Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mineraal: hoe ist nu? Heb je je het wat op je in kunnen laten werken? Er staat je nog een hoop te wachten. Gelukkig wel heel snel allemaal, dat kun je maar beter hebben, heb je niet te veel tijd om er over te piekeren. Wat een toestand toch en een onzekerheid :(.

Boboke: meid, laat die testen nog even voor wat het is, je wordt er alleen maar ongelukkig van. 7 dagen na tp is echt veeeel te vroeg.
    Maar ik snap je onzekere gevoel heel goed hoor ;). Wij duimen ons hier te pletter voor je!

All: lekker weekend gehad. Voelde me echt wel even 'gewoon' en gewoon gelukkig :). Heb in de sauna gezeten, onder de zonnebank gelegen en veel te veel geshopt :p. Vandaag zelfs nog naar Ikea geweest, vanwege het prachtige weer vandaag, ook weer te veel gekocht :D.

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Mineraal, ze is 1 jaar. En momenteel mijn voetenwarmer haha!
    Wat heb jij een hoop info gekregen zeg! Wel heel fijn dat er vaart achter gezet wordt maar kan me voorstellen dat je veel vragen hebt en krijgt. Schrijf alles op! Je bent ook bij dr Schoot geweest of niet? Hij is inderdaad erg kundig! En als het nodig is zorgt hij er persoonlijk voor dat alle onderzoeken en planningen snel verlopen

Boboke niet te vroeg testen meid! Ik snap je teleurstelling maar laat je niet gekmaken! Nog een paar dagen geduld... makkelijk gezegd maar de teleurstelling van iedere negatieve test dat verdien je niet.

Pien heerlijk zo'n ontspannen weekend! En geloof me, shoppen werkt ook erg therapeutisch :-D

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt goed Pien, net wat je nodig had! En het zal je man ook goed gedaan hebben! Jullie hebben een hoop te verduren gehad de laatste tijd en er staat jullie nog een onzekere tijd te wachten!
    Dus koop die winkels maar leeg, hihi!

Wel vervelend zeg wbt de baan van je vriend! Het zijn niet de beste tijden om op zoek te moeten naar iets anders. En voor jezelf beginnen is best een grote stap, maar misschien is dit dan wel het zetje in de rug..
    En dan is het wel fijn dat jij nog even zekerheid hebt, hopelijk heb je tegen de tijd dat het 2017 is al een kleintje (of 2) rondlopen en wil je graag minder werken of ben je zelf wel toe aan iets anders!

Mineraal, ik had op fb al op je gereageerd, maar het is wel een hele medische molen waar je weer in gaat. Toch is het wel heel goed en fijn dat je zo serieus genomen wordt en dat je nieren ook goed nagekeken worden. Maar wat staat je dan veel te wachten he de komende weken!
    Hier kun je je verhaal kwijt hoor meis! En zoals Lelie al zegt, denk ik ook dat je nu echt bij de goede arts zit!

Boboke, laat je niet gek maken hoor! Ik snap ook niet dat die meiden al zooo vroeg een positieve test hadden. Ik durfde toen echt nog niet te testen en eigenlijk zou het kleintje op dat moment pas net ingenesteld zijn, dus de kans dat je een positieve test hebt is dan ook wel erg klein!
    Ik duim lekker hard met de rest mee, want ik geloof er in hoor!!!

4. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @boboke: dieren voelen het idd aan, hou moed hoor!

@pien: klinkt heerlijk, jouw weekend. Het is al aan het inwerken, moet zeggen dat ik het spannend vindt! Maar het komt vanzelf goed. Lijkt wel of ik iets minder pijn heb zelfs...of ik heb gewoon een goede dag.

@lelie:ik wil ook wel een voetenwarmer, maar niet 1 die alles sloopt ;) Hebben jullie haar uit het asiel?
    Dr schoot heeft idd mij op het hard gedrukt dat ik moest zeggen dat het spoed was, dus dat heb ik herhaald. De assistente heeft daarop hem gebeld en hij heeft er denk ik voor gezorgd dat het zo snel kan. Het liefste wilde hij alles op 1 dag, maar dat was niet mogelijk zei de assistente.

5. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mineraal pff jij hebt ook wat te verduren he. enige plus is dat alles snel zal verlopen en dat je dan weet waar je aan toe bent.
    ik word nl gek van het idee dat ik 3 maanden moet wachten op een operatie en vervolgens pas na m'n operatie hoor wat m'n kansen zijn.
    Ik duim voor je dat het mee gaat vallen. Dr Schoot is iig erg kundig.
    Weet jij trouwens of je echt met de Lucrin moet beginnen zodra je ongesteld word? dat valt bij mij misschien zaterdag vandaar.

