Ijvogeltje, wat geweldig GEFELICITEERD Wat super zeg!! Ik ben zo blij voor jullie en dit brengt weer positieve moed! Stiertje en Nientjje, bij jullie moet het ook helemaal goedkomen! Als jullie nou de 4e en 5e worden, dan hoop ik dat ik de 6e wordt Nessie, wat vaag hoe de gyn erover spreekt. Dit schept wel verwarring. En inderdaad, dr. simons kan op een echo al vaak zien of het endo is of niet. Kunnen ze geen foto naar hem op sturen dat hij ernaar kan kijken? Musicalfan, ik moet straks aan de puregon. Toch vind ik het wel apart dat je in eigen cyclus IVF ondergaat. Mij is verteld dat vrouwen met endo eigenlijk altijd dmv hyperstimulatie ondergaan. Dus niet in eigen cyclus. Heb je nog veel pijn van je ongi? Caro, hoe is het met jou? Al wat meer last van kwaaltjes? Ladyingrid, hopelijk wordt jou een operatie bespaard gebeleven! Ego, morgen heb ik de controleafsraak bij dr. Simons. Ik vind het best eng. Zaterdag ben ik een dag in amsterdam geweest en daarna had ik best last van mijn buik. Een beetje een spierpijn gevoel. En later had ik ook wat last van de plek waar de cystes zaten. Ik ben zo bang dat ze weer terug zijn! Ik hoop dat iphet alleen maar wat overbelast was. DE IVF MOET doorgaan!
Ja stier, misschien moet ik inderdaad straks maar eens een afspraak met Simons maken. Eerst de laparoscopie woensdag maar eens, en dan beginnen met IVF. Eerst wrs aan de orgametril en dan de pil etc.
Whaaaaa IJS!!!!! GEFELI!!! Wat gaaf!! Meiden, we zijn een super'vruchtbaar' topic geworden! Op naar de volgende.. Maar hoe voel je je meis? Vertel vertel!
Wat een lieve berichten, dank jullie! Tja, ik voel me nog heel onwerkelijk en ik denk dat ik pas echt kan beginnen met genieten als we de eerste echo hebben gehad en daarna de 12 weken. Vorige keer is het met 6 wkn mis gegaan, dus voorlopig nog spannende tijden.. Maar natuurlijk wel beetje opluchting dat het weer positief is. Vannochtend clearblue, gaf ook plus aan, dus nu maar gewoon afwachten en wederom genoeg afleiding zoeken. M'n borsten zijn deze keer wel erg pijnlijk trouwens, vooral aan de zijkanten. Op m'n buik slapen gaat daarom niet echt meer. En veel aandrang om te plassen al paar dagen. Verder zo nu en dan raar gevoel, lijkt op misselijk maar ook weer niet. En vroeg wakker Lfs
@musicalfan, nog even: in het umcg hebben ze een protocol dat ze menopur gebruiken bij de iui's, puregon bij de ivf/icsi's en ik vermoed dan gonal-f bij de ivf in eigen cyclus, maar dat laatste weet ik niet zeker. Ik had daar geen inspraak in. Wat nog wel in overleg ging, was het gebruik van utrogestan of lutinus na de punctie. Ze schrijven standaard lutinus voor, maar daarvoor moet je veel bijbetalen en het hangt van je zorgverzekering af of die die bijbetaling vergoedt. Bij mij dus niet, vandaar dat ik utrogestan krijg. Moet je ook bijbetalen, maar wel minder. Goed hoor, dat je je erin verdiept. En als je nog meer vragen hebt: stel ze maar! @ijs: en als je dan wakker wordt, dan komt zeker ineens weer dat besef: waaaaah, ik ben zwanger!
Thanks Stiertje en La femme Ik heb veel aan jullie info. Maarre, ik weet niet of ik IVF in eigen cyclus wordt. Had ik dat ergens geschreven??? Oeps! Misschien beetje verwarrend over gekomen dan. Ik zit nu niet aan medicijnen o.i.d dus wordt gewoon ongi tot ik aan de IVF begin. Tot die tijd had de arts het over wellicht nog zelf proberen via zelfinseminatie. Maar ja, hoe groot is die kans dat ik nog spontaan zwanger zal worden. Het zou mooi zijn als dat wonder lukt en dat ik IVF dan niet nodig zal hebben, maar denk dat ik weinig kans maak. Ik ga ervan uit dat IVF gewoon met stimulatie zal zijn. Juist omdat ik kennelijk ook geen of een slechte eisprong heb. Ik las wel ergens dat als ze IVF in eigen cyclus doen dat je dan 6 pogingen hebt voor 1 IVF vergoeding. Geen idee of dat waar is, maar ik wil de IVF ook niet in eigen cyclus. En ik ga ervan uit dat dit ook niet zal gebeuren. Maarre, nogmaals thanks voor jullie uitleg. Ik heb best wat vragen voor de arts op papier gezet, maar ik denk dat daar een intake ook voor is toch? Ik wil gewoon voor zover dat kan straks een beetje zijn voorbereid. Verder zal ik het toch over me heen moeten laten komen.
