Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Supernieuws Stiertje!!!! En nu idd de 2 lange wachtweken doorkomen:)
    Vervelend dat de TP zo moeizaam ging. Heb je een gekantelde baarmoeder?

@tash: hoe was de bloedtest? Spannend...

@ego: ben nog steeds niet gebeld door de gyn. Maar heb met manlief afgesproken dat ik maandag pas ga bellen :p. Als het slechts nieuws is (doorgaan met iui), dan zit ik me daar het hele weekend over op te winden en ik begin inmiddels alweer bloednerveus te worden voor de lapa woensdag.

Liefs

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Nessie: ja, ik geloof het wel. 't Is altijd gemier met die catheters. De HSG ging ook heel vervelend bij mij.

Vervelend voor jou zeg, die onduidelijkheid. Ik hoop dat er snel meer duidelijk zal worden, dat de lapa goed zal gaan en dat ze je niet onnodig lang zullen laten aanmodderen met iui. Niet dat ivf fijn is, maar dan heb je tenminste een echte kans. Sterkte meid!

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    HCG is 521!!!! Supergoed volgens de mevrouw!
    20 April mogen we heen voor de 1e echo...

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Joepie de poepie Tash! Weer een horde genomen. Nu op naar de eerste echo!

5. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoest met jou stier? Xx

6. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie banner Tash 😃😃😃

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @queen: goed! Sinds vanochtend een toppertje in m'n buik! Nu wel erg moe van alle indrukken en belevenissen van deze week. Dus lekker op de bank ff tv-kijken.
    @Tash: leuke banner inderdaad! :D Daar kan ik me nu al op verheugen: een banner uitzoeken. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar anyhow.

8. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Tash, mooie banner:D super joh! Ga er lekker van genieten!

Stiertje, gelukkig zit het erop en wat fijn dat je een topembryo in je buik hebt! Ik ga weer hard duimen hier.

Nessie, waar moest je nou precies voor worden gebeld? Want ze kunnen toch eigenlijk pas na een operatie zeggen wat het beste is?

9. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lafemme: ja in principe wordt het behandelplan idd ook pas na de operatie bepaald, maar omdat ik in november nog ben geopereerd ga ik ervan uit dat hij alleen de cyste weghaalt en verder hopelijk geen bijzonderheden aantreft. Dus vandaar dat toen bleek dat ik weer geopereerd moest worden, ik de gyn heb gevraagd wat na de operatie het behandelplan zou zijn. Hij gaf in eerste instantie aan dat we verder zouden gaan met iui, aangezien ik volgens hem nog niet in aanmerking kwam voor IVF. Daarvoor zou de endo nog niet ernstig genoeg zijn.. Aangezien ik het echt niet zie zitten met iui verder te gaan, en hij uiteindelijk mijn argumenten ook wel snapte heeft hij aangegeven te overleggen met umcg om na de operatie bijvoorbeeld 3 maand Lucrin te spuiten en daarna IVF. Hij zou me voor de operatie nog bellen wat daar uit is gekomen, maar heb tot nu toe nog niks gehoord.. Dus ben inmiddels wat zenuwlappig ;)

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nessie, zelf bellen! Blijf er boven op zitten meis! Niet lullig bedoeld, maar je bent toch een soort van nummer en als je dossier op het verkeerde stapeltje ligt, zijn ze je zo vergeten.. Als jij aan de lucrin en dan ivf wilt, is dat niet meer dan logisch in jou situatie! Je hebt de operaties als bewijs! Veel succes!! Dikke knuff

11. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt helemaal gelijk Tash.. Maar stiekem durf ik ook niet zo goed te bellen, want ben eigenlijk heel erg bang voor nog meer slecht nieuws. Dus mijn ongeduldige ik is inmiddels al een paar dagen aan het vechten met het kop-in-het-zand egootje :D:D. Maar ik ga maandag bellen :)

Trusten meiden!

12. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ben trots op je! Slaap lekker!

13. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ijs, nien en stier; hoe is het met jullie emmy's? Hoe voelen jullie je?
    Ik duim superhard dat jullie queen, tash en caro zullen volgen!!!
    Ijs, jij mag al bijna testen toch?

Duim duim duim!

14. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik duim mee mij enne dat jij ook snel zwanger mag worden.

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    @mukje, Officieel volgende week halverwege. Ga ook niet eerder testen en echt afwachten (en mezelf proberen niet gek te maken :)) gelukkig enorm veel afleiding met leuke projecten op werk. gr!

16. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Nessie, eerlijk gezegd schrik ik er best wel van dat degyn zegt dat je nog niet voor IVF in aanmerking komt. Er is in een paar maand tijd weer een cyste bijgekomen. Als je nu weer met iui start is dat toch in je eigen cyclus?Dus dan word je weer ongi en kan de cyste er zo weer aanzitten.
    En het lijkt mij dat als de cyste zo snel terug is, de endo best erg is.
    Meis, je moet echt voor jezelf opkomen. Jij voelt het het beste aan.
    En gaan ze de cyste wegsnijden of leegzuigen? Als ze het wegsnijden heb je weer kans op littekenweefsel. En hoe groot is de cyste?

