Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Steva ik hoop dat de mri uitsluitsel geeft.
    Met zo'n pijn kan toch niet!
    Goh spannend allemaal hoor en idd zwanger worden is het beste medicijn.

Lekker stier, vakantie! Geniet er lekker van en wie weet....

Liefs

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, heb er zo'n zin in! Maar nog ff heeeeel hard werken vandaag. En natuurlijk versliep ik me vanochtend. Gebeurt me echt nooit!
    Denk dat het besef er vanavond wat meer komt, als ik spullen in m'n tas ga gooien.

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Vanmorgen getest maar geen tweede streep te zien helaas. Nu afwachten. Ik had deze maand wel laat een eisprong, ik had ovutestjes gebruikt. Wachten op ongi denk ik.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    He Margha wat balen. Maar er is nog niks uitgesloten.
    Ik blijf duimen hoor.

Zal best Stier. Succes met je werkdag en dan lekker gaan pakken.
    Een relaxte vakantie heb je wel verdient!!

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Stiertje een hele fijne vakantie toegewenst en lekker inpakken vanavond.

Sprits. Ja wie weet.

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Stier: een hele fijne vakantie! het is je gegund!

@Lenali: vind het niet erg dat je het schrijft, er is hoop voor ons allemaal!

@Steva: jeetje wat heb jij een hel gehad zeg! wil je het zelf nog gaan proberen of begrijp ik het niet goed?

@Margha: geen bloed geeft nog moed zeggen ze altijd.

7. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steva: Wat een verhaal meid. Toevallig ben ik gisterochtend ongi geworden met helse pijnen…echt kruipend over de grond!! Misselijk, bleek en jaaa mijn kont!! Na drie ibuprofens is de erge pijn eraf en kon ik weer ‘gewoon’ naar het werk. Tijdens de kijkoperatie kunnen ze inderdaad niet echt in je darmen kijken, maar ze kunnen wel ernstige verklevingen rond de darmen zien volgens mijn gyn. Een mri heb ik helaas nooit gekregen en nu ik van ziekenhuis ben veranderd krijg ik ook geen mri (had ik wel gehoopt). Ik ben zoooo benieuwd wat ze op je mri kunnen zien. Desnoods laat ik het in een privekliniek doen. Moet je nog papjes ofzo drinken om je darmen zichtbaar te maken?
    Mijn mening is ook nog steeds dat het bij mij in de darmen zit, maar omdat er bij de ok niets is geconstateerd moest ik met ivf beginnen. Volgens mijn gyn kan een klein endoplekje al hele erge pijn veroorzaken wanneer het bijvoorbeeld een zenuw raakt. En een beetje endo rond de darmen zou een zwangerschap niet in de weg moeten staan volgens haar. Tsja daar ben ik het ondertussen al niet meer mee eens na al mij pogingen maar ok.
    Wat ik wel apart vind is dat mijn endopijn niet toegenomen is door de jaren heen of na de ivf poging. Terwijl je dan toch heel veel stimulatiehormonen spuit.

Ik ga nu 14 december voor de uitgangsecho voor de tweede ivf, kort schema, dus rond oud en nieuwe punctie. Ik kan niet wachten.
    Enne Azie….ik heb de reis geannuleerd!! Ik zag er zo tegen op, en wil echt niets oplopen….ja alles om gezond de tweede ivf poging in te gaan. Nu lekker 3 weken europa. Ben daar veel geruster op. Echt een last van mijn schouders, niet te beschrijven. Ben al bang voor een huisspin….zegt genoeg toch.

Ik heb niet echt een reden om mijn ivf-verhaal aan niemand te vertellen. Ik denk dat het begonnen is met schaamte, maar ondertussen voel ik mij er goed bij, ook al heb ik heeeeel veeel moeten liegen tegen iedereen om mij heen. Het heeft niet zoveel zin om mijn verhaal te vertellen, als je het zelf niet meemaakt kan men zich het toch niet voorstellen. Mensen zeggen altijd…ik kan me dat zoooo goed voorstellen……NEE dat kunnen ze niet als ze niet hetzelfde meemaken. Het is nog 100x erger dan dat mensen zich kunnen voorstellen. Begrijp je een beetje wat ik bedoel. Ik wil niet dat mensen die drie kinderen op de wereld hebben gezet met goedbedoelde adviezen komen, denk er niet te vaal aan, ga eens op vakantie, het lukt vast wel een keer……brrrr. Mensen om mij heen denken dat ik geen kinderen wil. Tsja dat is de wereld op zijn kop, maar dat is het geloofwaardigste verhaal wat ik op kan hangen.

Stier: Lekker naar Egypte. Geniet ervan. Heb ik ook nog even overwogen nadat Azie geannuleerd was hihi….maar toch maar voor de veiligste optie gekozen. Even de makkelijkste weg.

Margha. Is t ondertussen doorgebroken?