Boboke oei wat heb je vroeg getest. Ik blijf voor je duimen dat je toch twee streepjes krijgt.
    Ik moet zelf ook gaan testen eind van de week aangezien ik zogenaamd zeker moet zijn dat ik echt niet zwanger ben alvorens de Lucrin.
    Mja als ik hoor hoe het er bij mij van binnen uit ziet is het echt een godswonder als het raak zou zijn. Enige plus is dat ik nu ongeveer 2 weken zo goed als mogelijk het endo dieet doe en dat de pijn een stuk draaglijker is. Maar of de menstruatie ook draaglijk blijft ik hoop het.

Lelie wat leuk zo'n 1 jarige boef. en heerlijk als voetenwarmer. mijn katjes zijn altijd m'n kruikjes op m'n buik.

Pien klinkt als een lekker weekend. Heerlijk zeg shoppen ben vooral online aan het roven aangezien er nu weer veel sale was.
    Gaat het goed met je vriend en het afbouwen?
    betreft baan dat is altijd vervelend. Mijn man en ik zijn beide zelfstandig wel ieder eigen bedrijf als ontwerpers werkt dat opzich wel gunstig.

6. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Jeetje meiden wat is er veel geschreven! Ik heb alles zo ongeveer gelezen. Ik ga proberen om op iedereen te reageren. :) Veel meiden hebben weer nare dingen meegemaakt zeg :(

Fozzy: Ik had al gereageerd op fb op je verhaal. Even een dip voor jou, naar maar door blijven zetten meid! Ik heb af en toe ook een dip gehad en dan jank ik even, maar dat heeft iedereen hier denk ik weleens. Je moet steeds weer iets verwerken een plekje geven en doorzetten. Je grenzen verleg je steeds verder daardoor. We moeten blij zijn dat we in deze tijd geboren zijn wat Ster aan gaf want anders hadden we überhaupt geen kans meer gehad en die hebben we nu wel! Steva heeft een onwijs mooi stuk geschreven aan jou en ik hoop dat het je kan helpen :)

Steva: Wat fijn dat je wat minder misselijk bent! Hoe gaat het met jou en de kleine verder?? Wat een prachtige foto op fb. Fijn dat je zoveel echo's al gehad heb, het liefst zou je dat gewoon elke week toch willen voor de zekerheid haha. Ik ben super benieuwd naar de pretecho! Ik denk dat het een meisje wordt. Spannenddd! Laat je het ons wel weten of blijft het geheim tot de bevalling?

Chickie: Je schiet echt al op zeg! Poeh de tijd gaat snel!!! Hoe voel je je? Ik zag op fb dat je een babyshower gehad hebt, wat leuk! Heb je ervan genoten? Goed verwend ook zag ik!

Ster: Hoe gaat het met jou meis? Hoe gaat het met de opvliegers? Helpen die pillen een beetje die je gekocht had? Ik lees dat je aan Steva vroeg of zij het van te voren al wist de endo omdat de meeste het erna pas te horen krijgen. Ik wist het ook al van te voren. Bij mij is juist alles omgekeerd gegaan. Door de erge pijn kwamen ze bij de diagnose uiteindelijk en de diagnose zorgde ervoor dat wij voor onze kinderwens moesten gaan. Ene kant wel fijn want daardoor gaat alles veel sneller! Vorig jaar november kregen wij dit te horen en deze week start onze eerste ivf poging, binnen een jaar al, dat kunnen niet veel meiden zeggen denk ik.... Ster wat een prachtig gedicht heb je geplaatst! Heel mooi! Ik heb een tijdje geleden ook een gedichtje geschreven over de endometriose. Het helpt soms om te schrijven om iets een plekje te geven he :)

Lelie: Wat leuk dat je een hond hebt! Wat een rot nieuws zeg. Hoe hebben ze dat kunnen missen? Of is dat zo snel alweer gegroeid? Waarom wilt hij eerst iui en niet gelijk ivf? Hoe voel je je nu?

Witroosje: Dat viel tegen zeg. Je had wat anders gehoopt dan wat je te horen kreeg. Heb je het al een beetje een plekje kunnen geven? Ik had op fb volgens mij ook al gereageerd erop... Dolfijnen zwemmen was geweldigg!!!!!!!!!!!!

Boboke: Wat fijn meid dat je een blasto hebt! Ik heb bij chickie even de uitleg moeten lezen want ik wist ook niet wat het was, maar het is iets heel positiefs las ik! Top zeg!! Mag ook wel na alle ellende. Hoe voel je je nu? Hoeveel dagen ben je nu? Heb je alweer getest? Ik heb in ieder geval goede hoop meis, ik gun het je ook zo!

