@ Stiertje: wat verdrietig zeg. Logisch dat je verdrietig bent en er tegenop ziet om opnieuw te beginnen. Sterkte hoor. Misschien toch fijn om naar een ander ziekenhuis over te stappen? Je wilde toch naar DD?
O neeeee toch Stier! Dat kan toch niet waar zijn. O meis ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik kan me je gevoel en verdriet zo goed voorstellen! Dikke knuf meid! Sterkte...Heb je naast bruinverlies ook helder bloed verloren? Liefs
Oh nee stier! Wat ontzettend # voor jullie! Wat is de wereld toch ontzettend oneerlijk! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je nu wil weten waarom het niet lukt! Heb je al een afspraak in dd? Heel dikke knuffel voor jou!
Sprits: nog geen helderrood bloed. Wel (donker) bruinverlies. Als er vanavond nog geen bloed is, misschien nog even mijn laatste testje ertegenaan gooien. Ik ga een dezer dagen een afspraak in DD maken. Heb gehoord dat de intake daar nogal lang (paar maanden) op zich kan laten wachten. Ik hoop dat ik dan in die tussentijd wel aan de lucrin kan, zodat het tijdverlies minimaal zal zijn en ik meteen na nieuwjaar met poging 2 kan beginnen. Bedankt voor jullie lieve reacties! Dat doet me goed! Verder is het natuurlijk dikke vette &^*%& (pieeep).
En toch blijf ik stug doorduimen voor je! Had je al een test gedaan of helemaal niet? Ik hoop gewoon stiekem dat het een innestelingsbloeding is... meis wat *** .
Lief van je. Nee, nog niet getest. Ik baalde er zo van, ik dacht: daar ga ik &^**& toch niet ook nog een test aan verknoeien. En ik vond het ook even iets te confronterend: weer een negatieve test voor m'n neus. Maar misschien moet ik dat vanavond toch nog even doen ...
Kan ik me helemaal voorstellen. Een test geeft wel uitsluitsel waarschijnlijk maar is ook wel erg confronterend als ie nega is. Succes meid.
Uk. Gefeliciteerd. Het laatst waar je nu zin in hebt is een scriptie verbeteren. Hou vast die kleine !! Sprits. 12 oktober beginnen is echt snel. Zie je er tegenop? Hoe je doel voor ogen hè. Je bent al eens zwanger geweest dus aan je innesteling mag het niet liggen. Hopelijk is alles nu rustig in je buik door de lucrin zoladex (heet t zo? ) en raak je in je eerste IVF ronde zwanger. Ik heb uitgerekend dat ik pas ws in het nieuwe jaar kan starten ivm mijn reis naar Azië. Stier. Vreselijk die wanhoop. Weet precies hoe je je voelt. Helemaal opnieuw beginnen. Net als ik. Het hele circus weer in, terwijl je wil weten WAAROM het niet lukt. Ik had ook topembryos , alle eicellen bevrucht. Goede doorgankelijke eileiders..........maar waarom lukt het dan niet hè. Zal t ooit gaan lukken. Ik denk nu ook waarom zal poging 2 wel lukken??? Dat zal jij vast ook denken. We slikken een arsenaal aan voedingssupplementen.......ach ik weet het ook niet meer......ms ligt het aan ons sterrenbeeld.....ben ook een stier...... Ik testte niet eens meer . Zeker niet na bruin verlies. mijn menstruatieklachten zijn zo kenmerkend.....ik herken echt wel een menstruatie.....nooit de illusie gehad dat mijn menstruatieklachten een innesteling konden zijn. Stier houd moed. Ti's echt heel moeilijk maar er zijn wel meer wonderen gebeurd. Laten we daar op blijven hopen. Zelf maar de huisarts gebeld. Die kreeg ik niet aan de lijn. Volgens de assistente was alles goed. Toch wil ik de precieze waarden weten van mijn schildklier. Ik kreeg geen uitdraai dus ik ga vragen of ze de uitslag naar het lumc willen sturen. Vraag ik het daar wel op.
O ja stier. Kan je niet gewoon aan de pil gaan om de endo rustig te houden. Lucrin is wel weer erg heftig en een aanslag op je lichaam. Heeft de pil niet hetzelfde effect?
@sissie: ja, we proberen moed te houden. Uithuilen en opnieuw beginnen. We gaan eind oktober nog even lekker een week of twee naar de zon en dan zien we in 't nieuwe jaar wel weer verder. Goede opmerking over de pil ipv lucrin. Ik vind lucrin idd wel heel heftig. Ik ga denk ik even contact zoeken met dr. Simons hierover. Heb heel veel vertrouwen in hem. Maar volgens mij vindt hij lucrin beter dan de pil. In ieder geval even het overleggen waard. Ik vind het echt belachelijk dat jij geen inzicht krijgt in die waarden. Je hebt er toch recht op om je eigen dossier te mogen inzien? Waarom willen ze die niet aan jou geven? Ik zou het ook willen weten hoor, net als jij. Maar goed, wij zijn dan ook koppige stieren . Dus ik vertrouw erop dat je je hand er wel op weet te leggen ...