@la femme: Hoe is het vandaag gegaan? Hebben ze een echo gemaakt? Hoop dat de cystes niet terug zijn. Ik duim voor je dat de IVF gewoon door kan gaan. Hier gaat het overigens wel qua ongipijn nu. Mag ook wel na ruim een week ellende. @ijs: meis, ik kan me voorstellen dat het allemaal beetje ongeloofwaardig is. En ook dat je eerst maar even een goede echo wil hebben. Komt vast goed meis! Enne, ook snel zo'n mooie banner uitzoeken hoor! We moeten gewoon allemaal deze lente/zomer zwanger worden/zijn! Daar ben ik voor!! @nessie: Succes morgen meis! Ben je erg zenuwachtig? @caro: Hoe gaat het met jou meis? En hoe is het met de andere meiden?
Musicalfan, sorry dat ik zo zeur maar ik heb zo het beste met je voor. Elke keer als je ongi wordt kan de endo weer terugkomen. Dus ook cystes. Bij ons is het protocol dat ik nooit meer ongi mag worden. Alleen als de ivf mislukt, maar daar ontkom je niet aan helaas. Ik hoop echt dat ze je niet meer zelf aan laten modderen. En inderdaad ik hoop dat we straks allemaal zwanger mogen zijn in de zomer!!!! Ijsvogeltje, wat zal jij op een roze wolk zitten vol ongeloof!!! Ik ben zo blij voor jou en wat heerlijk he al die zwangerschapskwaaltjes! Nessie, veel succes morgen! Het komt goed! Hier goed nieuws, de IVF gaat door. Het zag er heel goed uit. De operatie heeft dus een positief effect gehad. Ik heb beeldmateriaal gezien. Zo raar om in je eigen buik te kijken. Ik heb veel endo gezien, maar gelukkig buiten de baarmoeder. Dr. Simons was eigenlijk heel positief over de IVF en hij heeft veel hoop dat het de eeste keer lukt. Ook omdat ik nog relatief jong ben. Hij zegt dat niet zomaar. Ik heb waarschijnlijk ook pcos, dat kon hij concluderen uit dat ik heel veel eiblaasjes aanmaak. Dat kan dan weer nadelig zijn voor een eventuele overstimulatie. Maar omdat hij dat weet kunnen ze daar rekening mee houden. Maar ja,betervte veel dan helemaal niks, want da houdt natuurlijk in dat ik dan ook geen eicellen zou hebben. Zo heel verhaal weer van me afgeschreven, sorry ben ook gewoon een beetje blij
@LaFemme: gelukkig, goed nieuws!! Ben blij voor je. Ja, dr. Simons maakt inderdaad foto's van binnen in je buik. Apart he! Wel goed dat ie dat doet, dan kan hij altijd nog later kijken hoe het toen was. En nu gaan voor ivf! Ik vind het wel geruststellend dat Simons zulke korte lijntjes heeft met de ivf-artsen. Hij was vroeger zelf ook ivf-arts. Wanneer mag je beginnen? @musicalfan: klopt van die 6 pogingen ivf in eigen cyclus die je dan 'ruilt' voor 1 poging met hyperstimulatie. Ik denk dat jij wel gestimuleerde ivf krijgt, want dan heb je de grootste kans, en dat is nog eens extra belangrijk bij endo. @nessie: heel veel succes!!!
Stiertje, het is inderdaad fijn dat ze een nauw contact met elkaar hebben. 26 april krijgen we de eerste echo en vanaf die dag moet ik met de puregon beginnen. Na een week moeten we weer terug en dan zal het om de dag zijn denk ik. Hoe ging dat bij jou? Oh meid, ik ga zo voor jou duimen!
Spannend, LaFemme, nu gaat het echt beginnen! Bij mij was het inderdaad beginecho, dan ongeveer een week spuiten, en dan om de dag. Vond ik wel vermoeiend en lastig met het werk. Maar goed, het is zo. Het is dat ik er zelf heel open in ben, maar dit had ik echt onmogelijk kunnen verzwijgen. Kun jij het een beetje regelen met je werk? Dank voor duimen!
