Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @ster: dat had ik ook hoor met dat koffertje. Hopelijk slaap je een beetje vannacht! Staat in je onderschrift je weblog lezen?maar ik kan daar iet op klikken verder, klopt dat?
    Goed om te lezen dat bij PNO het vergoed wordt, ik ken die evrzekering helemaal niet. Kun je zo overstappen, is het niet zo dat je ze je ook mogen weigeren? Dat heb ik altijd begrepen, ik durf daarom niet over te stappen.

@chickie: mooie foto's hoor, leuke verassing hoewel je al wel iets wist.

@lelie: ik lag ook op 11 oost. gyn en chirurgie door elkaar.
    Ik zou haar meenemen voor een pasafspraak anders en als je foto's mag maken er een maken (wij hebben het een keer stiekem gedaan) Neem je nog meer mensen mee?

bevallen:
    stiertje

zwanger (uitgerekende datum)
    chickie 20 jan 2014
    steva april 2014
    cindii 8 juli 2014
    xxxx 23 juli 2014
    boboke 25 juli 2014

operatie
    ster 21 nov
    witroosje 2 dec en eind jan-begin feb
    fozzy ergens in dec

bezig met ivf
    mauii 20 nov helaas negatief getest,op naar de volgende poging

binnenkort ivf
    ster januari
    pien januari
    fozzy maart
    mineraal maart

binnenkort iui
    lelie 23 november

2. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ster: heb er al een uit haha (ben een snelle lezer) dus die komt snel weer jouw kant op. ook even via deze weg heel veel succes morgen en een dikke knuffel. hoop echt dat alles goed zal gaan. ik denk iig aan je.

Bobo: hoe voel je je nu? al kwaaltjes?

Xxx: hoe is t met jou nu? voel je je ok?

Lelie: jurken kijken is leuk heb t laatst gedaan met mijn beste vriendin maar uiteindelijk zijn we 3x geweest haha. maar blijft bijzonder hoor.

Mineraal: goed dat je weer beetje bij beetje opknapt.

witroosje: 2dec is al bijna. spannend hoor duimen dat alles voorspoedig verloopt. Krijg je dan de uitslag van de semenanalyse?

Steva: hoe is het met jou? voel je al veel van die knapperd in je buik?

Chickie: wow praten over de bevalling het gaat snel nu he. lijkt me onwerkelijk om straks je kindje in je armen te hebben.

Cindii: jij hebt ook bijna je eerste echo he. spannend hopelijk voel jij je ook oke.

Mauii: knuffel knuffel knuffel

Pien: hoe is t met je buikpijn? weet je zeker dat t geen heliconacter is? heb zelf ook jarenlang maagpijn gehad bleek dat te zijn nl.

hoop dat ik niemand vergeten ben. Zoja vergeef me die achterlijke lucrin zorgt nl al voor vergeetachtigheid.

ego: had gisteren gebeld of er al meer over mijn operatie bekend was. zegt de receptioniste ik zie daar niks van staan hoor weet niet waar je het over hebt. zie alleen een afspraak bij de ivf arts. ik dacht dus wtf hoe kan dat nu weer. vervolgens weer zo'n antwoord ik ga het uitzoeken en bel je terug. uiteraard word ik niet gebeld. m'n man vandaag weer gebeld en weer die verbaasde reactie we weten van niks hoor maar ik vraag t de dokter wel en bel terug. eind van de dag ben ik gebeld door een geïrriteerde vrouw ja de dokter is nog druk bezig met het plannen en je moet maar gewoon wachten. en nu denk ik ben ik dan zo'n zeurpiet? is het zo aso om na een week te bellen of ze al meer weten? er resteert me overigens niets dan wachten maar denk ook bij mezelf hallo kheb ook gewoon werk en afspraken mag toch best weten wanneer ik geopereerd wordt zodat ik m'n werkzaamheden over kan dragen ben zzp dus als ik niet werk heb ik geen centjes. sorry even m'n gal gespuwd.

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Boboke, geeft niet hoor! Wij dachten zelf ook 19 januari, maar volgens de metingen (de eerste termijnecho, dan kijken ze naar millimeters) zou ze van 20 januari zijn. Alhoewel ze daarna steeds voor liep in groei, ach we zien het wel, haha!

Het gaat zeker hard meiden, vanavond naar borstvoedingsbijeenkomst geweest, heel interessant hoor!

