@Steva: toch bijzonder, die wonderdokter! Ben zo benieuwd wat het gaat doen. Fijn dat het nu in ieder geval geholpen heeft. Morgen ga ik voor het 1e gesprek bij de assistente, weten jullie wat mij te wachten staat?
Steva. Het blijft een bijzonder verhaal van jouw wonderdokter. Ben echt heel benieuwd wat hij voor je kan betekenen en of hij gelijk krijgt. Ben ook heel benieuwd naar je mri uitslag. Zouden ze de endo ontdekt hebben met mri?? Ik ga denk ik na deze tweede poging echt wat meer aandringen op een mri. Zeker als ze bij jou iets vinden op de mri. Stier. Bijna 14 november!!! Hopelijk is je meegenomen virus dan helemaal verdwenen. Dat vind ik nou het listige van 'die' landen. Je kan dagen weken na data nog ziek worden brrrr. Je ziet zeker wel op tegen DD. Is je partner hetvhelemaal eens met je beslissing naar Duitsland te gaan. Anders heb je zo'n gespannen sfeer in de auto richting Duitsland. Bah dat vind ik altijd zo ellendig. In ieder geval veel sterkte!!!! Sprits. Van de 12 3 cryos.....pff kan me je teleurstelling voorstellen. Ik schat je kansen wel goed in, omdat je geen innestelingsprobleem hebt...getuige je , helaas verloren, zwangerschappen. Heb je al gebeld of er misschien meer cryos zijn? Ieder ziekenhuis heeft zijn eigen invriesbeleid. Het LUMC vriest alles in wat enigszins kans maakt weer te ontdooien. Bij mij zijn toen zelfs een 2 en 3 cellige Emmy ingevroren.....ennnn ook nog ens goed ontdooit. De 3 cellige is na het ontdooien door gaan delen naar een 5 cellige. Sommige ziekenhuizen echter vriezen alleen zgn toppers in. Ik zou als ik jou was even naar het cryobeleid vragen. Maar positief denken!!! Misschien is je toppertje al heerlijk ingenesteld (-: Broeden maar meid Mineraal. Ga je voor een intake? Dan krijg je waarschijnlijk je schema/ planning te horen. De medicijnen die je gaat gebruiken. Krijg je de risico's voor en nadelen te horen. Wij kregen allerlei formulieren mee. Onder andere formulieren waarop staat wat er met je overgebleven cryos (mocht je die hebben) gaat gebeuren. Wij moesten ook tekenen voor het feit dat ons eventuele kind gevolgd mocht worden door het ziekenhuis en dat soort dingen. Ook wordt er een prikinstructie gegeven of afgesproken. En natuurlijk je eerste uitgangsecho wordt afgesproken. Althans zo ging het bij mij. Heel veeeel info. Laat het over je heen komen. Voor je het weet zit je er middenin en ben je helaas een volleert ivfer. Succes . Laat ff weten hoe en wat. Bij mij niet zo veel nieuws. Deze maand weer geklust tijdens de eisprong......ja niet geschoten altijd mis hahahahaha letterlijk.....na mijn vakantie eerste uitgangsecho.....
@sissie: virus is bijna verdwenen. Morgen weer aan het werk. Ja, het is een nadeel van 'die' landen ... Misschien volgende keer eens richting Bonaire, daar kun je ook mooi duiken Mijn partner begrijpt dat ik alle kansen wil benutten die er zijn. Hoewel hij ook prima weer richting het UMCG had willen gaan, gaat hij mee naar DD woensdag. Gespannen: valt wel mee. Ik zie er niet tegenop, ik zie ernaar uit! Weer een frisse blik op mijn dossier. Ben zeer benieuwd naar de adviezen en ben er ook wel weer klaar voor om te beginnen! @sprits: nog aanvullend iets gehoord over de cryo's? Hoop het voor je ... @steva: stel dat je volgende maand zwanger bent, dan wil ik echt het adres van die wonderdokter hoor!
