Ukkie wat fijn dat jullie ook kunnen beginnen binnenkort!! Pregnyl is constant niet leverbaar. Raa toch, als dat zo is, waarom word er dan niet meer van gemaakt?! En op je strepen blijven staan hoor! Ik ga net naar de wc en ik heb weer bloed!! Gister de laatste orgametril genomen die ik 10 dagen moest innemen. Als ik een onttrekkingsbloeding zou moeten krijgen dan is dat toch niet meteen een dag later?? Ik had de vorige keer 10 dagen primolut en kreeg na denk ik 2 a 3 dagen een bloeding. Lekker hoor, gaan we zo het weekend in. En ik heb de hele dag al zon lichte onderbuikpijn. Kan het ook van de lucrin komen? Heb het nog nooit door de lucrin gehad...
@Stiertje: balen meis, goed van je dat je alweer vooruit kijkt! @musicalfan: de ongi is niet meer doorgezet, het is wel allemaal een beetje aan het rommelen. @ego: zit vanaf donderdag niet zo lekker in mijn vel, maar dat komt wel weer goed. Heb gewoon het idee dat ik niet aan mezelf toekom ook. Ik heb in ieder geval al wat vragen opgeschreven voor de arts (Schildklier enz)
Mineraal, het is ook allemaal niet niks wat we hier allemaal meemaken. Er word van alle kanten aan je getrokken! Sorry, ik ben het even vergeten, maar had je nu ook je eerste poging gehad of moest je nu eerst zelf proberen?? Ik heb weer een gigantische bloeding. Dat van gister was nog niks. Het lijkt me dan toch een onttrekkingsbloeding net zoals de vorige keer. Alleen toen had ik het 3 dagen na de kuur primolut. Nu heb ik 10 dagen orgametril gehad. Donderdagochtend de laatste en gister eond van de middag begon het al een beetje. Zal het verschil zijn dat ik nu orgametril heb geslikt??
O nee stiertje, wat vreselijk balen! Sterkte hoor. Heb je trouwens al eens over Gent nagedacht? Of is dat erg ver weg voor jullie?
@nientjje: Gent is echt niet te doen voor ons. Wij wonen helemaal in het noorden (nog boven Groningen), dus DD is al 3 uur enkele reis. Gent zou ongeveer 4 uur zijn. Bovendien werkt DD samen met het zkh van Heerenveen, waar ik werk. Dus dan kan ik tussen het werk door even voor de echo's en hoeven we alleen voor intake, punctie en tp naar DD. @LaFemme: vervelend zeg, iedere keer die bloedingen. Ik ben benieuwd wanneer ik ongesteld zal worden. Heb zelf geen ervaring met orgametril. @tekort aan pregnyl: ovitrelle is toch een goed alternatief? Heb ik me tenminste laten vertellen ...
Stier: klote dat het deze ronde weer niet zo mocht zijn, het is je zo gegund!! Knap dat je de knop zo snel kunt omzetten, herken dat gevoel van weer verder kijken, plannen maken wel.. DD in combinatie klinkt als een goed plan! Dan hoef je in ieder geval niet elke keer naar DD voor de echo's. Ik denk dat je wel extra op de communicatie moet letten, maar als je daarvoor niet elke keer 6 uur in de auto hoeft te zitten is dat je het natuurlijk wel waard. Lafemme: vervelend van die bloedingen. Ik had het met de Lucrin en orgametril ook dat ik een onttrekkingsbloeding kreeg. Sterkte meis. Ukkie: succes! Hopelijk slaat de Clomid goed bij je aan. Je korte LF zou ik wel goed in de gaten houden. Ondanks de puregon had ik ook een relatief korte 2e fase (ca. 11 dgn). En als je dat me utrogestan of Lutinus kunt verhelpen, zeker aankaarten. Ik merk namelijk dat ze bij IUI over het algemeen niet zo snel utrogestan etc voorschrijven. Ovitrelle is volgens mij niet minder dan pregnyl hoor, het is alleen synthetisch terwijl pregnyl 'natuurlijk' is. Ik wist trouwens niet dat je voor de Ovitrelle een eigen bijdrage had.. @hier: inmiddels al een aantal dagen geen bloedverlies meer gehad, dus we krijgen weer wat hoop...nu afwachten tot de eerste echo. En die is pas over 2 week...pff.