Pien: Hoe gaat het met jou??? Hoe gaat het afbouwen bij je man? Wat naar van zijn werk zeg :( Gelukkig is het niet al heel snel! Maar het is wel lastig als hij dat nu te horen krijgt terwijl hij aan het afbouwen is dan kan je geen enkele stressfactor gebruiken... Wat heb jij lekker gewinkeld zeg! Jaloerssssssssssssssss :p hahah. Heeft het je goed gedaan meid?? Hoe staat nu alles er bij jou voor? Wachten nog steeds tot het nieuwe jaar? Of zijn de plannen gewijzigd?

Mineraal: Hoe gaat het met jou meid?? Echt heftig wat er allemaal aan de hand is. Wat denkt hij dat er nog meer aan de hand is naast de endo dan? Toch niks ergs?? Heeft hij er wel iets over los gelaten? Blijf je nu bij deze arts?? Ik zou ook twijfelen aan die andere arts. Je bent al weken niet lekker en er is niks ondernomen! Klachtwaardig ofniet? Ik vind het in ieder geval niet normaal..

Sissie: Hoe is je vakantie meid??? Hoe gaat het met je??

All: Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ik had het echt zo nodig even. Ruim drie jaar geleden werd ik ziek en in die tijd verschillende dingen meegemaakt en er nooit alleen saampjes tussen uit geweest en dat was toch wel hard nodig. Het heeft ons onwijs goed gedaan. Eindelijk hadden we weer eens lol samen en konden we hard lachen zonder zorgen! Ik heb niet eens nagedacht over alle ellende en alleen maar genoten van het samen zijn op zo'n mooi eiland en genieten van alle leuke dingen. Ik ben ook weer lekker positief terug gekomen! Ik lig momenteel al de hele dag op bed omdat mijn lichaam op is door de hele week en de vliegreis, maar dat heb ik er helemaal voor over!

Ik was even weg van alle zwangere en pasgeboren baby's en kon me lekker bezig houden met andere dingen. We hebben leuke dingen gedaan, ik heb gezwommen met dolfijnen en schilpadden. Super mooie baaitjes bezocht en zonsondergang samen bekeken op een super mooi strand. Zonsopgang gezien op een boot tocht naar een onbewoond eiland. Met de auto het eiland rond getourd en super veel gelachen. Bij mensen die daar wonen op bezoek geweest en daar gegeten. Op strandstoelen gelegen onder een palmboom en naar de sterren gekeken met een bittergarnituurtje haha. We hadden een hottub voor ons appartement staan waar we ook heerlijk in het donker ingezeten hebben. Willemstad bekeken en de pondjesbrug overgelopen. Dus we hebben veel gedaan! De vliegreis was alleen hel en daar heb ik ook een klacht overgedaan dat was niet normaal wat een slechte service maar goed dat laten we onze vakantie niet verpesten! We kunnen met een frisse start en goede moed starten met onze eerste ivf poging. Ik wacht nu tot mijn eerste menstruatie dag. Ik heb het geprobeerd een beetje te plannen met de pil en heb deze tot gister geslikt zodat ik hoop dat ik in het weekend moet komen zodat mijn vriend een keer mee kan. Eerlijk gezegd vond ik het heerlijk deze 3 weken de pil slikken. Niet die erge pijn en niet die druk voelen. Heerlijk! In het begin had ik het heel moeilijk de eerste week om dat ding steeds te nemen vergat hem ook drie keer, haha. Laatste twee weken was het fijn er kwam een rust... Gek he?

7. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Lieve boboke!

7 dagen is te vroeg.. Heb ik ook gedaan en had geen streep! Alles kan nog! Ik heb op dag 9 een hele hele hele lichte streep gehad. Maar eigenlijk ook nog te vroeg.. Dus nog even geduld meis! Duim me kapot!liefs

8. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    xxx: wat fijn om te lezen dat het je goed heeft gedaan! Heerlijk..ik zie alles helemaal voor me hoe je het omschrijft! ;)
    Tja klachtwaardig?! hij wilde wachten op deze arts, die het beleid zou bepalen. Maar dat ze met mijn rugpijnklachten niets hebben gedaan terwijl in eindhoven een alarmbel gaat rinkelen...dat is wel klachtwaardig:cool:

Fozzy: moet even goed terugdenken...bij de laatste heb ik hem gewoon tussentijds gezet. Niet gewacht op een ongesteldheid. Daarvoor ook niet volgens mij. Na de prik wordt je nog een keer ongesteld (dat kan in ieder geval) Kan mij voorstellen dat het wachten op een operatie helemaal niets is, zeker in het geval dat je na je operatie pas hoort hoe en wat. Maar de tijd leert dat de tijd erg snel kan gaan...tenminste zo ervaar ik het altijd. Eerst hik je ertegenaan en dan is het ineens zover.

