Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Spuiten ging vanmorgen goed, buik even tegen de koude muur, knijpen en spuiten maar!
    fm ging ook goed, links en rechts 13 mm doorsnee. Zondag weer terug. Ben benieuwd... Moet dan niet vergeten te vragen hoe de bloeduitslagen waren.

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lelie, wel fijn dat het op deze manier al wat beter ging. Maar ik zie je wel staan hoor tegen die muur, hihi! Wat je er allemaal niet voor over moet hebben he, haha!

@ Boboke, hoe is het met je meis????

@ Fozzy, ik kan me voorstellen dat die mededeling over die dubbele katheter toch aardig rauw op je dak viel! Het zal best nog even pittig zijn allemaal! En wat komt het nu dichtbij he!

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fozzy jeetje dat wordt voor jou dan ook een flinke operatie! Gaat dat wel laparoscopisch of wordt t echt opengelegd? Kan me wel voorstellen dat je daarvan schrikt als je hier nog niks van wist.

Lelie dat is mooi 2 eitjes en dan ook nog gelijke afmetingen, is toch een dubbele kans ;).

XXX hoe was je echo???

Chickie t gaat redelijk, beetje met ups en downs. Maak me vooral zorgen of ik ooit een voldragen zwangerschap mag meemaken :(

Ik heb dus DD de vraag gesteld of er aanvullend onderzoek nodig is nav mijn miskramen ivm eventuele immunologische problemen. Hierop heeft de arts mij uitgenodigd voor een gesprek op 11 dec. Gelukkig wordt het daar in ieder geval serieus genomen en hopelijk gaan ze ook daadwerkelijk onderzoeken uitvoeren.
    Vanavond een (prive)echo gehad en het is duidelijk dat het al heel vroeg is misgegaan. Net voor we naar de echo gingen ook t eerste bloed gespot dus nu afwachten wanneer t doorzet :(

4. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Boboke, het klopte dus helemaal hè je gevoel!
    Wat fijn dat je over 1,5 wk al in DD terecht kan. Het lijkt mij ook wel fijn als er wat onderzoeken gedaan worden. Dan kunnen er misschien dingen uitgesloten worden en wordt het vervolg hopelijk wat positiever!

Mmmm dus t eerste bloed was er... moeilijk hoor! Dikke knuffel! Tis zo oneerlijk allemaal!

5. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    bobo de operatie is laparoscopisch.
    maar het is idd een hoop wat er gaat gebeuren maar dat maakt de weg vrij naar ivf dus we gaan er voor.

ik heb nog een tip/advies voor je wat je evt zou kunnen vragen in DD
    mijn zus heeft 5 miskramen gehad alvorens ze haar eerste kindje kreeg.
    ook zij had endometriose (graad 2/3) maar ze zeiden dat de miskramen onverklaarbaar waren. uiteindeljk is zij de gehele zwangerschap behandeld met heparine (anti stollingsmiddel v bloed) en dat werd dus een voldragen zwangerschap. uit haar bloedwaardes kwam overigens niet het resultaat dat ze dat medicijn nodig had dus ze hebben er bij haar mee geëxperimenteerd maar nu wel twee gezonde zoontjes.
    maar misschien kan je er naar informeren.
    hoop dat je niet teveel pijn hebt komende dagen.

