Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Stiertje, het kan nog hè... Mijn 1e test was ook omowit, de dag daarna een bijna niet waarneembaar streepje. Ik duim nog even verder voor je!

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #3342 piccolina, 8 aug 2012
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  3. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nessie. Al wat meer duidelijkheid....tss wat moet jij geschrokken zijn.

Stiertje. Moeilijk hè positief blijven na een witte test. Hopelijk heb je wat houvast aan caro!!

Muk. Morgen weer testen?

Hier. Het dossier is binnen!!!! Althans....een aantal uitdraaien van onderzoeken. Ongelofelijk hè! En wat blijkt.....schildklier nooit gemeten!!! leverwaarden niet goed. Progesteron nooit gemeten. Alleen LH is gemeten. 4.9 geen idee wat dat inhoudt.
    Ook operatieverslag. Ruimte van Douglas' schoon, ovarium goed. Geen verklevingen in buik. Over de endeldarm of darmen wordt niets geschreven en daar zit de meeste pijn.

Als enige klacht wordt alleen buikpijn genoemd!!!! Ik sta versteld! Heb een hele lijst klachten doorgegeven.

Ik wil nu graag mijn schildklier laten testen. Zou ik dat via de huisarts kunnen regelen voordat ik naar lumc ga? Pffff van dit dossier ben ik niet vrolijk geworden.

Ff een dippie weer. Lust nu wel een wijntje.....maar mijn afat en asat zijn nogal verhoogd.....en dat wijst op een leveraandoening......geen slimme zet dus zo'n wijntje hahaha.

Meiden......fijne avond...en houd moed!!!!

4. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik heb even gegoogled en lees er inderdaad goede verhalen over dat het de doorbloeding van de baarmoeder verbetert en zo zorgt voor een betere innesteling, neem je die capsules 2 x dgs 1 capsule?
    Ook heb ik gelezen dat omega 3 erg goed is voor de groei van de baby, de ontwikkeling van de hersenen, zenuwstelsel en gezichtsvermogen. zag toevallig vanmiddag een doosje vsm puur mama visolie staan in de winkel. Heb voorlopig nog maar niks gekocht eerst maar even afwachten ;)

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zelf gebruik davitamon compleet mama en extra foliumzuur zodat ik 900mgr binnen krijg.... Volgens mij die homeopatische tarwekimie en andere kunnen geen kwaad! Gewoon doen als je dat wil of denkt het helpt want vaker is genoeg te denken en dat werkt!

6. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik nam 2x daags 1 capsule. Omega 3 wordt door Duuseldorf ook aangeraden (weet ik via collega van me). Ik kon alleen geen pillen vinden die enigszins goed weg te krijgen waren dus heb het maar bij de tarwekiemolie gehouden. En zo nu en dan een vette vis :p

Sissie: een beetje een teleurstelling dus je dossier!! Ik weet ook niet of je LH waarde normaal is. Maar van die leveraandoening schrik ik wat, of was dit wel bij je bekend?? Schildklier testen ze volgens mij niet standaard, ik heb er ook apart om moeten vragen voordat ik met IVF begon. Je zou het altijd bij de huisarts kunnen proberen natuurlijk alvast te laten testen.
    Heb je bij de onderzoeken nooit een week na je eisprong bloed moeten laten prikken? Dan kijken ze namelijk of je progesteron goed genoeg is (en of je dus een goede eisprong hebt gehad). Eigenlijk vind ik het dan nog raarder dat ze je bij de terugplaatsingen vervolgens nooit utrogestan of Lutinus hebben voorgeschreven. Zou ik zeker gaan eisen bij een volgende poging!

Hier is t ff rustig met het bloedverlies. Hopelijk blijft het zo...

7. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Sissie: echt frustrerend dat je dossier naar je gevoel niet compleet is en je het gevoel hebt dat ze niet helemaal luisteren naar je klachten, Je ging nou naar een andere gyn toch, hoop dat deze wel betrokken zorg levert en verder onderzoek doet. sterkte meis.

8. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Was het jou aangeraden om nog extra foliumzuur te slikken?
    Heb je ook tarwekiem olie geslikt?

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Sissy waardeloos he zo voel je je niet echt serieus genomen met je klachten.
    Volgens mij kun je via je ha ook testen aanvragen.

Nessie meid schrikken he dat bloedverlies. hopen dat het wegblijft en aftellen tot de echo. zenuwslopend het proces rondom zwanger worden, zijn en blijven.
    Zucht.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee geen tarwekimolie
    Die foliumzuur heb ik gelezen ergens dat vrouwen vaak weel te kort hebben aan 400-500mgr dat recent onderzoek in norwegisn heeft jaar vrouwen gevolg en raden dus nu minimaal 800-900mgr nemen!
    Ik had het over laatst met mijn gyn of ik overdosis kan krijgen ala ik toch voldoende binnen heb- nee 900mgr is prima kan gewoon gebruiken. Weet niet of het misschien ook heeft geholpen zwanger worden...