@stiertje, lieverd, nee toch! Ik word er zelf helemaal verdrietig van. Meis, ik gun het je zo enorm. Heb je ook utrogestan gebruikt na terugplaatsing of niet? Want dat geeft soms ook bruinverlies. Al kan ik me voorstellen dat je de hoop voor nu hebt opgegeven. Oh, ik zou zo graag willen dat ik iets voor je kon betekenen. Voor alle meiden hier. Maar kijk naar mij, wonderen bestaan. Toch spontaan zwanger net voor IVF, terwijl niemand dacht dat dit ooit nog zou gebeuren. Hele zw schap steeds bloedingen e.d. en toch zit er een sterk meisje in mijn buik. Geeft overigens wel veel stress en zorgen deze hele zwschap, maar wonderen bestaan echt. Ik weet wel uit ervaring dat je dit soort dingen niet altijd wil horen, maar soms kun je er wel wat kracht en hoop uit halen. En er zijn zat mensen bij wie de 1e IVF mislukt en de 2e of 3e poging wel goed gaan. Ik blijf ontzettend voor je hopen, bidden en duimen. Een hele dikke knuf voor jou meis!
Lieve mf, dank voor jouw reactie. Ik probeer wel hoop te putten uit de verhalen van anderen, maar ja, soms denk je toch: anderen blijven altijd anderen. Maar dat herken jij natuurlijk ook. Nee, ik heb deze keer alleen pregnyl gebruikt, verder niets. Zal vanavond ff testje doen, dan is dat ook weer klaar en kunnen we een streep zetten onder deze poging. Heb zonet even naar DD gebeld. Ontzettend aardige assistente, die gewoon Nederlands spreekt. We kunnen eind oktober, begin november terecht. Ik wil eerst nog even wat dingetjes uitzoeken voor ik de def. afspraak maak. Ik wil o.a. graag weten of ik al wel met lucrin of de pil zou kunnen beginnen (zodat ik zo weinig mogelijk tijd verlies) of dat dat misschien hun bloedonderzoek in de weg zit omdat de hormoonwaarden dan gemanipuleerd zijn. In ieder geval worden stollings-, immunologische en schildklierwaarden gecheckt i.v.m. innesteling. Verder waarschijnlijk AMH. Ik wil proberen zo veel mogelijk via m'n huisarts te laten onderzoeken i.v.m. verzekering. Dat gaat nog leuk worden, maar ik ga de strijd wel met haar aan. Verder heb ik nog even doorgevraagd naar hun benadering van endometriose. Zij zei dat ze nooit iemand 3 mnd lucrin laten gebruiken voor aanvang van een behandeling. Maar eerder 1 of eventueel 2. Denk dat ik voor dat advies toch echt even dr. Simons ga raadplegen. Ik heb wel het idee dat mijn endo nu vrij rustig is. Ik heb ook helemaal geen cystes meer gehad afgelopen jaar, terwijl ik toch heel wat hormonen voor de kiezen heb gehad. Misschien ook nog maar even een consultje bij dr. Simons aanvragen. Nou ja. Dit helpt mij ook altijd wel in de verwerking: m'n kiezen zetten in iets nieuws. Een nieuwe rode lap voor deze stier
Nu inmiddels wel helderrood bloed. Ga ook niet meer testen. Morgen UMCG bellen. Misschien willen zij nog evalueren ofzo.
dames ik heb even een vraag voor jullie.. aangezien jullie t beter weten dan ik. als je endometriose hebt, heb je dan een eisprong of word dit tegengehouden?
@Dark Angel, je hebt gewoon een eisprong hoor. @ego: as. vrijdag telefonisch consult met ivf-arts UMCG om de boel daar af te ronden. Dan kopie medisch dossier opvragen en 14 november intake in DD. Even een lastig puntje: het bloedonderzoek doen ze het liefst zelf in DD, maar kost rond de 1000 euro (vooral het immunologisch onderzoek is heel duur). Ik vrees dat mijn huidige verzekeraar dat niet gaat vergoeden. Dat zal dan dus ook na 1 jan. moeten en dan claimen bij nieuwe verzekeraar. Positief puntje: ik zou al wel met lucrin/de pil kunnen beginnen, dat is niet van invloed op het bloedonderzoek. Dus geen tijdverlies wat dat betreft. Nu nog even advies vragen aan dr. Simons.
Shit, Stier... Had het zo gehoopt voor je! Nu dus naar DD. Knap hoor, jouw doorzettingsvermogen, petje af. Het moet gewoon gaan lukken! Knuf!
Nou, Caro, 't is ook best af en toe nog wel slikken hoor. We realiseren ons ook wat voor impact de afgelopen behandeling op ons leven heeft gehad. Mijn vriend vroeg zich in een pessimistische bui af of verdere behandeling überhaupt wel zin heeft, want waarom zou het dan wel lukken? Maar stoppen is voor mij geen optie. Hij begint dan over adoptie, maar daar ben ik eigenlijk helemaal niet voor in. Punt 1 gezien onze leeftijd (hij 41, ik 39). Als we daar nu instappen, kun je alleen nog maar een kleuter adopteren. Punt 2 word je tegenwoordig zo'n beetje gedwongen om een kind met een handicap te adopteren. Tsja, daar heb ik eigenlijk geen zin in ... Dusss, we hebben nog wel wat appeltjes te schillen ...
Stier, nee, het is ook niet niks... Die teleurstelling steeds weer. Heb me ook regelmatig afgevraagd... waarom zou het een volgende tp wel lukken? Had ook altijd topembryo's en de 5e was pas raak. Kan me voorstellen dat je adoptie niet ziet zitten. Zag ik ook niet zitten, ben ook 'al' 36... en alle regels die eraan vastzitten. Het voelt ook allemaal anders als het biologische klokje nog een heel eind te tikken heeft. Succes en sterkte!! Ik blijf je volgen.
Dank je wel meis. Als we 10 jaar jonger waren geweest, hadden we nu misschien wel een jaartje rust ingelast ...