@Margha: fijn dat het goed is gegaan! @Mukje: dat is goed nieuws!! @Sissie: interessant stuk om te lezen! @ego: ben ziek met koorts dus ik duik mijn bed weer in!
@mineraal, beterschap meis! @ukkie,succes morgen! Wat naar dat je je niet zo op je gemak voelt bij de gyn. Dat is zo belangrijk. @margha, fijn dat het achter de rug is meis. Nu rustig aan hoor. Laat je lekker verzorgen.Hier gaat het wel. Lief dat je ernaar vroeg. Misselijkheid blijft helaas. @mukje, ik heb via huisarts utrogestan gekregen. Gyn vond het wel oke, maar huisarts schrijft het voor. Ik heb het tot 12 weken gebruikt. En wat spannend meis. Goed dat de follikels zo goed groeien. Ik ga duimen dat de punctie do door kan gaan en dan dat er veel bevrucht worden. Meis, het is je zo gegund. Ik denk aan je. @stiertje, waarom moet je dan nu al met utrogestan beginnen? Ik dacht dat dit pas na terugplaatsing moest. Jij laat er toch 2 terugplaatsen? Succes vrijdag meis. Ik blijf heel hard duimen en hopen. @sissie, dat stuk heb ik ook weleens gelezen en uitgeprint. Ik heb het toen meegenomen naar de huisarts die ik ervan overtuigde op die manier dat utrobollen erg belangrijk waren. Die kreeg ik dus ook. Hoe is het verder met jou? @lafemme, hoop dat het beetje met je gaat. Ik denk aan je.
@sissie, wat betreft die utrobollen. Er is een topic over utro. Meiden met veel mk in natuurlijke cyclussen en na gebruik utro wel zwanger bleven. Ik weet zeker dat het bij mij ook bij heeft gedragen tot een tot nu toe goede zw schap (ook in natuurlijke cyclus) @piccolina, ik hoop op 2 streepjes voor je meis. Hou ons op de hoogte
Stiertje: ja ik ben door simons geopereerd, ik vind het een fijn zh daar in groningen. 27 juli schiet op stiertje, zal aan je denken.
@mf: tsja, dat is dan weer het protocol van het umcg ... Het gaat overal anders Ja, vrijdag gaan we, als het goed is, 2 eskimootjes ophalen. @Margha: ja, dr. Simons is een fijne, kundige arts.
Uk. Succes morgen!!! Mineraal. Ja ik vond het ook een erg interessant stuk. Ik ben nu een stuk op de freyasite aan het lezen over antistoffen Tpo en tsi. 30% van de vrouwen met endo hebben een ( lichte) schildklierafwijking, waardoor de kans aanwezig is dat een endopatient tpo of tsi aanmaakt. Dit is een stof die de eigen schildklier aanvalt en waarschijnlijk het embryo. Echt heel boeiend. Maar ik maak mijzelf helemaal gek. Ik wil het liefst nu een bloedonderzoek... Ook net een soort van griepperiode achter me. Laat de zon je goed doen! Beterschap. Musicalfan. Hoe gaat het met je? Al aan het genieten? Kan het eindelijk. Wat goed dat je met dat stuk naar de huisarts bent gegaan! Ik heb de 25 e afspraak bij fertiliteitsarts in lumc. Ben mij nu aan het inlezen over mogelijke oorzaken en eventuele preparaten die ik kan gebruiken? Over schildklieraandoeningen en antistoffen. Ik word echt gek van mijzelf maar wil alles aangrijpen. Wil eigenlijk al direct een bloedtest om schildklierafwijking uit te sluiten....pffffff. Ik heb het product Pycnogenol gevonden. Dat ga ik zeker proberen. En ook de progesteroncreme ga ik proberen bij het ' zelf proberen' en bij eventuele cryo tp's. Was het maar de 25e....... Stier. Zooo spannend.....al / nog een goed gevoel? Muk. Wow......dat wordt een vriezer vol eskimo's.....hou dat positieve gevoel wat je hebt vast. Pic. Is je ronde gelukt? Je had en goed gevoel toch.
