He stier, ja het weer zit iig wel mee. Ik ga ook gewoon naar mijn werk, want pffff ben net weer uit de ziektewet door de bbz operatie. Ik kan wel niet zoveel (zit in de zorg), maar toch Vriendlief is zo lief me te brengen en te halen, autorijden gaat niet. Echt zoooo stom. Idd aftellen, hopelijk kunnen we zsm starten, aan de andere kant zie ik als een berg op tegen al die hormonen. (kan ik niet zo goed tegen). Hoe passen jullie alles in met je werk? Want ik begrijp dat je regelmatig naar het ziekenhuis moet voor een echo e.d.?
@sprits: ik moest tijdens de stimulatiefase in de tweede week echt om de dag naar het zkh komen, omdat ik de keer daarvoor overstimulatie had en acuut moest stoppen. Dus dat was wel even pittig. Met mijn werkgever heb ik afgesproken dat de helft van de tijd die ik mis voor mijn rekening is, de andere helft is voor de baas. En ik werk af en toe een dagje thuis. Als ik midden op de dag in het zkh moet zijn, is dat voor iedereen voordeliger (maar daar moet je werk zich natuurlijk wel voor lenen, dat zal bij jou niet werken denk ik). En soms valt een echo natuurlijk op een vrije dag (ik werk 4 dagen) of in het weekend. Met die overstimulatie had ik erg last van de hormonen. Maar ja, toen kreeg ik natuurlijk ook te veel. De tweede keer ging het beter en kon ik redelijk mezelf blijven.
Het is dan maar even afwachten hoe dat gaat met inpassen. Ik werk ook nog eens in een andere woonplaats. Mijn collega's weten wel dat ik het traject inga en leven allemaal wel heel erg mee. Daarnaast werk ik inderdaad ook onregelmatig, dus misschien kunnen tijden zoveel mogelijk ingepast worden. Wordt ff puzzelen denk ik, maar ja, komt tijd, komt raad denk ik maar zo. Hoe zit het eigenlijk met die hormonen, hebben de meeste als bijwerking ook gewichtstoename? Heb ik wel eens gehoord namelijk en ik groeide vd pil ook enorm. Niet dat ik het er niet voor over heb hoor, dat echt wel!! Maar dan kan ik er (voor zover ik dat nog niet doe) rekening mee houden. Van de pil werd ik ook altijd enorm depri...maar dit zijn naturlijk wel andere hormonen.
Jeetje Sprits, dat is schrikken. Ik ben vorige week ook bijna van de trap gevallen, kon me nog net tegenhouden Ik heb geen idee of je van de hormonen aankomt. Zou voor mij niet eens zo erg zijn, maar dan liever niet op mijn heupen Bij mij zijn de echo's eigenlijk altijd 's ochtends vroeg. Ik ben dus maar een half uurtje later op mijn werk. Soms blijf ik dan iets langer, maar normaal gesproken boek ik het op artsenbezoek. Volgens mij doen ze bij ons in het ziekenhuis geen echo's in het weekend. Heb dat eigenlijk niet nagevraagd, maar bij de cyclusanalyse was dat in ieder geval niet het geval. Ik mag vanavond in ieder geval starten met de Clomid, het gaat nu echt beginnen
Ha Uk, spannend!! Hoop dat het snel aanslaat en je een mooi eitje maakt! Sprits, alweer een beetje opgekrabbeld? Ik had inderdaad ook altijd 's ochtends de echo's. Kon al vanaf half 8! Heb zelf een reistijd van een uur naar het ziekenhuis en anderhalf uur naar werk. Met al die ziekenhuisbezoekjes kost dat veel tijd. Ik probeerde zoveel mogelijk op dagen te plannen dat ik toch al vrij was of ik werkte thuis. Maar als dat niet kon had ik de afspraak dat ik een uurtje extra kreeg. Dus 3 ipv 2 uur doktersbezoek. Stier, hoe gaat het met jou? Is je ongi al door gezet of heb je vandaag weer getest? hopelijk heb je snel duidelijkheid zodat je verder kunt! Hier: ik vond het allemaal zo spannend! Ik heb best veel buikpijn en kan dus ook nog helemaal niet blij zijn. Ben zo bang dat het mis gaat. nog 2,5 week tot de echo... liefs, Muk
