Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En musicalfan, hoe gaat het met jou? Wordt de misselijkheid eindelijk minder? Binnenkort 20-wekenecho? Je bent al bijna op de helft!
    En nessie: hoe is het? Ik hoop goed ...

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mf, ik heb geen idee of er meteen gestart wordt.
    Ik laat het maar gebeuren! Hoe gaat t met jou?

Sissy fijn dat je zo'n goede arts hebt getroffen!
    Zo zouden ze allemaal moeten zijn maar helaas...

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stiertje en sprits,
    Helaas gaat het nog steeds niet geweldig. Ik heb vorige week en weekend 2 fikse bloedingen gehad en dus veel paniek.(overigens al hele zw schap steeds bruinverlies). Beebje lijkt het goed te doen. Ze hebben wat testjes gedaan om te kijken of ze de oorzaak kunnen achterhalen. Ik verwacht er maar niet teveel van. Misselijkheid en spugen zijn er helaas nog steeds, maar spugen niet meer dagelijks. Ik had me mijn zw schap wel iets anders voorgesteld en kijk voornamelijk uit naar de dag dat beebje levensvatbaar zou zijn. Dat klinkt raar, maar in het ziekenhuis zeiden ze meerdere keren dat mocht het nu mis gaan, dat ze niks kunnen doen op deze termijn. Dat snap ik ook wel, maar dat wil ik helemaal niet horen. Ik hou er wel vertrouwen in, maar het is soms zo moeilijk als je en je zo beroerd voelt en ook nog bloedingen krijgt. Idd, vlg week de 20 wk echo. Dan zullen ze alles extra goed nakijken.Spannend! Hoop dat alles goed zal zijn.

@sprits, ik hoop ook dat ze je snel gaan helpen. Tja, je moet het ook maar laten gebeuren en afwachten, maar wachten doen wij allen hier steeds zo lang. Ik gun het je zo. pff...

4. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Lieve meiden, ik vind het zo lief dat jullie aan me denken!! Ik lees alles mee en het was wel even lekker om niet te reageren. Maar nu zit ik even lekker in de tuin en omdat jullie afvragen hoe het gaat, type ik toch weer even mee. Stier, bedankt trouwens voor je pb'tje:)

Het gaat hier met ups en downs. Wat namelijk niet echt meewerkt zijn onze 2 vrouwelijke buren. We ergeren ons groen en geel aan hen. Om alles eigenlijk. Misschien nu ng wel meer omdat ze zwanger zijn. 1 dan van hun hoor:p het is natuurlijk jaloezie, maar omdat we ze al nooit hebben gemogen wordt het alleen maar erger. En ja, zet je er maar is overheen. Dat gaat gewoon moeilijk. Ik moet ook weer naar de kaakchirurg. Ik heb al heel lang een ontsteking boven mn voortand, maar omdat we in dit hele circus zitten, vond ik dit niet zo belangrijk. Ik had er ook nooit last van. Alleen nu begint het wat te kloppen. Dus ik moet er toch maar aan gaan geloven. Ik ben echt bang voor de kaakchirurg. Ik ben er 1keer eerder aan geholpen en dat was een drama. Ik kan jullie vertellen, de punctie was er niks bij!! Maar goed, als ik mocht kiezen dan wist ik het natuurlijk wel...

Gister hebben we onze vakantie geboekt. We gaan 3 september naar Griekenland. Lekker all-inclusive en met een heel aquapark erbij. Superveel zin in!! Eindelijk iets om naar uit te kijken. Alleen nog een probleempje, ik heb enorme vliegangst:$ maar goed, ik heb me al over zoveel angsten heen moeten zetten, dus dit moet dan ook maar.

2 september begin ik weer met de progynova. Dus ik denk dat ik na onze vakantie in die week de echo heb. Afgelopen zondag weer die rot lucrin gezet!

