weet dat de mogelijkheid bestaat dat het ontdooien niet goed gaat, maar dat het dan ook nog eens echt moet gebeuren! Zo k*t! Dit is echt een hele grote teleurstelling! Ik hoop dat het tij snel keert voor je! Je hebt gisteren toch zeker wel even de tranen de vrije loop gelaten. Ik moest gisterenmiddag ook steeds aan je denken, niet wetende dat je toen al het rotnieuws te horen had gekregen! Sterkte!!!! @ Sis, hoe is het met de klachten? Zijn ze nog aanwezig of merk je dat ze afnemen? Lukt het om rust te nemen? Lijkt mij zo moeilijk dit! @ Steva, mmmm de griep! Jij vervalt ook van het een in het ander! Heb je nu ook nog de misselijkheid erbij? Wat een energie zal dat kosten! @ Boboke, wat ben je goed geholpen in DD zeg! Ik vind het ook wel heel goed dat ze alles zo goed checken en eerst dingen willen controleren en uitsluiten! Vraag dat van de antibiotica maar goed na inderdaad, je wilt toch dat niets de tp verpest! Spannend weer hoor! (en die tandarts, tja even doorbijten maar!) @ Witroosje, fijn dat je urine schoon is! Dit weekend hoef je de verwarming hopelijk weer niet te gebruiken hoor!!!! En als je het koud hebt, gewoon lekker doen! (of je moet gewoon stilstaan hihi, dan krijg je het dus vanzelf warm ) @ Lelie, er heerst ook echt van alles, dus het zou je misselijkheid goed kunnen verklaren. Toch jammer dat je menstruatie er aan zit te komen! Je hoopt toch stiekem anders! Hoe is het met de trouwplannen? @ Ster, wat fijn dat je zo goed hebt kunnen praten met je manager! Die openheid maakt het allemaal toch makkelijker! Fijn dat ze je tegemoet kunnen en willen komen en niet schromen om daar gebruik van te maken he! Tis niet niks hoor een lijf vol hormonen! @ XxX, hoe is het met jou??? Zie je alles alweer wat zonniger? @ Mineraal, hoe gaat het nu met jou? @ Fozzy, ben je je dag nog doorgekomen en zijn er al tekenen van bloed? Ik wilde dan ook zo graag dat het dan maar doorbrak! Klaar en weer door! @ All, vannacht weer voor het eerst in mijn bedje geslapen. Lekker hoor! Alhoewel mijn matrasje ook echt nog prima lag! Mijn schoonvader en man zijn nu aan het behangen en ik geef aanwijzingen, hihi, ieder zijn kwaliteiten he Had ik al verteld dat ik op mijn kop heb gehad van de verloskundige. Bij het wegen bleek dat ik in verhouding niet aangekomen maar afgevallen was . Moet dus goed in de gaten houden hoe het gaat met mijn gewicht. Gelukkig merkt Emmy er niets van, want die groeit goed en is lekker beweeglijk! Mijn moeder is nog een keer extra door een scan gegaan en heeft nog een punctie gehad en gelukkig bleek de uitslag goed te zijn. Ze weten niet wat de plekjes in haar borst zijn, dus ze blijven haar wel goed volgen. Maar hier zijn we natuurlijk wel superblij mee!
Oh elkaar gekruist Pien! Ik lees het nu... Tis ook heel wat hoor meid! en dat je nu uitgerekend bij die 10 % moet horen waarbij de ontdooiing dus niet goed gaat. Toch hoor je het best veel hoor! Ik vind die 90 % best optimistisch! Ik zou geloof ik ook het vertrouwen een beetje verliezen, dat mag best! Als je de hoop maar niet opgeeft! Je wilt het zoooooo graag! Dat helpt ook mee hoor! En die second opinion is echt zo gek nog niet. Het is jouw lijf en laat ze alles maar eens goed bekijken!!! Knuffel!