@ Lelie, je moet inderdaad nog wel vaker terug voor een jurk, en misschien wil je zelfs nog wel in een andere winkel passen. Dus ik zou dan ook lekker de volgende keer je getuige nog eens vragen. Wel jammer dat ze nu niet kan, want het is zo'n leuk moment!

@ Fozzy, mag ik vragen wat dat is heliconacter?
    Je wordt weer lekker behandeld in het ziekenhuis? Irritant zeg! Tuurlijk wil je weten waar je aan toe bent! Maar vervelend dat je er zelf steeds zo achteraan moet!

@ Ster, ik hoop dat je vannacht nog even lekker slaapt in je eigen bedje in de armen van je mannetje! Trusten!!!! En veel kracht voor morgen!!!

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fozzy: bedoel je de Helicobacter pylori? Die is net onderzocht en dat is het niet... Ik zal weer naar de huisarts moeten om te horen hoe verder. Op zich is het met de medicatie wel goed te doen, maar ja.
    Goh wat een nare mensen toch daar in dat ziekenhuis! Vind het echt vervelend voor je dat je zo slecht behandeld wordt. Hoe moeilijk kan het nou zijn om iemand even netjes terug te bellen?

Chick: ja het komt steeds dichterbij. Nog 1,5 maand en dan is het zo ver :). Spannend hoor!

Ster: als je dit nog leest: heel veel succes vandaag, het komt goed meis!!

5. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Fozzy: Gaat goed hoor! Ik ben erg bang en probeer maar zo min mogelijk eraan te denken zover dat gaat haha. Volgende week vrijdag de eerste echo, hartje luisteren. Ik ben dan 6 weken en 2 dagen ik vroeg gister nog aan de ivf vpk of dat niet te vroeg is maar zij zegt van niet. Ik vraag het me af als ik het van andere hoor en op internet lees. Ik probeer mezelf daarom ook voor te houden hoor ik nog geen hartje dan moet ik niet van streek zijn want dan kan het later ook best nog zo zijn, maar leuk is anders natuurlijk. De eerste twee wachtweken zijn vreselijk, maar dit is ook erg. Je hebt nu eindelijk wat je zo graag wilt en bent dan ook zo bang om het kwijt te raken de dagen kruipen voorbij. Ik ben blij als ik de 13 weken gepasseerd ben. Hoe voel jij je? Hoe zijn de bijwerkingen? Echt leuk wordt je in dit ziekenhuis ook niet behandeld he? Ik snap goed dat je wilt weten waar je aan toe bent, ik heb toen ook vaak gebeld omdat ik een datum wilde weten en daar werden ze ook pissig om. Ik denk dat sommige mensen zich slecht in patiënten kunnen verplaatsen niks van aantrekken meis!

Boboke: Hoe voel jij je? Vind je het spannend?? Heb je al last van kwaaltjes ofiets? Wanneer heb jij je eerste echo?

Mineraal: Hoe gaat het met jou nu meid? Hoe gaat het herstel?

Pien: Hoe gaat het met jou en de gezondheid? Hoe gaat het met je man? Gaat het afbouwen nog goed?

Cindii: Hoe gaat het met jou? Al kwaaltjes?? Ik ging ook even kijken bij echobaby jammer dat het zover weg is :( Ik wil ook dat pakket wat jij hebt van 300 euro dan krijg je lekker veel echo's dat is fijn!! Ik ga even googlen of ze ook hier niet in de omgeving zoiets hebben met van die grote pakketten.

Stiertje: Hoe gaat het met jou en je kleine meisje?

Chickie: Tijd lijkt bij jou wel voorbij te vliegen voor mijn gevoel haha. Hoe ervaarde jij de eerste drie maanden?

Lelie: Balen dat ze niet mee kan zeg! Ik heb geen ervaring erin maar zoals de andere meiden zeggen ga je wel vaker dan 1 keer dus anders vragen of ze een volgende keer kan. Ik snap wel dat je baalt hoor zou ik ook wel doen het heeft twee kanten. Ene kant snap je haar heel goed maar aan de andere kant vind je het ook super jammer en had je graag gewild dat ze mee had gegaan. Ik zou sowieso nooit alleen gaan is toch iets bijzonders wat je denk ik wel wil delen met iemand die speciaal is voor jou.

6. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Xxxxx, ik heb niet heel veel last van me kwaaltjes.. Misselijkheid af en toe nog.. Borsten wel gevoelig.. En moe.... Dat is het ergste de moeheid! Ja bij echobaby in Lommel krijg je echt een leuk pakket voor 300 euro.. Is 4 tot 7 echo's met een maximum van 2 uur op film.. En dan krijg je van elke keer ook foto's mee en een cd-rom met alle foto's.. En bij haar kan je ook nog is vanaf 13 weken zwangerschap een geslachts echo laten maken.. En als ze niet helemaal zeker is geeft ze dat ook aan.... Maar meestal kan ze het heel goed zien... Dus ik zit 3/4 januari daar voor een geslachtsecho haha..

7. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Mijn moeder, zusje en schoonmoeder gaan ook mee. Dan vraag ik mijn vriendin wel voor een andere keer.

8. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    oeps bedoelde idd helicobacter pylori. typ met m'n tel.
    maar dat is t dus niet?! heb je een ureumtest gehad dat is nl de beste manier om m te detecteren.
    @ chick het is een bacterie in je maag die voor maagzweren kan zorgen. helaas had ik dit in 2011 maar na een afschuwelijke antibiotica kuur en jaar lang maagtabletten is ie toch echt weg :)

Xxx dus het gaat best oke. kan me heel goed voorstellen dat je bang bent zou ik ook zijn. bij de 13 weken ga je weer rustig ademen.
    probeer idd gewoon je ding te doen v je het weet ben je daar :)
    spannend he die eerste echo en misschien hoor je het hartje al wel. zo niet kan je denk wel vrij snel nog een echo maken toch?

Sissie hoe is het nu met jou?
    heb jij ook die irritatie in bronovo meegemaakt?
    heb je nog tips v bij dr nienhuys?
    en wanneer was je neuro afspraak?

ster ik denk aan je, wij allemaal!

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @PNO: ik zit ook bij PNO. Zij hebben geen selectieprocedure, ook niet voor de aanvullende verzekeringen. Dus ze zullen je niet weigeren. Mocht je in aanmerking willen komen voor een 4e vergoede poging, dan zal er wel een arts een motivatie moeten geven dat deze 4e poging volgens hem/haar wel zinvol is.
    Ik ben zelf overgestapt naar PNO omdat zij bij alle aanvullende verzekeringen (dus ook de goedkoopste) max. 200% van het NL tarief vergoeden als je voor behandeling naar het buitenland (dus ook DD) gaat. Heb alles (minus het eigen risico) vergoed gekregen.

10. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Cindii: Ik wil dat ookkk! hahaha. Ik heb gegoogeld maar ik kan hier nergens in de buurt zo n pakket vinden. Ik ga eens met mijn vriend praten of hij elke keer naar Limburg wil want het ligt toch in Limburg of in Belgie? Is natuurlijk ook weer ver rijden en kost ook een hoop geld maja dit is wel heel bijzonder natuurlijk :D Heb jij nu al zo n pakket gekocht? Of wacht je tot je 3 maanden bent? Ik durf niks te kopen of te doen voor de 3 maanden :$

Lelie: Ohh dat is toch super dan dat zij meegaan. Heb je er zin in? Weet je al een beetje wat je wilt? Wanneer is de afspraak?

11. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Xxxx het ligt in Lommel België net over de grens bij Valkenswaard ik heb zown pakket nog niet.. Vandaag betaal ik gewoon voor de echo.. En als ik in januari terug ga neem ik zown pakket af..

12. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Oh je hebt vandaag je eerste echo! Spannendd!!! Hoeveel weken ben je nu 7 ? Laat je weten hoe het was en als je een foto kan plaatsen wil je die dan sturen :D

13. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Ja heb vandaag me eerste echo... Ben vandaag 7+2 ik laat wel weten hoe het was.. Zal wel vanavond pas laat zijn heb pas om half 8 de echo... Pff de tijd kruipt!!

14. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Spannend zeg! Maar ook onwijs leuk! Ik kan niet wachten tot het volgende week vrijdag is en ik kan haha. Ik denk dat als je eenmaal het hartje hebt horen kloppen al een deel spanning weg valt nog niet alles maar wel een deel.. Veel plezier vanavond meid!! Ben super benieuwd!!!

15. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mineraal ik lees in t lijstje dat je in maart weer met ivf gaat beginnen. Zou je hier nog even willen vertellen hoe je operatie is gegaan en wat de uitslag was en vervolgbehandeling? Tast nog een beetje in t duister en ben toch wel heel benieuwd hoe t allemaal met je gegaan is en gaat.