Ukkie27 ik hoop dat operatie meevalt! ik heb uur van te voren gedronken koffie en was geen probleem. Had ook niet misselijk geweest etc. Heel veel hangt van van de gyn. die samen met de chirurg gaat opereren (want gyn. doen eigenlijk geen sneetjes, geen hechtingen etc.). De rest hangt af van de anesthesioloog en je eigen lichaam, want elke mens is anders! Inderdaad raar die gesprekken die je had.. ik had heel goed uitleg gekregen eerst van mijn gyn. op de tekeningen heeft ze alles getekend, daarna had ik afspraak 2 dagen later bij de verpleegkundige afd. gyn. - die nog keertje uitlegde uit en alles op papier gegeven voor mij wat meenemen en wat en waneer eten drinken etc. Ik vroeg nog wat maar was alles duidelijk. Daarna ging ik naar anesthesiologie afdeling: daar alles bloeddruk gemeten en gelezen wat ik in vragen had beantwoord : was niks bijzonders, hij ze dat ik zie gezond uit en bloeddruk ideaal en verder hoeft niks en nu alles zo goed en modern en die level 4 operaties zijn heel onschadelijk en super te herstellen. Hij zei dat ik bijna zekere geen last van narcose zal hebben. En dat bleek ook, dus ik vertrouwde erop en het is ook zo geworden... Succes! Waneer wordt je geopereerd Ik heb nog paar dagen voor NOD. heb verder niet echt iets: pijnlijke borsten tepels (heb vaker voor NOD), paar dagen geleden beetje misselijk geworden op straat maar kan ook door alles komen. Verder beetje rare pijn (geen ongi pijn) maar meer door de hele buik af en toe trekkende gevoel, maar kan ook natuurlijk komen door iets anders... Ik wacht even af en zaterdag ga ik testen! hou jullie op de hoogte! ik ben bang zelf al op te hopen op 2 streepjes, ben bang dat het toch 1 wordt en ben bang te testen... raar gevoel..
Hier nog even hoe het bij mij is gegaan. Tijdens de operatie zagen ze niks zitten bij mij en later de dag erop belden ze mij op dat ze op de foto,s wel wat zagen op de buitenkant van mijn baarmoeder en dat het waarschijnlijk zo moeilijk te zien was doordat het zo rustig was van de hormonen die ik geslikt had en nu dan de pil die ik doorslik. Ik was er na de operatie best wel even ondersteboven van, omdat ik zoveel klachten altijd heb gehad. Ik had gelijk ook een brief mee gekregen die ze ook naar de huisarts zouden sturen dat er geen endometriose was gevonden en de dag erop ben ik opgebeld van dat er toch wat zit. misschien een rare vraag maar nou vraag ik me af of de huisarts nu wel goed op de hoogte is. misschien morgen toch maar even bellen naar het zh hoe het nu precies zit. 18 september moet ik weer terug komen om te kijken wat we verder gaan doen.
Meiden, hier weer even snel een berichtje van mij. Net negatief getest. Ik had eigenlijk best veel hoop omdat ik in tegenstelling met de vorige keer nog niet eerder ongi was geworden. Nu dus ook nog niet. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Ik heb wel eens cyclussen gehad van 37 dagen. Gelukkig ben ik vandaag vrij...
@ach, lieve lafemme, wat naar nu zeg! Echt zo kl*te. Ik blijf toch nog even duimen. Geen bloed geeft moed toch! Dikke knuf voor jou meis! @margha, ik zou idd ziekenhuis nog even bellen dan. Of evt zelf huisarts op de hoogte stellen. Het is zo naar dat je zulke klachten hebt en dat je dan niet weet waar ze vandaan komen als je wordt gezegd dat het geen endo is, om vervolgens volgende dag telefoontje te krijgen met dat ze wel iets zagen. (maar ja, wat is dat iets).
LaFemme jammer maar misschien nog geen ongi en alsnog kan je later positief testen..?? Ik heb zelf ook vandaag getest, dacht nou ja 4-5 dagen voor NOD moet lukken.. maar nee super wit ook als ik wil tweede streepje zien.. zie ik echt echt niks ( Maar verder geen bloed, geen bruin verlies, geen krampen.. dus misschien te vroeg getest ook...