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @piccolina, ik gebruik ibuprofen alleen als ik ongesteld ben. Dan ben ik dus echt niet zwanger. En paracetamol, dan kan ik net zo goed een snoepje nemen, dat werkt niet goed genoeg. Ik gebruik geen ibuprofen als ik in een behandeling zit, dus de laatste is echt misschien al een jaar geleden. Dat heeft dus echt geen invloed gehad.

@Sissie: ik vind jouw dossierverhaal echt shocking. Verhaal over schildklierwaarden niet testen is mij ook bekend. Ik heb er een hooglopende discussie met mijn huisarts over gevoerd en zij wilde het niet testen. Uiteindelijk toch iemand zover gekregen in het zkh om TSH te testen en dat was goed, 1,9 zeg ik zo uit mijn hoofd. Maar wat een gedoe zeg. Je kunt altijd je huisarts vragen om het te testen, ik hoop dat jij een meelevender huisarts hebt dan ik.

Op de website van de schildklierstichting staat zelfs dit:
    'Voordat een vrouw aan een IVF-behandeling begint, is het raadzaam om te testen op TPO-antistoffen. Het resultaat van een IVF-behandeling is bij vrouwen met TPO-antistoffen minder goed dan bij vrouwen zonder deze antistoffen. Optimale TSH- en FT4-waarden, al of niet met Levothyroxine-behandeling, zijn van het grootste belang om via IVF zwanger te worden en te blijven.'

@ego: denk toch echt dat ik ongesteld ga worden. Morgenochtend vroeg nog een testje doen en dan is het klaar. En gaan we op naar de volgende ronde. Ik wil dan dus in eigen cyclus en ik wil ook niet eerst weer een maand aan de lucrin. Dat zal het volgende strijdpunt wel worden denk ik.

12. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stiertje: ja ik was zelf ook zeker even in shock toen ik slechts 1 klacht terug kon vinden. Er staat ook letterlijk ; patiente klaagt over…….Het komt zo zeurderig over. Het vertrouwen in mijn operatie is nu onder 0 gedaald.

Ja en die schildklierwaarden, zo belachelijk dat ze daar niet op testen. Dat de schildklierhormonen niet helemaal ok zijn, daar kan je als ivf-patient nog meeleven, maar als je antistoffen tpo en tsi aanmaakt, dan is de kans op innesteling en/of zwanger worden nihil!!! (zie freya site)Daar schrok ik enorm van. Echt een soort inwendige paniekaanval toen ik las dat mijn schildklier totaal niet getest was! En let op!!! Ook als je schildklierHORMONEN (t4 etc.)goed zijn wil dat niet zeggen dat je GEEN SCHILDKLIER-ANTISTOFFEN (tpo, tsi) aanmaakt.

Ze moeten verplichten om op tpo en tsi te testen!!! 30% van de endopatienten heeft schildklierantisoffen in het bloed.

In dusseldorf prikken ze wel standaard op deze antistoffen begreep ik! Maar echt laat het even prikken via je feriliteitsarts voordat je de twee tp krijgt!

Ik ben vanochtend direct naar een vervangend huisarts geweest (mijn eigen huisarts is niet zo meelevend dus dat kwam goed uit) heb het hele verhaal uitgelegd. Hij was erg geschokt te horen dat er 9 tp’s mislukt waren en begreep mijn bezorgdheid over de antistoffen. Ik mocht vandaag nog prikken op de antistoffen tpo en tsi. Ik wist niet dat er nog zulke fijne artsen bestonden. Ik ben direct naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken. Ook heeft die vervangend arts (overigen huisarts in opleiding) mijn leverwaarden opnieuw laten prikken, en wat algemene dingetjes!!
    Echt een topvent!!! Helaas is hij er maar tijdelijk. Volgende week de uitslag. Ben zoooo blij dat ik bij die vervanger terecht ben gekomen.

Stiertje. Na een witte test zou ik er direct klaar mee zijn en ook direct de volgende poging willen doen als ik jou was. Natuurlijke cyclus ben ik helemaal voor, maar wel met progesteronondersteuning, Daar geloof ik echt in. En in een goede ovulatietest met urine en bloedafname, zodat de tp echt op het juiste moment in de cyclus wordt gedaan. Ik moest elke keer aanrommelen met die k*t testen, die elke keer een ander uitslag gaven. Stier ga ervoor!!!

