Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jeetje Stier jij weet het ook wel spannend te maken hoor. Pfff.
    Witte test zegt nog niet alles mss heb je een latere eisprong gehad of heb je ovutestjes gebruikt?

Lenali niet schuldig voelen hoor!
    Probeer te genieten ondanks de onzekerheid.
    Duim voor een goede echo over anderhalve week.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, geen ovutestjes gebruikt. Misschien binnenkort nog eens een testje doen.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Spannend...kan nog alle kanten op dus.
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Collega van me herhaaldelijk mislukte ivf pogingen gehad, geen goede eicellen en toch vorig jaar spontaan zwanger en nu een gezonde zoon.
    Wonderen bestaan. Zolang blijf ik gewoon duimen.

4. Lenali

Lenali Actief lid

6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Sprits @ Stier: ik duim mee!

5. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @sprits: soms denk ik ook wel eens dat ik eerder op zou stoppen dan hij...

@Lenali: voorzichting gefeliciteerd!
    De wonderen zijn zeker de wereld nog niet uit!

@Stier: vreemd, misschien iets te vroeg, spannend hoor!

6. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier. Jeetje zou je dan toch.......pfff ik durf het niet uit te spreken. Ga je er nog een tekstje tegenaan gooien? ik ben ook weleens iets over tijd geweest, maar voelde de menstruatie al lang op de loer liggen. Ik heb echt nooit gedacht dat het weleens raak had kunnen zijn. Pfff wat zou het geweldig zijn hè. Stel je eens voor...niet naar Düsseldorf , even de relatiespanningen omzetten in intense vreugde......maar laten we nietvop de zaken vooruit lopen.
    Mineraal en stier. De band met mijn ouders is prima hoor. Ik kom er zeker 3 keer per week. Maar ik heb geen .....ja hoe zeg je dat.....knuffelrelatie. We helpen elkaar waar het nodig is, maar ik kan niet mijn verhaal bij ze kwijt. Gewoon doen en niet over praten. Het is zo moeilijk uit te leggen. Ik zal ze nooit zomaar een zoen geven of een arm om ze heen slaan. Ik krijg dan een soort schaamtegevoel een gadvergevoel. Er zijn maar weinig mensen die zich voor kunnen stellen wat ik bedoel. Maar het blijft moeilijk hoor dat ze het niet weten. Ze geven me vaak wat steekjes onder water over kinderen. Ze willen niets liever dan een kleinkind van mij. Ze hebben er al drie, maar op de een of de andere manier willen ze zo graag dat ik hen een kleinkind schenk. Er is ook geen enkele vriendin die weet van mijn kinderwens. Echt niemand. It 's me against the world hahahaha. Ik leef eigenlijk in mijn eigen leugen, maar ik heb er vrede mee. Het ie beter zo voor mij. De gynaecoloog kon het ook moeilijk geloven dat echt niemand ervan afweet. Het is iedere keer smoesjes verzinnen en liegen. Zij bood mij direct een maatschappelijk werker aan, maar ik heb vriendelijk bedankt. Ik ga ook buiten mijn eigen woonplaats naar een ziekenhuis. Zoo bang dat ik bekenden tegenkom. Het is soms vreselijk moeilijk maar soms zo bevrijdend dat niemand het weet.

Lenali. Voel je niet bezwaard!! Ik weet zeker dat iedereen op dit forum elkaar een kindje gunt!!! Ik duim voor je ! We gunnen je het hier allemaal. Hou ons op de hoogte!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: ja, ik voel zeker de menstruatie op de loer liggen. (Maar hoor je dat niet van heel veel vrouwen die toch zwanger bleken te zijn??) Dus elke keer dat ik naar het toilet ga, denk ik: nou, nu zal het toch wel begonnen zijn. Dus niet. Ga morgen denk ik weer even testen. Als 't dan nog nodig is :( M'n lichaam houdt 't spannend ...
    Ik bewonder het ook wel weer hoor, dat je het zo voor jezelf houdt. Ikzelf ben een enorm open boek. Als ik al ergens m'n mond over hou, lees je het bij wijze van spreken op m'n voorhoofd. Is soms ook errug vermoeiend, haha. Dus mocht ik ooit een keer zwanger worden, dan ben ik heel benieuwd hoe lang ik dat voor me kan houden.
    Wij ontmoetten laatst een stel op een bruiloft. Ze hadden 3 mislukte icsi-behandelingen achter de rug en daarna gingen ze op wereldreis om dit verdrietige verhaal een plekje te geven. Paar maanden later: zwanger! Spontaan. Tsja, het kan ...