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #1569 ster80, 15 okt 2013
    Laatst bewerkt: 15 okt 2013
    lelie zijn jij en je vriend er al uit wat betreft de iui?
    wat leuk dat jullie een hond hebben gehaald. hoe is het nu met hem > sloopt hij nog steeds alles ?
    ik wil ook zo graag een hondje . maar mijn man wil dat pas als we verhuisd zijn.

chickie goed om te horen dat alles zo goed gaat met je

mineraal ik werk als leidinggevende bij een telecom bedrijf. op zich geen super zwaar lichamelijk werk, maar het is wel de hele dag met klanten bezig zijn en ik kan niet afgeleid worden.
    ik heb 6 weken aangegeven voor het geval dat... een paar weken na de operatie ga ik ook al ivf in, dus meteen door, en daar wil ik zo fit mogelijk voor zijn.
    wat fijn dat alle onderzoeken nu zo snel achter elkaar gepland zijn voor je,des te eerder ben je er weer vanaf :)
    en eindelijk herkenning voor je rugpijn. dat moet ook een goed gevoel zijn dat ze daar eindelijk iets aan gaan doen.

pien ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, ik weet niet waarom. is een gevoel, stel dat er iets mis gaat, dan voel ik me in het ziekenhuis prettiger.
    dus je hebt een leuk weekend gehad. wat fijn!
    hoe gaat het met het afbouwen van de medicijnen van je man ?

steva wat leuk dat je eigen gyn de bevalling wil komen doen. dan heb je toch een beetje een bekend gezicht erbij
    super fofo van jou op fb.

witroosje
    ik heb een beetje hetzelfde traject al jij.
    ook ik heb binnen 4 maanden 2 operaties. en ook de lucrin.
    dus 4 november alweer je 2e spuit, dat schiet al op. zijn de 3 mnd dan alweer om, gaat snel he.
    ik krijg 5 november mijn 4e spuit (ik krijg ze per 4 weken, dus van mij zijn er dan ook 3 mnd voorbij)
    dr schoot zei ook tegen mij dat hij liever geen livial tegen de bijwerkingen geeft omdat dat de endo weer kan aanwakkeren en dat wil hij niet voor de operatie.
    vandaar dat ik nu de ymea shilouet slik.
    wat spannend dat je pas na de operatie weet of het natuurlijk of iui of ivf gaat worden.
    ik hoop voor je op een spontaan wonder

boboke niet te vroeg testen hoor meid. alhoewel dat heeeel moeilijk is. je hebt bijna vakantie. heerlijk hoor.
    hopelijk ga je zwanger je vakantie in :)
    we leven allemaal ontzettend met je mee en duimen heel hard voor je.
    wanneer mag je officieel testen?
    maak je niet gek in de tussentijd (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet)

fozzy ik moest met de lucrin beginnen op de 1e dag van mijn ongesteldheid. ik kon altijd komen ook op zaterdag of zondag. werd ik na 8 uur s avonds pas ongesteld dan kon het wachten tot de volgende dag.
    ik ben daarna niet meer ongesteld geworden.

xxx wat heb je een heerlijke vakantie gehad. je hebt ervan genoten zo te horen. wat fijn!!
    je mag bijna beginnen met spuiten voor de ivf ? vind je het spannend ?

ego met mij gaat alles oke.
    mijn man is bezig met stoppen met roken.
    hij heeft van de dokter "shampix" gekregen
    deze moet hij 1 maand slikken en dan de eerste 2 weken door blijven roken en het schijnt dat het roken dan op een gegeven moment zo vies wordt dat je niet meer wilt roken.
    dus ben benieuwd.
    de pillen zijn duur 110 euro. hopelijk houdt hij het vol

10. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien klinkt goed hoor zo'n verwen weekendje :).

Fozzy gelukkig is de pijn iets minder geworden door het endodieet. En wat hier al gezegd is, het lijkt zo lang 3 maanden, maar eigenlijk is het ook snel voorbij. Alleen al als ik kijk naar mijn afgelopen 3 maanden wat daar allemaal in gebeurt is (beginnend met de MA), gaat de tijd zo snel.

