Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Witroosje gefeliciteerd met je man!

Boboke, dikke knuffel!!!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: hoe voel je je eronder? Ben je erg teleurgesteld? Dikke knuffel meid!

Witroosje: leuk meid, alvast gefeliciteerd met je man :)!
    Ik moet voor de IVF idd eerst een paar weken aan de anticonceptiepil.

All: iemand toevallig ervaring met haptotherapie? Ik zit er aan te denken of dat voor mij iets kan zijn. Het lijkt allemaal wat vaag, maar mijn man heeft het ooit ook gedaan en vond het wel prettig. Je leert er meer met je gevoel omgaan en hoe dat zich in je lijf uit, ofzoiets ;). Ik heb het idee dat mijn lijf signalen afgeeft dat er ergens niet goed gaat. Ik beredeneer ook altijd alles in mijn hoofd en luister niet goed naar mijn gevoel. Zo'n haptonoom zou je daar mee kunnen helpen. Maar ja, of het iets helpt?

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Boboke, sjonge, ik had goede hoop voor je deze maand! (Eigenlijk heb ik dat wel stiekem elke maand voor jullie allemaal hoor!)
    Wel ontzettend naar (dat is netjes uitgedrukt) dat het niet gelukt is!
    Toch klink je wel heel helder hoor meis, knap!
    (ps bij ons werd er ook nooit een bloedtest gedaan hoor.)

@ Ster, een tijdmachine zou geen overbodige luxe zijn he! Ik wilde er altijd wel eentje om even in de toekomst te kunnen kijken of er überhaupt wel kindjes in voor kwamen. Dan wist is tenminste waar we alles voor deden. De onzekerheid is zoooo moeilijk!
    Het zou trouwens best kunnen dat de lucrin je emoties afvlakt.

@ Steva, hoe voel je je nu meis?

@ Witroosje, gefeliciteerd!!!!! Leuke dagen heb jij voor de boeg, lekker van genieten hoor!

@ Lelie, hoe is het met jou?

@ Pien, je hebt dus nu je ongi erbij! Dat doet vaak ook niet veel goeds, bah! Toch klink je wel wat fitter dan 'eerst'. Hopelijk blijft die stijgende lijn erin en kun je toch snel zonder de medicijnen hoor!
    Goed dat ze je schildklierwaardes zo goed in de gaten houden!
    En super dat je man het deze maand ook helemaal ziet zitten! (zo te horen gaat het goed met afbouwen, hihi! Lekker positief! :D) En houden zo hoor! Hoop doet leven!

@ all, ik heb morgen de tweede pretecho en waarschijnlijk (als alles goed blijft gaan) de laatste echo in mijn zwangerschap. Ik ga het wel missen hoor om af en toe even naar m'n kleine meisje te kijken!
    Morgen gaat er ook familie mee, dus ook wel erg leuk!

@ XxxxX, hoe is het nu met jouw pijn?

4. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Chickie,
    hoezo vandaag de laatste echo? Krijg je er nu geen meer? Op welke manier wordt dan bijgehouden of het goed gaat en zo?

All,
    ik heb toch maar in afspraak gemaakt in Weert... 31 oktober kan ik er terecht om de IUI te bespreken. Mijn vriend vind het nu goed, tenminste eerst infogesprek en dan samen beslissen. Komt wel goed, hij moet vooral wennen en die tijd gun ik hem door het stapje voor stapje te doen.
    Nu maar informatie zoeken over IUI en voor mezelf bedenken hoeveel pogingen ik wil doen. En hoe ik mijn lichaam goednkan voorbereiden want de laatste tijd eet ik weer slechter.

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Zometeen naar Amsterdam. Vanavond naar de RAI. Helemaal zin in!! Mijn helden Armin en hardwell draaien. Lekker in een hotel blijven slapen en morgen helemaal brak zijn ;)
    Heb ik echt effe nodig. Hopelijk houd ik het zo lang mogelijk vol want ben nogal moe de laatste tijd.
    Fijn weekend allemaal

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ster heel veel plezier!! Hardwell is geweldig.... enjoy!!

7. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Witroosje nog gefeliciteerd met je man! Veel plezier vandaag met het feestje en dan morgen lekker bijkomen. Is je ontwerp mooi geworden van de tattoo?

Pien je kunt het toch altijd proberen die haptonomie? Als je merkt dat je je er niet fijn bij voelt, omdat het te "zweverig" is kun je toch stoppen? Baad het niet schaadt t niet. Misschien is het inderdaad wel goed om eens meer naar je gevoel en je lijf te luisteren ;).

Chickie hoe was de echo? Je familie vond het denk ik ook wel heel bijzonder om te zien.

Ster veel plezier vanavond!

Ego. Vanochtend is mijn ongi doorgebroken. Teleurgesteld was ik niet meer, ben eigenlijk alleen maar blij dat ik er niet nog een week op moet wachten. Die teleurstelling heb ik donderdag/vrijdag gehad en nu weer vooruit kijken. Vanavond dus starten met de progynova en over een kleine 3 weken weer een tp :D. Ik ben benieuwd of ik veel last krijg van de bijwerkingen. Gelukkig heb ik nu 2 weken vakantie dus val ik er dus niemand mee lastig, behalve mijn vriend dan ;).

Fijn weekend iedereen!

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk Ster! Dat wordt vast een geslaagde avond/nacht! Lekker dat jullie daar ook in de buurt blijven slapen, dan hoef je niet helemaal terug naar huis en kun je morgen lekker genieten van een hotelontbijtje, heerlijk!

Boboke, dat is wel heel duidelijk! Op zich wel fijn dat je niet langer op je ongesteldheid hebt moeten wachten en dat je dus gelijk in de volgende ronde bent beland!
    Wel lekker dat je 2 weken vrij hebt trouwens, is voor je lijf ook wel fijn! Heb je nog plannen?

Ik heb nu ook vakantie (1 weekje herfstvakantie), lekker hoor!

Pien, ik heb geen ervaring met haptonomie, maar heb meerdere mensen gehoord die er wel gebaat bij zijn. Vooral op het gebied van ontspanning schijnt het veel te doen, zowel voor lichaam als geest. Dus misschien echt wel het proberen waard!

Lelie, goed dat je een afspraak hebt gemaakt in Weert, op deze manier is het voor je vriend ook goed te behappen denk ik. Steeds weer even accepteren en neerleggen bij de volgende stap. Zo groei je er samen naar toe!
    En wbt je hoeveelheid pogingen.. ik denk dat het ziekenhuis/behandelcentrum je daar ook wel bij kan accepteren. Ik zou het eerst bij 3 pogingen houden en dan evalueren en niet oneindig doorgaan.

Oja, jij vroeg ook nog waarom dit de laatste echo was.
    Eigenlijk krijg je meestal alleen een termijnecho tussen de 9 en 12 weken om te bepalen hoever je bent in je zwangerschap en om te kijken of alles goed is. Nu hebben wij als medische klantjes al een extra echo met 6 a 7 weken (dat is dus 2) en dan heb je meestal alleen nog een echo met 20 weken om te kijken of het kindje goed gezond is.
    Dus eigenlijk meestal maar 2 of 3 echo's.
    Wij hebben ervoor gekozen om met 17 weken en 27 weken nog een pretecho te laten doen, gewoon omdat we het zelf zo leuk vinden en heel graag naar ons kleintje kijken!

De echo was trouwens heeeeel erg leuk! Ons meisje (Emmy, hihi) was flink gegroeid. Bij 17 weken was ze 220 gram en nu was ze al 970 gram. Ze lag goed op lijn met de groeicurve en heeft nu echt al wat babyvet aan haar lijfje gekregen.
    Ze was het alleen niet zo eens met de echofoto's. Op een gegeven moment kroop ze helemaal weg tegen de placenta aan en was ze niet meer van plan om zich om te draaien, hihi.
    Na wat porren lukte het toch nog gelukkig!
    Ze was tijdens de hele echo wakker en heeft lekker bewogen. Erg schattig om het te voelen in je buik en het dan vervolgens op het scherm te zien.
    Ik zal wat foto's in mijn foto-album zetten en dit stukje zo ook even op facebook posten.
    Ik gun jullie dit geluk ook echt zo!!

