Nee geen alternatief. Ik probeer er gewoon zo min mogelijk mee te werken. Het is inderdaad zo spannend. Ben allang blij dat ik nu wel mag werken. Heb ik wat afleiding. Ik heb trouwens ook nog kalktabletten. Ik denk dat ik die ook ga slikken. Dat is toch alleen maar goed?
Meiden, Vandaag een TP gehad van een topembryo Er zijn nu nog 3 embryo's in de race om ingevroren te worden....Maar dat horen we morgenvroeg. Verder voel ik me gelukkig goed, vanavond lekker uit een geweest om onze topper ff te 'vieren' Lafemme, houd moed hè! Waar zijn die kalktabletten trouwens voor?? Simoon, zo te lezen heb je een goed gesprek gehad met de gyn met antwoorden op je vragen. De antwoorden klinken aan de ene kant heel logisch, al kan ik me ook voorstellen dat je bepaalde methodes toch een keer een kans wilt geven.. Musicalfan: tsjonge, wat een heftige zwangerschap heb je tot nu toe zeg! Echt heel lief dat je zo nu en dan hier nog eens komt buurten om ons een hart onder de riem te steken, terwijl je genoeg aan jezelf hebt... Ik hoop voor je dat de progesteron snel de overhand zal nemen van de hcg Stier, succes voor woensdag alvast. Hopelijk krijg je een datum voor de TP mee. Hoeveel cryo's had jij eigenlijk totaal? Liefs
@nessie: fijn zeg, een topembryo. En hopelijk kunnen de overblijvers worden ingevroren. Ik duim voor je!! Ik hoop inderdaad dat ik woensdag meteen een datum meekrijg voor de tp. Ik heb nu lang genoeg gewacht, de tp kan mij niet snel genoeg plaatsvinden! Wij hebben nog 4 embryo's in de vriezer. Er waren in deze eerste poging totaal 5 embryo's ontstaan, en naast de 'verse' tp konden alle 4 de overblijvers konden worden ingevroren. Wij gaan deze keer voor een tp van 2.
Stier, dat was wel een goede opbrengst dan 4 cryo's uit 4. Wij hadden 7 bevruchtingen waarvan nu 1 topper teruggeplaatst en nog 3 eventueel als cryo. Maar mijn gevoel zegt dat ze niet allemaal goed genoeg zullen zijn voor de vriezer. Heb jij bij de verse poging een topembryo teruggeplaatst gekregen trouwens? Hopelijk heb je snel twee toppertjes in je buikje zitten Queen, lief dat je hier zo en nu dan nog eens komt buurten? Hoe is het met jou en je zoon?
@nessie: wij hadden de mazzel dat alle embryo's (6 eicellen >> 5 bevruchtingen) ofwel toppers ofwel 1 klasse daaronder waren. De verse tp was inderdaad een topper. Maar die is helaas niet blijven zitten
@Nessie: fijn dat er een topembryo bij zat!! @Simoon: dat zijn flink wat vragen geweest, moet zeggen dat ik er nog niet zo goed inzit. Sommige dingen zeggen mij nog helemaal niets omdat ik nog niet zelf in de stof ben gedoken. Heb alleen gelezen wat ze doen met IVF. @Stiertje: het is al bijna woensdag...het is aftellen geblazen. @ego: De spuit zit er morgen een week in. Ben wel de dag erna nog naar de huisarts geweest ivm pijn in mijn zij (Steken en vooral als ik lig) de arts dacht dat het mijn darmen waren, iets laxerend meegekregen en pijnstillers. het is nu minder gelukkig, ik dacht meteen aan de endo..maar zeker weten doe ik het niet. Wanneer hadden jullie de eerste symptomen van de spuit?
Net mijn gyn. gebeld. Uitslagen van de cyste waren goed vanuit het lab. Verder vroeg ik weer of ik endometriose heb - ze zei nou, dat kan ik niet zeggen zeker, want in principe zo'n chocolade cyste past wel bij de endometriose maar verder war er niks te zien. We hebben alles heel goed nagekeken en geen andere tekens van endo gezien. Dus wat zij zegt dat: het kan inderdaag endo plekje zijn wat endometriose is gewoon cyste of het kan ook zijn dan het een bloedvatje is of iets dergelijke die dan cyste heeft veroorzaakt. Vast staat wel dat het een cyste met oud gevulde bloed was, zonder verklevingen of zo. Verder heeft zij mij bedankt voor de kaartje, vond toch erg lief van haar Ik zei nog dat op 1 van de hechtingen heb ik 2 witte binnen draadjes die uitsteken. Ze vroeg of ik morgen kan komen dan halt ze het eruit en spreken we wat verder af. Ik vroeg ook hoe is het met dat we al 6 maanden proberen zwanger worden en wat nu: ze zei het kan zijn dat je cyste in de weg stond, maar verder binnen mij is dus alles heel goed. Dan zegt ze gaan wij over 3-4 maanden bij nacontrole kijken of je man onderzocht moet worden. Dus volgens haar was het helemaal geen probleem voor mij nu zwanger worden. En dat ik nog nacontrole krijg, maar dat snapte ik zelf niet helemaal goed, want er is in principe nog een afspraak die volgende week staat met andere arts en volgens haar moest ik het afspraak dan gewoon verzetten zelf na haar vakantie maar ze zei ook als ik geen last meer zou hebben dan hoeft die afspraak ook dan weer niet..
