Thanks nogmaals lieve meiden! Ik blijf het zo ongeloofwaardig vinden. Blijf steeds even naar de testen lopen. Maar heb wel ongi pijnen, dus ben zo bang dat die alsnog komt. Het mag gewoon niet! Ik denk dat vandaag mijn nod is. Dus 4 weken zwanger!!
Fantastisch, musicalfan! Drie van die mooie testen op een rij. Hopelijk wordt het inderdaad een mooi decemberkindje voor jou! @nessie: ik heb nooit bloedverlies gehad tijdens lucringebruik (da's dan meteen ook het enige voordeel, haha).
SUPERRRRRR Musicalfan!!! Wat geweldig meid! Logisch dat je het nog niet kunt bevatten, maar het is echt zo. Die ongipijnen had ik ook de eerste paar dagen (en vanaf week 6 een paar dagen), alsof je ongesteld moet worden, een zeurend gevoel. Sta er helemaal versteld van hoeveel er na elkaar hier zwanger worden. Eerst twee jaar bijna niemand en nu heel veel achter elkaar. Ik hoop dat de andere meiden snel mogen volgen. Tash, gefeliciteerd met je mooie echo!
Whooo fantastisch MF, het is echt zo! Gefeliciteerd! Ik wist niet dat het kon, spontaan zwanger worden met endo, maar jij bent het bewijs.
@Musicalfan. Wat een fantastische test!! Gefeliciteerd!! Ongelooflijk dat je zo op de valreep zwanger bent geworden. Geen ivf meer nodig. Hoe voel je je nu? @Tash. Fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Is zo mooi om te zien, zo'n kleine uk. Over mijn eerdere bericht en jouw vraag hierover nog het volgende. Het is een ingewikkeld verhaal. In mijn ZH worden ivf en endometriose helemaal gescheiden behandeld. Het is in principe geen samenwerking zoals in het VU. De ivf-afdeling van mijn ZH vindt endometriose ook niet iets dat een rol speelt bij ivf of je zwangerschapskansen kan verminderen, dat is volgens hun niet bewezen. Mijn ivf-arts dacht dat mijn cyste in mijn eierstok een oud geel lichaam cyste was dat was gaan bloeden. Mijn klachten kon hij niet thuisbrengen en waren volgens hem niet gyneacologisch van aard. Mijn HA volgde hem hierin en wilde mij ook niet doorverwijzen voor onderzoek of ik endometriose heb. En al was het een endo cyste dan maakte het volgens mijn ivf-arts voor ivf niet uit, omdat niet is bewezen dat endometriose de kwaliteit van de eicellen vermindert of anderszins je zwangerschapskansen vermindert. De beste remedie is volgens hem zwanger worden en daar waren we middels de ivf mee bezig. Dus wat hem betrof gewoon door naar de volgende ivf-poging zonder iets met de cyste te doen. Zodoende ben ik dus nooit terecht gekomen bij een arts in mijn ZH die endometriose behandelt. Wel heb ik vie mijn HA andere onderzoeken gehad om te kijken of er iets anders, iets niet gynaecologisch aan de hand is dat mijn klachten veroorzaakt. Dit leverde niets op. Vervolgens is het balletje gaan rollen toen ik een second opinion vroeg in het VU. Daar is vastgesteld dat het een endocyste is in mijn linker eierstok en dat het vanwege de locatie wel mijn kansen op zwangerschap vermindert. De cyste zit op een rotplek waardoor ik links niet goed aan te prikken ben bij punctie. Dat vermindert mijn kansen op een zwangerschap, omdat ik dan minder opbrengst aan eicellen heb bij een punctie en ik heb al vrij weinig eicellen. Na second opinion heeft mijn eigen ivf-arts nu intern overlegd met de artsen in mijn ZH die endometriose behandelen. Daaruit is voortgekomen dat ze mij nu wel willen opereren als ik dat wil. Eind mei heb ik afspraak met arts uit mijn ZH die (o.a.) endo gevallen behandelt en opereert. Dan pas spreek ik voor het eerst een endometriose arts uit mijn eigen ZH en dan pas kan ik beoordelen wat voor mij goede optie is. Daarbij is voor mij van belang dat opereren goed en snel gebeurt. Beide aspecten houd ik in het oog. Goed spreekt voor zich. Snel is in mijn geval ook van groot belang, omdat ik een lage eicelvoorraad heb die snel minder wordt. Hoop dat mijn verhaal nu duidelijker is. @IJsvogeltje. Naar dat je blaasontsteking hebt. Hoop dat antibiotica snel aanslaat en jij je snel beter voelt. @Nessie. Ooievaarsberichten zorgen er inderdaad voor dat je weer bij je eigen situatie stlstaat. Enerzijds gun je het andere meiden uit de MMM als geen ander en het geeft ook hoop, maar het maakt ook dat je afvraagt of jouw aanpak anders moet en of je zelf ooit aan de beurt zal zijn. Ik zou zo graag de toekomst willen weten en of het ooit gaat lukken. Er zijn helaas geen garanties dat de aanhouder wint. Dat maakt het ook zo moeilijk. @Margha. Tips en trucs om de MMM draaglijker te maken heb ik niet echt. Ik zit er boven op om alles in goede banen te leiden. Ik