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, vanochtend ongesteld geworden. Drie dagen later dan verwacht. Nu toch maar even ovutestjes gebruiken de volgende ronde.

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    O stier, balen meis!!
    Met ovutesten weet je iig zeker hoe je cyclus eruit ziet.
    Pffff wat kan je lichaam je toch voor de gek houden.

Knuf meis.

10. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Stier: balen meis! Ik heb ook ovutesten gebruikt maar vind ze niet echt handig eigenlijk. Knuf vanuit hier.

@Sissie: knap dat niemand het weet, soms is het wel eens fijn om het erover te hebben. De gyn vroeg het aan ons ook, ik heb oo bedankt, mocht het nodig zijn kan het altijd nog.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mineraal: ik heb ze wel eens gebruikt in het verleden. Ben er ook niet zo'n fan van, punt 1 omdat je er dan nog meer mee bezig bent dan normaal, en punt 2 omdat die dingen bij mij gewoon nooit eens een keer echt willen knallen. 't Is altijd een beetje half half.

12. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier. Probeer de digitale testjes eens. Die geven een lachend gezichtje of een rondje. Niets ertussen in. Die gebruikte ik ook uiteindelijk omdat dat aflezen van streepjes idd niet werkte.

Fijn weekend ladies.....ook al regent t

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: die dingen zijn zo schreeuwend duur ... Heb nu een doosje met 5 KV-ovulatietestjes. Mocht dat opnieuw niet goed bevallen, dan kijk ik nog wel eens of ik toch digitale wil gebruiken.

14. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik heb de ovulatietesten van zwanger en kids deze zijn goedkoop en knalt echt en geeft een duidelijke streep bij mij, 4 jaar geleden de testen van sensitest gebruikt maar vond deze soms wat minder duidelijk. bij de testen van zwanger en kids geen vaag twijfelachtig streepje. Heb ook wel gelezen dat sommige de clear bleu gebruiken als bevestiging naast de goedkope als hij 2 streepjes geeft omdat het anders te duur word. Moet wel zeggen dat ik er wel meer mee bezig ben bij het gebruik van de ovulatie testjes.

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    ik heb ook de testen van zwangerenkids gebruikt.

Heb een brief binnen, moet in november voor de voorbereiding komen! eerst bij de assistente en daarna bij de arts (Week later)
    Ik heb eigenlijk een vraag wat gebeurt er als de spuit uitgewerkt is?moet je dan eerst een ongesteldheid hebben en gaan ze dan verder?
    Ik wil eigenlijk weten of de bezoeken naar het zhuis in 1 week vallen of is dit mogelijk 2 weken? met punctie enz? Hebben jullie een idee?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mineraal: je bedoelt de lucrin? Nee, niet ongesteld worden, je laatste lucrin is ongeveer op de helft van de werkingstijd en dan begin je met de stimulatie. Hoe lang die stimulatiefase duurt, is per persoon verschillend. Maar 1 week lijkt mij nogal kort. Bij mij duurde die ongeveer 2 weken, met het zwaartepunt van de ziekenhuisbezoeken in de 2e week.

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey lieve meiden

Jeetje wat een hoop is hier gebeurd zeg!

Allereerst dikke knuf voor iedereen. Respect voor jullie zeg! Elke keer weer die teleurstellingen en toch vol goede moed weer de volgende ronde in. Ik gun het jullie allen zo enorm.En tja, het vraagt ook heel veel van je relatie. Je hoort vaker dat dit tussen mensen in gaat staan, of juist dat het sterker maakt. Meiden belangrijkste is denk ik om te blijven praten met elkaar.

En ik ben een bewust alleenstaande moeder straks. Mijn kinderwens was sterker dan partnerwens (en partner niet op mijn pad terecht gekomen). Mede ook door de endo en adviezen artsen er voor gegaan. Kinderwens is wellicht altijd een egoistisch iets. Mijn inziens kan een kindje bijna niet gewenster zijn als je zo bewust de keuze (alleen)maakt. Maar ook als je zoveel er voor hebt doorstaan qua behandelingen e.d.(ik heb er zelf erg lang over nagedacht en heel wat uitgezocht voor zover je dingen kunt uitzoeken). Zelfs de psychologen zeiden tijdens het psych onderzoek wat verplicht was, dat meningeen stel er niet eens zo over nadenkt als ik had gedaan. Tuurlijk zal het zwaar zijn, maar ik zie zoveel mensen die uit elkaar gaan na een aantal jaren en waarbij de moeder er eigenlijk ook soort van alleen voor komt te staan. Die hebben het w.s zwaarder als ik, omdat ik de keuze zelf bewust heb gemaakt en zij er ineens alleen voor komen te staan. Maar iedereen heeft er zijn eigen mening over en dat mag! Ik gun iedereen gewoon heel erg dat hun wens in vervulling mag gaan.