@Mineraal laat even weten wat ze allemaal hebben gezegd @Sissie Ik moet woensdag na de ovulatie echo weer bellen, dan hoor ik gelijk de MRI uitslag. Als jij door die MRI wilt ga je gewoon door die MRI. Ik kan me daar echt kwaad om maken.. Je moet je niet laten afschepen... @Stier Tuurlijk geef ik het adres meteen! Alleen wel die vreselijke lange wachtlijst van 9 maanden.. Maar eerst maar even afwachten wil geen onnodige hoop verspreiden! Al zou ik het wel fantastisch vinden als het echt een wonderdokter is en hij jullie ook kan helpen! Sinds vandaag heb ik weer veel last van m'n kont Net ook een pilletje genomen.. Liefs
Succes Mineraal. Bij mij stelde de intake niet zo heel veel voor. Het was uitleg wat ivf inhield, we maakten afspraken over de medicatie en kreeg hier recepten voor mee en we moesten bloed laten prikken op hiv, hepatitus enz. Pas later kreeg ik prikles en nog weer later hadden we de bijeenkomst. Ik heb niet gebeld naar Zwollen wat betreft mijn 8 emmy's. Ik heb inmiddels al vernomen van ervaringsdeskundigen dat Zwollen een streng invriesbeleid heeft en alleen de toppertjes invriest. Als je het van die kant bekijkt zijn mijn cryo's dus echt een cadeautje. Ik wil mss ook wel niet weten of mijn andere emmy's van mindere kwaliteit zijn. Soort zelfbescherming?....Ik twijfel dus echt ... Ik hoop dat je je arts zo ver krijgt om een mri te doen Sis, het is wel jouw lijf! Maar ja sommige artsen... Steva ik ben echt benieuwd naar de resultaten en uitkomsten van je arts. Vind dat heel bijzonder en blijf je volgen. Stier, succes morgen. Nieuwe kansen met mss wel een totaal andere kijk op de zaak. Ben benieuwd hoe het daar gaat!!
Mineraal. Hoe is je intake gegaan? ben je wijzer geworden. Al data en dergelijke bekend? Stier. Goed te horen dat jullie er samen voor gaan. Heel veel succes morgen. Kan niet wachten op je bericht nadat je in DD bent geweest. Steva. Je hebt helemaal gelijk hoor, ik betaal me rot heb geen enkel resultaat na een goede IVF poging dus een mri is wel op zijn plaats. Toch laat ik mij elke keer weer ondersneeuwen. Ik richt mij nu dus maar op mijn tweede IVF ronde. Als deze mislukt ben ik misschien wanhopig genoeg om eens op mijn strepen te gaan staan. Sprits. Ik ben er persoonlijk erg op tegen om Emmy's niet in te vriezen. Maar jij weet in ieder geval wel zeker dat je 3 echte toppers van cryos hebt. Hoe is je gevoel over je toppertje aan boord? Helaas nog niets van mijn verzekering gehoord. Nou wat er gebeurt gebeurt er. Ik ga in december starten met mijn 2 e IVF poging. De recepten liggen er al😊
Hey Sis, Het liefst zou ik ze ook allemaal houden, al hoop je ze natuurlijk niet nodig te hebben maar je bent toch afhankelijk van het beleid van het ziekenhuis. Hoorde dat ze in DD wel alles invriezen... Ik voel nog niks geks, alleen menstruatiekrampen en trekkerig gevoel in mijn buik maar ik geef de utrogestan overal de schuld van. Verder was ik op moment van terugplaatsen al megatrots op ons toppertje, al was het alleen al omdat ie voorliep in de celdeling. Heb wel een goed gevoel, maar sta mezelf ook niet toe negatief te denken. Groot gelijk dat je gewoon gaat beginnen, you go girl! Spannend!!
Sprits. Dat is een flinke domper. Maar in ieder geval wel 3 toppertjes. Mineraal. Hoe ging je gesprek? Ben benieuwd meis. Stiertje. Heel veel succes morgen in DD. Laat je het weten hoe het ging?