XXX klinkt alsof je echt een super vakantie gehad hebt. Fijn dat je alles ook gewoon even los kon laten en met z'n tweeen volop genieten. Nog even en je kunt ook beginnen met je ivf :D.
    Ik zit nu 9 dagen na de tp. Officieel is dat dus 14 na mijn eisprong.

Ster fijn dat het met jou nu goed gaat. Nog even en dan is je operatie al! Super dat je man wil stoppen. Probeer die van mij er ook af en toe van te overtuigen, maar nog zonder succes. Hij heeft al wel gezegd dat hij in de nieuwe auto niet meer gaat roken :D (krijgt ie midden november, auto vd zaak). Hopelijk stopt ie dan ook helemaal.

All. Bedankt voor al t duimen en de bemoedigende woorden! Ik weet ook niet waarom ik deze keer zo vroeg aan t testen ben. De eerste keer echt pas 12 dagen na de tp... Maar ik ben gestopt met testen en probeer gewoon met de dag te leven en hopen. Tot nu toe in ieder geval nog steeds geen bloed. Voor de rest ook geen symptomen op heel af en toe een kleine trekking in mijn baarmoeder.

11. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @ster: heb gehoord dat je flinke bijwerkingen kan krijgen van shampix.
    Hele dag met je hoofd werken is geestelijk vermoeiend ;)

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    xxxx: fijn meid dat je zo'n goede vakantie hebt gehad! Ik herken dat wel, op vakantie ben je even een soort van 'iemand anders' en lukt het vaak makkelijker je problemen even opzij te zetten. En dat van die pil slikken herken ik ook wel, die rust die je krijgt uiteindelijk, je hoeft immers even niet meer te hopen op iets, het is voorspelbaar, en geen teleurstelling ;). Imiddels weer wat opgeknapt na de lange reis?

Ster: heel goed dat je man gaat stoppen, ik hoop dat het hem lukt! Hij mag er ook wel wat voor over hebben, vind je ook niet ;).

Bobo: knap van je meid dat je gestopt bent met testen. Het is ook zo lastig he... ik duim gewoon nog voor je door!

All: nou ik zit weer ziek thuis :(. Ik heb 2 weken maagtabletten geslikt, maandag geen tablet meer genomen en dinsdag zwaar aan de diarree en 2 x overgegeven :(. Ik weet niet wat ik er van denken moet. Misschien toch een gewone buikgriep wat wel meer heerst op het moment? Of zijn mijn maag en darmen definitief van slag en kan ik niet meer zonder die tabletten? Ik kijk het vandaag even aan, het lijkt wel wat beter te gaan, maar ben dan ook zo goed als helemaal leeg.... Durf alleen nog maar rijstewafels te eten...

13. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Mineraal: Ja hij moet toch ook gewoon goed kijken naar jouw lichaam ook al wilt hij wachten op iets. Ik snap artsen soms echt niet hoor. Ik heb jaren met mijn rug doorgelopen omdat ze te laks waren en uiteindelijk zit ik al een paar jaar thuis heb ik al een operatie, zenuwinjecties en drie maanden revalidatiecentrum achter de rug, eikels! hahah. Maar ik bedoel maar als ze eens beter kijken naar de klachten van een patiƫnt en dit serieus nemen dan hoeven dingen ook niet zover te komen. Wie weet wat er voor schade nu bij jou is aangericht wat voorkomen had kunnen worden als hij direct zijn alarmbellen had laten afgaan zoals deze arts. Ik hoop in ieder geval dat het niet te erg is. Wanneer hoor je meer?

Ster: Ja ik vind het wel onwijs spannend hoor en tegelijkertijd ook zo onwerkelijk. Hier wacht je al die tijd op om eindelijk een reƫle kans te maken op een wondertje en dan is het eindelijk zover. Wat goed van je man dat hij stopt met roken! Mijn vriend is gestopt met drinken omdat dat volgens de artsen ook beter is. Trots ben je dan he als zij ook moeite doen voor hetgeen wat je samen zo graag wilt! Stoppen met roken is alleen wel wat moeilijker dan in de weekenden je biertje en baco te laten staan. Wens hem maar super veel succes! en die pillen zijn inderdaad erg duur zeg, maja als het werkt is het het dubbel en dwars waard :D

Boboke: Vreselijke tijd moet je nu doormaken zeg. Daar zie ik het meeste tegen op van het hele traject het afwachten, slopend lijkt het me. We duimen allemaal keihard voor je! Het is je zo gegund! X

Pien: Wat klote zeg!! Misschien is het ook handig om even naar de huisarts te gaan. Dit is toch niet normaal? Wie weet kan je inderdaad niet meer zonder die tabletten. Het lijkt mij geen griepje. Want het stopt met de tabletten en als je tijdje later stopt met de tabletten dan begint het weer. Vreemd toch? Hoe voel je nu op dit moment? Hou je al iets binnen en knap je al een beetje op ofniet? Heb je alweer zo n pilletje genomen? Sterkte in ieder geval mop!