Pien snap super goed dat je het oneerlijk vind. Ik zou zelf ook denken what are the odds dat mij dit weer moet overkomen is gewoon echt k*t. second opinie is een goed idee, ga zelf ook niet v niets volgende week v een second opinie. hopelijk krijg je wat meer duidelijkheid. m'n ongi is inmiddels doorgebroken de trut had gister geen echte pijn ofzo behalve s'avonds echt steken in m'n onderrug/stuitje maar geen buikpijn echt weird. mijn afscheiding ging letterlijk van geel nr roze en toen dus bloed. maar nu inmiddels wellicht buikpijn dus op naar de volgende ronde en op naar wat hulp vanuit de mmm en hopelijk krijg ik eens wat zinnige antwoorden. lelie wat shit die witte test. ik voel je helemaal. Anyway kga terug m'n bedje in. beterschap voor alle dames die zich shit voelen. x
Chickie: wat ben je toch ook een schatje . Ik zag dat je tegelijkertijd met mij bezoeker was op de pagina, dus had al verwacht dat onze berichtjes elkaar zouden kruisen . Ik vond die 90% ook behoorlijk ongeloofwaardig, omdat ik ook wel anders heb gelezen hier op het forum, maar ja, sommige dingen wil je graag geloven... Enfin, we hebben gewoon ongelofelijk veel pech in dit circuit. De hoop is nog niet helemaal weg, maar ik heb wel ff nodig om te herpakken. Ook wil ik dat de weinige kansen die we nog hebben (misschien nog maar 2 als het zo doorgaat?) wel zo goed mogelijk benutten, dus waar doen we verstandig aan? Ik wil snel, maar het moet ook goed... moeilijk is dat. En ja, ik heb flink gejankt gisteren, direct na het telefoontje brak ik. Om die miskraam heb ik misschien 1 miniscuul traantje gelaten, maar dit was gewoon de druppel denk ik. Ik heb net een mailtje naar een lab in Denemarken gestuurd waar ze DNA fragmentatie van sperma meten. Dusseldorf werkt er ook mee samen. Mijn man zit al jaren aan de anti-depressiva en na wat internet-research zou dat best wat schade kunnen leveren op de zaadjes zonder dat dat uit regulier onderzoek blijkt. Ik heb er al een paar keer na gevraagd in het ziekenhuis, maar ja daar doen ze dus niets mee. Dus ik heb gewoon een mailtje gestuurd met de vraag of wij iets kunnen opsturen. Ik wil dat graag uitgesloten hebben. Of anders kan mijn man misschien tijdelijk proberen die medicijnen te laten staan. (wat niet makkelijk zal zijn, en een risico op zich, want dan verlies ik misschien wel mijn stabiele factor....) Wat fijn dat je weer op een gewoon bed kunt slapen, zeker in jou toestand! En leuk dat het kamertje nu op begint te schieten. Wat moet dat heerlijk zijn dat de mannen voor jou aan het werk zijn en dat je het zo ziet vorderen . Krijgen we foto's te zien als het klaar is? Ennuh, goed eten jij he! Je mag 'voor 2 eten' nu he. Hou je vooral niet in! Fozzy: getsie waarom toch iedere keer die pijn erbij he... alsof het al niet k*t genoeg is... kruip maar lekker in je bedje. Was dit jullie laatste poging voor de behandelingen? Wat is de volgende stap? Knuffel!!
Pien hoe kom je bij zo'n lab terecht? Google of in DD gehoord? Niet verkeerd om het te laten onderzoeken het zou best wat op kunnen leveren! Soms denk ik wel eens dat het bij ivf als je endometriose hebt verstandiger is om helemaal binnenstebuiten gekeerd te worden. Zijn echt alle waardes wel goed. Chickie met de trouwplannen gaat het goed! In oktober kunnen we een datum vastleggen bij de gemeente. We zijn nu bezig met de gastenlijst en bedenken hoe we de dag in willen delen. Het diner en de locatie zijn al zo goed als geregeld.
die pijn bevestigt voor mij altijd het 'falen' van het zwanger worden. voel me weer zo een loser. M'n moeder vertelde ook nog eens dat m'n broer die nu een kleintje van 1 binnenkort weer v een tweede gaat. zijn vrouw was serieus 3 dagen van d'r implanon af en werd zwanger. waarschijnlijk als ze een maandje proberen is t weer raak. Ik zou dit leuk moeten vinden een neefje of nichtje er bij maar het enige wat ik denk is hij gaat maar twee en ik blijf met de teller op 0 Pien: volgende stap is hopelijk dat de endo bevestigt/uitgesloten wordt. In het erasmus wilde ze mij niet verder onderzoeken omdat ik net 28 was ze hadden zoiets van endo hoeft je niet te belemmeren maar wel zeggen dat m'n eierstok geplakt is aan m'n baarmoeder. Volgens de poli van het Catharina gaat dr Schoot eerst weer alle algemene onderzoeken doen en dus kijken nr de endo en dan wordt er besloten wat t gaat worden. maar ze zei meteen als het IVF wordt kan hij dat ook doen. we moeten t maar aankijken. Hoe klote ik me voel ik ga positief blijven en hopen dat met wat hulp t gaat lukken. Lelie spannend de trouwplannen Ik ga morgen met m'n beste vriendin die gaat trouwen jurken passen. ze heeft wat gezien van prpnovias maar was nog niet verschenen en nu wel dus hopelijk maakt ze morgen de keuze want ze twijfelt nogal veel haha. Ik heb de mijne destijds laten maken is ook wel fijn
@ Fozzy, ach meis wat herkenbaar! Je voelt je echt een soort nietsnut op zulke momenten he! En dan kun je de pijn enzo er eigenlijk helemaal niet bij gebruiken. Hopelijk kom je deze week in het ziekenhuis wat verder! @ Pien, wat een goed initiatief van je om te mailen naar dat lab! Het zou zomaar kunnen dat die medicatie invloed heeft op de kwaliteit van het sperma en zo niet, dan heb je het wel uitgesloten en uitgezocht. Het zou mij zelf ook er geruststellen als ik het in ieder geval zou weten! @ Lelie, jullie zijn lekker op dreef met je trouwplannen! Leuk om te horen! Ik vond het zo leuk om te doen al die dingetjes voorafgaand aan de bruiloft! Wat heb je voor een soort locatie uitgekozen?
