Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat kan wel kloppen, hier alles goed hoor, dit is echt de reden waarom we altijd zijn doorgegaan maar ik denk nog elke dag terug aan die drie jaren, die hebben mij toch enomr veranderd!

2. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda,
    Fijn om te lezen dat de wonderen echt de wereld nog niet uit zijn. Geweldig dat je na zo'n lange tijd toch gezonde kindjes heb mogen krijgen en dan nog wel 2! Dus als ik het goed begrijp ben je gewoon op de "natuurlijke" manier zwanger geworden en niet via een behandeling?

Groetjes Shirley

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nee ik ben met de 3e ivf zwanger geworden, tp van twee emmys!

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Linda, jouw verhaal doet enorm goed. Dat mensen de moed echt niet op moeten geven.
    Tuurlijk weet je nooit van tevoren hoe e.e.a loopt, maar uit jouw verhaal haal je veel steun.
    En wat een schatjes zijn jouw prachtige kindjes. Geniet van ze.
    Maar dat zal vast wel lukken!

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Het verhaal van Linda geeft heel veel meiden hoop en doorzettingsvermogen.
    Sinds ik hier deze week weer na lange tijd wat geschreven heb begint het allemaal weer zo te leven en word het wachten steeds moeilijker. Maar goed maakte alleen kans op die nieuwe baan als ik 1 jaar studie erbij doe. Was wel heel moeilijk maar hoop dat het gauw volgend jaar is en dat er ondertussen nog meer succesverhalen zullen verschijnen hier.

Liefs.

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hee meiden!

Veel berichten verloren gegaan helaas. Ik begin maar gewoon weer...

Hoe gaat het met iedereen? :)

Wij hebben dinsdag 27 oktober de IVF-intake. Ben benieuwd! Mannetje moet a.s. dinsdag z'n zaadjes inleveren. Ziet hij ook wel weer een beetje tegenop, want hij is bang dat het niet goed is (en dat terwijl het vorig jaar allemaal prima in orde was).

Jullie hebben vast ook gehoord dat het plan is om nog maar 1 IVF-behandeling te vergoeden... Echt te erg voor woorden gewoon.:x Hopelijk wordt het nog teruggedraaid.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes Caro

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi caro en alle anderen,

Inderdaad jammer van de verloren berichten, maar we gaan gewoon verder :)

Ik ben weer terug van buitenlandse trip voor m'n werk en nu gaat het erg hard, maandag eindelijk de uitslag...ik ben er erg aan toe om te weten wat en hoe. Ik verbaas me erover dat ik niet heel erg zenuwachtig ben of bang voor de uitslag, ben er eigenlijk heel rustig en relaxed onder, alsof ik vertrouw op dat het wel goed komt allemaal...hmmm hopelijk komt het dan ook allemaal goed :)

Inderdaad heel erg vervelend als de ivf vergoeding naar 1x gaat ipv 3x. Je kunt een petitie op internet tekenen, google even dan kom je er vast op. Er is nog niets definitief dus hopelijk komt er zo veel tegenwerking dat het niet doorgaat...duimen dan maar.

Fijn weekend alvast!

8. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Balen zeg dat alle berichten weg zijn, nou kan ik niet meer terugkijken hoe het ook al weer zit met iedereen.
    Caro, ik neem aan dat je mannetje een sperma onderzoek krijgt dan? Spannend voor jullie.
    IJsvogeltje, spannende dag voor jullie maandag. Hoop voor je dat de uitslag goed is. Krijg je dan ook gelijk te horen of en wanneer je IVF gaat krijgen? Ik zal voor je duimen.
    Ik moet nog 13 dagen wachten op mijn uitslag. Ben het wachten al weer meer dan zat, zeker omdat mijn menstruatie al weer door gaat komen. Zou wel eens van die ellende af willen zijn.
    Ik had nog helemaal niks gehoord van de plannen om nog maar 1 IVF poging te vergoeden. Daar schrik ik wel heel erg van. Hopelijk gaat het niet door. ALLEMAAL DIE PETITIE TEKENEN DUS!!!! Weten jullie wat een IVF behandeling moet kosten dan?

Groetjes en een fijne avond allemaal

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Goedemorgen meiden!