@intake: zoals je zei sissie: veel info, recepten meegekregen, plaatjes gezien wat ze gaan doen. Prikinstructie en mezelf ff moeten prikken. Schema meegekregen. Psychologische test enz. Veel info, maar gelukkig wist ik al erg veel van jullie, dat scheelt een hele hoop moet ik zeggen! Volgende week de arts. Ik mag 9 januari starten met deceptyl?of hoe je het ook schrijft. eind januari de punctie, mag in overleg met arts of ik onder narcose wil (OK dus) of zo...wat hebben jullie gedaan? geloof dat de arts niet zo voor OK is. @sprits: weet je al wat je gaat doen?bellen of niet? @stier: succes morgen!
Fijn dat er nu in iedergeval een datum is wanneer jullie mogen starten. Wel fijn dat alles goed en duidelijk word uitgelegd. In welk ZH zijn jullie ook al weer onder behandeling?
Fijn mineraal dat je kan gaan starten! Over narcose wordt verschillend gedacht. Hier doen ze het bij uitzondering. Ik twijfel nog steeds of ik navraag zal gaan doen. Wordt er niet anders van denk ik.
Mineraal. Ja er komt een hoop info over je heen he. Zo te horen krijg je het zogenaamde korte IVF schema. Die krijg ik ook. Een punctie onder narcose lijkt me heerlijk hahahaha. Maar dat gebeurt in Nederland eigenlijk zelden. Apart dat je de keuze mag maken. Tsja.....de punctie is pijnlijk, maar duurt maar 15 à 20 minuten. Ik denk altijd maar.....als de IVF lukt moet ik er een kind uitpersen.....nou daar is de punctie vast niks bij. Maarja als het pijnloos kan...toch niet verkeerd....na de punctie moest ik nog 2 uurtjes in het ziekenhuis blijven ter observatie. Dus na 3 uurtjes ben je het ziekenhuis. Ik weet niet hoe lang je moet blijven als je onder algehele narcose gaat. Ik kreeg overigens wel pijnstillend hoor. Ik kreeg morfine via een infuus. Dat hielp voldoende. Bij de volgende punctie krijg ik methadon .....ook lekker hihi😴. Iemand trouwens ervaring met methadon als pijnstiller? Sprits. Fantastische gevoel hè zo'n embryo aan boord. Zelfs bij mij laatste poging met mijn 'slechtste' cryo was ik weer trots. Hou dat gevoel vast.....positiviteit werkt goed. Steva. Weet je al wat over je mri? En Stier....hopelijk een goede ervaring in DD?..
@narcose: het kan nooit goed zijn, narcose (lijkt mij) je hebt daar altijd langer last van. Ik krijg oxazepam de dag ervoor en nog iets, en dan de ochtend ook weer. Ik overleg het volgende week met de gyn, maar die is ook niet voor narcose (Dat had ie al laten weten) @sissie: ik vond hem niet kort hoor, ben benieuwd wat een lange cyclus is!
Dames, ff kort, het was een lange dag: 3 uur heen, 3 uur terug. Plus nog allerlei familie en vrienden die meeleven en dingen willen weten (wel fijn hoor maar ben echt moe nu). Veel indrukken. Prettig gesprek. We hebben er wel een uur gezeten. Compleet andere benadering van endometriose. Niks 3 maanden lucrin. Gewoon beginnen vanuit eigen cyclus (dag 3). Dit moet ik even verwerken; had echt weer verwacht dat ik 3 mnd aan die rotzooi moest. Hoe kunnen behandeladviezen zo tegenstrijdig zijn? Aan de andere kant: met 3 mnd lucrin in het UMCG is het ook niet gelukt. Waarom dit niet een kans geven? Verder nog AMH geprikt. Geen andere bloedonderzoeken nodig. Over 2 wk telefonisch consult met uitslag + strijdplan. Idee is nu: op cyclusdag 3 beginnen met combi van menopur + puregon. Omdat de cyclus niet eerst wordt, groeien de eitjes waarschijnlijk sneller maar heb je minder kans op overstimulatie. Hij schat in: punctie rond oorspronkelijke ovulatiedatum (dus maar een dag of 10 spuiten). En als er genoeg bevruchtingen zijn: alles lekker in de embryoscope. En dan heb je geen assisted hatching meer nodig. Wij willen pas na 1 jan. weer beginnen ivm zorgverzekering, maar wat hem betrof hadden we over een paar weken wel kunnen beginnen. Bizar allemaal. Later meer. Nu slapen. Liefs
