Ha, heb zojuist de eerste injectie bij mijzelf gezet. Ben eigenlijk best wel een beetje trots op mijzelf dat ik het gewoon gedurfd heb Man gaat dit weekend de nachtdienst in dus ik moet wel. Nes, ik spuit gonal f, maar ik lees dat de meesten puregon spuiten. Ik weet ook niet waarom. Voor hoeveel dagen kreeg jij lutinus mee? Mineraal, hoe gaat het met jou? Merk je al iets van de spuit? Sorry, had niet meer op je gereageerd, er wordt hier nu zoveel geschreven en had maar drie pagina's terug gelezen... Ik heb trouwens nog geen pb gezien? Welterusten allemaal!
Hey meiden, ik hou het niet meer bij. Wat word er veel geschreven! Ik kan niet op iedereen reageren, want heb t best druk. Stiertje, volgende week vrijdag, spannend!! Het gaat eindelijk weer beginnen! Mukje, voor jou wordt het ook weer spannend. En wat goed dat je zelf durfde te spuiten. Is toch het beste. Ik had ook puregon. En ik had geen Lutinus, maar utrogestan. Voor lutinus betaal je 60,- bij en je krijgt er net zoveel afscheiding van als utrogestan. Nessie, hoe gaat het met jou? Heb je al het idee dat je iets voelt?? Dus jij hebt wel lutinus? Ik zou de volgende keer (ik bedoel als je voor de 2e gaat ) utrogestan doen hoor. Je krijgt van allebei evenveel afscheiding en het bespaard je wel kosten. Ik denk echt dat ik ongi ga worden. Ik heb namelijk dat als ik de utrogestan inbreng dat je dat bot goed voelt. Geen idee wat het is. Schaambot misschien?? Het voelt een beetje ronc. Gister lag dat nog wat meer naar achter en nu leek het wat naar voren geschoven. Sorry voor de brakke uitleg. Maar ik had dat de vorige keer ook en ik dacht dat dat ook met je ongi te maken kan hebben. Weet of herkent iemand dit??
La femme ik denk dat, dat gevoel met hormonen te maken heeft dat het week wordt van voor. Zegt dus niks. Ongi en zwanger zijn lijken op elkaar.
@muk: stoer hoor! Eerste injectie erin! En nu maar hopen op straks een goede afloop! @LaFemme: nee, herken ik niet. Intussen duim ik gewoon door hoor! @ego: kan die tijd niet wat sneller gaan?? Nog een week wachten ... trappelende stier die ik ben ...
Hello ladies! @Muk: stoer van je! Lijkt me nog best een dingetje, de eerste keer zo'n spuit zetten... @Sprits: hoe gaat het nu met je navel/wondje? @LaFemme: ik heb echt geen zinnig antwoord of verklaring voor wat je voelt, maar probeer (ik weet het, ik weet het...) niet overal iets achter te zoeken. Je voelt nu ALLES en bij alles zoek je een verklaring. Ik ben ook zo, maar je wordt er alleen maar gek van... Bij iedereen voelt het weer anders, je kunt alleen maar afwachten. En het hier vertellen en afleiding zoeken natuurlijk. Sterkte met wachten, duim voor je! @Stier: pff, ik zit niet in dezelfde situatie, maar kan me je ongeduld voorstellen. Veel leuke dingen doen ter afleiding de komende tijd? Succes! @ego: net terug uit zkh: alle uitslagen officieel goed, ook HSG en nu groen licht voor in ieder geval 3 maanden zelf proberen en dus GESTOPT MET DE PIL! We mogen zelf aangeven (zolang het goed gaat qua klachten) wanneer we met IUI willen beginnen, maar vinden het ook wel prettig en rustig dat het nu weer even bij onszelf ligt en we 3 maanden niet naar het ziekenhuis hoeven. Gaan dus spannende tijden tegemoet, zou super zijn als het toch vanzelf lukt... Heb er stiekem voor het eerst sinds tijden ook weer een goed gevoel bij. Ondanks het temperaturen, voelen, afwachten, stressen enz
@ La Femme, ik herken het niet, maar ik weet wel dat alle klachten bij mij gelijk waren, of ik nu ongesteld werd of zwanger was. (maar mss ben ik geen goed voorbeeld ) @ Stiertje, het wordt mooi weer, kan je leuk dingen dingen doen en dan is het zo vrijdag (ahum) @ Lenali, heb zalf en smeer dat er braaf op, maar t lekt nog steeds Fijn dat je nu even niet meer naar het ziekenhuis hoeft. Wat zou dat super zijn he, als het nu zomaar zou gaan lukken. Ik blijf voor jullie allemaal heel erg duimen. Voor tp's die lekker blijven plakken, eskimootjes die eskimootjes blijven, dat er genoeg eitjes gestimuleerd worden, dat er spontane zwangerschappen ontstaan en dat er een oproep komt voor mij voor de kliniek
@sprits: moet deze 2 dagen nog ff heel hard werken voor het vakantie is. En dan: thuis 2 weken klussen, dus dat leidt de gedachten af, zowel de week voor de tp als de eerste wachtweek na de tp. Ze hebben het echt over mooi weer volgende week. Moeilijk te geloven, nu ik uit het raam kijk naar een zoveelste regenbui ...
