@LaFemme: We blijven duimen! Je mag gewoon balen, dat zei ik eerder ook al. Dat is jouw gevoel en dat mag er zijn. Ik hoop dat het doorgaat morgen, en anders heb je nog 13 eskimootjes. Er zijn niet veel mensen die dat kunnen zeggen! @ijsvogeltje: ik kan ook wel begrijpen wat jij zegt over een lijf dat minder vol zit met hormonen. Ik heb nu eindelijk, 4 weken nadat duidelijk werd dat de verse tp niet gelukt was, het gevoel dat ik m'n lijf weer een beetje terug heb. Die eierstok lijkt ook weer een beetje tot rust te komen (maar morgen toch ff een echo bij dr. Simons, just to be sure). En dan gaan we eind van de maand lekker 2 eskimootjes ophalen! Ik heb er wel weer zin in! Trouwens, ben tussendoor ook nog bij een natuurgenezer geweest. Die heeft mij nog bepaalde preparaten gegeven die de doorbloeding beter maken en ontstekingsreacties verminderen. Ben heel benieuwd hoe dr. Simons nu de stand van de endo beoordeelt. De medici doen natuurgeneeskunde altijd cynisch af als kwakzalverij, maar ik zie het meer als aanvullend. En het geeft ook nog meer het gevoel van er alles aan gedaan te hebben. Misschien herkenbaar??
@ La femme: wat balen dat het niet door kan gaan, wat een teleurstelling. Maar misschien morgen dan toch nog goed nieuws. Ik duim voor je. Wel een mooie score zeg! @ Stiertje: ik ben voor de operatie ook naar een natuurgeneeskundige geweest, heb daar een goed gevoel over. Heb het niet besproken met een arts, maar het kan sowieso geen kwaad.
@nien: ik ga het nu ook niet meer zeggen hoor. Heb wel genoeg van die meewarige, superieure blikken van de medici ... Wat voor iemand ben jij geweest? Ik ben bij iemand geweest die magnetische straling meet met een of ander ondefinieerbaar apparaat. Hij doet veel aan de opsporing van brokjes melksuiker (lactose) die in het lichaam blijven hangen, en teerresten door bv meeroken of zelf roken. Heb nooit gerookt maar natuurlijk wel meegerookt (wie niet). Daar heb ik nu nog wat supplementen voor. Ik moet zeggen: heb enorme rsi-klachten gehad. Die zijn redelijk onder controle momenteel. En de verkoudheid die ik afgelopen week had en die vaak bijna ontaardt in een bijholte-ontsteking was veel minder heftig dan normaal en ook veel sneller over ... Tsja, kan toeval zijn ...
Ik moet om 10.30 uur bloedprikken, dan om half 12 uitslag. Simons loopt vaak een uur uit, dus wie weet zien we elkaar nog wel ik ben klein en heb kort haar
Haha ik heb al een paar keer drie kwartier en soms een uur moeten wachten. Zou wel grappig zijn als we elkaar tegenkomen. Hoe zagen ze trouwens bij jou dat je overstimulatie had? Had je ook klachten?
Ze zagen vooral veel eitjes (30 bij elkaar, groot en klein). En toen ze daarom het bloed gingen checken, zagen ze het in de bloedwaarden, want die waren ondubbelzinnig. Verder geen overstimulatieklachten, want die worden pas getriggerd worden door ofwel pregnyl ofwel zwangerschap. Daarom mocht ik ook geen punctie. Maar door die hoge dosis puregon voelde ik me wel heel labiel en extreem moe. Ik was zowel voor mezelf als voor m'n omgeving geen pretje. Dat had ik veel minder toen we opnieuw begonnen met de helft van de dosis. Elkaar tegenkomen: zou heel grappig zijn!
Hebben jullie gister ook Draagmoeder gezocht gezien? Zat er wel een beetje dubbel naar te kijken. Aan de ene kant: prachtig als iemand zoiets voor je wil doen, zoals voor dat homostel. Aan de andere kant: zo naïef, zo'n 55-jarige draagmoeder die verbaasd is dat ze niet in 1 keer zwanger is. Jemig, get real. En dan blijkt dat die kliniek in Tsjechië de boel misschien ook nog wel bedonderd heeft (voor 10.000 euro).
@ Stiertje: bij mij werd er gependeld. Ik heb toen korrels gehad om littekenweefsel tegen te gaan na de operatie en tarwekiemolie. Ik ben zelf een nuchter type, maar had er wel vertrouwen in. Ik denk dat het geen toeval is dat je klachten sneller verdwijnen, maar zeker weten doe je het natuurlijk niet . Heb je ook iets gevraagd voor tijdens de volgende poging (tp)? Succes in het ziekenhuis vandaag! @ La femme: jij ook veel succes vandaag! En zou grappig zijn als jullie elkaar tegen komen, hey stiertje, hey lafemme hahaha.
