Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is er iemand met endo die ook hier hoge tumorwaarde c125 had
    Bij mij is het tussen 67 tot 103 (gemeten binnen 2 maanden).

Ik probeer het op een of andere manier erop te plaatsen, maar hoorde eigenlijk nog niet iemand die ook het had. Bij mij is nog de endo niet 100% gesteld, omdat ze het pas met de kijkoperatie kunnen zien, maar gen. zei dat de schommelde tumorwaarde is een teken wel..

En andere vraag: ik heb over 3 weken afspraak met de gen. Denken jullie dat ik kan kijkoperatie (vruchtbaarheid) aanvragen of zeggen zei mij dat ik nog 1 jaar eerst moet proberen. Ik voel gewoon dat het niet zal lukken zonder hulp en ik wil gewoon meer duidelijkheid hebben ivp kinderwens en af en toe helse pijn. Ook heb ik ergens gelezen dat het niet goed is om lang te wachten met de 'proberen' want steeds elke menstruatie maakt endo alleen maar ergen.

Hoe hebben jullie het gedaan, naar hoeveel maanden lopen bij de gen. met de endo en kinderwens hebben jullie de kijkoperatie en eventuele behandeling gereken.

2. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Piccolina: hier niet bekend met c125 waarden. Als je over 3 week de echo hebt, en de cyste weer groter is dan lijkt het me reëel om een kijkoperatie voor te stellen. Al zal de gynaecoloog daar dan vermoedelijk zelf ook wel mee komen.

Queen: hoe is het met jou en je wondertje?

Bo: heb je inmiddels alweer wat gesprekken gehad??

Muk: we lopen een beetje gelijk op nu met de Lucrin/Zoladex of niet? Hoe voel je je inmiddels? Dat down gevoel herken ik wel hoor, nog niet zozeer van de Lucrin maar meer een stukje frustratie en emotie wat eruit komt. Voor de rest heb ik eigenlijk nog geen bijwerkingen, gelukkig :)

Lafemme: hoe is het gisteren gegaan? Hoop heel erg voor je dat de punctie door mag gaan!!

@ego: morgen hebben we ons intakegesprek voor IVF/ICSI. Als het goed krijg ik dan ook de 2e Lucrin spuit, al is het dan pas 26 dagen geleden.. Helaas heb ik de laatste dagen weer meer last van mijn linkereierstok (en lies). Het voelt een beetje alsof er weer een cyste zit, al zou dat door de Lucrin toch niet mogen? Maar ja, ben wel heftig ongesteld geweest dus wellicht dat t toch weer onrustig is daar. Maak me er best ongerust over, ben zo bang dat ik dan weer geopereerd moet worden en dan toch maar de gehele eierstok eruit moet.. Of wellicht langer met de Lucrin door moet. Nou ja, ik hoop dat de gyn morgen even een echo wil doen. Ik ga nu even lekker sporten, positieve energie op doen :)

Knuffel voor iedereen!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nessie, succes morgen! Hopelijk zit er niks bij je eierstok!! Hoe gaat het met de lucrin? De bijwerkingen bedoel ik?

4. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx Stiertje! Ik heb gelukkig nog weinig last van de bijwerkingen, maar ik geloof dat jij ook pas na de 2e spuit wat meer bijwerkingen kreeg toch?! Jij as vrijdag heen voor een echo?

5. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Nessie, veel succes vandaag met je intake! Ik had bij de 2e spuit wat meer last van bijwerkingen. En ook had ik last van de plek waar de cyste zat. Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken!je kan altijd even een echo laten maken. Dan weet je het zeker.

Piccolina, het klopt dat elke menstruatie de endo kan doen laten groeien.leg goed uit aan je gyn wat je voelt. Soms moet je het zelfs nog een beetje aandikken. Ik werd eerder ook niet gelooft door mijn vorige gyn. Succes meis!

Mmc, weet je al iets? Ik hoop voor je dat je een positieve test in handen hebt!

Nou meiden, morgen de punctie! Het is nog steeds heel spannend, want ik heb echt zoveel eiblaasjes. We zijn 3 dagen achter elkaar in het zh geweest, want ze wilden het goed in de gaten houden. Elke dag bloedgeprikt en gelukkig was dat allemaal goed. Ik had gister aan de ene eierstok al 22 blaasjes!! Andere 6 a 7. Maar omdat mn bloedwaardes goed waren mogen we door. Gister de pregnyl gezet. Ik vond het doodeng omdat ik dus door die overstimulatie heftig kan reageren. Heb nu nog geen last. Wat een gedoe trouwens met die ampullen. Gelukkig hadden we extra want de eerste brak niet goed af. De tweede waar het vocht inzit bleef in het bovenste gedeelte van de ampul nog iets zitten. Dat moet je er toch ook uitzuigen?????? Oh, ik hoop zo dat de punctie goed mag gaan!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @nessie: bij mij werd het bij elke spuit een klein beetje erger met de bijwerkingen. Niet extreem, maar gradueel.
    @LaFemme: spannend joh!! Maar wel fijn dat de punctie toch door kan gaan. Heb je dit tenminste niet voor niets doorstaan. Die ampulletjes met vocht, daar moet je eerst even tegenaan tikken zodat alles beneden zit. Ik heb nog nooit gehad dat ie verkeerd afbrak. Gelukkig had je reserve. Hoop dat het morgen goed gaat!!
    @MMC, ja, ik begin zo langzamerhand ook wel een beetje nieuwsgierig te worden!

