Jippie boboke! Spannend, duim tijden zijn weer begonnen! Lelie wat vervelend zeg snap dat je geen zeur wilt zijn.. Jou tijd komt nog
ego over 2 weken is mijn operatie. ze konden nog niet zeggen hoe laat want 1 week van te voren maken ze pas de planning. volgende week nog maar even over terug bellen. en ik heb afgelopen maandag mijn 1 na laatste lucrin injectie gehad, dus ook daarvan is het einde in zicht. (wat zal ik blij zijn als ik noooooit meer lucrin hoef te gebruiken) gisteren ben ik al bezig geweest met film en series te downloaden en ik heb een boek besteld via bol.com, om zo de dagen na de operatie door te komen. xxx je hoopje celllen gaat zich nu innestellen, toch ? voel je al iets ? bobo wat fijn dat de tp goed is gegaan. ik heb er een goed gevoel over dit keer. dit wordt em steva wat heerlijk dat mensen nu allemaal over je buik zeggen dat die zo groot is heerlijk toch op en top zwanger. lekker de weken aftellen. ben je zenuwachtig voor de bevalling ? want bevallen lijkt me best eng. mineraal hoe gaat het nu met je, al iets minder pijn? fozzy dikke knuffel voor jou. hopelijk wordt je maandag wat wijzer over het behandelplan en wordt je niet weer van het kastje naar de muur gestuurd lelie ik weet ook weinig over cm maar dat betekend toch niet dat ze je niet hoeven uit te nodigen alleen omdat je geen kindje hebt. jij hoort er ook gewoon bij stiertje, das lief van je. dankje. chickie, het gaat echt goed met je he, weinig klachten. ben zo blij voor je. gaat het werken ook nog goed nu je zwanger bent ? @all op facebook hadden we het erover om een keer gezellig met z'n alle af te spreken. we gaan kijken voor een zondag in januari. en dan iets van lunchen / high tea/ wat drinken. maar mocht dat niet gaan met de operatie van fozzy of de bevalling van steva dan verzetten we het. voel je niet verplicht om mee te gaan. als je om wat voor reden niet wilt maakt dat helemaal niet uit. wat we gaan doen en waar en wanneer moet nog besproken worden.
Lieve Ster dank voor de knuffel. kheb weer niet goed geslapen blijf maar malen in m'n hoofd en huilen. kan me maar niet over die angst van zo'n grote operatie heen zetten. ik herstel altijd langzaam en slecht als ik ziek ben dus een grote operatie zal niet veel anders zijn ben ik bang. heb jij eigenlijk een laparatomie of laparoscopie? vind het echt moeilijk deze onzekerheid. @steva en chickie wat fijn dat t goed gaat dames. het geeft mij hoop. Bij jullie was de endo ook vrij ernstig toch. Boboke: hoe gaat t met je? voel je je ok nu na zo'n nieuwe tp? Xxx: je moet nog even je als je nu op dag 6 zit. rustig aan de dagen aan je voorbij laten gaan. weet je al meer ober de rest van je bevruchtingen. knuffel v de rest
@ Fozzy, wat onwijs rot dat je nu eigenlijk gelijk met zo'n rotgevoel zit na de vakantie! Het is ook niet niks allemaal. Ik vond het ook heel wat toen ik destijds over mijn operatie hoorde! Ik had inderdaad ook een behoorlijke ernstige vorm van endometriose (en ik ben dan ook reuze benieuwd hoe het zal gaan zodra ik bevallen ben). Maar ik hoop inderdaad dat ik hoopgevend ben voor jou, want mijn operatie was het dubbel en dwars waard! @ Ster, je hebt Steva en mij denk ik een beetje door elkaar gehaald. Ik beval in januari (tenminste dat hoop ik, hihi wil december graag overslaan), maar voor het afspreken hoeven jullie echt geen rekening te houden met mij hoor. Plan maar iets leuks en als ik erbij kan zijn ben ik erbij! Zou het wel heel leuk vinden (maar ook echt wel een beetje spannend!!!). Ik ben trouwens niet zenuwachtig voor de bevalling hoor! Ik zie het wel! Maar misschien dat ik over een paar weken wel anders piep hoor! Verder gaat het inderdaad prima, ik heb echt een superzwangerschap en heb me eigenlijk al in geen tijden zo goed gevoeld. Natuurlijk merk ik nu wel dat ik een lange werkweek heb (bijna heb gehad) en dat ik een beetje vermoeid ben. Maar dat was ik ook weleens als ik niet zwanger was. Over twee weken je operatie al! Spannend hoor! Goed dat je wat series e.d. hebt ingeslagen! Al moet ik zeggen dat het er bij mij nauwelijks van kwam. De eerste periode had ik veel visite en was ik snel moe (kon ik me niet concentreren) en toen ik weer wat meer kon, liep ik meer door het huis te schuifelen dan dat ik ook echt iets las of keek, hihi! Heerlijk trouwens dat je bijna van de lucrin af bent! Weer lekker even jezelf zijn! @ Mineraal, hoe ging het vandaag (met je autoritje)? Kon je het een beetje volhouden? @ Stiertje, hoe was het bij het CB?
