Fijn Stier dat je bij Simons een echo hebt volgende week! En dat je daarna eigenlijk dus gelijk door kunt. Caro, donderdag alweer de tweede echo. Wat gaat dat snel zeg! La femme: hoe was het vorige week, ben je inmiddels gestart met spuiten??
Nou ik heb echt een flinke dip, ben enorm down opgestaan, misselijkheid is al 2 dagen minder en borsten voel ik ook wat minder, maar wel enorm moe. Ik slaap zo veel dat ik echt niks anders meer doe en daar wordt ik ook zo lamlendig van. Ben nu een aantal dagen vrij en zou me daardoor juist vrolijk moeten voelen, maar daarentegen voel ik me zo down en natuurlijk daardoor ook de twijfel of het nog goed zit en zo... Tash, caro, nien, queen, hebben jullie dit ook wel eens zo ervaren? Ben die onzekere tijd ook zo zat lijkt het wel. Altijd maar dat onzekere wachten...denk dat de spanning en drukte van werk er een beetje uit aan het komen zijn of zo.. Sorry allemaal voor m'n sombere berichtje, voel me zo somber, bah..
Ik herken het hoor lieve Ijs!!! Ik slaap slecht en overdag helemaal kapot.. Maar daarnaast heb ik het gevoel dat ik over de top blij moet zijn.. Maar die roze wolk ben ik nog niet tegen gekomen.... Denk dat dat een stukje angst is. Hoop dat het gevoel beter wordt als we de tweede echo hebben gehad. Volgens mijn mannetje ben ik hoofdzakelijk moe en chaggie en dat vind ik dan ook weer rot voor hem. Zelf heb ik het soms niet eens door!! Maar doordat je zo moe bent en we allemaal zo'n lange weg bewandeld hebben is het denk ik helemaal niet vreemd om je zo te voelen!! Mijn andere 'klachten' zijn ook minder geworden, maar doordat ik nog zo moe ben ga ik er van uit dat het goed zit. Alleen nog 'even' wachten op die roze wolk.... Nu nog te veel zorgen om grote en kleine dingen!!! Dikke knuff meis!! En probeer maar veel uit te rusten, ondanks dat dat geen beter gevoel geeft. Je lichaam heeft het wel nodig! Liefs
Ijs meis, ja die angst had ik continu. Vooral omdat ik mijn borsten niet voelde. Vreselijk vond ik dat.
Thanks Tash & Queenmeis voor de lieve woorden, heb 't vandaag echt ff nodig. Inderdaad denk ik dat de lange medische weg er zeker ook invloed op heeft. Mijn man en ik waren al aan het eind van onze latijn eind vorig jaar. En nog wel eigenlijk, alhoewel mijn man nu veel opgewekter is en al droomt van babynamen, inrichten kamer en zo ...daar denk ik dus nog helemaal niet aan, enige waar ik aan kan denken is de komende 4 weken nog doorkomen... Ik merk echt dat ik zo enorm veel bezig ben en hoop dat het goed gaat ,zodat we niet weer een teleurstelling te hoeven verwerken. Zo stom eigenlijk, is het eindelijk raak, beleef ik er nog geen plezier momentje aan (behalve de2 echo's dan)...zo raar, want van te voren dacht ik echt continu in de wolken te lopen als het zover was...niet dus.. Even wat anders trouwens, ik weet dat ik het toch best erg moeilijk had met positieve/zwangere berichten in de afgelopen 2.5 jaar en denk erover om een aparte topic te openen, zodat in dit topic de focus kan blijven op de malle molen rondom endo. Ik zal zo 'ns gaan kijken of ik dat kan opzetten, das wel weer het voordeel van paar dagen vrij zijn effe tijd genoeg..
Goed idee van dat topis Ijs!! En over dat in de wolken lopen, hier dus precies hetzelfde!! Mannetje praat al steeds tegen Frits, maar voor mij zelf voelt het nog zo ver weg... Maar als we de enge weken voorbij zijn en iedereen mogen vertellen dat we een kindje verwachten, wordt voor jou en mij vast meer echt en minder eng.. Dan halen we die wolken gewoon in meis..
