Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Ja gelukkig gaat alles nog goed. Vandaag weer controle gehad en het is nu echt afwachten, zo raar en spannend gevoel. Het is onwijs bijzonder dat we met 5 endometriose meiden zo dicht op elkaar zitten en daarmee zo ontzettend fijn dat we het hele traject ook nog met elkaar kunnen bepraten, want niemand kan ons zo goed begrijpen als endo-meiden die ook nog eens hetzelfde mee gemaakt hebben en mee maken.

Net als de afgelopen 4 jaar bij deze topic te hebben mee gekletst, ben ik erg dankbaar dat ik de afgelopen maanden ook al m'n ervaringen, onzekerheden en spannende momenten met de 4 andere endo-meiden heb kunnen delen. En er zijn er inmiddels nog wat bij gekomen, en hopen natuurlijk dat het zo door zal gaan!!!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Fijn IJs, dat het goed met je gaat, en leuk om even weer van je te lezen. En musicalfan heeft al het spits afgebeten he!

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoe is het met iedereen?
    Steva, hoe gaat t daar??? Ben nieuwsgierig:D
    En Stier, morgen je consult he!.
    Zal mij benieuwen of ze een compleet andere aanpak gaan hebben en ben wel benieuwd naar je AMH. Dat hadden ze nog niet eerder getest toch?

Liefs van mij, die voornamelijk onder een steen ligt en af en toe eens komt kijken wat er in de wereld gebeurd:)

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sprits: Ja, morgen consult. Ben heel benieuwd! Ik hoop zo dat er niets dramatisch uit die bloeduitslagen komt! Voor zover ik weet is mijn AMH nog niet eerder getest. Dus het is sowieso goed om een soort 'nulmeting' te doen op dit moment. Als je dan later nog eens meet, kun je het verloop zien. Hoewel ik ook weer gehoord heb dat AMH nogal kan fluctueren ... Nou ja, we zullen wel zien.

Heb de boel verzekeringstechnisch in ieder geval redelijk rond. Ga overstappen naar PMA met aanvullend pakket 4, waarmee ik tot max. 200% van het NL tarief krijg vergoed. Enig minpuntje: ze doen moeilijk over tussentijdse echo's in NL ziekenhuis. Maar als ik m'n huisarts zo gek kan krijgen om daar een verwijsbrief voor te schrijven, krijg ik het wel vergoed. Dat wordt nog een dobber, want mijn huisarts is niet altijd de meest meedenkende persoon. In het ergste geval betalen we die echo's gewoon zelf. Een ritje op en neer naar DD kost, naast veel tijd, ook al gauw 100 euries aan brandstof ...

En hoe is 't met jou? Begint het besef al een beetje te komen? Al een eerste echo gepland??

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mijn hemel wat een gedoe met die verzekeringen zeg!
    Snap ook nog niet goed waarom nederland wat achterblijft vergeleken bij DD. Ik bedoel de resultaten zijn er ook toch.
    Nou ja wie weet wat er allemaal nog komt.
    Bij mij hebben ze ook maar eenmalig mijn AMH gecheckt en die was ok. Spannend joh! Hoe laat heb je dat consult of staat er geen vaste tijd voor?

Ik vind het nog steeds ongelooflijk spannend.
    Ik heb 7 december de 1e echo en ben dan als het goed is 6.4
    Als die echo goed is haal ik pas weer normaal adem denk ik.
    Ik voel me lichamelijk wel wat beter. Ben niet meer zo opgeblazen, maar conditie is nul. Maar dat geeft niet als alles daar binnen maar goed gaat!

Liefs

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Meis, het is ook spannend he! Gezien jouw geschiedenis zul jij waarschijnlijk pas helemaal gerust zijn als jouw kleintje er gezond en wel is! Ik hoop zo dat dat jou deze keer gegund is! Nog een weekje wachten dus voor de 1e echo ...
    De arts gaat mij tussen 8-9 uur 's ochtends bellen. Dan ben ik al op m'n werk en dan duik ik wel even een hokje in. Heb al een hele lijst met vragen :)

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Oh tussen 8 en 9.
    Fijn dat je je in ieder geval even terug kunt trekken voor dat gesprek.
    Ben benieuwd.

8. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Sprits lekker toch even bijkomen onder een steen! fijn dat het wat beter met je gaat! Wil je eigenlijk weten wat het wordt? en ijs weet je eigenlijk wat het wordt??? ben benieuwd morgen stiertje :)

Met mij gaat alles goed nog geen testen gedaan! Ik wil gewoon wachten tot ik eigenlijk ongesteld moet worden (maandag) maar als dat zo is dan zou ik het weekend al last moeten krijgen... dus hopen van niet :) vind het wel enorm spannend en ben er elke dag mee bezig ook al wil ik dat niet! maar je hoort wel is dat als je zwanger bent je dit meteen merkt! en ik merk nog niks :( Ben ook een beetje bang om te testen hihi Sprits voelde jij al meteen wat?

Liefs en heel veel geluk en gezondheid voor de zwangeren :)

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ stiertje, succes morgen met de uitslag! Vraag ze maar de hemd van het lijf!!! hihi! Altijd wel fijn als je goed voorbereid bent toch?!