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nessie: spannend vandaag! En weeral de 2e spuit Lucrin, dat gaat snel. Ik kreeg na de 2e injectie meer last en na de 3e weer minder. Helaas had ik door de 'overgang' heen wel weer een nieuwe endocyste, dus misschien even laten kijken vandaag? Maar moet wel zeggen dat ik vaker lees van vrouwen die last krijgen en toch geen cyste hebben hoor.

@ Lafemme: veel succes morgen! Zolang je door mag gaan zou ik me niet teveel zorgen maken over de hoeveelheid follikels. Ik heb ook geen probleem gehad met de pregnyl, alleen dat het pijnlijk was, brrr.

@ Stiertje: fijn dat er bij jou ook weer schot in de zaak komt!

8. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    We hadden inderdaad niet tegen het ampulletje aangetikt. Dus we hebben het in 2 delen opgezogen. Dus vanuit het glaasje en het bovenste gedeelte. Gelukkig hadden we die niet op de kop gehouden. En inderdaad, dee was niet fijn. De luregon voelde je niet, maarpregnyl wel. Zeg ff een domme vraag, maar ouregon hoef je toch niet meer te spuiten? Ik word zo onzeker en ben bang dat ik iets verkeerds doe:(

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, na pregnyl hoef je geen puregon meer te spuiten. Even lekker een dagje niks! Enne: domme vragen bestaan niet! ;)

10. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ow la femme vreselijk die pregnyl hè! Ik had t glas van de ampul in m'n vingers staan. Maar mocht je tong n x moeten doen kun je altijd om een ampullen breker vragen.

11. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Inderdaad even een dagje niks. Ik mag trouwens de dag na de punctie niet werken. Ze zijn extra voorzichtig. Stiertje, jij hebt wel een punctie gehad toch? Maar wanneer werd het afgebeoken dan?

12. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Queenmeisje, hoe gaat het met jou en de kleine?? Ben je lekker aan t genieten?

Weet jij nog hoeveel eiblaasjes jij had?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Toen ik overstimulatie had, hebben ze bij mij geen punctie gedaan. Toen had ik dus 2 weken voor niks gespoten :( Ze durfden een punctie niet aan, omdat bij mij de bloedwaarden dus wel verkeerd waren.

Na 2-3 weken verplichte rust weer 2 weken gespoten (met de helft van de eerdere dosis) en toen wel punctie gehad, met als opbrengst 6 eicellen. Waarvan er 5 dmv ICSI zijn bevrucht. Vond ik zelf wel een beetje weinig, maar ze wilden natuurlijk bij mij geen enkel risico meer nemen.

14. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ih nu snap ik het stiertje. Ik had begrepen dat ze tijdens de punctie moesten stoppen. Volgens mij is wat je nu hebt gemiddeld hoor. En als ze allemaal bevrucht zijn... Zijn ze ook allemaal ingevroren? En weet je al wanneer de tp is? Ik ga voor jou ook zo hard duimen. Wanneer moet je weer naar het zh? Vrijdag voor de echo, of moet je ook nog eerder?

Hoeveel utrogestan hebben jullie in moeten nemen? Ik moet 3x 2 tabletten. Is dat niet heel veel?

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, gelukkig niet tijdens de punctie gestopt. Dus daar was jij bang voor! Volgens mij doen ze dat nooit hoor.
    Ze hebben 1 topembryo teruggeplaatst. De overige 4 zijn idd ingevroren (3 toppers + 1 gewoon goede).
    Vrijdag moet ik voor echo naar dr. Simons. Als daar niks raars uitkomt, kan ik vrijdag meteen stoppen met de pil. En dan wordt in de cyclus die dan komt, een tp gedaan. Zal denk ik eind mei zijn. Denk dat we deze keer voor 2 gaan (die ene van gewoon goede kwaliteit plus 1 topper).
    Volgens mij is 3x2 utro gewoon standaarddosis. Ik had het tenminste ook en hoor ook anderen hierover.

16. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje, spannend hoor! Hopelijk komt er niks uit! Ik duim voor je!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dank je! Ik denk trouwens dat het allemaal wel mee zal vallen. Ik kan alleen de signalen die de endo geeft, nog niet helemaal duiden. Ik weet het nog maar amper een jaar en ik heb nooit last gehad van m'n eierstokken totdat ik ineens die cyste had die niet wegging. Dus ik vind het heel fijn om even extra door dr. Simons gerustgesteld te worden :)

18. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Ja, je weet het nog maar kort inderdaad. En dr. Simons is een hele fijne arts die je gied gerust kan stellen. Maar je hebt natuurlijk hormonen in je lichaam gehad waardoor je eierstokken gevoelig worden. Maar ik weet hoe fijn het is om weer even een bevestiging te krijgen. Dat vind ik hier oo het forum ook zi fijn:)

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    toch wel apart dat bij niemand die tumorwaarde geconstateerd is... hebben ze dan ook geen onderzoek (bloedprik) ervoor gedaan, of was het negatief
    Ik kan het zelf gewoon niet plaatsen bij mijn endo, maar de gen. telefonisch ze dat het is toch meer bij de endo past dan bij de kanker of tumor omdat bij de tumor of de kanker die tumorwaarden juist hetzelfde blijft en niet omlaag gaat en naar beneden weer...

En de cyste groeit niet ( het blijft hetzelfde elke keer - 2 maanden gecontroleerd)... wel gewoon lastig met de ZK want ik kan nooit op dezelfde dag echo en gen. krijgen- meestaal zit er nog dik 2-3 weken tussen...

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik herken t tumor verhaal helemaal niet. Zou ook niet weten of ze daar op geprikt hebben. Ze stelde bij mij snel een laparoscopie voor. X

Deel Deze Pagina