Sprits. Hoe gaat het stimuleren? Nog geen klachten….groeien ze al?

Lenali: Hou bij je die kleine!!! Super!!

Muk: Hoe is het met jullie?? Alles wel goed??

8. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Steva: hoe gaat het ondertussen, heb je vandaag je eerste echo gehad?

Sissi: jeetje ook al zoveel pijn, verschrikkelijk sterkte meis.

Hier: vanmorgen dacht ik ongesteld te worden na een paar druppels bloed maar daar is het tot nu toe bij gebleven, afgelopen anderhalve week wel vaak bruinverlies gehad. Het begon na mij eisprong zo,n beetje om de dag wel wat. Dit had ik 3 jaar terug ook, ik heb de gyn ook al eens gevraagd wat dit was maar die wist het ook niet :(
    Heeft iemand van jullie dit ook wel gehad?
    Verder gaat het met de pijn wel goed, af en toe buikkramp en wel vaak misselijk, maar dat ben ik wel vaker helaas en mag ik niet klagen na het lezen na jullie verhaal, al heb ik dit ook wel meegemaakt dat je kruipend op de grond ligt van de pijn verschrikkelijk :$.

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Verhip Margha je maakt het erg spannend meis!
    Ga je nog testen of wacht je af?

Sissy kan me voorstellen dat je opgelucht bent en voor Europa hebt gekozen.
    Ik zou hetzelfde hebben gedaan denk ik.

Stimuleren gaat goed maar geen idee of er wat groeit.
    Buik is wel gevoelig en hebt steeds bruinverlies.
    Denk zelf vd decapeptyl.
    Woensdag 31e fm meting en dan verder zien.

Liefs

10. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    als het niet doorzet waag ik er morgen nog maar één.
    mijn gevoel zegt niet maar mijn lichaam houd me voor de gek, zo vaag :(

11. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Mineraal: Hoe gaat het met je, heb je veel last van de hormonen?

12. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Vandaag dan eindelijk ongesteld geworden, op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je moet denken. ik heb nog nooit een cyclus langer dan 30 dagen gehad, zou het komen omdat ik de pil zolang heb door geslikt en daarvoor orgametril heb gebruikt dat mijn lichaam even tijd nodig heeft.

13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Zucht. Balen Margha.
    Het klinkt wel logisch wat je zegt.
    In ieder geval heb je nu duidelijkheid.
    Voor wat het waard is dan.

Liefs

14. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @steva, jeetje meis, wat rot al die pijn. Hopelijk gaat het intussen wat beter. Wel fijn dat je een MRI scan krijgt. Ben benieuwd of ze daarop iets kunnen zien.

@sissie, Wat rot dat ook jij weer veel pijn hebt. Ik herken dat wel al die goedbedoelde adviezen (ik raakte weliswaar net voor IVF zwanger, maar mensen hadden allemaal al adviezen, ook wat je zegt, ga op vakantie, niet zo mee bezig zijn e.d.) Je hebt er allemaal niets aan. Ik kan me je keuze voor de reis van Europa ipv Azie wel voorstellen. Meis, blijf je gevoel volgen in alles wat je doet. Dat is het allerbelangrijkste.

@margha, oh je lijf neemt weer een loopje met je. Bah! Denk dat de combi pil en orgametril wellicht ermee te maken zou kunnen hebben. Hopelijk heb je niet al teveel last.

@stiertje, hopelijk ben je lekker aan het genieten van je vakantie. En al bijna november. Gaat je afspraak eindelijk opschieten.

@sprits:Spannend woensdag. Ik ga keihard duimen dat er mooie groeiende follikels zijn.

15. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @margha: balen dat je lijf zo loopje met je neemt he. Jammer dat je weer ongi bent geworden.
    Het gaat wel met de hormonen, heb gelukkig niet heel veel opvliegers.

hoe is het met de rest?

16. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hoi meiden,
    Sinds een donderdag zo goed als pijnvrij! Donderdag ook de eerste echo gehad! En… mn ei ;) was er al helemaal klaar voor! Dus heel druk gehad de afgelopen dagen ;) Vanmorgen sperma naar het ziekenhuis gebracht en woensdag de uitslag! Ben heel erg benieuwd.
    Ik ben 10 dagen geleden naar een ‘wonderdokter’ geweest. Wilde het eigenlijk nog niet vertellen omdat ik eerst wilde afwachten of het klopt wat hij zegt.. Maar ik ben via via bij hem terecht gekomen en ken ook mensen die bij hem zijn geweest en van al hun klachten af zijn… Hij kan ‘alles’! genezen behalve kanker (zegt hij) Ik heb voorbeelden van mensen die ik ken. Maargoed ik dacht wie niet waagt wie niet wint dus een afspraak gemaakt. Wachttijd van negen maanden.. mijn verhaal gedaan en boven aan de wachtlijst geplaatst. Tijdens de behandeling (reiki etc…) heel raar gevoel, veel gevraagd, leuke vent, gewoon, helemaal niet zweverig etc. Zei dat het niet goed zat bij m’n eierstokken en baarmoeder, darmen en benen! Klopt allemaal! Endo is volgens hem een makkie.
    Hij vertelde het zo: Je moet het zo zien dat er allemaal lampjes in je lichaam zitten, sommige staan op rood en andere staan op groen. De rode heeft hij tijdens de behandeling op groen gezet en zei daarbij dat m’n benenpijn (die ik al jaren continue heb) na twee dagen weg zou zijn. Als het meezit blijft alles op groen moet aankomende do terug en het kan zijn dat een paar lampjes weer op rood zijn gegaan. Die hebben extra behandeling nodig… Maargoed ik zei dus ook, als hij alles kan genezen dat hij ervoor kan zorgen dat ik zwanger wordt. Toen zei hij: weet je zeker dat je echt zwanger wilt worden want dan is het volgende maand raak… Dus ik zei: Ja ga je gang. Hij nog een keer: Weet je het zeker? Ik: ja! Hij: gefeliciteerd volgende maand ben je zwanger... (ik weet het, het klinkt heeeeel raar) Maargoed ik weg. De avond daarna en de volgende twee dagen een heel apart gevoel in mn lichaam. Alsof er beestjes door m’n lichaam liepen. En… tot nu bijna geen last meer van mn benen! Heel bizar. Maargoed ik vind het daarom extra spannend of ik daadwerkelijk zwanger ben deze maand en stel je voor dat het echt zo is… Je kan niet zomaar zeggen gefeliciteerd volgende maand ben je zwanger! Ik weet niet of het waar is en of ik het moet geloven maar stel je voor dan moeten jullie daar allemaal heen! Ik wil niemand hoop geven maar wilde het toch even kwijt.. Ik heb ook gevraagd of hij bijv wratten kan weghalen (binnen twee dagen zegt hij) Ik heb een kleine wrat al jaren en dacht ga het vragen maar vond het ook weer zo lullig omdat ik dan meteen bewijs wilde zien. Maar aankomende do ga ik het wel vragen  Kan het misschien niet zo goed vertellen omdat ik het schrijf maar het was echt een bizarre ervaring. En nu gewoon afwachten!
    @stiertje: Ja dat is ook zo maar omdat ik pas net gestopt ben met de pil vind ik het te drastisch (misschien niet het goede woord) om te beginnen met ivf. Mijn gevoel zegt nu dat het deze maand al raak is.. Ik weet niet waarom.. Nog even afwachten dus 
    @mineraal: Ja wil het eerst een maand misschien iets langer zelf proberen..
    @ Marga: Jammer zeg en vervelend dat je ongi dan opeens zo lang uitblijft je gaat toch twijfelen!
    @sissie: Ik zou gewoon een MRI eisen, is toch raar dat je dat niet krijgt en als je het echt wilt moet je er gewoon op staan! Ik ben erg blij met m’n gyn. Hij neemt me heel serieus en wil gewoon dat alles goed gaat en ik zo snel mogelijk ‘gezond’ en zwanger wordt. Heb wel 1 liter spul mee gekregen maar bij een vorig darmonderzoek moest ik dat ook drinken en bij elke slok moet ik kotsten. Vind het zooooo vies als ik er al aan denk moet ik al! Heb ik ook gezegd in het ziekenhuis en moet het proberen maar als het niet gaat geen probleem. De reis geannuleerd! Toch niet door mij he  Het is super om te doen en je moet het ook zeker gaan doen maar misschien is dit niet het juiste moment.. Ik snap je wel en als jij je er goed bij voelt moet je het zeker niet aan andere mensen vertellen. Kan me ook goed voorstellen dat je hier je steun uit haalt. Er komt dus weer een extra spannende tijd voor je aan! Hou me op de hoogte en ik begin alvast met duimen! Wat zullen de mensen om je heen raar staan te kijken als je opeens zwanger bent hihhi. Een extra grote verassing!
    @musicalfan: Hoe gaat het met de zwangerschap? Heb je al een mooie buik  En weet je al of het een jongen of een meisje wordt?
    Liefs

17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ha meiden.

Wat een rust hier. Hoe is t met iedereen?
    Ik heb afgelopen woensdag de 1e follikelmeting gehad en vandaag mijn 2e.
    Heb een redelijk aantal follikels, 12.
    Maandag heb ik de punctie.
    Vind het nu echt spannend worden. pffffff
    Fingers crossed.

Liefs

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    @ steva
    wat voor dokter is dat en slik je iets van kruiden oid?

19. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Sprits,heel veel succes morgen. Ik duim voor een mooie oogst.

20. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Sprits hoe ging de punctie?

Deel Deze Pagina