@sissie: heftig hoor, dat niemand het weet. Vind het pittig dat je dit met zijn tweeen draagt. enerzijds soms fijn, maar een luisterend oor op zijn tijd zou wellicht ook fijn zijn.

@sprits; bij mij werkten ovutesten niet zo goed. Wel streepjes (soms dagenlang zelfde soort) wel smiley, maar uit bloedonderzoek geen eisprong. Dus tja, ik wil niet ontmoedigen maar die dingen gaven mij hoop, terwijl ik dan geen of een slechte eisprong had.

@lenali voorzichtig gefeliciteerd meis! Hopelijk is het een plakbeeb!

@stiertje, meis, denk zoveel aan je. Ik blijf keihard duimen en hopen dat jouw wondertje er mag komen. Dikke knuf

@lady ingrid: heb je al een testje gedaan??

@mineraal: spannend meis, tis al bijna nov. Kan je helaas niet helpen met je vragen.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mf: je bent een toppertje dat je hier alleen voor gekozen hebt. Jouw kindje mag maar boffen met jou! Hoe gaat het nu trouwens?

Ik zie ernaar uit om naar Düsseldorf te gaan en ben benieuwd wat men mij daar voor advies zal geven. Eerst nog een kopie van mijn UMCG-dossier hier zien te krijgen. Daar heb ik alweer achteraan moeten bellen. DD belde mij speciaal om te zeggen dat ze het hadden opgevraagd in Groningen en dat het UMCG het dossier naar mij toe zou sturen. Maar alweer 2 weken niets gehoord en niets ontvangen. Bel ik gister, kunnen ze helemaal niet terugvinden dat DD gebeld heeft en hebben ze dus ook niks gedaan. Grr. En ik ga over een week met vakantie en dan wil ik het gewoon wel in huis hebben! Nu hebben ze het beloofd dat we het deze week in huis hebben. 't Zal mij benieuwend ...
    En dan volgende week: heerlijk op vakantie naar de zon! Zin in! En als we terugkomen, is het al bijna 14 november ...

19. Lenali

Lenali Actief lid

6 dec 2011
    107
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hi meiden, daar ben ik weer even. Weinig tijd om bij te blijven, want superdruk op het werk. Wat heel goed is, want dan heb ik niet zoveel tijd om na te denken ;) Pff, wat is het moeilijk om rustig te blijven na zo'n posi test en voor de eerste echo! Maandag mag ik (5w5d ongeveer), dus nog even volhouden. Voorlopig lijkt alles goed te gaan.

@MF: enorm respect voor de keuze die je gemaakt hebt. Gelukkig was het hier geen issue, al wil ik nog veel liever een kindje dan hij, maar ik weet ook niet wat ik zou doen als manlief echt niet zou willen. We leerden elkaar kennen toen we al wat ouder (30+) waren, dus heb het wel vrij snel al gevraagd. Kans is groot dat we anders nu niet meer samen zouden zijn.

@stier: heel veel sterkte weer met mentaal voorbereiden.

@all: ben niet zo goed in namen onthouden, maar ik duim voor en denk aan iedereen!

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stiertje, thanks meis! Blijft hier aanmodderen qua misselijkheid en eten blijft een "moetje". Maar straks is me dat vast en zeker dubbel en dwars waard geweest. Dat weet ik zeker.
    Jeetje wat een gedoe altijd zeg die communicatie van ziekenhuizen toch ook. Hopelijk heb je het idd snel binnen, zodat je met een gerust hart op vakantie kunt. Geniet er lekker van meis en dan is het idd snel 14 nov. Ik duim nog harder als ooit tevoren voor je. Knuf voor jou

@lenali,thanks voor je lieve woorden. Gelukkig maar dat je zoveel afleiding hebt. Dan gaat de tijd tenminste wat sneller. Hopelijk heb je maandag een supermooie echo, al is de kans op dat termijn dat ze nog niet zo heel veel zien. Als ze maar zien dat het op de juiste plek zit en jullie daar in ieder geval rust bij hebben. Spannende dagen voor jou dus!

Deel Deze Pagina