Chickie Haha heb jullie namen idd door elkaar gehaald Gelukkig ben je niet bang voor de bevalling. Lijkt me we heel spannend dat moment dat het bijna zover is. Ik begin nu toch wel licht zenuwachtig te worden. Ben ook bang voor de pijn ,maar het meest bang voor de uitslag die ik krijg als ik wakker wordt uit de narcose. Ben zo bang voor slecht nieuws, dat ze iets hebben gevonden wat ze vantevoren niet wisten, of dat ik krijg te horen dat ivf geen kans heeft. Ik weet dat ik positief moet denken, maar begin nu wel gespannen te worden. Had jij dat ook met jou operatie ? Bij mijn vorige kijkoperatie was ik zo zenuwachtig (ik kreeg ook geen kalmeringsmiddel, dat krijg ik nu wel ) Dat ik lag te huilen op de operatie tafel (van de spanning) Fozzy ik krijg een laparascopie. Maar een kleine kans dat het een laparatomie wordt maar waarschijnlijk niet. Onzekerheid en wachten, dat is zo erg ! Ik snap dat je geen (grote) operatie wilt Ik kreeg helaas geen keus, de operatie en lucrin moesten.... Hopelijk help het ook en lukt de ivf. Ik probeer me op het einddoel te focussen en niet op de weg daarnaar toe (maar dat is wel heel moeilijk )
Lieve Ster, ik snap je helemaal! Toch had ik dat gevoel eigenlijk helemaal niet. Natuurlijk vond ik de operatie wel spannend, maar ik was vooral heel erg 'blij' dat ik eindelijk geopereerd werd. Ik had zoveel pijn, dat ik gewoon echt uitkeek naar de operatie. Ben beide keren niet echt heel erg zenuwachtig geweest. Ik denk dat je voor de uitslag niet bang hoeft te zijn hoor! IVF kan vast wel denk ik! Prettig dat je al weet dat je een kalmeringsmiddel krijgt! Dat scheelt misschien een beetje!
ik heb 2 jaar geleden een laparascopie gehad met een galblaas vewijdering, dat was mijn 1e operatie ooit. ik kreeg toen een mix van valium met nog iets wat kalmerend en slaapopwekkend is. ik lag half te slapen toen ik naar de ok ging. toen ik dus voor mij kijkoperatie ging had ik verwacht dit weer te krijgen, echter gaven ze me niks, ook niet toen er ernaar vroeg, vandaar dat ik ook zo zenuwachtig ineens was. deze keer heb ik vantevoren al aangegeven dat ik dat weer wil. haha dus nu voel ik me lekker "high" voordat de operatie begint voel me nog steeds verdrietig om het nieuws dat mijn vriendin nu zwanger is. ik gun het haar zo van harte, maar het is zo hard bij me aangekomen. ik ben er al echt de hele week een beetje down van. mijn man is trouwens nu al 2 1/2 week gestopt met roken door de shampix pillen. nu hij de pillen niet meer slikt is het wel wat zwaader geworden zegt hij, maar hij houdt het wel vol, wat eerst niet lukte. ben super blij daarmee
Ster wat goed van je man dat hij gestopt is! vraagje over IUI, ik heb op dag 16 van mijn cyclus een wijnavondje met vriendinnen. Nu bedenk ik me dat ik misschien wel helemaal niet mag drinken dan! Ik bedoel dag 16 ongeveer in de komende cyclus, als ik mrt IUI start. Rond die dag zal mijn eisprong toch zijn? Wat denken jullie? Anders moet ik alvast op zoek naar een goed excuus om niet te drinken (1 vriendin weet het, de andere 3 niet).
