Endometriose en in de Medische Malle Molen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Caro31, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Gaat stukken beter ook aan het einde van m'n ongesteldheid dus minder pijn! Maandag weer de eerste ovu echo en waarschijnlijk volgende week vrijdag de 2de iui! Ben wel blij dat ik zo een snelle cyclus heb, dan hoef ik niet zolang te wachten op de iui ;) alleen de pijn komt ook weer sneller! margha wat aso van die collega zeg.. Als ze weet hoe het zit bij jou! Stom :( liefs!

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Oei Margha, ja opmerkingen van anderen kunnen gemeen pijn doen he! Meestal flappen ze er zomaar wat uit, zonder na te denken maar jij bent dan al gekwetst.
    Progesteron tekort zou zomaar eens kunnen. Ik heb wel meer gelezen dat je dan zoveel bruinverlies hebt van ei tot nod. Ik had het ook wel maar dan vanaf een dag of 5 voor die tijd.
    Mss iets om voor te leggen aan je gyn? Kwestie van controleren toch?

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Fijn dat je weer door kan Steva. Hopenlijk nu zonder pijn omdat het gewoon raak is.
    Dat moet echt voor iedereen hier.:x

4. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Steva. Gelukkig gaat het al wat beter met je en fijn dat je deze maand de iui krijgt.

Dat van die bruinverlies heb ik al een besproken met de gynaecoloog maar die weet ook niet wat het is. Ik had dit 4 jaar geleden ook al. Eind januari moet ik weer terug komen en als het dan nog zo is wil ik het nogmaals bespreken en eventueel mijn temperatuur kaartjes meenemen en vragen of mijn hormoonwaarden eens geprikt kunnen worden.

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Margha: Wat is dat?

6. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Een vruchtbaarheidsvriendelijk middel dat zorgt voor een goede leefomgeving en Ph waarde. Ik had er veel goede ervaringen over gelezen.

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ego bericht....
    Gisteren al een echo gehad ivm bloedverlies!
    Hcg in bloed was goed, echo gehad met daarop een ontzettend klein minimensje met hartactie!
    Pfff wat een spanning.
    Het kan nu dus 2 kanten op....gyn was niet negatief maar kon ook verloop niet voorspellen.
    Ik vertrouw op het frummeltje in mijn buik!
    Heb nog steeds bruinverlies.
    Ergens heb ik een vermeoden dat het komt door stoppen met de utro maar de gyn veegde dat een beetje van tafel. Dan ben je dus uitgepraat.
    Nou ja, als het bloeden maar stopt, daar gaat het om. Duimen dus.

Hoe is het met jullie allemaal? Tis zo rustig hier....

Liefs

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Sprits: duim duim duim voor jou!! Wel bijzonder lijkt me, zo'n minimensje met minihartje ...

@ego: ja, even rustig hier. As. woensdag even kennismaken met de gyn in Heerenveen, waar we de tussentijdse echo's gaan doen. En as. vrijdag naar DD voor uitgangsecho en bespreking van het spuitschema enzo. En dan vlak na de jaarwisseling beginnen!!! Ben net gister ongesteld geworden, dus eigen kans weer niet gelukt. Daar word ik wel eens pessimistisch van hoor. Hoe kan dat nou dat je al 3 jaar bezig bent en nooit een keer een posi test hebt? Dat doet wel iets met het vertrouwen in m'n eigen lijf. Waarom zou het met ICSI dan wel lukken??

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Stier, waarom gingen jullie ook weer voor icsi?
    Weet het ff niet meer *schaam*

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wisselende hoeveelheid zaad. Kwaliteit op zich goed (embryo's bij poging 1 waren ook van goede kwaliteit). En de arts in DD zegt nu: als je al ICSI hebt gehad, zou ik niet meer teruggaan naar IVF. Geeft mij ook wel een gerust gevoel: de hoogste kans op bevruchting.

11. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Oke, thnx..kan me voorstellen dat het heel frustrerend is dat het gewoon niet lukt. Ben echt wel blij dat ze tegenwoordig heel veel kunnen in de mmm.
    Ik hoop dat je nog vertrouwen kunt krijgen in je lichaam.
    Hebben ze verder alles bij je nagekeken? Je hormonen en de hele riedel? Je amh is goed en dat zegt ook wel wat natuurlijk!
    Ik weet gewoon dat het bij jullie ook gaat lukken!

Knuffel!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoop het ...

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @stiertje, spannende tijden dus voor jou meis! Lieverd, 2013 wordt jouw jaar. Dat moet gewoon. Ik geloof daarin. En wat je schrijft, vertrouwen in je eigen lichaam kwijt en waarom het met ICSI dan wel zou lukken. Gewoon omdat je dan de natuur een handje helpt en soms is dat nodig. Ik blijf ongelooflijk hard duimen voor je en hopen. Je verdient zo ontzettend een kleintje. Je hebt al lang genoeg moeten wachten. Je bent een toppertje! Dikke knuffel voor jou en veel suc6 volgende week met de afspraken.

