Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    pien: vervelend dat het maar niet overgaat. Wat voor tabletten had je?maagtabletten?

Ster: jammer dat je collega weggaat. Uiteindelijk zul je dus weer met je nieuwe collega moeten gaan werken. Hopen dat ze het wat aardiger is geworden in die jaren ;)
    *Ik ben ook niet aangekomen.
    *Ik drink weinig alcohol en tijdens de behandeling niet. Alleen als ik idd ongesteld werd. En een glaasje kan echt geen kwaad mocht je het wel doen. Maar het is meer het idee.
    *het ligt idd aan je punctie. De dag erna kan je nog wat beurs aanvoelen. Maar bij geen zwaar werk kun je werken, desnoods neem je 2 dagen vrij.
    *ik heb vrij weinig last van bijwerkingen gehad. Ik had wel last van rode plekken/jeuk na het spuiten. Soms deed het ook zeer bij inspuiten.
    *je kunt blijven sporten zoals je nu doet, je lichaam is dat gewend. Ik zou de dag van de tp het niet doen, maar dat is ook meer gevoel.

xxx: wel een gave functie!

Chickie: gezellig he ;) ik werk nog steeds, ben nog niet gestopt. De ene dag gaat beter dan de andere. Probeer het vol te houden tot het einde!

ego: er is weer wat raars aan de hand, van de week leek het al of ik dronken was, kon niet recht lopen en zweefde een beetje. Vandaag had ik dat weer, misschien toch in combi met laag ijzergehalte

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    bedankt allemaal voor de antwoorden.

het valt me op dat jullie nauwelijks alcohol drinken.
    niet dat ik nou zoveel drink hoor, maar ik houd wel van een cocktail of prosecco of wijntje in het weekend :)
    dat ik niet meer mag drinken als ik zwanger ben vind ik geen probleem, maar om nu al te stoppen met drinken... wie weet hoe lang het nog duurt voordat de ivf gelukt is.
    het kan toch geen kwaad om in het weekend een paar drankjes te nuttigen ?
    ik zal de volgende keer wel eens navraag doen aan de arts hoe hij erover denkt.

ik ben ook geen extreme sporter hoor haha helmaal niet juist!
    eigenlijk heb ik een hekel aan sport.
    maar ik merk dat ik iets aangekomen ben, niet zozeer van de lucrin denk ik, maar meer omdat ik eerst 38 uur werkte en nu al een tijdje 28 uur, normaal sta ik de hele dag nu zit ik de hele dag.
    als ik thuis ben of weekend heb doe ik vaak niet veel meer omdat ik moe ben en eerst was ik een stuk actiever.
    ik sport nu 1 keer in de week maar wil eigenlijk 2 keer in de week gaan maar dat valt niet mee omat ik vaak zo moe ben.

denk dat ik bij de punctie 1 ziektedag opneem en 1 verlof dag opneem voor de zekerheid om nog even goed uit te rusten.

fijn om te horen dat de medicijnen voor de ivf bijna geen bijwerkingen hebben.

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ster: ik dronk eerst ook elke weekend wel wijn hoor. Geen grote hoeveelheden, maar hier en daar een glaasje wijn hoorde wel bij het weekend vond ik ;). Zolang jij aan de lucrin zit en je niet in behandeling bent, zou ik gewoon van het leven genieten zoals jij dat graag wilt. Zo erg kan het inderdaad niet zijn. Mijn redenatie is: als ik in behandeling zit, wil ik mijn kansen optimaal benutten en alcohol kan invloed hebben op de kwaliteit van je eitjes. Het is allemaal minimaal hoor, zeker als je maar 1 glaasje drinkt. Maar toch... En daarna kan het negatieve invloed hebben op het embryo, dus na de tp ook niet. En als ik dan ongesteld wordt, mag ik zoveel als ik wil :p.
    Jammergenoeg heb ik nu last van mijn maag en denk ik dat alcohol niet goed voor me is i.c.m die medicijnen, maar anders had ik nu ook in de weekenden, nu wij even niet in behandeling zijn, gewoon lekker wat wijntjes genomen!