Op het schema staat: als de test negatief is kan ik stoppen met de medicatie, waarna je gaat menstrueren. Het uitblijven vAn een menstruatie bij gebruik van de medicatie is normaal en betekent niet dat je zwanger bent. Ik ga nu nog niet bellen met het ziekenhuis, want dan gaat het hetzelfde als de vorige keer. Dan krijg ik zo'n miep aan de telefoon die niet eens weet waar ze over praat. Ik wacht vanmiddag tot het verpleegkundig spreekuur. Piccolina, je kan inderdaad te vroeg zijn. Nog even geduld hebben...
@LaFemme, o jakkie, wat k*t zeg! Hoe voel je je eronder? Ik zou idd even met het verpleegkundig spreekuur bellen, dan heb je tenminste iemand met een beetje verstand van zaken aan de lijn. Ga je meteen door met een volgende cryopoging? Of staat je hoofd daar nu nog niet naar? Kan ik me ook voorstellen hoor. In ieder geval: veel sterkte en veel liefs na weer een teleurstelling! @piccolina: je bent wel wat aan de vroege kant, dus wie weet ... @ukkie: hoe is het met jou? @nessie: al de kriebels? Wanneer is jouw testdatum? @ego: morgen ein-de-lijk de dag ... Hoop dat ze goed ontdooien ...
Stiertje, ik voel me wel klote. Maar ik denk dat het nog erger wordt als mn ongi doorbreekt. Een volgende poging is toch vaak na 2 maand pas? Dat was tussen de eerste keer en deze keer wel zo. Of is dat tussen cryo tp's niet zo? ik heb trouwens nog helemaal geen last van buikpijn. Wanner werd jij ongi de vorige keer? Voor jou is het eindelijk zover. Heb je er een goed gevoel over?
Ik werd de vorige keer al ongesteld vóór de testdatum. Die test heb ik nog wel gedaan, maar dat was dus puur een formaliteit om 100% uit te sluiten dat ik zwanger was. Volgens mij kun je cryo-tp's wel meteen na elkaar doen. Tenminste, dat heb ik zo begrepen. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om bij mij dan een tp in eigen cyclus te doen (ik wil dan ter ondersteuning wel graag utrogestan), omdat ik die progynova niet zulk fijn spul vind. En het zijn toch weer hormonen, en dat is volgens mij ook weer slecht voor de endo. Dat moesten ze nog even in mijn gegevens nakijken, maar ze staan er wel open voor. Ik ben er wel heel erg aan toe, merk ik, dat er weer wat gebeurt. Ik heb als voorbereiding tarwekiemolie genomen en ik drink granaatappelsap. En ik ben gister naar de acupuncturist geweest en ik ga woensdag nog een keer. Voel me redelijk goed voorbereid, dus laat maar komen! Meis, veel sterkte voor jou. Neem ook gewoon de tijd om te balen en verdrietig te zijn. En wees een beetje lief voor jezelf.
Maar in eigen cyclus kan de endo toch ook weer groeien? Bij mij heeft de tarwekiemolie helaas niet geholpen. Welke granaatappel heb jij ook alweer en waar heb je die gekocht? Ik had dus de vorige keer al dagen voor de testdatum de ongi. Nu dus nog steeds niks. Ik ga zo toch maar goed bespreken.
Hey lafemme , Wat ongelofelijk balen zeg!!!! Kan mij voorstellen dat je zo hoopt als je ongi uitblijft...het is allemaal echt oneerlijk hè ?! Stier, nog een nachtje slapen!! ik vind het ook fijn om samen op de wachtbank te zitten, gezellig! ik heb vanmorgen de punctie gehad! Bah , was niet fijn! Maar het is voor het goede doel ! Rechts zaten inmiddels 20! Follikels! te veel om allemaal allemaal te tellen . En links zaten er 4 maar door de cyste konden er maar 2 aangeprikt worden. Totaal 13 eitjes! Zondag worden gebeld als er bevruchtingen zijn en dan smiddags terugplaatsing ! nu lig ik even beurs in bed, later reageer ik op de rest! Liefs Muk !
Wat ik er van begrijp is dat het moeilijk te zien was omdat ik al zo lang niet meer ongi ben geweest en dat komt door de hormonen die ik geslikt heb, Ik heb vandaag het zh gebeld en daar zeiden ze dat de huisarts altijd goed op de hoogte word gehouden. Lafemme. wat kl*** zeg. heb je de verpleegkundige nog gebeld in het zh?