Die roze wolk ben ik ook nog niet tegengekomen hoor... Volgens mij bestaat er ook geen roze wolk als ik zo de meeste verhalen lees. Ik vind het een hele verwarrende tijd! Echt met ups en downs en dat terwijl je eigenlijk heel erg blij zou moeten zijn. Mijn man daarentegen heeft er alle vertrouwen in dat het allemaal goed komt en is al met van alles bezig. Mijn schoonzusje vroeg gisteren of ik al dingen gekocht had... Euh... nou, nee... eerst maar eens de 20 weken-echo afwachten. Het onbevangene is er een beetje af en dat is wel jammer! Ik kan het gewoon nog steeds niet echt geloven dat er een mensje in mij groeit. Durf het nog niet te geloven. Ik kijk ook enorm uit naar november. Die hele zwangerschap hoeft van mij niet zo. Wat een stresstijd. Als ik dit zo teruglees voel ik me wel een beetje bezwaard, want dit wilde ik toch zo graag. Ik accepteer het maar zoals het is. Het komt vast goed met dat gevoel!
En vergeet niet... hormonen doen ook een heleboel! Denk dat het daar ook door komt... die ups en downs.
Dat van die hormonen klopt wel, want de stemmingswisseling zoals van vandaag is echt wel flink, en ik kan er maar niet aan wennen, of tegen mezelf zeggen dat het de hormonen zijn.. Hierbij link naar nieuw topic;http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/354738-zwanger-na-malle-molen-endometriose-onzeker.html#post12643766 En inmiddels alweer paar uurtjes achter de rug van (kots) misselijk, dus dat stemt me weer heel ietsje positiever.. En inderdaad, ijsvogelman is zo optimistisch als het maar zijn kan, ongelooflijk Caro, gaat voor jou echt opschieten, ik vind het zo gaaf voor je, moet gewoon goed zitten bij jou! We schrijve alweer een hele tijd hier, en dan is het zo gaaf als het eindelijk lukt! Ik hoop echt dat iedereen hier hoop houd! Lange periodes van wachten, wachten, wachten....het is super zwaar, en natuurlijk heeft iedereen een grens tot waar je doorgaat, maar hoe onmogelijk het er ook uit ziet, er zijn wel kansen. Ik lees nog wel eens terug in dit topic, en dan besef ik weer hoe lang ik alweer bezig ben en hoe intensief het allemaal is.. Liefs
Vorige week heb ik de eerste echo gehad. Omdat er toen al veel eiblaasjes te zien waren hebben ze de dosering van puregon minder dan gemiddeld voor mij gezet. Ik spuit 100 eenheden per dag. Vandaag de 2e echo gehad en er waren eigenlijk iets te veel eiblaasjes te zien. Hier was ik al bang voor... Ze waren al heel groot. Vrijdag moet ik weer terug. Ik moet morgen nog een keer spuiten en vrijdag moet ik wachten totdat ik weer een echo heb gehad. Mocht het dan weer zoveel gegroeit zijn, dan kunnen ze daarop ingrijpen. Ik vind het wel heel eng hoor! Ik ben zo bang dat het afgebroken wordt. en nu ben ik nog ziek ook! Kan er ook nog wel bij... Stiertjes, jij had toch ook overstimulatie? Maar dat was toch as bij de punctie bekend? Hoeveel eenheden puregon heb jij gespoten? En hoe zagen de eiblaasjes er met de echo's uit? Wat fijn trouwens dat je 11 mei nog een echo krijgt bij Simons! Hoe voel je je verder nu? Margha, jij zit dus ook bij dr. Simons? Sinds wanneer sta jij op de wachtlijst voor een lapa? Ik heb toen 3,5 maand moeten wachten. Nessie, hoe is het met jou? Is de lucrin goed te doen? Ohja. Ik heb nog 1 vraag, voor de meiden die puregon hebben gehad, hebben jullie ook wat last van de buik gehad?
Hey La Femme, dat gaat dus nog even niet van een leien dakje... Aan de ene kant positief natuurlijk dat je eierstokken goed te stimuleren zijn. Hopelijk krijg je geen overstimulatie. Ik ga voor je duimen dat het goed komt. Ik had trouwens geen last van m'n buik door de Puregon. Sterkte meid en beterschap! Ben ik de enige die zich zorgen maakt om Musicalfan? Heb haar ook nog een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie...
