Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stier: Ja hahah die strijkplank…..moest ook zo lachen toen ik dat woord ineens zag staan. Nog even vraagje…wat is een embryostove? En is dat de reden dat er geen ah nodig is? Gebruiken ze geen embryostove in Nederland?

Steva. Haha ja sorry, probeerde in zo’n kort mogelijke tijd (kreeg eters) zoveel mogelijk info voor je op te schrijven. Misschien was een en ander niet zo duidelijk opgeschreven. Maar je snapt het gelukkig na die 38 keer haha.
    Ze hebben bij mij met echo’s gekeken of eitjes ‘op voorraad’ had en er is bijgehouden of deze groeide. Dat was allemaal goed. Ik moet wel zeggen dat ik mijn eisprong altijd wat laat vond, maar de gyn vond van niet. De kwaliteit van de eitjes zijn oke, getuige het feit dat ze allemaal bevrucht werden. Mijn baarmoederslijmvlies is alleen gemeten. Het is niet afgenomen om te testen of zo. Bij de terugplaatsingen was mijn baarmoederslijmvlies iedere keer net dik genoeg, zo’n 8. Waarschijnlijk door de decapeptyl die ik in mijn lange schema vrij lang moest spuiten werd het niet echt dik. Mijn eileiders zijn mooi open mijn eierstokken zagen er perfect uit. Men houdt het nu op onverklaarbare infertiliteit door innestelingsproblemen.

Nee ik woon niet in Leiden. Wel redelijk in de buurt. Ik woon vlak bij Den Haag.
    Ik spuit hormonen om zoveel mogelijk eitjes te laten rijpen en vrij te laten komen en dus zoveel mogelijk emmy’’s en hopelijk cryo’s (istie weer ;) ) te krijgen. In mijn vorige poging had ik er 9. Naar mijn idee nog niet echt veel, maar misschien ben ik te gretig.
    In de natuurlijke cyclus komt (er normaal gesproken) 1 ei per maand vrij.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sissie: het is een embryoscope. Dat is een geconditioneerde omgeving waar de embryootjes zich lekker voelen en zich goed kunnen ontwikkelen. Er zit ook een cameraatje in waarmee ze de groei en deling van de cellen in de gaten kunnen houden. Hierdoor hoeven ze de embryo's er dus niet telkens uit te halen om onder de microscoop te beoordelen. De omstandigheden zijn dus zeer constant. In NL gebruiken ze een 'gewone' broedstoof, die op zich ook goed werkt, maar daar zit dus geen camera in.
    Het embryo of de embryo's die zich het best ontwikkelen, worden teruggeplaatst. De rest wordt dan alsnog ingevroren.
    Waarom er dan geen AH meer nodig is? Ik weet het niet precies, maar het heeft ermee te maken dat de embryo's pas op dag 5 teruggeplaatst worden. Dan zijn ze misschien al uit hun schilletje gekropen? Maar dat is een gok van mijn kant.
    Dr. S. wilde trouwens bij mij wel 2 embryo's terugplaatsen.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Grrrr. Gister op extra controle geweest. Al een paar dagen opgezette buik weer terwijl het net weer beter ging. Werd ook benauwd en zat voor mijn gevoel zo vol dat eten en drinken niet goed ging.
    Blijkt nu dat ik vrij vocht in mijn buik heb.
    Bloed was goed dus gelukkig geen opname.
    Wel weer veel rusten en 3 liter blijven drinken. Tegen heug en meug dat wel.
    Maar ja alles voor het goede doel toch...

Liefs

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sprits: balen joh! Maar aan de andere kant: 'late' overstimulatie duidt ook regelmatig op zwangerschap ...
    Rustig aan meis ...

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ja dat zei de gyn ook maar ja daar durf ik me niet op vast te pinnen.
    Voel me nu alleen maar bleggghhhh.
    Sorry ff klagen. Zal nu klaagmodus weer uitzetten.

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Stier: ik vind het erg verwarrend dat ze allemaal iets anders doen, kunnen ze allemaal niet gewoon 1 behandeling doen ;)
    Wanneer ga je starten?weet je het al?

@steva: ik begin meteen met ivf omdat mijn endo blijkbaar zo ernstig is dat dat moet. Ik heb al eerdere pogingen gedaan om zwanger te worden maar helaas heeft dat de endo alleen maar laten groeien.
    Fijn dat je door mag naar de mdl arts.

@sissie: ik heb dus geen eigen cyclus meer, mijn zoladex is uitgewerkt op 9 jan en dan gaan we meteen starten. Maar ik snap je verhaal:D

@sprits: succes! hou je taai!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mineraal: ja, ik was ook erg in verwarring. Maar denk wel dat ik het ga doen. Als de behandeling exact hetzelfde was als in Groningen, hoefde ik ook niet helemaal naar DD te gaan ...
    Wij beginnen na 1 jan, omdat ik nog van polis wil veranderen. Hangt er even van af hoe de cyclus loopt. Of begin januari, of eind januari.

8. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @stier: dat is waar! maar stel dat DD lukt, dan moet groningen dat toch gewoon overnemen...simpel gedacht :D
    Ben je niet bang dat ze je niet accepteren qua verzekering?