Pien: Wat vreselijk voor je meid! Ik vind het echt zo ontzettend rot. Al je hoop is daar toch op gevestigd en 90% procent kans dan wil je zelf niet eens aan die 10 % denken Ik snap wel dat je er even helemaal doorheen zit en lijkt mij ook ontzettend moeilijk om dat allemaal door te moeten maken en jezelf weer te moeten herpakken. Je hart wordt op deze manier gewoon keer op keer gebroken. Hoe nu verder? Je zegt het duurt dan weer 2 a 3 maanden? Kan het niet binnen een maand? Ik snap nog weinig van de ivf dus sorry voor die vraag. Ik ga morgen naar de gyn dan krijg ik alle uitleg over de ivf en te horen hoe ons traject is. Mijn vriend moet werken dus mijn moeder gaat mee. Ik dacht ik begin direct met spuiten na mijn ongesteldheid en dan net voor mijn eiersprong twee weken later heb ik de punctie en daarna de tp dus misschien ben ik in november wel zwanger, maar dat zie ik dus helemaal verkeerd? Zo snel gaat dat niet? Of is dat weer verschillend bij iedereen. Hoe voel je je nu op dit moment? Gaat het alweer een beetje of voelt het alsof je in een nachtmerrie leeft? Heel veel sterkte in ieder geval en een dikke knuffel voor jou meis! Chickie: Fijn dat je eindelijk van je matras af kan ook al vond je het wel fijn liggen Hoe gaat het met je kleine meid? Lelie: Hoe voel je je nu? Al van je misselijkheid af? Ben je al ongesteld geworden? Fozzy: Klote dat je ook ongesteld bent geworden! Je blijft toch keer op keer hopen he! Als je maar iets anders voelt dan normaal of iets minder pijn heb denk je nouuu het kan weleens raak zijn..maar nee helaas weer niet Ster: Fijn dat je nu minder kan werken en je direct merkt dat er verbetering lichamelijk optreedt. Het lijkt mij ook ontzettend zwaar om te moeten werken fulltime en de ivf procedure en alles in te gaan. Ik zeg dat weleens tegen mijn vriend van hoe doen vrouwen dit die werken. Steeds maar naar het ziekenhuis...Fijn dat je in ieder geval zoveel begrip krijgt. Witroosje: Fijn dat urine eindelijk schoon is! Hoe gaat het verder? Ego: Ik ben nog steeds kots misselijk steeds... ik weet echt niet wat het is. Ik heb zelfs vrijdag opnieuw een zwangerschapstest gedaan omdat ik gewoon begon te twijfelen ondanks de witte zwangerschapstest die week ervoor. Maar nee opnieuw wit. Ik weet niet wat het is. Ik trek ook steeds vanuit het niets ineens helemaal wit weg en wordt dan super duizelig, erg vreemd maja. Gister hadden we een verjaardag van een vriendinnetje en ik ben ondanks dat ik me beroerd voelde toch maar gegaan. Het is aan de overkant dus ik kon zo weer naar huis toe en dat heb ik ook gedaan voelde me ineens vanuit het niets zo beroerd weer worden. Wat wel zorgt voor veel stress, angst en verdriet is dat ze het gister weer over kinderen hadden! Mijn vriend zei toen we op bed lagen dat hij het er maar over had jaaa als .. straks zwanger is en etc etc even serieus? Je vraagt wel eerst hoe het gaat met onze ivf traject om vervolgens te gaan vertellen dat jullie binnenkort misschien wel zwanger zijn? Als je weet dat wij zoveel verdriet ervan hebben en moeite hebben met de hele situatie, moet je dan gaan bespreken hoe snel het wel niet kan gaan bij jullie en als jullie binnenkort zwanger zijn? Ik denk er nu de hele tijd aan. Ik ben zo bang en boos om binnenkort dat bezoekje of telefoontje te krijgen wij zijn zwanger. Ik ga het gewoon niet trekken weer iemand die zwanger is en dan ook zo ontzettend dichtbij en al helemaal niet doordat wij het idee hebben dat het bij hun pas begonnen is nadat wij verteld hebben dat wij graag een kindje willen. Konden we de tijd maar terug draaien. Ik ben ook gewoon zo ontzettend bang dat het nog jaren gaat duren voor het eindelijk lukt en dat wij maar lijdzaam aan moeten kijken hoe iedereen om ons heen zwanger raakt en papa en mama worden. Ik had gewoon een verkeerd beeld bij ivf. Ik verheugde me erop eindelijk onze kans op een kindje. We startte daarmee en dan moet het ons wel lukken, maar als ik hier de verhalen lees en ook net van Pien denk ik jeetje de kans is helemaal niet zo groot. Het blijft hoe dan ook een wonder als wij zwanger mogen raken...en dit kan ook nog weleens jaren gaan duren ondanks de ivf.... Sorry voor mijn elle lange ego verhaal!