@stier: volgens mij waren de eicellen allemaal een beetje gelijke grootte. De gyn heeft er 2 even ingezoomd en opgemeten.. Maar ik hoop natuurlijk maandag dat er nog een paar verstopt zaten en allemaal zijn doorgegroeid. Al is dat denk ik een beetje wishful thinking... @mineraal: bij mij is net als bij Stiertje mijn cyclus 3 maanden stilgelegd met Lucrin na de laatste kijkoperatie. Nu dus bezig met de 1e IVF. @piccolina: goed om te lezen dat je herstel zo voorspoedig gaat! Tennis je trouwens op hoog niveau, aangezien je zo snel weer wilde beginnen? Ik heb altijd ook veel getennist, maar doe t nu meer wat recreatief @sissy: jee, 25 september duurt inderdaad nog wel even. Ik hoop voor je dat je dit jaar nog een poging kunt doen. Dank trouwens voor de opbeurende woorden dat ook met wat minder follikels er goede kansen op bevruchtingen zijn. Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet zo erg als er links niks groeit, aangezien ik erg op zie tegen de pijn die het dan eventueel met zich mee brengt tijdens de punctie.... @simoon: Ik heb nu 2 keer in korte tijd chocolade cystes gehad maar bij mij werden ze alleen maar groter en knapten ze niet. Op zich is het volgens mij wel bijzonder dat ze uit zichzelf verdwijnen of niet?? Ik lees een aantal keer wat over assisted hatching en buitenland etc. Ik merk dat ik me ook al wat aan het oriënteren ben op bijv. Düsseldorf, ook al moeten we deze IVF eerst nog afwachten natuurlijk Met name de punctie onder narcose spreekt me erg aan assisted hatching kan wellicht ook een uitkomst bieden en van mijn collega weet ik dat ze embryo's ook tot 5 dagen in een soort van stoof laten en dagelijks de deling kunnen volgen. Nou bedtijd alweer, morgen weer het wekkertje voor het spuiten... Voel me soms net een junkie Ik begin mijn buik inmiddels ook steeds meer te voelen, dus het is soms wel wat zoeken naar een goed plekje. Vooral de decapeptyl vind ik lastig spuiten..
@IJs, sluit me helemaal bij Stiertje aan. Kan me helemaal voorstellen wat je zegt en heb dit ook heel lang gedacht. En fijn dat je jouw gevoel en gedachten met ons deelt. Alleen ik zit in praktisch dezelfde situatie als Stiertje en met mijn 39, endo, lage AMH, en kinderwens van 3, hebben wij maar even getwijfelt toen ze vroegen of wij 3 wilden terugplaatsen. Maar meer om de medische risico's! Uiteraard is er toch maar een lage kans op een meerling, maar mocht het toch zo zijn, zullen we met alle liefde onze situatie willen aanpassen en gelukkig zijn wij ook in de gelegenheid om dit evt financieel te kunnen ondersteunen! Ben heel blij voor je dat je nu één kleintje in je buik hebt en dat die maar flink mag groeien! @Nessie, weet niet o het bijzonder is of ze zelf knappen, maar het is wel er pijnlijk Ik heb het nu in de laatste 6 cycli gehad en kan er de klok op gelijk zetten! Ongi, 5-6 dgn daarna 2 dgn heftige stekende pijn aan de linker kant (gedurende mijn cycli is het zeurende pijn) en daarna 2-3 dgn verlies van oud bloed! Zowel mijn gyn als arts verteld, maar beiden gaven ze er niet aandacht aan. Bij de 2e punctie, had ik een vervangende arts ivm vak van mijn eigen en die had blijkbaar van mijn gyn niet doorgekregen dat de punctie alleen rechts hoefde ivm geen ontwikkeling van Follikels links, dat hij toch links prikte en de chocolade cyste aantrof en deze zelf leeg heeft gehaald!
Ik laat het eerst vh gesprek afhangen. Ik weet niet eens hoe het er verder aan toe is in mijn buik, behalve dan dat mijn eileider verkleeft zit aan mijn blaas en dat de rechter nu verwijderd is. Ik wil eerst weten wat de bevindingen zijn en dan plan de campagne maken. Ik zei net al tegen mijn vriend, zonder duidelijk plan ga ik de deur niet uit daar.
@ Stiertje, Ik heb idd al een lijstje met vragen. Ik hoop ook echt dat hij de tijd neemt om die te beantwoorden. @Sissy, jeetje dat je zolang moet wachten lijkt me zooo moeilijk! Lief dat je aan me denkt. (tis al bijna donderdag...not)
@sprits, good for you Ik zal aan je denken! P.s begrijp ik dat bij jou je rechter eileider verwijderd is? Zo ja ben benieuwd nàar jouw ervaring? Zoals je kunt lezen geeft mijn linker nogal veel problemen en dit is ook iets wat ik mee wil nemen naar mijn vervolg gesprek! Misschien dat wat rust in mijn buik ook kan helpen, maar ben bang dat alles nog meer ontregelt word
Ff ego, Mijn cyclus is weer op gang, dat wil zeggen, ik heb mijn eisprong alweer gehad, knap zo kort na de operatie. Nadeel is dat ik vanaf nu mijn eitjes op de natuurlijke manier onbenut moet laten en dat is erg confronterend. Het "spannende" van deze manier van een kindje maken is weg en dat doet best pijn... Daarnaast heb ik dus alweer volop klachten, die ik altijd al had maar nooit kon plaatsen, tot nu dan. Buikpijn, pijn ter hoogte van mijn nieren, dan links, dan rechts.. Pijn bij plassen en links onderin de buik. Grrrr. Hoe dan ook, ik tel de dagen af en hoop dat ik snel weer vooruit kan kijken. Liefs Sprits.
