Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mineraal
    dan heb ik het verkeerd begrepen! mooi zo goed dat je ook snel na de operatie kon werken en alles goed!

2. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Spits, wat een verhaal inderdaad. Heb je later aan die nieuwe arts nog uitleg gevraagd? Heel vreemd dat ze je naderhand niet bij hebben gepraat. Bij mij deze ze dat direct na de behandeling, maar daar weet je dan niet zoveel meer van omdat je nog in een roes zit;), maar 4 weken later op spreek uur hebben ze alles laten zien op foto's.

@ukkie, ik sluit me helemaal bij Mukje aan. Ook bij mij idem en dus eerst maar bekijken of ik ia IVF zwanger wordt. Ze gaven aan dat je alles daarbinnen zo verstoort dat je ook daarvan soms wel 12 maanden herstellende ben. Uiteraard is iedere situatie uniek en weet niet wat in jou situatie het advies is.

@Stiertje, inderdaad. Nog een paar dagen en dat mag ik naar het lab! Word knettergek van het wachten. Deze 3e keer is ook 3x zo zwaar:( Misschien ook psychologische door het stomme gemiddelde. Heb net de koffer ingepakt. We gaan heerlijk een lang weekend naar het zuiden. Lekker met z'n tweeën proberen te genieten en onze gedachten op ONS te hebben:)

@allen succes en tot na het weekend! Hopelijk met een dikke:)

3. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Simoon, probeer lekker te genieten van het weekendje weg!! Het is je gegunt!

Mukje, ik heb nadat ik ongi werd na de mislukte IVF primolut gehad voor 10 dagen. 2 dagen na de laatste kuur krijg je een onttrekkingsbloeding. Het is een soort chemische curretage. Ik heb ook weer lucrin gehad om het weer wat rustig te maken. 4 Weken na de lucrin moest ik dus met progynova beginnen. En ik hoop dat jij gelijk krijgt wat betreft het aansluiten bij de zwangeren onder ons!

Musicalfan, wat heftig zeg! Toch een opname. Ik hoop dat je je nu stukken beter voelt en eindelijk kan gaan genieten van je zweangerschap!

Mineraal, ik heb tijdens de IVF voorlichting gevraagd waarom ik lucrin heb en de rest decapeptyl. Lucrin is beter voor endopatienten schijnt. Waarschijnlijk ook omdat het een langere werking heeft.

Stiertje, ik baal van de progynova. Vooral omdat ik toch met die bijsluiter in mijn hoofd zit. Er staat ook bij dat als je 12 dagen of meer in de maand dit in moet nemen dat je het samen met progesteron moet innemen. Maar die utrobollen moet pas veel later! Vanochtend rekte ik me uit en ik voelde weer de plek van de cyste. Had jij dat ook zo? Voelde het precies zo aan als toen de cyste er nog zat?

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoi dames, Lucrin is het zwaarste soort medicijn om endometriose stil te leggen. Daarna komt weer een operatie maar dat wil natuurlijk bijna niemand als het ook met Lucrin kan want elke operatie brengt litteken weefsel met zich mee.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Simoon: heeeeeel veel sterkte met de laatste wachtdagen. En ik hoop dat jij de eerste mag zijn in weer een nieuwe reeks zwangeren op dit topic.
    @LaFemme: ja, ik moest ook even slikken van de bijsluiter. Hoop dat dit de eerste en enige keer is dat we dit hoeven te gebruiken!
    Het voelde bij mij inderdaad precies als toen de cyste er zat. Ik was er dan ook van overtuigd dat ie er weer zat en bijna verbaasd dat er bij de echo niets te zien was. Hoop dat het bij jou ook zo uitpakt.
    @lucrin/decapeptyl: volgens mij kreeg ik ook wel opvliegers van decapeptyl hoor. En als ik die spuitjes gezet had, ging het echt onwijs prikken en jeuken. Heb liever lucrin. Dan heb ik 3,4 dagen een pijnlijke plek in m'n buik, maar ben ik er ook weer voor een maand vanaf.
    @queen: hoe is het met jou en je zoon? En met de endoklachten?

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    @ Musicalfan, thnx!
    Ik heb jouw verhaal ook gevolgd in dit topic en te gek dat je nu zwanger bent! Helaas dan wel met je zwaar belabberd voelen. Hoop dat je je snel beter gaat voelen en volop kunt gaan genieten van het wonder in je buik!