fijn weekend meisjes

6. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Boboke: Fijn dat DD zo meewerkt met alles. Dat doet je dan echt goed he. In NL zijn ze vaak toch wat moeilijker met dingen. Hoe vroeg is het al misgegaan :( echt klote! Had het je zo gegund. Ik vind het heel moeilijk om hier over mijn zwangerschap te schrijven wil je niet te veel confronteren of kwetsen, maar omdat je het vraagt wil ik wel antwoord geven op je vraag lieve boboke. Hebben gister de echo gehad en het hartje klopt. Alles zag er heel goed uit, het was op de juiste hoogte in de baarmoeder ingenesteld en alles had ook de juiste grote etc. Dit was erg goed zeiden ze omdat dit al betekent dat ik 90 % kans heb dat alles gewoon goed blijft gaan. Ze kunnen blijkbaar nu al veel dingen zien wat al op een bepaalde manier hoort wist ik ook niet. Vond het wel ontzettend fijn om te horen 90 % omdat ik zo ontzettend onzeker en bang ben erover dan stelt me dat toch gerust. Ik heb zitten huilen tijdens de echo zo emotioneel en wat een ontlading. We hebben het kloppende hartje gefilmd. Ik hoop zo dat jij binnenkort ook gewoon weer zwanger bent en blijft!

7. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fozzy gelukkig kan de operatie wel laparoscopisch, scheelt toch een hoop qua herstel. En dank je wel voor de tip. Ik had er hier op zp ook al vaker over gelezen, dus vandaar dat ik ook heel blij ben dat DD het serieus neemt en we het over de verschillende mogelijkheden kunnen hebben.

xxx super meis dat je een mooi kloppend hartje gezien hebt en dat ze je gerust hebben kunnen stellen. Nu niet meer zo'n zorgen maken!
    Het is waarschijnlijk al bijna direct na de innesteling fout gegaan helaas. Waarschijnlijk is alles tegengehouden door de progynova en utro.
    Ik zou liegen als ik zeg dat het me geen pijn doet om te zien dat het bij alle anderen wel goed gaat, maar jullie hebben allemaal ook zoveel ervoor gedaan en zoveel afgezien, dat ik het jullie ook heel erg gun. Ik hoop alleen dat ik ook een keer mag horen bij diegenen waarbij het goed gaat...
    En blijf gerust schrijven, als ik er even doorheen zit, trek ik me gewoon even terug van zp tot ik het weer aankan.

8. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    @boboke, wat fijn dat je in dd serieus genomen wordt, en wat fijn dat je er al zo snel terecht kan! echt super! ik duim voor een duitse tweeling! :)
    ik snap het wel hoor dat het moeilijk is om het bij andere goed te zien gaan..... ik werk in een drogist en zie regelmatig zwangere vrouwen, kinderwagens en zwangerschapstesten voorbij komen! is niet leuk want je wordt er de hele dag mee geconfronteerd! :(
    als je erover wilt praten dan kun je altijd hier terecht

@xxxx wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!!!! jeuj!!!! nu niet meer druk maken he! heb je ook een echofoto en zo?

@lelie, fijn dat het spuiten goed gaat nu! op naar die 19cm zondag! succes meis!

@fozzy, wat een flinke operatie krijg je zeg! er komt zo wel in een keer een heleboel op je af he! gelukkig is het al bijna! tijd is zo om! (bij mij althans wel! :) )

@all, nog 2 nachtjes! ohhhh begin nu wel zenuwachtig te worden, probeer me maar zoveel mogelijk af te leiden! hihi
    nu maar hopen dat ze niet al te veel vinden bij mij.....
    voor de fb loze ik moet me om 7 uur al melden dus waarschijnlijk ben ik als eerste aan de beurt en mag ik dezelfde dag nog naar huis!

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hoi meiden

vorige week donderdag was mijn operatie. Ik was super zenuwachtig en heel erg bang voor slecht nieuws.
    Ik moest me om 9 uur melden op de afdeling, en om 9:20 was ik op mijn kamertje en mocht ik het mooie blauwe schort aantrekken
    De verpleegkundige zei dat mijn operatie gepland was om 10:30 en ik om 10:20 werd opgehaald. Ik kreeg een paracetmol en een dormicum.
    5 minuten later staan ze ineens in mijn kamer dat ik al mee mocht.
    Daar schrok ik heel erg van, want de dormicum werkte nog niet en ik had verwacht nog een uur te kunnen relaxen.
    Van de spanning moest ik ineens huilen .