Weet 1 van jullie trouwens hoe het met Stiertje is? Ze zal nu toch ook wel uitgerekend/bevallen zijn?

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chickie nu al een lekker een eigenwijsje ;):D. Lekker even een weekje rust nu voor jou.
    Stiertje is 16 dagen geleden bevallen van haar kleine meid. Is uiteindelijk met een keizersnede geweest. Ze schrijft nog regelmatig mee in het DD-topic, dus anders kan je daar even lezen hoe t gaat.

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hihi van wie zou die kleine dat nou hebben ;)

Oh wat leuk dat ze is bevallen! Ik zal haar binnenkort eens een pb sturen en eens even bijlezen op het DDtopic. Lief dat je het even doorgeeft Bobo!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chick, fijn dat de echo weer goed was en dat jullie je kleine meid weer goed hebben kunnen bewonderen :)!

Bobo: gelukkig heb je de ergste teleurstelling al gehad, ik vind je knap positief hoor! Wel fijn dat je nu 2 weken vrij hebt :). Ik heb ook een weekje vrij genomen, heerlijk eventjes! Ik hoop dat je laatste cryo de goeie wordt, want 3 keer is scheepsrecht hoor!

Ster: Lekker genoten in Amsterdam meid? En lekker brak nu ;)?

Dus Stiertje al bevallen, wat fijn! Ik zal eens in het DD topic gaan kijken dan.

All: denk dat ik maar eens een afspraak ga maken met die haptonoom. Kan inderdaad geen kwaad. Ik vond op internet wel een mooi artikel van een haptonoom die zelf ervaring heeft met vruchtbaarheidsproblemen: Haptotherapie en fertiliteitsproblematiek - Haptotherapie Praktijk Den Haag

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien ik ben echt niet altijd zo positief hoor. Op sommige momenten komen de tranen echt wel weer even boven, maar ik wil er ook niet te lang in blijven hangen want dan ga ik er aan kapot. Probeer nu te focussen op de volgende poging. Het is voor mij wel fijn dat ik nu gelijk door kan. Deze keer in kunstmatige cyclus dus hopelijk niet zo stressvol als de vorige keer waar mijn ei niet wilde springen ;). En mocht de cryo niet goed ontdooien of het weer niet lukken dan kan ik gelijk door in DD en ga ik voor mijn tweeling ;):D.
    Lekker hè zo'n weekje vrij? Heb je nog leuke plannen?
    Ik ben benieuwd wat je van de haptonomie vindt. Zit er iemand bij jou in de buurt die ook ervaring heeft met vruchtbaarheidsproblemen?

Ster was het gezellig in Amsterdam?

Hoe is t met alle andere meiden?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hallo dames, wat leuk dat jullie hier nog eens aan mij denken. Chickie, bedankt voor je PB; ik reageer even hier in het topic, dan is iedereen meteen op de hoogte.
    Ik ben inderdaad op 3 oktober bevallen van een prachtige dochter. Het is uiteindelijk een spoedkeizersnee geworden. We waren al in het zkh omdat ze in het vruchtwater had gepoept. Maar toen bleek dat de harttonen zakten tijdens iedere wee en dat zich dat steeds minder goed herstelde, hebben ze haar snel moeten halen. Toen ze er eenmaal uit was, deed ze het gelukkig meteen weer goed, maar dat was voor ons wel even spannend. Ik kan inmiddels weer een beetje rondscharrelen in huis en we genieten enorm van haar. Nu langzaam de conditie weer een beetje opbouwen.
    Aanstaande dinsdag gaan ze in het zkh verder onderzoek doen naar haar niertje (tijdens de 20-wekenecho bleek dat er in haar ene niertje cystes zitten): een echo en daarna een gesprek met de kindernefroloog. Ik ben benieuwd.

