Fozzy een dikke knuffel voor jou meis. Hopelijk kan je maandag al de ok plannen, zodat het allemaal niet nog langer gaat duren. Mineraal ik kan me voorstellen dat je van al die wachttijden een beetje onrustig wordt. Hopelijk gaat t ook voor jou allemaal niet te lang duren. Met zoveel pijn en bloedverlies is niet te doen. Pien wat fijn dat je gesprek zo goed is gegaan! Het moet toch wel een goed gevoel geven dat een ander zegt dat jullie gewoon goed behandeld zijn. Ook fijn dat het geen touwtrekkerij wordt om jullie binnen te halen als patient. Gaan jullie van tevoren nog bespreken hoe de volgende poging wordt qua stimulatie etc? Als ik eerlijk ben, zou ik om een hogere dosering vragen bij de volgende poging. Een paar eitjes meer zorgt ook voor meer kansen op een cryo's... All. Vanochtend werden we gebeld dat onze cryo het gelukkig heeft overleefd, dus onze Emmy is al on board . Hij was gisteren ontdooid (12-cellig) en vandaag een blasto! Nu weer wachten...
Boboke wat fijn! Gelukkig is het ontdooien goed gegaan ben blij voor je! Wat houdt 12 cellig in ? Is dat goed? Wat is een blasto ?
Bij mij ging het precies hetzelfde. De arts kwam het vertellen toen mijn man ff weg was. Ik barste in tranen uit toen ik hem zag. Idd steeds weer grenzen verleggen. ...
Mineraal en fozzy een knuffel voor jullie! Mineraal wat een geduld moet jij hebben zeg Pfff hou je het allemaal nog een beetje vol of is het meer van 'ik zal wel moeten'... Boboke yes!!! Eindelijk weer wat fijn nieuws! Hoop dat je ons over twee weken nog wat fijner nieuws kan vertellen! Ik duim weer hard Liefs
Pien bij ons is het trouwens ook drama je bent dus echt niet de enige. Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad dan weet je iig dat het goed zit en dat je er wel terecht kan.. En mocht het nodig zijn kan je altijd nog naar DD.. Mineraal ik vind het trouwens wel echt heel lang duren bij jou hoor! Las net al twee maanden! Misschien iets harder aan de bel trekken.. Klinkt als ik eerlijk ben allemaal niet heel goed en vind dat het ziekenhuis er te makkelijk over denkt! Ster derde prik al! Nog even meis!
Boboke: fijn meid, dat klinkt als een goede kanshebber . Mijn duimen draaien! Mineraal: ik denk dat Steva wel gelijk heeft, 2 maanden bloedverlies en pijn, daar moet een ziekenhuis toch gauw wat aan doen! Misschien toch meer op je strepen gaan staan, of desnoods je vriend/man een keer laten bellen, dan dringt het misschien meer door daar? Steva: hoe voel jij je nu verder? Krijg je al weer wat energie terug?
Joehoe Boboke!!! Wat fijn! Moest wel aan je denken hoor vandaag! Spannend weer! Blijft een bijzonder moment om een Emmy teruggeplaatst te krijgen!!! (in jouw geval een Blasto. Ster, een blastocyste is een embryo die zich verder door gedeeld heeft. (en dat zou ook moeten, want het is langer na de bevruchting). Mineraal, ik denk inderdaad dat er misschien met een beetje zachte drang toch ook wel een eerdere afspraak mogelijk moet zijn. Of misschien eerder een telefonisch consult met de arts, zodat hij kan inschatten of je eerder terecht kunt/moet of niet. En Fozzy, ik zou ook zeker morgen even informeren bij de planning hoor! Ik vond het ook erg vervelend om te moeten wachten op een datum. Dat brengt nog meer onzekerheid met zich mee! Hoe is het nu verder met je? Ik hoop dat je toch met een beetje goed gevoel op reis bent gegaan! (hopelijk geniet je ervan!) Pien, ik ben het helemaal met Bobo eens! En toch is het zeker goed van je dat je voor de second opinion bent gegaan! Nu weet je toch dat je goed behandeld bent en dat je in het ziekenhuis in goede handen bent. Lijkt me een prettig idee. En ik vind het ook wel een hele eerlijke reactie hoor van het Nij Barrahus! Hoeveel eenheden spoot jij eigenlijk voor je IVF behandeling? Oja, Ster wat heb je dat mooi gezegd! Het is helemaal zo! Als we niet in deze tijd geboren waren, waren de kansen om kinderen te krijgen al lang over geweest. Ik vind het ook zo'n gek idee dat de eerste IVF baby gewoon nog maar 30 is! Ik ben zelf trouwens ook ontstaan na een hormoonbehandeling (mijn moeder heeft ook endometriose). Wel bijzonder eigenlijk! Ik ga morgen weer naar de verloskundige. De laatste keer dat ik om de 4 weken ga. De volgende keer is vanaf nu over 3 weken. Ook wel weer leuk! Steva, ben je blij dat je de magische grens van 12 weken voorbij bent?