Van daarna weet ik weinig meer. Ik weet nog dat ik in de operatie kamer van bed moest verwisselen en dat ik dr schoot binnen zag komen.
    Het moment van de narcose of van dat ze een infuus in mijn hand deden weet ik niks meer van.

Toen ik wakker werd op de uitslaap kamer dacht ik nog: ze zullen me zo wel komen halen voor de operatie, maar toen was het dus al gebeurd haha

Ik heb de eerste paar dagen echt heel veel pijn gehad. En ik ben heel misselijk geweest. Het viel me allemaal best zwaar.
    Toen ik Jeffrey zeg moest ik meteen huilen.
    Het viel allemaal erg tegen.

op zaterdag mocht ik naar huis. Ik was blij dat ik thuis was , want ik vond het erg druk in het ziekenhuis. Bezoek uren waren van 11-1 en van 3-9. Dus bijna de hele dag was het druk op de kamer.
    Niet fijn als je zo misselijk bent.
    De eerste paar dagen heb ik ook slecht geslapen, elk uur helemaal zwetend wakker worden.

Vanaf dinsdag (dag 6) gaat het eigenlijk ineens stukken beter.
    Ik slaap beter, ben niet meer misselijk, voel me niet meer zo beroerd.
    Ik heb wel de hele dag buikpijn, met vlagen rugpijn, regelmatig hoofdpijn, verlies wat bloed (vaginaal en tijdens ontlasting)
    Maar eigenlijk gaat het best goed nu.

Ik slik 4 x per dag paracetamol 1000 mg samen met 2x per dag 500 mg naproxen en 1x per dag een maagbeschermer
    vanaf morgen hoef ik de naproxen en de maagbeschermer niet meer te slikken.

Jeffrey heeft een week vrij genomen om voor me te zorgen, vanaf donderdag is hij weer aan het werk dus zit nu de hele dag alleen.
    Gelukkig heb ik tot nu toe nog elke dag bezoek gehad.
    Das echt fijn, dat breekt de dag en beetje, en het is fijn als er mensen aan je denken.
    Van 3 personen heb ik helemaal niks gehoord. Ze hebben me geen succes gewenst met de operatie, geen kaartje gestuurd, geen whatss app, niks. Met hun ben ik nu echt helemaal klaar.
    Ik vind dat echt onbegrijpelijk.
    Maar de rest van mijn vrienden / familie zijn echt lief voor me.

Wat ze hebben gedaan met de operatie:
    de rechter eileider is verwijderd (lekte vocht)
    de blinde darm is verwijderd (zaten ontstekingen op)
    meerdere cystes zijn verwijderd
    endometriose is zoveel mogelijk verwijderd, er zaten grote harde stukken in, volgens de arts heb ik het al mijn hele leven.
    de endo wat is achtergevbleven heeft hij een soort van gel laagje omheen gedaan zodat de kans van uitbreiding zo min mogelijk is.
    de endeldarm is losgemaakt, deze zat vastgeplakt aan de baarmoeder.
    de eierstok was vergroot en daar zaten cystes op, deze heeft hij weer in orde gemaakt.

hij zei dat hij het niet beter schoon had kunnen maken dan dit, en dat hij schoon genoeg is voor ivf.
    Om me goed te laten herstellen moet ik WEER een maand langer aan de lucrin. (6 maanden )

15 jan heb ik weer een afspraak met dr schoot.
    tot die tijd mag ik niet werken.
    en de eerste 4 weken niet zwaar tillen, stofzuigen, autorijden, e.d.

Hopelijk krijgen we 15 jan het startsein voor ivf.