IJsvogeltje, heel veel succes morgen! Meestal als je rustig bent over iets, dan is het ook positief.

Shirley, kan me voorstellen dat je het wachten meer dan zat bent. Waarom moet dat ook allemaal zo lang duren. Sterkte met je ongi straks. Vind het eigenlijk vreemd dat jij geen hormonen slikt en gewoon ongi mag worden met al je klachten. Mijn gyn heeft gezegd dat ik nooit meer mag menstrueren en dat ik tot de overgang aan de hormonen moet. Daar ben ik uiteraard helemaal niet blij mee en ben er ook nog niet over uit. Wil toch misschien ook eens gaan kijken in het alternatieve circuit. Die hormonen zijn ook rotdingen natuurlijk.

Over je vraag wat een IVF-behandeling kost, zo rond de 2500 euro heb ik eens gelezen. Maar hopelijk gaat het niet door!! Heb wel al geluiden gehoord dat als het door gaat, het dan niet in 2011 zou zijn. Afwachten maar.

Fijne dag allemaal!

Groetjes Caro

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Een ivf kost rond de 3000 euro. Ik begin morgen aan de 4e poging 1500 euro medicijnkosten en 1500 ziekenhuiskosten. Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid echo's en hoeveelhied medicijnen. Maar hopelijk is het niet nodig voor jullie.

Groetjes Herma

11. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Caro, ik zit nog niet aan de hormonen omdat ik nu overgegaan ben naar een ander ziekenhuis en ik daar eerst bloedtesten en een mri heb gekregen. Als ik hormonen zou krijgen, kunnen ze geen goed beeld krijgen van de klachten die ik heb. Als ik de 22e te horen krijg dat er nog een tijd overheen gaat voordat ik een behandeling krijg, ga ik ook vragen of ik iets kan krijgen zodat ik niet meer ongesteld word.
    Herma, spannend voor je morgen. Heb je dan al gelijk de TP? Ik hoop voor je dat het gaat lukken, want het kost allemaal al genoeg als je het zelf moet betalen. Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal hoor 3000 euro per keer. Moet er niet aan denken dat we dat allemaal zelf moeten betalen.

Meiden, prettig weekend allemaal en tot morgen.

12. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Nee morgen begin ik met deca spuiten. Niet normaal he hoeveel een behandeling kost, dat ga ik dus ook maar 2 x zelf betalen. Nog 2 kansen dus maar.

13. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He allemaal,

Goed nieuws gehad, de andrologie arts heeft ons groen licht gegeven. Hoewel nog niet alle uitslagen binnen waren, zelfs na 3,5 maand wachten (hij mopperde ook dat het allemaal zo lang duurt), zei de arts ons dat alle andere uitslagen erop wijzen dat er niets afwijkends is en hij geen reden ziet om niet aan ICSI te beginnen, en tja als hij dat al zegt dan moet dat toch wel goed zijn lijkt me.

Ik heb wel nog gevraagd wat en hoe, en het blijkt dat de y-cel-deleties uitslag okay was (wat geloof ik belangrijk is), alleen de karyotypering uitslag (ga nog googelen wat dat is) was nog niet binnen en daar hebben we nu een telefonisch afspraak voor gemaakt.

Ik heb ook gevraagd waarom het nou 3,5 maand duurt, en hij zei dat het ligt aan de prioriteit. Sneller kan wel, maar dan kost het ook meer. Hmmm...

Heb ook nog gevraagd waarom wij niet naar het spreekuur gezond zwanger zijn doorverwezen (waar je op moet letten en zo), en hij verbaaste zich daarover, er is toch blijkbaar 1 en ander misgegaan in al onze afspraken en voortgang in het EMC...tja, dat vermoeden hadden wij zelf ook al. Hij was wel eerlijk en zei dat dat niet zo hoorde.

Omdat we de IVF info-avond in juli al gehad hebben, mochten we gelijk een afspraak maken voor de ICSI intake, en dat is dinsdag 16 november!!! Joepie, eindelijk duidelijkheid en gaat het lopen, weten we waar we een beetje waar we aan toe zijn, kunnen we een beetje deze winter inplannen en zo...Wel weer een maand wachten, maar ach dat kan er nu nog wel bij.