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Boboke, hoe voel jij je? Al weer een testje gewaagd of heb je je in kunnen houden?

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien wat vervelend zeg van je maag en darmen :(. Ik vind t ook wel raar dat je nu 6 weken pillen moet slikken zonder dat er verder onderzoek gedaan wordt. Dit is eigenlijk allleen symptoombestrijding en niet probleemoplossend. Misschien toch eerder aan de bel trekken als t niet overgaat? Zou zeker vervelend zijn als het straks nog speelt met het begin van je ivf.
    Voel je je vandaag al iets beter?
    Ik heb nog steeds niet stiekem getest. Ik voel me op zich goed. Geen echte kwaaltjes. Voel het af en toe beetje steken in mn baarmoeder en wat opgeblazen in mn onderbuik. Zodra ik getest heb laat ik t weten :).

xxx balen dat je nu al zo'n buikpijn hebt :(. Hopelijk wordt t snel minder.
    Die baan lijkt me wel leuk! Kan me voorstellen dat het voor jou ook fijn is om er een beetje uit te komen en meer onder de mensen. Hopelijk wordt t wat.

Ster wat jammer dat je leuke collegaatje weg is. Was t wel een leuk etentje?
    En wie weet is je nieuwe collega in die jaren wel verandert en klikt t nu wel. Probeer t in ieder geval een kans te geven.
    Vwb je vragen:* gewicht, ik schommel altijd al heel erg en ik ben ook minder sportief geworden dus deze combi heeft er denk ik wel voor gezorgd dat ik wat ben aangekomen. Door de miskraam en alle ellende is er wel weer 8 kilo af ;).
    *Ik heb niet meer gedronken vanaf de eerste deca spuit, omdat het de kwaliteit van je eitjes kan beinvloeden. Tot die tijd gewoon mijn wijntjes in t weekend gedronken. Ook na de miskraam zijn er behoorlijk wat dankjes ingegaan...
    *Bijwerkingen ik had vnl last van benauwdheid, reageer behoorlijk op alle vormen van hormonen (lees pil, deca, puregon, zwangerschapshormonen)
    *sporten wat is dat?
    *werken ik heb lichamelijk best zwaar werk dus ik heb t risico niet genomen en heb rust gehouden. Achteraf gezien vielen de klachten echt mee en had ik wel kunnen gaan werken.

Mineraal jeetje wat vreemd zeg. Heb je wel ijzertabletten gekregen of zo? Anders toch even de arts bellen.

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas negatief :(

7. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Boboke niet wanhopen! Het kan altijd nog... duim voor je!!!

Ster ik drink ook nog alcohol, in het weekend een paar glaasjes tenzij ik koet werken, door de weeks soms een flesje Jupiler.

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lelie nee hoor t is echt game over. Zit nu 11 dagen na de tp en 16 dagen na mijn eisprong dus er had echt al wel iets moeten staan...

9. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Boboke: k*t! ze zeggen geen bloed is moed..maar dat gaat bij ons vaak al niet meer op..je voelt het misschien ook? Knuffel meis!

Ster: ik zeg altijd: je leven gaat door en je moet ook genieten. Dus als daar een wijntje bij hoort, gewoon doen! Zolang je niet alcoholverslaafd bent ;) En af en toe een wijntje kan zeker geen kwaad. Ze zeggen juist dat rode wijn bijv goed is, zitten veel antioxidanten in.

Ego: vandaag CT gehad, ik moest eerder zijn ivm het drinken van contrastvloeistof (woon verder weg dus kon het niet tussendoor ophalen) maar goed ook want ik hoefde het niet te drinken! Onderzoek viel mee. Nu wachten op de uitslag.
    Ik ben ook langs de pre operatieve screening gegaan. Ik weet inmiddels waar er bloed voor geprikt is:alles. Mijn HB was wat lager maar niet verontrustend.

10. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mineraal gelukkig viel t onderzoek mee. Wanneer krijg je de uitslag?
    Ik voel t juist helemaal niet. Was daarom ook best hoopvol, maar ja die utro doet ook n hoop...
    Nu mag mijn ongi snel komen en dan starten met de progynova. Hopelijk over n week of 3 weer n tp.

11. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shit zeg Boboke!
    Ik mocht toen pas met 14 dagen na tp testen en ik hoop stiekem dat er toch nog wel hoop is voor je!
    Maar wel logisch hoor dat je juist doordat je weinig voelde toch hoopte dat het gelukt zou zijn!

Mineraal, fijn dat het onderzoek mee viel! En ook wel fijn dat je geen contrastvloeistof hoefde te drinken!
    Heb je het nog aangegeven van je 'dronken' gevoel? (lijkt me heel naar, alsof je geen controle meer hebt over je lijf!).

12. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Ster

1 ik ben wel aangekomen bah! En nu nog 7 kg!

2 beter is helemaal niet drinken maar als dat moeilijk is ;) dan sowieso niet na tp. Ik rookte (ja ja rookte! ;)) en ik heb altijd gezegd, zodra ik zwanger ben stop ik.. Mijn vriend is meteen gestopt op de dag van de tp! Ik toen ik hoorde dat ik zwanger was steeds minder en bij 8 weken helemaal. Moet er nu ook niet aan denken.

3 je kan werken maar is lekker om thuis te zijn ;)

4 denk dat er geen bijwerkingen waren? Misschien hoofdpijn en opgeblazen

5 ik sluit me volledig aan bij chickie Hihi

Pien gaat het al wat beter?

Liefs

13. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Boboke lees nu je rot bericht! Toch stiekem nog hoop ook al snap ik dat jij dat niet meer hebt.. Moet je naar het ziekenhuis voor een bloedtest? Knuffel!

Mineraal hoop dat je nu eindelijk wat wijzer wordt! Dronken van de alcohol is op ze tijd best gezellig maar dit.. Hoe is het verder met je evenwicht?

Liefs

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Oohh nee Boboke wat erg :(

15. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Hee Boboke, wat rot zeg! Maar weet je het wel echt echt heel zeker? Moet er bij jou niet je bloed geprikt worden op hcg om het zeker te weten? Er is toch nog een beetje hoop ofniet? Dikke knuff voor jou!

16. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    op 1 juli kreeg ik te horen dat ik endometriose heb en dat een spontane zwangerschap er voor mij niet inzit.
    inmiddels zijn we alweer bijna 4 maanden verder.
    alhoewel ik 1 operatie heb gehad en 1 moet nog komen, ik volgepomp wordt met horomen, ontelbare onderzoeken heb gehad ,staat voor mijn gevoel alles zo stil :(

ik hoef niet meer om de dag seks te hebben, geen ovulatie testen meer te doen, ik wordt niet meer ongesteld, ik hoeft niet meer op mijn lichaam te letten of er misschien een sypmtoom is dat ik misschien zwanger ben.
    dat zijn allemaal dingen die voor mij synoniem staan aan proberen zwanger te worden.

het duurt zooooo lang allemaal. heb helemaal niet het gevoel nu met een kinderwens bezig te zijn, terwijl we er nu juist alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen.

heel dubbel allemaal
    herkennen jullie dat gevoel ?

ik heb denk ik ook al bijna 3 maanden niet meer gehuild hahaha
    terwijl ik eerst elke maand zoveel huilde als het weer eens niet gelukt was, of als ik geconfronteerd werd met zwangere vrouwen.

lijkt wel of mijn emoties door de lucrin iets "vlakker" zijn geworden.
    kan wel veel boos zijn nu, maar heb minder verdriet nu.
    raar toch ?

ik voel me op zich wel positief, mijn geduld begint alleen een beetje op te raken, en ik ben alle bijwerkingen van de lucrin zoooo ontzettend beu

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    boboke dikke knuffel voor je meid !!
    ben je al ongesteld geworden ? anders is er misschien een klein sprankje hoop nog ?