Dag meiden, Uit de MRI is niks gekomen! Op zich goed nieuws want als het op je darmen zit en het is groot is het een grote operatie. Wel zei de gyn dat kleine endo plekken niet te zien zijn maar wel voor heel veel pijn kunnen zorgen.. Omdat ik nog steeds zo een pijn in mn kont heb, stuurt de gyn me door naar een maag, lever, darm arts. Daar gaan ze me weer verder onderzoeken. Vind het erg fijn dat ze er mee bezig zijn! De wonderd. Zei trouwens dat hij het ook weg kan halen in een paar behandelingen dus ben benieuwd ga iig naar de arts maar blijf voorlopig ook bij de wonderdokter. Verder heb ik vandaag ook weer een ovu echo gehad en moet vrijdag terug komen. Heb op dit moment drie eitjes gelegd en de gyn zei dat in de meeste gevallen 1 ei doorgroeit.. ben benieuwd. Moet zaterdag naar het ziekenhuis voor een spuit en dan maandag insemineren. Dus de eerste IUI.. Alleen heb ik een aantal vragen en denk dat jullie me daar wel antwoord op kunnen geven. Ik moet zaterdag een spuit zodat het eitje loskomt maar dat gebeurd toch sowieso dus waarom? Ik heb zo een app op mn telefoon en die gebruik ik nu al sinds ik gestopt ben met de pil en elke keer klopt het precies! De dag dat ik ongesteld moet worden, het einde, de eisprong etc. en volgens die app heb ik maandag mijn eisprong.. Dus waarom dan die spuit? Als de eerste IUI niet werkt wil de gyn de volgende met hormonen doen maar als ik gewoon eitjes leg waarom zou ik dan die hormonen moeten spuiten? Hoe was voor jullie de IUI? Ik heb een regelmatige cyclus en de eitjes groeien ook goed.. @mineraal en sissie: Zijn jullie meteen begonnen met IVF en waarom niet eerst IUI? En dan nog een paar vragen over IVF  probeer zoveel mogelijk op te zoeken omdat ik wil begrijpen waar jullie nu zijn in het traject etc. maar toch een paar vraagjes (misschien een beetje dom ) Wat is het verschil tussen een emmy en cryo? Is een cryo een ingevroren embryo? En wordt een embryo in eerste instantie niet ingevroren? En wat betekend het delen van de emmys? sorry hoor! En als de embryo is teruggeplaatst ben je dus eigenlijk al el zwanger maar moet het nog innestelen? Liefs! (en bedankt )
Stier. Fijn te horen dat het zo positief voelde. Ja en die tegenstrijdigheid hè. Geen lucrin dus. Op zich wel logisch ...want ja lucrin zorgt toch voor dun baarmoederslijmvlies toch? En voor de innesteling wil je lekker veel baarmoederslijmvlies hebben. Ik begrijp uit je genoemde strijkplank dat ook jij dus het zogenaamde korte schema gaat volgen? Ik snap alleen even niet waarom je geen ah meer nodig zou hebben??? Mineraal. Ik bedoel kort en lang IVF schema. Bij een lang IVF schema begin je op dag 21 met decapeptyl prikken.....totdat je ongesteld ( dag 28 )bent geweest en dan dan in je nieuwe menstruatiecyclus ga je door met prikken en begin je met stimuleren. Op dag 14 ongeveer je punctie. Omdat mijn menstruatie toen pas op dag 32 kwam moest ik nog langer prikken dan gepland. En omdat mijn eitjes niet echt groeiden moest ik ook nog eens langer stimuleren. Was een gebed zonder einde dus. In een kort schema begin je op dag 1 of dag 3 van je cyclus met decapeptyl en met stimuleren. En 10 