Pic. Ik slik ook ibuprofen tijdens de ongi, ik weet dat het slecht is, maar als je je hoofd tegen de muur slaat van de pijn, maakt je dat even niet meer uit, geloof me! Ik neem ze bij de eerste krampen al in. Paracetamol helpt totaal niet!! Ik reageer heel snel en heel goed op ibuprofen.

Nessie: Alles nog rustig bij je?

Muk: alles nog ok??

13. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hoi!

Ik heb vanmorgen weer getest. Nog steeds positief maar weer een beetje lichter dan gisteren. Ook duurde het langer voordat het streepje verscheen. Krijg nu ook krampjes in mijn baarmoeder dus het voelt helaas niet goed.
    Maar ik blijf nog even duimen dat het toch goed blijft gaan.

Omdat de spanning rondom officiele testdatum zo hoog is en mijn familie hiervan weet hebben we afgesproken dat mijn ouders zaterdag op de koffie komen en dat we ze dan het resultaat vertellen. Tsja, heel geforceerd, maar dat is alles met IVF.
    Maar nu belde mijn moeder dus op dat ze allen komt omdat mijn vader gordelroos heeft! dat is heel besmettelijk, dus goed dat hij thuis komt, maar zo jammer dat hij er niet bij kan zijn als we het hem vertellen! (als het nog goed gaat tenminste..) We kunnen wel skypen, maar dat is toch minder fijn.

Sissie,
    Ik val om van verbazing. Hoe kan het nou dat ze je progesteron nooi gemeten hebben? Dat is toch standaard het eerste wat een gyn doet? Schildklierwaarden waren bij mij al eerder afwijkingen bekend, daarvoor liep ik al bij de internist, maar ook bij de gyn is dat weer 'standaard' gemeten. Ik vind het maar heel vreemd.

De holte van Douglas is trouwens de ruimte tussen baarmoeder en endeldarm. Als dat schoon is zit het kennelijk niet op je endeldarm...

Die verslagen zijn soms echt rampzalig he?! Maar houd in gedachten dat ze er vaak alleen inzetten als iets afwijkt. Mijn man is arts en schrijft ook dat soort verslagen. Hij ergert zich er altijd aan als ik zeg dat er over bepaalde zaken niets in staat. Dat betekent dan dat er dus niets gevonden is, anders kan hij wel blijven schrijven, zegt hij. En dat zou ik niet moeten willen want dat schrijven doet hij altijd na 18uur, als hij klaar is met de overdracht, en dus hoe langer het verslag, hoe later hij thuis is. Er komen volgens hem dus alleen 'nuttige' zaken in het verslag.
    Niet echt een argument dat je als patient wil horen.

Maar uitslagen van bloedonderzoek zouden gewoon als uitdraai in je dossier moeten zitten en daar zou de progesteronmeting gewoon bij moeten, lijkt mij.

Je leverwaarden niet goed, daar schrik ik inderdaad ook wel van. Wat is er dan mis mee? Ik heb je daar nog niet eerder over gehoord?

succes met uitpluizen!

Stier, ik blijf keihard voor je duimen hoor! Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik ook pas op de testdatum een heeeeel licht streepje!

Nessie, hoe gaat het nu met jou? Gelukkig is het bloeden gestopt. Het kan ook nog altijd een innestelbloeding geweest zijn toch? Alles daaronder is nu zo goed doorbloed. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook wel eens als ik voor de 'grote boodschap' was geweest. Uurtje later zag ik dan ineens rood.
    Maak je niet teveel zorgen, het gaat vast allemaal goed!

Lafemme, hoe gaat het met jou? Mag je meteen door met de volgende terugplaatsing of moet je weer een maand aan dat rotspul? We denken vaak aan je hoor! Neem maar lekker de tijd!

Voor allemaal een dikke knuffel!

Muk

14. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    edit; sissie, ik lees net je nieuwe reactie.
    Wat fijn dat alles nu goed getest is! Vraag als je uitslag krijgt meteen om een uitdraai, want de systemen van die bloedonderzoeken zijn in verschillende ziekenhuizen steeds weer anders en daardoor niet uitwisselbaar... Lang leve het digitale tijdperk!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: heel fijn dat je nu eindelijk eens een meevoelende en meewerkende arts hebt getroffen! En wat hebben artsen toch een invloed op de beeldvorming door de manier waarop ze schrijven. Ik vrees met grote vreze over wat ze over mij hebben geschreven in mijn dossier :D. Ik altijd met m'n kritische grote mond. Ik ga zeker de schildklierwaarden weer eens aan de orde stellen als ik het UMCG weer met een bezoekje ga vereren.
    @muk: o, jakkiebakkie, wat naar. Heb je niet de neiging om nu een bloedtest te willen laten doen? En die spanning, ja, dat is heel herkenbaar. Hoe voel jij je nu? Zou het dan toch nog van de ovitrelle kunnen komen?
    @ego: we bikkelen nog een dagje door en dan morgen de finale test. Ik zou eigenlijk een bloedtest veel fijner vinden, maar ja ... Ik zeg 1 woord: protocol.
    Krijg vanavond m'n ouders op bezoek, met een oom en tante die graag even een keertje willen zien waar ik woon. Normaal gesproken heel leuk en gezellig. Maar die oom en tante weten niet van het ivf-traject. Da's natuurlijk wel een beetje lastig, zo vlak voor de testdatum. We kunnen daar vanavond dus niet met m'n ouders over praten. Beetje gek ...

16. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ha, stier,

Tsja, die ovitrelle spookt ook steeds door mijn hoofd. Maar die zou er na 10 dagen al uit moeten zijn en nu zit ik alweer op 16 dagen dus dat kan haast niet. Maar op zich is een lichte test vlak voor de officiele testdatum natuurlijk wel weer realistiser dan een donkere test. En inderdaad, het liefst maak ik misbruik van de positie van mijn man door hem te vragen of hij even een bloedonderzoek voor mij kan aanvragen. Maar helaas, hij is wat dat betreft heel duidelijk. daar werkt hij niet aan mee. En eigenlijk is dat misschien maar goed ook.
    maar als het na het weekend nog hetzelfde is, en geen ongi natuurlijk, dan ga ik er zeker bij het ziekenhuis om vragen!

Ik zit nu dus weer lekker achter mijn beeldscherm te zitten. Het is hier door vakantie ook erg rustig dus weinig afleiding. Zometeen maar even een lunchwandelingetje voor wat afleiding...

Hoe is het met jou krampen? nog steeds veel last van of valt het mee? En inderdaad onhandig, zoveel mensen over de vloer. Maar wel weer even een goede afleiding!

veel liefs,
    Muk

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Muk: krampen, de ene keer denk ik ja, nu gaat het echt doorzetten. Maar nu voel ik eigenlijk weinig. Heel dubbel dus. Maar m'n darmen zijn wel redelijk actief (zal je de details besparen, haha), komt door de endo, dus ik vrees wel dat het over is.
    Ben jij ook aan de utro? Die kan natuurlijk ook nog een bloeding tegenhouden. Bah, wat gemeen allemaal he!
    Maar goed: morgen duidelijkheid.

18. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ha stier,

Nee, ik ben niet meer aan de utro. Het Emc schrijft dat maar voor 10 dagen voor....protocol...
    Daarom vind ik het ook zo spannend. Zou het daardoor komen? Maar in het ziekenhuis zeggen ze da het echt niet nodig is en dat bij een zwangerschap je lichaam dan ALLANG zelf voldoende aanmaakt.
    Bij IJsvogel is het ook goed gegaan, zij had ook voor 10 dagen utro. Dus ik vertrouw er maar op.

Maar inderdaad, nog maar 1 nachtje slapen voor DE TESTDAG. Pfff, het blijft spannend. Maar ik denk dat ik zaterdag ook nog wel test hoor. Zolang er geen rood te zien is...

We gaan ervoor!

liefs, Muk

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @mukje, oh meis, ik blijf voor je duimen. Ik feliciteer nog even niet. Maar ik hoop het zo voor je. Snap alleen niet waaron testen lichter worden. Want die je liet zien waren knal. Je gebruikte geen pregnyl oid. Die laten ook positief zien, terwijl je dan niet zwanger bent? Ik hoop dat je morgen een knaltest hebt.

@stiertje, meis geen bloed geeft moed. Ik duim keihard. Ik gun het je zo

@sissie, fijn dat je het dossier binnen hebt, maar vrolijk wordt je er niet van. Je moet soms helaas zelf de regie nemen. Endo in de darmen e.d. kijken ze niet altijd naar, of kunnen ze niet zo goed zien. Ik heb het destijds bewust aangegeven dat ze ernaar moesten kijken, maar daar kunnen ze vaak maar een klein stukje van zien. En de LH waarde is weinig over te zeggen, omdat dat tijdgebonden is en dus verschilt. Begin cyclus/midden cyclus en eind cyclus. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt over e.e.a

@nessie, meis, ik hoop van harte dat het goed mag blijven gaan.

@lafemme, dikke knuffel meis, ik denk aan je

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @mineraal, lekker dat je even eruit bent geweest. Heeft de ongi verder doorgezet? Ik hoop het niet voor je

@sprits, spannend straks naar de fertiliteitskliniek. Je hebt iig ee datum. Gaan ze dan ook meteen starten?

@piccolina, hoe voel je je?

Deel Deze Pagina