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @mineraal: ik overweeg nu om bij dezelfde verzekering te blijven en alleen te veranderen van natura naar restitutie (bij de ICSI komen bij ons niet heel veel extra's er nog bij, dus we komen denk ik hooguit zo'n 200-300 boven de vergoeding uit, dus ja, moet je daar nu zo'n peperdure aanvullende polis voor afsluiten?).
    Bij PMA word je trouwens altijd zonder vragen geaccepteerd. Daar kun je dus altijd terecht, ook voor aanvullende verzekering.
    En qua behandeling: naast alle overwegingen om het zus of zo te doen, heb je natuurlijk ook altijd nog de factor 'kans'. Misschien zou het bij mij in Groningen bij behandeling 2 wel raak zijn, maar dat weet je niet. Net zoals we er niet op kunnen rekenen dat DD straks in 1 keer raak is. Er leiden meerdere wegen naar Rome. Ik kies er deze keer voor om die weg voor mij zo weinig mogelijk belastend te laten zijn (geen lucrin, waarschijnlijk minder lang spuiten, punctie onder narcose).
    Nou ja, beetje in de filosofeermodus, merk ik :D

10. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Stier: er leiden inderdaad meer wegen naar Rome. Ik laat het op mij afkomen. Ik moet woensdag terug naar de gyn, en dan zitten de voorbereidsprekken erop.

Zijn er veel mensen die de punctie onder narcose hebben gedaan?

11. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sprit. T klinkt raar maar overstimulatie na de tp is een goed teken. Pff kan niet wachten tot je testdatum. G je echt pas de 23 testen. Ik heb zo'n goed gevoel voor je. Ik blijf duimen......en jij blijft broeden!!

Mineraal. Ik denk dat er in Nederland niet Zoveel puncties onder narcose zijn gedaan. Het is echt even vervelend, maar ik was wel trots op mijzelf dat ik het zonder schelden en tranen had doorstaan. Ik denk dat als ik zou mogen kiezen en niet onder narcose zou doen. Maar misschien denk ik daar na de tweede keer wel anders over.

Ik vertrek deze week naar Italië. Niet echt de beste keus geloof ik nu hahahaha. Maar t maakt mij niets uit. Lekker even weg. Als het goed is heb ik gewoon wifi......dus ik blijf meelezen.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Veel plezier in Italië, sprits! Een van mijn favoriete vakantielanden.

13. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ti's sis 😋. Bedankt! Ach ik zat er ook naast met de strijkplank hahaha. Ik wil er echt even uit....veel pizza en pasta......en hopelijk een terrasje tussen de buien door......cappuccino met zo'n heerlijke schuimlaag....canolis.....of hoe die heerlijke dingen ook heten.......

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    solly, sis :D
    Ga je ook naar een stad als Rome, Florence oid?

@punctie: doen ze in NL meestal niet met narcose. Voor mij 1 vd redenen om naar DD te gaan. Mijn punctie was namelijk echt heel pijnlijk. Maar dat is bij iedereen verschillend; sommige vrouwen vinden het prima te doen.

15. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hey meiden lees geregeld mee maar schijf wat minder heb ik in de gaten, Zit ook nog niet zo ver in de MMM (hopelijk ook niet nodig) zoals jullie met ivf en icsi, dus kan er ook niet zo goed over mee praten.
    stiertje: klinkt positief DD en fijn dat het een goed gevoel geeft om verder te gaan in DD.
    Sissie: buone vacanze!!!
    Mineraal: succes morgen bij de gyn.

16. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    @sis dank je! En lekker genieten en veel eten ;)
    @sprits Nog drie dagen  heb je al stiekem getest?
    @Mineraal Spannend allemaal hoor Wanneer denk je dat je de eerste IVF poging krijgt?

Ik ben maandag naar het ziekenhuis geweest voor de IUI. Was ontzettend spannend ook best wel zenuwachtig moet ik zeggen hahaha slaat nergens op maar toch.. Nu afwachten mag 3 december een test doen. Hebben jullie enig idee hoelang pregnyl in je bloed blijft? Heb net een test gedaan hahah weet ook niet waarom maar wilde gewoon kijken. Succes allemaal!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Spannend, Steva! De berichten over pregnyl zijn wat verschillend, maar je moet sowieso minstens 10 dagen rekenen. Ik heb op dit forum ook wel eens van meiden gelezen die gewoon vanaf de pregnyl iedere dag een test deden. Die was dan eerst positief, werd langzaam lichter en ten slotte wit. En als je daarna dan weer positief test, weet je zeker dat het geen pregnyl meer kan zijn. Maar goed, dat zou ik zelf niet doen hoor, dan maak je jezelf gek (en het kost een hoop geld!).
    Sterkte met wachten!

18. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Sis: fijne vakantie!

Steva: ik heb ook gehoord 10 dagen. Spannend!

Gyn: kort bezoek, wat vragen gesteld en nog wat korte uitleg. Punctie met of zonder narcose beslissen we later in januari na een echo bekeken te hebben.

19. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    hoi meiden,

even een korte update! Ben vandaag weer bij die dokter geweest ;) en behoorlijk van geschrokken! Hij zei dat ik 'zwanger ben of dat het iig onderweg is' en hij was benieuwd of het er drie zouden blijven!!!!! Ik had niet tegen hem gezegd dat ik deze cyclus drie eitjes had, dus wel vreemd dat hij dat zegt! Ik hoop dat er één eitjes gezond z'n weg vind :) en hebben jullie vaker drie eitjes gehad tijdens een cyclus?

liefs

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jeetje Steva, wat megaspannend! Ik hoop dat de wonderdokter gelijk heeft (maar ik hoop niet voor je dat het een drieling zal zijn :D).
    Drie eitjes heb ik volgens mij nog nooit tegelijk gehad bij IUI. In het UMCG doen ze ook geen IUI als ze 3 eitjes zien. Ze zijn veel te bang voor meerlingen (iets te spastisch naar mijn idee).
    Ik duim voor jou op een goede afloop!

Deel Deze Pagina