@ sprits, spannend hoor! Nog 1,5 week wachten op de 1e echo! Ik duim voor je dat alles goed is!

@ steva, ook voor jou ga ik heel hard duimen, het zou toch mooi zijn als het is gelukt deze ronde! Maar ik snap heel goed dat je wat huiverig bent om te testen! En wat kruipen de dagen dan he!

Slaap lekker meiden!

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Spannend he Steva, ik weet niet wat ik voelde.
    Ik had een late overstimulatie met alle klachten daarbij en ik gebruikte utrogestan....daar kan je ook "zwangerschapsklachten" van krijgen.
    De andere keren dat ik zwanger was wist ik het wel vrij snel.
    Was dan erg moe en met vlagen misselijk en zo. Voelde me dan echt anders dan anders. En ik ging al heel snel rare dingen zeggen. Of woorden verkeerd uitspreken of dingen zeggen die je niet bedoelt.
    Ik werk in de zorg en wilde een bewoonster haar gebit geven en toen zei ik "hier zijn uw kousen..." hahaha ik bedoel maar, zulk soort dingen. Verder niets eigenlijk;)
    Ik ga voor je duimen!!

Stier, heeft de doc al gebeld??

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Yep, doc heeft gebeld:)
    AMH is 2,07 en dat is heel netjes voor mijn leeftijd. Daar ben ik dus wel erg blij mee!! Ik vond het toch wel een beetje spannend hoor. Hoorde gister nog weer van een leeftijdgenoot die nog maar 0,27 had. Da's niet leuk.
    Het plan is om menopur + puregon te gebruiken en na een paar dagen ook cetrotide erbij te gaan spuiten (om de eigen eisprong tegen te houden). Als er genoeg embryo's ontstaan, gaan ze de embryoscope in, waar ze tot dag 5 blijven en dan zoeken ze de beste (1 of 2) eruit om terug te plaatsen. Stel dat dat lukt, dan geeft hij mij een kans op zwangerschap van 25-30%.
    In principe mogen we dus begin januari beginnen. Ik heb nog een uitgangsecho in DD op vrijdag 14 december. Dan gaan we ook het behandelplan tot in detail bespreken. De tussentijdse echo's laten we in NL doen, in het zkh van de plaats waar ik werk.

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jaaaaaaaaaa das alvast goed nieuws. Mijn amh was ook 2.7
    Fijn dat je weer kan starten in januari!!
    Met dit strijdplan gaat het goed komen!
    Spannende tijd ga je weer in.
    Fijn dat je in ieder geval de tussentijdse echo's in nederland kunt doen, dat scheelt toch weer aardig heen en weer rijden.
    Fijn, weer iets om naar toe te werken en te leven!

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, zo is het! Verzekering loopt alleen nog te neuzelen over vergoeding van die Nederlandse echo's.
    Ik wil overstappen naar PMA. Die geven max. 200% NL tarief bij behandeling in DD, maar doen moeilijk over die NL echo's. Ik zou zeggen: trek dat bedrag dan af van die max. 200%. (Het schijnt zo'n 400 euro te kosten, die echo's.)
    Terwijl mijn huidige verzekeraar De Friesland 'slechts' 100% NL tarief vergoed, maar die NL echo's gewoon apart uit de basisverzekering vergoedt.
    Nou ja, vanavond nog maar eens alle te verwachten kosten op een rij zetten en dan een knoop doorhakken. Hoe dan ook: we gaan weer beginnen. En ik ben daar ook wel weer klaar voor.

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Stiertje, heel veel succes!!

En Sprits, van harte gefeliciteerd!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tnx Caro! Jouw kleintje houdt het lekker lang vol! :)

16. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Dank je Caro...pfffoehhh..echt aftellen voor jou zeg!
    Spannend!!!

17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jeetje Stier, die verzekeringen ook...400 voor die echo's, duur geintje zeg! (althans voor dat eventjes)...afwegen en idd knoop doorhakken. Vind het echt super dat je weer gaat starten!

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Nou inderdaad zeg... Mag nu wel komen hoor.

19. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @stier: dat is goed nieuws dat je AMH goed was!

@sprits: jij telt af, kousen of kunstgebit scheelt nogal :p

Hebben jullie toevallig dat boek van Anne Tel gelezen, paaseitjes zoeken in AMC? Dat krijg je bij moeders voor moeders.

Ik ben zelf wat wisselend qua stemming, komt ook omdat ik met nieuwe baan ga starten en januari natuurlijk dichterbij komt. Ik zie er toch ook wel een beetje tegenop (Die baan komt op het verkeerde moment, maar waar ik werkte stopt in januari dus ik moest wel) dus nieuw werk, nieuwe collega's, terwijl mijn andere collega's het weten...

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ mineraal, die heb ik gelezen hoor! Leest lekker makkelijk weg en is erg herkenbaar!

@stiertje fijn dat je AMH goed was en dat je gericht kunt gaan denken aan de behandeling van januari! Spannend hoor!

Voor jou worden het ook spannende tijden mineraal, nieuw werk is ook niet niks!

Deel Deze Pagina