Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Och jeetje. je kan snel wat krijgen! Elleboog gekneust?
    De hechtingen zijn eruit maar bovenkant was nog niet goed dicht. Nu weer hechtpleisters voor eeen week. Zo blijven we bezig;)
    Maar gelukkig geen pijn meer.

2. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis een beetje stil hiero. Ja de zomer zorgt gelukkig voor genoeg afleiding denk ik dan maar. Positief toch?

Mineraal: In januari dus ivf. Waarschijnlijk zal ik vanwege geplande vakantie in november/december dezelfde periode beginnen voor de tweede ronde. Als ik goed reken word je cyclus dus niet voor 6 maanden plat gelegd? Moet je uberhaupt lucrin gebruiken voor de poging? Dat heb ik even gemist.
    Ik heb de eerste keer ook ivf in een zogenaamd transfer ziekenhuis gedaan. Ik vond dat waardeloos. Eerst zaad afleveren, dan punctie, dan eicellen brengen…..heel gedoe. Je man loopt dan met zo’n koffertje rond met jouw eicellen. Nu ga ik in een ziekenhuis LUMC die alles onder 1 dak heeft. Veel prettiger idee.
    Tja. Ook jouw schildklierwaardes dus niet getest. En het is gewoon een kwestie van een beetje bloed afnemen. Van schildklierantistoffen in je bloed hoef je geen symptomen te hebben!. Met schildklierantistoffen is innesteling niet onmogelijk maar wel lastiger. Eenmaal ingenesteld zorgen de antistoffen ervoor dat je lichaam zich tegen het embryo keert wat dus in een afstoting/miskraam resulteert. Probeer het gewoon via je huisarts voordat je aan de ivf gaat in januari. Je hebt nog tijd zat om dat voor elkaar proberen te krijgen.

Sprits: Ons wachten wordt bijna beloond…ik bedoel september komt al heel dichtbij :)
    Voor mij iets verder weg…..maar voor jou schiet het al aardig op. Ben benieuwd of je direct mag starten of dat je aan de lucrin gaat. Ik ben overigens niet dik geworden van de hormonen. Had er eigenlijk sowieso niet veel last van. Was erg blij en opgewekt omdat ik nu echt bezig was met een kindje. De tweede keer zal het wel anders zijn. Ik ken nu het keiharde gevoel van alle teleurstellingen

Muk: Durf je al te genieten. Echo is in zicht toch?

Stier. Al bekend of je volledig in eigen cyclus mag zonder pregnyl? Ik had de tp’s ook in volledig eigen cyclus. Dus zelf je eisprong vaststellen met testen en het ziekenhuis informeren. Vond ik niet zo prettig. Moeilijk precies vast te stellen wanneer je eisprong was. Ik had meerdere positieve testen en deed ze op een gegeven moment op de 4 uur. Bang dat ik een positieve uitslag zou missen. Ik kocht digitale en die zijn best prijzig. In het LUMC doen ze het met urine en bloed begreep ik. Veel heen en weer reizen, maar dat moet maar. Hoe ik dat met mijn werk moet aanpakken, echt geen idee. Niemand is op de hoogte dus ik de smoesjesdoos moet weer open. Heb al een knoop in mijn maag als ik er aan denk!

Hier. Ik wacht nog steeds op mijn schildklieruitslag wat betreft de antistoffen!!!! Het is een onderzoek wat het streekziekenhuis niet zelf kon doen, dus is het naar LUMC gestuurd. Het is ruim 2 weken geleden geprikt en ik weet nog niets. Schildklierhormonen waren volgens de assistente van de huisarts goed. Ze had alleen even geen zin om de waarden op te lezen. Binnen de norm is goed volgens haar. Op de vraag of ik een kopie kon krijgen begon ze te lachen. Ja dan blijven we aan de gang, je uitslagen zijn goed. Pfff het is een druk op de printknop. Maar goed, dat wordt gewoon weer een bezoekje aan de huisarts zodra mijn uitslagen binnen zijn.

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Haai allemaal! Ik heb goed nieuws gekregen: aanstaande woensdag hebben we de tp. Jammer genoeg wel pregnyl spuiten vanavond, maar goed. Het eispronghormoon was niet hoog genoeg van mezelf, terwijl de follikel al wel 19 mm was.
    Maar ik ben blij dat de tp-datum bekend is!

4. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Fijn dat er een datum bekend is Stiertje:)

Ik heb afgelopen dinsdag en gisteren een echo gehad en mijn eitjes waren al goed gegroeid. De Clomid heeft goed zijn werk gedaan en dus mocht ik gister de Pregnyl spuiten. Dat hebben ze in het ziekenhuis gedaan, maar ik heb nu best wel last van de plek waar ze gespoten heeft. Is dat normaal? Morgen hebben we de IUI. Gaat nu ineens wel heel snel, was een week eerder ongesteld geworden dan ik dacht en dan ook nog eens de eisprong een week eerder. Hopelijk hoef ik volgende maand niet opnieuw Pregnyl te zetten want ik heb het hele ziekenhuis weer bij elkaar gegild:) Het zou fijn zijn als ik er ooit aan zou wennen en niet meer zo doodsbang ben, maar hopelijk hoeft het maar zo weinig dat ik er niet aan kan wennen;)

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Oef meiden ,spannend weer. Fijn dat het woensdag kan stiertje!
    Vervelend dat je toch moet spuiten, maar het zij zo..