@ Mineraal, ik weet ook nog niet wat me te wachten staat, ik probeer me er maar niet te druk om te maken en de afspraak met de gyn af te wachten. Ben me al wel aan het inlezen over ivf.

@ Simoon, ik was te suf om goede vragen te stellen, deze keer heeft de arts wel duidelijk gezegd dat ik endo heb, dat mijn re- eileider weggehaald is en dat de linker verkleefd zit aan mijn blaas.
    Dus enige optie nu nog ivf. Dat is alles wat ik nu weet.

7. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Even een tijdje niet meegeschreven maar wel proberen mee te lezen. Veel nieuwe meiden, welkom hier (helaas)!

Ik heb afgelopen woensdag de uitgangsecho gehad voor de start van onze 1e IVF. Omdat ik telkens nog last heb van mijn linkereierstok, was ik toch wel wat bang dat er ondanks de Lucrin een cyste zou zitten. Maar gelukkig zag het er rustig uit. Pfff..opluchting! Wat jij beschrijft Lafemme, dat had ik ook. Voelt soms echt alsof er een cyste zit (zeurende pijn die wat doortrekt naar mijn lies), maar net als bij Stier bleek dat mij dus gelukkig ook vals alarm.

Het aantal eicellen dat de gyn kon tellen was alleen niet zo denderend (ca. 8), dus ik moet nu max gaan spuiten, 250 IE puregon. Dat was wel een beetje een domper, omdat ik nu wellicht naast slechte eicellen er ook nog weinig heb. Maar ja, das wellicht nog wat voorbarig.. Ben wel benieuwd welke eenheden jullie trouwens hebben gespoten???

Ik begin morgen dus met spuiten van puregon en merk dat ik nog wel even de knop om moet zetten hoor. De verplichte rustpauze van 3 maanden heeft me goed gedaan, en zie nu wel wat op tegen het komende circus.. Maar we gaan ervoor :)

Muk: volgens mij gaan we wat gelijk op, of niet? Wanneer begin jij?
    Stier, Lafemme: succes met de komende cryo! Stier, waar heb jij de tarwekiemplie trouwens gekocht (niet de capsules)? Wil ik nl ook wel gaan gebruiken, maar kan alleen maar die dikke capsules vinden ;)

Piccolina, fijn dat de operatie je is meegevallen. Ik zou trouwens aan je gyn vragen of ze het weefsel van de cyste ook naar het lab heeft gestuurd voor onderzoek. Bij mij is destijds de cyste ook onderzocht door een patholoog, en die bevestigde dat het om een endocyste ging.

Liefs

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @nessie: balen zeg, dat je moet ophogen. Ik heb in het begin ook 250 eenheden gekregen, maar dat bleek bij mij iets te heftig: overstimulatie (30 follikels!). Daarna kreeg ik 125 eenheden. Toen bij de punctie een opbrengst van 6 eicellen, en daaruit zijn 5 embryo's ontstaan.
    Dus eigenlijk vind ik het wel bijzonder dat ze nu bij jou gaan ophogen bij 8 eicellen ...
    Tarwekiemolie: ik krijg ook capsules hoor (dr. Vogel), ik heb ze besteld bij de drogist, ze moeten er nu zo ongeveer zijn.

9. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Nessie, voor jou wordt het dus ook een spannende tijd! Nu je puregon gaat spuiten heb je straks misschien toch een mooi aantal eicellen. Want een verschil dan zeg. Ik mocht maar 100puregon. Achteraf mocht het nog wel minder want ik had er ook bijna 30!!
    Ik gebruik tarwekiemolie van de tuinen. Stiertje, denk jij dat dat uitmaakt? Van de tuinen of dr. vogel?

10. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik hoop ook dat de 250 IE wat aan de hoge kant is (zonder overstimulatie dan natuurlijk :). Een vriendin van me had namelijk ook tijdens de uitgangsecho 8 eicellen en spoot 250 IE. Vervolgens maar 3 goede eicellen bij punctie en uiteindelijk geen TP. En dat scenario spookt nu wel wat door mijn hoofd merk ik..

Oh, jij hebt dus ook capsules. Verkeerd gelezen! Hmmm.... ik ga toch eens op zoek of er ook iets vloeibaars te krijgen valt. Zou je toch wel zeggen als het eindigt op olie :p. Ben namelijk een drama met pillen slikken..

11. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dan spoot jij ook een lage dosis Lafemme! Ik had bij de iui 75++ en toen iets van 3 eicellen..haha. Nou ja, als er straks maar een goede tussenzit :)

Heb jij olie of capsules?

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    @ all, ik zie dat jullie vitaminen e.d slikken, als voorbereiding en/of tijdens het traject. Mag ik vragen wat jullie slikken en is dat op advies?

13. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Sprits, ik slik foliumzuur. Dat ben je eigenlijk verplicht. Ik slik ook tarwekiemolie capsules, dit omdat ik meerdere hierover op het forum hoorde. Het schijnt goed te zijn voor een eventuele innesteling. Baadt het niet schaadt het niet;)

14. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hi nessie, leuk dat je ook weer meeschrijft! Ik mag pas de 18e beginnen met spuiten, je loopt dus drie weekjes voor op mij.
    Vind je het spuiten spannend?
    Ik krijg eerst gonal f en daarna decapeptil erbij.
    Ik ga voor je duimen hoor! Dat jij maar mijn goede voorbeeld mag zijn!

Ik slik naast foliumzuur ook vit d. Vanaf stimulatie wil ik ook tarwekiem gaan proberen. Idd, baat het niet dan schaad het niet!

X muk

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ok..ik slik nu nog steeds foliumzuur, vit. b12 en vit.D
    Blijf dit denk ik maar gewoon doen. Thnx.
    Ik dacht dat er misschien andere dingen werden geadviseerd door de gyn of zo.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sprits: gynaecologen adviseren eigenlijk alleen foliumzuur. Alle adviezen uit het 'alternatieve circuit' vinden ze eigenlijk onzin. Maar dat boeit mij niet. Ik wil gewoon alles gedaan hebben wat ik kan doen. Mijn plan is om, naast foliumzuur, tarwekiemoliecapsules te nemen en ook nog granaatappelsap (vitaminen moet je toch, dan maar granaatappelsap, schijnen veel antioxidanten in te zitten). En misschien doe ik nog een keertje acupunctuur. Dit alles onder het bekende motto 'baat het niet, dan schaadt het ook niet'.
    @LaFemme: volgens mij maakt het merk niet uit hoor.

17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ben er al achter dat de gynaecologen veel dingen onzin vinden.
    Ik blijf het ook slikken en mss als het zover komt ook wel de tarwekiem. Net wat je zegt, baadt het niet dan schaadt het niet.

18. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ik heb alle 3 de keren 150 eenheden puregon gespoten, maar weet ook dat het echt zeer verschillend kan zijn, ieder mens is anders en reageert anders. Belangrijk is om alert te blijven en alle twijfel altijd even aan te kaarten.

19. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Muk, dan loop ik inderdaad iets op je voor :) het spuiten is weer even wennen merkte ik vanmorgen, gelijk alweer een bloedvaatje met een blauwe plek tot gevolg ;) Maar ik krijg pas echt de kriebels als ik aan de punctie denk hoor....brrr. Ik gebruik trouwens puregon en vanaf donderdag ook decapeptyl erbij. Hoe gaat t verder met je? Heb je veel baat bij je therapeut? Ik heb sinds kort een coach en vind dat erg prettig moet ik zeggen.

Oh, ik heb de tarwekiem capsules van Vogel ook binnen. Ze zijn gelukkig niet al te groot, dus neem ze gewoon met yoghurt in :D

20. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry, heb nog niet bij gelezen van de afgelopen dagen over jullie, maar heb even de telefoon van mijn vriend gepakt die internet heeft omdat ik me toch wat zorgen maak:(

Gister middag een klein beetje bruin bloed en nu vanmorgen weer (en ook iets meer). Vriend lief ligt nog heerlijk te slapen, maar bij mij gaat er alweer van alles door mijn hoofd!
    Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar het onrustige gevoel onder in mijn buik met krampen alsof ik ongi moet worden, maakt het er niet beter op.

Ik probeer me er tegen te verzetten en positief te blijven en te genieten van ons wknd weg, maar het is zooooo moeilijk:(
    Morgen ochtend pas testen en dan pas n'a 17.00 uitslag:(

Deel Deze Pagina