Chickie/Bobo: ik spoot 150 eh menopur. De dosis die daarop volgt is 225 eh, dus wel gelijk aardig wat meer. Ze hebben in het ziekenhuis niet gezegd dat het nodig is om meer te spuiten. En ook de arts in het Nij Barrahus vond 9 follikels met 150 eh heel mooi. Kwamen alleen maar 6 eitjes uit, maar goed, ook dat was netjes. Ik vind het lastig, volgens mij hadden jullie allemaal meer eitjes, maar mij is door nu beide artsen verteld dat kwaliteit veel belangrijker is dan kwantiteit. Ik had uiteindelijk 2 hele mooie bevruchtingen, waarvan 1 zelfs eventjes gelukt is. De andere kon alleen niet zo goed tegen het invriezen. En ik zie hier op het forum ook wel meiden met meer dan 20 eitjes, maar die houden aan het eind ook maar bar weinig cryo's over... Dus ja.... zeg het maar he. Ik denk dat ik komende ronde maar gewoon ga vertrouwen op de wijsheid van de artsen, dat geeft me zelf ook meer rust denk ik . Chick: veel plezier vandaag bij de vk!
Dat is een hele goede instelling hoor Pien! Bij mij in het ziekenhuis staat de kwaliteit ook echt voorop en zijn ze niet van teveel stimuleren! Ik zat qua eitjes daarom ook bijna gelijk aan jou en dan spoot ik zelfs nog minder. Maar 100eh. Ik had in totaal 10 eitjes. Alleen had ik de mazzel dat er 8 bevruchtingen uitkwamen. Maar of er van de diepvries nog wat overblijft is denk ik altijd de vraag. 225 eh is inderdaad wel weer een hele stap omhoog en dan zou het bij jou weleens heel hard kunnen gaan. Wie weet heb je de volgende keer ook wel meer bevruchtingen als het zaad van je man optimaler is. Bedankt trouwens! Ik heb er ook echt zin in! Moet wel zeggen dat ik gelijk geen zin meer heb om daarna naar werk te moeten, hihi!
het probleem was dat ik moest wachten tot de arts in eindhoven terug was van vakantie. Mijn arts verwacht dat de zoladex zijn werk doet en ik minder pijn heb. Helaas is dit niet zo, maar hij kan er niets mee...dat moet de arts in Eindhoven doen. Ik heb toen ze mij belde echt wel aangegeven dat het zo snel mogelijk moest ivm de ernst van de situatie, maar de eerste afspraak was helaas 10-10. Ik werd er al tussen geschoven.... Boboke: mooi een 12cellige! ik ga duimen draaien! steva: ik vind het nog steeds wonderlijk dat ik overeind sta moet ik zeggen.. pien: goede instelling. Wat heb je aan veel eitjes als ze niet de vriezer in kunnen. Er moet gewoon 1 goede tussen zitten! Chickie: succes bij de verloskundige!