Voor jou ook spannend Ukkie!
    Of die pijn normaal is na het spuiten weet ik niet want ik spuit (nog) niet, maar ik weet wel dat de een er handiger in is dan de ander...
    Succes morgen!

Liefs Sprits.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Sissy,
    Ja bijna september he!:D
    Wachten duurt lang, ik word met de minuut ongeduldiger.
    Wat kunnen mensen toch moeilijk doen he, terwijl het om jouw lijf, jouw leven en jouw medische gegevens gaan. Terwijl het toch maar een kleine moeite voor hen is, om waarden door te geven of een uitdraai, kopie of wat dan ook te maken.
    Erg gewoon en heel frustrerend.:(

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ok dames ik hoop dat t raak mag zijn voor jullie. X

8. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier, heel veen succes woensdag. Mijn duimen draaien!!!

Ukkie: wat goed van je dat je ondanks je angst toch de pregnyl hebt laten zetten. Ik hoor wel vaker dat sommige meiden er last van hebben. Ik hoop dat deze iui lukt, en je idd niet nogmaals de pregnyl hoeft. Anders is wellicht een tip om van te voren met een ijsblokje oid te koelen. En ik wreef na de injectie altijd nog altijd even een tijd over de plek heen.

Sissy, tjonge wat een muts van een doktersassistent zeg dat ze je je waarden niet wilde geven. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.. Ik vrees dat een ritje naar de huisarts daar idd wel weer voor nodig is. Want dat het binnen de normaalwaarden valt zou ik niet accepteren.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ukkie: pregnyl is gewoon een beetje een vervelend goedje. Niet vreemd hoor dat je daar wat last van hebt. Ik heb 'm net uit de koelkast gehaald en zit nu te wachten tot ie een beetje op temperatuur is. Maar ik kijk er ook echt niet naar uit om 'm te zetten hoor. Ik wil nog wel even tegen je zeggen dat ik het heel stoer van je vind dat je dit nu wel doet, ondanks je enorme vrees voor naalden!
    En nu geen afleiding meer zoeken stier, hup, die spuit erin.

Welterusten!

10. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Sissie: mijn cyclus ligt nu plat vanaf 10 juli, dus al je doorrekent naar januari is het 6 mnd. Ik gebruik nu zoladex
    Tja het was wel even raar om te horen dat het zo gaat, maar we proberen het gewoon, mocht het niet prettig zijn kun je altijd nog overstappen bij poging 2, maar hopelijk heb ik maar 1 poging nodig.
    Heb het benoemd naar de gyn ivm innesteling, wist niet precies hoe en wat, maar hij vond het niet nodig, mocht ik het wel willen kan ik het alsnog laten doen bedacht ik mij ook. Dat is toch wetenschappelijk bekeken wat jij typt?

Belachelijk overigens dat je niet gewoon een printje krijgt!

@Stiertje: fijn dat er weer een datum is!
    Lijkt mij helemaal niets om mezelf te prikken ook al ben ik verpleegkundige...

@Ukkie: goed dat je het gelukt is ook al gil je alles bij elkaar, ze zijn wel wat gewend moet je denken.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Mineraal: ik heb me er echt overheen moeten zetten om mezelf te prikken. Bij de eerste iui vond ik het vreselijk! Maar ik ben er nu aan gewend geraakt. Ik spuit de lucrin bijvoorbeeld ook zelf. Heel vervelend goedje, maar toe maar, het is voor een goed doel.

12. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Stiertje, hopelijk wordt dit cryo een plakkertje!

Ik heb vandaag de IUI gehad en het viel me heel erg mee. Heb nu alleen wel een klein beetje kramp. Verder hebben we bijna een uur moeten wachten nadat we het zaad hadden opgehaald:(

13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Spannend voor je Uk!
    Lijkt me vreselijk als je ook nog eens een uur moet wachten!.
    Ga voor je duimen hoor!!
    Lekker rustig aan doen.

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Nessie hoe is het met jou meid??

En met de anderen??

