Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Op dag 2 of 3 van de ongi begon ik altijd meteen met de meds voor de cryo tp. Progynova. Ze faxten dan een recept naar mijn apotheek.
    Maar Stiertje moest nog wel een ronde wachten, dus het verschilt per patient bij het umcg.

2. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    En hoelang moest je dat dan innemen? Ik hoop dat ik ook meteen doormag. Ik eis t gewoon. Ze weten hoe erg de endo is. En anders overleggen ze eerst maar met Simons, die is er toch altijd op dinsdag. He bloed was net alweer meer. Ben nog nooit zo snel ongi geworden. Maar dit heb ik liever dan dat ik er tegenaan zit te hikken.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben er pas vorige week mee gestopt. Moet tot de 12E week vd zwangerschap. Is om het bmslijmvlies te laten groeien en later in stand te houden.

4. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Moest je ook nog door met de utrobollen? En wanneer had je dan de tp?
    Sorry voor al die vragen:)

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vraag maar raak hoor. Ja, tot week 12 ook utro. En de tp was ongeveer drie weken na de eerste progynova. Daar moet je trouwens twee per dag van.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @LaFemme: he getver, dat je nu al denkt dat het niet gelukt is. Je kent je eigen lijf het beste; ik had ook heel snel (na een week en 1-2 dagen) door dat het niet goed zat. Maar wacht nog even af, je weet het nog niet helemaal zeker.
    Simons adviseerde mij dus om 2 mnd lucrin te nemen, en dat had volgens mij ook al meteen gestart kunnen worden na het mislukken van de verse tp. Nu dus voor niets op advies van de ivf-artsen een maand aan de pil geweest.
    Maar misschien is jouw endo erger dan de mijne en geeft hij jou een ander advies dan mij. In ieder geval is overleg tussen Simons en de ivf-artsen handig; dan krijg je een eenduidig advies en hoor je niet van iedereen weer iets anders.

Meid: ik wens je nog even alle sterkte van de wereld in deze spannende dagen!

Veel liefs!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @muk: we wonen idd op een oude boerderij, die we aan het verbouwen zijn. Het is geen boerenbedrijf meer (wij hebben allebei een 'gewone' baan), maar we hebben nog wel ruim 30 schapen voor de hobby. En die hebben met elkaar zo'n 50 lammetjes gekregen. Dus rond de 100 schapen/lammeren, dan nog 2 honden, 2 katten en een stuk of wat kippen. Leuk hoor, maar je kunt wat minder makkelijk de deur achter je dicht trekken. Maar los daarvan is mijn vriend niet iemand die uit z'n dak gaat om 8 uur heen, 8 uur terug te gaan rijden om een week met een groep mensen te moeten verkeren. Prima, ga ik wel alleen ...

8. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Meiden, ik ben echt ongi geworden. Het gekke is alleen dat ik helemaal geen buikpijn heb:( Ik heb gebeld naar het ziekenhuis. Ik moet nu 10 dagen aan de primolut, dan na 5 dagen lucrin en 4 weken later waarschijnlijk cryo terugplaatsing. Ze had het trouwens ook over een cryoschema. Zal ze dit wat ik nu opschrijf ermee bedoelen of komt dat na de lucrin. Nou ja goed, ik krijg morgen het schema opgestuurd. Bah, weer een lange tijd eroverheen. Ons geduld word wel op de proef gesteld he dames...

9. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Sorry la femme maar ik zou echt even een test doen voordat je door gaat want bloed zegt niet alles. Vond t vreemd dat ze niet een echo maken om te kijken of t schoon is. Knuffel

10. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Getsie meis! Niks aan! Dikke knuf, hopelijk voel je je gauw weer iets beter;)

11. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Net te horen gekregen dat mijn schoonzusje is bevallen. Zulke momenten blijven moeilijk voor me... (en t toeval wil dat het dezelfde dag is als mijn zus haar verjaardag)

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    LaFemme: ik ben het met queenmeisje eens. Misschien toch slim om eerst een test te doen, zodat je 100% zeker weet dat je niet zwanger bent, voordat je je lijf weer aan allerlei hormonen/medicijnen blootstelt. Ik verloor bij de menstruatie na de mislukte tp trouwens veel stolsels. Jij ook? Snap trouwens dat je baalt en zsm weer door wilt! Knuf voor jou!

Dat schema is vermoedelijk dat je progynova en utro moet gebruiken bij de cryo tp. Krijg je meteen receptjes opgestuurd denk ik. Tip: let op dat ze je niet een recept voor lutinus opsturen, want daar moet je hartstikke veel voor bijbetalen en mocht je zwanger blijken na de cryo tp, dan moet je tot 12 week blijven gebruiken.

Lady Ingrid: bah, blijft moeilijk he. Wanneer zijn wij nu eens aan de beurt??

13. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ik had vannacht ongelofelijk menstruatiepijn (zo noem ik het maar even). Als het goed is met Lucrin kan dit helemaal niet. Ik heb er zelfs een naproxen voor ingenomen. Komt dit misschien bij iemand bekent voor?
    Liefs

14. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Lady Ingrid. Dit kan gewoon . Vooral de eerste maand. Ik werd zelfs nog ongesteld. Maar dat betekend niet dat de lucrIn niet werkt.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ben gister ook nog ongesteld geworden (zit nu anderhalve week aan de 1e lucrin). Pijn viel ook tegen (darmen).
    Mijn ervaring van de eerdere periode met lucrin is dat ik later niet meer ongesteld werd. En dus ook geen pijn meer.

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Lafemme: he bah zeg! Nu al ongesteld, wat rot voor je.

@ Ladyingrid: dat blijft moeilijk he. Vooral het kraambezoek, of heb je daar niet zo'n last van? Ik kon daar dagen van te voren enorm tegen op zien.
    Was je niet ongesteld, alleen maar pijn? Komt me niet bekend voor.

@ Stiertje: vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad. Hopelijk nu geen menstruatie meer (voor het komende jaar ofzo ;)).

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @nientjje: haha, goed plan! Hoe is het met jou?? Bijna de 12 spannende eerste weken gehad he?

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dan is dat is een deal, Stiertje! :)

Ik voel me wel redelijk. Overdag voel ik me goed, maar 's avonds blijf ik wat ziekjes.

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hm, vervelend lijkt me dat. Ik hoop dat je je binnenkort beter gaat voelen! Binnenkort nog echo's?

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Whoe hoe bieb.. 12 weken.. Spannend.

Deel Deze Pagina