Stiertje73 nou volgens mij die ongi krampen af en toe kan zeker een teken zijn van zwangerschap! Ik had het dus ook: ongi krampen maar net lichter dan normaal of zo (net iets anders dan altijd wat precies kan ook niet zeggen) en steekjes soort gevoel in buik dat het iets binnen zit of groeit: heel kort en oppervlakkig meer spieren strekkingen of zo.. de ongi krampen heb ik nog steeds hoor! steekjes had ik vanaf 4 dpo toen dacht ik - dat iets wat anders dan voor ongi, en ongi krampen kwamen echt pas 3 dagen voor NOD niet eerder... Dus misschien heeft het je hoop! ik hoop dat je positief test!
Stiertje en Mukje, spannende dagen voor jullie... Oh, ik hoop het zo voor jullie!!! Sterkte nog even met wachten. Voor iedereen in dit topic: succes en sterkte!
sissie: goed dat je je dossier hebt opgevraagd. Sprits: super dat je eindelijk een oproep heb, wachten duurt lang hè vooral in de mmm. Mukje en stiertje: Spannende week voor jullie, gun het jullie zo, sterkte deze week. Hier: wel weer goed hersteld, morgen ga ik weer een paar uurtjes werken en ik kijk uit naar de vakantie in frankrijk, heb er echt zijn in
@Margha: wat fijn dat je je weer goed voelt. En heerlijk: vakantie in het verschiet. Even lekker opladen. @all: dank voor jullie lieve en bemoedigende woorden. Dat doet me goed. Ik was al weer helemaal aan het doemdenken: zie je wel, het is weer mislukt, het wordt nooit wat, enzovoort enzovoort. Nou ja, jullie herkennen het natuurlijk wel. Was het maar vast vrijdag ...
Lenali: De vreselijke buikkrampen (soort weeen) heb ik binnen een half uurtje onder controle met ibuprofen (800mg). Ik moet wel op tijd de pijnstiller innemen want anders lig ik te rollen van de pijn. Maar daar ben ik in getraind, ga NOOIT weg zonder pijnstillers. Natuurlijk na inname van ibuprofen nog zeurderig, maar ik functioneer wel. Soms (net zoals de laatste ongi) straalt de pijn via mijn billen naar mijn voeten!! Echt waar. Die pijn krijg ik moeilijk weg. Hard neerploffen op de bank of zo is ook auwwww aan mijn bilpartij .Maar verder doe ik alles tijdens mijn ongi. Door welke pijn functioneer jij niet? De ergste pijn is toch bij de stoelgang? En je bent zeg maar niet de hele dag aan het uhhh stoelgangen .toch? Ik sta er nog steeds van te kijken dat ze bij geen endo hebben gezien, met al die pijnen die ik heb. Hopelijk is het hele lichte endo, dan kan namelijk ook erge klachten geven. Sprits: Wauw 6 september, dat is eerder dan mijn afspraak ..hou ons op de hoogte he!! Muk: 4 eskimos zijn 4 kansen!!! Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met het weggooienvan embryos. In het LUMC vriezen ze bijna alles in. Een van de redenen dat ik daar naartoe ga!! Ik heb totaal geen last gehad van de bollen. Niets van gemerkt. Gespannen borsten heb ik al vanaf de eisprong, maar ik heb dan ook mastophatie. Hopelijk zijn het niet de bollen muk!! Over de bollen-tijden gesproken, er is mij helemaal niet verteld dat ik strikte tijden moest aanhouden. Als ik vroeger naar bed ging, bracht ik ze vroeger in. Dit is echt nieuwe voor me!! Mijn dossier opvragen kost meer moeite dan ik dacht. Ik ben al 3x gebeld door de poli. Ze willen weten waarom ik van ziekenhuis verander en waarom mijn dossier naar mijn huisadres gestuurd moet worden en niet naar de arts in LUMC. Please kopieer dat ding, stuur het op en stuur me desnoods een rekening van de kopieerkosten ..pppffff
