Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenali

Lenali Actief lid

6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Sprits: ook geen ervaring mee, maar zou gewoon even huisarts of ziekenhuis bellen en vragen.

@Stiertje: fijn dat bm slijmvlies helemaal in orde was, spannend volgende week (en het wachten tot volgende week :))
    Ik vind het idd ook vreemd dat tp niet sowieso ook in eigen cyclus gedaan wordt, zeker bij endopatienten, voor wie al die hormonen extra belastend zijn. Is voor mij een van de redenen om niet direct aan IVF te willen beginnen. Zal het bij mijn arts ook eens checken.

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Stiertje, volgende week vrijdag. Mooi dat je een datum hebt.
    Ik lees daar ook veel over, tp in eigen cyclus. Wil dat ook tzt bespreken.

Nou ben bij de HA geweest, die heeft zeggen en schrijven 30 sec. gekeken.
    Krijg antibioticazalf en moet terug komen als ik last blijf houden.
    Best.

Hoe is het met de dames in de wachtweken??

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    sprits
    je kon ook rechtstreeks naar ZK bellen. Toen mijn gyn. belde en ik zei dat er zijn witte draadjes op 1 hechting naar buiten steken kon ik volgende dag gelijk komen en heeft zij het weggehaald. Ze zei dat het kan zijn dat spieren het nog blijven naar buiten drukken en moet je nog 2-3 keer terug komen voordat het opgelost is- geen probleem ik kon gewoon bellen en komen.

Vocht lijkt mij raar hoop dat het niet erg ontstoken bij jou is!
    Succes anders ga je gewoon naar ZK, HA doen altijd makkelijk erover: gewoon antibiotica en klaar, maar daar moet je wel mee oppassen zo'n keurtje van antibiotica kan je paar maanden vruchtbaarheid verminderen...

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    @ Picolinna, ik heb een antibioticazalf gekregen.
    En wat betreft die verminderde vruchtbaarheid, ik heb geen bruikbare eileider meer, dus zwanger worden zo zit er toch niet in.;)

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    sprits
    Ah, ok... maar ik dacht dan toch dat je wel eitjes aanmaakt: antibiotica vermindert gewoon het kwaliteit van de eitjes, net als bij de man zijn zaad kwaliteit.
    Als je toch geen eilijder hebt dan wordt er toch eitjes aangemaakt allen maar bij jou wordt het IVF gedaan, dus die worden weggehaald en dan rechtstreeks in je baarmoeder geplaatst- toch of heb ik het verkeerd

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Nee klopt wel wat je zegt hoor, alleen zit ik nu nog te wachten op een oproep. dat kan wel ff gaan duren dus tegen die tijd ben ik allang vd antibiotica af.
    Maar ik snap wat je zegt.:)

7. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    He meiden, ook weer even een reactie van mij:

Nessie; hoe gaat het met je? Heb je een beetje afleiding in deze slopende wachtweken? Ik duim voor je! Zou zo leuk zijn als we ons snel bij onze voorgangers kunnen voegen!

Lafemme; ook voor jou de wachtweken! Heel logisch dat je dan emo bent, toch! Het is ook zo spannend! Wel moed blijven houden hoor! Het gaat vast goed komen! Hoe voel je je nu?

Ukkie; ik ben ook altijd zo misselijk van de ibuprofen. Maar tramadol is echt drugs. Heb er altijd het gevoel van of ik door de kamer zweef, hartstikke stoned... Een paracetamol (2) in combi met een lekker warme kruik helpt bij mij nog het best en in heel erge gevallen neem ik een naproxen.

Sissie; hier ook endo in darmen, aangetoond dmv mri. Maar mijn dochter is we op natuurlijke wijze ontstaan... Heb je eigenlijk een immunologisch onderzoek gehad ivm innestelproblemen?

Sprits; wel ervaring mee! Maar niets mee gedaan. Was gewoon wondvocht. Wel schoonhouden en laten drogen. Niet afdekken met gaasjes oid want dan gaat het broeien en kan het gaan ontsteken.
    Antibiotica: kan voor zaadkwaliteit schadelijk zijn, maar een infectie is nog schadelijker. Ik krijg sowieso antibiotica voor de punctie ivm cyste dus ik zou mij er niet zo druk om maken.