Sorry voor al die vragen, maar ik heb het idee dat ze in het ziekenhuis een beetje laks zijn en niet precies weten wat ze willen.
    Dr. simons uit UMCG heeft ons een keer verteld dat hij zich nog steeds verbaasd over gynaecologen die eerst nog iui willen proberen bij vrouwen met endo. Volgens hem is IVF de beste optie voor jezelf en voor de kans om zwanger te worden.

Misschien een tip om je vragen op te schrijven en dat maandag te vragen?

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @ nessie, meis ik heb IVF gehad terwijl ik weer 3 cystes had. Ook nog forse overstimulatie. Maar het feit blijft dat ik zwanger ben.
    Vind het ook vreemd van jullie ziekenhuis.
    Ik weet van mezelf dat ik nooit cyste vrij zal zijn. Kun je niet beter een seconde opinion doe in een ander ziekenhuis? Knuff

18. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Wauw queenmeisje, ik zie dat je op moederdag bent uitgerekend!:D:D

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Stiertje, wat ontzettend fijn gevoel dat je kleine Emmy aan boord is. Ik blijf ontzettend duimen dat de kleine blijft plakken. Je moet echt de andere meiden gaan volgen.
    Dat hoop ik ook voor ijsvogeltje en nessie. spannend hoor, 3 meiden op de wachtbank. Hopelijk alledrie met goed nieuws. We willen meer van die mooie banners!!

@ Tash: wat een mooie bloedwaarde! En een mooie banner! Nu lekker genieten. Geloof je het al een beetje?

@nessie: Wat een narigheid zeg dat zo'n arts dan niet terugbelt. Inderdaad zelf bellen, want van die onzekerheid wordt je helemaal gek. Je wil gewoon weten waar je aan toe bent. En die zenuwen voor de operatie, die herken ik wel. Nog een paar daagjes meis, dan weet je van alles meer! Hou je haaks.

@Queen, hoe voel je je meis! Gaat echt snel nu, met die laatste loodjes! Knuf voor jou!

@la femme: Hoe is het met jou?

@Caro, pff, twee weken voor een echo duurt zooooo lang als je zo graag wil. Heel veel afleiding zoeken dus!

Hier nog steeds veel pijn. Ook heel erg in de onderrug. Langzaamaan hoop ik dat het wat beter gaat. Mijn energie is ook ver te zoeken, maar ja, is niet anders.
    Btw, wel vaag, want ik had mijn gyn gevraagd of ik aan de pil zou moeten gaan, maar hij vond van niet omdat ie zsm met IVF wil beginnen en ik in de tussentijd zelf kan proberen. Dus ik hoop eigenlijk nog maar 1 of 2 keer ongi te zijn (of niet natuurlijk) dat ik net voor de IVF spontaan zwanger raak, maar ja, die kans is niet zo heel groot natuurlijk. Maar ik vond het ergens wel vreemd, juist omdat hij wilde dat ik zo min mogelijk zou menstrueren. 2 jaar geleden raakte ik na de operatie en eileiders openspuiten meteen zwanger. Dus nou ja, we zullen zien. Maar die pijn hou ik niet langer vol dan nog 2 rondes. Ik ben er zooo klaar mee!

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Queenmeisje: 3 cystes en toch zwanger, dat geeft me moed. Hoe groot waren die toen? En zijn ze nu weg? Ik heb 1 cyste, binnen een paar maanden gegroeid (door de deca heen).

@ Nessie: ik had hetzelfde als jij en heb meteen tegen de gyn gezegd dat ik doorverwezen wilde worden voor ivf. Je kan bezig blijven zeg! Opereren, 2 keer iui, opereren enz... En weet je wat het is, als je voor ivf gaat en je moet naar een andere ziekenhuis willen ze je meestal weer opereren om zelf te zien hoe het er uit ziet. Duidelijk zeggen wat jij wil, hoe lastig dat soms ook is. Misschien denk je nu waar bemoei je je mee, maar vind het vervelend om te lezen dat je niet serieus genomen wordt.

@ Mf: Nog steeds zo'n pijn zeg, bah! Moet het na de operatie niet eerst 3 maanden stil liggen? Enne...een hele brutale vraag: Ik dacht dat je geen partner had? Hoe zit dat dan met spontaan zwanger raken? :):) Of ben ik nu zo mis? Weet hoe het zit met de bloemetjes en bijtjes haha, maar ging er helemaal van uit dat je een donor had.
    En ik zit op de wachtbank naast IJs en Stiertje ;).

Lief dat jullie duimen! :)

Deel Deze Pagina