Ooo, musicalfan, dat zou toch wat zijn zeg!! Ik hoop en hoop en hoop voor je dat je het hele ivf-gebeuren niet nodig zult hebben! Doe maar lekker even rustig aan meid.
Zo zag mijn eerste test er ook uit Musicalfan!! Je bent gewoon zwanger! Wat geweldig zo vlak voor IVF! Je kunt het zelf bijna niet geloven denk ik? IJs, vervelend dat je je zo moe en misselijk voelt en dan ook nog een blaasontsteking. Sterkte! Margha, logisch dat je af en toe even een dipje hebt. Het is ook niet niks. Ik liet het altijd maar op me afkomen allemaal en probeerde ondertussen toch ook te genieten van de leuke dingen. Een pup geeft in ieder geval leuke afleiding! Fijn weekend allemaal!
He MF! Dit is duidelijk een positieve zwangerschapstest. Misschien vandaag even die van kruidvat halen, die zijn een stuk duidelijker. Maar wat spannend....
Whaaaa lieve mf!! Wat gaaf en wat ontzettend spannend! Wanneer ga je weer testen?? Blijf ik het hier namelijk extra goed in de gaten houden! Wij hebben vandaag kennis gemaakt met ons lieve plurkje! Zo speciaal, hartslag heel sterk en regelmatig (hebben het zelfs even gehoord, zo mooi...), zijn zo gelukkig! Liefs
Wow MF wat is dat goed nieuws zeg, en als je niet zwanger bent blijft het echt omo wit hoor, dus ik zou als ik jou was gauw een kruitvat test halen (zo'n goedkope van 2 voor 5 doet het prima hoor). Wat ongelooflijk he deze laatste weken, lijkt wel of er een ooievaars invasie heeft plaats gevonden hier, ik kan er zelf nog niet zo bij dat we met zovelen tegelijk in bijna hetzelfde schuitje zitten. Tash ook super goed nieuws, gefeliciteerd!! Lekker genieten nu!!
Lieve meiden,ik ben zo blij met jullie.Ik heb gewoon even bevestiging nodig. Idd ik kan het nauwelijks bevatten. Nooit gedacht uberhaupt dat ik een keer voor nod een positest zou kunnen hebben. De twee keren hiervoor was het heel laat na nod pas positief. (pas na 8 en 10 dagen). Ben heel onzeker en voorzichtig, maar sta er nu wel rustiger in dan de andere keren. Ik heb er toch geen invloed op of het wel of niet goed zal gaan, en ergens geeft dat me nu juist wel iets meer rust. Nu mag ik genieten van mezelf dat er dus wel iets is. Ik weet niet wat dat is, maar dat is wel een prettiger gevoel. Ga van de week nogmaals testen. Moet wel zeggen dat mijn urine nauwelijks geconcentreerd was, dus hopelijk geeft ie later een duidelijk streepje aan. Afwachten dus. Overigens heb ik de kruidvat testen wel in huis, maar dacht ik, die doe ik later. Wilde niet zomaar een testje weg moeten gooien en dit is zo'n goedkope dipsticktest. Ik ging nu testen omdat ik al dagen zo vreselijk ziek van moeheid ben, kotsmisselijk en behoorlijk emo. Kan wel om alles huilen,haha! Nou geloof me dat is niks voor mij. Ik had vaker klachten voor nod, maar deze keer voelde het zo anders. Ik dacht nog als de test negatief zou uitvallen, dan was er echt iets goed mis met mijn lijf. Mijn ijzerwaarde was sowieso te laag (had vorige week bloedgeprikt). Daarbij had ik nog nooit zo'n mooie prog waarde gehad, dus een goede eisprong. Heeft de operatie toch nog wel iets moois opgeleverd. Ik heb deze keer ook de utrogestan die ik trouw door ga gebruiken. Die had ik vorige keren niet. Ik hou jullie op de hoogte. En hopelijk mag ik me definitief bij jullie aansluiten in de rij. De afspraak met de gyn volgende week laat ik gewoon staan.
@lieve lieve tash, wat ontzettend blij ben ik voor je meis, dat alles goed was bij de echo. Dat geeft toch weer een extra mooi bijzonder gevoel. @ijs, idd het lijkt wel of de ooievaar eindelijk onze weg heeft gevonden. Nu de andere meiden nog! Het is iedereen zo gegund!
BTW, ik denk toch dat ik morgen of zondag ochtend met kruidvat test. (2 voor 5). Daar heb ik er hier meerdere van liggen. Mijn moeder weet het al (via de telefoon, niet echt origineel, maar ik was compleet in tranen en dacht ik kan dit toch nu niet in mijn eentje voor me houden.) Ze gaat niks tegen mijn vader zeggen en morgen vertel ik het hem. Hopelijk mogen ze deze keer echt opa en oma worden van mijn kleintje!