Ster hoe is t vandaag gegaan? Laat je maar lekker verwennen en goed uitrusten. Knuffel

Fozzy jeetje patientvriendelijkheid kennen ze daar geloof ik niet! Je hebt groot gelijk dat je ruim van tevoren wilt weten hoe of wat, je hebt zelf inderdaad dan nog genoeg te regelen.
    Hier gaat alles volgens mij wel goed. Kwaaltjes heb ik niet echt. Wel 2 ochtenden kort braakneigingen gehad, maar dat was snel weer over. Voor de rest af en toe wat steekjes in mn baarmoeder en borsten, maar echt minimaal.

Pien echt vervelend dat je je nu al zo lang niet lekker voelt :(. Hopelijk komt er snel een oplossing voor je klachten.

xxx het kan inderdaad net te vroeg zijn voor een hartje, maar wie weet is t er al wel. Anders inderdaad geen zorgen maken en na een week nog een keer kijken.
    Mijn eerste echo is 4 dec, dan ben ik 6+5. Vorige keer met 7 weken een hartje dus ik hoop nu ook.
    Vwb het echopakket in Lommel, ga ik waarschijnlijk ook doen. Even de eerste echo afwachten. Wij wonen in Valkenswaard dus Lommel is voor ons 10 min rijden :D.

Cindii succes en veel plezier zo bij je echo!

Sissie ik ben ook wel benieuwd hoe t nu ondertussen met je gaat.

Super leuk dat er vandaag hier weer zoveel geschreven is :D.

16. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Dankje bobo.. Het kriebelt al flink in me buik haha.. We zijn nu onderweg.. Nog een klein uurtje en dan ben ik hopelijk uit me onzekerheid...

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lelie, leuk dat je deze mensen er sowieso bij hebt! Het is echt een bijzonder moment hoor!

@ Fozzy, thanks voor de uitleg! Wat een nare bacterie zeg! Heb je het ziekenhuis nog te pakken gekregen vandaag?

@ Cindii, wat heerlijk dat alles goed was!!! Jullie kleintje!

@ Boboke, fijn dat de kwaaltjes meevallen! Ik hoop dat jullie net zo'n zwangerschap als mij hebben!

@ XxxX, ik zou er niet te veel op rekenen dat je het hartje hoort hoor. Dat is eigenlijk nog niet mogelijk (daar is het nog niet krachtig genoeg voor). Zien is iets anders, zo bijzonder het eerste knipperlichtje!
    Ik heb eigenlijk (gek genoeg) helemaal niet veel twijfels of onzekerheden gehad de eerste weken (daarna ook niet gelukkig). Was zo blij dat ik sowieso al zwanger was, dat ik het gevoel had dat ik de hele wereld aan kon. Misschien was het ook wel een beetje struisvogelpolitiek of gewoon naïviteit.
    Op naar volgende week vrijdag meis!!!

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Cindii: kennelijk weet chickie meer, maar je hebt een goede echo gehad? Wat fijn zeg!

Bobo en xxx: lijkt me zo spannend zo'n eerste echo! Ik hoop zo voor jullie dat het dan goed zit en lekker zo mag blijven voor 9 maanden lang :)

Ik wilde vandaag naar de dokter, maar ik was te laat met bellen. Dus dat wordt volgende week. Ff kijken wat hij zegt hoe ik nu verder moet met die maagklachten.

En Ster: hoe is je operatie gegaan? Ben je al weer een beetje bijgekomen? Weet je wat ze gedaan hebben?

19. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Hoi dames,

Ja chickie weet idd wat meer door whatsapp! Ik heb inderdaad een goede echo gehad! Het was kei fijn hoe je daar behandelt werd al meteen heel vertrouwelijk.. En toen ze het ukkie zag.. En het hartje volop zag bonken schreeuwde ze hetnletterlijk uit zo van HET HARTJE KLOPTTTTTTT hahaha daarna bood ze haar excuus aan voor der anthousiaste reactie maar dat vond ik natuurlijk niet erg! Liever zown reactie dan weet ik dat het goed zit dan een reactie van sorry het gaat mis... Of een serieuze reactie van oke ik zie dat het hartje klopt! Het was echt heel fijn bij haar en ga ook zeker met de volgende echo's terug ;)

En chick wat jij zegt dat je het hartje nog noet hoort zo vroeg klopt ook wel.. Maar je zou het hartje wel al met 5+5 moeten zien kloppen is mij gister verteld zie je het hartje niet is de kans heel groot dat het mis is.. Maar hier in Nederland stellen ze je gerust terwijl ze weten dat het mis is.. Of ze zijn gewoon noet goed geschoold!

20. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Pien, ik hoop dat ze snel met een oplossing komen voor je maagklachten meid!

Deel Deze Pagina