Hi allemaal, ben niet naar porto gegaan ik kan op dit moment niemand onder ogen komen. heb constant paniekaanvallen. tevens is mijn man gister ook nog eens ziek geworden we hadden niet eens kunnen gaan. Ik heb inmiddels nog even contact gehad met de arts en de endo is best wel ernstig heb grote cyste op linker eierstok en kleinere rechts en m'n eierstokken zijn aan de achterkant van mijn baarmoeder geplakt en de dikke darm is er ook aan verkleefd niet niks dus. over de eileiders kon hij niks zeggen pas bij de operatie. Het kan dus ook bij mij het geval zijn dat ik wakker word en meteen aan de IVF moet hij hoopt van niet maar kan zijn dat de schade van binnen nog erger is. dit alles is zo koud op me dak gevallen ben in een week tijd van vermoeden tot endo naar ernstige endo gegaan en misschien wel nooit meer natuurlijk zwanger worden. Ik huil echt constant want ik weet niet hoe ik dit een plek moet geven. ben doodsbang voor de injecties en de bijwerkingen en voor de operatie zelf. hij had t al over 2-3 uur geopereerd worden. en dan misschien horen dat je gelijk aan de IVF moet. ik weet amper wat IVF inhoud. Kan pas 6 nov bij hem terecht om alles door te spreken. M'n man had nog gebeld naar de Ok planner en die hadden al wat zien staan. 6 nov bespreek ik alles en dan moest ik ene van der gesprek/onderzoek ondergaan dat er goedkeuring komt v de operatie en dan wordt er gepland. Hoefde me niet druk te maken om de wachttijden volgens hen. Ik wil gewoon absoluut niet langer aan die injecties. Ik hoop echt dat ik in dezer dagen idd in staat ben om mezelf bij elkaar te rapen en weer hoop te hebben. Ik las nl ook allerlei wetenschappelijke artikelen over vrouwen die ernstige endo hebben minder slagingskans hebben met IVF omdat de eicelkwaliteit minder is dan bij vrouwen die bijv slechte eileiders hebben of onbegrepen onvruchtbaarheid. er was maar 1 ding wat ik alles niet negatief heb gehoord afgelopen week en dat was dat hij zei dat m'n baarmoeder er heel goed uit zag. mja ben dus nu ook bang dat m'n eitjes niet goed zijn etc. zoveel gaat er om in mijn hoofd sorry voor de klaagzang. Boboke heb je de tp gehad? ik duim echt voor je. Mineraal 10 okt is bijna hoop echt dat de ellende bij je ophoud. voor de rest even een knuffel heb niet alles gelezen.
Lieve fozzy Wat ontzettend rot dat je je zo klote voelt.. Op dit forum zijn hebben alle meiden dezelfde problemen als jij. Dezelfde lichamelijke ongemakken zeg maar. Endometriose en vrichtbaarheidsbehandelingen.. Er zijn er ook al een hele hoop die van dit forum zijn verplaatst naar een ander forum.. Namelijk zwanger na alle ellende. Dan zijn er ook nog een hele hoop die dezelfde problemen hebben maar niet op een forum zitten.. De meerderheid van deze meiden worden na een operatie of vrichtbaarheidsbehandeling uiteindelijk zwanger. Een heel klein deel kan geen kinderen krijgen. Dit is echt een heel klein deel. Uiteindelijk zijn er zoveel mogelijkheden die de kans vergroten.. Bang en angstig zijn is normaal.. Maar je mag en kan niet altijd bang en angstig blijven, want dan wordt alles ook bang en angstig zijn.. Je moet sterk zijn want een kindje kan niet in een lichaam wat bestaat uit paniek en angst. Er zijn al zoveel meiden voor jou gegaan.. Als je over een jaar terug kijkt denk je 'maakte ik me daar nou zo druk om' alle meiden die hier nu schrijven kunnen idd waarschijnlijk nooit meer natuurlijk zwanger worden.. Dat is even kut maar uiteindelijk draait het toch om het zwanger worden.. Wat maakt dat natuurlijk nou eigenlijk uit.. Je moet het een plek geven, het gaat er denk ik niet om hoe maar het moet... Haal een paar keer flink adem. Zeg en denk dat je dit kunt en ga ervoor! Dikke knuffel
Wat een powerpeptalk Steva! Hopelijk kun je er wat mee Fozzy! Je mag het verdriet en de teleurstelling echt wel even op de voorgrond laten treden, maar zorg wel dat het niet je leven gaat beheersen! Hoop doet leven en we hopen hier altijd Nieuw Leven! Ik heb ook echt een ernstige vorm van endometriose, heb 2 operaties achter de rug, IUI en IVF (inclusief alle spuiten ed), vreselijke pijn en ook echt wel eens een dipje! Maar ik ben echt het levende bewijs dat de endo niet alles in je leven hoeft en mag gaan bepalen! Hopelijk is dat in jouw geval ook zo en blijf je de endo de baas en groeit er over een poosje een mooi wondertje in je! @ Mineraal, eerlijk gezegd verbaasd het mij ook dat je nog overeind staat! Nog even volhouden hoor!