@margha, sorry meis, allereerst nog een welkom. Volgens mij heb ik je idd destijds ook wel hier gezien. Die dipjes die ken ik heel goed. Het is ook allemaal niet niks. Ik ben heel erg aan het leren om een en ander gewoon over me heen te laten komen, dus eraan toe geven als iets niet gaat en mezelf beetje extra in de watten leggen. En idd afleiding zoeken. Dingen doen die je leuk vind. En wat heerlijk is dat die afleiding met de pup (wat voor hondje is het?) Ik geniet ook enorm van mijn katten. Die maken me vaak heel blij, ook als ik me wat minder goed voel. Zorg goed voor jezelf meis en weet dat je altijd hier je verhaal kwijt kunt. Even een dikke knuf voor jou
@tash: wauw, mooi hoor! En dat jullie het hartje konden horen, geweldig! Laat die ooievaarinvasie nog maar even doorgaan hier. Volgende maand gaan wij een eskimootje (of 2) ophalen. @ego: vanmiddag gesprek in umcg gehad. Was wel fijn, de arts had alle tijd en we hebben alles doorgesproken. Bij een eventuele volgende punctie krijg ik meer fentanyl en kan ik zelf vantevoren paracetamol nemen. Hopelijk is het dan wel te doen. Een echo nu is nog niet zo zinvol, omdat mijn eierstokken nu nog opgezet kunnen zijn en er nu nog dingen te zien kunnen zijn die nog door de stimulatie kunnen komen. Dus: er kunnen nu wel dingen te zien zijn, maar je weet dan eigenlijk niet wat je ziet. Over een week of 3 mocht ik gerust terugkomen voor een echo. En 1 of 2 cryo's terugplaatsen laat ze echt aan ons. Ik weet het nog niet. Met een tp van 2 ben je natuurlijk sneller door je cryo's heen en eerder aan een nieuwe ronde toe. Nou ja, we moeten er nog even over nadenken. Liefs!
Lieve stiertje, Wat fijn dat het gesprek goed is gegaan en vooral dat de arts de tijd voor jullie nam. Dat is zo belangrijk. Jij moet idd volgen meis! Ik zou als ik mocht kiezen voor 2 eskimootjes gaan, maar doe wat voor jullie op de moment goed voelt. Op naar een top emmy!! Daar duim ik enorm voor! Dikke knuf voor jou
Mf: wat superrrrrrrrr!!!! Gefeliciteerd meis Toen ik je berichtje las, dacht ik even: had ik dan ook tot de start van IVF nog even natuurlijk moeten proberen...hihi. Stom hè.. die onzekerheid dan weer of je wel op de goede weg zit. De druk wordt ook wel opgevoerd hoor, met al die ooievaars hier Tash: wat geweldig dat jullie het hartje hebben gehoord en alles goed was. Heb je de oogjes droog kunnen houden? Stier: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Ik dacht trouwens dat als tijdens de punctie blijkt dat het te pijnlijk is, dat ze op dat moment ook nog wat extra morfine konden geven?? Kreeg je ook antibiotica toegediend trouwens ivm de endo?
@mf: ja, misschien gaan we er wel 2 doen de komende keer ... We hebben er nog 4, waarvan 3 toppers en 1 'gewone'. @nessie: ik heb inderdaad gezegd dat ik het raar vond dat ze tijdens de punctie niet nog extra spul hebben toegediend. De arts legde dat zo uit dat je beter vooraf een hogere dosis kunt geven, omdat als je al zo'n pijn hebt, je adrenalinegehalte zo hoog is, dat een extra dosis fentanyl niet veel doet. Volgende keer dus voor aanvang al hoger, plus zelf paracetamol nemen. Was wel blij dat ze me zo serieus nam. Ik heb inderdaad ook antibiotica gekregen voorafgaand aan de punctie.
Stier, dan weet ik nu al dat ik voor de punctie ga vragen om een extra dosis ben een enorme angsthaas, en mijn pijngrens ligt niet erg hoog ben ik bang... In het umcg doen ze volgens mij geen lokale verdovingen hè? Ik las dat in veel andere ziekenhuizen ze dat namelijk wel doen..
He stiertje, bij ons zijn de 4 cryo's per 2 ingevroren, dus dat maakte de keus voor ons iets makkelijker, we wilden niet 1 vd 2 ongebruikt laten na ontdooien. Maar kans op meerling is natuurlijk ook iets groter, alhoewel de slagingskans van cryo's weer wat kleiner schijnt te zijn. Maar dat betwijfel ik dan weer persoonlijk, omdat je bij een cryo veel meer in natuurlijke situatie bent met toch wel wat minder stress zoals bij het spuiten en de punctie/opgezette eierstokken etc.
@nessie: de punctie kan heel verschillend uitpakken hoor. Kan best zijn dat een volgende keer veel minder pijn doet. De eerste 2 keer aanprikken vond ik best te doen. Maar daarna moesten ze op een moeilijke plek zijn en dat deed gemeen zeer. Als ze na 2 keer waren opgehouden, had ik de ervaring gehad dat het best te doen was. Ik heb vantevoren ook nog een tabletje dormicum gehad. Daar word je een beetje slaperig van en kun je goed van ontspannen. Vond ik wel prettig.
Hmm...ik had net bij het naar toiletgaan wat rood bloed bij het afvegen. In principe zou ik rond deze tijd (33e dag) ook ongi kunnen worden. Maar ik dacht dat de orgametril en Lucrin dit tegenhield...???!!! Ik ben gisteren trouwens gestopt met de orgametril. Iemand anders dit ook gehad tijdens het gebruik van Lucrin?
@nessie, ik mocht het van de gyn proberen omdat hij de eileiders opnieuw had doorgespoten. Anders ben ik ervan overtuigd dat het nooit zou zijn gelukt. Bloedverlies tijdens de lucrin heb ik enorm veel gehad, maar dat is wel uitzonderlijk. Eerste maand kan dat sowieso zeggen ze vaak. Hopelijk is de pijn wel te behappen. Knuf meis!
Het is echt zo meiden! Wilde het toch nog even showen. Kan het bijna niet bevatten gewoon! Nu vanmorgen heel vroeg, 5.00 deze. Was wel heel gaaf, de plus op clear blue verscheen nog eerder dan controle streep. Dus ik mag het echt geloven. Wat een wonder zo voor aanvang IVF. Hopelijk mag het goed blijven gaan en mag ik mamma worden van een dec kindje Bijgevoegde miniaturenhttp://www.zwangerschapspagina.nl/at...1&d=1334979110