Ik zie hier gelukkig ook weer een paar zwangeren. En wie nog 'strijdend' is: ik gun jullie ook het geluk dat wij nu mogen ervaren.

Veel groetjes!

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Stier, wat leuk dat je even hier reageert! Logisch hoor dat je het gelijk in het topic doet!
    Je hebt best nog een pittige bevalling achter de rug! Fijn dat alles wel goed gaat met jullie kleine meisje!
    En nu op naar dinsdag! Dan hoop ik natuurlijk op zo positief mogelijk nieuws! Ze is nog maar zo klein!
    Geniet van jullie kleine meid en probeer zelf ook 'rustig' te herstellen!

Leuk om weer even wat van je te horen, het is je zo gegund allemaal!
    Heel veel succes dinsdag! Ik denk aan jullie!

Liefs van mij!

@ Boboke, je bent een dappere meid hoor! Ik vind je een kanjer! En hopelijk hoef je de grens niet over!

@ Pien, ik vond de website er heel goed uitzien en ook het stuk op de site van Freya klonk heel goed! Het is misschien wel een goede stap!

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    boboke: knuffel! Je klinkt positief!!! Op naar de nieuwe tp.

Chickie: dat heb ik niet aangegeven, aangezien dit alleen een laborante was. Geen arts of iets.
    DIe tijdmachine wil ik ook!! ;)

Ster: herkenbaar je gevoel, voor mij was het ook iets van een rust, even idd niet op alles hoeven letten en naar elk signaal van je lichaam maar te denken dat je zwanger bent. Ik heb de tijd dus ook als rust ervaren. En het staat nu stil maar je doet het ergens voor...

pien: goed dat je man de hoop houdt! ik heb geen ervaring met hapto.

witroosje: nog gefeliciteerd met je mannetje!

Stier: fijn om te horen dat het goed is gegaan! gefeliciteerd!!

16. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Stier van harte! Wauw! Hoe heet de kleine meid?
    Boboke ondanks ik je heel sterk vind toch nog even een knuffel!

Liefs

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik ben gisteren bij een paranormale vrouw geweest.
    we gaan daar wel vaker heen en ze heeft tot nu toe altijd alles goed.
    het gesprek was niet echt positief :(

dit waren haar uitspraken:

* haar eerste zin was: ben je ongelukkig ?
    (dat was meteen een schok voor mij)
    * ze zei dat ik te gespannen en te ongerust was en ik maakte me te druk en op deze manier zou er nooit een kindje kunnen groeien in mijn buik
    * ze vroeg: doe jij je behandelingen in het buitenland?
    (ik zei van niet, maar als het in nl niet lukt het buitenland wel een laatste kans is, oooohh neee )
    * ze vroeg of een keizersnede ook hoort bij endometriose
    (neeeeeeee ........ )
    ze vroeg me of de eitjes al waren aangeprikt, en ze zei dat er met mijn eitjes niks mis waren
    * de operatie gaat goed, ik wordt heel misselijk wakker uit de narcose
    * ze ziet voorlopig geen zwangerschap. pas binnen 2 jaar
    ( oohhhh neeeeeeee )
    * het zwanger worden lukt uiteindelijk wel, en ze kon het geslacht zien en dat wordt een meisje (yes)
    *op het moment dat ik zwanger ben gaan we ook verhuizen, niet eerder dan dat, dat was ook niet verstandig want dan zouden we in een eensgezins woning zitten en geen gezin hebben en dan zouden we onszelf pijnigen
    *het huis waar we in zouden wonen was er ineens, daar hoeven we ons niet druk om te maken. ik zag het huis en werd er ineens verliefd op
    * we zouden verhuizen buiten de stad
    *financieel zouden we er niet zoveel op achteruit gaan als we denken (ivm restschuld appartement) en we zouden achteraf blij zijn dat we nog een paar jaar gewacht hebben.
    * pas rond mijn 35e wordt alles stabiel (snik, nog 2 jaar)
    * ze zei dat intimiteit een groot probleem wordt in onze relatie. ik moet meer met hem knuffelen en meer seks hebben en meer mijn gevoel laten spreken.
    * mijn man en ik blijven bij elkaar, hij gaat niet vreemd, maar we moeten oppassen dat door dit alles de "seks" wel goed blijft anders worden we een soort van broer zus relatie.
    * ze vroeg: wat voor werk doet je man ? werk jij ook nog ?
    (what the f.... stop ik met werken ?? )
    * als ik eenmaal zwanger ben dan blijf ik me mijn hele zwangerschap druk maken of ik niet een miskraam krijg
    * ze zei dat ik heel veel vriendschappen ga verliezen
    * ik heb heel veel mensen om me heen maar het gevoel dat ik er helemaal alleen voor sta.
    * ik moest meer leuke dingen doen met mijn man, een wijntje drinken en dan seks hebben hahaha daar kwam dat wel geen baby van maar dan ga ik relaxter de operatie in.
    * tijdens het hele gesprek zuchte ze, knikte ze nee met haar hoofd
    * ze zei: ik ga het niet mooier maken dan het is, het wordt gewoon heel zwaar. ik ga geen precieze datum aangeven wanneer je zwanger wordt , want als ik zeg 1 1/2 jaar en het is dan niet gelukt, dat stort je letterlijk in, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen zegt ze.