Lief dat je het vraagt Steva! Alles was prima! Bloeddruk was netjes, ik begin nu ook iets aan te komen (was dus ook goed), baarmoeder was goed zichtbaar en voelbaar en de kleine gaf een schop tegen het apparaat waarmee je het hartje kunt horen, dus die was ook goedgekeurd! Haha! Vanaf nu mag ik om de 3 weken terugkomen ipv om de 4 weken. Wel leuk hoor!
Super chickie gaat nu opeens hard voor jou denk?! 25 weken alweer! Nog even en je bent met verlof Hihi Lief dat jullie willen weten hoe het met mij en mini gaat! Ben sinds een dag off drie wat minder misselijk! Niet meer elke dag kotsen dat is fijn nog wel pijn bij plassen en moe maar heb er alles voor over.. Het is nog steeds moeilijk te beseffen hoor.. Voel me ook niet echt zwanger en dat vind ik zelf ook een beetje gek. Buik is enorm dus mensen gaan het nu ook zeggen, dat maakt het weer wat echter.. Denk dat ik pas echt voel dat ik zwanger ben als ik mini voel bewegen.. Ben ook bezig in een boekje voor later. Van het begin (stoppen met de pil) tot nu toe beschreven.. Dacht wel leuk voor later . Gister lekker geknipt en geplakt.. Voordeel van Ivf is dat je enorm veel echo's krijgt als je zwanger bent... Zat gister te kijken en heb er tot nu toe 6 gehad 😊 nu moet ik geduld hebben 4 nov de pretecho Knuffel voor jullie
mineraal het is bijna 10-10 nog even en je hebt je afspraak. ben benieuwd wat ze gaan doen. fozzy ik kan me voorstellen dat je je erg verdrietig en ellendig voelt. ik heb precies hetzelfde meegemaakt !! wat jij nu meemaakt lijkt zoveel op mijn verhaal! wanneer begin je aan de lucrin ? je moet 3 mnd toch ? aansluitend zul je wel de operatie krijgen net als ik. ook mijn operatie duurt 2-3 uur. heb ongeveer 3-4 weken herstel. en ik ga vanuit de lucrin aan de ivf. daar beginnen we mee 4 tot 6 weken na de operatie. ik wil je niet bang maken meid, maar bereid je voor dat er een kans is dat dat bij jou ook zo is... je krijgt dan nog een voorlichtingsavond over ivf in het ziekenhuis. dan leggen ze alles uit. en op het moment dat het zover is, leggen ze alles stap voor stap uit... gelukkig is je baarmoeder goed ! en het zaad van je man is ook goed toch ? dat scheelt een hele boel. balen dat porto niet door is gegaan. is je man weer beter ? chickie jij bent het bewijs dat het kan endo hebben, operatie ivf, en dan zwanger zijn... je zou er zo een film van kunnen maken, een drama verhaal met een happy end dus je moeder weet een beetje wat je doorgemaakt hebt. dat is wel fijn een stukje herkenning van je moeder. is endometriose eigenlijk erfelijk ? of is het puur toeval dat jullie het allebei hebben ? steva wat een leuk idee zo'n boekje ! zet je er ook alle nare dingen in of alleen de leuke ? de echo's blijven altijd byzonder he pret echo is dat hetzelfde als 3d echo ? xxx hoe is je vakantie ? pien jij krijgt binnenkort ook een tp toch ? weet je al wanneer ? sissie hoe is het nu met je ? las op fb dat het waarschijnlijk geen als is. gelukkig maar!! weet je inmiddels al wat het dan wel kan zijn ? boboke hoe gaat het met je ? lekker rustig aan doen nu in je wachtweken. laat je maar goed verwennen door je mannetje ego vanmiddag moet ik de 3e injectie laten zetten. pfff zie er weer tegenop.