Moet het wel nog effe laten bezinken allemaal, maar ben vooral blij dat we nu verder kunnen. Ben wel benieuwd hoe snel het allemaal zal gaan na de intake-dag, weten jullie dat misschien?

Groetjes van een blij ijsvogeltje :)

14. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi IJsvogeltje,

Dat is heel mooi nieuws voor je. Jammer dat je toch weer een maand moet wachten, maar je weet nu in ieder geval dat er wat gaat gebeuren. Hopelijk ben je daarna snel aan de beurt. Ik kan je alleen geen antwoord geven hoelang het dan nog gaat duren nadat je de intake hebt gehad. Nou geniet lekker van het goede nieuws en nog even verder aftellen.

Groetjes Shirley

15. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    hallo allemaal....
    ik had een tijdje geleden ookal mijn verhaal hier verteld maar die zijn verloren gegaan...
    3 weken geleden met spoed een kijkoperatie gehad omdat ik zooo zere buik had...had ik altijd met de menstuatie al maar dit keer was het zo erg dat het niet meer uit te houden was...
    ik ben anderhalf jaar met de pil gestopt om zwanger te worden..
    tja en toen dit niet lukte zijn we eens een bezoekje aan de gyn gaan brengen,,
    alles was goed, op de echo geen rare dingen..
    na de operatie kwam eruit dat ik erg last had van endometriose...nu viel alles op zn plek!!
    vandaag na de gyn geweest om hoe nu verder...
    volgende week komt er een mvr bij me op me een spuit te geven om tijdelijk in de overgang te gaan, zo een half jaar lang..
    dan een operatie om de endo weg te halen en dan verder kijken hoe nu verder om zwanger te worden, waarschijnlijk ivf...ben er dus lang niet klaar mee....
    ik lees al een tijdje jullie verhalen mee, hoe herkenbaar allemaal!!
    dacht laat ik nu maar eens zelf typen...

16. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    IJsvogeltje, wat een goed nieuws voor jullie! Dan gaat het straks eindelijk beginnen. Spannend! Wij hebben 27 oktober de IVF-intake. Ben ook benieuwd hoe lang het daarna nog duurt voordat we echt gaan beginnen. Ik moet eerst nog 2,5 maand aan de Lucrin, voordat we echt gaan beginnen.

Herma, heel veel succes!!

Mareille, welkom in dit topic! Je hebt ook een heel traject voor de boeg dus. Wordt het een grote operatie of weet je dat verder nog niet? Ik heb half juli m'n tweede laparoscopie gehad. Behalve de endocyste is er verder geen endo weggehaald. Heel veel sterkte in ieder geval en schrijf gezellig mee hier!

@ all: even met jullie delen hoor. Jullie zullen het ook wel herkennen in je omgeving... dat het af en toe even slikken is als iemand vertelt zwanger te zijn. Nou, gisteravond ging ik alleen naar de verjaardag van m'n schoonzusje die 24 was geworden. Hubbie moest werken. Toen ik haar gefeliciteerd had, vertelde ze dat ze een nieuwtje had, nl. dat ze zwanger was. De hele familie zat er gewoon bij! Ik voelde me zeer ongemakkelijk, maar heb er verder wel blij op gereageerd. Maar pffff... was toch wel ff slikken. Ben heel gelukkig voor ze hoor en gun het ze van harte, maar diep van binnen steekt het wel een beetje.

Fijne avond allemaal!

Groetjes Caro

17. ijzerinnetje

ijzerinnetje Actief lid

13 jun 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mareille, weet je al wanneer je je operatie hebt. Wat gaan ze allemaal precies doen en waar heb je allemaal endo? Weet je dat al? Wat ik me alleen afvraag is waarom moet je eerst in de overgang terwijl je toch geopereerd gaat worden. Ik kan het me voorstellen dat ze dat doen als je IVF gaat krijgen om het rustig te houden, maar waarom niet gewoon gelijk opereren?