Ja, idd, het giet hier steeds. Maar fijn dat je afleiding hebt. Ik ben ook niet zo geduldig van aard. Kan me je ongeduld zoooo goed voorstellen! En dan is het eindelijk vrijdag, de tp en dan..........weer afwachten. Drama lijkt me dat en zenuwslopend. Maarre, wel een beetje rustig aan doen he, na de tp. Je moet goed broeden
even een vraag aan de mensen die zoladex of lucrin hebben gespoten: moesten jullie vrijen met condoom al die tijd? @hechtingen: ik had oplosbare hechtingen die er toch uitgehaald moesten worden...
He Mineraal, je hoeft niet veilig te vrijen hoor want door de Lucrin/zoladex heb je in principe geen eisprong en je baarmoederslijm is juist erg dun dus een zwangerschap is praktisch onmogelijk...
@mineraal: volgens mij ben je door de overgang toch niet vruchtbaar, dus condoomgebruik lijkt mij niet zo nuttig ...
@all: ik kreeg de gebruiksaanwijzing mee van de apotheek en daar stond het in. Navraag bij de huisarts gedaan: wist het niet precies, ze gaf aan dat alles in de war is nu. Moest het navragen bij de gyn als ik het zeker wilde weten.
He mineraal, klopt inderdaad dat het in de bijsluiter staat om extra maatregelen te nemen zoals condoom. Maar wij hebben dat niet gedaan, door lucrin komt je hele cyclus stil te liggen of in ieder geval flink verstoord, dus kans op zwangerschap door lucrin is mijns inziens nihil. Wij hebben dus geen extra maatregelen genomen, en waren om eerlijk te zijn al blij als ik uberhaupt een keer zin had, want ik was door die hormonen super depressief :x
Jeetje, wat veel geschreven weer. @sprits, ik hoop ook voor jou dat je snel een oproep krijgt voor de kliniek.Hoe is het nu met de navel. Helpt de zalf een beetje? @stiertje, spannende dag vrijdag dus. Ik ga keihard duimen. En geniet van je vakantie meis @mukje, trots op jou dat je de spuit heb gezet. Zo spannend allemaal. Mijn duimen draaien overuren voor een ieder hier. Het is jullie allen zo gegund. Hier nog steeds beroerd, alleen afgelopen 2 dagen gaat wel iets beter, dus hopelijk blijft dat zo. Nog niet echt geshopt, 1 keertje even vlug naar prenatal geweest, maar niet veel gekocht. Komt later wel als ik me beter voel. Wel heel veel cadeautjes al gehad. @lenali, wat fijn dat je toch 3 mnd zelf mag proberen. Hopelijk is het door de hsg allemaal wat doorgespoeld. Ik raakte meteen daarna zwanger,dus het kan wel. Is echt een gelukstreffer geweest bij mij. Hopelijk voor jou ook @la femme, meis, ik blijf heel hard duimen en hopen. Toen ik de utro inbracht steeds dacht ik ook van alles te voelen steeds, waardoor ik overtuigd was van weer niet raak. Maar zie nu. Soms weet je het gewoon niet en houdt je lichaam je voor de gek. Ik blijf hopen en duimen voor je meis! @nessie, wat fijn dat het toppertje erin zit. Ik vind dat het tijd wordt dat het hier snel "roze" wordt. Ik denk aan je en zal ook voor jou hard duimen. @ukkie, komende week dus laparoscopie. Spannend. Zie je er erg tegenop? Hopelijk is de ongipijn nu iets minder. Kun je ook niet tegen naproxen of dicloflenac? Hoe is je scriptie gesprek gegaan?
@margha, suc6 maandag meis! Spannend hoor! Komt vast goed. @piccolina, wat fijn dat ze zo meedenken en je niet straks eerst heel lang laten aantobben. Maar op tijd evt ook je man onderzoeken. Maar nogmaals veel vrouwen worden gemiddeld zwanger binnen of na een jaar. Ik weet uit ervaring dat elke maand er een teveel is. Juist omdat je zo graag wilt. Ik heb er ook 2 jaar op moeten wachten, maar helaas zijn er mensen die er soms nog langer op moeten wachten. Ik blijf hopen dat het snel zo mag zijn voor je. @mineraal, hoe gaat het nu met jou? @queen, gewoon even een dikke knuffel voor jou!
@degene die vroeg hoe lang utrogestan te gebruiken. Ik heb het gebruikt tot 12 weken zwangerschap. Gyn zei dat het eigenlijk niet nodig was geweest, maar mocht absoluut niet stoppen op dat moment ivm anders tegen het natuurlijk progesteron ingaan en evt kans op mk. Ik ben ervan overtuigd dat de utrogestan er zeker aan heeft bijgedragen dat het nu wel goed gaat.
Meisjes, succes met operaties, embryos etc! Ik wens jullie her beste kindjes ter wereld Zelf is nu voor mij 5e ronde, 1e na de operatie. 15-16 juli had ik eisprong. Op 4-5e dag DPO had ik af en toe heel korte lichte steekjes soms links soms rechts soms gewoon hele buik. Vanavond ook wat zeurende pijn paar sec maar anders dan ongi. Ook beetje roze afscheiding 4 dagen na mijn ei maar merkte het bij afwegen na het vrijen dus kon ook komen door gewoon bloedvaatje. Zelf heb ik sterk het gevoel dat deze ronde het echt gelukt is maar tja.. dat heb ik elke ronde maar die steekjes had ik dus nooit eerder... Over 7 dagen kan ik testen! Fijne weekend allemaal!