Steva: dank je voor je lieve woorden. Heb gewoon tijd nodig om mezelf bij elkaar te rapen. maar moet volg week al aan de injecties aangezien de kans dat het natuurlijk is gelukt zo klein is. vanaf dat punt zal ik er echt voor moeten gaan. ster: mijn verhaal lijkt idd erg op dat van jou. mijn cystes zijn kleiner 5cm en bijna 2 cm maar de verklevingen zijn helaas niet mis. Idee is idd 3 maanden aan de lucrin en dan operatie. wist niet eens dat dat herstel zo lang is! wtf maar tijdens herstel ben je niet aan de lucrin dus. hoe lang moet je in t zkh blijven? het is echt onhandig v mij omdat ik niet eens in Eindhoven woon maar ga echt niet meer in Rotterdam terug want het enige zkh dat IVF doet is dus die klote erasmus. dr schoot weet het gewoon niet nu bij mij. kan zijn dat t allemaal nog te fixen valt maar moet ook rekening houden dat ik idd meteen aan de IVF moet als het van binnen nog erger is dan de MRI. betreft zaad van m'n man: dat is dus keer heel slecht geweest toen moest ie nr androloog en daar was het weer binnen de norm 38% beweeglijk. dat was ik juni is daarna niet meer gecheckt dus hoop dat t goed is gebleven. komt gewoon zoveel op me af krijg het er doodsbenauwd van. baal ook dat ik niet een persoonlijk gesprek kan hebben en moet wachten tot 6 nov. Boboke hoe is het nu na de tp? en Pien hoe gaat t bij jou? mineraal nog 2 dagen hou vol chickie je bent idd een goed voorbeeld om hoop te blijven houden. heb echt bewondering v jullie dames dat je dit allemaal hebt vol gehouden hoop dat ik ook snel sterk word.
Ik moet 2-3 dagen in zkh blijven. 3-4 weken herstel. 4-6 weken na de operatie begin ik met ivf vanuit lucrin. Dus herstel periode ook nog lucrin gebruiken. Omdat je al aan de lucrin zit krijg je een kort protocol voor de ivf. Dus geen 2 mnd traject maar 1 mnd traject Op mijn werk heb ik.6 weken herstel aangegeven. Voor het geval dat.... dan kan ik rustig herstellen
Heel goed hoor Ster dat je op je werk 6 weken hebt aangegeven! Mijn operatie zou ook ongeveer 2 a 3 uur duren en heeft toen ruim 5 uur geduurd. Door complicaties heb ik 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar dit is geen normale situatie hoor. Meestal kun je die periode van een dag of 2/3 wel aanhouden. Ik mocht na 8 weken pas starten met IVF (ook ivm herstelperiode) en heb echt wel 4 weken nodig gehad voordat ik weer aan het werk kon. Dus meiden neem daar echt de tijd voor! Je lichaam is dan even het allerbelangrijkste en de rest komt even op plek 2. @ Ster, is de injectie weer gezet? Snap best dat je er tegenop zag! Mijn moeder vindt het trouwens heel rot dat de endo bij mij zoveel inpact heeft (gehad). Mede doordat ze ook veel herkent. Ze zeggen trouwens (nog) niet dat endometriose erfelijk is. Maar er zijn wel aardig wat familiegevallen, dus het is op zich wel erg toevallig. Maar er zijn nog geen bewijzen voor. @ Fozzy, je bent al sterk alleen overvallen de andere gevoelens je nu even en moet je weer even rust kunnen vinden! Hoe is het met je man, is hij al opgeknapt? @ Steva, jij hebt echt heel veel echo's gehad! Meiden, dit is niet standaard hoor! Alhoewel dat natuurlijk wel heel leuk zou zijn! Goed van je dat je zo'n boekje aan het maken bent! Ik heb mijn verhaal ook ergens opgeschreven en verwerkt in een soort album. Het is toch een stukje verwerking en voor later om nog eens door te lezen ook wel fijn (leuk kan ik het niet noemen, maar het hoort wel bij je leven). Leuk dat je een pretecho gepland hebt! Wil je dan ook weten wat het wordt of gewoon alleen even lekker naar je kleintje gluren? Ik vind het bij mij zeker hard gaan hoor! Ik kom net bij een voorlichtingsbijeenkomst van het ziekenhuis vandaan over bevallen in het ziekenhuis. Ook weer interessant.