Ik ben heeeel erg blij dat de operatie erop zit.
    Het was best pittig, en het is me best tegengevallen.
    Maar nu moet ik positief zijn en kan ik hopelijk gaan aftellen naar de ivf

10. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #1950 ster80, 30 nov 2013
    Laatst bewerkt: 30 nov 2013
    bobo ik vind dat je echt sterk bent. Ik vind het zo rot van je. Ik hoop dat ze in dd iets kunnen vinden over waarom je al 2 keer een miskraam hebt gehad.
    Hopelijk zet de miskraam snel door zodat je verder kunt. Lijkt me echt heel naar dat je daar nu ook op moet gaan zitten wachten.
    Dikken knuffel voor jou, ik had het je zo gegund.

fozzy Jou staat ook een grote operatie te wacht. Ik weet dat je het eng vind en ertegen op ziet. Ik had dat ook heel erg.
    Maar ik ben nu blij dat het klaar is en ik me kan voorbereiden op weer een nieuwe stap.
    ik hoop dat jij het ook zo kan zien. De operatie is weer een stap in de goede richting.
    Ze kunnen maar beter zoveel mogelijk ineens doen want dan ben je ervan af. Het kan maar gebeurd zijn. Het komt allemaal goed meid.

witroosje voor jou komt het nu echt dichtbij. Nog 2 nachtjes slapen. Ben je erg zenuwachtig ?

xxx wat heerlijk dat bij jou alles goed zit. Lijkt me zo byzonder om een kloppend hartje te horen.
    Ik hoop dat je nu wat minder onzeker bent en je er echt van kan gaan genieten.

Mineraal ben je eigenlijk alweer aan het werk of nog niet?
    Jou herstel is echt goed gegaan he
    wanneer mag jou dubbel j catheter eruit ?

lelie voor jou spannende tijden. Morgen weer een echo.
    Gaat het spuiten nu wat beter ? wat erg dat dat zoveel pijn moet doen. Alsof we er al niet genoeg voor moeten doen.

chickie en steva hoe gaat het met jullie ? Ik lees graag jullie verhalen of hoe goed het allemaal gaat. Dat geeft me een beetje hoop. hahaha

pien hoe gaat het meid ? bij jou ligt alles een beetje stil nu he. Dat het maar snel januari is en dat je mag beginnen met de ivf

musical fan, hallo :) welkom

stiertje en cindii hoe gaat het met jullie ?

excuus als ik nog iemand vergeten ben

11. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    bevallen:
    stiertje

musical fan

zwanger (uitgerekende datum)
    chickie 20 jan 2014
    steva april 2014
    cindii 8 juli 2014
    xxxx 23 juli 2014

operatie
    witroosje 2 dec en eind jan-begin feb
    fozzy 18 dec

binnenkort ivf

boboke januari in dusseldorf (ivf2)
    ster hopelijk 15 januari startsein (ivf 1)
    pien januari (ivf 2)
    fozzy maart (ivf 1)
    mineraal maart (ivf 2)

mauii (?) (ivf 5)

bezig met iui
    lelie , test datum ongeveer 20 dec

12. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    tip van dr schoot voor de zwangere dames onder ons:
    geef zo lang mogelijk borstvoeding, tijdens zwangerschap en borstvoedingsperiode blijft de endo stabiel.

13. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Hoi meiden,

Ik zou graag mee willen praten!!

Ik heb al 4 IUI behandelingen gehad en ben nu bezig met nummer 5. Afgelopen donderdag had ik een follikelmeting, dit keer van een andere arts. Deze heeft een vermoede dat ik Endometriose heb. Hij heeft een inwedig-onderzoek gedaan en voelde verschillende hobbels. Nu heb ik 20 december een gesprek over hoe nu verder. Ik maak deze 5de IUI nog af!
    Waarschijnlijk komt er een kijkoperatie en ga daarna starten met IVF.

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n kijkoperatie gaat en hoelang je in het ziekenhuis moet blijven?

14. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    hoi schattig, welkom op dit forum! dus bij jou hebben ze endo gevonden? hebben ze daar bij jou al bloed op laten prikken?
    hoe zo`n kijkoperatie gaat kan ik je pas na maandag vertellen dan heb ik die van mij.
    de meeste meiden hier hebben die wel al gehad en kunnen het misschien beter uitleggen als ik.
    heb je zo verder klachten die overeenkomen met endoklachten? zoals erge buikpijn tijdens de menstruatie?
    sterkte iig en succes met je 5de iui

15. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Witroosje helaas inderdaad heel herkenbaar overal zwangeren en baby's. Zie er nu ook heel erg tegenop om te gaan werken, omdat mijn directe collega 15 weken zwanger is van de derde. Daarnaast werk ik in een ziekenhuis waar ik dus ook regelmatig de vraag van patiënten krijg of ik al kinderen heb of dat ik ze nog wil.
    Alvast heel veel succes voor maandag en hopelijk valt t allemaal mee. Fijn dat je in ieder geval dezelfde dag nog naar huis mag.

Lelie succes morgen weer met je fm. Hopelijk kan de iui dan ingepland worden.

Ster leuk om zo je verslag van je operatie en herstel te lezen. Voordeel dat ze je zo snel kwamen halen was natuurlijk wel dat je geen tijd had om zenuwachtig te zijn ;). Ze hebben behoorlijk wat gerommeld daarbinnen. Knap dat het allemaal laparoscopisch kan. Nu op weg naar ivf :). Komende tijd lekker rustig aan doen en je lekker laten verwennen. Vwb vrienden die niks van zich laten horen, in moeilijke tijden leer je je echte vrienden kennen! Dikke knuffel van mij meis!

Schattig welkom hier. Ik heb vorig jaar een kijkoperatie (laparoscopie) gehad. Deze was dan niet alleen diagnostisch, maar in principe blijft het gelijk. Je krijgt bij de operatie 3 of 4 kleine sneetjes in je buik (1 in of bij je navel en de rest bij je bikinilijn), hierdoor blazen ze je buik op waardoor ze je organen beter kunnen bekijken met de camera. Hoogstwaarschijnlijk spuiten ze dan ook gelijk je eileiders door om te kijken of ze doorgankelijk zijn (tubatesten). De rest is natuurlijk afhankelijk wat ze zien tijdens de operatie. Over het algemeen is het een dagopname, dus 's ochtens ok en 's middags al weer naar huis.
    Bij mij zat er een cyste van 10 cm vast aan mijn linker eierstok, waardoor ze hier een stuk van hebben verwijdert en ook de eileider was aan de linker kant verkleefd door de endo. Gelukkig was er verder geen endo bij mij.
    Hopelijk heeft deze info je al wat geholpen en anders gewoon vragen. We helpen graag daar waar we kunnen :).
    Succes met iui en hopelijk blijft alles je bespaart en wordt je van deze poging zwanger!

Ego. Hier is het bloeden nu toch wel aan t doorzetten. Het valt nog mee, maar ik durf nu echt nergens meer heen. Ben zo bang voor een herhaling van afgelopen zomer :(

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @ster: ik doe m'n best met de borstvoeding, al 8 weken lang! :DBehalve dat het goed is tegen endo en afweerstoffen bevat zodat een kind minder snel allergieën ontwikkelt, is het ook gewoon fijn om te doen.
    Ben net begonnen met kolven om een diepvriesvoorraadje aan te leggen, zodat ik ook weer eens een keertje zonder kind weg kan.
    Verder gaat het goed hier. Ben alweer aardig hersteld van de keizersnee. Meiske groeit goed op mijn melk. Ze heeft een aangeboren nierafwijking, waarvoor ze afgelopen week enkele onderzoeken heeft gehad. Komende week horen we de uitslagen.
    @schattig: welkom hier! Bij mijn laparoscopie hebben ze een cyste weggehaald bij de eierstok. Verder was het ook om te inventariseren hoe erg de endo was (bleek redelijk ernstig). Ik was 's ochtends als eerste ingepland, daarom moest ik de nacht daarvoor in het ziekenhuis doorbrengen. Op de dag van de operatie mocht ik weer naar huis. Ik ben geloof ik anderhalve week thuis geweest van het werk. Ik had 4 'kijkgaatjes' in m'n buik.
    Na de kijkoperatie ben ik 3 maanden aan de lucrin geweest om mijn cyclus plat te leggen. Daarna heb ik 1x icsi gehad (zonder resultaat) en daarna zijn we naar Düsseldorf gegaan voor ivf. Met die behandeling ben ik zwanger geworden.