Sissiee: Hoe is het daar op vakantie! Kom je een beetje tot rust meid?

All: Ik ging vannacht weer half dood van de buikpijn. Duidelijk teken dat mijn ongesteldheid eraan komt. Ik werd steeds wakker en voelde me kots en kotsmisselijk. Nu heb ik nog steeds veel last van buikpijn en mijn darmen liggen goed overhoop. Mijn vriend heeft heel lief voor hij naar zijn werk ging een kruikje gemaakt. Die is inmiddels wel afgekoeld maar ik heb gewoon de pff niet om uit bed te stappen om een nieuwe te maken. Ik heb trouwens gesolliciteerd op een vrijwilliger functie! voor 8 a 12 uurtjes per week. Ik hoop dat ik het word en wat meer afleiding buitenhuis krijg. Dan kan ik eindelijk weer eens mee doen in de maatschappij.

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    xxxx: ach jee, wat balen dat je weer zo'n buikpijn hebt. Had je gehoopt dat het door de pil misschien wat minder zou worden? Zou super zijn als je die vrijwilligers functie kunt krijgen! Wat is het precies? Kan me voorstellen dat je graag weer mee wilt doen meid, dat is ook goed voor je!
    Ik heb net nog even met de huisarts gebeld. Ik heb nu voor 6 weken extra tabletten voorgeschreven gekregen. Ik had nog iets in huis, dus ook gelijk maar weer eentje genomen. Tsja, ik denk ook niet dat het een griepje is, maar misschien wel een of andere bacterie. Hij vond het niet nodig om nu al onderzoek te doen naar de oorzaak, dat is dan pas over 6 weken als het dan nog niet over is... Eerst maar zien of het nu weer opknapt nu ik die tabletten weer heb. Maar ik vind het geen fijne gedachte dat ik niet weet waar het door komt, ga me dan toch dingen in mijn hoofd halen...

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #1575 ster80, 16 okt 2013
    Laatst bewerkt: 16 okt 2013
    pien veel beterschap . ziek zijn is nooit leuk en al helemaal niet als je je zorgen maakt over de oorzaak.
    hopelijk helpen de pillen en is je buikpijn vanavond weg.
    weet je al wanneer je met ivf 2 begint ?

xxx hoe komt dat toch die buikpijn van je ? hoort dat niet te stoppen als je aan de pil bent ? of komt de endo dwars door de pil heen ?
    ik heb te doen met je meid!!
    lijkt me super vervelend voor je.
    wat leuk zo'n vrijwilligers functie. waarvoor is het ?
    het lijkt mij zo leuk om iets met dieren te doen als vrijwilligers werk. maar ik heb het zo druk op mijn eigen werk dat ik daar geen tijd voor heb.
    kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt en dat je wereld heel klein wordt als je continue thuis zit.

mineraal op het moment is alles vermoeiend met al die hormonen in mijn lijf :)

vanavond uit eten met mijn collega's.
    we hebben afscheid van mijn leukste collega. ze heeft een andere baan gevonden.
    het meisje wat in haar plaats komt vind ik niet zo leuk.
    ik heb een paar jaar eerder al met haar gewerkt en ze is een beetje gemeen / stiekem, dus dat wordt nog wat.
    gelukkig hoef ik maar 3 weken met haar te werken, en dan krijg ik de operatie.
    en na de operatie krijg ik tijdens de gehele ivf periode een andere werkplek zodat ik weg kan wanneer het nodig is voor echo's of waneer ik ziek wordt etc
    dus voorlopig hoef ik niet met haar te werken :)

16. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Pien: Wat gek dat hij het aan wilt kijken. Dokters willen altijd maar aankijken :S Zouden ze zelf eens te horen moeten krijgen! Ik zou het ook geen prettig idee vinden hoor meid. Stel het is over 6 weken nog niet over dan loopt straks nog je andere ivf poging ook in gevaar als ze dan pas gaan starten met andere onderzoeken etc. Ik zou gewoon bellen en de situatie uitleggen. Is jouw lichaam en het duurt nu toch al lang zat. Je bent al best wel lang niet lekker en dat je lichaam van slag is. Je betaald elke maand ziektekosten en dat is niet voor jan lul dus ze gaan je maar gewoon onderzoeken. Zo ik heb mijn zegje gedaan haahaha. Was ik altijd zelf maar zo mondig ;) makkelijk altijd als het niet over jezelf gaat he! Vind wel echt zo rot voor je meis! Denk aan je en een dikke knuffel!! XX

Ja ik had gehoopt dat door de pil mijn ongesteldheid misschien ook wat lekkerder zou verlopen... maar nu vraag ik me af of dat hem gaat worden. Ik ben nog niet ongesteld. Ik krijg altijd eerst een dag van te voren de pijnen en dan breekt het snachts door.