Stiertje, ik blijf nog steeds voor je duimen hoor!! Maar waarom wil je eigenlijk in eigen cyclus? Want dan word je nog een keer ongi en dat is toch niet goed voor ons?

Mukje, ik blijf voor jou ook duimen hoor dat het goed blijft gaan!! Dat moet gewoon!

Nessie, hoe is het nu met jou? Is het bloedverlies gestopt?

Sissy, eindelijk een meelevende arts gevonden. Ik hoop dat je nu eindelijk een stap verder komt! Ik ben ook echt geschrokken dat de waardes van de schildklier steeds terugkomen. Ik ben daar ook nooit op getest en ga dot toch echt aankaarten. Maar kan je dit ook gewoon bij de HA laten doen?

Musicalcan, gaat het eindelijk wat beter met je? Ik hoop het zo voor je. Je hebt het verdient!!

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hee LaFemme, je bent er weer, wat fijn. Lastig he, die zwangeren zo vlak onder je neus. Onze buren hebben vrij snel achter elkaar 2 kids gekregen en onlangs vertelde ze dat ze nog wel een 3e willen. 't Is iedereen gegund hoor, maar het doet wel pijn. Snap dus wat je bedoelt!!
    Mooi dat je weer gaat beginnen, ook al is het dan in de vakantie. Lekker vooruitzicht trouwens, die vakantie!
    Ik wil graag in eigen cyclus omdat ik die progynova niet zulk fijn spul vind (weet je nog, de bijsluiter ...) en eigenlijk sowieso wel klaar ben met al die troep in m'n lijf. Volgens mij ben je niet een keer extra ongesteld, want als deze tp mislukt is (worst case scenario) krijg ik sowieso een bloeding als ik stop met de medicatie. Of het nu een natuurlijke ongesteldheid is of een kunstmatige bloeding na het stoppen met progynova/utrogestan maakt toch niet uit? Dus ik stel me zo voor dat ik dan de komende cyclus gewoon een tp na mijn eigen eisprong kan krijgen. Is voor het ziekenhuis natuurlijk lastiger, omdat ik een paar keer voor een echo moet komen en minder goed te plannen voor het lab. Maar daar heb ik natuurlijk lak aan.
    Veel sterkte met je kaakchirurgtoestand! Hoop dat het meevalt!

xxx

6. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Aha stiertje, ik snap nu hoe het werkt in eigen cyclus. Ik dacht dat je dan nog een keer ongi moest worden, vandaar.Klinkt erg aannemelijk. Ik hoop dat het bij mij ook niet nodig is, maar voor een eventuele volgende keer zal ik dit ook aankaarten! Nog even over de buren, over iedereen het gunnen, ik gin het hen dus niet. Het zijn echt verschrikkelijke mensen. Leven ongezond en daar kan ik dan helemaal hiet tegen. En e zijn nog heel veel andere dingen. Te veel om dat zo even op te schrijven. De hele buurt hoor je erover. Meid,hou jij je ook taai en de duimen draaien overuren hoor!!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Helaas, de test blijft witter dan wit. Mislukt dus. Straks maar even het UMCG bellen voor vervolgstappen.
    Muk, jij hopelijk meer succes.

8. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hè stier wat vervelend meis. Sterkte. Dikke dikke knuffel.

9. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Oh nee stier, wat rot! Ik gun het je zo!
    Laat die ongi dan maar snel komen zodat je ook snel weer verder kan. Want lafemme en jij moeten wel heel snel volgen hoor!
    Knuf!

Bij mij verscheen vanmorgen weer een tweede streep. Dit keer wel weer iets donkerder. Ik begin er eindelijk een beetje in te geloven. Maar het is zo onwerkelijk. Na ruim 1,5 jaar mmm ineens een positieve test. Ik heb nog helemaal geen blij gevoel. Voel mij ook heel bevoorrecht dat het bij mij bij ivf1 al lukt. Waarom dan niet bij jullie ook?! Bah, wat is het leven oneerlijk!