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: ach jee wat naar meid, zo vervelend als je er op zit te wachten. Ik hoop voor je dat het niet zulke taferelen worden als afgelopen zomer, maar waarschijnlijk zal het nu relatief meevallen, omdat je minder ver was. Dat hoop ik in dan in elk geval maar! Hele dikke knuffel en strerkte! Echt superlief dat je Schattig al te woord hebt gestaan, je bent een kanjer!

Ster: fijn dat je je alweer wat beter voelt! Al met al dus wel bijna een week van de kaart geweest. En het was ook niet niks wat ze bij je gedaan hebben he.

Stiertje: spannend die uitslagen van je kleine meid, ik hoop dat het allemaal meevalt en goed te behandelen is. Fijn dat ze verder goed groeit en dat de borstvoeding zo goed gaat :)!

Schattig: welkom hier, helaas... ;) ik heb ook een laparoscopie gehad, maar puur om te kijken en om de doorgankelijkheid van de eileiders te testen. Ik heb er maar 2 gaatjes aan overgehouden: 1 onder mijn navel en 1 vlak boven mijn kruis. Je gaat ervoor onder narcose, duurt ongeveer een half uurtje ouzo. Je mag dezelfde dag weer naar huis. Maar het is dan wel even een paar dagen rustig aan doen. Tijdens de operatie spuiten ze lucht in je buik, hierdoor kun je last van je schouderbladen krijgen. Heel apart gevoel is dat, maar dat is na een week wel weer helemaal weg. En ik heb ook al eens een hysterescopie gehad. Dan kijken ze in je baarmoeder en dus via de vagina.
    Bij mijn kijkoperatie is geen endometriose vastgesteld. Dat kwam later pas na een aantal IUI behandelingen, toen bleek ik 2 cystes te hebben. Een aantal maanden eerder was de kijkoperatie, maar toen hebben ze niets gezien. Waarschijnlijk zitten ze in de eierstok en ze zijn niet zo groot. Daardoor kun je ze van buiten niet zien zitten.
    Ik hoop dat je snel geholpen kunt worden en dat het allemaal wat mee blijkt te vallen.

18. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Ster, duidelijk verslag hoor van je operatie! Ik vond het zelf na mijn operatie ook wel prettig om alles even op een rijtje te zetten en later te kunnen teruglezen over hoe en wat precies.
    Fijn dat je man de eerste week thuis was, dat heb ik toen zelf ook als heel prettig ervaren en fijn dat er zoveel lieve mensen om je heen zijn die even komen buurten!
    En die andere drie.... tsja dan niet, die zijn jouw energie ook niet waard!

Lief dat je ook naar Steva en mij blijft vragen! Met mij gaat het echt nog steeds heel erg goed. Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en heb vandaag lekker geshopt voor een kerstjurkje (voor tijdens het kerstdiner met de kids van mijn klas). Ik kreeg veel complimenten over mijn zwangere lijf en ben dan toch stiekem wel heel erg trots op mijn buikje!
    Ons kleine meisje is ook behoorlijk druk nu (omdat ik even rustig zit) en ik zie mijn buik dan ook steeds behoorlijk heen en weer golven. Zo bijzonder en ik hoop dat ieder van jullie dit ook gaat meemaken!
    Nu stop ik weer hoor, want kan er bladzijdes over volschrijven, hihi!