De endo is natuurlijk bij mij ook van te voren al ontdekt. Toen ik aan de pil zat had ik ook al onwijs veel pijn, wel minder dan zonder de pil maar toch veel pijn... komt er blijkbaar gewoon doorheen. Ik stopte met de pil paar jaar terug en toen is het gaan groeien en toen heb ik een paar keer bij de hap en de huisarts gezeten en daar werd uiteindelijk geadviseerd om maar weer aan de pil te gaan. Gedaan en dat hielp een klein beetje maar de pijn is toen nooit meer over gegaan. Elke maand was het ellende en zodoende zijn ze er uiteindelijk achtergekomen. Dus misschien ook te hoopvol dat ik nu niet zoveel pijn zou hebben :p

Mocht ik straks zwanger worden dan wil ik na de bevalling ook een spiraaltje ofiets waarvan ik gewoon helemaal niet meer ongesteld wordt. Want dit put je zo uit...

Functie is als kantoor vrijwilliger bij Make a Wish Nederland! :D Lijkt me super bijzonder om daar te mogen werken en te kunnen helpen...

Ster: Lekker uiteten! Ik houuuu ervan! Wel balen de reden waarom had dat andere kind niet kunnen vertrekken en daarom uiteten haha dan was het dubbel feest ;) Het is super vervelend om met iemand te werken die niet leuk is...het is zo bepalend voor de sfeer..Wat vinden je andere collega's van haar of weet je dat niet?

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik vraag met wat dingen af over ivf, daar kunnen jullie me vast mee helpen :)

*zijn jullie in gewicht aangekomen van de hormomen ?
    *wanneer stop je met het drinken van alcohol,na je punctie of na je tp of pas na de positieve test niet meer drinken of de hele behandeling niet ?
    *de dag van de punctie mag je niet werken, maar kon je de dag erna wel werken of moet ik rekening houden met 1 of meerdere dagen afwezigheid van werk ?
    *zijn de bijwerkingen van de lucrin gelijk aan de bijwerkingen van de medicijnen voor de ivf of is dat weer totaal anders? (decapeptyl, gonal f )
    * kan je tijdens de ivf procedure blijven sporten of is dat beter van niet ?

18. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Ik kan maar 1 vraag beantwoorden. Ons werd aangeraden om de drie maanden voorafgaand aan de ivf al niet meer te drinken. Af en toe een glaasje mag wel maar echt sporadisch. Ik ben gestopt vanaf dat we het gingen proberen en mijn vriend is drie maanden geleden gestopt toen dat werd aangeraden door het ziekenhuis. Ik ben ook super benieuwd of je aankomt door de hormonen... dat lijkt me best wel erg :$

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    xxxx: ja dat is zo, dokters mogen graag afwachten of het toch niet vanzelf overgaat... ik kijk het nog wel even aan, ik verwacht dat het met die tabletten straks wel weer beter gaat, maar het is wel te hopen natuurlijk dat het na die 6 weken wel echt over is... Dan is het eind november en nog een maand voor ik met de eerste spuiten voor de IVF begin. Dus dat zal het denk ik niet in de weg zitten.

ja het is toch erg dat je er elke maand zo veel pijn van hebt :(. Ik mag dan nog niet klagen hoor als ik velen van jullie hier zo hoor...
    Ik hoop hoe dan ook dat jullie IVF gelijk slagen mag, dan ben je ook mooi even van die pijn af!
    Klinkt leuk trouwens die functie, hoop dat je het krijgt!