Stiertje, ik heb draagmoeder ook gezien. Ik vind het ook super voor het homostel! En inderdaad, ik vind het ook, ze waren wel erg goedgelovig. En toen ik ze over die hormoonpleisters hoorde, kreeg ik al argwaan! Pleisters??? Dat helpt toch niet. En ik weet ook zeker dat het baarmoederslijmvlies nooit goed geweest is. Vond je het gek da ze niet zwanger is. Ik vind het heel erg voor ze hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben benieuwd of ze zich goed hebben laten informeren over deze kliniek. Wat ik wel vind, is dat ze in Nederland wel heel moeilijk doen over draagmoederschap. Alsof je het voor de lol doet.
Oja, en eerst was de moeder wel geschikt en nu ze het geld binnen hebben is de moeder ineens niet meer zo geschikt
Hey meiden, Het is doorgegaan!! Omdat ik een dag later ben zijn de embryo's nu geen topembryo's meer. Maar ze zijn wel 8 en 7 cellig. Omdat ze geen topembryo's meer zijn hebben ze ze allebei teruggeplaatst! Wow, straks krijgen we nog een tweeling Ik moet wel heel goed voor mezelf zorgen ivm de overstimulatie. Ik heb me daarom ook ziekgemeld op mn werk. De bloedwaardes waren wel gedaald gelukkig. Maandag moeten we terug voor controle. Ze blijven me gelukkig heel goed in de gaten houden. Stiertje, ik vond het leuk je ontmoet te hebben. Nu hebben we er ook een gezicht bij Hoe was het bij Simons? Degene die na jou kwam zat er om 1 uur nog!!! Ik wil je nog een hele fijne vakanie wensen!
Wow lafemme, Dat is goed nieuws!!! Nu maar even lekker rustig aan doen, het worden twee spannende weken! En ook wel een beetje bijzondere Moederdag met twee Emmy's bij je. Ik duim heel hard voor je! En wat grappig dat je stiertje hebt ontmoet! jullie hadden elkaar dus herkend Was de echo bij jou goed stier? Heel fijne vakantie! Lfs, muk
Ha, we (LaFemme en ik) hebben elkaar ontmoet! Even gekletst. Was leuk!! Maar ik weet ook nog niet hoe haar uitslagen waren, want toen ik klaar was, was ze weg. Hoop dat er toch een tp kon plaatsvinden ... Ik moest dus echt een uur wachten voor dr. Simons! Maar het was de moeite wel weer waard. Allereerst: er was geen cyste bij de eierstok. Gelukkig! Hij was verder nogal verbaasd over het advies van de ivf-artsen om eerst een maand niets te doen na de mislukte tp. Met endo moet je eigenlijk nooit niets doen, want dan woekert het weer verder. Hij adviseert om nu toch eerst 2 maanden lucrin te nemen om de endo weer echt helemaal tot rust te brengen (heb natuurlijk toch behoorlijk veel hormonen binnengekregen). Dan hebben we half juli echt de grootst mogelijke kans, en dat geeft een goed gevoel, ook al vind ik het wel moeilijk dat ik nu 2 maanden extra moet wachten. En hij gaat dat nog eens een keer met de ivf-artsen bespreken. En ik heb hem gezegd dat ik telkens het gevoel heb dat ik voor mezelf moet opkomen en dingen moet voorstellen en dat het eigenlijk zo zou moeten zijn dat de artsen dingen voorstellen die voor mij als patient het beste zijn. Nou ja, m'n hart weer even gelucht dus. Echt een topdokter, die Simons! Groetjes allemaal, Stiertje
Haha, ik deed nogal lang over m'n bericht. Nu dus al weer meer nieuws. Top zeg, LaFemme, 2 emmy's in je buik! Nu duimen voor een goede uitslag! Was echt leuk je te zien (en je partner). Hier dus vanavond de eerste lucrin zetten. En dan zondag lekker een week naar la douce France! Kom maar door met die wijntjes!
Stiertje, ben je ook niet aan de pil gegaan? Je bent dus 2x ongi geweest? Dat is wel vreemd inderdaad. Ik heb simons ook nog even gezien. Hij vroeg vluchtig hoe het ging en wenste mij succes. Zo lief! Het is balen dat je weer 2maanden moet wachten, maar in het zh gaf je al aan dat als het beter is, je dat er voor over hebt. En ga lekker van je wijntjes genieten Ik zal trouwens de foto's van onze emmy's als ik thuisben in mn fotoalbum plaatsen.
Ja, ik ben nu voor de 4e week aan de pil (maar nog niet gestopt, moet nu nog een week doorgaan, krijg dan idd nog wel een bloeding). Maar ik had dus ook wel meteen aan die lucrin kunnen beginnen. Had weer een maand gescheeld. Die ivf-artsen weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn ... En ik ben echt fan van Simons! Hij is heel kordaat en deskundig, net zo direct als ik en we kunnen soms ook enorm lachen.