@ Stiertje: dat is wel erg ver dan. Gelukkig dat DD iets dichterbij is en samenwerkt met het ziekenhuis in de buurt. Bel je al voor een intake of wacht je op de volgende tp? Wie weet is DD niet nodig.
@nien: zit nog een beetje in dubio. Misschien plan ik de intake in DD al wel vast (je schijnt soms ook wel een paar maanden te moeten wachten). En wellicht geeft dat plan B ook wat rust in m'n hoofd en daardoor een fractie meer slagingskans voor de cryo's. We hopen natuurlijk dat dat hele DD-verhaal niet door hoeft te gaan
LaFemme, waarvoor is de Orgametril? Legt dat je cyclus stil. Stiertje, Ovitrelle is inderdaad een goed alternatief. Alleen heeft dat dus een eigen bijdrage. Nu is 38 euro niet wereldschokkend, maar als ik Pregnyl kan vinden dan is dat natuurlijk beter Ga dus eerst even onze eigen apotheek vragen. Het schijnt ook dat er een eigen bijdrage is voor Ovitrelle omdat er een alternatief is. Alleen dat alternatief is dus vrijwel niet leverbaar. Nessie, ik ga die LF inderdaad in de gaten houden. Misschien is dat wel het grootste probleem en dan zou het jammer zijn als daar niets aan gedaan wordt. Zeker omdat het zo makkelijk is op te lossen. Fijn dat je bloedverlies is opgehouden, ik zal duimen dat het zo blijft! Ben vandaag alweer ongesteld geworden. Een week eerder dan waarop ik gerekend had. Had verder ook helemaal geen bruinverlies wat de laatste maanden vijf dagen voor mijn ongi al begon. Heb nu dus wel weer kramp, maar mij hoor je nu niet klagen. Zwanger kon ik toch niet zijn, dus dan kan ik er maar het beste zo snel mogelijk weer vanaf zijn Verder lijken de zetpillen beter hun werk te doen dan gewone paracetamol. Dus zolang ik het met die zetpillen volhoud ga ik de Tramadol niet gebruiken. Morgen dus het ziekenhuis bellen en dinsdag beginnen met de Clomid.
@ Stiertje: een forumgenootje gaat ook naar DD en moest ook een paar maanden wachten. Soms is de rust wel even lekker, maar jij hebt al genoeg rust tussendoor gehad. Als je weet wanneer de volgende tp zal zijn, zou ik alvast een afspraak maken. Om hem daarna weer af te kunnen zeggen! (hoop het voor je).
@Lafemme: nee ik zit nu in de "overgang". 20 aug moet ik weer terug naar de gyn om te kijken hoe het gaat. De gyn wilde 6 maanden plat leggen van cyclus. het gaat vandaag al weer beter, gisteren begon ik gewoon elke keer spontaan te huilen om niets. Hoe is het met jou?
Hey meiden er is hier weer genoeg geschreven. Ukkie: fijn dat jullie nu verder mogen met iui, hopelijk slaat de clomid goed aan. Stiertje: wat balen zeg bah. hopelijk is DD niet meer nodig maar alvast een gesprek kan vast geen kwaad, ik zou lekker een afspraak maken als ik jou was, en in samenwerking met Heerenveen is ook nog wel te doen. Hier verder alles goed, deze week nog werken en dan lekker weg naar frankrijk heerlijk, echt zin in
Stier, ik vind hetecht knap van je dat je meteen weer de kracht hebt gevonden om door te gaan. Moet je eerst weer een maand lucrin of mag je gelijk door? Ik zou idd gewoon een afspraak in dd maken. Kun je altijd weer afzeggen toch?? En daar ga iknatuurlijk keihard voor duimen! Liefs voor allemaal! MUk
@muk: ik was vrijdag en zaterdag wel heel moe hoor! Dan merk je wel dat het een heel spannende week was. Ik wil eigenlijk gewoon niet eerst weer aan de lucrin. Kost me te veel tijd. En ik wil ook gewoon mezelf terug! Door de lucrin krijg ik veel opvliegers en verander ik in een seksloos wezen (niet leuk, ook niet voor m'n vriend). Mijn lichaam moet het nu maar weer eens even puur natuur proberen. Ik moet het zkh bellen als ik ongesteld ben geworden (nog steeds niet!) en dan gaan ze het geloof ik bespreken. En wordt er een datum gepland voor een echo enzo en gaan we bespreken of ik wel pregnyl moet gebruiken voor de eisprong of dat dat met ovulatietesten moet. Als dat allemaal duidelijk is, ga ik denk ik DD bellen voor een afspraak voor de intake. Ik kan toch niet voor 1 jan. beginnen, omdat ik nog van verzekering wil switchen. Heb trouwens gehoord dat DD ook samenwerkt met een nieuwe kliniek in Wolvega (Nij Barrahus), ook vlak bij m'n werk. Hoe ist met jou?