Ster: ik zal je vragen beantwoorden vanuit mijn ervaring:
    1. nee ik ben geen grammetje aangekomen
    2. Bij mijn eerste IVF heb ik vanaf de eerste spuiten geen alcohol meer gebruikt, in de hoop dat mijn eitjes op die manier zo goed mogelijk zouden worden. Nu buiten de officiƫle pogingen om neem ik af en toe nog wel een wijntje, en zeker als ik weer ongesteld ben geworden ;).
    3. Ik had de punctie op vrijdag, maar had eventueel wel kunnen werken de dag erop. Maar ik vond het wel weer heel fijn dat dat niet hoefde. Hangt ook van je werk af. Ik heb een zittend beroep, dus lichamelijk niet heel zwaar. En hangt ook af van hoe je punctie verlopen is, hoeveel eitjes, hoe pijnlijk etc. Ik had 9 follikels en vrijwel geen pijn gevoeld.
    4. Ik heb nooit lucrin gebruikt, maar ik werd van de decapeptyl erg moe, dat merkte ik na een paar dagen. In die zin denk ik wel vergelijkbaar met lucrin. Voor de rest geen opzienbare bijwerkingen van de decapeptyl. Toen ik de menopur erbij begon te spuiten, voelde ik me in eerste instantie weer wat beter. Later, zo tegen de punctie aan, voelt je buik wel erg 'vol'. Niet echt pijnlijk, maar wel wat ongemakkelijk.
    5. Je kunt prima blijven sporten hoor, alleen de dagen rondom de punctie wordt het wat lastiger. Maar ook dat verschilt per persoon. Hangt er vanaf hoe je je lichamelijk voelt. Doe waar je je goed bij voelt. Het kan in elk geval geen kwaad, ook na de terugplaatsing mag je gerust sporten. Misschien dat het dan alleen wel beter voelt om het dan wat rustiger aan te doen.

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Pien, oh nee wat vervelend zeg! Goed dat je aan de bel getrokken hebt! Wel raar dat je lijf nog niet zonder de pillen kan.
    Je zou je toch afvragen of die pillen een bacterie dan nu wel wegnemen. Je hebt ze nu ook een aardig tijdje geslikt toch?! (ik vind nu nog 6 weken best lang) Heb je verder van de pillen geen bijwerkingen? (dan is het misschien nog wel te doen om ze te slikken!

@ XxxxX, balen van de buikpijn zeg! Bij mij onderdrukte de pil eigenlijk ook nauwelijks wat. Maar je hoopt het toch he!
    Die vrijwilligersbaan klinkt wel heel leuk! En wat een super stichting is dat he! Hopelijk wordt het wat!
    (Enne je moet maar lekker vaak terugkijken naar je vakantiefoto's om dat gelukkige gevoel weer boven te halen, klinkt goed hoor!).

@ Ster, was het etentje leuk? Jammer als zo'n leuke meid weggaat! (leuke collega's zijn toch wel belangrijk he!).
    Ik zal ook even je vragen beantwoorden (vanuit hoe het bij mij was):

1. ook ik ben echt helemaal niets aangekomen.
    2. qua alcohol drinken kan ik je niet echt adviseren. Ik drink eigenlijk nauwelijks en had dus al een tijd voor de IVF niet meer gedronken, was zo bang dat ik anders zelf misschien een spontane zwangerschap zou verpesten. Maar had me net zo goed vol kunnen zuipen hoor, hihi, het mocht niet baten namelijk. (ik zou sowieso na een tp niet meer drinken).
    3. Ik had de punctie op zondag en heb de dag daarna niet gewerkt omdat ik meivakantie had. Maar ik heb die dag wel van alles gedaan hoor. Had af en toe een beetje zeurderig gevoel in mijn buik, maar eigenlijk viel het me heel erg mee.
    4. Met lucrin zelf heb ik geen ervaring. Ik heb van de decapeptyl helemaal geen klachten gehad.
    5. Enne sporten??? Wat is dat? hihi! (sorry ben een sportvlek en beweeg het liefst alleen mijn kaken ;)).
    Ik had net als Pien tegen het einde van het stimuleren wel een vol gevoel in mijn buik, waardoor ik bij wat meer activiteit (ben altijd aan het lopen, rennen, vliegen op werk) af en toe wel een onaangenaam gevoel had. Als ik hard ging zitten had ik wel eens het gevoel dat de eitjes er van boven weer uitkwamen. Maar dat is op zich wel een goed teken, dan weet je tenminste dat er iets gebeurt in je lijf.

@ Fozzy, hoe is het nu met jou meis? Heb je al een leuke vakantiebestemming op het oog?

@ Bobo, goed dat je je niet gek laat maken hoor! Het is ook zo lastig om niet aan je gevoel toe te geven en niet alle testen te doen die je in huis hebt! Ik blijf duimen hoor!

@ Mineraal, leuk dat je hier weer wat meer aanwezig bent!
    Lukt het nu nog om je werk te combineren met de pijn die je hebt? (Je was weer aan het werk gegaan toch?)

Deel Deze Pagina