Stier; wat super dat je bm slijmvlies goed was! Wel balen dat je nog zo lang op tp moet wachten!
    Bij info avond hoorden wij ook over onderzoek terugplaatsen in eigen cyclus. Volgens gyn komen wij daar ivm endo niet voor in aanmerking, maar misschien doelde hij op het feit dat ik nu door Zoladex sowieso geen natuurlijke cyclus heb.

Mf; wat lief dat je hier af en toe komt kijken! Voel je je inmiddels al wat beter? Wanneer heb je de 20 weken echo? Spannend hoor, allemaal. Kun je al een beetje shoppen, of gaat dat door de misselijkheid nog niet?

Hier; vanavond gaat het echt beginnen en zet ik de eerste gonal f !!!
    Ik vind het superspannend allemaal.
    Ik krijg trouwens eerst de gonal en later de decapeptyl erbij. Maar de meeste van jullie kregen puregon toch? Was daar een reden voor of doet ieder ziekenhuis dat weer anders ( contract met farmacie??)
    Voor hoeveel dagen kregen jullie trouwens utrogestan? Ik heb het voor 10 dagen meegekregen maar dat lijkt mij zo kort? Sommigen moeten het toch gebruiken tot 12 weken zwangerschap?

Verder gaathet wel weer een beetje beter, ben vanaf deze week weer aan het werk ( halve dagen) dat mag ik iom de bedrijfsarts nog tm augustus doen, de hele poging dus. Dat is wel fijn!
    Maar er heerst nog wel heel veel spanning op de afdeling. Nog twee collega's zitten thuis en de teamleidster lijkt het ook niet meer te trekken. Is al verschillende keren tegen collega's inclusief mijzelf uitgevallen... In september wordt duidelijk wie er wanneer ontslagen wordt.. Directeur zei letterlijk in zijn speech: dames, ik adviseer jullie om nu zwanger te worden, dan kunnen we jullie niet ontslaan....
    Tsja.... Als het zo makkelijk zou gaan... Ik doe in elk geval al een tijdje mijn best!

Lfs, muk!

8. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier, dus nog een dikke week wachten! Wel goed dat je bms al 10 mm was, zou het de tarwekiemolie zijn :p ik vind het inderdaad ook best raar dat het blijkbaar niet eerder onderzocht is om een cryo TP in eigen cyclus te doen. Kan me je weerstand tegen de hormonen namelijk goed voorstellen.

Lenali, ik had na het twee keer verwijderen van endocystes (in 5 maanden tijd) eigenlijk het tegenovergestelde gevoel dan jij, want wilde juist graag beginnen met IVF omdat ik geen vertrouwen meer had in IUI. Dit komt wellicht ook omdat ik in 2,5 jaar geen enkele keer zwanger heb getest dus had sowieso al het idee dat er grof geschut gebruikt moest worden om mij zwanger te krijgen :D Daarnaast is de kans op het terugkomen van opnieuw een cyste bij mij redelijk groot, en dan wilde ik niet aan blijven lummelen met IUI.

Ukkie, hoe is je gesprek met je scriptiebegeleidster gegaan ondanks de endo pijn?? Wil je je scriptie nog voor je laparoscopie afronden?

Sprits: vervelend van de vocht bij je navel, hoop dat de antibioticazalf snel werkt. Anders inderdaad gewoon bij de gyn aan de bel trekken..

Lafemme: hou je het nog een beetje vol? De eerste week zit er bijna op hè..

Sissie: Heb je het zkh al gebeld? Ik zou de IVF intake gewoon benutten om je geschiedenis te bespreken, en aan te geven dat je wellicht nog wel aanvullende onderzoeken wilt alvorens te beginnen met IVF. Als dat tenminste is wat je wilt natuurlijk...

9. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ego: maandag zijn alle 3 de embryo's ingevroren!! Ik vroeg me eigenlijk wel gelijk af of ze dan alledrie apart ingevroren worden of wellicht 2 en 1...
    Weet iemand hoe het umcg hier mee om gaat??
    Inmiddels ben ik de Lutinus tabletten al redelijk zat.. De hele tijd vieze drab in je onderbroek, blegh. Maar ja, het is voor een goed doel denk ik dan maar. Al is het alles behalve sexy ;)

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @nessie: fijn zeg, dat ze alle 3 zijn ingevroren. Onze 4 zijn allemaal apart ingevroren. Ze vriezen alleen per 2 in als je echt heel veel embryo's hebt, dus die van jou zullen ook wel apart ingevroren zijn.

Dus jij hebt lutinus? En alsnog veel afscheiding? Bij de intake vertelden ze ons dat je met lutinus minder afscheiding zou hebben dan met utrogestan. Maar volgens mij is dat niet zo. En lutinus is veel duurder! Dus ik vraag standaard om utrogestan. Daar moet ik as. dinsdag weer mee beginnen. Ja, 't is smerig en allesbehalve sexy, maar oke, we doen het maar weer voor het goede doel! :$

Hoe voel je je verder?

11. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Wow nes! Alle drie ingevroren! dat geeft vast een goed gevoel! Al duim ik natuurlijk voor je dat ze (voorlopig) niet nodig zullen zijn!
    Hoe voel je je?

12. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Mukje, tegen Naproxen kan ik ook niet. Dat valt onder dezelfde groep als Ibuprofen. Heb nu wel het idee dat een gewone paracetamol-zetpil beter werkt dan een tablet. Voortaan dus maar zetpillen nemen. Wel vervelend dat er zoveel spanning is op het werk. Hopelijk krijg jij geen slecht nieuws!

Nessie, m'n vriend is gister meegereden en wat ik had zag er goed uit. Het is nu alleen te theoretisch en moet daar dus nog een stap zetten. Ik moet dus nog aardig wat doen maar het is de bedoeling om het concept toch dinsdag af te hebben. Op dit moment zie ik dat even niet zitten, maar ik ga het toch proberen. Fijn dat al je embryo's zijn ingevroren!

13. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sprits. Gezien de vakantieperiode ka het nog wel even duren voordat je een afspraak hebt bij een kliniek. Wel al bekend welke kliniek?
    Mijn navel lekte ook. Eigenlijk niets aangedaan. Duurde 2 weekjes. Nu zit er een bultje onder mijn navel die soms ineens opzet en pijn doet. Vooral als mijn buik bol staat.

Mineraal: Volgens mij weten ze bij het LUMC niet eens bij welk ziekenhuis ik vandaan kom. Ik vind het zo raar. Van de week de bevestiging binnen gekregen van de ivf intake. Sta er bijna versteld van dat ze zomaar een ivf intake plannen. Ik word verzocht om met mijn partner te komen. Logisch natuurlijk, maar mijn ervaring is dat hij vaak het woord doet voor mij. Kennelijk omdat ik wat te soft overkom. Daarom zou ik graag even alleen een gesprek hebben met een arts om mijn dossier door te nemen voordat de intake is. Geen idee of ik dat voor elkaar kan krijgen. Weet jij trouwens of ik mijn dossier zo op mag vragen en of mee mag nemen? Want dat doe ik dan alvast.

Lenali: Mijn baarmoeder met stokken en al is bij een kijkoperatie helemaal schoon bevonden. Neem in mijn geval niet aan dat het dan de baarmoederband is, maar ja wat weet je tegenwoordig nog zeker? Een mri vonden ze overdreven na een kijkoperatie. Misschien dat LUMC het wil doen. Moet je nog papjes drinken of iets voor zo;n mri, en brengen ze nog vloeistof naar binnen of iets van achteren…brr. Heb wel al een proctoscopie gehad. Onderzoek anus en eerste stukje endeldarm. De internist vond niets!

Ik wilde juist z.s.m aan de ivf. Omdat zelf proberen totaal geen optie was. Was met anticonceptie gestopt vanaf mijn 24e. Het spuiten enz viel mij erg mee. Ik was er mee bezig had hoop en dat voelde goed. Echter na de hele ivf kwam de klap. Het was niet gelukt. Alle onderzoeken waren voor niets. Veel teleurstelling in de terugplaatsweken. Voelde me echt ellendig. De vraag komt op, waarom zou het de volgende keer weer lukken.
    Bovendien heb ik tegen niemand verteld dat ik aan ivf doe, dus alle moet in het geheim. Dat maakt het nog zwaarder achteraf gezien.
    Maar ik begon er graag aan en vol hoop! Ik had er zin in, kom maar met die dikke buik dacht ik.