heb niet het gevoel dat het anders goed komt, heb juist het gevoel dat het aan mij is om bepaalde dingen uit te (laten) zoeken die zwangerschap zouden tegenhouden. Afleiding zoeken is dan niet aan de orde, omdat ik tussen de drukte van mijn werk en gezin door gefocust moet blijven voor alles wat ik uitzoek. Is ook een beetje mijn aard en mijn levensinstelling: zelf heft in handen nemen (zoveel mogelijk dan). Wat mij wel helpt (in mijn controledrang dan ) is iets doen waarbij het wel/niet lukken helemaal aan mij is en waarvan je redelijk snel resultaat ziet waar je blij, tevreden over bent. In mijn geval is dat sporten en afvallen. Maar dat zou net zo goed huis inrichten kunnen zijn of (bij wijze van spreken) de administratie reorganiseren kunnen zijn. Als het maar iets is waar je resultaat van ziet en een voldaan gevoel van krijgt omdat het je (wel) is gelukt. @ego. Gisteren ongesteld geworden. Heel raar naast mijn gevoelens van moedeloosheid of het ooit gaat lukken, heb ik ook een soort naieve die-hard optimist in mij die iedere keer serieus denkt en dubt zou het nu dan toch against all odds raak zijn....Niet dus.
Thanx meiden, was er vanuit gegaan dat gelijk alles plat lag...helaas Mf: fantastisch!!! Nu moet je het wel geloven geniet ervan!!!
@bo: echt belachelijk zeg, dat zo'n ivf-afdeling 'vindt' dat endo geen rol speelt bij je kansen op zwangerschap (al dan niet met ivf). Idioot vind ik het. Ze zouden toch beter moeten weten. Los van het feit of je wel/geen cystes hebt: endo verziekt het klimaat in je buik, waardoor je wel degelijk minder kans hebt op zwangerschap. Ook met ivf! Je moet dus gewoon eerst wel iets doen, voorafgaand aan ivf: ofwel lucrin ofwel laparo ofwel allebei (zoals bij mij). Ik hoop echt dat je nu wel in goede handen komt/bent. Want jij hebt zo te lezen ook geen tijd meer te verliezen.
@bo, meis, wat een verhaal zeg! Ik vind het ook belachelijk dat endo geen rol speelt bij zwanger willen worden. Waarom krijgen we anders allemaal IVF als advies. Tja en het advies zwanger worden zsm heb ik ook steeds gekregen, behalve van deze arts. Deze arts zei dat zwanger zijn goed is voor de endo, maar hij vond het belachelijk dat artsen je dat advies geven, terwijl je zo graag wilt en het niet lukt. Ik zou zeker aandringen op de operatie en dan door met IVF. Dan kunnen ze de cystes wellicht weghalen en je eileiders doorspuiten. Je moet echt op je strepen staan hoor! Zeker als je al een lager eicelvoorraad hebt. Ik ga voor je duimen dat alles een beetje op gaat schieten straks voor je. Garanties op het krijgen van een kindje heeft niemand. Dat zou het een stuk makkelijker maken als we een glazen bol hadden waarin we zouden zien dat het uberhaupt wel gaat lukken. Ik blijf voor je hopen hoor! Liefs Btw, hier voel ik me behoorlijk beroerd, maar wel met een glimlach erbij. En jee, ben zo emo. Ken mezelf nauwelijks,haha!
Nientjje schreef:Whooo fantastisch MF, het is echt zo! Gefeliciteerd! Ik wist niet dat het kon, spontaan zwanger worden met endo, maar jij bent het bewijs. Hey meis, Precies 2 jaar geleden was ik na mijn endo operatie meteen 1e ronde zwanger, dus ook spontaan, maar het was meer dan vreselijk. Heel laat posi test, veel pijn, af en toe bloedverlies en een echo met wel een vruchtzakje maar niets erin. Dat duurde allemaal even en week 8 was het definitief over. In Feb 2011 had ik een zeer licht posi test en ging het een week erna meteen mis. Nu dus opnieuw na de operatie meteen raak. Maar ik ben enorm gereserveerd. De gyn had gezegd, dat ik nooit zwanger zou worden met die slechte eisprongen en vanwege de endo e.d. Bij mij is een eileider niet toegankelijk en de ander wel en was doorgespoten vorige maand tijdens de operatie. Toch zei de gyn dat ik het tot aan de IVF evt zelf kon proberen. Mijn donor heeft superzaad en kennelijk ben ik toch ook wel wat vruchtbaar. Het kan kennelijk dus wel, maar ik ben doodsbenauwd. Juist omdat het al 2 keer mis is gegaan. Ik ben me er dus zeer van bewust dat het wel degelijk niet goed kan zitten. Maar ik heb nooit eerder zo'n knaltest gehad voor nod en de beste eisprong gehad deze ronde. (ik had vaak geen of geen goede eisprong) Dit is dus echt een wonder. Ik wil ervan uitgaan dat het nu gewoon goedzit, maar blijf wel heel gereserveerd! Hoe is het met jou verder. Al zenuwachtig voor de echo dinsdag? Liefs
Bo, ben het helemaal met de andere meiden eens! Het is wel duidelijk zo hoe je er in zit... Wanneer heb je afspraken staan? Hoop dat ze er nu wel echt vaart achter gaan zetten!!