Caro, ja ik ben zo bang voor een overstimulatie!heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Ik vraag me ook af hoe het met musicalfan is!
Ik hoop dat het goed gaat met je, MF. @ Lafemme: wat balen dat je misschien overstimulatie hebt. Maar nog niet zo erg dat je moet stoppen? Hopelijk valt het mee en kan je gewoon doorgaan. Hoeveel follikels zijn er? Ik heb geen puregon gebruikt, maar ik lees wel vaker dat er door veel follikels buikpijn kan ontstaan. Ik duim voor je.
Nientjje, wat heb jij gebruikt dan?ik geloof dat aan de ene eierstok een stuk of 13 zaten. De andere rond de 7. Daar was ze blij mee. Ik word gek van onzekerheid. Ik moet dus vrijdag even wachten met spuiten totdat ik weer bij de arts ben geweest. Dit om te kijken of de dosering verlaagt moet worden denk ik. Na hoeveel dagen hadden zwangere dames hier de punctie?want is het dan niet zo, dat ze bij mij eerder de punctie kunnen doen?
Ik had Gonal F. Je hebt er in totaal dus ongeveer 20 en dat is mooi. Maar moet inderdaad niet meer worden. Ze wachten tot de meeste follikels rijp zijn voordat ze de punctie doen, weet je hoe groot ze zijn? Ik had 14 dagen later de punctie.
Ik had ook forse overstimulatie. Weet niet meer na hoeveel dagen ik de punctie had maar de eitjes moeten wel rijp zijn idd.
Nou dat ze het eigenlijk niet deden maar omdat mn andere ziekenhuis toestemming had gegeven lieten ze het doorgaan. Heb een vreselijke punctie gehad omdat er heel veel endocustes zaten en m'n rechter stok zit verkleefd met m'n buikwand. Doordat ik zoveel ook had hebben ze 2 mooie eitjes laten zitten. Deze topper is teruggeplaatst en ik had helaas niks voor in de vriezer. Maar het gaat wel vaker door hoor. Je hebt nog alle kansen.
@LaFemme: ik had idd ook overstimulatie. En dat werd vrij laat en abrupt geconstateerd, ongeveer 2 weken na het begin van de stimulatie. Ik kreeg 250 EH puregon. Achteraf gezien een belachelijke hoeveelheid (de hoogste dosering die ze normaalgesproken geven). Het leek voorspoedig te gaan: er groeiden ongeveer 15 eitjes, alleen die deden heel lang over de laatste paar millimeter groeien. Omdat ik dus moest blijven spuiten, ontstonden er ook nog weer nieuwe kleintjes, zodat ik in totaal (groot en klein bij elkaar) zo'n 30 eitjes had. Ik dacht dat we een datum voor de punctie gingen afspreken en ik kwam het ziekenhuis uit met overstimulatie. En geen punctie. Had ik totaal niet verwacht. Na een paar weken verplichte rust zijn we opnieuw begonnen met 125 EH, de helft dus van de eerdere dosis. En dat ging prima, zoals bekend. Hebben ze bij jou ook bloed geprikt? Het schijnt dat ze ook informatie kunnen ontlenen aan de bloedwaarden. Hoop dat het nog wel kan doorgaan voor jou!! In de cyclus met de overstimulatie had ik wel behoorlijk gevoelige eierstokken (achteraf natuurlijk wel logisch, er zaten 30 eitjes in!). In de cyclus daarna ging dat een stuk beter en had ik nauwelijks last. Bij die overstimulatie was ik trouwens ook extreem moe en erg labiel. Heel vervelend allemaal. Ik hoor jou daar trouwens niet over gelukkig. Ik moest trouwens altijd wachten met spuiten totdat ik bij de arts was geweest. Sterkte meid!! @Musicalfan, ik hoop van harte dat het goed met jou en je zwangerschap gaat. Kun je iets laten horen? We maken ons hier een beetje zorgen over je, zoals je kunt lezen.