Hoi Lelie, niet mogen is een groot woord. Maar als je op dat moment net de inseminatie hebt gehad zou ik je aanraden om het niet te doen. Het hoeft helemaal geen invloed te hebben (er zijn immers mensen die niet eens weten dat ze zwanger zijn/aan het worden zijn en daar gaat het ook goed). Maar ik zou het zelf persoonlijk niet doen, omdat je toch alle factoren zo gunstig mogelijk wilt laten zijn. Jij hebt een redelijk regelmatige cyclus toch? Misschien kun je opperen om de bob te zijn @ Ster, wat goed van je man zeg! Logisch dat je je nog best rot voelt over de zwangerschap van je vriendin! Heb je nog met haar gesproken?
Ik wil dan ook echt niet drinken na of dag voor inseminatie. Bob zijn gaat helaas niet... maar ik verzin wel wat nu heb ik nog tijd! Ik wil inderdaad zo optimaal mogelijke omstandigheden creëren :-D Mijn cyclus is 28 of 30 dagen. Bij 28 dagen kan ik met temperaturen geen eisprong vinden. Dit heb ik afgelopen keer gehad dus io hoop dat deze en volgende maand goed gaat.
@chickie: ging goed bij CB. De kleine dame is al 4170 gram (geboortegewicht was 3320 gram), dat had ik echt niet verwacht! Volgende keer moet ze de eerste prikjes, brrr!
Fijn dat alles goed was Stiertje! Ze is al flink aangekomen in die paar weken tijd! En ahhh de eerste prikjes lijkt me voor moeders ook even slikken!
Fozzy succes morgen met je gesprek. Hopelijk wordt je wat wijzer Mineraal hoe gaat het met aansterken? Is de pijn al minder? Xxx heb je al stiekem een testje gewaagd?
thanks ster ben best wel bang voor morgen. ik hoop echt dat de kleinere operatie even voldoende is voor ivf. en alsof dat al nier wat is. voelt gewoon anders dat je bijvoorbeeld na je eerste kindje zo een ingrijpende operatie doet. dan heb je al wat je wilt. Maar jij hebt t ook bij je darm he. hebben ze bij jou niks daarover gezegd qua complicaties? stiertje wat groeit je kindje goed spannend die eerste prikjes lijkt me idd ff slikken. Lelie jouw IUI tijden komen er ook bijna aan. kijk je er tegen op of denk je juist eindelijk actie in de tent?
Dat is wel zo wat je zegt Fozzy en snap ook helemaal dat je het zegt hoor. Maar je moet niet vergeten dat het ook niet niks is om een grote operatie te krijgen als je ook nog eens een kleintje hebt waar je voor moet/wilt zorgen. Aan de andere kant zou het heel mooi zijn als een kleinere operatie voldoende is om een (succesvolle) IVF poging te kunnen starten. Je startsituatie moet zo ideaal mogelijk zijn en dat is het nu niet. Ik ben ook benieuwd wat de artsen zeggen. Spannend hoor voor je! Houd je taai morgen!!!
Het enige wat daarover gezegd is, dat hij mijn darmen gaat losmaken want die zitten aan de baarmoeder geplakt. En er is een andere arts aanwezig voor het geval daar problemen voordoen ..(?) Ik denk zelf dat de kans aanwezig is dat er een stukje darm uitgaat / moet. Waarom anders die arts als back up... Ik heb wel gevraagd of er een kans is op stoma of dat het buikoperatie gaat worden, en hij zei alleen ; dat is niet de insteek. Dus ik ga niet uit van stoma of buikoperatie of stuk darm weg, maar weet wel dat de kans erin zit dat dat misschien wel zo is
Million Women March for Endometriosis 2014 Do 13 maart 2014 in amsterdam Hoe leuk zou het zijn om hier als groep heen te gaan
Fozzy heel veel succes vandaag! Ben benieuwd hoe het gaat, wat ze zeggen. Wat betreft mijn IUI, ik ben al aan het aftellen. Wel met afstand, ik heb niet het gevoel of idee dat ik snel zwanger word. Waarom weet ik niet. Misschien zelfbescherming? Of zou het niet voor mij weggelegd zijn, moeder worden? Wacht maar af...