Caro, ik weet precies wat je bedoelt. Heb in de tussentijd dat wij bezig zijn om zwanger te raken ook al 4 mensen gehad die zwanger zijn geraakt. Nou waren er 3 daarvan ook al een tijd bezig om zwanger te worden, 1 uiteindelijk met IVF, 1 met IUI en 1 nog net op de "natuurlijke" manier voordat ze IVF zouden gaan doen. Daar had ik dan ook niet zo veel moeite mee omdat je het hun ook gunt. Maar 1 iemand had net een relatie van 3 maanden en is gestopt met de pil omdat ze later wel een kind wilde en die was gelijk zwanger. Daar had ik echt wel heel veel moeite mee. Mijn beste vrienden zijn nu na lange tijd ook eindelijk gestopt met de pil maar die durft het niet eens te zeggen mocht het blijken dat zij wel heel snel zwanger zijn. Heb gezegd dat ik dat echt niet erg zal vinden (is ook leuk om dat kleintje te vertroetelen), maar ik zal het dan best moeilijk vinden denk ik.

Nou laten we maar gewoon hopen dat het bij ons allemaal ook snel zal gaan gebeuren.

Groetjes allemaal

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nog even een kleine aanvulling op mijn verhaal over m'n schoonzusje. Zij is dus samen met mijn broertje (2 jaar jonger dan ik). In de tijd dat wij proberen zwanger te worden heb ik onze hele vriendenkring aan de deur gehad die vertelden dat ze zwanger waren. Kon daar redelijk goed mee omgaan (behalve met 1 wat jij ook hebt gehad Shirley, heel kort een relatie en gelijk zwanger). Dit is zo dichtbij he. Mijn ouders zouden voor het eerst opa en oma worden twee jaar geleden van mijn kind. Maar helaas is dat dus een miskraam geworden. Dat is met name wat een beetje zeer doet. Mijn moeder belde vanavond nog en ze voelt zich er heel dubbel onder. Aan de ene kant is ze blij voor haar zoon, maar ze kan niet volop van het idee genieten, omdat ze het erg vindt voor ons dat het niet gaat. Maar nogmaals, ik gun het ze heel erg!

Shirlery, wat jij zegt heb ik ook hoor... leuk... we worden oom en tante en kunnen het kind lekker vertroetelen. Laten we idd hopen dat wij ook snel zwanger zijn!

19. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    zo herkenbaar dit allemaal, ik zie ook allemaal mensen zwanger worden om me heen...mw beste vriendin is nu zwanger en tja toen ze me 4 weken geleden vertelde dat ze zwanger was moest ik toch even slikken, niet dat ik het haar niet gun hoor....maar ik wil ook zo graag....

even antwoord op je vraag,
    ik word pas volgend jaar geopereerd, liefs had ik gehad dat ze het de volgende maand bij wijze al deden maar ze willen eerst dat ik de eerste maanden niet meer menstueer zodat het rustig word in mn buik,
    daarom word ik ook de overgang gebracht, (waar ik best tegenop zie)
    bij de operatie gaan ze alle verklevingen en cystes weghalen...dit gaan ze via een kijkoperatie proberen, wil dit niet dan krijg ik een snee......
    daarna als dat allemaal achter de rug is gaan het over ivf hebben, zwanger worden op de natuurlijke manier gaat niet wat worden werd me gisteren duidelijk gemaakt..

heeft iemand hier ook ervaringen mee dat ze je in de overgang brengen ik weet niet wat me te wachten staat...

hopen dat we hier een keer lezen dat er goed nieuws is...

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoi Mareille,

Ook ik word binnenkort in de overgang gebracht d.m.v. Lucrin. Hoe en wanneer weet ik nog niet. Daar horen we 27/10 bij de IVF-intake meer over. Voordat ik geopereerd ben, moest ik aan de Orgametril. Ook met het doel om de endo rustig te krijgen, zodat er tijdens de operatie niet te bloederig wordt. Mijn gyn twijfelde of hij Lucrin of Orgametril zou voorschrijven, maar uiteindelijk heeft hij toch voor het laatste gekozen. Gelukkig maar, want ik moest 6 maanden wachten op de operatie. Van de Orgametril heb ik niet heel veel last, behalve wat stemmingswisselingen soms (ups en downs) en een paar kilo aangekomen, maar dit zie je verder niet echt want het is het meeste vocht.

Dus ik denk dat we straks tegelijk in de overgang zitten. Kunnen we onze ervaringen delen.;)

Groetjes!

Deel Deze Pagina