Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Gaat goed hier Margha, dank je voor het vragen! Nee hoor, ga in het ziekenhuis bevallen, het UMCG!;)

2. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen getest en ik heb 2 streepjes!!!!!! :):$: gisteravond al een test gedaan en die was licht positief, vanmorgen wat een donkerdere streep.
    We kunnen er nog niet bij, en hopen natuurlijk dat het goed mag blijven gaan want durf nog niet echt blij te zijn... Terwijl dit het moment is waar je al 3 jaar op wacht.. Voor het eerst een positieve test!! Over 3/4 week wrs de eerste echo. Ik heb ook gevraagd of ik door mocht gaan met de Lutinus, want voelt niet goed om daar nu mee te stoppen. De tarwekiemolie weet ik eigenlijk niet of je die door moet/mag gebruiken.

Pfff...ik weet verder niet zo goed wat ik allemaal moet denken en zeggen. Ongeloof overheerst momenteel.......

Dikke knuffel voor jullie allemaal. Ik reageer vanavond even op jullie berichtjes!

3. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Nessie meis wat fijn zeg:) hou dit vast en geniet er van. Wauw. Dikke knuff

4. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Nessie, wat super. Gefeliciteerd!!! Geniet ervan!! Het is je gegund.

Meiden, ik zal hier wat minder actief zijn. Vandaag is de ongi met alle hevigheid doorgebroken met alle kwaaltjes die erbij horen.
    Ik wil even wat afstand nemen, want ik merk nu dat ik het er erg moeilijk mee heb. Ik zal wel meelezen, maar heb niet echt de energie om te reageren op iedereen...

5. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hey lafemme,
    wat ontzettend rot. snap wel dat je even geen zin hebt om te reageren hoor. Neem lekker de tijd, we blijven aan je denken. Hopelijk mag je gauw door met de volgende terugplaatsing! grote knuffel voor jou!

Yeahhh Nessie!!! Wat goed!!! wat een heerlijk gevoel zal dat zijn!
    Julie hebben vast een gat in de lucht gesprongen! Heb je het je familie al verteld? hoeveel embryos had je ook al weer? en heb je al een echo afspraak? spannend!
    La femme; houdt moed, je gaat nessie vast snel opvolgen!

Stier; hoe gaat het op de wachtbank? wanneer is jou testdatum ook al weer?
    Sinds gisteren zit ik lekker naast je!
    Uit de 13 eicellen zijn 8 embryos ontstaan waarvan de beste is teruggeplaatst. Over twee weken krijgen we bericht hoeveel embryos zijn ingevroren. Het spreekuur liep bijna een uur uit. tijdens de teugplaatsing had ik dan ook vooral last van mijn blaas ;)
    We kregen ook een echofoto mee met daarop een heel klein stipje!!
    Ik hoop zo dat het lukt. Vooralsnog ben ik wel positief maar ik vind het wel echt heel spannend. 10 augustus mag ik testen.

tijdens mijn zoladex maanden werd ik trouwens gewoon ongesteld. het werd weliswaar minder, maar ik verloor toch wat bloed. Nu loopt de ivf-cyclus niet gelijk met mijn 'natuurlijke cyclus' en zou ik eigenlijk volgende week alweer ongi moeten worden. Ik vind het zo spannend of hierdoor de innesteling verstoort wordt. Volgens het ziekenhuis is dat niet zo, maar ze hebben mij er niet helemaal van kunnen overtuigen. er zit dus maar één ding op en dat is afwachten...
    Ik slik trouwens ook tarwekiemolie en iedere avond drink ik een glaasje granaatappelsap. Hopen dat het werkt!

xx
    Muk

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Nessie: Super gefeliciteerd, geniet ervan.

Lafemme: wat kl*t* zet allemaal, snap ook best dat je even geen zin heb om te reageren. dikke knuffel voor jou.

Mukje:Ik snap best je onzekerheid, ik zal voor je duimen.

Ik lees steeds vaker over tarwekiemolie en nu bij jou mukje ook over de granaatappel, waar is het precies voor en waar koop je het? ik had er eerder nog niet zo over gehoord.

7. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @nessie, wauw meis, ik sta hier helemaal te stuiteren. Super meis! Het is je zo gegund. Ik blijf duimen dat het goed mag blijven gaan. Geniet van dit supernieuws meis!

@lafemme, nogmaals heel veel knuffies voor jou. Ook voor jou blijf ik hopen en duimen. Zorg goed voor jezelf en ik zal aan je denken. Neem de tijd hoor die je nodig hebt. Dat snappen we allemaal.

@mukje, Die onzekerheid is zo logisch. Het op je hoede zijn. Maar ik blijf heel hard hopen en duimen voor jou en stiertje dat het zo mag zijn.

@margha, volgens mij is het om de innesteling te bevorderen, maar geen idee. Ik heb het zelf niet gebruikt, maar baad het niet, dan schaadt het vast ook niet.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @nessie: WAUW!!! Gefeliciteerd meid!!
    @lieve LaFemme: wat is het iedere keer een dreun he, als het niet lukt. Ik wens je veel kracht. Kom eerst maar even weer een beetje bij.
    @muk: joehoe, een mooi embryo teruggeplaatst. En er zullen vast wel wat eskimootjes bij zijn. Ik kon een paar dagen na de tp al bellen hoe veel ze hadden ingevroren. Nou ja, ook dit zal bij ieder zkh wel weer anders zijn.
    Ik heb zelf een foto genomen van het beeldscherm waarop de emmy's te zien waren. Wel bijzonder dat je zoiets kunt zien. Dat kunnen mensen die op de 'gewone' manier zwanger worden lekker niet!!:)
    Mijn testdatum is ook 10 augustus. Ook wel weer bijzonder dat jij ook 10 augustus mag testen.
    @ego: ik had gister (en vandaag ook nog een beetje) een zeurderige pijn rechts onder in m'n buik, zo ongeveer waar de cyste in m'n eierstok heeft gezeten. Wat dat nu weer betekent ... Ik heb wel een hele tijd in de tuin gewerkt, dus voorover gebukt of gehurkt gestaan. Daar maak ik me dan wel weer druk over en tegelijk kan ik dat niet uitstaan van mezelf. Aan dit soort dingen merk ik dan wel dat het toch wel spannend is.
    Voor de rest voel ik me niet echt heel anders.

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi hoi, ff snel, heb nog vakantie en kom tijd te kort;)
    Zit op foon nu in Belgie dus breek zo weer uit.

La femme, jee meis, wat zwaar kl**en voor je!!
    Dikke knuf vanaf hier.

Nessie JOEHOOOOOOOEEEEEEEE!!!!!!! Gefeliciteerd!!!

Piccolina, wauw, gelijk eerste x na de operatie, gefeliciteerd meis!

Voor de res duim ik voor plakkers!!!!!!!!!!

Hoop dat ik bij thuiskomst ook een brief op de mat heb vd kliniek.

liefs sprits

10. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    stier,
    wat een onzekerheid he?! Hier ook lekker aan het onkruid-trekken. Moet eigenlijk ook grasmaaien maar dat durf ik dan weer niet te doen omdat je dan druk op je buik zet. En nu zit ik met laptop op schoot en vraag ik mij weer af of dat wel zo goed is.
    En ook hier allerlei krampjes in mijn onderbuik. zou het innesteling zijn? of juist afstoting? pffff wachten duurt lang.
    Ze baseren in het emc de testdatum trouwens op de punctie datum. Twee weken erna mag je testen.
    we duimen gewoon dat we heel snel achter nessie en de rest aan mogen!

granaatappelsap: kwam ik ook ergens in een lijstje hier op het forum tegen. zitten heel veel anti-oxidanten in. En het is best lekker! :)

xx
    Muk

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Nessie: wauw wat geweldig! gefeliciteerd! Ik ben een paar dagen na de positieve test gestopt met tarwekiemolie, maar dat was vooral omdat ik het niet meer naar binnen kreeg (had vloeibaar, zo vies).

@ Lafemme: sterkte meis! Zo rot voor je.