Hoi hoi, La Femme, logisch dat je zo emo bent, het is ook zo´n spannende tijd! Moet gewoon goed komen. Nessie, wauw, een topper terugeplaatst. Goed zeg! Stiertje, hoop dat je woensdag een datum hebt voor de tp! Piccolina, toch fijn om te horen dat alles er goed uit ziet van binnen! Mijn duimen blijven draaien voor jullie. Moet gewoon goed gaan allemaal hoor!! Hier verder (uiteraard) nog geen nieuws. Liefs Sprits
Lenali: ik heb ook enorme pijn tijdens de stoelgang tijdens de menstruatie .Alsof de ontlasting langs een gevoelig plekje komt. En ik heb enorme , ik noem het weeeenpijn van buik via billen naar voeten. Niet uit te houden, maar met 800mg ibuprofen is de pijn in 30 minuten verdwenen. Uiteraard nog wel zeurderig, maar ik functioneer gewoon weer. Kan alleen absoluut niet sporten, dan komen die weeën weer zeg maar. Ook veel raar gevoel bij plassen en linksonder in de buik. Het rare plassen wordt eigenlijk steeds erger. Gezien mijn klachten heb ik een kijkoperatie gehad om endo uit te sluiten ..en tot mijn verbazing vertelde ze mij dat ik geen endo had. Maar mijn klachten komen tot in detail overeen. Ook al zou ik endo op die plekken hebben, mijn eierstokken en eileiders zijn vrij van endo en dus kon ik volgens de gyn direct aan ivf. Maar dat is nu dus mislukt (9 tps). De cryoss nestelen niet in en ik ben er van overtuigd dat door endo komt. Mijn volgende poging ga ik in LUMC ondernemen. Ik hoopte dat daar nog eens mijn klachten onder de loep zouden worden genomen, maar gek genoeg sta ik direct ingepland voor een ivf-intake!! (25 september pas helaas) Ze weten niets van mijn achtergrond. Vreemd toch. Ik zal het LUMC eens bellen. Hoe lang wil jij het nog zelf proberen?? Het feit dat jij spontaan zwanger bent geraakt geeft mij wel hoop. Het kan dus wel met endo op de endeldarm. Nessie: Zijn de 3 emmys geschikt om in te vriezen?? Hoe voelt t van binnen? La Femme: O ik herken je gevoel zo!! Ik voelde vaak na 3 dagen al dat het niet goed was. Tsja en blijf dan maar eens positief. Helaas was mijn gevoel altijd juist. Ik was de eerste drie dagen door het dolle heen en ineens baf .weg positiviteit .zo moeilijk .en dan toch testen he!!! De wil is dan zo groot. Sprits: u go girl. Al een afspraak bij de fertiliteitskliniek? Al ideeen over hoe je het wil aanpakken. Cyclus stilleggen of direct ivf? Stier: Al een tp datum bekend? 2 cryos terug. Zou ik ook gedaan hebben. Het verhoogt je kans toch ook al is het minimaal Simoon. Woo wat een vragen. Toch denk ik wel dat pipelle en Assisted Hatching kan helpen! En de innesteling is bij endopatienten toch slecht zoals we vaak genoeg op dit forum hebben gelezen! Al uitslag van de biopt?? Wat kunnen ze er precies aan zien. Na mijn 2e poging kan ik dat wellicht ook voorstellen. Me: ietwat ongeduldig. Kan waarschijnlijk pas na mijn thailandvakantie aan de volgende poging beginnen. Het feit dat ik direct voor een ivf-intake sta ingepland bij het LUMC op 25-9 geeft mij een raar gevoel. Had graag nog even mijn verhaal opnieuw gedaan daar. Zou dat ook tijdens de intake ivf kunnen?? Piccolina: Heb je een beetje een goed gevoel bij het zelf proberen?? Er schijnen overigens zelftesten op de markt te zijn om de vruchtbaarheid van de man te testen. Wellicht dat je daar wat aan hebt.