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: ach nee toch :(.... wat ontzettend balen weer! Ik had goede hoop voor je! Je voelt waarschijnlijk zelf het beste of er nog een sprankje hoop is of niet... ik weet wel dat ik bij mijn zwangerschap op volgens mij 11-12 dagen na tp negatief testte en ongesteld was... maar goed, dat liep dan ook niet goed af dus daar heb je ook niets aan...
    Dikke knuffel voor jou meid!

Mineraal: gelukkig viel het onderzoek mee! Wanneer weet je meer? Denk dat het wel snel gaat nu of niet?

Ster: ja meid, het is gewoon klote dat afwachten, en dan voel je je ook nog eens niet topfit... Ik ben het wachten ook compleet beu, maar je kunt er niets aan doen... Gelukkig hebben we elkaar om lekker te kunnen klagen, uit te huilen, maar ook om te lachen!

All: nou het gaat wel iets beter, zit weer aan de medicijnen voor de maag en dat werkt gelukkig wel aardig. Maar helemaal goed is het nog niet. Maar zit ook tegen een ongesteldheid aan, bruinverlies is begonnen, dus voel me sowieso wat brakjes nu. Internist belde net ook voor de schildklierwaardes, ik moet iets minderen met de medicijnen, want ik was nu wel erg 'strak' ingesteld en dat is eventjes niet zo erg, maar ik had 3 maanden geleden ook al zo'n lage waarde. Hij kon het jammer genoeg niet direct linken aan mijn maag/darm klachten. Maar heeeel misschien wordt dat dan ook wel beter als mijn schildklierhormoon weer wat normaler is.
    Manlief meende dat we deze ronde wel wat kans maakte, zo grappig dat ie nog steeds in onze eigen kansen gelooft... Nog 1 'eigen' ronde en dan begin ik weer aan de pil, jippiejajee....

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden lief dat jullie nog hopen, maar het is echt voorbij. Ik zit nu 17 dagen na de eisprong/12 dagen na de tp van mijn cryo dus er zou nu echt wel iets te zien moeten zijn. Het is nu wachten op mijn ongi die werd tegengehouden door de utro.
    Bloedtest wordt er niet gedaan bij ons in het ziekenhuis...

Ster vervelend altijd dat stilstaan en wachten. Ook al weet je dat het moet, je wilt wel vooruit. Nog maar een paar weekjes en dan is je operatie al. Heel even volhouden nog. Knuffel

Pien gelukkig gaat t langzaam weer iets beter, wordt ook wel tijd. Je bent ook al een tijdje aan t kwakkelen nu. Wie weet helpt t instellen van je schildklier.
    Is toch te begrijpen dat jullie nog hoop houden op een spontaan wondertje, je zou de eerste niet zijn!

20. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    @boboke, zolang er nog geen bloed is is er nog een klein sprankje hoop, ik hoop het zo voor je meis! ik duim nog steeds hoor! knuffel!

@ster, ik snap precies hoe je je voelt! erg is dat he! je wilt zo graag maar het lijkt wel of de tijd expres zo langzaam gaat! nog effe volhouden! ook een knuffel voor jou!
    hoe was het afscheidsetentje met je collega?

@pien, jij hebt ook een hoop te verduren hoor! moet je soms eerst aan de acpil?

@all, ik heb een leuk weekend voor de boeg! mijn mannetje is vandaag jarig! dus morgen een feestje!!!!! zondag lekker voor mezelf!!! en dan vrijdag mijn tattoo!!!!! whoehoe!!!!

Deel Deze Pagina