@Sissy: Haha, nee ik ben niet de hele dag aan het 'stoelgangen', maar helaas is dat dus ook niet de enige pijn. Ik heb/had (nog maar afwachten hoe het nu gaat) continu pijn. Ook rond de eisprong al de laatste keren, maar dan kon ik het met pijnstilling wel onder controle houden. Tijdens de menstruatie heb ik een soort zenuwpijn in mijn hele onderlijf (vanaf navel tot en met heupen, ook achter en heel erg bij mijn stuitje) met uitstraling naar mijn benen. En met stoelgang nog even wat extra's... Een dag of 3. Als ik 4 dagen van te voren begin met pijnstillers is het redelijk te doen na de 1e dag. Maar als je niet weet of je per ongeluk toch zwanger bent, wil je ook niet een week lang aan de diclofenac! Overigens kan het wel dat je vreselijke buikpijn hebt zonder endo te hebben, en dat je stoelgang dan extra pijnlijk is omdat je bijvoorbeeld ook gevoelige darmen hebt. Maar ik zou nog steeds een MRI willen als ik jou was! Ik moet nog gaan proberen mijn dossier op te vragen (bij het VU) dus weet nog niet wat voor obstakels ik daar ga tegenkomen
Hi! All: bedankt voor all jullie duimen! doet mij heel erg goed! Echt fijn, zo'n topic waar je je ei kwijt kan en waar mensen met je meeleven / voelen / denken! Bah, wat zijn er hier weer veel meiden met veel pijn. Het is echt een rotziekte zeg! Ik moet wel zeggen dat de zoladex (zoiets als lucrin) bij mij wel geholpen heeft. Met de stoelgang heb ik nog steeds pijn, maar lang niet meer zo erg als het was. (geen tranen meer die in mn ogen sprongen, nu gewoon kiezen op elkaar en even diep zuchten..) Hopelijk komt er bij jullie ook snel verbetering! Sprits, wat fijn dat je bericht hebt gekregen! Wachten duurt lang, maar september is niet heeel ver weg meer. Heb je nog leuke plannen voor de tussenliggende periode? Meiden, gisteren keek ik voor ik boodschappen ging doen (en een test kopen) nog even of ik er nog een had liggen. En ja, daar lag nog een doosje dat ik had gekocht toen we net waren begonnen, nu alweer twee jaar geleden. Tsja, toen stond ik ineens met een test in mijn handen en kon ik het niet laten. De volgende ochtend voor de zekerheid nog maar eens over gedaan, het zijn immers oude testen (maar nog niet over datum) En ik ben natuurlijk heeeel vroeg. (dag 9 na terugplaatsing) zie hier het resultaat... zou het echt? het kan volgens mij niet meer door de ovitrelle komen want dat is alweer twee weken geleden. Morgenochtend test ik met een nieuwe test. Spannend! Stier, houd jij het nog vol..? Vroeg testen is ook niet alles hoor, barst nu ook van de zenuwen. En er kan nu natuurlijk nog van alles gebeuren.. heel veel liefs, Muk
Muk gefeliciteerd. Dit is een tweeling. Ik teste ook vroeg negatief maar veel lichter. Nee als t van de hormonen moest zijn waren de strepen lichter. Dit betekend zwanger ik vermoed zelfs van een twins. Whoe hoe hoe t gek. X
Muk, dit zijn wel goede tekenen hoor. Ik heb zelf geen ervaring met ovitrelle, geen idee hoe lang dat traceerbaar is. Maar een week of 2 lijkt me toch wel voldoende. Volgens mij mag je voorzichtig in de juichstand ... Ik heb toch het gevoel dat het bij mij niet gelukt is. Het zeurderige gevoel wordt erger. Heb ook al flink gejankt vandaag. Ben doodop en totaal niet geconcentreerd (zit op m'n werk ook nog). Denk dat ik misschien morgen een extra dagje vrij neem. Vrijdag, de officiële testdag, ben ik gelukkig al vrij. Word echt een beetje gek van de zenuwen nu.