Ik heb het idee dat jullie allemaal een stuk verder zijn dan ik. Vind het lastig om mee te praten, zie allemaal voor mij onbekende termen voorbijkomen Ik ben vannacht weer ongesteld geworden na 3 dagen krampen. De pijn begint echt steeds eerder en wordt steeds erger. Volgende week dus de laparoscopie, ben nu al zenuwachtig. Vanmiddag afspraak met scriptiebegeleidster, gelukkig rijdt m'n vriend mee want wil de afspraak niet afzeggen. Ik kan helaas niet tegen Ibuprofen en moet het doen met paracetamol. Als het echt niet meer gaat dan heb ik nog Tramadol, maar dat is ook niet alles. Paracetamol haalt wel de scherpe kantjes er even vanaf, maar werken zit er gewoon niet in.
Hoi, Sissy, ik moet wachten op een oproep. Gaat nog wel ff duren denk ik, volgende week eerst weekje naar Belgie, ff bijkomen en relaxen. Ik weet nog niet wat de bedoeling is, heb alweer een vragenlijstje klaar voor het gesprek. (wanneer die dan ook mag zijn). Ukkie, ik ben ook nog niet zover hoor. Ik heb me al wat verdiept in ivf dus weet wel waar het over gaat, moet het nu alleen zelf nog gaan beleven Vind het wel spannend! Spannend hoor, volgende week, maar gaat vast goed komen die operatie! Succes alvast!
Sissy even kort. Ik heb overal endo en ben dmv de eerste IVF poging zwanger geraakt. Als je vragen hebt stel ze gerust. Ben expert
sissie77 Ja die ken ik maar wil niet want ze testen bijna altijd vals en het is inderdaad dat sperma kan veranderen en wat nu is kan heel anders is dan over halfjaar.. We hebben meer aan de test als we weten waarvoor we die gaan doen: voor algemene onderzoek of Iui of IVF etc. Ben net van de gyn af. Ze heeft mijn hechting bijgewerkt (steek twee witte draadjes nog uit). Ook even vraagjes gesteld en mijn lijstje met ovulatietesten liet zien. Volgens haar doen we het goed: elke dag rond ei vrijen en testen en vitamines. Heb afspraak met haar op 30 augustus, zij gaat dan echo maken en tumormarker controleren. Verder als ik niet zwanger ben gaat zij nog kijken of mijn man gestest moet dan worden: omdat we dan al 7-8 maanden proberen, omdat bij kijkoperatie was alles heel goed, tubatesten uitstekend, omdat cyste weg is, omdat ik nooit aan pil was, omdat we gezond leven en gezond zijn etc: daarom hoeven we in principe niet 12 maanden afwachten en kunnen ze wat testjes doen in september-oktober. Zelf heb ik wel elke maand goed gevoel bij dat ik nu wel zwanger kan worden, vooral deze maand omdat cyste weg is en eigenlijk ben ik nu helemaal gezond en weet ik bijna zeker als ik kan zwanger worden dan nu is de meeste kans voor. Ik slik nu znwagerschaapsvitaminnen en extra foliumzuur (900mg). Mijn man slikt 300%ADH vitaminnen man, B daddy (selenium en Q10) 180%ADH, zink 15mg extra, foliumzuur 200 mg extra. Hij begon vanaf juli met deze pillen (vroeger had die alles vitaminen), dus wie weet wordt zijn zaad beter ervan Ik hou jullie op de hoogte.. want mijn NOd is over 2 weken als! Wens iedereen een succes en sterkte!
@Sissie: neem aan dat je bij die intake toch ook vragen krijgt over je verleden enz. Misschien vragen ze je dossier op? @Ukkie: herken je gevoel hoor, ik zie soms ook termen voorbij komen, omdat je er nog niet inzit is dat moeilijk. Balen dat je weer ongi bent geworden, heb je al weleens aleve feminax geprobeerd? Snap dat je zenuwachtig bent voor de laproscopie, (was ik ook)gelukkig is die zo gepiept, hou vol. Uiteindelijk als hij geweest is valt er weer een last van je schouders.
