Stiertje, vervelend die bijwerkingen. Maar zijn het niet misschien al zwangerschapskwaaltjes? Wat leuk dat jullie schapen hebben. En wat lief nu al die lammetjes he Musicalfan, als jij de intake hebt op de 26ste dan heb ik de eerste echo. Lopen we een beetje gelijk op. En inderdaad vragen waarom de cystes zijn blijven zitten. Het kan ook zijn dat hij het niet aandurfde omdat je dan ook weer littekenweefsel krijgt. Daarom zijn ze bij mij leeggezogen en zijn mijn eierstokken intact gebleven.
Hoi allemaal, ik heb m'n banner gauw gauw uitgezocht via m'n ipad, maar volgens mij had ik niet zoveel keus, zal morgen nog 's goed kijken. Tis nog steeds flink druk op m'n werk met soms ook avonden doorgaan, maar vind het niet erg, want heb de afleiding wel nodig. Ben nog steeds best nerveus of het allemaal deze keer wel goed zal gaan. Vorige keer miskraam heeft er wel flink ingehakt, en ben er dus in m'n hoofd continu mee bezig. Voelde gisteren ook zo goed als niks, en haal me dan weer van alles in m'n hoofd...Tash, Caro, hoe is het met jullie? Tash, ik zag dat jij precies een week op mij voor loopt Morgen ben ik vrij en zal ik alle verhalen goed doorlezen en reageren. Liefs
@LaFemme: ik geloof dat alles wat onder de noemer 'zwangerschapskwaaltjes' valt, ook een bijwerking kan zijn van ofwel pregnyl ofwel utrogestan. Gemeen he? Natuurlijk schiet het wel eens door m'n hoofd, maar ik probeer er wel een beetje nuchter in te blijven.
Hier voel ik ook nog niet echt iets Ijs... Dat maakt het zo eng! Niet dat ik graag boven de pot hang of niets meer naar binnen krijg, maar dit is wel erg spannend! Gelukkig gister op de MvM test weer prachtig resultaat gezien, dus het gaat nog steeds goed van binnen... En op mijnticker.nl kan je wel heel wat verschillende vinden hoor! En dan alles zelf samenstellen.. Leuk om eindelijk te mogen doen! Liefs Oja, hihi, precies een week.. Ongelooflijk toch bijna dat Caro, Ijs en ik zo dicht op elkaar zitten... !!!
Ff een vraagje: hoe lang hadden jullie last van je buik na de punctie? 't Is niet dat ik verga van de pijn ofzo, maar er zeurt nog wel regelmatig iets, en als ik iets actievers doe, voel ik m'n buik ook wel. Heb echt het gevoel dat ik me fysiek even koest moet houden.
Heb er volgense mij wel een week of 2/3 last van gehouden.. Juist met 'zwaardere' dingen.. Luister goed naar je lichaam... Maar als je het echt niet vertrouwd, moet je gewoon arts bellen hoor!! Dikke knuff
Daar ben ik weer! De laparoscopie is gister gelukkig goed verlopen, nog wel een nachtje gebleven want was nog niet fit. Maar ja, had ik al op gerekend dus had m'n tasje mee Nu met name nog wat last van het gas en linkereierstok. De cyste was inmiddels alweer groter gegroeid naar 7 cm en was geloof ik ook wat verkleefd met de baarmoeder. Maar heeft ie allemaal goed weg kunnen halen. De gyn heeft ook overleg met Simons in umcg gehad over verdere behandelplan. Nu eerst 2 weken orgametril, daarna Lucrin 3x en dan geloof ik meteen door voor IVF. Komende woensdag moeten we weer heen voor controle en om de IVF rompslomp op te starten denk ik. Pff..eerst nog maar ff bijkomen Ik reageer later op jullie berichtjes!! Liefs
Nessie, fijn dat het achter de rug is! En het behandelplan klinkt ook goed! Gaan jullie ivf in het umcg doen? Dan zit Simons ook vlakbij, en is er makkelijk overleg mogelijk met de ivf-artsen. Nu inderdaad eerst maar eens bijkomen meid!
@nessie, wat fijn meis dat het achter de rug is en ze de cyste hebben kunnen weghalen. Wel fijn dat ze toch over gaan tot IVF. Nu maar even goed bijkomen. Dikke knuf voor jou @lafemme, idd gaan we bijna gelijk op.Echt spannend nu voor jou. Hopelijk is het gauw 26 April. Ik heb vandaag operatieverslag gekregen (van huisarts) en weet niet of dat leegzuigen is, maar staat dat er een punctie is geweest van beide eierstokken waarbij veel chocoladevocht vrij kwam. Cyste was niet zo groot (staat niet in verslag), maar wel dat ie 3 cm was. Dus kleintje. Staat niet in waarom die niet is weggehaald. Ook over dat cavum douglasi erg uitgebreide endo zat, maar ergens wist ik dat wel. Er staat nog veel meer, dus ik weet wel genoeg. Hij sluit af met overgaan op IVF gezien de ernstige endometriose. Had vandaag wel een baaldag. Wordt zo moedeloos soms van alles. Maar ja, morgen gaat het vast beter.