@sprits. meis ik zie dat je zwanger bent. Maar wel nu die onzekerheid. Je hebt iig een goede echo gehad. Ik heb utrogestan gebruikt t/m 12 weken. Ik had ook bloedverlies vanaf week 7 en vervolgens meerdere keren in de zwangerschap. En toch is het uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar die angst en onzekerheid is slopend. Kun je niet doorgaan met utrogestan. Ik trok ditmaal echt mijn eigen plan. En ik kreeg het voorgeschreven via de huisarts. Zeker weten zal ik het nooit, maar ik het sterk het gevoel dat utrogestan ervoor heeft gezorgd dat mijn meisje is blijven zitten.Lieverd, ik duim kei en keihard voor je.

@margha, kun je de huisarts niet vragen je hormoonwaardes te prikken. Die kan dat wellicht ook doen.

Dikke knuf voor jullie allen hier. Het wachten op hetgeen wat we zo graag willen en de onzekerheid of het zal lukken is zo moeilijk, maar ik blijf keihard voor jullie duimen en hopen. Jullie verdienen allemaal een prachtig wondertje.

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Musicalfan, bedankt voor je berichtje. Zo lief!
    Ik ben al langer doorgegaan met de utro, wilde nog niet stoppen.
    Afgelopen zondag toch gestopt na langer afbouwen en dat voelde wel goed. Ik weet ook niet of de bloeding daar van komt, volgens de gyn " hoort dat niet" . Maar hallo, ik heb al mijn zwangerschappen al aan de kant van " komt bijna niet voor" gezeten dus ja;)
    Voorlopig vandaag nog geen helder rood gezien.
    * klopt af*
    Ik houd moed.

Ps nogmaals gefeliciteerd met dat prachtige meisje van je!!

Liefs

15. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sprits: gefeliciteerd met je zwangerschap!! Net als musicalfan heb ik ook de eerste weken wat bloedverlies gehad (begon rood, toen bruin), maar gelukkig bleek alles goed te zijn! Dus positief blijven hoor! Het feit dat je HCG goed is, en dat er een mooi kloppend hartje te zien was is natuurlijk een super goed teken. Maar goed, al met al maken de bloedingen je gewoon ontzettend onzeker... O ja, ik ben net als musicalfan ook langer doorgegaan met Lutinus (variant van Utrogestan), tot ongeveer 11 weken. De gyn zei dat het in principe geen extra nut had, maar dat het ook geen kwaad kon.. Dus ben lekker eigenwijs geweest ;)

Stier, houd moed meis! Al had ik na 2,5 jaar proberen dezelfde gedachtes.. Nog nooit een positieve test (zelfs geen superlichte), dus waarom dan met IVF wel?! Mar het kan...! Succes met de afspraken de komende week.

@ de rest van de meiden: heel veel succes! Ik blijf jullie volgen, en hoop dat zich steeds meer endo-meiden bij het zwangeren topic gaan melden!

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @sprits, dank voor het compliment vwb mijn dochtertje.
    Nog even over utrogestan, stopte je in een keer meteen? Ik gebruikte 3x200 per dag en bouwde het langzaam af. Idd gyn zien er niet altijd het nut van in, maar het is jouw lijf en jouw zwangerschap. En ik herken dat wel, aan de kant staan van "niets gaat gewoon bij mij". Ik blijf je in de gaten houden meis. Komt vast goed allemaal!

17. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Sprits jeetje mina zeg weer zo een spanning! Hoop zo dat het goed blijft gaan! Het moet gewoon!

Stiertje 2013 wordt idd jouw jaar! Snap hoe frusterend het is maar alles wordt nu uit de kast gehaald om de natuur een handje te helpen..

Liefs!

18. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Volgens mij heb ik helemaal gemist dat je een gezonde dochter op de wereld hebt gezet! Van harte meis! Gaat alles goed met jou en de kleine?? Liefs

19. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Voor musicalfan :)

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @steva, dank je wel meis! Ik heb idd sinds 14 nov een dochtertje (was 29 dec uitgerekend). Mijn zwschap verliep alles behalve makkelijk. Maar ze is er. Ik ben een van de weinige hier die ondanks de ernstige endo toch net voor aanvang IVF "spontaan" nog zwanger raakte. Alles gaat overigens goed hier met de kleine. Alleen de nachten..pff, die zijn niet altijd fijn. En dan mis je soms toch wel die partner (ben een bam mamma)

Hoe is het verder met jou?

Deel Deze Pagina