@Muk, kan me voorstellen dat je dit nu nog heel eng vindt! We duimen voor een goede echo! @ego: geloof dat de ongesteldheid vandaag eindelijk gaat doorzetten. Gisteravond toch nog een testje gedaan. Wit natuurlijk, hoe kon ik ook anders denken ... Morgen bellen met zkh voor vervolgafspraak. En er zat vandaag een recept voor pregnyl in de post. Blijkbaar dus toch pregnyl in eigen cyclus. Fijn dat ze dat op die manier kenbaar maken
stier; nou inderdaad, er zat vast ook geen begeleidend briefje bij ofzo? Maar wel fijn dat het in eigen cyclus kan toch?! En een recept voor pregnyl is stukken beter dan een voor lucrin! krijg je wel een uitgangsecho? die twee laatste cryo's blijven vast plakken, daar duim ik voor! xx muk
@Muk: haha, begeleidend briefje, nee hoor. Ik ga morgen ff bellen en dan denk ik dat ik op dag 10 ofzo een echo krijg, en dan zien we wel verder. Maar inderdaad: gelukkig geen recept voor lucrin. Dan was ik echt gaan gillen Hoop inderdaad dat de laatste cryo's iets leuks gaan doen. Ben nog aan het twijfelen: 2x1 of 1x2. Met 1x2 ben je er meteen doorheen, dus ik neig naar 2x1.
Stier, zijn jouw cryo's per stuk ingevroren? Dat is wel mooi! Doen ze in het emc helaas niet, dus er worden er altijd twee ontdooit. Tenzij je oneven aantal cryo's hebt. Hopelijk zet het dan lekker snel door zonder al te veel pijn!
Ik geloof wel dat ze per stuk ingevroren zijn. Ze vriezen ze alleen per 2 in als er heel veel embryo's zijn. En wij hadden er 'maar' 4 (waar we overigens heel blij mee waren). Ik voel me wel redelijk. Alleen iets meer last van de warmte, beetje lamlendig gevoel. Maar pijn valt erg mee. Hopelijk blijft dat zo.
@stiertje, hoop ook voor je dat de pijn mee blijft vallen. En ik ga hard duimen dat de laatste cryo's plakkers zijn. Het moet gewoon! Hou je haaks meis. Ik denk aan je. @mukje, die weken kruipen voorbij. Ik weet er alles van, maar ik duim voor een mooie echo meis! @sprits, hopelijk gaat het iets beter met je. Rustig aan hoor!
Vanochtend het zkh gebeld: as. woensdag heb ik de eerste echo. Omdat ik nu een tp in eigen cyclus zal krijgen, moet ik natuurlijk wel vaker voor een echo komen. Blijkbaar wel met pregnyl, want gister zat er een recept in de post. Zonder enig verder begeleidend schrijven. Daar ga ik wel wat van zeggen, want dat vind ik communicatie van niks. Ik moet dus zelf maar concluderen dat zij het oke vinden dat ik een tp in eigen cyclus krijg. En blijkbaar mag ik in 1 keer door zonder lucrin tussendoor. En verder moet ik maar raden hoe het gaat. Beetje waardeloos. Zo krijg je als patient wel het gevoel dat je een nummer bent.
He stiertje, fijn in eigen cyclus, al hoefde ik niet voor echo's te komen. Moest gewoon zelf eisprong testen en boj positieve test bellen met emc, dan gingen ze rekenen wanneer ontdooiing plaats zou vinden en zo. En echt erachter aan bellen hoor! Duidelijkheid is belangrijk, ik heb zelf ook vaak genoeg moeten bellen, tis helaas niet anders, hoor/lees het van diverse ziekenhuizen.. Liefs!
Ha Stier, Hoe gaat het met je? Woensdag alweer de eerste echo. Toch wel weer spannend he? Wanneer verwacht je je eisprong? Dit keer blijven ze gewoon plakken hoor! Probeer vertrouwen te hebben, hoe moeilijk het ook is. Ik duim in ieder geval weer voor je! liefs, Muk
@ijs: jij hoefde dan dus ook geen pregnyl denk ik? Ik ga woensdag ff vragen hoe het nu precies zit. @muk: ja, gaat wel. Ongesteldheid liet lang op zich wachten maar is nu weer voorbij. Pijn was wel te doen. En we kunnen alweer vooruit kijken naar een nieuwe cryopoging, dat helpt ook wel om de blik weer vooruit te krijgen. We gaan nu 1 cryo laten terugplaatsen trouwens. Eisprong is bij mij meestal wel rond dag 14, dus dat zou volgende week woensdag zijn. 't Gaat alweer snel ... En hoe is het met jou?