En wat je zegt over borstvoeding klopt helemaal hoor! Dit hoorde ik ook steeds van mijn gynaecologe. Maar ik moet wel naast de borstvoeding gelijk de pil gaan slikken, omdat de endo wel de kans heeft om uit te breiden omdat de borstvoeding niet je hele hormoonhuishouding platlegt.

@ Boboke, dus het is toch wel aan het beginnen nu! Ach meis toch! Ik hoop dat het deze keer minder erg is als de vorige keer, maar ik snap dat je nu geen kant op durft. Pfffft wat moet je toch allemaal doormaken!

@ Pien, hoe gaat het nu eigenlijk met je man? Is hij nog steeds aan het afbouwen of zit hij inmiddels op het punt waar hij op uit wilde komen?

@ Witroosje, wat komt het nu dichtbij he! Heb je je tas al gepakt?

@ Lelie, succes he morgen!

@ Schattig, tuurlijk mag je hier mee komen praten! Gezellig en ik hoop dat je er wat aan hebt! Dus je bent nu bezig met de 5e IUI! Ook al aardig wat teleurstellingen moeten verwerken! Rot zeg! En dan ook nog verdenking op endo :(
    Ik denk dat de meiden al heel duidelijk zijn geweest voor wat betreft de kijkoperatie. In feite zullen ze eerst (als het alleen een diagnostische laparoscopie is) twee sneetjes maken. Maar soms maken ze er ook 4. Ik had de eerste keer 2 sneetjes en een klein gaatje waar ze het gas naar binnen laten gaan en bij de grote operatie had ik 4 sneetjes en 1 gaatje. De kijkoperatie was bij mij eerst ook diagnostisch, maar omdat er zoveel ernstige endo zat hebben ze dat gelijk geprobeerd aan te pakken (helaas was dat niet voldoende) en ook hebben ze de doorgankelijkheid van de eileiders getest.
    Ik had de eerste (kijk)operatie in juni 2012, toen 2 keer IUI gehad, daarna cyclus platgelegd met pil (hielp trouwens niets). In februari 2013 een grote operatie en daarna IVF waarvan ik zwanger werd.

Na de kijkoperatie kun je tijdens de herstelperiode nog wat last hebben van het gas waarmee ze je buik hebben opgeblazen (bijvoorbeeld tussen je schouderbladen of met ademen). Dit is heel normaal, maar kan wat vervelend zijn.

Op zich is het fijn dat je bij de laatste follikelmeting nu een keer een andere arts had en deze goed keek. Anders had je het misschien nog lang niet geweten.

@ Stier, wat fijn dat de kleine meid zo goed groeit door jouw voeding! en dat het ook allemaal lukt! Nergens last van gehad of vond je het allemaal wat lastig (de borstvoeding?).
    Succes volgende week met het wachten op de uitslagen! Toch wel spannend lijkt me!

19. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Ohnee lieve boboke! Is lees nu opeens allemaal
    Berichten die ik niet wil lezen :(:( Pfff weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Hoe gaat het nu met je? Hele dikke knuffel!

Musicalfan hoe is het met je? Lees niet meer zoveel op zp.. Hoop dat je eindelijk wat minder last hebt van de Endo.. Hoe is het met je
    Wondertje?

Liefs voor jullie allemaal sterke meisjes

20. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    En lief dat jullie nog naar ons vragen (chickie en ik) met mij gaat het ook goed! Heb gister mijn buik voor het eerst zien bewegen.. Heel bijzonder. Ons wondermeisje wordt steeds drukker! Helaas wel heel veel last van m'n rug en benen.. M'n werk wordt ook best wel
    Zwaar dus nu paar uurtjes minder in de week..

Spulletjes voor de kamer afgelopen week allemaal binnen gekomen (alles los besteld) en vanmiddag heeft vriendlief (ik moest werken ;)) een muur geschilderd! Zal binnenkort even een foto plaatsen :)

Schrijf niet zoveel maar denk niet minder aan jullie

Liefs

Deel Deze Pagina