@Mineraal, in Aleve Feminax zit Ibuprofen en daar kan ik echt niet tegen. Heb van de gyn nu Tramadol gekregen, maar dat pak ik alleen als het echt niet anders kan want dat werkt ook maar een uurtje of 4 en heeft ook bijwerkingen waar je niet vrolijk van wordt. Heb vandaag een zetpil (paracetamol) gepakt die ik voor mijn vriend had gehaald nadat hij z'n amandelen heeft laten verwijderen en ik moet zeggen dat het nu redelijk goed gaat met de pijn. Dat lijkt dus wel te werken. Vind het wel vreemd omdat tabletten niet werken, maar zolang de pijn er minder door wordt vind ik het wel prima. Dan maar zo'n ding in m'n kont @Picolina, wat fijn dat alles er goed uit zag. Hopelijk ben je snel zwanger!
Iemand bekend met een lekkende navel na de operatie? Mijn wondjes zijn dicht, alleen in mijn navel zit al vanaf het begin een bultje. Gister kwam er allemaal (wond) vocht uit? Trok gewoon door mijn kleding heen. Hij ziet er verder niet ontstoken uit of zo. Ik moet zo ff naar de HA om het na te laten kijken, maar dacht mss een van jullie ervaring hiermee?
@Sissie: pijn klinkt inderdaad bekend. Nu ik aan de pil ben heb ik die klachten niet, ook niet bij een onttrekkingsbloeding, maar ik had ook zo'n plek waar de ontlasting niet langs leek te kunnen zonder pijn te doen (rechtsonder in mijn buik, achteraf wrs een van de banden van de baarmoeder). Als ik jou was zou ik aandringen op een MRI. Overdrijf je pijnklachten vooral, dan word je eerder serieus genomen... Op een MRI kunnen ze meer zien dan bij een echo en soms zelfs meer dan bij een kijkoperatie. En kan natuurlijk geen kwaad van te voren even te bellen om te vragen of ze je achtergrond kennen. Ik ben idd wel spontaan (en vrij snel) zwanger geworden, maar aangezien het een bbz was, weet ik dus ook niet of bij mij het innestelen goed gaat (nu dus alleen in de eileider). Weet niet precies hoe lang ik het zelf wil proberen, maand of 3 denk ik. Nog even gesprek morgen afwachten. Begint nu wel weer dichtbij te komen en ga het ook weer spannend vinden! @Musicalfan: het was idd best een heftige tijd de afgelopen tijd. IVF is volgens mij nog een stapje te ver/vroeg, omdat ik eerder ook zelf zwanger ben geworden, maar hangt ook af van de uitslag van HSG (morgen). Zo lang de pijn te doen is (en daar hoop ik op!) gaat mijn eigen voorkeur toch ook uit naar zelf proberen/IUI denk ik. IVF lijkt me zo heftig! Is dat idd ook de ervaring van de dames hier die met IVF bezig zijn (geweest): lijkt me heftig qua hormonen, spuiten, punctie, wachten enz. Zeker als er nog andere kansen lijken te zijn. Maar wat vinden jullie? Ik zal het iig wel meenemen in het gesprek morgen. @LaFemme: duim voor je @alle anderen: voor jullie natuurlijk ook!
Sissie, ook hier de pijn die jij beschrijft en ik heb endo in mijn darmen. Dit is inmiddels aangetoond me een MRI, zou daar dus inderdaad op aandringen! Ik kan helaas niet tegen Ibuprofen. Moet het dus doen met paracetamol. Heb van de gyn wel Tramadol gekregen, maar dat is ook niet alles. Bij plassen heb ik echter (nog) geen klachten. Tijdens mijn menstruatie wel de hele dag aandrang dat ik moet poepen, maar poepen zelf lukt niet. Alle andere dagen van de maand floept het er zo uit
@sprits: geen ervaring mee. @LaFemme: hoe is het? En nessie, met jou?? @ego: vanochtend in umcg geweest. Baarmoederslijmvlies was prima (10 mm). Volgende week vrijdag de tp! Eerder kon helaas niet ivm de planning. Verder heb ik nog de vraag aan de orde gesteld of ze in het umcg wel eens tp's in eigen cyclus doen in plaats van met progynova enzo. Dat staat me zo tegen, al die hormonen! Tot mijn verrassing zei ze dat ze dat ook wel doen, als de cyclus dat toelaat. Nou, met mijn cyclus is verder niks mis, ik heb 'alleen' endometriose. Ze gaat de gegevens van de cyclusanalyse nog eens bekijken en als dat er goed uitziet, mag ik een eventuele volgende keer (natuurlijk duimen dat dat niet nodig is!) een tp in eigen cyclus. Eigenlijk vind ik het wel gek dat ze dat niet standaard doen ... Ze gaan binnenkort starten met een onderzoek waarin ze een vergelijking doen tussen tp in eigen cyclus en tp begeleid met hormonen. Je wordt dan dmv loting in een van de groepen ingedeeld.