Stiertje, zoals je weet kon ik altijd meteen door voor een cryo terugplaatsing. Niks geen Lucrin of Orgametril. Heb ook bewondering voor je doorzettingsvermogen! Het houdt je op de been, vooruitkijken en niet bij de pakken neer gaan zitten,... ik herken het wel. Wel vreemd dat je nog niet ongesteld bent geworden. Heb je nog weer een zw.test gedaan?
@Caro, nee, nog niet. Iemand die ik ken van een ander topic en die heel toevallig direct na mij de tp had in het UMCG, is ook nog niet ongesteld geworden. Komt denk ik toch van de combi progynova + utrogestan. Maar als ik woensdag nog niet ongesteld ben, zal ik er nog een testje aan wagen. Raar he, vorige week dacht ik iedere keer: nu word ik ongesteld, en werd het niet. Nu zit ik er op te wachten en word ik het ook niet. Rare natuur (nou ja, 'natuur' ...) Weer lucrin, dat ga ik echt niet trekken nu.
Caro, ik moest helaas wel aan de orgametril en lucrin. Omdat ik een uitzonderlijk geval ben, ja lekker bemoedigend. NOT!!! Stiertje, ik had donderdag de testdatum en werd zondags ongesteld. Het blijft inderdaad uit door de medicijnen. Daarom moet je ook stoppen als de test negatief is op de testdatum. Zo is me dat uitgelegd. Maar je kan altijd nog even afwachten. Er is trouwens een speciaal telefonisch spreekuur in de lucht geroepen in het UMCG. Speciaal voor mensen met endo. Elke werkdag tussen 11 en 12 uur. Werd wel een keer tijd!
@LaFemme: hee, wat handig. Moet je dan het normale telefoonnummer bellen van ivf, maar dan tussen 11-12? Werd idd wel tijd zeg. Die dame die ik 's ochtends aan de lijn kreeg was redelijk onwetend mbt endo, maar daarentegen wel heel aardig en meelevend. Wat ook heel belangrijk is. Dat vond ik bij de iui-behandelingen altijd zo vreselijk: krijg je zo'n zakelijk en chagrijnig kreng aan de telefoon. Die niet eens eerst even zei: goh, wat vervelend voor je. Maar meteen op de zakelijke stand ging. Wel naar voor jou idd dat je eerst toch weer in de wachtstand moet! Zeiden ze dat tegen je, dat je een uitzonderlijk geval bent? Daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten! Hoop dat jij snel een van de volgende zwangeren bent, meis!
He meiden, neeee Stier wat balen zeg maar heb bewondering voor de wijze waarop je ermee omgaat. mss komt het door de utro dat je nog niet ongesteld bent. Wat stilte van mijn kant. Ben vd trap gevallen vrijdag en heb schouder en elleboog zwaar gekneust en 10 hechtingen in mijn onderarm. Dus kan niet zoveel. Grrrrrr wat een muts ben ik ook zeg. Maar ja het is bijna 6 september. Dat dan weer wel Liefs kneus
Jeetje Sprits, da's wel even schrikken zeg! Gelukkig niks gebroken. Hopelijk kun je nog een beetje van het mooie weer genieten? En ja: bijna 6 september. Aftellen!