dus pfffffffff

18. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    voel me echt gewoon %$#^& nu
    heb het gevoel dat ik het nu ff niet meer aankan allemaal :(

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje gefeliciteerd met je kleine meid :) en succes vandaag

Chickie dank je wel :)

Mineraal hoe is t met jou? Heb je dat andere onderzoek ook al gehad? Is er ook een uitslag bekent van de scan of krijg je dat allemaal in 1x te horen?

Steva thanks :)

XXX hoe is t met jou? Ben je nu al begonnen met de ivf?

Ster daar ben ik dus altijd bang voor dat er iets negatiefs gezegd wordt bij zo'n paranormaal iemand, daarom zal ik er niet zo snel heen gaan.
    Maar als ik t zo lees wordt je weg naar een kindje wat langer en zwaarder dan je misschien gehoopt had, maar het positieve is dat ze in ieder geval een kindje ziet!!!! en jullie blijven bij elkaar en gaan in een mooi huis wonen waar je helemaal verliefd op bent.
    En de andere dingen weet je zelf ook, dat je moet blijven werken aan je relatie bijvoorbeeld. Juist als het zwanger worden niet vanzelf gaat, is het belangrijk om de seks/intimiteit niet alleen te zien als een middel om een doel te bereiken, maar het ook nog leuk te houden met elkaar.
    Het gevoel dat je er alleen voor staat of dat er vriendschappen verloren gaan, hebben denk ik wel meer mensen in de mmm. Vooral hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt met alle gelukkige zwangeren om te gaan. Maar denk eraan , alleen ben je niet want wij zijn er altijd voor je en we begrijpen ook hoe je je voelt.
    Misschien kijk ik, als buitenstaander, er anders tegenaan hoor, maar over de gehele linie vind ik het een positieve uitkomst hoor.
    Dikke knuffel

20. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stiertje: van harte gefeliciteerd! hoop dat alle onderzoeken van je dochter goed zullen zijn.

Boboke: hoe gaat t nu met je? over 3 weken weer een tp toch? vind t echt top dat je toch jezelf zo kan herpakken.

Mineraal: deze week had je ook onderzoeken toch?

Ster: wow wat heftig zo een paranormale sessie.
    En wat bizar gedetailleerd. Maar je moet er niet teveel aan vast pinnen. You make your own destiny. Dingen die ze zegt over je relatie klinken niet gek het is heel belangrijk dat je samen sterk staat. Veel leuke Dingen doen en samen genieten. Je operatie is over een maand he dat komt nu echt dichterbij. Ik zit net aan m'n eerste injectie en wil al weer kappen (out gegaan en zware koppijn) maar heb vanmiddag telefonisch consult hopelijk kan de gyn me ff gerust stellen over de bloeduitslagen etc.
    Het is ook echt moeilijk als je je zo kut voelt. Hele dikke knuffel

Deel Deze Pagina