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Dames wie van jullie heeft wel eens Lucrin gehad? Dit is nu m'n 2e keer maar de bijwerking zijn echt gigantisch dit keer. (of het moet van iets anders komen) ik val voortdurend bijna flauw. Soms voel ik het niet aankomen heel eng. Ook is m'n rust hartslag in 1x laag terwijl hij altijd te hoog was. Volgens de dokter na het dragen van de holter niks ergs aan de hand. Nu mag een hart niet zo laag draaien maar goed. (ben geen sporter) nu 53 in rust en als ik ga slapen zakt ie nog lager.
    Ook keek ik laatst op het moment dat ik me slecht voelde met 1 oog scheel. Ben nu doorverwezen naar de neuroloog. Herkend iemand dit?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, queen, dat herken ik niet. Heb nu geloof ik in totaal 6 keer een maand lucrin gehad. Bijwerkingen zijn idd de ene keer erger dan de andere keer. Voornaamste bij mij: opvliegers en een totale afwezigheid van zin in seks. En een iets korter lontje.
    Goed dat de neuroloog je even gaat checken, want het lijkt mij wel een beetje eng wat je beschrijft ...

17. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hoi!

Hier weer even een berichtje van mij. Ik zit niet veel meer achter de compu, ben namelijk de hele dag door heel misselijk. Ook mijn bloeddruk is heel laag (97-54) moet dus de hele tijd even zitten omdat ik anders het gevoel heb flauw te vallen.
    Heel fijn ook dat ik een dochter heb die erop hamert dat ik pas van tafel mag als mijn bord leeg is....

Ik blijf het heel erg spannend vinden, geloof het nog steeds niet helemaal. Vrijdag eindelijk de echo. Hopelijk zit het allemaal goed en durf ik dan een betje blijheid te voelen. Het is zo raar om ineens niet meer bezig te zijn met de volgende stap in het traject.

Stier, al bijna weer de terugplaatsing! Zijn jullie er al uit of je er 1 of 2 laat terugplaatsen? Dit gaat hem gewoon worden hoor! Heb je de pom alweer in huis? :)

Ukkie, jij al op de wachtbank. Hoe gaat het? Duurt lang he, dat wachten?!

Queen; dat klinkt eigenlijk best wel een beetje eng.. Wanneer mag je bij de neuroloog komen? Waarom hoef je eigenlijk niet naar een cardioloog? Lijkt mij logischer als je hartslag niet normaal is? Ik weet niet of het door de lucrin kan komen. Met de zoladex had ik wel regelmatig last van hartkloppingen. En eerder een hoge dan een lage hartslag. Maar goed, dat is bij iedereen natuurlijk weer anders.
    Hoe gaat het met de kleine man?

Lafemme, ben je alweer terug van vakantie? en ook weer begonnen met spuiten?

Heel veel liefs voor allemaal! En voor een paar: het is al bijna september!

Muk

18. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ff kort berichtje van mij van een zonnig Griekenland:

Stier: succes vandaag meid! Hoop dat dit m gaat worden.

Queen: je klachten herken ik niet, maar klinken inderdaad wel wat eng. Even goed na laten kijken idd! Heb je deze bijwerkingen na de eerste spuit gekregen? Mss dat deze keer je hypofyse wat heftig reageert? Sterkte meis.

Muk: succes vrijdag bij de echo! Ontzettend spannend, maar hopelijk ook een stukje bevestiging die je dan zult krijgen. Vervelend dat je zo beroerd bent, herken t helaas. Al is t nu we op vakantie zijn wel wat beter geworden.. De geur van eten echter kan ik nog steeds niet goed tegen, erg handig dan om elke avond uit eten te 'moeten' ;) Je gevoel van niet meer bezig hoeven te zijn met de volgende stap in t traject is ook erg herkenbaar. Ik heb elke keer nog het gevoel dat ik dingen moet plannen, onderhandelen etc...

Ukkie: succes met de wachtweken! Dat je een uur moest wachten nadat t zaad was opgewerkt vind ik trouwens wel vreemd. Zou niet moeten mogen, en is vlg mij ook niet bevorderlijk voor t zaad.

Sprits, gelukkig bijna september..

Liefs

19. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Ha stier! Hoe ging de terugplaatsing? Was je eskimootje mooi ontdooit?
    En nu weer afwachten... Duimduim!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, hij zit erin hoor! Voordat ze ging beginnen, vertelde de arts dat de eerste cryo die ze ontdooiden het helaas niet gehaald heeft. De tweede gelukkig wel, want dat is nu ineens onze laatste!
    Toen weer het gebruikelijke gehannes om de catheter op de juiste plaats te krijgen. Dat duurde een hele tijd. Toen het slangetje van het lab erin met het embryo (prachtig 8-cellig embryo trouwens!). En nu komt het: bij controle in het lab daarna bleek dat het embryo in het slangetje was blijven zitten. Waaaaah! Moesten ze nog een keer met een nieuwe catheter die hele weg afleggen. Gelukkig ging het toen iets sneller en bleef het embryo toen wel zitten. Al met al bijna 3 kwartier bezig geweest. Arme mensen na ons ...
    Ik mag 12 september testen. Extra spannend, want als deze cryo niet lukt, moeten we het hele circus opnieuw in voor poging 2 ...

Deel Deze Pagina