Sprits en musicalfan. Fijn dat jullie begrijpen dat ik mijn reis naar Azië geannuleerd heb. Dat had ik net even nodig want ja...in mijn omgeving begrijpt natuurlijk niemand dat ik zo'n mooie reis annuleer. De 'mooiste' opmerking was nog..."je bent gek, je hebt geen kinderen je kan gaan en staan waar je wil" . Ja wat moest ik daar nou op zeggen.....soms weet ik t echt niet meer. Sprits hoe is je punctie gegaan? Zijn alle 12 de eitjes geoogst? Viel de punctie mee of juist tegen.? Hopelijk veel Emmy's en cryos meid!! Hoe is het met de rest?? Ti's een beetje stil hier Ik ben bezig met een brief naar mijn verzekeraar. In de voorwaarden las ik tot mijn grote schrik dat IVF alleen vergoed wordt als ik schriftelijk toestemming vraag en dus schriftelijk toestemming krijg. Hoe bizar is dat!!! Morgen gaat gelijk mijn brief eruit! T gek voor worden het zit in de basisverzekering!!! Het is allemaal al erg genoeg....nou meiden ik ga weer ff tv tje kijken.....en een kaart schrijven voor mijn vriendin......ze heeft een jongetje......do i need to dat more??
@sissie: hmm, ik ga ook eens mijn voorwaarden van verzekering bekijken...wist niet dat het zo werkte. @sprits: ik ben ook nieuwsgierig!
Haaai, ik ben er weer hoor! Heerlijk weggeweest, van het mooie weer genoten, en van de mooie onderwaterwereld in Egypte. Zelfs 2 introductieduikjes gemaakt! Best wel spannend, maar eenmaal onder water: adembenemend! Probeer even bij te lezen en kort te reageren: @Steva: bijzondere dokter. Waar zit ie? Stuur anders ff PB'tje, want dit is een bijzonder verhaal! @Sprits: hoe ging punctie? En morgen tp? @Sissie: moet je toestemming vragen voor ivf in NL? Lijkt mij toch niet??? Heb ik zeker niet gedaan! En wat betreft cancellen van je reis: schijt aan iedereen, toch? Volg je gevoel, dat is het belangrijkst. En Egypte is wat hygiëne betreft ook niet zo'n briljante keuze hoor. Onze darmen hebben wel wat te lijden gehad @ego: aftellen nu: morgen over een week naar DD!
Ha meiden! Punctie was pijnlijk maar de moeite waard. Er zijn 16 eicellen gevonden en 12 bevrucht! Hopen dat de deling goed gaat en er veel overblijven! Morgenmiddag terugplaatsing. Spannend hoor. Moet straks controle echo laten maken omdat ik tegen overstimulatie aan zit. Heb dan ook last van mijn buik. Moet het rustig aan doen. Alles voor het goede doel. Zal later vandaag weer reageren. Liefs!
Sptrits: inderdaad mooie score, ik duim voor een mooi aantal geschikte emmy,s. Stiertje: Super om te lezen dat jullie zo genoten hebben van de vakantie, en nu is het aftellen naar DD.
@ Steva: Ik heb je verhaal nog eens gelezen. Ben zelf een beetje huiverig voor dat soort dokters, maar stiekem blijft zo iemand een sprankje hoop. Hoe is het met je wratjes afgelopen ..en natuurlijk de vraag .ben je zwanger??? Het zou toch te mooi voor woorden zijn. @sprits: 12 bevruchtingen!!! Dat is waanzinnig goed. Hoeveel kunnen er ingevroren worden? En hoe voelt het om zon emmy in je buik te hebben. Ik voelde mij zo trots als een pauw als er een emmy net terug geplaatst was. Hou ons op de hoogte meis. Wat betreft je overstimulatie .plat liggen en veeeeeeel drinken. Ik had bij 9 eicellen al een soort van overstimulatie begrijp nog niet hoe dat kon, maar goed. Ik moets plat liggen en heeeeel veeeel drinken. Mineraal water. @Stier. Ja je hebt gelijk hoor!! Schijt aan iedereen. Ik heb een doel een heel belangrijk doel!! En het voelt zo goed .In ieder geval heb jij genoten in Egypte. Ik ga genieten in Zuid-europa en als ik terug kom bijna de uitgangsecho. Ben benieuwd naar jouw ervaringen in DD!! Ja die verzekeraar die ik heb stelt als eis dat ik schriftelijk toestemming moet hebben. Ik heb gebeld en zij vertelden mij dat dat is om na te gaan of het niet al mijn 4e poging is en dus niet vergoed mag worden. Ik begrijp er dan nog steeds niets van, want zij kunnen mijn gegevens opvragen bij mijn vorige verzekeraar (ben dit jaar van verzekeraar veranderd). Ik heb een brief gestuurd dat ik in december wil starten met ivf. Dus hoop op een snelle reactie. Volgens mij mogen ze mij niet weigeren. Wellicht verstandig om eens te gaan denken aan een rechtsbijstandverzekering.
Helaas heb ik een vervelend darmvirusje meegenomen uit Egypte. Gister al niet lekker en vandaag ziekjes thuis. Kon ik mooi de 2 gemiste afleveringen van Boer zoekt vrouw even terugkijken Sissie: Zuid-Europa veilige keus dus ...