Lafemme, das super goed nieuws en zo fijn dat je nu ergens naar uit mag kijken. Ik ga voor je duimen!!
Stiertje, gelukkig zijn wij er ook heel open over. Soms misschien zelfs te open. Op het werk word er rekening mee gehouden. Dat is wel fijn. Als ik het niet trek dan meld ik me gewoon ziek. Ik wil namelijk niet te veel stress...
@LaFemme, gewoon doen waar je je prettig bij voelt. En vertellen aan wie je het wilt vertellen. Fijn dat ze rekening met je houden. Daar moest ik eerst nog wel een gevechtje over leveren, maar is nu geregeld. @nientjje: hoe gaat het met jou? Al nieuws? @IJs, inderdaad: leuke banner!!
@stiertje, thanks meis voor je antwoord, again! Is het nog een beetje uit te houden dat wachten! Pff, ik blijf duimen hoor! @ijs: mooie banner meis! Geniet ervan! @lafemme, gekkie, je zeurt toch niet. Moest er wel om lachen zoals je het schreef. Ik weet dat je het beste met me voor hebt en dat vind ik ook echt superlief! Maarre, die arts zei het. Ik ga deze ronde wel insemineren (zelf) e heb 26 april afspraak staan met de gyn voor ivf intake. Dan ben ik helaas net ongi geweest, maar hoop dat ik in Mei dan mag beginnen. Dan zouden er maar 2 ongi's nog tussen zitten. Weliswaar 2 teveel, maar ik weet niet hoe het zit als ik straks voor de ivf aan de pil ga. Ook dan wordt je ongi als je stopt voor je aan IVF begint. Dan kan ik net zo goed volgens mij die laatste keer ook nog even doorbikkelen. Mijn arts heeft ook foto's/film gemaakt maar kon hij toen niet laten zien omdat het apparaat het niet deed. Dus die hoop ik de 26e te zien. Ook wbt de cystes die hij heeft laten zitten. Ik wil daar toch uitleg over. Mijn baarmoeder is ook schoon volgens mij. Maar wat goed nieuws wat betreft dat jouw IVF doorgaat. Kan me voorstellen dat je daar toch blij om bent. Ik ga heel hard duimen dat die eerste poging zal slagen voor je.En het is fijn idd dat je open kunt zijn over e.e.a zeker ook op je werk. Want daar zijn ze lang niet altijd makkelijk in. Knuffel voor jou
@musicalfan: het wachten gaat deze eerste week nog wel. Genoeg afleiding met werk en thuis zitten we midden in de lammetjestijd (we hebben zo'n 35 schapen voor de hobby). Wel vermoeiend maar ook heel leuk. Denk dat het volgende week wel spannender wordt. Ik had met de iui's al halverwege de 2e week door dat het 'm niet geworden was. Ben benieuwd hoe dat nu gaat en of de utro ook echt de menstruatie gaat tegenhouden (hoop natuurlijk op een pos. test, maar toch). @ego: denk dat ik wat bijwerkingen heb van de pregnyl/utro: pijnlijke boobs, af en toe beetje duizelig, iets minder scherp qua concentratie en reactie, en vanochtend een wat wee gevoel in de maag. En enorme trek! Herkenbaar??
Stiertje, heel herkenbaar hoor meis!! Ik had ook heel veellast van de utro.. Werd er misselijk van en kaas stond opeens naar k*ts... Bah, bende!! Wat gaaf dat jullie schaapjes hebben!! Vind het zo schattig om aldie lammetjes weer te zien! Hoeveel hebben jullie er nu rondhuppelen? Dat geeft idd wel afleiding! Ijs, hoe voel je je? Went het idee al? En mf, nog maar eens een hele dikke knuff voor jou! Ik ging trouwens vanuit de lucrin meteen over op deca en daarna gonal f erbij.. Liefs
@Tash: we hebben nu 18 lammetjes, maar er komen er nog veel meer bij. Inderdaad erg schattig. Maar ook 's nachts opstaan om te kijken of er ook schapen hulp nodig hebben bij het bevallen. Dus beetje moe af en toe. Ik vind de bijwerkingen tot nu toe trouwens wel te doen hoor. Ik ben zo mega-opgelucht dat die nare punctie voorbij is dat ik de rest nu wel kan verdragen
@stiertje, spannend meis. gelukkig heb je genoeg afleiding. I love lammetjes. Stond er van de week nog even bij te kijken. Ze maakten me helemaal vrolijk. Geniet ervan!!