Tot nu toe geen ervaring, in die zin dat hij net verwijderd is. Tot aan 22 juni jl wist ik niet eens dat ik endo had. Achteraf kan ik de pijnen in mijn cyclus wel verklaren. Ik dacht dat mijn bbz toeval was en wist dat herhaling aan de rechterkant erin zat. Dat bleek ook het geval en daarom is ie verwijderd, was teveel beschadigd. mijn linker eileider bleek ook niet goed te zijn, zit verkleefd aan de blaas. Die hebben ze bij de vorige operatie (in maart) al losgesneden, maar daar wist ik dus niets van... Nu zit ie dus weer verkleefd en daarom was de enige optie dus nu ivf. vraag me alleen serieus af waarom ze dan mijn linker ook niet hebben verwijderd?? Ook dat ga ik donderdag vragen.
Tuurlijk, wist even niet meer dat het de eileider was, dacht dat ze hadden gekeken naar de verklevingen. Bij mij inderdaad zit de verkleving links met de darmen, dus zullen ze een stuk van mijn samen moeten weghalen en dus en een zware ingreep en dat niet echt zitten Ik neem aan dat ze de kansen beter inschatten als ze hem laten zitten, maar let me know! Wat een gedoe hè
Echt een gedoe! maar jeetje, aan je darmen. Kan me goed voorstellen dat je zo'n ingrijpende operatie niet zit zitten. Ik weet ook niet waarom mijn li-eileider er nog in zit. Denk niet dat het met een operatie nog te verhelpen is, aangezien ze hem in maart van mijn eierstok los hebben gehaald en hij nu 3 maand later alweer verkleefd zit aan mijn blaas. Veel vragen en tot nu toe weinig antwoorden. Blijven duimen op een wondertje voor ons allemaal.
Sissie, je vroeg of de klachten nu niet minder moeten zijn omdat mijn cyclus zo lang plat gelegen heeft. Nu moet ik zeggen dat de pijn me meeviel alleen het bloeden was enorm heftig, waardoor ik heel slap werd. En omdat de endo ook tegen mn darm aanzit had ik continue hele vervelende aandrang. Dat voelt nog erger dan buikpijn! Wat balen zeg dat het nog zo lang duurt dat je daar terecht kan!Ik hoop zo voor jullie dat er dit jaar nog een poging komt! Simoon, ik weet van mezelf bij mij eerste operatie aan een cyste dat die al geknapt was. Maar of dat elke maand kan gebeuren?? Bruin bloed is wel een kenmerk van endo,maar of dat dan van een cyste is, geen idee... Sprits, heel goed hoor, dat je al je vragen opschrijft. Meestal vergeet je de helft. En voor jezelf opkomen he! Nessie, vervelend he al die spuiten! Je buik kan van binnen ook gevoelig zijn omdat je eierstokken zich flink vergroten. Ego, wij zaten gister in de tuin en toen vingen we op dat de buurvrouw zwanger is! Het zijn 2 dames en ze zijn totaal niet volwassen. Degene die zwanger is leeft altijd superongezond. Ze heeft flink overgewicht en rookt heel veel. Of ze dat nu nog doet weet ik niet, maar gister zag mijn man door de schutting dat ze bier dronk!!!! :x@#$%^&:x en dan druk ik dit nog zacht uit. O, wat was/ben ik woest. Jullie snappen het, we hadden het al niet op de buurtjes en nu al helemaal niet meer! Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan. Bij de vorige terugplaatsing hoorden we van de andere buren (waar we wel veel mee omgaan) dat ze zwanger is. Toen stond er al veel druk achter. En nu dit weer!! Ppfff, sorry ik moet echt ff klagen hoor!!
lafemme: een jaar lang stilgelegd, dat is idd lang, hebben ze ook gekeken of de endo daarna rustiger was? @Piccolina: fijn dat het goed met je gaat! @Sissie: jeetje, je moet lang wachten! Je hebt nog wel een leuk vooruitzicht, 3 weken azie, ga je rondtrekken? @Simoon: heel vreemd dat je gewoon naar huis gestuurd werd om het nog maar te gaan proberen. Die artsen slaan dan toch de plank mis of niet? @ijsvogeltje: mooi om te lezen hoe je het omschrijft. Ikzelf vind een tweeling ook moelijk, ik vind het ook een fijner idee om er 1 te krijgen en later dan nog 1. Maar aan de andere kant ik ben al blij als het lukt, en als het er dan 2 of 1 zijn...allemaal goed! @Ego: ik ben ongi geworden, pff...heb flink wat pijn gehad gisteren. vandaag is het allemaal wel draaglijk. Heb flink wat pillen op.