Nessie, hoe gaat het met jou? Is het bruinverlies gestopt? Wanneer heb je een echo?

Heel veel knuffels voor allemaal!
    X

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Muk, fijn voor jou! Gefeliciteerd! En nu gauw een eerste echo plannen!

Ik heb zojuist het UMCG gebeld en ze zullen wel een nieuwe oproep sturen. Heb aangegeven dat ik meteen door wil en in eigen cyclus. Het zal mij benieuwen of dat er in de bespreking doorkomt en ze me niet toch een maand lucrin gaan aansmeren.
    Ben in ieder geval blij dat de onzekerheid voor nu even voorbij is en dat we nog 2 cryo's hebben.

Vandaag even lekker bijkomen en dan met frisse moed verder!

11. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje, wat vreselijk klote allemaal he!! Ik ben benieuwd wat ze gaan bespreken. Ik heb nameljk toen met het verpleegkundig spreekuur gebeld. Ik heb die mensen van in de ochtend niets te melden, want zij zeggen steeds maar wat. Alleen de ivf arts had het mij dus ook niet goed verteld want hij werd meteen door Simons aan zn jasje getrokken. Ben benieuwd of hij dat ook voor jou doet! Ik werd trouwens na het stoppen van de medicatie na 3 dagen ongesteld. Meis, ik denk aan je!!

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Stiertje, shit zeg, wat balen! Je had je er al een beetje op voorbereid, maar als het dan definitief is, is het wel even slikken. Je klinkt strijdvaardig, heel goed! Bij mij is pas de 5e terugplaatsing gelukt. Hoop dat je snel weer verder mag.

La Femme, voor jou ook nog een dikke knuffel! Probeer je niet te veel aan te trekken van je buren en je omgeving, maar richt je op jezelf en geloof in jezelf. Probeer je af te sluiten van alle negatieve prikkels, want dat kost zoveel energie. Wat je omgeving doet heb je niet in de hand. Maar ik snap je wel hoor, het frustreert soms enorm allemaal. Weet er alles van, maar toch probeerde ik altijd te kijken naar wat ik wel had aan en de tijd tussen de behandelingen door zo aangenaam mogelijk te maken. En dat doen jullie ook wel zo te lezen... heerlijk op vakantie naar Griekenland!! Mooi vooruitzicht! Dat heb ik dit jaar wel gemist... een vakantie naar de zon.

Mukje, gelukkig was de streep nu weer donkerder! Heb goede hoop voor je.

Nessie, ik hoop dat het bloedverlies inmiddels gestopt is. Wat een spanning en onzekerheid ook.

13. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Stiertje, wat erg:( Was dit je eerste poging? Hopelijk blijft je cryootje wel plakken!

Mukje, ik zal voor je duimen. Het is inderdaad vervelend dat het nu tegelijk met de negatieve test van stiertje komt, maar het geeft mij (en misschien de anderen ook wel) wel hoop.

Musicalfan, hopelijk blijft je beebje plakken.

Ik moet vanmiddag weer naar de gyn. Ben erg benieuwd, maar vind het nu wel erg spannend worden:)

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Uk: was eerste cryo tp uit eerste ICSI (verse tp is ook mislukt). Nu nog 2 cryo's over. De teleurstelling heb ik eigenlijk eerder deze week al gehad. Dus nu weer vooruit kijken! Jij succes vanmiddag! Heb je bepaalde verwachtingen van wat je wilt dat er uit gaat komen? Schrijf vooral al je vragen op!

@LaFemme: ik denk dat het verschil maakt dat jij wat jaartjes jonger bent dan ik. Anders zou ik denk ik ook een maand lucrin doen eerst, maar ik heb het gevoel dat ik daar geen tijd voor heb! We wachten maar af. Misschien bel ik vanmiddag nog wel even met de verpleegkundige.