Stiertje: Tjee ik heb juist om hormoonondersteuning gevraagd, maar ik moest de tp in eigen cyclus doen. Wat beleeft iedereen het dan anders he.

Mukje: Nee ik heb geen immunologisch onderzoek gehad. Nooit van gehoord ook. Waarschijnlijk doen ze dat pas na vele mislukte terugplaatsingen. Ik zal het na de tweede poging eens vragen. Ik kreeg ook te weinig bollen mee de eerste keer!!

Nessie: Nog niet gebeld met LUMC. Ik zou wel aanvullende onderzoeken willen gezien het feit ik toch pas na de vakantie kan starten met ivf. Die tijd kan ik mooi gebruiken voor onderzoeken. Maar ja misschien zie ze daar in het LUMC ook vanaf als ze mijn dossier lezen.

Queen: Heb jij Lucrin gebruikt voor je ivf?? Had je dezelfde pijnen zoals ik ze omschrijf???

14. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier, het is niet echt afscheiding dus wat betreft hebben ze gelijk haha. Maar het is witte prut van de Lutinus tablet, het omhulsel met wat vocht ;)

Muk, ben je vandaag begonnen? Spuit je Puregon? En heb je ook een uitgangsecho gehad dan? Spannend, succes meis!

Sissie: als je zegt dat je graag je dossier even wilt doornemen met een arts voor de IVF intake, bedoel je dan met een endo-arts of heeft het LUMC die niet? Op zich zou je natuurlijk ook kunnen bellen en aangeven dat je naast de intake graag even wat extra tijd wilt om je dossier door te spreken. Al zit je vriend daar dan natuurlijk wel bij...hmm..lastig!

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @sissie. Ik herken je pijnklachten idd. En ik heb idd voor de IVF aan de Lucrin gezeten.
    Zit er nu weer aan om de endo tot rust te laten. Al heb ik niet t idee dat het nu werkt want ben vreselijk ingesteld geweest met pijn en al. X

16. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Sprits: hou het in de gaten, als het rood/warm gaat worden lijkt het op een ontsteking.

@Mukje: ik ga je even een PB doen.

@Nessie: mooi dat er 3 ingevroren zijn! Klinkt niet prettig dat extra drap in je onderbroek!

@Sissie: je kunt je dossier altijd opvragen, of je hem meekrijgt weet ik niet. Volgens mij is hij toch eigendom van zhuis, maar een kopie kan volgens mij wel. Het is toch jou dossier. Zou anders even belen. Ik wil mijn dossier ook nog eens opvragen.
    Dat lijkt mij ook moeilijk aan IVF, vind het geheel wat eraan voorafgaat ook niet prettig maar dan te moeten zien dat het mislukt lijkt mij vreselijk!
    Knap dat je het aan niemand verteld hebt!

@queen: hoelang ben je aan de lucrin geweest?

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @mineraal voor de IVF poging 3 maanden. Ik had daarna nog cystes maar onder de 4cm.

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Sissy, ik heb ook een bultje in/onder de navel die opzet, daar komt dat vocht ook uit. Niet bij mijn wondjes.
    Wij zijn verwezen naar de feriliteitskliniek Twente en ik houd inderdaad al rekening met de vakantieperiode. Ik verwacht zelf september of zo. We wachten geduldig af.

Nessie, joehoeeee 3 eskimootjes! (hoop dat ze nog heel lang eskimo blijven)

Mukje, succes met stimuleren, lijkt me best zwaar.

Ukkie, succes nog met je scriptie, nog even volhouden!

19. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Sprits, had jij een laparoscopie gehad en hechtdraad dat vanzelf oplost? In mijn foldertje staat dat dat inderdaad vochtig aan kan voelen, dus waarschijnlijk is het dan normaal. Anders zou ik even de HA of gyn bellen.

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Klopt. alleen komt het vocht niet bij de wondjes vandaan. heb nu zalf en kijken of dat helpt. komt wel weer goed.

Deel Deze Pagina