@ Stiertje: jij bent de volgende. Daarna Mukje (als ik het nog goed kan volgen hier hoor ;))

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stiertje, tuurlijk is het superspannend, en idd jullie moeten snel volgen. Dat gun ik jullie zo ontzettend.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bedankt lieve meiden, voor jullie support. Jullie als lotgenoten zijn toch de enigen die dit hele gedoe echt begrijpen.
    Granaatappelsap drink ik ook, ik heb POM Wonderful (o.a. bij AH te koop). Dat is wel te drinken. Ik had ook een fles puur granaatappelsap bij de natuurwinkel gekocht, nou, dat bocht was echt niet te doen.
    En ik gebruik nog de tarwekiemoliecapsules van dr. Vogel. Meestal denk ik daar maar 1 keer per dag aan.
    En morgen nog een keer acupunctuur.
    Ik zal zo nog ff proberen een foto van m'n emmy's te plaatsen.

Mag ik jullie nog eens vragen naar jullie ervaringen met cryo-terugplaatsingen in eigen cyclus? Ik wil dat graag de volgende keer (hopelijk duurt dat nog een tijdje :)) gaan doen. In het umcg is dat eigenlijk niet het protocol, maar ze staan er wel open voor. Maar dan willen ze mij ook geen utrogestan geven als ondersteuning na de tp, terwijl ik dat wel een veilig gevoel zou vinden. Zij zeggen dan: je lichaam maakt zelf in eigen cyclus voldoende progesteron aan. Zal wel. Maar toch voelt begeleiding door utro beter. Zij willen alleen pregnyl geven om de eisprong te timen en verder niks. Komt ook wat pesterig over van ze (maar dat is ongetwijfeld mijn eigen interpretatie, omdat ik bij het volgen van mijn eigen gevoel weer eens tegen een muur oploop).

Wie heeft ook een cryo tp gehad in eigen cyclus, en wat voor ondersteuning kreeg je daarbij? Ik meen dat 1 of meerdere van de nu zwangere dames hier ook tp in eigen cyclus had. Caro misschien? Weet het niet meer... Reactie welkom.

Ik ben trouwens echt niet scherp door die utrobollen. Stoot dingen om, laat dingen vallen, reageer langzamer ... Staat niet op de verpakking dat je niet mag autorijden, dus dat doe ik ook maar gewoon. Kan trouwens ook niet zonder auto, want wij wonen op de prairie.

veel liefs
    Stiertje

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hierbij mijn emmy's (hopelijk is de foto niet te groot).

Bijgevoegde bestanden:

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Jeetje gaaf zeg, picolina en nessie, onwijs gefeliciteerd!! Zou er weer een nieuwe roze golf van positiviteit gaande zijn, dat zou echt geweldig zijn!

Lafemme, heel veel knuffels voor jou, en hou vol hoor, bedenk dat bij mij en veel van de andere zwangere meiden ook meerdere niet gelukte pogingen aan vooraf zijn gegaan. Heel veel liefs en probeer i.d.d. Even wat afleiding te zoeken. Ik deed o.a. Kortlopende creatieve cursussen zoals fotografie, om mezelf echt af te leiden en te blijven motiveren op andere vlakken.

Stiertje, ik heb beide keren cryo tp in natuurlijke cyclus gehad, en vond het een verademing omdat ik puur natuurnbezig was en niet onder de hormonen zat. Het is wel zelf op je gevoel afgaan betreft de ondersteuning na de tp. In het emc is het standaard protocol om geen ondersteuning te geven, dus ook niet bij en na positieve test. Ik had er altijd wel vertrouwen in, maar vraag me niet waarom. Belangrijkste houvast voor mij was dat ik echt erin geloofde dat al die hormonen bij mij de boosdoener was (bij verse poging). Ik was ook echt een compleet ander mens en volop depressief.

Ook deed ik acupunctuur erbij, of het geholpen heeft is natuurlijk niet aan te tonen, maar ik werd er wel lekker rustig van qua spanning en zenuwen.

Liefs!

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @IJs, en hey, je bent zwanger! Bedankt voor dit bemoedigende bericht. Natuurlijk hoop ik dat het nog lang zal duren voor ik dit ga doen, want ik ben natuurlijk nu van plan om zwanger te zijn ... (maar een plan B is nooit weg).

17. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Zit even in een dip met de gedachte dat ik nog niet veel ben opgeschoten met de laparoscopie, behalve dan hoe het eruit ziet. en dat 18 september nog zo ver weg is om te weten wat het plan wordt.

18. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hey margha,
    wat duurt wachten lang he. We kunnen er hier allemaal over meepraten. Je kan er echt een depri gevoel van krijgen, omdat je nu het gevoel hebt om stil te staan tijdens het hele traject.
    Probeer het te accepteren (ja, ik weet het, niet mogelijk) en probeer het positieve te zien van 'even niks'
    Voor mij werkte het om weer even lekker uit eten te gaan. En een grote biefstuk met daarbij een glas wijn. Even niet overal bij na moeten denken.
    Voor mij zelf betekende die 'even niets' periode een impuls in mijn relatie. Er lag zoveel spanning op de periode rond ei. Altijd maar weer moeten klussen. Toen duidelijk had dat het geen zin had, hadden wij ook geen zin meer. Pas in die eeuwige wachttijd kwamen we weer een beetje naar elkaar toe. Onze relatie werd weer een beetje leuk. En er kwam weer wat ruimte voor andere dingen. Die periode was moeilijk, maar achteraf kan ik dus zeggen dat dat wachten toch ergens goed voor is geweest. Misschien is een creatieve cursus zoals ijs heeft gedaan iets voor jou? Of een last minute vakantie? Ik ben in die periode samen met mijn broer naar schotland geweest. Was ook heel fijn, even zonder mijn man weg van thuis. En hij vond het ook wel even lekker om alleen te zijn. (een weekje maar hoor, dat was lang genoeg) Hopelijk voel je je snel beter, maar we begrijpen allemaal hoe rot je je kan voelen!

Stier; wauw ik ben jaloers op jouw emmy foto!!!!
    Ik kreeg alleen een beetje wazige echofoto waarin je een wit stipje in mijn baarmoeder ziet. Maar jouw foto is echt super zeg!!

Ik drink ook pom van ah. En vind het best lekker. Ik drink een glaasje per dag. Vind het best wel duur ;)
    En de tarwekiem heb ik gewoon van kruidvat. ook 1x per dag

En die utro vind ik maar smerig spul hoor! Het loopt er bij mij best een beetje uit en als je dan onder de douche staat voelt het net alsof je je handen met vette boter vast. Brrr, ik vond die injecties eigenlijk minder erg. Ik word er ook behoorlijk suf en wazig van. Ben vergeetachtig en maak sta vaak voor de kast en dan denk ik 'wat doe ik hier ook al weer'.

Op mijn doosje staat trouwens een sticker geplakt dat het de rijvaardigheid kan beinvloeden...

acupunctuur is vooralsnog mijn plan B

xx
    Muk

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stier, mooie emmy's meis! Ik vind dat ze gewoon moeten blijven plakken.

@margha, die dipjes zijn zo logisch. Het is allemaal niet niks. Dikke knuffel meis! Hoop dat je in September snel duidelijkheid hebt.

@mukje, utro is idd vies spul. Ik was blij dat ik na 12 weken eindelijk kon stoppen (iets eerder voorzichtig begonnen met afbouwen). Utro heeft vaak ook typische zw kwaaltjes. En enorme moeheid herken ik daar wel van. Ook enorm zere boobs kreeg ik er soms van. Ik ben er wel mee gaan rijden. Nu zit ik ook aan een medicijn wat de rijvaardigheid beinvloed. Maar ik rij soms wel. Alleen als ik denk dat het lukt. Mijn duimen draaien overuren meis! Knuf

20. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Gaat inmiddels wel weer, we gaan over 2,5 week lekker op vakantie en ben vandaag begonnen met afvallen, hopen dat het lukt. Ik ben zo aangekomen van die orgametril. Hebben jullie daar ook last van met die hormonen die jullie gebruiken of hebben gebruikt?
    Bedankt voor jullie lieve woorden :)

Deel Deze Pagina