dagen later de punctie. Dus niet beginnen in je cyclus vooraf.....snappie een beetje. Steva. Niets gevonden!!!! Wij hebben precies dezelfde klachten en ze kunnen niets vinden. Heel bizar!! Ook mijn gyn zei toentertijd dat een heel klein endoplekje al heel veel pijn kan doen. Een mri zal voor dus ook weinig zin hebben. Bij de kijkoperatie zijn namelijk geen ernstige verklevingen rond de darmen gezien....pfff je wordt er toch gek van hè. Ben benieuwd wat de mdl arts voor je kan doen. Ze nemen je iig wel serieus. Ik heb nooit iui gehad. Ik ken wel de prik waar jij het over hebt voor de ovulatie. Bij de IVF doen ze dat om de ovulatie precies te plannen zodat je niet te vroeg ovuleert. Anders heeft de punctie geen zin meer natuurlijk. Bij iui heeft dat denk ik dezelfde reden. Door de ovulatie te plannen wordt je precies geïnsemineerd op het moment dat je ovulatie is. Toen ik bij de gyn terecht kwam probeerde ik al 6 jaar zwanger te raken. Dan is zo lang dat ik direct aan de IVF mocht. En dat heb ik gedaan. En het heeft helaas niet gewerkt. Een Emmy is idd een bevruchting of embryo......op het moment dat eicel en zaadcel gaan delen......dus uit meerdere cellen gaan ontstaan is het een Emmy......je hebt 2 3 4 5 etc cellige embryo's. Het aantal cellen of delingen bepaalt o.a. De kwaliteit van de Emmy. Als een Emmy van goede kwaliteit is en uit veel cellen bestaat...ofwel goed gedeeld is......dan kan deze worden ingevroren . Dan heb je dus cryo's. Invriezen kan niet altijd en ieder ziekenhuis heeft een eigen ' invriesbeleid' . De eerste keer zetten ze een Emmy terug. Mocht je cryos hebben, dan worden die ontdooid en voor een volgende poging ingezet. Ze overleven helaas niet allemaal de ontdooiing. NA de ontdooiing zouden de cryos weer verder moeten gaan delen. Dat gebeurt helaas ook biet altijd. Toch wordt een cryo die na ontdooiing niet doordeelt bij het lumc wel teruggeplaatst. Na de terugplaatsing ben je niet zwanger (alhoewel ik me wel zo trots als een zwangere voelde hihi). Je bent pas zwanger als de Emmy of cryo is ingenesteld. En daar zit bij endopatienten vaak het probleem. De Emmy of cryo nestelt niet in, dus poging mislukt. Ik hoop dat het duidelijk is hihi...
Haha, strijkplank! Ja, dit protocol is kort. Veel korter kan niet denk ik. En dat spreekt mij dan ook heel erg aan. Het zal VEEL minder belastend zijn voor mij. Geen 3 maanden opvliegers, een korter lontje en mezelf een seksloos wezen voelen. Alleen maar max. 2 weken spuiten. En dan de punctie lekker onder narcose. Scheelt nogal wat! AH heeft met dat schilletje te maken he? Hij heeft het niet heel uitgebreid uitgelegd, maar kan het zijn dat dat schilletje dan niet meer taai is of dat het embryo dan al uit dat schilletje is? Zoiets ... Het is ook zo'n stortvloed van informatie!
Sissie bedankt! hihi 38 keer gelezen maar wat duidelijker! Dan nog een vraagje hebben ze bij jou dan uitgezocht of je goed groeiende eitjes hebt? en of je baarmoederslijmvlies goed is? want als dat het geval is hoef je toch geen hormonen te spuiten/slikken? Woon je trouwens in Leiden? (omdat je het over het LUMC hebt Ik wordt nu behandeld in het diaconessenziekenhuis in Leiden. Ben heel benieuwd wat bij mij precies het probleem is... eitjes, eisprong, innesteling.. kunnen zoveel dingen zijn. Ga de gyn voor zaterdag even 1001 vragen stellen hahaha. Ik wil namelijk die spuit van zaterdag niet als het niet nodig is en ik heb zelf het idee dat het niet nodig is. Liefs