Muk, ik denk ook dat ik je kan feliciteren. De test van vandaag is ook een stuk donkerder als die van gisteren Stiertje, ik zal voor je duimen dat ook jij deze ronde een positieve test hebt! Sissie, wat een gezeur in dat ziekenhuis Hopelijk word je in het LUMC goed geholpen. Wij gaan misschien ook overstappen, dat is afhankelijk van hoe de afspraak vrijdag verloopt. @Pijn, ik heb ook 3 dagen flinke krampen als ik ongesteld ben. Ibuprofen (en andere NSAID's) kan ik niet tegen, dus ik heb Tramadol. Alleen dat werkt maar een uurtje of 4 en ik word er hartstikke duizelig van. Dat schiet dus ook niet op. Verder heb ik de hele dag het idee dat ik moet poepen als ik ongesteld ben terwijl het gewoon niet lukt. Normaal geen problemen mee. @All, vrijdag hebben wij weer een afspraak met de gyn om te bespreken wat we verder gaan doen. Ik heb dus endo tussen mijn darmen en vagina (holte van Douglas?) als ik het goed begrijp. Ik wil in ieder geval vragen of mijn schildklier is getest, wat zouden jullie nog meer vragen? Wat moeten ze in ieder geval testen zodat ik alles kan uitsluiten? Verder nijg ik nu naar IUI nu er geen endo op mijn eileiders en eierstokken zit. Het nog een half jaar (of langer) zelf proberen zie ik gewoon niet zitten.
He stier, zoals queen zegt: pijn zegt echt niets! Ik heb een ongipijn die eigenlijk steeds erger wordt. Echt zeurend. En tranen vloeien hier bij mij al dagen. Slaap slecht en dus doodmoe. En kan al helemaal niet veel hebben Het is allemaal gewoon superspannend, het zou echt heel raar zijn als je daar rustig onder kan blijven hoor. Gisteren ben ik ook eerder naar huis gegaan omdat ik maar naar mijn beeldscherm zat te staren zonder iets nuttigs te doen. Queen, een tweeling lijkt mij heeeeeel wonderlijk. Heb maar één embryo'tje teruggeplaatst gekregen. Maar ik durf nog niet blij te zijn omdat het zo vroeg is en het dus oude testen zijn. Morgen weer een! Lief dat jullie zo snel reageren! Stier, er staat eelt op mijn duimen hoor! Nessie, jij en ik zorgen gewoon voor een tweede roze golf in dit topic! xx Muk
Jullie zijn lief! En de tranen staan alweer in m'n ogen. Wat een gedoe zeg. Kan helaas niet eerder naar huis omdat ik carpool met een collega en dus nu geen eigen vervoer heb. Muk, jouw ene embryo kan zich natuurlijk wel gezellig gedeeld hebben tot een eeneiige tweeling. Dat zou wat zijn zeg. Maar ach, die kans is zo klein, wacht eerst maar eens een echo af zou ik zeggen, voordat je daarover verder gaat speculeren. Persoonlijk zou ik onmiddellijk tekenen voor twins, ik zei het al eerder, lijkt me megafantastisch. Roze golf: ik ga voor een roze tsunami!
Hoi! jeetje, jullie reageren sneller dan dat ik kan typen, Uk, Ik weet even niet meer of je nu een laparoscopie of een mri hebt gehad. Weet je of je eileiders goed doorgankelijk zijn? Want dat is natuurlijk wel belangrijk bij iui.. Volgens mij testen ze schildklier al vrij snel bij een standaard bloedonderzoek, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat in jouw ziekenhuis is. Stier, vroeg testen is lastig. Want tsja, als hij negatief is hoeft dat nu natuurlijk nog niets te betekenen. En als hij positief is kan er ook nog van alles gebeuren. Moeilijk he? Ik kon de verleiding niet weerstaan en weet eigenlijk nu niet of ik er zo blij mee ben. Geloof de tweede streep eigenlijk niet zo omdat ik zo'n ongigevoel heb... Ik kan je hierin dus eigenlijk niet adviseren. Doe waar je je goed bij voelt! veel liefs!
Mukje, ik heb zowel een MRI als een laparoscopie gehad. Mijn eileiders zijn goed doorgankelijk, dus dat is ook het probleem niet. Eigenlijk zou er dus niets een spontane zwangerschap in de weg moeten staan. We kunnen natuurlijk pech hebben dat we nog steeds niet zwanger zijn. Maar zeker na het lezen van de ervaringen van anderen hier denk ik dat de endo meer met je lichaam doet dan alleen de verklevingen/cystes en dat daar nu nog veel te weinig rekening mee wordt gehouden.