@ego: heb zojuist zkh Heerenveen gebeld; zij doen heel vaak samenwerking met Dusseldorf en ik ben van harte welkom (ik werk in Heerenveen, dus da's handig voor de echo's). Alleen een verwijsbrief nodig. Nou, dat lijkt me geen probleem.

@all: ik kan wel blij zijn voor anderen hoor, dus spui ook vooral je vreugde hier. Dat geeft inderdaad weer nieuwe hoop! En bij mij is de knop alweer om.

15. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Stiertje, ik heb inderdaad een vragenlijst gemaakt. Er staan alleen maar drie vragen op, weet op dit moment gewoon niet echt waar ik naar moet vragen:)

Verder wil ik minstens IUI, ik wil niet nog eerst een half jaar aanmodderen. Met IUI wil ik ook niet eindeloos doorgaan. Ook wil ik dat mijn schildklier en die antistoffen getest worden, denk niet dat dat al gedaan is, want ik zag niet veel onderzoeken op het lijstje staan. Had eigenlijk toen op moeten schrijven wat het was. Willen ze niet meewerken aan die onderzoeken dan gaan we denk ik naar DD of Gent. Zijn die ook goed met endo? Ik weet dat ze veel meer onderzoeken dan in NL, maar heb eigenlijk geen ervaringen gezien van vrouwen met endo.

Jij in ieder geval veel succes met je volgende poging!

16. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Stiertje, wat goed dat je de knop zo snel om kan zetten! Maar heerenveen werkt dus samen met Dusseldorf?? Dat is mooi, heerenveen is voor mij een half uur. Ik zit er ook sterk aan te denken. En zijn ze in Dusseldorf ook ver op het gebied van endo??

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Er wordt op hun site niet heel veel over endo genoemd. Maar een van de vrouwelijke artsen heeft wel ervaring met endometriosetherapie. Wat dat dan ook moge zijn.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ukkie: strijdplan klinkt goed. Laat je niet afschepen meid! You go girl!

19. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stiertje, nee toch meis! Ik had het je zo gegund. Hopelijk mag je snel door. Ik blijf heel hard voor je duimen. Het moet gewoon gaan lukken binnenkort. Dikke knuffel meis!

@lafemme, ook voor jou een dikke knuf. Soms is het leven zo oneerlijk. Maar blijf hoop houden hoor. Blijf erin geloven, hoe moeilijk het soms ook is. Bij mij is het raak, maar geen zw schap die ik iemand gun. Veel ziek, stress en zorgen (bloedverlies e.d.).

@ukkie, ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan bij de gyn. Hou je ons op de hoogte? Je hebt in ieder geval vragen opgeschreven en helaas soms moet je echt zelf de regie nemen, dat wordt niet altijd gewaardeerd, maar soms helpt het je wel.

@mukje, wat goed toch een donker wordende streep. Van harte meis! Kan me voorstellen dat je het nog niet helemaal geloofd en op je hoede bent. Maar zwanger dat ben je sowieso. Geniet ervan meis!

20. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Wij zijn weer terug en starten de volgende ronde met IUI:) In eerste instantie zou ik Puregon krijgen, maar vanwege mijn prikangst proberen we nu eerst Clomid 100mg. Slaat dat niet aan dan gaan we toch Puregon proberen. Verder heb ik dan ook Pregnyl nodig, maar dat is dus niet leverbaar. De vervanger heeft een eigen risico en ik dacht ook dat die minder goed werkte:( Ik ga nu dus maar apotheken bellen en kijken of ze het nog ergens hebben.

Verder was mijn schildklier in orde, die was al getest. Aan mijn korte LF wordt nu niets gedaan, dit zou al beter gaan door de hormonen die ik nu voor de eisprong krijg. Ga dit dus goed bijhouden, want als dit niet zo is dan wil ik toch Utrogestan. Nu dus wachten tot ik ongesteld word. Van mij mag hij nu liever gisteren dan vandaag komen;)

Deel Deze Pagina