Klopt stier, geen utrobollen e.d. Alleen eisprong meten en uitslag doorgeven, en TP zonder verdere medicatie. Daarom was het zo'n verademing tov de stimulatie pogingen. Liefs
hoe is het met iedereen hier? ben vandaag teruggeweest naar de gyn, mijn vragen zijn beantwoord. Mijn schildklierwaarden zijn niet gemeten, vond hij niet nodig omdat ik geen klachten had..ik wacht het nog maar even af, kan het altijd via de huisarts doen. Het was toch voor de innesteling? In nov/dec krijg ik voorbereidende gesprekken en daana ga ik starten in januari met het IVF traject. Nadeel wat we meteen te horen kregen: ik krijg de punctie in het ene zhuis, dan gaat vriendlief met koffer en al naar een ander zhuis en geeft ze daar af, loost zelf ook en de bevruchte eicel wordt dan weer teruggeplaatst aldaar. (je mag geen bevruchte embryo''s vervoeren)
Vanochtend heb ik de echo gehad. Het baarmoederslijmvlies zit alweer rond de 7 mm, dus dat is mooi. En er was een eiblaasje aan het groeien en dat is nu al 14 mm. Met een beetje mazzel is het vrijdag al op de gewenste 18 mm en kunnen we de tp gaan plannen. Ik moet vrijdag dus terugkomen. De tp zal zijn zo'n 3 dagen na de eisprong. Of ik pregnyl moet gebruiken, hangt af van de waarden van het eispronghormoon (ik moet dus binnenkort bloed laten prikken). Als dat tussen bepaalde waarden zit, hoef ik het niet te gebruiken, anders wel. Dat moeten we dus even afwachten. Al met al wel tevreden dus. De arts in opleiding kon mijn eierstokken niet vinden met de echo, dus toen moest ze haar begeleider erbij roepen Heb ik weer ... Ben nu ruim een week helemaal zonder hormonen en ik vind het heerlijk! Merkte gister met sporten dat m'n conditie alweer beter aan het worden is. @Mineraal: verhaal over schildklierwaarden komt mij heel bekend voor. Mijn huisarts wilde het toen ook niet doen, daar hebben we een flinke discussie over gevoerd. Voor mij 1 van de redenen om naar Dusseldorf te gaan als mijn 2 overgebleven cryo's onverhoopt niet tot een zwangerschap leiden. Jij zit niet in een academisch ziekenhuis met alle faciliteiten? Lijkt me idd wat lastig/omslachtig. In ieder geval is er nu voor jou wel een duidelijk plan uitgestippeld. Dat lijkt me wel fijn (hoewel je natuurlijk nog wel een tijdje moet wachten). Hoe is het verder hier met iedereen?
Hoi allemaal, Spannend voor je stier!! Wat een geduld moeten we hebben he! Mineraal, bij mij vonden ze het ook niet nodig om schildklier e.d. te laten checken, lag het allemaal niet aan volgens hen. Mooi he dat ze dat vanaf de buitenkant kunnen zien Hier weinig nieuws, veel gewerkt dus druk druk. Voordeel daarvan is dat de dagen omvliegen. Zit nu midden in mijn menstruatie dus dat is minder. Ik tel de dagen af tot het intake gesprek en hoop dat we snel kunnen starten en niet eerst op een wachtlijst komen te staan. Vanmiddag gaan de hechtingen uit mijn arm en heb ik weer wat bewegingsvrijheid... Hoe gaat het met iedereen verder?? Liefs Sprits.
@sprits: mooi dat je weer wat meer bewegingsvrijheid hebt straks. Heb je nog veel pijn? Ik maakte vorige week een rotsmak in de keuken door uit te glijden op een natte plek op de vloer. Dacht even dat ik m'n elleboog gebroken had, maar het viel mee. Maar wel weer een lekkere actie ...