@ijs, je hebt op verschillende sites banners volgens mij die je hierheen kunt plakken. Maar deze is toch ook leuk. Kan me voorstellen dat je mk van pasgeleden er behoorlijk heeft ingehakt. Ik heb dat ook nog steeds. Ik was meteen eerste ronde zwanger, later nog eens, maar beide keren ging het snel mis. Dat raakt je toch. Het is ook niet niks allemaal. dikke knuf @stiertje, wat vervelend dat je zo;n last hebt nog n.a.v punctie. Ik hoop dat het snel afneemt. En idd progesteron kan ook zw kwaaltjes geven. Ik blijf duimen hoor. Liefs
@tash: mijn vriendin heeft hele zwangerschap nergens last van gehad. Zo fijn, Dus dat kan ook!! wel een fijne bevestiging dat de test voor mvm weer flink posi was. Het is je zo gegund. Liefs
Hallo lieve allemaal! Wel meegelezen, maar alweer een tijdje niet meer gereageerd. Reden is dat ik de hele week al niet goed in m'n vel zit. Sinds zondagochtend af en toe bruinige afscheiding, wat op zich niets hoeft te betekenen. Maar ook sinds dat moment continue zeurende onderrugpijn en zwaar menstruatiegevoel en totaal geen misselijkheid meer. Kortom: ik voel me totaal niet meer zwanger en heb het idee dat de utrogestaan en de progynova de miskraam tegenhouden. Ik weet dat het alle kanten op kan, maar ik vrees dat we dinsdag slecht nieuws krijgen... Ga daar eigenlijk al vanuit. Klein beetje hoop hou je natuurlijk wel. Afwachten maar. Stiertje, de eerste wachtweek zit erop voor jou! Ga je al eerder testen of kun je jezelf goed in bedwang houden? La femme, fijn dat alles goed was. Raar hè om je eigen ingewanden te zien. Vond ik toen ook. Nessie, gelukkig de lapa weer achter de rug en dan straks waarschijnlijk IVF! Denk dat je nu op de goede weg bent. Tash en IJs, hoe voelen jullie je? Mf, toch altijd confronterend om het zwart op wit te zien dat de endo ernstig is en dat IVF wordt geadviseerd. Logisch dat je moedeloos wordt af en toe. Herkenbaar hoor. Nienntje, hoe gaat het met je? Weet je al meer? Ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Laat dinsdag wel weten hoe de echo was. Xxx
@Caro: he bah, wat naar dat je je zo voelt! Ik ga heel hard duimen voor een goede echo!! Mijn eerste wachtweek zit er bijna op. Geen idee hoe lang ik het volhoud (dit is m'n eerste tp en bij de iui's werd ik altijd al ongesteld voor de testdatum), maar het idee is nu in ieder geval om echt pas op zaterdag de 14e te gaan testen. Wanneer zou de pregnyl uitgewerkt kunnen zijn?
Stiertje, volgens mij is de pregnyl na 10 dagen uitgewerkt of eerder. Punctie = eisprong, dus je zit nu op dag 8 na eisprong. Ik testte altijd op dag 12 na punctie.
@ Nessie: fijn dat het achter de rug is en het toch ivf wordt. Het is even een grote stap, maar je hebt een paar maanden te tijd om er aan te wennen. Nu goed uitrusten. @ Mf: wat gek dat ze die cyste niet weggehaald hebben, misschien konden ze er niet bij? Begrijp dat je er moedeloos van wordt, tis allemaal heftig. @ Caro: krijg al zo'n rot gevoel als ik je berichtje lees, hoe moet jij je dan niet voelen. Maar je test is nog donker of test je niet meer? @ hier: ik heb nog niet getest, heb er geen zin in. Ben bang voor weer die teleurstelling, weet niet hoe ik er weer mee om moet gaan.
Nienntje, snap dat je nog niet wilt testen. Hoop voor je dat het gelukt is. Nee, ik test niet meer. Heb ook niets meer in huis. En net als jij blijf ik volgens mij dit paasweekend liever nog even in het ongewisse. Alhoewel ik er bijna alleen nog maar mee bezig ben. Niks aan zo!
@caro, nee, nee, nee, dit wil ik niet lezen. Het mag gewoon niet gebeuren. Ik ga heel hard duimen dat het onschuldig is, en dat je dinsdag een mooie echo hebt. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er rekening mee houdt dat het niet goed zit.Ik hoop zo dat je ongelijk hebt. Wat duurt dinsdag nu ineens heel erg lang voor je. Even heel veel dikke digiknuffies voor jou.
@nientjje: wanneer is je testdag dan? Tja, ik kan me het ook voorstellen dat je niet wilt, bang voor die teleurstelling. Ik blijf duimen en hopen dat je goed nieuws hebt. xx
Sterkte nessie!! Doe rustig aan dit paasweekend! Ga maar niet op je knietjes onder bosjes naar paaseitjes zoeken, hihi! Voor alle andere lieve meiden: sorry voor de korte reacties, maar wil jullie allemaal een hele dikke paasknuffel geven!! Veel liefs