Mf!! Je bent echt gewoon hartstikke zwanger meid!! Whaaaa! Kan me goed voorstellen dat je big gereserveerd bent na de vorige mken, maar wat je zegt,zo'n knaltest heb je nog niet gehad! Ik ga voor je duimen dat het goed blijft gaan! Heb je het je vader al verteld? Dikke knuff
Bo, hoe jij het verwoord voelt het inderdaad precies. Ik herken jouw drang naar informatie en controle ook erg. Je wilt graag het heft in handen blijven houden, en het idee dat je afhankelijk bent van iemand anders is erg vervelend. Wel heb ik gemerkt dat ik soms wel op moet passen dat ik niet alles wil weten, omdat sommige dingen gewoonweg niet te verklaren zijn. En het toch altijd anders loopt dan ik mijn hoofd had bedacht Ik hoop dat je eind mei een goed gesprek zult hebben met de endo-arts in je ziekenhuis.
@tash, ik heb het verteld idd. En weet je wat zo bijzonder was, toen ik met de auto van de snelweg afkwam vloog er net een ooievaar voorbij. Ik zie never en nooit ooievaars!! Hij was erg ontroerd, maar mijn ouders zijn ook beide gereserveerd. Ze snappen ook heel goed mijn angst. Maar ik heb besloten er nu van te genieten. Het is immers wel zo en als het misgaat, dan kan ik daar niets aan doen. Daar kan ik nu wel over tobben, maar dat heeft ook geen zin. @queen, thanks meis. Hoe voel jij je nu? Nog maar paar weekjes. En hoe is het met de endopijn gegaan tijdens je zw schap? Loop jij bij de gyn of vk? @nessie en bo: Ooievaarsberichten zorgen er inderdaad voor dat je weer bij je eigen situatie stlstaat. Enerzijds gun je het andere meiden uit de MMM als geen ander en het geeft ook hoop, maar het maakt ook dat je afvraagt of jouw aanpak anders moet en of je zelf ooit aan de beurt zal zijn. Lieverds, dit voelde ik tot gisteren ook heel erg. En eigenlijk omdat ik nog best gereserveerd ben eigenlijk nog steeds een beetje. Maar hoop zo dat jullie mogen volgen. Tuurlijk gun je het vaak een ander, maar je wil toch het allerliefste zelf je wens in vervulling zien gaan. Ik ben niet jaloers, maar soms bij mensen die wat verder van me wegstaan waarbij ik ineens zag dat er een tweede op komst was, in de tijd dat ik al bezig was, begon me dat ook wel te raken. Zo van komt het ooit nog wel voor mij. Die garantie en controle heb je helaas niet. Met de diagnose IVF was ik blij maar ook heel bang. Zo van stap dichterbij, maar ook meteen klaar als dat niet gaat lukken. Ik weet dat jullie niet zoveel hebben aan dit bericht, maar het is goed bedoeld. Dat ik dit "geluk" nu heb, overvalt me ook. Ik zat al helemaal met mijn hoofd in de IVF. En nog steeds deels. Ik wil voor mezelf nu eerst zien dan geloven dat het nu wel goed mag gaan. Zo niet, wordt het dus alsnog IVF. Maar ik hoop voor mezelf dat dit niet nodig zal zijn. Voor jullie even een dikke knuf
@mf: ik zie een banner!!! Ja, natuurlijk is een zwangerschapsbericht van een ander altijd een steekje voor jezelf. Maar hier is het wel anders. Je weet dat hier iedereen haar verhaal heeft. En we blijven elkaar maar een beetje vasthouden ...
Musiacalfan, wat zie ik nou!!ZWANGER, wahaaa wat super zeg! Oh wat ben ik blij voor jou! Heerlijk dat het op het laatste nippertje voor de IVF gelukt is. Probeer er lekker van te genieten meis. En ik ben bij jullie juist niet jaloers. Het geeft me juist een boost, van dat het kan met endo. Dat brengt weer een stukje positiviteit met me mee. Slaap lekker meiden
Thanks stier en lafemme, en idd op jullie hier ben ik ook niet jaloers. Jaloers was ook een groot woord eigenlijk. Ik gun iedereen dit geluk. Maar vooral meiden die hier zitten en al langer bezig zijn.