jeetje La Femme, kan me voorstellen dat je daar over klaagt. Alsof het al niet confronterend genoeg is dat mensen om je heen zwanger worden, dan heb je ook nog van die mensen die tijdens een zwangerschap maar gewoon doen, terwijl wij er zo voor moeten vechten! Zo oneerlijk allemaal! Waardeloos he mineraal. Ik dacht altijd dat ik een lage pijngrens had als het om mijn cyclus/ongi ging, nu weet ik wel beter. Zucht. piccolina, fijn dat je zo goed en snel hersteld bent van je operatie! En Ijsvogeltje, wat betreft die tweeling, ik roep dat nu omdat ik zoooo graag gezond zwanger wil zijn en dan maar gelijk 2. Maar ik weet wel dat dat niet realistisch is en niet zonder risico. Als ik echt oprecht de keus moet maken, dan maar 1 zonder risico dan 2 met. Bij wijze van spreke dan, weet het niet goed te verwoorden. eerst maar eens zien dat ik in het traject kom en dan hopen op eerst maar eens 1.
O, LaFemme, kan me dat zo goed voorstellen! Doe helemaal met je mee:x#%^*$¥:x Het is allemaal zo oneerlijk, enige wat ik nu kan doen is je een dikke knuffel geven en je snel een zwangerschap toewensen van 1 of 2
@sprits, Pfffff na 3 mnd alweer! Dan lot het inderdaad weinig zin te hebben, maar misschien een hele stomme vraag, je kansen worden toch kleiner zonder een eileider, of maakt dat met IVF niet uit? Ze halen immers de eitjes uit je eierstok! We worden hier straks nog volwaardige gyn, of beter met al die info
Meiden, lief van jullie!!! Doet me goed. Mineraal, ik was juist blij dat er meteen actie ondernomen werd. Niet wachten op een opearyie en maar ongi blijven worden. De endo was wel wat rustiger geworden en de cystes iets geslonken. Balen zeg, je ongi, BAH! Hopelijk voel je je snel beter! Dikke knuf
@ Simoon, zoals ik het heb begrepen was ivf de enige optie nog, omdat dit de enige manier is om mijn overgebleven en verkleefde eileider te omzeilen. Want daar ligt nu het probleem. De eileider kan een bevrucht eitje niet meer opvangen/transporteren en dus moet het via ivf en dan rechtstreeks terugplaatsen. Maar ik heb ook begrepen dat er met ivf toch een kans bestaat dat na terugplaatsing het eitje in de eileider terecht kan komen, dus een bbz. Daarom was ik ook zo verbaasd dat ze de (onbruikbare) eileider hebben laten zitten. Maar ja ik ben (nog) geen gyneacoloog idd
Klinkt allemaal inderdaad zeer aannemelijk en snap dan ook je verbazing! Wellicht hebben ze een verklaring voor je tijdens het geprek. Ben benieuwd. Ik ga maandag bellen en zo snel mogelijk mijn waslijst aan vragen neerleggen
Lafemme, kan me je frustratie goed voorstellen met zo'n tut als buurvrouw. Die van mij heeft 2 kids en loopt alleen maar te vloeken en te tieren tegen iedereen (kids, haar ex, nieuwe jaloerse vriend). Gister was ze ook weer bezig met de deuren open..tsjonge, zulke lui zouden geen kids op de wereld mogen zetten denk ik dan. Maar ja, helaas hebben we dat niet voor het zeggen..:x Simoon, ga je maandag toch zelf maar bellen? Is je vriend trouwens een Fransoos of zit je daar voor werk? Sorry, ff nieuwsgierig Sprits, klinkt inderdaad wat vreemd dat ze je eileider gewoon hebben laten zitten. Maar wellicht was het te moeilijk om 'm via een kijkoperatie te verwijderen i.v.m. de verklevingen? Mineraal, vervelend dat je zo'n last hebt van je ongi. Maar fijn dat het vandaag al wat beter gaat.. Knuffel! Hier vandaag weinig last van mijn buik.. Stom eigenlijk, maar denk dan ook gelijk dat er dan niks meer gebeurt daarbinnen.. Pfff, we gaan het zien morgen! Nu ff lekker tennis kijken en vakantie uitzoeken
Hoi Nessie, Ik ga nu inderdaad morgen maar zelf bellen of naast vriend lief staan want wil die afspraak in mijn agenda! De vakantie staat voor de deur en voor je het weet is er weer een maand voorbij! Mijn vriend is inderdaad Fransoos. Geeft niets hoor die nieuwsgierigheid. Als ik iets niet wil vertellen, hoor je niets Heb je al een leuke vak. gevonden? Heel veel succes morgen, zal aan je denken.