Hey hey, Ff update, de 12 bevruchte eitjes zijn allemaal gaan delen Op dag 3 waren er al 3 zo goed dat ze gelijk de vriezer in konden. Ik kreeg op dag 3 (afgelopen donderdag) een prachtig 10 cellig toppertje aan boord. (ook deze liep al iets voor). De overige acht gaan ze nog observeren en dat horen we nog. Al met al een mooi resultaat! Het aftellen is nu begonnen en ik vind he zoooooooooooooo spannend!! Ik moest vermijden mijn buikspieren aan te spannen de komende dagen (hoe doe je dat in hemelsnaam????), geen sex, niet tillen enz. Tevens nog rustig aan doen en veel drinken idd door de overstimulatie. Ik ben het ene moment heel positief en het andere moment bang voor.... Zelfbescherming denk ik. Ik ben nu al trots op het toppertje dat ie al wat voorliep op de andere emmy's. Verder voel ik niks alleen menstruatiekrampen...en bijwerkingen van de utrogestan. (blegh). Stier, o jee, een virusje...ziek goed uit, je kan je daar knap ellendig van voelen he!! Sissy, lekker zuid-europa. Wat een gek gedoe met die zorgverzekeraar. Net wat je zegt ze kunnen toch gewoon je gegevens opvragen? Nah ja, wat hun willen. Spannend allemaal! Liefs
@sprits: ja, ik dacht gister wel even: wat doe ik ook in zo'n land! Maar vandaag voel ik me al ietsje minder ellendig. Jij bent erg goed bezig trouwens! Mooie topper in je buik en hopelijk nog flink wat cryo's straks. Wanneer mag je testen? Spannend allemaal he? Ik duim voor je!
Krijg ik net brief vd kliniek dat er 3 cryo's zijn. Jah dat wist ik al. Zou het dan daar bij gebleven zijn? Staat niks over in de brief. Wat is er gebeurd met de andere 8 emmy's? Heb nu toch wel een gek gevoel...weg 8. Zou dat echt? Mag trouwens 23e testen. Fijn dat je je wat beter voelt Stier!
Sprits: kan me niet voorstellen dat er van die 8 niks geschikt is om in te vriezen. Ik zou gewoon maandag ff bellen als ik jou was. 23e testen: ze nemen wel royaal de tijd zeg. Da's nu nog 13 dagen!
Tis net of ik ondankbaar ben maar vraag t me toch af. Ja 18 dagen na de punctie houden ze aan voor testen. Heb jij niet toevallig een bevrucht ei meegenomen van vakantie? Dat je daar ziek van bent Stier?
Haha, dat heb ik me ook nog afgevraagd. Maar ik ben woensdag wel ongesteld geworden, dus het zal wel niet zo zijn ... En 't is voornamelijk diarree, geen overgeven.
@Sprits: spannend zeg, klinkt wel mooi een toppertje in je buik! ik ga duimen! @Stier: vervelend dat je iets hebt meegenomen vanuit Egypte. Vond je het wel een mooi land? (ben er ook geweest) dinsdag heb ik de 1e afspraak in het zhuis! spannend. (voorbereiding)
@mineraal: de onderwaterwereld is prachtig! De cultuur ook (pyramides enzo, maar die heb ik al eerder gezien, niet nu). En verder veel woestijn. Kan ook mooi zijn. En iets te veel mannetjes die je van alles willen aansmeren, dat hoeft voor mij niet zo.
@stier: dat klopt, die hadden wij ook, maar ik negeer ze gewoon allemaal. Heb er niet zo last van. Wij hebben een rondreis gedaan, was echt prachtig! Ik ben ook in een piramide geweest, een hele gewaarwording, de weg naar het binnenste. Duiken heb ik helaas nog nooit gedaan.
Hoi meiden, Helaas ben ik afgelopen donderdag weer ongesteld geworden! Pijn was weer heel erg. Donderdag middag moest ik voor de MRI. Ga morgen bellen voor de uitslag. Na de MRI moest ik weer naar de wonderdokter. De keer daarvoor had hij gezegd dat de volgende menstruatie minder heftig zou zijn! Dit heb ik dan ook gezegd. Hij ging meteen naar mn buik en kont kijken drie kwartier bezig geweest en zei daarbij dat het de volgende dag stukken minder zou zijn. Normaal gesproken heb ik echt minimaal 5 dagen enorme pijn! Dus ik dacht.. ja natuurlijk.. De volgende dag bijna geen pijn meer! Kon zelfs gewoon werken! Nu nog steeds niet top maar wel veeeel minder zelfs geen zware pijnstillers geslikt sinds zaterdag.. Het wratje (hij zei dat het geen wrat is) moet over drie weken weg zijn.. (ben heel beniewd) Maargoed, het belangrijkste hij zei dat ik volgende maand zwanger zou zijn en nu ben ik dat nog niet maar het kan eigenlijk nog steeds want als het goed is, is volgende week mn eisprong! En ga ik voor de eerste IUI poging. Ik moet woensdag voor de eerste echo.. Na de inseminatie ga ik ook naar de wonderdokter, hij zegt dat dat beter is en ik heb er zelf ook wel een prettig gevoel bij. @Sprits goed nieuws zeg! 12 bevruchtingen! Probeer nu een beetje informatie te zoeken over IVF en de stappen die je dan ondergaat zodat ik alles kan begrijpen en mee kan leven. In ieder geval ontzettend spannend en zwaar maar voor een heeeeel goed doel! Hoop het heel erg voor je. Ik hoef niks te slikken hij doet een soort van reiki maar dan ook met andere behandelingen erbij.. 28 november een hele spannende dag! Ik duim voor je! @Sissi Ik begrijp het ook hoor  Alles voor jullie doel en zo een reis kan je altijd nog maken! Heel bizar dat je een brief moet schrijven maar het lijkt me dat het gewoon een protocol is en natuurlijk vergoed wordt. Moeilijk als mensen in je omgeving kindjes krijgen  dan is het zo oneerlijk! @stiertje: fijn dat je genoten hebt en jammer dat je er nu nog van nageniet! Bijna naar dd heel veel succes! Liefs